အနာရွိတဲ့လက္နဲ႕ ဆားအိုးထဲကို ႏွိုက္ရင္ စပ္တတ္တယ္။ လက္မွာ အနာမရွိရင္ေတာ့ ဘာမွ မျဖစ္ဘူးေပါ့။ အနာလက္နဲ႕ ဆားႏွိုက္လို႕ စပ္တဲ့အခါ ဆားအိုးကို ေဒါသျဖစ္၊ အျပစ္တင္ေနလို႕ ကိုယ္ပဲ ရူးရာက်မယ္။ ကိုယ့္အနာကိုယ္ အရင္လံုေအာင္၊ သက္သာေအာင္ လုပ္ဖို႕ စဥ္းစားတတ္မွသာ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့၊ မွန္ကန္တဲ့ အေတြးအျမင္၊ အသိဥာဏ္ျဖစ္မယ္။
ဒီဥပမာလိုပဲ ကိုယ့္စိတ္သႏၱာန္မွာ ကိေလသာဆိုးေတြ အျမစ္တြယ္ေနလို႕ ျပင္ပက အာရံုဆိုးေတြနဲ႕ ေတြ႕တဲ့အခါ စပ္စပ္လူးျပီး ခံရခက္တတ္ၾကတယ္။ အဲဒီလိုျဖစ္တဲ့အခါ ျပင္ပကလာတဲ့ အာရံုဆိုးကိုပဲ အျပစ္ျမင္ျပီး ကုိယ့္ရဲ႕ အတြင္းသႏၱာန္မွာ အျမစ္တြယ္ေနတဲ့ ကိေလသာကိုေတာ့ အျပစ္ျမင္ဖို႕ မေျပာနဲ႕၊ (ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္ဆို) ရွိမွန္းေတာင္ ေမ့ေနတတ္ၾကတယ္။
ေလာဘျဖစ္စရာအာရံုနဲ႕ ကိုယ့္အတြင္းထဲက ေလာဘစိတ္နဲ႕ တိုက္မိတဲ့အခါ ေလာဘေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ေဒါသျဖစ္စရာအာရံုနဲ႕ ကိုယ့္အတြင္းထဲက ေဒါသစိတ္နဲ႕ ထိေတြ႕မိတဲ့အခါ ေဒါသေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေလာဘျဖစ္စရာ၊ ေဒါသျဖစ္စရာ ျပင္ပအာရံုေတြကေတာ့ ဆားအိုးေပါ့။ ကိုယ့္အတြင္းသႏၱာန္မွာ အျမစ္သဖြယ္ ကိန္းေအာင္းေနတဲ့ ေလာဘကိေလသာ၊ ေဒါသကိေလသာ၊ ေမာဟကိေလသာေတြကေတာ့ ပြင့္ဟေနတဲ့ အေရျပားေပၚက အနာၾကီးေတြေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ဒီႏွစ္ခု ထိတိုက္မိတဲ့အခါ ခံရခက္ေအာင္ စပ္ကုန္၊ နာကုန္ၾကတာ။
အာရံုေကာင္းေလးေတြ (သို႕) ေလာကဓံေကာင္းေလးေတြနဲ႕ ၾကံဳဆံုေနရတဲ့အခ်ိန္ ပံုမွန္စိတ္ထားရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္က ျပံဳးလို႕၊ ရႊင္လို႕၊ ေစတနာ၊ ေမတၱာေတြ ေ၀ျဖာလို႕ ေနေနတိုင္း သူဟာ သူေတာ္ေကာင္းၾကီးပါလို႕ ယတိျပတ္ မွတ္ခ်က္ခ်လို႕ မရႏိုင္ေသးဘူး။ အာရံုဆိုးေတြ၊ အခံရခက္တဲ့ ေလာကဓံဆိုးေတြနဲ႕ ေပးေတြ႕ၾကည့္လိုက္လို႕ စပ္စပ္ေတြလူးကုန္ျပီဆိုရင္ သူ႕ရင္ထဲက ခဏျငိမ္၀ပ္ေနတဲ့ ကိေလသာဆိုးေတြ ျပန္ေပၚလာတဲ့သေဘာပဲ။ ေဒါသအားနည္းျပီး ေလာဘအားၾကီးသူတစ္ေယာက္ကို ေဒါသျဖစ္စရာအာရံုနဲ႕ ေတြ႕ေပးလိုက္လို႕ ေဒါသမျဖစ္တိုင္း သူဟာ ေအးခ်မ္းေနတဲ့၊ ကိေလသာေတြနည္းေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္လို႕ မွတ္ယူလို႕ မရေသးဘူး။ သူ႕ကို ေလာဘျဖစ္စရာအာရံုနဲ႕ ေပးေတြ႕လိုက္တဲ့အခါ ကိုယ္ထင္ထားခဲ့တာေတြ မွားသြားႏိုင္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ သူက ေဒါသနည္းျပီး ေလာဘၾကီးတဲ့သူ ျဖစ္ေနလို႕ပဲ။ ဒါေၾကာင့္ လူေတြဟာ ကိုယ္အားၾကီးတဲ့ ကိေလသာအမ်ိဳးအစားနဲ႕ ျပင္ပက သက္ဆိုင္ရာ အာရံုမ်ိဳးေတြ ထိေတြ႕လိုက္မိတဲ့အခါ မခံႏိုင္ေအာင္ပဲ ျဖစ္ၾကရတယ္။ ဒီအခ်ိန္ေရာက္မွသာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အျပင္လူေတြကပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိေလသာအနည္းအမ်ားကို နည္းနည္းပါးပါး တီးမိေခါက္မိေတာ့တယ္။
ဒါေၾကာင့္ အာရံုအဆိုးအေကာင္းေတြနဲ႕ ၾကံဳတဲ့အခါ အဲဒီအာရံုေတြကို အျပစ္မျမင္ဘဲ ကိုယ့္ရဲ႕ အကုသိုလ္/ကုသိုလ္၀ိပါက္(အကုသိုလ္/ကုသိုလ္အက်ိဳး) ေတြလို႕သာ အမွန္အတိုင္း သေဘာထားသင့္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ အျမစ္တြယ္ေနတဲ့ ကိေလသာေတြ ရွိေနလို႕သာ ျပင္ပက အာရံုေတြနဲ႕ ထိေတြ႕မိတဲ့အခါ အဲဒီရင္ထဲက အတြင္းကိေလသာေတြ ထၾကြလာၾကျပီး ကိုယ့္စိတ္ကို မခံႏိုင္ေအာင္ ဒုကၡေပးၾကေတာ့တာပါလား… လို႕ တရားသေဘာနဲ႕ ဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။ ျပင္ပကအာရံုေတြျဖစ္တဲ့ အေျခအေန၊ အေၾကာင္းအရာ၊ လူပုဂၢိဳလ္ အစရွိတဲ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အတိုက္ဓာတ္ေတြကို တရားသေဘာနဲ႕ အမွန္အတိုင္း ျမင္လိုက္ျပီးေတာ့ … ဒီအရာေတြက (ဆားအိုးလိုပဲ) ငါ့ကို တကယ္ ဒုကၡေပးႏုိင္တာမွ မဟုတ္တာ။ ငါ့ရဲ႕ ရင္ထဲမွာ အျမစ္သဖြယ္ကိန္းေအာင္ေနတဲ့ ကိေလသာဆိုးေတြကသာ (အနာရွိေနတဲ့လက္လိုပဲ) ငါ့ကို တကယ္တမ္း ဒုကၡေပးေနတာပါလားလို႕… ေယာနိေသာမနသိကာရ ဆိုတဲ့ တရားသေဘာ အျမင္မွန္ေလးအတိုင္း ျပတ္ျပတ္သားသားဆင္ျခင္ျပီးေတာ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ရဲ႕ အတြင္းကိေလသာေတြကိုသာ အဓိကပစ္မွတ္ထား ေခ်ဖ်က္သင့္တယ္ဆိုတာကို နားလည္သေဘာေပါက္ႏိုင္ၾကျပီး ဒီဘ၀၊ ဒီခႏၶာ မဆံုးခင္မွာပဲ အပါယ္တံခါးပိတ္ေစတဲ့ အက်င့္တရားေတြကို က်င့္ၾကံပြားမ်ား ရရွိႏိုင္ၾကပါေစလို႕ နိဗၺာန္အက်ိဳးေမွ်ာ္၍ မွတ္သားမိသမွ် တရားဗဟုသုတေလးေတြကို စုေပါင္းကာ လက္ေတြ႕ဆင္ျခင္ က်င့္သံုးနည္းေလးတစ္ခုအျဖစ္ မွ်ေ၀လိုက္ရပါတယ္။
(စာၾကြင္း… စာေရးသူက ဒီလိုေရးေတာ့ စာေရးသူေရာ ဘယ္ေလာက္အထိ ဒီအက်င့္ကို က်င့္သံုးေနႏိုင္ျပီလဲလို႕ ေမးလာရင္ေတာ့ … အေျဖက… ကိုယ္နာခဲ့ဖူးတဲ့၊ ဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ တရားေတြကို လက္ေတြ႕ဘ၀နဲ႕ ဆက္စပ္စဥ္းစားျပီး ဒီလိုသေဘာေလးပါလားလို႕ ခံစားေတြးေတာမိလို႕ အေတြးအေခၚ ဒႆနေလးတစ္ခုကို သံသရာခရီးသြားေဖာ္အခ်င္းခ်င္း ျပန္လည္ ေဖာက္သည္ခ်ခ်င္တဲ့သေဘာနဲ႕ ေ၀ငွျခင္းသက္သက္မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးသူလဲ အစျပဳက်င့္သံုးေနဆဲပါပဲလို႕ ေျဖေပးလိုက္ပါတယ္… း)
ေမတၱာျဖင့္
ခိုင္ခိုင္
Aug 26, 2014 (Tue)
No comments:
Post a Comment