" မွန္ပါ .. ေပါက္ၿမဲပါဘုရား " ....
" ေအး .. ဒီလိုေပါ့ .. ကံၾကမၼာရွိရင္လည္း ခႏၶာဆိုတာအၿမဲပဲ ၊ ကံၾကမၼာက မ်ိဳးေစ့ႏွင့္တူတယ္ .. ခႏၶာကအပင္ႏွင့္တူတယ္ .. ၊ ကံၾကမၼာဆိုတာ ေစတနာကိုဆိုတာကြဲ ့ .. ၊ ဒီေစတနာထားပံုဟန္ ရင္ ခႏၶာၿဖစ္ရာမွာ ဟန္တာပဲ ၊ ေစတနာ ထားပံုမဟန္ရင္ ခႏၶာၿဖစ္ရာမွာ မဟန္ၿဖစ္တာေပါ့ ၊ ဓာတ္ပံုရိုက္တဲ့အခါ အေနအထိုင္ေစာင္းရင္ အရုပ္ဟာ ဘယ့္ႏွယ့္ေနမလဲ ေမာင္စိန္ရဲ့ ... "
" အေနေစာင္းရင္ ပံုလဲေစာင္းပါတယ္ ဘုရား .. "
" အဲ့ဒီ့လိုေပါ့ .. ေစတနာထားပံုဟန္ရင္ ခႏၶာၿဖစ္ပံုလည္း ဟန္တာေပါ့ .. ေစတနာထားပံု ဟန္ဖို့ကလဲ ဥာဏ္ယွဥ္မွ ဟန္သကြဲ ့ .. ဥာဏ္မယွဥ္ရင္မဟန္ဘူး .. မ်ားေသာအားၿဖင့္ သတၱ၀ါ ေတြ ထားၾကတဲ့ ေစတနာဟာ ဥာဏ္မယွဥ္ပဲ ထံုးစံအရ ထားၾကတဲ့ ေစတနာကမ်ားတယ္ .. ထံုးစံအရသာမ်ားပံုကို ေၿပာပါအုန္းမယ္ ...ေမာင္စိန္ မႏၱေလးကိုေရာက္ဖူးသလား ... "
" ေရာက္ဖူးရံုဘယ္ကမလဲ မဟာၿမတ္မုနိဘုရားမွာေတာင္ ေရႊခ်ခဲ့ေသးတယ္ဘုရား .. "
" အဲ့ဒီ့ေစတနာဟာ ဥာဏ္မယွဥ္တဲ့ေစတနာေပါ့ကြဲ ့ ေမာင္စိန္ရဲ့ ... .. ရုပ္ပြားဆင္းတုဆိုတာ
( ၃၂ ) ပါးေသာ လကၡဏာေတာ္ၾကီး ကို ရုပ္လံုးေဖာ္ၿပီး လွႏိုင္သမွ်လွေအာင္ လုပ္ရတာမ်ိဳးကြဲ ့ .. ေရႊမရွိတဲ့ ရုပ္ပြားဆင္းတုကို တင့္တယ္ေအာင္ ေရႊခ်တာကိုသာ ခ်ီးမြမ္းစရာ ရွိတယ္ .. ယခု မဟာၿမတ္မုနိ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ၾကီးမွာ မင္းတို့လိုအမွိဳက္ေတြက ၀ိုင္းအုံၿပီး အရုပ္မဆိုးဆိုး ေအာင္ လုပ္ၾကတာနဲ့ ရုပ္ပြားၾကီးဟာ ဘယ္မွာ တင့္တယ္ေတာ့လို့လဲ .. လက္ေခ်ာင္းေတြဆိုတာ ဘုရားလက္နဲ့တူဖို့ေ၀းစြ .. ေတာင္သူလယ္သမားၾကီးေတြရဲ့ လက္ေလာက္ေတာင္ မလွဘူး .. .. ဒူးၾကီးကလဲ ေဖာတဲ့လူရဲ့ ဒူးၾကီးနဲ့သာ တူေနပါေပါ့ကလား ... ၊ ကုိယ္လံုးကလဲ ငါးၾကင္းေၾကး ကြက္ေတြ ထေနတဲ့အၿပင္ အဖုေတြ အပိန့္ေတြ ထေနၿပီး .. မ်က္ႏွာကလြဲရင္ ဘယ္ေနမွ ၾကည့္ လို့ၾကည္ညိဳစရာမရွိသည့္အၿပင္ .. ေၾကာက္စရာၾကီးၿဖစ္ေနပါေပါ့လားေမာင္စိန္ရဲ့ ... "
" ဒါလည္း ဘုရားလူၾကီးေတြက ခြင့္ေပးတာကိုးဘုရား ... "
" ဘုရားလူၾကီးၿဖစ္တိုင္းလည္း ဥာဏ္ရွိတာမဟုတ္ဘူး ကြယ့္ .. ။ မဲေပးတဲ့ သူေတြက ဥာဏ္ရွိသူ မ်ားမွ ပညာရွိေသာ ဘုရားလူၾကီးကိုရမွာ .. ။ မဲဆႏၵရွင္ေတြကလည္း ..အမိုက္သားမ်ားတယ္ .. ၊ အဲ့ဒီ့အမိုက္ေတြကို သင့္ၿမတ္ေအာင္ေပါင္းႏိုင္မွမဲႏိုင္တာဆိုေတာ့ အမိုက္ၾကီးေတြကသာမဲႏိုင္တတ္တယ္ .. သို့ေသာ္ ..မဲႏိုင္တိုင္းလဲအမိုက္ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး .. ။
မ်ားေသာအားၿဖင့္ ေၿပာရတာသာ ၿဖစ္ပါတယ္ ...။ ေရႊတိဂံု ဘုရားလူၾကီးေတြက်ေတာ့ ခ်ီးမြမ္းစရာပါပဲ .. ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေရႊကုိထင္သလို ခ်ခြင့္မေပးဘူး .. ေရႊဆိုင္းေတြကို
သာလက္ခံၿပီး ေရႊၿပားခတ္ၿပီး ေစတီမွာ ကပ္ထားေလေတာ့ သိပ္ၿပီးၾကည္ညိဳစရာ ေကာင္းတာ ပဲ ေမာင္စိန္ရဲ့ .. "
" မွန္ပါ .. ေကာင္းတာကို ခ်ီးမြမ္းၿပီး မေကာင္းတာကို ကဲ့ရဲ့တာဟာ တရားပါတယ္ ဘုရား .. "
" အို္းထိန္းသည္ ဟာ အိုးကိုရိုက္တာ လွေအာင္ရိုက္တာလား ကြဲေအာင္ရိုက္တာလား "
" လွေအာင္ရိုက္တာပါ ဘုရား .. "
" ေအး .. ဆရာကလဲ ကဲ့ရဲ့ေပမယ့္ ဥာဏ္ရွိေစခ်င္တဲ့ ေစတနာနဲ့ လွေအာင္ ရိုက္ေပးတာပဲ .. အကိ်ဳးေပးတာက မိမိေစတနာကသာ မိမိကို ၿပန္ေပးတာပဲ .. ၊ ရုပ္ပြားဆိုတာက အာရံုၿပဳဖို့သာ ၿဖစ္တယ္ .. ရုပ္ပြားဆင္းတုကိုၿမင္ေသာအခါ တစ္ေထာင့္ငါးရာကိေလသာေတြကို ဆရာမရွိ
ကိုယ္တိုင္သိေသာဥာဏ္ၿဖင့္ တစ္ခုမက်န္ အကုန္သတ္လ်က္ ကိေလသာေဘးမွ အေအးၾကီး ေအးေတာ္မူေသာ ၿမတ္စြာဘုရားသည္ ဤပံုသ႑ာန္ပါကလား လို့ အရဟံ ဂုဏ္ေတာ္ၾကီးကို အာရံုၿပဳၿပီး ၾကည္ညိဳစိတ္ေတြ ၿဖစ္လိုက္ရင္ ခႏၶာကိုယ္မွာ အလြန္ေအးၿမေသာ ေစတနာမ်ိဳးေစ့ ေတြ တဖြားဖြားၿဖစ္လာတယ္ .. ၊ အဲ့ဒီ့ေစတနာမ်ိဳးေစ့ေတြက ေကာင္းက်ိဳးေတြကို တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ၿဖစ္ေစတာကြဲ ့ ေမာင္စိန္ရဲ့ .. "
" မွန္ပါဘုရား .. "
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ နမၼားဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္ဥာဏ ဧ။္ .. နိဗၹာန္ကိုသြား ဥာဏ္ရထား စာအုပ္မွ ဘုန္းဘုန္း ရွင္ဇ၀နမွ ထပ္ဆင့္ကူးယူပူေဇာ္ထားေသာ တရားေတာ္ၿဖစ္ပါသည္ရွင္
************************************************************************
ဆရာ ( ၂ ) မ်ိဳး
" မိမိပတ္၀န္းက်င္တြင္ လူေကာင္းလည္းရွိဧ။္ ... လူဆိုးလည္းရွိဧ။္ ... ၾကည့္တတ္ ၿမင္တတ္လွ်င္ လူေကာင္းလည္း မိမိဆရာၿဖစ္သလို လူဆိုးလည္း မိမိဆရာၿဖစ္ႏိုင္ဧ။္.....
အက်င့္ေကာင္းေသာ လူတစ္ေယာက္ကိုေတြ ့လွ်င္ မိမိလည္း အက်င့္ေကာင္းကို လိုက္က်င့္ရဧ။္ ...ထိုအက်င့္ေကာင္းေသာသူသည္ မိမိကို အက်င့္ေကာင္းက်င့္ၿဖစ္ေအာင္သင္ၿပ ေပးေသာ ဆရာၿဖစ္သြားဧ။္ ...."
ထို့အတူ ..
" အက်င့္မေကာင္းေသာ လူတစ္ေယာက္ကိုေတြ ့လွ်င္ ထိုအက်င့္မ်ိဳး မိမိသႏၱာန္တြင္ မၿဖစ္ေအာင္ေရွာင္ၾကဥ္ရဧ။္ ... ။ ထိုအခါ အက်င့္မေကာင္းေသာသူသည္ မိမိကို အက်င့္ဆိုးမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေအာင္ သင္ၿပေပးေသာ ဆရာၿဖစ္သြားဧ။္ ... "
ရွင္ဇ၀န ( ေမတၱာရွင္ - ေရႊၿပည္သာ )
************************************************************************
အင္အားအၾကီးဆံုးအရာ
အကုသိုလ္ေတြထဲမွာ ဘယ္အကုသိုလ္က အင္အားအၾကီးဆံုးလို့ ၾကားဖူးသလဲ ... ။
( မိစၦာဒိဌိ ပါဘုရား ) ...
မွန္တယ္ .... မွန္တယ္ ... မိစၦာဒိဌိက အကုသိုလ္ေတြထဲမွာ အဆိုးဆံုးပဲ ... ။
မွားေနတဲ့အၿမင္ဟာ ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုးအရာၿဖစ္တယ္ .... ။ မွားတဲ့အၿမင္အေပၚအေၿခခံၿပီးေတာ့ မွားတာေတြ ေတြးမယ္ ။ မွားတာေတြ ေၿပာမယ္ ... ။ မွားတာေတြလုပ္မယ္ ....။
ကုသိုလ္ေတြထဲမွာ ဘယ္ကုသိုလ္က အင္အားအၾကီးဆံုးလို့ ၾကားဖူးသလဲ .... ။
( သမၼာဒိဌိ ပါဘုရား ) ....
မွန္တယ္ ... ကုသုိလ္ေတြထဲမွာ သမၼာဒိဌိက အင္အားအၾကီးဆံုးပဲ ... ။
မွန္ကန္တဲ့အၿမင္ဟာ စိတ္ရဲ့ အဆင့္အတန္းကို ပိုၿပီးၿမင့္မားေစတယ္ ....။ စိတ္ဓာတ္အင္အားကို ပိုမိုၿပီးၾကီးေစတယ္ .... ။
ဒါေၾကာင့္ မွန္ကန္တဲ့အၿမင္ရွိတဲ့သူဟာ အင္အားၾကီးတဲ့သူလို့ ဆိုရမယ္ေနာ္ ... ။
ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက ( မဟာၿမိဳင္ေတာရ )
*************************************************************************
မေရာင့္ရဲေသာတရား
" မီးပံုၾကီးဟာ ေလာင္စာေတြ ဘယ္ေလာက္ထည့္ထည့္ မေရာင့္ရဲဘူး .. " " သမုဒၵရာဟာ .. ေရေတြ ဘယ္ေလာက္၀င္၀င္ မေရာင့္ရဲဘူး .. " " ေလာဘၾကီးသူဟာလဲ ပစၥည္းဥစၥာေတြ အရွိန္အ၀ါေတြ .. ဘယ္ေလာက္ရရ .. ဘယ္ေလာက္ရွိရွိ ..တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲၿခင္းမရွိပါဘူး.. " " အဲ .. ငရဲကလည္း သတၱ၀ါေတြ ဘယ္ေလာက္က်က် ၿပည့္၀သြားတယ္ လို့ .. မရွိဘူး " ဆိုတာကိုေတာ့ သတိထားၾကရလိမ့္မယ္ ...
( တိပိဋကဓရ - ရန္ကုန္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ အရွင္သုမဂၤလာလကၤာရ )
မေရာင့္ရဲေသာတရား
" မီးပံုၾကီးဟာ ေလာင္စာေတြ ဘယ္ေလာက္ထည့္ထည့္ မေရာင့္ရဲဘူး .. " " သမုဒၵရာဟာ .. ေရေတြ ဘယ္ေလာက္၀င္၀င္ မေရာင့္ရဲဘူး .. " " ေလာဘၾကီးသူဟာလဲ ပစၥည္းဥစၥာေတြ အရွိန္အ၀ါေတြ .. ဘယ္ေလာက္ရရ .. ဘယ္ေလာက္ရွိရွိ ..တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲၿခင္းမရွိပါဘူး.. " " အဲ .. ငရဲကလည္း သတၱ၀ါေတြ ဘယ္ေလာက္က်က် ၿပည့္၀သြားတယ္ လို့ .. မရွိဘူး " ဆိုတာကိုေတာ့ သတိထားၾကရလိမ့္မယ္ ...
( တိပိဋကဓရ - ရန္ကုန္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ အရွင္သုမဂၤလာလကၤာရ )
( ရန္ကုန္မဟာဂႏၶာရံု ၊ ကမၻာေအး )
*************************************************************************
ပုထုဇဥ္မွန္သမွ် နိမိတ္ေကာက္တဲ့ သူေတြမ်ားတယ္...ယုတ္စြ အဆံုး မ်က္ခံုးလွုပ္တာေတာင္ လာဘ္ ရမယ္လို့ နိမိတ္ေကာက္ၾကတယ္...လက္ဖ၀ါးယားလွ်င္ ေငြရမယ္လို့ နိမိတ္ေကာက္ တတ္ၾကတယ္..အိမ္ေၿမွာင္စုတ္ထိုးတာ၊ငွက္ၿမည္တာ၊ေခြးေဟာင္တာမက်န္ ပုထုဇဥ္ေတြဟာ နိမိတ္ေကာက္တတ္ၾကတယ္၊ နိမိတ္ေကာက္တဲ့အတိုင္းမွန္သြားလွ်င္ ဒီဟာကိုၿမင္လို့ ဒီအသံကို ၾကားလို့ရယ္လို့ ယူဆသြားတတ္ၾကတယ္။ အတိတ္နိမိတ္ဆိုတာ ေရွ့ေၿပး .. ေနမထြက္ခင္ ထင္လာတဲ့ အရုဏ္အေရာင္ပဲ .. မၾကာခင္ ေနမင္းထြက္ေပၚလာမွာပဲလို့သိသလို နိမိတ္ထင္ၿပီး အက်ိဳးအၿမတ္ေပၚလာလွ်င္ လည္း ဒီအက်ိဳးအၿမတ္ဟာ ငါၿပဳလုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ကံေၾကာင့္ဆိုတာ ၿပတ္ၿပတ္သားသား သိထားဖို့ လိုတယ္။ ဒီလိုကံေၾကာင့္ဆိုတာ မၿမင္ဘဲ ကံကိုမ်က္ကြယ္ၿပဳၿပီး ဒီအတိတ္နိမိတ္ေၾကာင့္ဒီလိုၿဖစ္တာပဲလို့ ယံုၾကည္ခဲ့လွ်င္ မဂၤလိက ဒိ႒ိ လို့ေခၚတယ္။မဂၤလိက ဒိ႒ိ ဆိုတာ အယူမွားမို့ မိစၦာဒိ႒ိ လို့ ေခၚတယ္ ။
( ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ့ တည္ေတာ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး )
**************************************************************************
ကိုယ္က်င့္တရားဆိုတာ က်င့္ရမဲ့အရာ ၊ က်င့္မွေၿဖရွင္းလို့ရမဲ့အရာက်င့္တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ႏွစ္ပုိင္းရွိတယ္ ၊ တစ္ခုက Reactive ၊ ေနာက္တစ္ခုက Proactive ၊ Reactive သမားကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္တယ္၊ ဘာရမလဲ ဘယ္သူလုပ္ေပးမလဲ ဆုတ္ယုတ္တဲ့ အေတြးရွိတယ္၊ Proactive သမားေတြကေတာ့ ၿဖစ္ခ်င္တာကိုလုပ္ယူတယ္၊ကိုယ့္ဟာကိုယ္လုပ္တယ္၊ၿပႆနာ တက္တယ္ ကုိယ့္ဟာကိုရွင္းမယ္၊ ဘယ္သူ့ကိုမွ မ်က္ႏွာငယ္နဲ့ ၾကည့္ေနစရာမလိုဘူး ၊ရေအာင္ဖန္တီးၿပီးကုိယ္တိုင္လုပ္ယူမယ္ဆိုတာ Proactive သမားေတြပဲ...
(ဆရာနႏၵာသိန္းဇံ)
**************************************************************************
ဥာဏ္ပညာၾကီးတဲ့သူမွန္သမွ်ဟာ စား၀တ္ေနေရးကို အက်ဥ္းခ်ံဳးၿပီး စိတ္ဓာတ္ၿမင့္မားေရး စိတ္ၾကည္လင္ေအးခ်မ္းေရး စိတ္လြတ္လပ္ေရး အတြက္ အခ်ိန္ပိုေပးၾကတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ ဘယ္ေလာက္အသိဥာဏ္ၾကီးသလဲဆိုတာ အကဲခတ္ခ်င္ရင္ မလိုတာေတြကို သူ ဘယ္ေလာက္ အက်ဥ္းခ်ံဳးထားသလဲဆိုတာကို ၾကည့္ပါ ။ မလိုပဲနဲ့ အက်ယ္ခ်ဲ့ေနရင္ အသိဥာဏ္ရင့္က်က္မွုမရွိေသးဘူးဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္ ။
( ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက ) ( မဟာၿမိဳင္ေတာရ )
Shared from Doh Yote
*************************************************************************
ပုထုဇဥ္မွန္သမွ် နိမိတ္ေကာက္တဲ့ သူေတြမ်ားတယ္...ယုတ္စြ အဆံုး မ်က္ခံုးလွုပ္တာေတာင္ လာဘ္ ရမယ္လို့ နိမိတ္ေကာက္ၾကတယ္...လက္ဖ၀ါးယားလွ်င္ ေငြရမယ္လို့ နိမိတ္ေကာက္ တတ္ၾကတယ္..အိမ္ေၿမွာင္စုတ္ထိုးတာ၊ငွက္ၿမည္တာ၊ေခြးေဟာင္တာမက်န္ ပုထုဇဥ္ေတြဟာ နိမိတ္ေကာက္တတ္ၾကတယ္၊ နိမိတ္ေကာက္တဲ့အတိုင္းမွန္သြားလွ်င္ ဒီဟာကိုၿမင္လို့ ဒီအသံကို ၾကားလို့ရယ္လို့ ယူဆသြားတတ္ၾကတယ္။ အတိတ္နိမိတ္ဆိုတာ ေရွ့ေၿပး .. ေနမထြက္ခင္ ထင္လာတဲ့ အရုဏ္အေရာင္ပဲ .. မၾကာခင္ ေနမင္းထြက္ေပၚလာမွာပဲလို့သိသလို နိမိတ္ထင္ၿပီး အက်ိဳးအၿမတ္ေပၚလာလွ်င္ လည္း ဒီအက်ိဳးအၿမတ္ဟာ ငါၿပဳလုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ကံေၾကာင့္ဆိုတာ ၿပတ္ၿပတ္သားသား သိထားဖို့ လိုတယ္။ ဒီလိုကံေၾကာင့္ဆိုတာ မၿမင္ဘဲ ကံကိုမ်က္ကြယ္ၿပဳၿပီး ဒီအတိတ္နိမိတ္ေၾကာင့္ဒီလိုၿဖစ္တာပဲလို့ ယံုၾကည္ခဲ့လွ်င္ မဂၤလိက ဒိ႒ိ လို့ေခၚတယ္။မဂၤလိက ဒိ႒ိ ဆိုတာ အယူမွားမို့ မိစၦာဒိ႒ိ လို့ ေခၚတယ္ ။
( ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ့ တည္ေတာ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး )
**************************************************************************
ကိုယ္က်င့္တရားဆိုတာ က်င့္ရမဲ့အရာ ၊ က်င့္မွေၿဖရွင္းလို့ရမဲ့အရာက်င့္တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ႏွစ္ပုိင္းရွိတယ္ ၊ တစ္ခုက Reactive ၊ ေနာက္တစ္ခုက Proactive ၊ Reactive သမားကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္တယ္၊ ဘာရမလဲ ဘယ္သူလုပ္ေပးမလဲ ဆုတ္ယုတ္တဲ့ အေတြးရွိတယ္၊ Proactive သမားေတြကေတာ့ ၿဖစ္ခ်င္တာကိုလုပ္ယူတယ္၊ကိုယ့္ဟာကိုယ္လုပ္တယ္၊ၿပႆနာ တက္တယ္ ကုိယ့္ဟာကိုရွင္းမယ္၊ ဘယ္သူ့ကိုမွ မ်က္ႏွာငယ္နဲ့ ၾကည့္ေနစရာမလိုဘူး ၊ရေအာင္ဖန္တီးၿပီးကုိယ္တိုင္လုပ္ယူမယ္ဆိုတာ Proactive သမားေတြပဲ...
(ဆရာနႏၵာသိန္းဇံ)
**************************************************************************
ဥာဏ္ပညာၾကီးတဲ့သူမွန္သမွ်ဟာ စား၀တ္ေနေရးကို အက်ဥ္းခ်ံဳးၿပီး စိတ္ဓာတ္ၿမင့္မားေရး စိတ္ၾကည္လင္ေအးခ်မ္းေရး စိတ္လြတ္လပ္ေရး အတြက္ အခ်ိန္ပိုေပးၾကတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ ဘယ္ေလာက္အသိဥာဏ္ၾကီးသလဲဆိုတာ အကဲခတ္ခ်င္ရင္ မလိုတာေတြကို သူ ဘယ္ေလာက္ အက်ဥ္းခ်ံဳးထားသလဲဆိုတာကို ၾကည့္ပါ ။ မလိုပဲနဲ့ အက်ယ္ခ်ဲ့ေနရင္ အသိဥာဏ္ရင့္က်က္မွုမရွိေသးဘူးဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္ ။
( ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက ) ( မဟာၿမိဳင္ေတာရ )
Shared from Doh Yote
No comments:
Post a Comment