★ ကံကံ၏အက်ဳိးေပးပံုမွာ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခုမတူ တစ္မူ
ထားျခားကာစိတ္၀င္စားစရာေကာင္းလွသည္။ အဘိ
ဓမၼာဘံုပိုင္းတြင္ေလ့လာၾကည့္ပါက ကိစၥအားျဖင့္
လည္းေကာင္း၊ အက်ဳိးေပးရာအလွည့္အစဥ္အားျဖင့္
လည္းေကာင္း၊ အက်ဳိးေပးရာကာလအားျဖင့္လည္း
ေကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲျပားပါသည္။
★ ကိစၥအားျဖင့္ ကံ(၄)မ်ဳိးရွိသည္။ ထိုကံမ်ားမွာ
၁။ ဇနကကံ
၂။ ဥပတၳ မၻကကံ
၃။ ဥပပီဠကကံ
၄။ ဥပဃာတကကံတို႔ျဖစ္ၾကသည္။
ပဋိသေႏၶအက်ဳိးႏွင့္ ပ၀တၱိအက်ဳိးတို႔ကို ကိုယ္တိုင္ျဖစ္
ေစတတ္ေသာ ကံ။ ပဋိသေႏၶအခါႏွင့္ ပ၀တၱိအခါတို႔၌
၀ိပါက္စိတ္ႏွင့္ ေစတသိက္မ်ားကမၼဇရုပ္ႏွင့္ ဥတုဇရုပ္
တို႔ကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေစတနာ
ကို ဇနကကံဟုေခၚသည္။
★ ဇနကကံကို အေထာက္အပံ့ျပဳေသာကံမိမိကိုယ္တိုင္
ကား အက်ဳိးမေပးႏိုင္။ တစ္ပါးေသာကံကိုအက်ဳိးေပး
ခြင့္ရေလေအာင္၊အက်ဳိးေပးေသာအခါအက်ဳိးေပးသန္
ေလေအာင္၊ ထိုအက်ဳိးေပးမ်ား ၾကာရွည္ေအာင္ေလ်ာ္
စြာေထာက္ပံ့ကူညီတတ္ေသာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္
ေစတနာကံ၊ ဇနကကံကို အေထာက္အပံ့ျပဳေသာကံ
ကို ဥပတၳ မၻကကံေခၚသည္။
ံ
★ တစ္ပါးေသာကံ အက်ဳိးေပးခြင့္မရေအာင္ အခြင့္ရ၍
အက်ဳိးေပးေသာ္လည္း မၾကာရွည္ေအာင္ကပ္၍ ႏွိပ္
စပ္တတ္ေသာကံ၊ ဇနကကံ၏ အက်ဳိးကို အားနည္း
ခ်ည့္နဲ႔ေအာင္ ဖိႏွိပ္တတ္ေသာကံကို ဥပပီဠကကံဟု
ေခၚသည္။
★ ဇနကကံ အက်ဳိးေပးထားေသာ ၀ိပါက္နာမကၡႏၶာႏွင့္
ကဋတၱာ ရုပ္အစဥ္ကို ျဖတ္ေတာက္တတ္ေသာကံကို
ဥပဃာတကကံဟုေခၚသည္။
★ အက်ဳိးေပးရာအလွည့္အစဥ္အားျဖင့္(၄)မ်ဳိးရွိသည္။
ထိုကံမ်ားမွာ
၁။ ဂ႐ုကံ
၂။ အာသႏၷကံ
၃။ အာစိဏၰကံ
၄။ ကဋတၱာကံတို႔ျဖစ္ၾကသည္။
★ တစ္ပါးေသာကံမ်ားက မတားျမစ္ႏိုင္ပဲ စုတိၿပီး အျခားမဲ့
၌ အက်ဳိးေပးၿမဲ ျဖစ္ေသာ အလြန္အားႀကီးသည့္ ကံကို
ဂ႐ုကံဟုဆိုလိုသည္။ ( ပဥၥာနႏၱိယကံ ငါးပါးသည္ အကု
သိုလ္ဂရုကံျဖစ္သည္။ ကုသိုလ္အရာတြင္လည္း
မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္ကံႏွင့္ ေလာကုတၱရာကံတို႔႕သည္ ဂရုကံ
မ်ားျဖစ္သည္။)
★ ေရွးအခါကျပဳခဲ့ၿပီး၍ ေသခါနီးအခါ၌ေအာက္ေမ့အပ္ေသာ
ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ကံသည္လည္းေကာင္း၊ ေသခါနီး
အခ်ိန္၌ ကပ္ျပဳလုပ္ေသာ ကုသိုလ္ ၊အကုသိုလ္ကံသည္
လည္းေကာင္း အာသႏၷကံမည္၏။
★ ေန႔စဥ္ အၿမဲမျပတ္ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြတ္ေသာ ကုသိုလ္
အကုသိုလ္ကံ၊ တစ္ႀကိမ္ျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ အစဥ္အၿမဲ
ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့အပ္ေသာ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံ
သည္ ၄င္း
အာစိဏၰကံမည္၏။
★ ဂရုက၊ အာသႏၷ၊ အာစိဏၰကံအေျခအေနသို႔ မေရာက္
တတ္ဘဲ ဒီဘ၀၌ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာကံမ်ားႏွင ့္ေရွးေရွးဘ၀
မ်ား၌ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ကံမ်ားတည္း။ ဤကံတို႔သည္
လည္းအခြင့္သာသည့္အခါ ပဋိသေႏၶအက်ဳိးႏွင့္ ပ၀တၱိ
အက်ဳိးတို႔ကို ေပးႏိုင္ၾက၏။ အထက္ပါကံေလးပါးတို႔၏
အလွည့္အစဥ္အတိုင္း အက်ဳိးေပးပုံမွာ တစ္စုံတစ္
ေယာက္ထံတြင္ ကံေလးမ်ဳိးစလုံးရွိပါက ဂရုကံသည္
အရင္အက်ဳိးေပး၏။ ထိုကံမရွိေသာ္ အာသႏၷကံ အက်ဳိး
ေပး၏။အာသႏၷကံမရွိခဲ့ေသာ္ အာစိဏၰကံသည္ အက်ဳိး
ေပး၏။ မရွိပါက ကဋတၱာကံသည္ အက်ဳိးေပး၏။
★ အက်ဳိးေပးရာကာလအားျဖင့္ ကံ(၄)မ်ဳိးရွိသည္။
ထိုကံမ်ားမွာ
၁။ ဒိ႒ဓမၼေ၀ဒနီယကံ
၂။ ဥပပဇၨေ၀ဒနီယကံ
၃။ အပရာပရိယေ၀ဒနီယကံ
၄။ အေဟာသိကံတို႔ျဖစ္ၾကသည္။
ကုသိုလ္ျပဳသည္ျဖစ္ေစ အကုသိုလ္ျပဳသည္ျဖစ္ေစ
ေကာင္းက်ဳိးဆုိးက်ဳိးကိုေပးမည့္ ေဇာေစတနာ(၇)ခ်က္
ျဖစ္သည္။ ထို(၇)ခ်က္သည္ ပထမေဇာေစတနာသည္
ယခုဘ၀အက်ဳိးေပး၏။ ဒိ႒ဓမၼေ၀ဒနီယကံေခၚ၏။
သတၱမေဇာေစတနာသည္ ဒုတိယဘ၀(ေနာက္ဘ၀)ကို
အက်ဳိးေပး၏။ ဥပပဇၨေ၀ဒနီယကံေခၚ၏။ အလယ္ေဇာ
ငါးခ်က္ ေစတနာသည္တတိယဘ၀မွ နိဗၺာန္မေရာက္မ
ခ်င္း အက်ဳိးေပး၏။ အပရာပရိယေ၀ဒနီယကံေခၚ၏။
ေဖာေစတနာ(၇)မ်ဳိးတို႔တြင္ ပထမေဇာေစတနာႏွင့္ သတၱ
မေဇာေစတနာသည္ အက်ဳိေးပးခြင့္မရဘဲပ်က္သြားသည္
ကမ်ား၏။ ထိုသို႔အက်ဳိးမေပးပဲပ်က္သြားေသာကံကို
အေဟာသိကံဟုေခၚ၏။
★ အက်ဳိးေပးရာဌာနအားျဖင့္ ကံ(၄)မ်ဳိးရွိသည္။ ထိုကံမ်ားမွာ
၁။ အကုသိုလ္ကံ
(ငရဲ၊ တိရစၦာန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသူရကာယ္) အပါယ္ေလးဘုံ၌
ပဋိသေႏၶအက်ဳိးႏွင့္ ပ၀တၱိအက်ဳိးတို႔ကို ေပးေသာကံျဖစ္
သည္။
၂။ ကာမာ၀စရကုသိုလ္ကံ
ကာမသုဂတိခုနစ္ဘုံ(လူ+နတ္၆) ၌ပဋိသေႏၶအက်ဳိးႏွင့္
ပ၀တၱိအက်ဳိးတို႔ကို ေပးေသာကံျဖစ္သည္။
၃။ ရူပါ၀စရကုသိုလ္ကံ
ရူပျဗဟၼာ ၁၆ ဘုံ၌ ပဋိသေႏၶအက်ဳိးႏွင့္ ပ၀တၱိအက်ဳိးတို႔
ကို ေပးေသာကံျဖစ္သည္။
၄။ အရူပ၀စရကုသိုလ္ကံ
အရူပျဗဟၼာေလးဘုံ၌ ပဋိသေႏၶအက်ဳိးႏွင့္ ပ၀တၱိအက်ဳိး
တို႔ကို ေပးေသာကံျဖစ္သည္။
★ ထိုသို႔ေသာအက်ဳိးေပးပံု မတူညီျခင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးရရွိ
မႈမ်ားကြာျခားရပါသည္။ထိုသို႔အက်ဳိးရရွိမႈကြာေနျခင္းကို
အထင္လြဲ အျမင္လြဲကာ အယူမမွားသင့္ေပ။ တကယ္
ေတာ့ေလာကႀကီးတြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနမႈအားလံုးသည္ ျမတ္
စြာဘုရား၏ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္
မူခဲ့ေသာ အဘိဓမၼာတရားအတိုင္းသာျဖစ္ပါသည္။
(Credit to ဓမၼစာေပမ်ား)
No comments:
Post a Comment