တို႔ ခဏ,ခဏေျပာခဲ့တဲ့ ၀ိသာခသူေဌးနဲ႔ ဓမၼဒိႏၷာတို႔ကို ၾကည့္ရေအာင္။ တို႔ျမတ္စြာဘုရား ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ကိုၾကြေတာ့ ( ၁၃၀ ) ခုႏွစ္၊ ျပာသိုလျပည့္ ၾကြတာမဟုတ္လား။ အဲဒီမွာ တစ္သိန္းႏွစ္ေသာင္းေသာ ပရိသတ္နဲ႔ ၾကိဳဆိုတယ္လို႔ဆိုတယ္။ ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးကေလ ... တစ္သိန္းႏွစ္ေသာင္းမွာ တစ္သိန္းတစ္ေသာင္းက အရိယာေတြ ျဖစ္သြားတယ္လို႔ မဆိုဘူးလား။ က်န္တဲ့တစ္ေသာင္းကလည္း ကၽြတ္တမ္း၀င္ၾကမယ့္ ကလ်ာဏပုဂၢိဳလ္ေတြျဖစ္မွာေပါ့။ အဲ့ဒီတုန္းက ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးလည္း ေသာတာပတၱိမဂ္ဖိုလ္ရသလို သူငယ္ခ်င္းျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းေနဖက္ ၀ိသာခသူေဌးကလည္း ေသာတာပတၱိမဂ္ဖိုလ္ရတယ္ေလ။
သူတို႔ႏွစ္ဦးကို ဘ၀အက်ိဳးေပးတူၾကသူေတြလို႔ ေျပာရမယ္။ ေက်ာင္းအတူေန ရင္းႏွီးသူခ်င္းျဖစ္သလို တရားေတြ႔ေတာ့လည္း အတူတူ၊ တစ္ခ်ိန္တည္း။ ဟုတ္ရဲ့လား။ သူတို႔တရားေတြ႔လို႔ တရား၌ေမြ႔ေလ်ာ္ေနခ်ိန္မွာ သူတို႔ရဲ့အိမ္သူသက္ထားေတြက ဘုရားနဲ႔ေ၀း၊ တရားနဲ႔ေ၀းေနၾကတုန္း။ ဒါလည္း သူတို႔မွာ ဘ၀တူလို႔ေျပာရမယ္။ ဗိမၺိသာရကလည္း မိဖုရားေခမာကို သာသနာနဲ႔ နီးေအာင္ဆြဲေဆာင္ရတာေတြ ပရိသတ္သိမွာပါ။ ဒီလိုပဲ ၀ိသာခသူေဌးမွာလည္း ဇနီး ဓမၼဒိႏၷာကို သာသနာေတာ္နဲ႔နီးစပ္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္းခဲ့တာပါပဲ။
ေဟာ ... သူတို႔ရဲ့အိမ္သူသက္ထားေတြကလည္း ျပာဖံုးေနတဲ့ မီးက်ီခဲေတြဗ်။ သာသနာနဲ႔လည္းေတြ႔ေရာ ခင္ပြန္းသည္ေတြထက္ အဆင့္ေက်ာ္လြန္ျပီး အထြတ္အထိပ္ ေရာက္သြားတာမဟုတ္လား။ အရွင္မ ေခမာတဲ့။ ပညာအရာ ဧတဒဂ္ေနာ္။ ေနာက္တစ္ဦးက အရွင္မ ဓမၼဒိႏၷာတဲ့။ ဓမၼကထိကအရာ၌ ဧတဒဂ္။ ဟုတ္ရဲ့လား။ အေက်ာ္အေမာ္ေတြျဖစ္သြားတာ။ နန္းေတာ္မွာနဲ႔ အိမ္ေတာ္မွာ က်န္ရစ္သူေတြကေတာ့ ဗိမၺိသာရနဲ႔ ၀ိသာခသူေဌး။ ' ကဲ... ေျပာလိုရင္းပဲ ေျပာရေအာင္ '
၀ိသာခသူေဌးက တရားေက်ာင္းကျပန္သြားျပီ။ ရထားနဲ႔သြားတာ။ အိမ္ေတာ္ေရွ့ေရာက္ေတာ့ ရထားကရပ္၊ ရထားတံခါးေလး ဖြင့္လိုက္တာရယ္၊ ဓမၼဒိႏၷာက ေလသာျပတင္း ဖြင့္လိုက္တာရယ္ဟာ တစ္ျပိဳင္နက္တည္းပါပဲ။ ဟုတ္ရဲ့လား။ တံခါးေတြဖြင့္ျပီး မ်က္ႏွာခ်င္းဆံုျပီးေတာ့ ျပံဳးျမျမ မ်က္ႏွာကိုယ္စီနဲ႔ ဆင္းတာမဟုတ္ဘူးလား။ ဓမၼဒိႏၷာက ခုနစ္ထပ္ရွိတဲ့ ဘံုဗိမာန္က ဆင္းမွာေပါ့။
၀ိသာခသူေဌးက ရထားထက္ကဆင္းမယ္။ ဘယ္မွာသြားဆံုမလဲ။ အိမ္ေတာ္ရဲ့ေလွကားရင္းမွာ ဆံုၾကမယ္။
ေလသာျပတင္းက ေပ်ာက္သြားတဲ့ ျပံဳးျမျမမ်က္ႏွာေလးဟာ မၾကာခင္မွာပဲ ေလွကားရင္းမွာ ျပန္ေပၚလာမယ္။ ခ်ိဳသာတဲ့ ႏႈတ္ခြန္းဆက္သံေလးနဲ႔ အမႊးနံံ႔သာလိမ္းျခယ္ထားတဲ့ လက္ယာလက္ကေလးက ဆြဲကိုင္လွမ္းတက္ဖို႔ ကမ္းမေပးဘူးလား။ ၀ိသာခသူေဌးကလည္း လက္ကိုဆြဲကိုင္ေမြ႔ယမ္းျပီး ရႊင္ျပတဲ့မ်က္ႏွာနဲ႔ ခ်ိဳသာတဲ့စကားလံုးေတြနဲ႔ တံု႔လွယ္ရယ္ေမာ ေျပာဆိုလ်က္ ဒီအိမ္ေတာ္ေလွကားကို အတူတူတက္ေနက်။ ဟုတ္ရဲ့လား။ ဒါေတြဟာ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္အဖို႔ ေန႔စဥ္လိုလို ေပ်ာ္ေမြ႔ဖြယ္ရာ ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္ေလးေတြ ေနမွာေပါ့။
ဒါေပမဲ့ ကာမဂုဏ္အာရံု ခံုမင္မႈမကင္းေသးတဲ့ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္ အဆင့္ေတြမွာ ဒီအတိုင္းပဲေနခဲ့ၾကေပမယ့္ ကေန႔ေတာ့ တရားေက်ာင္းေတာ္မွာ နာၾကားခဲ့ရတဲ့ တရားေတာ္က ၀ိသာခသူေဌးကို အနာဂါမ္အဆင့္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးလိုက္ျပီေလ။ သူ႔မွာ အာသာရမၼက္ မရွိေတာ့ဘူး။ ဣေျႏၵရင့္မသြားဘူးလား။ ဣေျႏၵရင့္သြားျပီ။ ရထားတံခါးေပါက္ဖြင့္ေပမယ္လို႔ ဓမၼဒိႏၷာကို လွမ္းၾကည့္ေသးလား၊ မၾကည့္ေတာ့ဘူး။ ဓမၼဒိႏၷာက ေလသာျပတင္းတံခါးဖြင့္ျပီး ျပံဳးျမျမနဲ႔ၾကည့္ေပမယ္လို႔ သူ႔အမ်ိဳးသားက ျပန္မၾကည့္ေတာ့ သူ႔စိတ္ကေလး ဘယ္လိုမ်ားျဖစ္သြားရွာမလဲ။ ငါလည္း မေျပာတတ္ဘူး။ ၾကည့္ေနက်မ်က္ႏွာကို မၾကည့္ရင္ တစ္မ်ိဳးေျပာင္းသြားမယ္ထင္တယ္။ ကိုင္း ... ဒါျဖင့္ရင္ ေလွကားရင္းကေန ေစာင့္ၾကစို႔။
လက္ကေလးလွမ္းေပးလိုက္ေတာ့လည္း ဟင္ ... တို႔ ဘာေခၚမလဲ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္လိုက္သလို ဖ်တ္ဆို ေနာက္ျပန္ဆုတ္သြားတာ။ ကမ္းလင့္လာတဲ့လက္ကို ဆြဲကိုင္ဖို႔ေနေနသာသာ ေနာက္ကိုဆုတ္သြားတာ။ ျမတ္ႏိုးပ်ဳငွာၾကိဳဆိုလာတဲ့ ဇနီးသည္ကိုေတာင္ အျပံဳးလက္ေဆာင္ မတံု႔ျပန္ေတာ့ဘူး။ ခါတိုင္းဆို လက္ကေလးဆြဲျပီး စံုတြဲေလး အေပၚတက္တာ မဟုတ္လား။ အခု အဲ့လိုတက္ေသးလား၊ မတက္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ကလိုက္ရျပီ။ တည္ျငိမ္တဲ့ဣေျႏၵနဲ႔ သူ႔ဘာသာ အိမ္ေပၚတက္သြားျပီ။ ဓမၼဒိႏၷာဘက္ကေနၾကည့္ရင္ေတာ့ အင္း ... ထမင္းစားခ်ိန္က်ရင္ သိမွာပဲေပါ့။ ညေနထိုင္ရင္ေတာ့ သိမွာပဲေပါ့။ သူက အဲလိုေအာက္ေမ့ထားတာ။
ထမင္းစားေတာ့လည္းပဲ ခါတိုင္းဆို မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ျပီးေတာ့ ေကာင္းနိုးရာရာ ဟင္းေလးေတြကို အျပန္အလွန္ထည့္ေပးလို႔၊ ေအာက္ေမြ႔ဖြယ္ေတြေျပာလို႔၊ ဆိုလ႔ိုမဟုတ္လား။ ကေန႔က်ေတာ့ မေခၚေတာ့ဘူး။ တစ္ေယာက္တည္းစားေနျပီ။ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေနသလို။ ဟုတ္ရဲ့လား။ ဇနီးသည္ကို လာပါ၊ စားပါလို႔ ေလာကြတ္စကားေလးေတာင္ ဆိုေဖာ္မရေတာ့ဘူး။ ကိုင္း ... ဒါနဲ႔ အဲဒါ ညေန အိပ္ရာ၀င္က်ရင္ သိမွာပဲဆိုျပီး ေစာင့္မေနဘူးလား။ ေစာင့္ေနတယ္။ ေဟာ ... သူက သပ္သပ္ကေလး အိပ္ခန္းတစ္ခုကိုရွင္းျပီးေတာ့ ေနျပီဗ်ာ။ အဲဒါ တစ္ရက္၊ ႏွစ္ရက္၊ သံုးရက္ေလာက္ထားၾကည့္ပါေတာ့။ ဓမၼဒိႏၷဘက္ကၾကည့္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကသိကေအာက္ျဖစ္ေနပါျပီ။ သည္းခံႏုိင္မွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဓမၼဒိႏၷာက သြားျပီးေမးျပီေပါ့။ ဟိုက ဘာေျပာလဲ။
' ဓမၼဒိႏၷာေရ ... ဘာလို႔ အခ်ိန္မေတာ္လာရတာလဲ ' တဲ့။
' လာရမွာေပါ့၊ ခါတိုင္းနဲ႔မွမတူတာကိုး ' ဆိုျပီး မေမးဘူးလား။ ေမးျပီေနာ္။
' အစည္းအေ၀းေတြဘာေတြမွာ ဘုရင္ၾကီးက မေက်နပ္လို႔မ်ား ေျပာလိုက္ဆိုလိုက္လို႔လား '
' မဟုတ္ပါဘူး '
' သူေဌးအခ်င္းခ်င္းကမ်ား မသင့္မတင့္ျဖစ္ခဲ့လို႔လား '
' မဟုတ္ပါဘူး '
' ကုန္သည္အခ်င္းခ်င္းကမ်ား အခ်င္းျဖစ္ခဲ့လို႔လား '
' မဟုတ္ပါဘူး ' ေပါ့။
' ဒါျဖင့္ရင္ ကို႔စိတ္ကမ်ား အျပင္ဘက္ေရာက္ေနလို႔လား ' အငယ္အေႏွာင္းကို ဆိုလိုပါတယ္ေနာ္။
' မေရာက္ပါဘူး ' တဲ့။
' ဒါျဖင့္ရင္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ဆီက ေသြးခြဲစကား ၾကားခဲ့ရသေလလား '
' မၾကားခဲ့ရပါဘူး '
' ဒါမွမဟုတ္ ကၽြန္မမွာေရာ အျပစ္တစ္ခုခုရွိေနေရာ့သလား '
' မရွိပါဘူး '
' ဒါဆိုရင္ ဘယ္အတြက္ေၾကာင့္လဲ '
အဲဒီမွာ ၀ိသာခသူေဌးက ' ေအးကြယ္ ... မင္းကိုေျပာမလို႔ပါပဲ ' တဲ့။ သူရခဲ့တဲ့ တရားထူးတရားျမတ္ကို ေျပာမျပဘူးလား။ ေျပာျပတယ္ေနာ္။ ' ဓမၼဒိႏၷာ ... နားေသာတဆင္ေလေတာ့။ ဒီကေန႔ရရွိခဲ့တဲ့တရားဟာ ေလာကလူသား အမ်ားတကာတို႔ မက္ေမာေနၾကတဲ့ စည္းစိမ္ဥစၥာ ရတနာေတြထက္ မြန္ျမတ္ေသာတရားျဖစ္တယ္။ ကာမဂုဏ္ခံစားမႈမပါတဲ့ ခ်မ္းသာသုခ ျဖစ္တယ္။ ဒီခ်မ္းသာသုခကို ကိုယ္တိုင္ရရွိခံစားရျပီမုိ႔ ေလာကီအာရံု ကာမဂုဏ္တို႔ကို ငါတို႔မ်ား မခံုမင္ေတာ့ျပီ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမွာရွိရွိသမွ် စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ ပစၥည္းရတနာဟူသမွ် အားလံုး ႏွမ ဓမၼဒိႏၷာသာ အပိုင္ယူပါ။ ငါတို႔ရဲ့အမိ၊ ငါတို႔ရဲ့ႏွမ အျဖစ္သာ ဤအိမ္မွာေနပါ။ ႏွမေပးသမွ်၊ ေကၽြးသမွ်ျဖင့္ ငါတို႔မ်ား ေက်ေက်နပ္နပ္ေနသြားပါမယ္ ' တဲ့ဗ်ာ။
အဲဒီေတာ့ ဓမၼဒိႏၷာဘက္ကေနၾကည့္လိုက္စမ္း။ ႏွလံုးသြင္းလိုက္စမ္း။ ဒီဥစၥာပစၥည္းေတြကိုလည္း သူ စြန္႔လႊတ္နိုင္တယ္။ ဟုတ္ရဲ့လား။ အလြန္ခ်စ္ျမတ္နိုးလွပါတယ္ဆိုတဲ့ သူ႔ အိမ္ရွင္သက္ထား ဇနီးမယားကိုလည္း သူ စြန္႔လႊတ္နိုင္တယ္။ ေလာကီအာရံု ကာမဂုဏ္ေတြကိုလည္း ပယ္သတ္နိုင္တယ္။ ဆိုေတာ့ကား သူရတဲ့ တရားထူးတရားျမတ္ရဲ့ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြကို မွန္းဆလို႔ရေလာက္ျပီထင္ပါရဲ့။ ရျပီလား။ အဲဒါ တရားေတာ္ရဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ေတြပါပဲ။ ေသာတာပန္အဆင့္၊ သကဒါဂါမ္အဆင့္ေတြမွာ သူ႔အဆင့္နဲ႔ ေလ်ာ္ညီသလို ေျပာင္းလဲသြားပံု၊ က်င့္ေဆာင္သြားပံု၊ စင္ၾကယ္သြားပံုေတြကို ေျပာခဲ့ျပီးျပီမဟုတ္လား။ ခုလည္း ဒီမွာ အနာဂါမ္အဆင့္နဲ႔အညီ ၀ိသာခသူေဌး ေျပာင္းလဲသြားပံုေလးကို သတိျပဳဆင္ျခင္လို႔ တရားေတာ္ရဲ့ အ့ံမခန္းပံုကို ပရိသတ္တို႔ ၾကည္ညိဳစြာနဲ႔ ပူေဇာ္ၾကဖို႔မေကာင္းဘူးလား။
ခ်ိဳတကူး ( ကေလး )
(ဂမီၻရမဂၢဇင္း - ၂၀၁၀ - ဧျပီ )
ရႊင္လန္းက်န္းမာပါေစ။
No comments:
Post a Comment