၁
ေန႔ဆြမ္းဘုန္းေပးျပီး ေက်ာင္းၾကီး တတိယထပ္ရွိ မိမိအခန္းဆီသုိ႔ တက္လာပါသည္။
ဒုတိယထပ္ ေလွကားအတက္တြင္ “လာပါအုံး” ဟု ဆုိသျဖင္႔ ဒုတိယထပ္ရွိ စာခ်ကုိယ္ေတာ္အခန္းသုိ႔
လုိက္သြားမိပါသည္။ စာခ်ကုိယ္ေတာ္က “ေရာ႔ ဖတ္ၾကည္႔” ဟု ဆုိကာ စာအုပ္တအုပ္ ေပးပါသည္။
စာအုပ္က စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါသည္။ အရိယာအေၾကာင္း၊ ၀ိပႆနာအေၾကာင္း၊
ရဟႏၱာအေၾကာင္း၊ နိဗၺာန္အေၾကာင္းမ်ားကုိ ေဆြးေႏြးထားသည္႔ စာအုပ္ျဖစ္ပါသည္။
ရဟန္းတစ္ပါးအေနျဖင္႔ စိတ္မ၀င္စားဘဲ ဘယ္မွာေနႏုိင္အံ႔နည္း။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔ အေနျဖင္႔လည္း
စိတ္၀င္စားၾကမည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ ဤသို႔ စိတ္၀င္စားဖြယ္ အတိရွိေနျခင္းေၾကာင္႔ စာအုပ္ကေလးကုိ
ယူလာျပီး ဖတ္မိပါသည္။
အေမးအေျဖ စုစုေပါင္း စကားစု ၂၀၀၀ ခန္႔ ရွိပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ရဟႏၱာအေၾကာင္းလည္း
လုံလုံေလာက္ေလာက္မပါ။ အရိယာအေၾကာင္းလည္း မွတ္ဖြယ္မေတြ႔ရ၊ ၀ိပႆနာအေၾကာင္းလည္း
စကားလုံးတစ္လုံးမွ်သာပါသည္။ စာေတြ႔သေဘာအရေရာ၊ လက္ေတြ႔သေဘာအရပါ ခုိင္ခုိင္မာမာ
အေၾကာင္းအရာ တခုမွ မပါေပ။
သို႔ပါလ်က္ စာေရးသူက ျပီးဆုံးသည္အထိ ဆက္ဖတ္ေနပါသည္။ စာေရးဆရာ၏ ေစတနာကုိ
ေျခရာေကာက္ၾကည္႔၍ ေစတနာေကာင္းကုိေတြ႔လ်င္ ၾကည္ညဳိရေအာင္ ၾကိတ္မွိတ္ဖတ္ေနျခင္းပင္
ျပီးဆုံးသြားပါသည္။ ဘာမွ်မပါ။
မ်က္ႏွာဖုံးႏွစ္ဘက္တြင္ တင္ထားေသာ စာလုံးၾကီးမ်ားမွာ စာဖတ္သူ၊ စာအုပ္၀ယ္သူတုိ႔ကုိ ဆြဲေဆာင္
ထားျခင္းထက္ ဘာမွမပုိေၾကာင္း ေသခ်ာစြာ သိရပါသည္။
အျပီးတုိင္ေအာင္ ဆက္ဖတ္ျခင္းကပင္ မွားေလသေလာ.................၊
ဖတ္ရန္တုိက္တြန္းေသာ ဦးပဥၥင္းကပင္ မွားေလသေလာ............၊
တခုခုေတာ႔ မွားေနျပီဟု ဆုိခ်င္ပါသည္။
နည္းနည္းပါးပါးဖတ္ျပီး “ ေစတနာေကာင္းနဲ႔ ျပဳစုထားတာေနမွာပါ” ဟု သေဘာထားလုိက္လွ်င္ ရပါသည္။
အခုေတာ႔ မွားခဲ႔မိေပျပီ။ ဤအမွားက စာေရးသူကဲ႔သုိ႔ မွားေနၾကမည္ကုိ သတိျပဳမိေစလုိေသာ ဆႏၵ၊
သို႔မဟုတ္ အမွားကုိ အမွန္ထင္အံ႔ေသာေၾကာင္႔ စိစစ္တင္ျပလုိေသာ ဆႏၵတုိ႔ကို အားၾကီးလာေစပါသည္။
ဤဆႏၵျဖင္႔ပင္ အေမးႏွင္႔ အေျဖမ်ားထဲက တခ်ဳိ႕ကုိ အမွား အမွန္ စိစစ္ၾကည္႔မိပါသည္။
အေျဖက အၾကားအျမင္ရဆိုသူ ဆရာ၏စကားျဖစ္ပါသည္။
အေမးကမူ ထုိဆရာ၏တပည္႔ စာေရးဆရာ၏ စကားျဖစ္ပါသည္။
အေျဖကုိ (က) ၊ အေမးကုိ (ခ) ဟု သေကၤတတပ္၍ ကူးယူေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။
၂
(က) ။ ။ ကၽြန္ေတာ္႔ကုိလဲ အထင္မၾကီးၾကဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ အၾကားအျမင္ ရတယ္ဆုိတာကုိလဲ
မယုံခ်င္ၾကဘူး။
(ခ) ။ ။ ဟာ - ခင္ဗ်ားကလဲ ေပၚတင္ၾကီးပါလား။
(က)။ ။ ေပၚတင္ၾကီးပဲေလ။ ကၽြန္ေတာ္က လူရုိးလူေျဖာင္႔ စိတ္တုိ ဆုိတာ
ခင္းဗ်ားလဲသိသားနဲ႔။
(ခ)။ ။ ဒါက ဒီလုိရွိပါတယ္။ ခင္ဗ်ား အၾကားအျမင္ရတာကုိ ဘယ္သူကမွ ထပ္ျပီး အၾကားအျမင္
မရလုိ႔ဗ်။
(က)။ ။ သူတုိ႔ မျမင္မၾကားတိုင္း ကၽြန္ေတာ္က မျမင္မၾကားျဖစ္ရေတာ႔မွာလား။ ဒီလုိဆုိ
အမွန္တရားရွိတာ တိမ္ငုတ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ႔မွာေပါ႔။
(“နိဗၺာန္-ရဟႏၱာ၊ အရိယာ ၀ိပႆနာ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား” ဟူေသာ စာအုပ္ ၁၃)
(က)။ ။ ၀ိပႆနာသမားဆုိတာ ျဖစ္ပ်က္ဆုံးေအာင္ ရွဴ႔ရတယ္။
ျဖစ္ပ်က္ဆုံးတယ္ဆုိတာ စိတ္ခ်ဳပ္တာပဲ။
(ခ)။ ။ စိတ္ခ်ဳပ္ေတာ႔ ဘာက်န္လဲ။
(က)။ ။ ဥာဏ္က်န္တယ္။
(ခ)။ ။ ဥာဏ္ဆုိတာ ဘာလဲ။
(က)။ ။ဥာဆုိတာ စစ္မွန္စင္ၾကယ္တဲ႔ အသိနဲ႔ယွဥ္တယ္။
(ခ)။ ။ ခင္ဗ်ားမွာ ဥာဏ္ရွိလား။
(က)။ ။ ဥာဏ္ရွိလုိ႔ ဒါေတြေျပာေနတာေပါ႔။
(၄င္းစာအုပ္ - ၁၉)
(က)။ ။ အဲဒါေျပာတာေပါ႔ဗ်၊ နိဗၺာန္ဟာ ေစတသိတ္ဆုိရင္ ပရမတၳတရားေလးပါးလုိ႔ မလာနဲ႔ေတာ႔။
သုံးပါးလုိ႔သာ လာေတာ႔။ ဒီေတာ႔ နိဗၺာန္လုိ႔ သီးျခား မေဖာ္ျပနဲ႔ေတာ႔။
(ခ)။ ။ ေအးဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ား ဒီလုိပြင္ပြင္႔လင္းလင္းတင္ျပလုိက္ေတာ႔ သူတုိ႔ဖတ္မိရင္လည္း
ျပဳျပင္ခ်င္ ျပဳျပင္သြားၾကမွာပါ။
(က)ျပဳျပင္ရင္ေတာ႔ သာဓုေခၚစရာေပါ႔ဗ်ာ။ မျပဳျပင္ဘဲ ေဒါသူပုန္ထခ်င္ ထၾကမွာ။ ဒီလုိ ေဒါသူပုန္ထျပီး
သူတုိ႔အယူအဆကုိ မွန္ပါတယ္လုိ႔ ပြင္႔အန္လာရင္ေတာ႔ အဲဒီအဖြဲ႔ နာျပီေပါ႔ဗ်ာ။
(၄င္းစာအုပ္ - ၂၂-၂၃)
(ခ)။ ။ကမၻာက ရုပ္ၾကမ္းအဆင္႔သာသာပဲ ရွိေနတာဗ်ာ။
သိပ္သိမ္ေမြ႔တဲ႔ အသိပညာေတြကုိ ဘယ္လုိက္ႏုိင္မွာလဲ။
(က)။ ။ အဲဒါေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ အခက္အခဲျဖစ္ေနတာေပါ႔ဗ်ာ။ သိသာထင္ရွားတဲ႔ အရာေတြသာ
ေပၚျပဴလာျဖစ္ေနတာ။ ေလးနက္နက္ရွဳိင္း သိမ္ေမြ႔မႈ႔ေတြက ျမဳတ္ကြယ္ေနတာ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔
ခင္ဗ်ားတုိ႔လို တစ္ဖက္ကမ္ခတ္သမားေတြေၾကာင္႔သာ (ျမန္မာေတြ ေအာင္ျမင္ေျပာင္ေျမာက္ပုံမ်ား)
မတိမ္ေကာ၊ မကြယ္ပတာ။
(၄င္းစာအုပ္ - ၃၇)
(ခ)။ ။ ဒီသတင္းစကား အမွန္အကန္ကုိ “ခင္ဗ်ားေျပာျပတဲ႔ အၾကားအျမင္ သတင္းစကားကုိ”
ကၽြန္ေတာ္ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ၾကီးထံ အျမန္ပုိ႔လိုက္ေတာ႔မယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘ၀င္က်သြားျပီ။
(၄င္းစာအုပ္ - ၄၂)
၃
၄င္းစာအုပ္ ၁၃- ပါ အေမးအေျဖမ်ားႏွင္႔ ဆရာျဖစ္သူ(ခ်စ္ငယ္)၏ အၾကားအျမင္ရျခင္းကုိ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ယင္းအၾကားအျမင္မွာ ဗုဒၶ၏ ဓမၼနည္းျဖင္႔ ရရွိထားျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္းကုိပါ တစ္သားတည္း
ေဖာ္ျပျပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။
အၾကားအျမင္ဆုိသည္မွာ ဗုဒၶ၏ ဓမၼအရမွာမူ စ်ာန္အဘိဥာဥ္ ျဖစ္ပါသည္။
စ်ာန္အဘိဥာဥ္သည္ သမထဘာ၀နာေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပၚလာရေသာ တရားသာတည္း။
ဆရာျဖစ္သူက ၀ိပႆနာရွဴေၾကာင္း အၾကိမ္ၾကိမ္ေဖာ္ျပထားသျဖင္႔ အေၾကာင္းအက်ဳိးမတည္႔ပါ။
ေဖာ္ျပရာ၌လည္း ေ၀ါဟာရမ်ားသာ ပါရွိသည္။
၄င္းစာအုပ္ ၁၉ ပါ စကားစုျဖင္႔ အမွားမ်ားကုိ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
စိတ္ခ်ဳပ္ေတာ႔ ဥာဏ္က်န္၏ ဟု ဆုိျခင္း၊ ဥာဏ္မွာ စစ္မွန္ စင္ၾကယ္ေသာ အသိႏွင္႔ ယွဥ္၏ဟု ဆုိျခင္း
တုိ႔မွာ အဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္မ်ားႏွင္႔ ဆန္႔က်င္လွပါသည္။
သျဂဳိၤလ္က်မ္းလာ ေစတသိတ္ပုိင္းကုိ သင္ဖူးသူတုိင္း သိႏုိင္ေသာအရာပင္။
၄င္းစာအုပ္ ၂၂-၂၃- ၂၇ ပါ စကားစုျဖင္႔ ေဒါသူပုန္ထျခင္း၊ မိမိကုိယ္ကုိ တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ဟု ဆုိ၍
၀ိပႆနာေပါက္ေျမာက္မႈ႔ စသည္မ်ား မကြယ္ပျခင္းမွာ မိမိတုိ႔လုိ ဆရာတပည္႔ ပုဂၢဳိလ္မ်ားေၾကာင္႔
ဟု ေနရာလုျခင္းမ်ားကုိ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ပရိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိ၀န္ထန္း ရဟန္းေတာ္တုိ႔ကုိ ေစာ္ကားထားျခင္းပင္။
စာေရးသူအေနျဖင္႔ ဤမွ်သာ တင္ျပလုိပါသည္။ စာေရးသူ မွားမိ၍ တစ္ေနကုန္ထိ အခ်ိန္ကုန္လုိက္ရပါသည္။
စာေရးသူကဲ႔သုိ႔ မမွားမိၾကေစရန္ (နာမွာေၾကာက္ေၾကာက္ျဖင္႔) အရဲစြန္႔လုိက္ရျခင္းပင္။
၀ိပႆနာ တရားရွင္ သူေတာ္စင္ဆရာဆုိသူ ဆရာက နာခ်င္ျပီလားဟု
ၾကိမ္း၀ါးထားရာ ေၾကာက္မိပါ၏။
အဆုိပါၾကမ္းစာကား အရိယာ၊ ရဟႏၱာ၊ နိဗၺာန္၊ ၀ိပႆနာ စသည္မ်ားျဖင္႔ အဖုံးကုိျပဳလုပ္ထားေသာလည္း
မထမထပ္ အေျခခံအုပ္ျမစ္မပါပဲ ေဆာက္ထားျခင္းႏွင္႔ တူလွပါသည္။
အဖုံးႏွင္႔အတြင္းသား တျခားစီ ျပဳလုပ္ထားေသာ ေရာင္းပန္းလွ စာအုပ္မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။
၂၀၀ရ-ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ၊ ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း
Posted by Kyaw Swa Hein
No comments:
Post a Comment