Sunday, August 17, 2014

ဝိနည္းႏွင့္အညီ လွဴတတ္ေစ


အမ်ားအားျဖင့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔သည္ အမိအဖတို႔က ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္၍ မိမိတို႔လည္း လိုက္ပါကိုးကြယ္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စင္စစ္ ဤသည္မွာ သဘာဝက်ပါ၏။ ငယ္ႏုစဥ္အရြယ္ ကေလးသူငယ္ဘဝတြင္ ဘာသာတရားကို မည္သို႔ စိစစ္ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ပါမည္နည္း။ မိဘတို႔ကိုးကြယ္ေသာ ဘာသာတရားကိုပင္ မိမိတို႔လည္း လိုက္ပါကိုးကြယ္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ဤသည္ကိုပင္ မိရုိးဖလာဗုဒၶဘာသာဝင္ဟု ေခၚဆိုၾကသည္။

အားလုံးမွာ မိရုိးဖလာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အျဖစ္က စၾကရသည္ခ်ည္း ျဖစ္၏။ သို႔တေစ အတန္အသင့္ အရြယ္ရလာ စာဖတ္တတ္လာေသာ အရြယ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ မိမိတို႔ကိုးကြယ္ရာဘာသာတရားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သိသင့္သိထိုက္ သိအပ္သည္တို႔ကို ေလ့လာသူမ်ားႏွင့္ ထိုသို႔ ေလ့လာရေကာင္းမွန္းမသိသူမ်ားဟူ၍ အုပ္စုႏွစ္အုပ္စု ခြဲထြက္လာသည္။ မိမိကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရားကို ေလ့လာရေကာင္းမွန္းမသိ ေလ့လည္းမေလ့လာသူမ်ားသည္ သာမန္မိရုိးဖလာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အျဖစ္မွ မတက္လွမ္းႏုိင္ေတာ့ေပ။ အခ်ိဳ႕သည္ အမည္ခံ ဗုဒၶဘာသာဝင္ဟု ဆိုရမတတ္ပင္။ ဘာသာေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ တန္ဖိုးထားရေကာင္းမွန္း ေလ့လာရေကာင္းမွန္းမသိဘဲ စိမ္းေဝးေနၾကေပသည္။

မိမိကိုးကြယ္ရာဘာသာတရားကို တကယ္တမ္းစိတ္ဝင္စားျပီး သိရွိလိုသူမ်ားကမူ ဓမၼစာေပမ်ားကို ဖတ္ရွု၏။ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ တရားေတာ္မ်ားကို နာၾကား၏။ ထိုသူတို႔မွာ သာမန္မိရုိးဖလာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အဆင့္မွ မိရုိးဖလာလြန္ ဗုဒၶဘာသာဝင္အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိရန္ အားထုတ္ေနသူမ်ား ျဖစ္ပါ၏။

စင္စစ္ေသာ္ ကိုးကြယ္ရာဘာသာတရားဟူသည္ ေလ့လာအပ္ေသာအရာျဖစ္၏။ မိရုိးဖလာဘာသာဟုဆိုကာ ဝတ္ေက်တမ္းေက် ကိုးကြယ္ရုံသက္သက္ ကိုးကြယ္ရမည့္ အရာမဟုတ္ေပ။ သဒၶါႏွင့္ ပညာယွဥ္ျပီးမွ ဘာသာတရားတစ္ရပ္ကို နည္းမွန္လမ္းမွန္ ကိုးကြယ္တတ္ေပလိမ့္မည္။ သဒၶါတရားသက္သက္ခ်ည္းမူ မလုံေလာက္ပါ။ သဒၶါတရားဟူသည္မွာလည္း ပညာႏွင့္မယွဥ္ေလသမွ် သဒၶါအစစ္ သဒၶါအမွန္မဟုတ္ပါ။ ပညာႏွင့္ယွဥ္မွသာ သဒၶါစစ္သဒၶါမွန္ ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ ပညာႏွင့္ယွဥ္ေသာ သဒၶါစစ္သဒၶါမွန္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မွသာ ျပဳေလသမွ် ဘာသာေရးကိစၥမ်ားသည္ အက်ိဳးရွိရွိ အရာထင္ထင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

ပညာဟူသည္ သိသင့္သိအပ္သည္တို႔ကို သိရွိျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ သိသင့္သိအပ္ေသာ အသိကို အေျခမခံဘဲ ဒါနမွုျပဳလွ်င္ ထိုဒါနမွာ အျမတ္စားဒါန မျဖစ္ႏုိင္။ ထို႔အတူ သိသင့္သိအပ္ေသာ အသိကို အေျခမခံဘဲ သီလေဆာက္တည္လွ်င္လည္း အျမတ္စားသီလ မျဖစ္ႏုိင္။ ဘာဝနာအားထုတ္ရာတြင္လည္း ထို႔အတူပင္ ျဖစ္ပါ၏။

ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔သည္ ဘုရားရွင္အား ဆီမီး ေရခ်မ္း ပန္း ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းေလ့ရွိပါသည္။ ဆြမ္း ေဘာဇဥ္ ခဲဖြယ္ခ်ိဳခ်ဥ္ အသီးအႏွံတို႔ကိုလည္း ကပ္လွဴေလ့ရွိပါသည္။ ထိုသုိ႔ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းရာ၌ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဝိနည္းႏွင့္အညီ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းသက့ဲသို႔ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းသင့္ပါသည္။

အခ်ိဳ႕သည္ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္တြင္ ဘုရားရွင္အား သစ္သီးမ်ားကို အလုံးလိုက္ ေန႔ညမေရြး ဆက္ကပ္လွဴဒါန္း ထားေလ့ရွိပါသည္။ အျမင္ပသာဒ လွပေရးကိုသာ ပဓာနထားျပီး မိမိ၏ လွဴဒါန္းမွုသည္ ဝိနည္းႏွင့္ ေလ်ာ္ညီျခင္းရွိ မရွိ စဥ္းငယ္မွ်ပင္ စဥ္းစားမွုမျပဳ။ အခ်ိဳ႕ကလည္း သာသနာပြဲဟုဆိုကာ အုန္းသီး ငွက္ေပ်ာသီးစိမ္းမ်ားကို ဘုရားရွင္အား ထာဝစဥ္ ဆက္ကပ္ထားေလ့ရွိ၏။ အခ်ိဳ႕ကမုန္႔မ်ားကို အထုပ္လိုက္ ဆက္ကပ္တတ္ျပီး အခ်ိဳ႕က အခ်ိဳရည္ပုလင္းမ်ားကို ပုလင္းမဖြင့္ဘဲ ဆက္ကပ္ထားေလ့ရွိ၏။ ဤသည္မွာ ဆြမ္းခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္ဆိုင္ရာ ဝိနည္းကို နားမလည္ရုံမွ်မက ဘုရားရွင္ကို သက္ရွိထင္ရွားသေဘာထားျပီး ကိုးကြယ္မွု မျပဳတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ၏။

ဥပမာအားျဖင့္ မိမိ၏ေနအိမ္သို႔ သံဃာေတာ္မ်ားအား ပင့္ဖိတ္၍ ဆြမ္းခဲဖြယ္လွဴဒါန္း၏။ သစ္ေတာ္သီး ပန္းသီး စသည္တို႔ကို မခြဲျခမ္းမစိတ္မျဖာဘဲ အလုံးလုိက္ဆက္ကပ္မည္ေလာ။ အခ်ိဳရည္ပုလင္းကို ဘူးအဖုံးမဖြင့္ဘဲ ဆက္ကပ္မည္ေလာ။ မုန္႔အထုပ္ကို မဖြင့္ေဖာက္ဘဲ အထုပ္လိုက္ ဆက္ကပ္မည္ေလာ။ မိမိတို႔ကိုးကြယ္ရာ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္ကိုပင္လွ်င္ ထိုသုိ႔ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္း၍ မျဖစ္ႏုိင္ပါလ်က္ ဘုရားရွင္ကိုမူ သစ္သီးအလုံးလိုက္ ေဖ်ာ္ရည္ပုလင္းလိုက္ မုန္႔အထုပ္လိုက္ ဆက္ကပ္ထားျခင္းမွာ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္ပါ၏ေလာ။

ဘုရားရွင္အား သစ္သီးဆြမ္းစေသာ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းရာတြင္ ဝိနည္းႏွင့္အညီ လွဴတတ္ေစျခင္းငွာ ေက်းဇူးရွင္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ဆရာေတာ္ၾကီးက လမ္းညႊန္သြန္သင္ေတာ္မူခ့ဲပါ၏။

& ေဖ်ာ္ရည္ကပ္မူကိုပါ တစ္ဆက္တည္းဆိုရလွ်င္ ေဖ်ာ္ရည္ပုလင္းကိုေဖာက္၍ ယင့္က့ဲသို႔ေသာ ဖန္ခြက္ၾကီးျဖင့္ပင္ ထည့္ကပ္သင့္သည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားပင္လွ်င္ မေဖာက္ဘဲ ပုလင္းကိုကပ္လွ်င္ မဘုဥ္းေပးၾက။

ဘုရားရွင္ကား ပိုမိုဣေျႏၵၾကီးသူ ျဖစ္ေတာ္မူရကား မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ပုလင္းလိုက္ဘုဥ္းေပးမည္ မဟုတ္ပါ။ သစ္သီးမ်ားကိုလည္း အခြံႏႊာစိတ္ျပီးမွသာ ကပ္သင့္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဘုရားရွင္သည္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ထမင္းကို လုံးဆုပ္၍ မစားေသာက္ရဟု ပညတ္ထား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝိနည္းဂရုထားေသာရဟန္းေတာ္မ်ားပင္ စားဖြယ္ရာမ်ားကို ကိုက္ျဖတ္ဘုဥ္းေပးမွု မျပဳၾကေပ။ ဆရာသခင္ဘုရားကား မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် အလုံးလိုက္ကပ္ေသာ သစ္သီးမ်ားကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ခြဲစိတ္ဘုဥ္းေပးလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။

ထို႔ျပင္ အခ်ိဳ႕အသီးအႏွံမ်ားကို လူသာမေဏတို႔ ကပၸိေပးမွ စားရသည္လည္းရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သစ္သီးဆိုလွ်င္ ခြဲစိတ္၍ မုန္႔ထုပ္ဆိုလွ်င္ ေဖာက္ျပီး ပန္းကန္ထဲထည့္လ်က္သာ ကပ္သင့္ေပသည္။ အလုံးလိုက္ အထုပ္လိုက္ကပ္ျခင္းကား လူျမင္ေကာင္းရုံ မရုိမေသျပဳျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ျပင္ရဟန္းေတာ္တို႔အား လူတို႔ ညေနဘက္စားေသာက္ေသာ စားဖြယ္ရာမ်ားကို ေနမြန္းလြဲျပီး ေနာက္ပိုင္း၌ လက္ျဖင့္မကိုင္တြယ္ မသုံးသပ္ရဟု ပညတ္ထားေသာေၾကာင့္ ညဘက္၌ သစ္သီးစေသာ စားဖြယ္ရာမ်ားတင္ထားသည္မွာ လုံးဝမသင့္ေလ်ာ္ပါေပ။
--------------------------------------
အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ဆရာေတာ္ၾကီး
မင္းနန္-ေမာ္က်ြန္း

No comments:

Post a Comment