ဓမၼသုတကင္းမဲ့ေသာ အႏၶပုထုဇဥ္တို႔သည္ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ သခၤါရမွ်သာျဖစ္သည္ကို ယထာဘူတဉာဏ္ျဖင့္ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ မသိျမင္ေသာေၾကာင့္ ငါပဲ သူပဲ ေယာက္်ား မိန္းမပဲစသည္ျဖင့္
အယူမွား၍ တဏွာပြားၾကေသာေၾကာင့္ သံသရာ ရွည္လ်ားေနရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ပရမတၱ႐ုပ္နာမ္ကိုမွ် ပိုင္းျခားမသိဘဲ သကၠာယဒိ႒ိဟူေသာ မိစၧာအယူကို ဖက္တြယ္လ်က္ အသက္ရွင္ေနရျခင္းသည္ကား ႏွစ္တစ္ရာပင္ ရွည္ၾကာလင့္ကစား တန္ဖိုးမဲ့အခ်ည္းအႏွီးသာ
ျဖစ္ပါသည္။
ေျပာင္းျပန္အားျဖင့္ တန္ဖိုးမဲ့ အခ်ည္းအႏွီးအျဖစ္မခံလိုပါက သကၠာယဒိ႒ိကြာႏုိင္သမွ်ကြာေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမည္။
တရားအားမထုတ္ခင္ ဒိ႒ိကိုအရင္ခြါရမယ္။ ဒိ႒ိတန္းလန္းနဲ႔ အားထုတ္ေနလို႔ကေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မဂ္ဖိုလ္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒါနကိုေနာက္ထား၊ သီလကိုေနာက္ထား၊ သမထကိုလည္း ေနာက္ထား၊ ၀ိပႆနာမလုပ္ခင္ ဒိ႒ိ အရင္ခြါပါဦး.။
ဤသည္ကား မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ၾသ၀ါဒျဖစ္ပါသည္။ ဒိ႒ိကိုဦးစြာခြါႏုိင္ေအာင္ႀကိဳးစားၿပီးမွ ဒါန သီလ သမထ ၀ိပႆနာ ကုသုိလ္တို႔ကို ျပဳလုပ္ရန္ ဆုိလိုရင္းျဖစ္ပါသည္။ ဒိ႒ိအရင္ခြါဟူေသာ စကားမွာ အမွန္စင္စစ္ က်မ္းဂန္လာအတိုင္း ဒိ႒ိ၀ိသုဒိၶျဖစ္ေအာင္ လုပ္ပါဟူ၍ ဆိုလိုရင္းျဖစ္ပါသည္။
သမာဟိေတာ ဘိကၡေ၀ ယထာဘူတံ ပဇာနာတိ
သမာဓိတရားကိုပြားမ်ားအပ္ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိ၏။
ပရမတၳေတာ ပန နာမ႐ူပ မတၱေမ၀ အတီတိ
ဧ၀ံ ပႆေတာ ဟိ ဒႆနံ နာမ ေဟာတိ။
ပရမတ္အားျဖင့္ ႐ုပ္နာမ္မွ်သာရွိသည္ ဟုျမင္ေသာသူသည္ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာသိျမင္သည္ မည္၏။
႐ုပ္နာမ္ကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာသိျမင္ျခင္းသည္ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိျဖစ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ျဖစ္ပါသည္။ ႐ုပ္နာမ္တို႔၌ ငါပဲ သူပဲ ေယာက်္ား မိန္းမပဲဟု အျမင္မွားျခင္းမွ စင္ၾကယ္သြားလွ်င္ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိျဖစ္ေပသည္။ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိျဖစ္ရန္မွာ
႐ုပ္နာမ္မွတစ္ပါး အျခားဘာမွ်မရွိ။ ႐ုပ္ႏွင့္နာမ္ႏွစ္ပါးသာရွိသည္ဟု သုတဉာဏ္ျဖင့္ အဖန္ဖန္ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္ရပါမည္။ ဤသို႔ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္သိျမင္လွ်င္ သကၠာယဒိ႒ိ အထိုက္အေလ်ာက္ စင္ပါသည္။ ဘာ၀နာမယဉာဏ္ျဖင့္လည္း ႐ုပ္နာမ္ကို ပိုင္းျခား
႐ႈႏုိင္လွ်င္ သကၠာယဒိ႒ိအခိုက္အတန္႔ကြာျခင္းကိုပင္ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိဟုဆိုပါသည္။
တစ္နည္းအားျဖင့္ ပုဂၢဳိလ္ သတၱ၀ါ ငါသူတစ္ပါး ေယာက္်ား မိန္းမဟူသည္ အႏၶပုထုဇဥ္တုိ႔၏ မွားယြင္းေသာ မ်က္ျမင္သေဘာသာျဖစ္သည္။ ဉာဏ္ျမင္သေဘာ အစစ္ကား ပရမတၳအားျဖင့္ ပုဂၢဳိလ္သတၱ၀ါဟူသည္ အရွိတရားမဟုတ္။ အမွန္ထင္ရွားေသာ တရားကား
ပထ၀ီဓါတ္ႏွင့္ ခက္မာ ႏႈးညံ့မႈဟူေသာ ယင္းဓါတ္၏ သေဘာသတိၱ။
အာေပါဓါတ္ႏွင့္ ယိုစီး ဖြဲ႕စည္းမႈဟူေသာ ယင္းဓါတ္၏ သေဘာသတၱိ။
ေတေဇာဓါတ္ႏွင့္ ပူမႈ ေအးမႈဟူေသာ ယင္းဓါတ္၏ သေဘာသတၱိ။
၀ါေယာဓါတ္ႏွင့္ တြန္းကန္ ပင့္မ လႈပ္ရွားဟူေသာ ယင္းဓါတ္၏ သေဘာသတၱိ။
ထိုထိုသဘာ၀တရားအစုတို႔သည္ ေဖာက္ျပန္ျခင္း သေဘာသာလွ်င္ ရွိေသာေၾကာင့္ ႐ုပ္မည္၏။ ထို႐ုပ္ရွိ ၀တၳဳ႐ုပ္ကုိမွီ၍ျဖစ္ေသာ စိတ္ေစတသိက္တို႔သည္ အာ႐ုံသို႔ ညႊတ္တတ္ျခင္း သေဘာရွိေသာေၾကာင့္ နာမ္မည္၏။
ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာ ႐ုပ္သည္ ႐ူပကၡႏၶာျဖစ္သည္။ ခံစားတတ္ေသာ ေ၀ဒနာသည္ ေ၀ဒနကၡႏၶာျဖစ္သည္။ မွတ္သားတတ္ေသာ သညာသည္ သညာကၡႏၶာျဖစ္သည္။ ျပဳျပင္တတ္ေသာ သခၤါရသည္ သခၤါရကၡႏၶာျဖစ္သည္။ သိတတ္ေသာ ၀ိညာဏ္သည္ ၀ိညာဏကၡႏၶာျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ႐ုပ္ခႏၶာတစ္ပါးႏွင့္ နာမ္ခႏၶာ ၄ ပါးေပါင္း၊ ခႏၶာငါးပါးမွလြဲ၍ အေကာင္အထည္ကိုယ္ပုဂၢဳိလ္စသည္ မရွိ။ အတၱငါသည္လည္းမရွိ။ ထိုသို႔ရွင္းလင္းျပတ္သား အျမင္ကြဲျပားလွ်င္ အတၱငါစြဲလမ္းျခင္းမွ ကင္းေ၀းစင္ၾကယ္ကာ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိျဖစ္ပါသည္။
႐ုပ္နာမ္သဘာ၀ဓမၼသည္ ပရမတၳအားျဖင့္ ထင္ရွားရွိေသာတရား၊ ပုဂၢဳိလ္ သတၱ၀ါ ငါ သူတစ္ပါး စသည္တို႔မွာ ပညတ္မွ်သာျဖစ္၍ တင္ရွားမရွိေသာတရားဟူ၍ ခြဲျခားကာ ဉာဏ္ျမင္တတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။
ပုဂၢဳိလ္သတၱ၀ါဟူေသာ အျမင္ရွိေနေသးလွ်င္ သကၠာယဒိ႒ိ မစင္ေသး။ သကၠာယဒိ႒ိမစင္ေသးလွ်င္ ဒိ႒ိ၀ိသုဒိၶ မျဖစ္ႏုိင္ေသးေပ။
ပညတ္ႏွင့္ပရမတ္ကို တပ္အပ္ေသခ်ာ ခြဲျခားႏုိင္ကာ ဉာဏ္ျမင္ ထင္ရွားၿပီဆိုပါလွ်င္ သမုတိအားျဖင့္ ေယာက္်ား မိန္းမ သူ ငါ သတၱ၀ါ စသည္သံုးစြဲသည့္တိုင္ သကၠာယဒိ႒ိ မျဖစ္ေတာ့ေပ။ အယူအျမင္မွန္ဖို႔သာ ပဓာနျဖစ္ပါသည္။ သမၼာဒိ႒ိ အယူမွန္ရွိပါက ပညတ္အေခၚအေ၀ၚမ်ား ေျပာဆုိသံုးစြဲေစကာမူ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိမပ်က္ဟု ယူမွတ္အပ္ပါသည္။
မေလးၿငိမ္
သစၥဉာဏ္၌ဦးတိုက္ျခင္း
No comments:
Post a Comment