Sunday, August 17, 2014

ဒိ႒ိ ႏွစ္ပါး


လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ကြယ္လြန္ေသာအခါ ထိုသူ၏ သက္မ့ဲခႏၶာကိုယ္မွ ဝိညာဥ္လိပ္ျပာကေလး ထြက္သြားသည္။ ထိုဝိညာဥ္လိပ္ျပာကေလးသည္ ၇ ရက္မျပည့္မီ မိမိ၏ ေနအိမ္တြင္ က်င္လည္သည္။ ၇ ရက္ျပည့္ျပီးမွ အျခားဘဝသစ္သို႔ ကူး၏။ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုထဲသို႔ ဝင္စား၏ဟူေသာ အယူအဆ၌ သက္ဝင္ယုံၾကည္သူတို႔ မ်ားစြာရွိပါ၏။ ခႏၶာကိုယ္ထဲတြင္ ဝိညာဥ္လိပ္ျပာရွိသည္ ဟူေသာအယူသည္ မွားယြင္းေသာ အယူျဖစ္ပါသည္။ ဝိညာဥ္လိျပာအေနျဖင့္ ဘဝသစ္သို႔ ကူးေျပာင္းသည္ဟူေသာ အယူသည္ မွားယြင္းေသာအယူ(ဆက္မွား) ျဖစ္ပါ၏။ သႆတဒိ႒ိ ဟုေခၚပါ၏။

အခ်ိဳ႕ကမူ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ေသလြန္လွ်င္ ဘဝျပတ္ျပီး ေသသည္၏ ေနာက္၌ ဘာမွမျဖစ္ေတာ့ဟူ၍ အယူရွိၾက၏။ ယင္းမွာလည္း မွားယြင္းေသာအယူ (ျပတ္မွား) ျဖစ္ပါ၏။ ဥေစၦဒဒိ႒ိ ဟုေခၚပါ၏။

ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ဦးအေနျဖင့္ ဤမွားယြင္းေသာ မိစၦာဒိ႒ိႏွစ္ခုစလုံး ကင္းစင္မွသာ အယူစင္ၾကယ္ေျဖာင့္မတ္ပါလိမ့္မည္။ အယူစင္ၾကယ္ ေျဖာင့္မတ္မွသာလွ်င္ တရားလမ္းေျဖာင့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း -

သပိတ္အိုင္ေတာရဆရာေတာ္ၾကီး ဦးကိတၱိက ဤသို႔ၾသဝါဒေပးေတာ္မူခ့ဲပါ၏။

** ဥပမာအားျဖင့္ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္သည္ ဤရြာမွထြက္သြားျပီး ထိုရြာသို႔ ဝင္ေလဘိသက့ဲသို႔ ထို႔အတူ ေသေသာအခါ၌ ငါ၏ဝိညာဥ္စိတ္ကေလးသည္ တစ္ပါးေသာ ခႏၶာထဲသို႔ ဝင္စားေလ၏ဟုယူေသာ္ သႆတဒိ႒ိအယူျဖစ္၏။ ဤက့ဲသို႔ အယူမစင္ၾကယ္သမွ် ကာလပတ္လုံး တရားလမ္းမေျဖာင့္ ငါ၏ ဝိညာဥ္စိတ္မဟုတ္ သူ႔ဘာသာသူျဖစ္သည္ဟု ယူျပန္ေသာ္ ဥေစၦဒဒိ႒ိ အယူျဖစ္ျပန္၏။ ခႏၶာဟုဆိုအပ္ေသာ ဝိညာဥ္စိတ္ကေလးသည္ ေသသည္မွေနာက္၌ ဘာမွမျဖစ္။ ေဖ်ာက္ဖ်က္ျပတ္ေတာက္၍ သြားေလ၏ဟုယူေသာ္ ဥေစၦဒဒိ႒ိအယူ ျဖစ္ပါ၏။ ဤက့ဲသို႔ အယူမစင္ၾကယ္လွ်င္လည္း တရားလမ္းမေျဖာင့္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရုပ္နာမ္တို႔အေပၚ၌ ဤဒိ႒ိႏွစ္ပါး အယူစင္ၾကယ္ေျဖာင့္မတ္ပါမွ တရားလမ္းေျဖာင့္မည္။

ဤခႏၶာကိုယ္မွျဖစ္ေသာ ဝိညာဥ္စိတ္ကေလးသည္ ေသသည္မွေနာင္၌ တစ္ပါးေသာ ခႏၶာကိုယ္ထဲသို႔ ဝင္သည္ဟူ၍လည္း မဆိုရာ။ တစ္ပါးေသာခႏၶာ၌လည္း အလိုလိုျဖစ္သည္ဟူ၍လည္း မဆိုရာ။ တစ္ဘဝႏွင့္ တစ္ဘဝ အေၾကာင္းမကင္းရုံမွ်သာ ျဖစ္သည္။ ဤက့ဲသို႔ ယူပါမွ သႆတဒိ႒ိအယူႏွင့္ ဥေစၦဒဒိ႒ိအယူ ႏွစ္ပါး စင္ၾကယ္၍ တရားလမ္းေျဖာင့္ၾကမည္။

******************************
*သပိတ္အိုင္ေတာရ ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးကိတိၱိ*
(မင္းနန္-ေမာ္က်ြန္း)

No comments:

Post a Comment