ေသာတာပန္ျဖစ္မွန္း တန္ခိုးအဘိညာဥ္ရွိေသာပုဂၢဳိလ္မ်ား သိႏုိင္ပါသည္။ အဘိညာဥ္တန္ခိုးမရွိလွ်င္ မသိႏုိင္ပါ။ ဗဟုသုတရွိဖူးသူမ်ားမွာ ထင္႐ုံသာ ထင္ႏုိင္သည္။ ထင္သည့္အတိုင္းဟုတ္မဟုတ္ကို စမ္းသပ္ၾကည့္ရပါေသး၏။ ဥပမာမွာ သိၾကားမင္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံ တရားနာရင္းေသာတာပန္ျဖစ္၊ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီးတစ္ထိုင္တည္းႏွင့္ပင္ ဆက္လက္တရားနာရင္းစုတိစိတ္က်ၿပီးၿပီးခ်င္း မူလအတိုင္းပင္ သိၾကားမင္းျပန္၍ျဖစ္၊ သိၾကားမင္းျပန္၍ျဖစ္ေသာ္လည္း တရားနာ၍ပင္ ျဖစ္ရွိ၍ေန၏။ ဤအေၾကာင္းကို သိၾကားမင္းသည္ သူ႔ဘာသာသူသိ၍ ျမတ္စြာဘုရားအားျပန္၍ေလွ်ာက္ထား၏။
အဘိညာဥ္တန္ခိုးမရွိေသာသူမ်ားကားမသိႏုိင္ၾက။ မသိႏုိင္၍လည္းျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါက အခ်ဳိ႕ေသာေသာတာပန္ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ မိမိကိုယ္ကိုမိမိေသာတာပန္ျဖစ္ေၾကာင္း အဘယ္သို႔ေသာနည္းျဖင့္သိရပါမည္နည္းဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရားက ေသာတာပန္တို႔မည္သည္ ဘုရား၌ေကာင္းစြာသက္၀င္ၾကည္ညိဳယံုၾကည္ျခင္း၊ တရား၌ေကာင္းစြာသက္၀င္ၾကည္ညိဳယံုၾကည္ျခင္း၊ သံဃာ၌ေကာင္းစြာသက္၀င္ၾကည္ညိဳယံုၾကည္ျခင္း၊ သမာဓိကိုျဖစ္စြမ္းေစႏုိင္ေသာ အရိယာကႏၱသီလႏွင့္ျပည့္စံုျခင္းတို႔ျဖင့္ျပည့္စံုလွ်င္ ေသာတာပန္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရမည္ဟု မိန္႔ျမြက္ေတာ္မူ၏။ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္တြင္ဤသို႔ေလွ်ာက္ထားေသာ ၀တၳဳ ၄၊၅၊၆ ခုပါရွိ၏။
မွတ္ခ်က္။ ။ ဘုရား၌ေကာင္းစြာသက္၀င္ၾကည္ညိဳယံုၾကည္ျခင္းဆိုရာ၌ ၀ကၠလိမေထရ္လိုအနားကမခြာႏုိင္ေအာင္ ၾကည္ညိဳ၍ေနတာမ်ဳိးကိုဆိုလိုတာမဟုတ္၊ ဘုရား၏ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္ေတြကို ၾကည္ညိဳယံုၾကည္ျခင္းကိုသာဆိုလိုသည္။
၄င္းအျပင္မသိဘူးဆိုရာ၌ ေသာတာပန္အမည္ကို မေျပာတတ္ျခင္းကိုသာဆိုလိုသည္။ ေသာတာပန္မျဖစ္မွီေတြ႕တဲ့၀ိပႆနာႏွင့္ ျဖစ္ၿပီးမွ႐ုပ္နာမ္ခ်ဳပ္သြားပံုကိုေတာ့ ကိုယ္ေတြ႕မို႔လို႔သိပါ၏။ သိရေပမဲ့ ၀ိပႆနာဉာဏ္၊ မဂ္ဉာဏ္၊ ဖိုလ္ဉာဏ္၊ ပစၥေ၀ကၡဏာဉာဏ္ ေသာတာပန္ စသည္တို႔ကို မေျပာျပတတ္ပါ။
ဥပမာ ေတာက ကေလးတစ္ေယာက္ကို ေခ်ာကလတ္ေကၽြးေသာအခါ အရသာကိုေကာင္းမွန္းသိေပမဲ့ ေခ်ာကလက္ဆိုတဲ့အမည္ကို မေျပာတတ္သလိုပါပဲ။ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကလည္း ကိေလသာ အႏုသယကလြန္စြာ ႏႈးညံ့လွေသာေၾကာင့္ ေသာတာပန္ျဖစ္ေသာအခါ ျဖစ္မွန္းကိုလူတိုင္းမသိႏုိင္ဟု မိန္႔ဆိုထားခ်က္ရွိပါသည္။
၀ိပႆနာပါရဂူက်မ္းေတာ္ႀကီး ေလးေစာင္တြဲ
No comments:
Post a Comment