Wednesday, February 26, 2014

၀ိေ၀ကသုခကို ရွာေဖြၾကရာတြင္


လူဟာအသိုင္းအ၀ို္င္းနဲ႔ေနရတာမွန္ေပမယ့္ တစ္ခါ
တစ္ရံမွာေတာ့ အသိုင္းအ၀ိုင္းနဲ ႔ခပ္ေ၀းေ၀းေနခ်င္
ၾကတယ္။ လူဟာအေပါင္းအသင္းနဲ႔ ဆက္ဆံေနရ
ေပမဲ့ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့ အေပါင္းအသင္းေတြ
ကို ၿငီးေငြ႕လာတတ္ေပတယ္။ လူဟာပတ္၀န္းက်င္
မွာ က်င္လည္ေနၾကရေပမဲ့ အခ်ိန္ကာလေတြ ၾကာ
လာရင္ ပတ္၀န္းက်င္ကို စြန္႔ခ်င္လာတတ္ၾကေလရဲ႕၊
သေဘာတရားခ်င္းဆိုလို ခ်က္ခ်င္းတူေပမဲ့ အသိုင္း
အ၀ိုင္း အေပါင္းအသင္း ပတ္၀န္းက်င္တို႔နဲ႔ ထိစပ္
ဆက္ႏြယ္မႈကို ေပၚေအာင္ ၀ါက်ေတြထပ္ဖြဲ႕ျပလိုက္
တာပါ။

အရိယာ ပုဂၢဳိလ္ေတြက်ေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္ကိုၿငီးေငြ႕
သြားၾကတယ္။ အသိုင္းအ၀ိုင္းကိုစြန္႔ခြါသြားၾကတယ္။
အေပါင္းအသင္းေတြကို ခ်န္ထားပစ္ခဲ့ၾကတယ္။ တစ္
ေယာက္တည္းေနၿပီး တစ္စိတ္တည္းထားရတဲ့ ဓမၼ
ရသကို ေတြ႕ရွိေတာ္မူၾကလို႔ပါပဲ။ အရိယာ ရဟႏၱာ
ပုဂၢဳိလ္ေတြအတြက္ တစ္ေယာက္တည္းေန တစ္စိတ္
တည္းထားရတာလြယ္ကူေပမဲ့ ပုထုဇဥ္ေတြအဖို႔ေတာ့
မလြယ္ပါဘူး။ တစ္ေယာက္တည္းေနႏုိင္ေပမဲ့တစ္စိတ္
တည္းၾကာရွည္စြာ မထားႏုိင္ၾကဘူးေလ။ ဘာျဖစ္လို႔
လဲဆိုေတာ့ `စိတ္´ဆိုတဲ့ ´စိတ္´ဟာ တစ္စိတ္တည္း
ၾကာရွည္ေလးျမင့္စြာ ေနတတ္တာမွမဟုတ္ဘဲကလား၊
တစ္စိတ္ၿပီးတစ္စိတ္ျဖစ္ေနတာ၊

အဲဒီျဖစ္တဲ့စိတ္ေနာက္ထပ္ေပၚလာတဲ့စိတ္အစားထိုးလိုက္
တဲ့စိတ္ကလည္း စိတ္ေကာင္းျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မွာပါ။ ဘာျဖစ္
လို႔လဲဆိုရင္ပုထုဇဥ္ေတြရဲ႕စိတ္ဟာ ``မေကာင္းမႈမွာ ေမြ႕
ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပါးတတ္´´လို႔ပဲ။ တစ္စိတ္တည္းထားတတ္တဲ့
စိတ္ဟာ ဘာမွ်မၾကာေပမဲ့ စိတ္ေကာင္းျဖစ္ဖို႔ မလြယ္တဲ့
အျပင္ ထားတဲ့စိတ္ကလည္းစိတ္ဆိုး စိတ္ညစ္အျပစ္ေတြ
ဗလပြျဖစ္ေနရင္ တန္ခိုးမရွိႏုိင္ပါဘူး။

သူေတာ္ေကာင္းေတြဟာ ဆိတ္ၿငိမ္မႈၿငိမ္းေအးမႈခ်မ္းသာ
`၀ိေ၀ကသုခ´ကို ရရွိခ်င္လို႔ ခံစားခ်င္လို႔ တစ္ေယာက္
တည္း တစ္ပါးတည္း ေနၾကတာပါ။ `ကာယ၀ိေ၀က´လို႔
ဆိုတဲ့ ကိုယ္ဆိတ္ၿငိမ္မႈခ်မ္းသာကို ခံစားဖို႔အတြြက္ တစ္
ေယာက္တည္းေနၾကတာပါ။ ကာယ၀ိေ၀ကဆိုတာ ဂဏ
သဂၤဏိကံ ၀ိေနာေဒတိလို႔ ဖြင့္ဆိုထားတဲ့အတိုင္း ဂိုဏ္း
ေတြ အေပါင္းအသင္းေတြကို ဖယ္ရွားၿပီး ေနထိုင္ျခင္းပါ
ပဲ။အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေမြ႕တတ္တဲ့ လူသားဟာ
တစ္ေယာက္တည္း တစ္ကိုယ္တည္း မေနႏုိင္ပါဘူး။ တစ္
ေယာက္တည္းေနတဲ့လူ တစ္ကိုယ္တည္း ျဖစ္ေနတဲ့သူကို
ေတာင္ `အထီးက်န္´လို႔ဆိုၾကေသးတယ္။ `တစ္ေကာင္
ၾကြက္´လို႔ေခၚၾကေသးတယ္။ `ဥတစ္လံုး´လို႔လည္း သံုး
ႏႈန္းေျပာဆိုၾကေသးတယ္။

အဲတရားဓမၼနဲ႔ ဓမၼရသခံစားၿပီး ေအးခ်မ္းၿငိမ္သက္ခ်မ္းသာ
စြာေနလိုတဲ့ အရိယာ ပုဂၢဳိလ္ေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ေပါ့။ ဓမၼ
ရသ ဓမၼအေငြ႔အသက္ကို ႐ႈရႈိက္ၿပီးေနလိုၾကတဲ့ သူေတာ္စင္
အတြက္ အေပါင္းအေဖာ္ေတြဟာ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေပမဲ့
ပုထုဇဥ္အပူအပင္ေတြၾကားမွာ အတူယွဥ္ကာ မွ်ေ၀ခံစားခ်င္
ၾကတဲ့ လူေတြအတြက္ေတာ့ အေပါင္းအသင္းဟာခင္မင္စရာ
ပဲ။ ပတ္၀န္းက်င္ကေပ်ာ္ေမြ႕စရာပဲျဖစ္မွာေပါ့။

ကာယ၀ိေ၀ကဆိုတဲ့ ကိုယ္ေအးၿငိမ္းမႈကိုလိုခ်င္ရင္ေတာ့
အေပါင္းအေဖာ္ေတြကို ခြါေရွာင္ၿပီး တစ္ေယာက္တည္းေနမွ
ျဖစ္မွာပါ။

ဧက၀ိဟာရီ(တစ္ပါးတည္းေနတဲ့)မေထရ္ဟာ တစ္ပါးတည္း
ေနတယ္။ တစ္ပါးတည္း က်ိန္းစက္(အိပ္)တယ္။ တစ္ပါး
တည္းေနထိုင္ၿပီး မပ်င္းမရိ လံု႔လ ၀ီရိယရွိစြာ တရားအား
ထုတ္ေတာ္မူတယ္။ တစ္ေယာက္တည္းေနၿပီး မိမိကိုယ္ကို
(တစ္စိတ္တည္းျဖစ္ေအာင္) ဆံုးမေတာ္မူၿပီး ေတာအရပ္မွာ
သာ ေပ်ာ္ေမြ႕ေတာ္မူပါတယ္။
(ဓမၼပဒ၊ ဧက၀ိဟာရီေထရ္)

ကာယ၀ိေ၀က ကိုယ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရခ်င္ရင္ တစ္ေယာက္တည္း
ေနပါ။ စိတၱ၀ိေ၀ကဆိုတဲ့ စိတ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရခ်င္ရင္ တစ္စိတ္
တည္းထားႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ သို႔မွသာ ဥပဓိ၀ိေ၀ကဆို
တဲ့သႏၱိသုခ ၿငိမ္းေအးမႈခ်မ္းသာဆိတ္ၿငိမ္ေအးျမတဲ့ နိေရာဓ
ဓမၼနိဗၺာန္အၿငိမ္းဓာတ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ေပလိမ့္မယ္။

ကာယ၀ိေ၀ကကို ေရွးဦးစြာရေအာင္ယူပါ။ ဒုတိယစိတၱ၀ိေ၀
က ရရွိေအာင္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟစတဲ့ ကိေလသာ
အညစ္အေၾကးေတြ စိတ္မွာ၀င္မလာေအာင္ႏွင္ထုတ္ပါ။
အဲဒါကိုတစ္စိတ္တည္းထားတယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။ အဲဒီကမွ
တစ္ဆင့္ ရင့္က်က္ျပည့္၀လာၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ ဥပဓိ၀ိေ၀က၊
စိတၱ၀ိေတာ၊ ဥပဓိ၀ိေ၀ကဆိုတဲ့ ၀ိေ၀ကတရား သံုးပါးတို႔ကို
မဇၥ်ိမနိကာယ္၊ မူလပ႑ာသ ပါဠိေတာ္မွာ အေသအခ်ာ ျပ
ထားပါတယ္။

တစ္ေယာက္တည္းေနျခင္း(ကာယ၀ိေ၀က)

သမာဓိတရား ကမၼ႒ာန္းတရား ပြားမ်ားေနျခင္း၊ သမာပတ္
၀င္စားျခင္း
(စိတၱ၀ိေ၀က)

`စိတၱ၀ိေ၀ေကာ ကိေလသသဂၤဏိကံ ၀ိေနာေဒတိ=
စိတၱ၀ိေ၀ကသည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟစေသာ
အေပါင္းအသင္းမ်ားကို ပယ္ရွား၍ ေနထိုင္ျခင္းျဖစ္
သည္။

သႏၱိသုခ လြန္ေအးျမတဲ့ ဆိတ္ၿငိမ္ရာနိဗၺာန္ကို အာ႐ုံ
ျပဳျခင္း(ဥပဓိ၀ိေ၀က)လို႔မွတ္သားႏုိင္ပါတယ္။

၀ိေ၀ကသုချဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကိုရယူႏုိင္ၾကပါေစ။

ဒါေၾကာင့္မို႔ တရားဓမၼကို လံု႔လႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္
ေတာ္မူၾကတဲ့ သူေတာ္စင္ေတြဟာ ဆိတ္ၿငိမ္ရာ
(၀ိေ၀က)ေနရာကုိ ယူေတာ္မူျခင္းျဖစ္တယ္။

အရညဂေတာ၀ါ- ေတာအရပ္သို႔ခ်ဥ္းကပ္သြားေရာက္
ၿပီး တရားအားထုတ္ျခင္း၊

႐ုကၡမူလဂေတာ၀ါ- ေနပူ၊ ေလမိုးလံုၿခံဳတဲ့ သစ္ပင္ရိပ္
ေကာင္းေကာင္းကိုအမွီျပဳရျခင္း။

သုညာဂါရဂေတာ၀ါ - ဆိတ္ၿငိမ္ၿပီးေအးခ်မ္းမႈရရွိႏုိင္တဲ့
ေနရာမ်ဳိးကိုေရြးခ်ယ္ျခင္း။ ဒီေနရာသံုးမ်ဳိးအနက္ တစ္
ေနရာရာကိုေရြးခ်ယ္ၿပီး ကုိယ္ခႏၶာကိုေျဖာင့္မွန္စြာထား
လ်က္ တင္လႅင္ေခြ ထိုင္ကာ သတိကိုပဓာနျပဳ တရား
အားထုတ္ပါလို႔ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္မွာ ဗုဒၶျမတ္စြာ
ဘုရားက မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္။

ဆိတ္ညငိမ္မႈ၀ိေ၀ကရဖို႔ဟာ ဘယ္ေလာက္အေရးႀကီး
တယ္ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။

အဲသလို စိတ္ၿငိမ္ရာသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး တရား႐ႈမွတ္ၾကရာမွာ
ေတာျဖစ္ေစ၊ သစ္ပင္ရင္းမွာျဖစ္ေစ၊ ဆိတ္ၿငိမ္မႈရတဲ့ေနရာ
မွာျဖစ္ေစ၊အကယ္၍အေႏွာင့္အယွက္တစ္စံုတစ္ရာျဖစ္ေပၚ
ႀကံဳေတြ႕လာရင္ ကာကြယ္နည္းကိုလည္း ဗုဒၶဘုရားရွင္က
လမ္းညႊန္မိန္႔ၾကားခ်က္မ်ားရွိေသးတယ္။

``ရဟန္းတို႔ ငါဘုရားသည္ကား ဤသို႔ေဟာေတာ္မူ၏။
ရဟန္းတို႔ ေတာအရပ္ေဒသသို႔ကပ္ေရာက္သည္မူလည္း
ျဖစ္ကုန္ေသာ၊ သစ္ပင္ရင္းသို႔ ကပ္ေရာက္ေတာမူသည္
လည္းျဖစ္ကုန္ေသာ၊ ဆိတ္ၿငိမ္ရာအရပ္သို႔ ကပ္ေရာက္
ေတာ္မူသည္လည္းျဖစ္ကုန္ေသာသင္တို႔အာ ေၾကာက္ရြံ႕
ထိတ္လန္႔ျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္
ျခင္းသည္ လည္းေကာင္း ၾကက္သီးေမႊးျငင္းထျခင္းသည္
လည္းေကာင္း၊ အကယ္၍ျဖစ္ေပၚျငားအံ့(ျဖစ္လာအံ့)။

ထိုအခါ ငါဘုရားကိုသာလွ်င္ အဖန္တလဲလဲ ေအာက္ေမ့
ၾကကုန္ေလာ့´´(သံယုတၱနိကာယ္၊ သဂါထာ၀ဂၢသံယုတ္၊
သကၠသံယုတ္၊ ဓဇဂၢသုတ္)

ဆိုလိုတာကေတာ့ ၀ိေ၀ကသုခရဖို႔အတြက္ တစ္ေယာက္
တည္းေနတစ္စိတ္တည္းထားရန္ ႀကိဳးစားၾကရန္မွာ
ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔မႈ၊ကိုယ္တုန္လႈပ္မႈ၊ ၾကက္သီးေမႊးညွင္း
ထမႈ၊ ( တစ္ဦးတစ္ေယာက္၊တစ္စံုတစ္ေယာက္၏ ေႏွာက္
ယွက္မႈ) ေတြ႕ႀကံဳလာပါက ငါဘုရားကို ေအာက္ေမ့လိုက္ပါ
လို႔ ( မေၾကာက္ေဆးကို ) ေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

``ငါဘုရားကို ေအာက္ေမ့ပါ´´ဆိုရာမွာဗုဒၶဘုရား၏ ဂုဏ္
ေတာ္ကိုးပါးတို႔ကို ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့ျခင္းျဖစ္ပါ
တယ္။ ငါဘုရားရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးသာမက တရားဓမၼရဲ႕
ဂုဏ္ေတာ္ေျခာက္ပါး၊ သံဃာေတာ္ရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးတို႔ကို
ေအာက္ေမ့ရန္ ညႊန္ၾကားထားေတာ္မူပါတယ္။

ေဘးရန္ခပ္သိမ္းကင္းၿငိမ္းစြာ ဆိတ္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈကို ရရွိ
ႏုိင္ၾကပါေစ။

ဘဒၵ ႏၱဇနိႏၵသာရ ( သဒၶမၼေဇာတိကဓဇ )
ဓမၼ၀ီရဂ်ာနယ္၊ ၂၀၀၉၊ ဧၿပီ(၂၈)ရက္

No comments:

Post a Comment