Saturday, January 7, 2012

သူငယ္ခ်င္းဆိုတာ......ရေ၀ႏြယ္ (အင္းမ)

သူငယ္ခ်င္းဆိုတာ ဘာလဲလို႔ေမးရင္ စာမွာ ဒီလို ဖြင့္ျပထားပါတယ္။
သုခဒုကၡံ သဟ အာယႏၲိ ဥပဂစၦႏၲီတိ သဟာယေကာ၊ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ခ်မ္းသာဆင္းရဲကို အတူတကြ ခံစားတတ္ေသာေၾကာင့္ သူငယ္ခ်င္းပါတဲ့၊ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ ပါဠိက သဟာယကပါ။
မၾကာေသးခင္က မိမိတို႔ရိပ္သာကို သံုးဆယ္စြန္းစြန္း ဆရာ၀န္ႏွစ္ေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္။ တစ္ေယာက္က တရား၀င္ဖို႔၊ တစ္ေယာက္ကေတာ့ အေဖာ္အာမခံအျဖစ္ လိုက္လာတာပါ။ အေဖာ္အာမခံအျဖစ္လိုက္လာတဲ့ ဆရာ၀န္က ေက်ာင္းတိုက္နဲ႔ ဆက္စပ္ေနသလို တရားရိပ္သာ၀င္မယ့္ ဆရာ၀န္ကလည္း ဆရာေတာ္ အရွင္ဆႏၵာဓိကနဲ႔ ဆက္စပ္ေနျပန္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ မိမိကလည္း ထိုက္သင့္သေလာက္ ကူညီ႐ံုေပါ့။ ကူညီတယ္ဆိုေပမယ့္လည္း ထူးၿပီးမကူညီမိပါဘူး။ ႏႈတ္အားျဖင့္ ေျပာျပ႐ံုပါ။

မိမိစိတ္၀င္စားတာက အေဖာ္အျဖစ္လိုက္လာတဲ့ သူငယ္ခ်င္းဆရာ၀န္ကိုပါ။ အဲဒီ ဆရာ၀န္က ေရာက္တဲ့ေန႔မွာ သူ႔သူငယ္ခ်င္း ဆရာ၀န္အတြက္ ကိုယ္တိုင္အိပ္ရာခင္းေပး ကိုယ္တိုင္ျခင္ေထာင္ေထာင္ေပး ပါလာတဲ့ ပစၥည္းေတြကို သင့္ေတာ္သလိုထားေပးရင္း သူ႔သူငယ္ခ်င္းကို အားေပးစကားေတြ တြင္တြင္ေျပာေနျပန္ပါတယ္။ ျပန္ခါနီးေတာ့ မိမိကိုလည္း သူ႔သူငယ္ခ်င္းက တစ္ခါမွ တရားမ၀င္ဖူးေသးလို႔ ဂ႐ုစိုက္ဖို႔မွာေနျပန္ပါတယ္။ တရား၀င္ေနတဲ့ တျခားရက္ေတြမွာလည္း မၾကာခဏလာၿပီး လိုအပ္တာေတြ လုပ္ေပးေလ့ရွိပါတယ္။ သူ႕ရည္းစားေတာင္ ဒီေလာက္ဂ႐ုစိုက္ပါ့မလားလို႔ ႀကံႀကံဖန္ဖန္ ေတြးလိုက္မိပါေသးတယ္။

သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ကံသံုးပါးအမူအရာေလးေတြဟာ ျမင္ေနရသူ မိမိအတြက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ဖြင့္ျပေနသလို ခံစားရပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာလဲ အေဖာ္အျဖစ္လိုက္ပို႔တဲ့ ဆရာ၀န္ကို ေတာ္ေတာ္ေလး ၾကည္ညိဳသြားမိပါတယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ။ တရားအားမထုတ္ဖူးေသးတဲ့ သူငယ္ခ်င္းကို ရိပ္သာေရာက္ေအာင္ ပို႔ေပးႏိုင္တာဟာ နည္းတဲ့သံေယာဇဥ္ နည္းတဲ့အသိဉာဏ္မွ မဟုတ္တာ။ သူငယ္ခ်င္းဆိုတာ ဒါမ်ိဳးမွ တျခားပစၥည္းေတြနဲ႔ ခ်ီးေျမႇာက္တာထက္ ဓမၼနဲ႔ခ်ီးေျမႇာက္ တာဟာ အေကာင္းဆံုး ခ်ီးေျမႇာက္မႈပါ။ အဲဒီ ဆရာ၀န္သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ကံသံုးပါး အမူအရာေလးေတြ ၾကည့္ၿပီး ၾကည္ညိဳျဖစ္ရင္း အခုေျပာျပမယ့္ ၀တၳဳေလးက အေတြးထဲေပၚလာတယ္။
ျဖစ္စဥ္ႏွစ္ခုကို ႏႈိင္းယွဥ္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏႈိင္းယွဥ္ရေအာင္ ပံုသ႑ာန္ခ်င္းလဲ မတူပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္စဥ္ႏွစ္ခုလံုးက သူငယ္ခ်င္းဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ဖြင့္ျပေနလို႔ပါ။
ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က ဃဋိကာရလို႔ အမည္ရတဲ့ အိုးထိန္းသည္တစ္ေယာက္ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဃဋိကာရရဲ႕ အခ်စ္ဆံုးသူငယ္ခ်င္းက ေဇာတိပါလပါ။ ဃဋိကာရက ဇာတ္နိမ့္အမ်ိဳး၊ ေဇာတိပါလက ဇာတ္ျမင့္အမ်ိဳး၊ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ အေတာ္ခ်စ္ၾကတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။
တစ္ေန႔ေတာ့ ဃဋိကာရက ေဇာတိပါလကို ကႆပဘုရားရွင္ကို သြားဖူးဖို႔ေခၚပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေဇာတိပါလက ဘယ္လိုျပန္ေျပာသလဲဆိုေတာ့ “ဦးျပည္းရဟန္းယုတ္ကိုဖူးလို႔ ဘာအက်ိဳးရွိမွာလဲ” လို႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။ ေဇာတိပါလရဲ႕ စကားသံထဲမွာ ဇာတ္ျမင့္ဆိုတဲ့ မာနသံက အထင္းသားေပၚေနပါတယ္။ ဃဋိကာရက သံုးႀကိမ္သံုးခါေခၚပါတယ္။ ေဇာတိပါလကလဲ သံုးႀကိမ္သံုးခါျငင္းပါတယ္။

ေဇာတိပါလရဲ႕ ျငင္းသံအဆံုးမွာ ဃဋိကာရက ေရခ်ိဳးဖို႔ ျမစ္ဆိပ္ကို ေခၚျပန္ပါတယ္။ ဒီအခါမွာေတာ့ ေဇာတိပါလမျငင္းပါဘူး။ ဃဋိကာရကာ ေဇာတိပါလကို ပရိယာယ္နဲ႔ ေခၚတာပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ျမစ္ဆိပ္နဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားေက်ာင္းေတာ္နဲ႔ နီးလို႔ပါ။ ဃဋိကာရက ျမစ္ဆိပ္ေရာက္ေတာ့ ဘုရားရွင္ဆီသြားဖူးဖို႔ ထပ္ေခၚျပန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဇာတိပါလကျငင္းၿမဲပါပဲ။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဃဋိကာရက ဘာလုပ္လိုက္သလဲဆိုေတာ့ ေဇာတိပါလရဲ႕ ဆံပင္ကိုကိုင္တဲ့ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားဆီလိုက္ခဲ့ဖို႔ တိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ ေဇာတိပါလလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး ထိတ္လန္႔ တုန္လႈပ္သြားပါတယ္။ ေဇာတိပါလက ဇာတ္ျမင့္၊ ဃဋိကာရက ဇာတ္နိမ့္။ ဇာတ္နိမ့္သူက ဇာတ္ျမင့္သူရဲ႕ ဆံပင္ကိုကိုင္ခဲ့ရင္ သူတို႔ေခတ္ဥပေဒအရေသဒဏ္ပါ။ ဒီေတာ့ ေဇာတိပါလက ဘယ္လို စဥ္းစားသလဲဆိုေတာ့ “သူငယ္ခ်င္းဃဋိကာရဟာ ေသဒဏ္မမႈဘဲ ငါ့ရဲ႕ ဆံပင္ကိုကိုင္ၿပီး သူ႔ဆရာ ဘုရားရွင္ဆီလိုက္ခဲ့ဖို႔ေခၚတယ္။ ဒီအျပဳအမူဟာ ငါ့အေပၚ အေတာ္ခ်စ္လို႔ျဖစ္မယ္၊ ၿပီးေတာ့ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အက်ိဳးကို လိုလားလို႔ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ သူ႔ေစတနာကို အသိအမွတ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ လိုက္သြားမွပဲ” လို႔ စဥ္းစားပါသတဲ့။ ၿပီးေတာ့ “သူငယ္ခ်င္း ဃဋိကာရ .. ဆံပင္ ကိုင္တဲ့ အထိေတာင္ သင့္ဆရာကို ဖူးျမင္ေစလုိသလား” လို႔ ျပန္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဃဋိကာရလည္း “ဟုတ္ပါတယ္ သူငယ္ခ်င္းရယ္” လို႔ေျပာၿပီး ေဇာတိပါလကို ဘုရားရွင္ဆီပို႔ ေပးဖို႔စီစဥ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာက ေဇာတိပါလရဲ႕ အေတြးပါ၊ သူငယ္ခ်င္းဆိုတဲ့ အသိကိုေမ့ၿပီး ဇာတ္နိမ့္ ဇာတ္ျမင့္ ဥပေဒဆီကိုသာ ေတြးလိုက္ရင္ ပြဲကတစ္မ်ိဳး တစ္မည္ေျပာင္းၿပီး အက်ည္းတန္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔တစ္ေတြဟာ တကယ့္သူငယ္ခ်င္းေတြ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ပြဲက အက်ည္းတန္မသြားဘဲ အလွပဆံုး ပြဲေလးတစ္ပြဲျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေဇာတိပါလက ျမတ္စြာဘုရားဆီ ေရာက္သြားခဲ့လို႔ပါ။
ၿပီးေတာ့ ပိုၿပီးအံ့ၾသဖို႔ေကာင္းတာက ဇာတ္ေပါင္းခန္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားဆီသြားဖို႔ အေၾကာက္အကန္ ျငင္းေနခဲ့တဲ့ ေဇာတိပါလဟာ တျခားသူဟုတ္႐ိုးလား၊ မိမိတုိ႔ရဲ႕ ေဂါတမဘုရားအေလာင္း ျဖစ္ေနတာပါပဲ။
ဘာပဲေျပာေျပာ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ေယာက္၊ ဂမၻီရေယာင္ေယာင္၊ ဓာတ္ေယာင္ေယာင္၊ နတ္ေယာင္ေယာင္ ေတာလိုလို ေတာင္လိုလို ဆရာဆီေရာက္ၿပီး ဘာသာေရးလမ္းေၾကာင္းေခ်ာ္ေနလို႔ တည့္မတ္ေပးရတဲ့အေရး အင္တင္တင္လုပ္ေနခဲ့ရင္ေတာ့ ဃဋိကာရထံုး ႏွလံုးမူၿပီး နားရင္အုပ္သင့္ရင္ အုပ္ပစ္လိုက္ဖို႔ပါပဲေလ။

က်မ္းကိုး
မဇၩိမပဏၰာသပါဠိေတာ္ - ဃဋိကာရသုတ္

ရေ၀ႏြယ္ (အင္းမ)
အင္းတာဗ်ဴးဂ်ာနယ္၊ ၂၅-၁၂-၂၀၀၂။

No comments:

Post a Comment