အျပစ္ဆိုသည္မွာ မေကာင္းတဲ႔အက်ိဳးကို သယ္ေဆာင္လာတတ္တဲ႔ သေဘာကိုေျပာတာ။ ေလာဘရွိလို႔ ကိုယ့္ပစၥည္းကို ႏွေျမာတာ။ ကိုယ့္ပစၥည္းကို တြယ္တာတာ။ ကိုယ့္မိသားစုအေပၚ တြယ္တာတာ အျပစ္မရွိဘူးလို႔ ထင္သလား။ အျပစ္ရွိတယ္။ ဘယ္လိုအျပစ္ရွိတုန္းဆိုရင္ အဲဒီ တြယ္တာမွဳက ေသာကဆိုတဲ႔ ဆိုးက်ိဳးကို ယူလာတတ္တယ္ ၊ ဘယ္သူက ယူလာတာလဲဆိုေတာ့ ေလာဘက ယူလာတာ။ ဒါ အနည္းဆံုး အျပစ္ပဲ ၊ တြယ္တာတဲ႔ ေနရာမွန္သမ်ွ ေသာကဆိုတာ လာတာပဲ။ ေသာကဆိုတာ ေကာင္းသလား ဆိုေတာ့ မေကာင္းဘူး။ စိတ္ပူေစတယ္။
အသက္အရြယ္ၾကီးတဲ႔သူေတြဆို ပိုဆိုးတယ္။ မိဘေတြဟာ သားသမီးေတြနဲ႔ ပတ္သတ္လာရင္ အခ်ိန္တန္လို႔ အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ေရာက္ ၊ အိမ္ျပန္မေရာက္ဘူးဆိုရင္ တေမ်ွာ္ေမ်ွာ္နဲ႔ အိပ္မေပ်ာ္ ျဖစ္လာတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြးတယ္ေလ။ အျပင္ ထြက္သြားျပီဆိုရင္ ဟဲ႔ ဘာမ်ားျဖစ္လာမတုန္းတဲ႔။
ကားရွိတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ကလည္း ကားေမာင္းသမားနဲ႔ အျပင္လႊတ္လိုက္ရျပီဆိုရင္ ကား အိမ္ျပန္မေရာက္မခ်င္း ဟဲ႔ တိုက္မ်ားလာမလား။ ေမွာက္မ်ားလာမလားနဲ႔ ေသာကျဖစ္လာရတယ္။ မျဖစ္ဘူးလား။
ပစၥည္းရွိတဲ႔သူကလည္း ပစၥည္းအတြက္ေၾကာင့္ၾက ၊ သားသမီးရွိတဲ႔သူကလည္း သားသမီးအတြက္ေၾကာင့္ၾက။ အဲဒါ ေလာဘကေပးတဲ႔ ျပႆနာေတြေပါ့။ ေလာဘကေပးတဲ႔ Problem ေတြပဲ။ ေလာဘမရွိဘူးဆိုရင္ ဒါေတြ ျငိမ္းေနမွာ ေသခ်ာတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာထားတယ္ "ပိယေတာ ဇာယေတ ေသာေကာ" တဲ႔။ ေဟာ ရွင္းရွင္းေလးပဲ။ ခ်စ္ခင္တြယ္တာမွဳသည္ ေသာကကို ေမြးဖြားေပးတတ္သည္တဲ႔၊ လူေတြကေတာ့ ေသာကကင္းေဝး ေနထိုင္ေရး ဆိုတာ ၾကိဳးစားၾကတယ္။ သို႔ေသာ္ ခ်စ္ခင္တြယ္တာမွဳကိုေတာ့ မေလ်ွာ့ဘူး။ ခ်စ္ခင္တြယ္တာမွဳကို မေလ်ွာ့ဘဲနဲ႔ ေသာကကို ဘယ္ေလ်ွာ့လို႔ ရမွာတုန္း။ အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ိဳးက ဆက္စပ္ေနတာကိုး။
ကဲ ဒီေတာ့ ကိုယ့္ေလာဘ ကိုယ္ control လုပ္ရင္ လုပ္။ မလုပ္ရင္ ဘာျဖစ္လာမတုန္းဆိုရင္ ကိုယ့္ပစၥည္းကို လိုခ်င္တဲ႔ ေလာဘတင္မကဘူး သူမ်ားပစၥည္းကို လိုခ်င္တဲ႔ ေလာဘျဖစ္လာျပီဆိုရင္ေတာ့ ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာမွာပဲ။ ခိုးမွဳေတြ ဓားျပတိုက္မွဳေတြ ရာဇဝတ္မွဳ က်ဴးလြန္မွဳေတြဟာ အဲဒီေလာဘေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာ။ အဲဒီေတာ့ ေလာဘရဲ႕ အျပစ္က ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ထင္ရွားလဲ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ပညာရွိေတြက ေလာဘကို မေကာင္းဘူးလို႔ ေျပာၾကတာ။ ဒါ လက္ေတြ႔ပဲေလ။
မေကာင္းတဲ႔ ေလာဘကို မထိန္းႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ထို ပုဂၢိဳလ္သည္ သာမန္ လူေကာင္းတစ္ေယာက္ကေန သူခိုးလို႔ သမုတ္ခံရမယ္။ သူခိုးဘဝ ေရာက္သြားျပီ ဓားျပဆိုတဲ႔ဘဝ ေရာက္သြားျပီ။ ဘယ္သူကေပးလိုက္တဲ႔ နာမည္လဲဆိုေတာ့ ေလာဘကေပးတဲ႔ နာမည္ပဲ။ အကယ္၍သာ သူမ်ားပစၥည္းလိုခ်င္တဲ႔ ေလာဘမ်ိဳး မရွိဘူးဆိုရင္ သူသည္ သူခိုး ဓားျပအျဖစ္ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မေရာက္ႏိုင္ဘူး။
ထို႔အတူ ေမာဟဆိုတဲ႔ သဘာဝတရားရွိတယ္။ သူက ယဥ္ယဥ္ကေလးရယ္။ ေမာဟဆိုတာ ေအး ေတြေဝေနတာ။ ဘာျပႆနာမွ မရွိဘူးလို႔ ထင္ရတယ္။ ေမာဟကမွ ပို ျပႆနာၾကီးတာ။ သူက လုပ္သင့္တာရယ္ မလုပ္သင့္တာရယ္ မသိဘူး။ မသိေတာ့ ဘာေတြ ျဖစ္လည္းဆိုေတာ့ မလုပ္သင့္တာေတြ လုပ္တယ္။ လုပ္သင့္တာေတြ မလုပ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ မလုပ္သင့္တာကို လုပ္လို႔ရွိရင္ အျပစ္ျဖစ္သလို လုပ္သင့္တာကို မလုပ္လို႔ရွိရင္လည္း အျပစ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ႏွစ္ခုဟာ အတူတူပဲ။
လူေတြကေတာ့ ထင္ၾကတယ္။ ဟာ ဒီလူက မလုပ္သင့္တာေတြ လုပ္တာကိုး။ ဒါေၾကာင့္ ျပႆနာတက္တာေပါ့လို႔ ေျပာၾကတယ္။ မလုပ္သင့္တာကို လုပ္ရင္သာ အျပစ္ျဖစ္တယ္ ထင္ေနၾကတာ။ လုပ္သင့္တာ မလုပ္ရင္လည္းပဲ အျပစ္ပဲ။ ဆံုးရွံဳးနစ္နာမွဳဟာ အတူတူပဲ။ အဲဒါ ဘယ္သူေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ရတာတုန္း ဆိုေတာ့ ေမာဟေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာ။ မလုပ္သင့္တာကို လုပ္တယ္။ လုပ္သင့္တာကို မလုပ္ဘူး။ သည့္အတြက္ ဆံုးရွံဳးနစ္နာမွဳေတြ ေျမာက္ျမားစြာ ျဖစ္လာတယ္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာျပဳ တကၠသိုလ္
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္
ေဒါက္တာ နႏၵမာလာဘိဝံသ
ေဟာၾကား ဆံုးမေတာ္မူေသာ
"ဘဝခရီးဝယ္ ေရြးခ်ယ္ရမဲ႔လမ္း"
အေၾကာင္း တရားေဒသနာေတာ္မွ
ေကာက္ႏုတ္ ကူးယူ ေရးသား၍ ဓမၼဒါနျပဳ ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
မွန္ကန္ေသာ ဓမၼအသိတို႔ျဖင့္ အက်ိဳးရွိရွိေနႏိုင္ၾကပါေစ ကုန္သတည္း။
Shared from Kaung Myat Thu (FB)
No comments:
Post a Comment