Tuesday, January 17, 2012

အဘိဓမၼာသင္ယူျခင္းအက်ိဳး အနည္းငယ္အေၾကာင္း

ဘုရားေဟာခဲ့တဲ့ တရား (ပိဋိကတ္သံုးပံု) ေတြကို အမ်ိဳးအစားခြဲရင္ သံုးမ်ိဳးရပါတယ္။

(၁) ၀ိနည္း

(၂) သုတၱန္

(၃) အဘိဓမၼာ တို႕ျဖစ္ပါတယ္။


၀ိနည္း....... ဆိုတာက သံဃာေတာ္ေတြကို ဘုရားက ဘယ္သို႕၊ ဘယ္ပံု ျပဳမူေနထိုင္သင့္တယ္ ဆိုတာကို ေဟာၾကားဆံုးမေပးခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ဗုဒၶဘာသာ နဲ႕ ဆိုင္တယ္လို႕ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။

သုတၱန္...... ဆိုတာက ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား ေလးအသေခ်ၤနဲ႕ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီေတြ ျဖည့္က်င့္ခဲ့စဥ္ကာလအတြင္း ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ဘ၀ေတြကို တရားေဟာတဲ့အခါမွာ လြယ္ကူရွင္းလင္းေအာင္ ပံုဥပမာအျဖစ္နဲ႕ သံေ၀ဂဥာဏ္ရင့္သန္ေစျခင္းအလို႕ငွာ ေဟာၾကားခဲ့တဲ့တရားေတာ္ေတြကို ဆိုလိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သုတၱန္ ဆိုတာ ဘုရားရဲ႕ ပါရမီျဖည့္က်င့္စဥ္က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ဘ၀ေတာ္ေတြအေၾကာင္း၊ ဇာတ္နိပါတ္ေတာ္ေတြအေၾကာင္းမို႕လို႕ ဗုဒၶဘာသာနဲ႕ ဆိုင္တယ္လို႕လည္း ေျပာႏိုင္ပါေသးတယ္။


အဲ... အဘိဓမၼာ... ဆိုတာကေတာ့

အဘိ ဆိုတာ သာလြန္ျခင္း လို႕ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။ အဘိဓမၼာ ဆိုေတာ့ အသာလြန္ဆံုးတရား လို႕ အနက္ဖြင့္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဆို ထပ္ေမးစရာရွိတယ္။ ဘာေတြထက္ သာလြန္တာလဲလို႕ ဆိုျပီးေတာ့ေပါ့။ ဘာေတြထက္ သာလြန္တာလဲဆိုေတာ့ ဘုရားေဟာခဲ့တဲ့ တရားအမ်ိဳးအစား သံုးမ်ိဳးထဲမွာမွ တျခားတရားႏွစ္ပါး(သို႕)ႏွစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ ၀ိနည္း တရားေတာ္ နဲ႕ သုတၱန္ တရားေတာ္ တို႕ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ သာလြန္ၾကီးက်ယ္မြန္ျမတ္လို႕ပါ။

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ ဆုိတာ သဘာ၀ ပရမတၳ တရားေတာ္ၾကီးပါ။ ျမတ္စြာဘုရားေတြ ပြင့္ထြန္းေပၚလည္း ရွိတယ္။ မပြင့္ထြန္းေပၚလည္း ရွိေနတာပဲ။ ဗုဒၶဘာသာနဲ႕လည္း ဆိုင္ေနတာမဟုတ္။ တျခားဘာသာေတြနဲ႕လည္း ဆိုင္ေနတာမဟုတ္။ ကမၻာၾကီး ရွိရွိ၊ မရွိရွိ၊ ဘုရားပြင့္ပြင့္၊ မပြင့္ပြင့္၊ သာသနာတြင္းျဖစ္ျဖစ္၊ သာသနာပျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္အရာေတြ ဘယ္လိုေျပာင္းေျပာင္း အျမဲတမ္း အမွားအယြင္း ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မရွိ၊ အျမဲတမ္း မွန္ကန္ေနတဲ့ တကယ့္ပရမတၳ တရားေတာ္ၾကီး မို႕လို႕ပါ။

ဒါေပမယ့္ ဒီတရားေတာ္ၾကီးဟာ ျမတ္စြာဘုရားေတြ တစ္ၾကိမ္တစ္ခါပြင့္မွသာ၊ ၾကားနာခြင့္ရႏိုင္တဲ့ တရားေတာ္ပါ။ ျမတ္စြာဘုရားေတြသာ မပြင့္တဲ့ သာသနာပကမၻာ၊ 0 ကမၻာေတြမွာဆိုရင္ ဒီလိုတရားမ်ိဳး မရွိႏိုင္ပါဘူး။ အသေခ်ၤေပါင္းမ်ားစြာ အနစ္နာခံ ပါရမီျဖည့္ ေပးဆပ္ျပီးမွ တစ္ဆူတစ္ဆူ ပြင့္ႏိုင္ၾကတဲ့ ျမတ္စြာဘုရား တစ္ဆူပြင့္မွ တစ္ၾကိမ္တစ္ခါ နာၾကားရတဲ့ ၾကံဳေတာင့္ၾကံဳခဲ တရားေတာ္ပါ။


ဘ၀မွာ လူရယ္လို႕ ျဖစ္လာျပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ခြင့္ရေနျပီဆုိရင္...

အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကိုမွ သင္အံေလ့လာခြင့္ မရတဲ့သူေတြဟာ လူျဖစ္က်ိဳးမနပ္တဲ့သူေတြပါတဲ့ ဆိုျပီး ဆရာေတာ္မ်ား ေဟာၾကားၾကပါတယ္။ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ဘ၀မွာအခက္ခဲ၊ အနက္နဲဆံုးတရား လို႕ ေျပာဆိုပါတယ္။ ေလာကတြင္းမွာ သေဘာတရားမ်ိဳးစံု၊ အယူ၀ါဒမ်ိဳးစံုတို႕ဟာ ေရာယွက္ႏြယ္ေနၾကပါတယ္။ အကယ္၍ တျခားဘာသာတစ္ေယာက္ကျဖစ္ျဖစ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ကျဖစ္ျဖစ္ သေဘာတရားတမ်ိဳး၊ အယူအဆတစ္မ်ိဳးကို လာေျပာဆိုတဲ့အခါမွာ ဘယ္တရားကျဖင့္ တကယ့္အမွန္တရားပါ၊ ဘယ္တရားကေတာ့ျဖင့္ လြဲမွားေနပါတယ္၊ အယူလြဲေနပါတယ္ ဆိုတာကို သိႏိုင္၊ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဖို႕ရန္မွာ ခက္ခဲပါတယ္။ မွားေနတာကိုလည္း အမွန္လို႕ တထစ္ခ်ယံုၾကည္ေနႏိုင္ပါတယ္။ မွန္ေနတာကိုလည္း မွားမ်ားေနသလားလို႕ ဇေ၀ဇ၀ါ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ျမတ္ကိုသာ သင္ယူေလ့လာမွတ္သားဖူးတဲ့ သူတစ္ေယာက္ဟာ ဘုရားေပးတဲ့ ေပတံကို ရထားပါျပီ။ ဘယ္တရားဟာေတာ့ျဖင့္ အမွန္တရား၊ ဘယ္တရား၊ ဘယ္အယူအဆဟာေတာ့ျဖင့္ရင္ လြဲမွားေနပါတယ္ဆိုတာကို သူ႕မွာရထားျပီးတဲ့ အဘိဓမၼာကို သင္အံေလ့လာဖူးတဲ့ အျမင္မွန္ေပတံကို အသံုးခ်ျပီး အမွန္အမွား ဆံုးျဖတ္လို႕ ရႏိုင္ပါတယ္။ ပုထုဇဥ္ဆိုတာ အမွားနဲ႕ မကင္းေပမယ့္လည္း... အဘိဓမၼာတရားကို မေလ့လာဖူးတဲ့ သာမန္ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္ထက္ေတာ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြက မွန္ကန္ေနပါလိမ့္မယ္။...

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူက တုိင္းတာဆံုးျဖတ္ဖို႕ရန္ ဘုရားေပးထားတဲ့ အမွန္တရားေပတံၾကီးကို ရထားျပီးျပီေလ။


ေနာက္အက်ိဳးတစ္ခုကေတာ့... သံသရာဘ၀တစ္ခုခုမွာ ဘုရားပြင့္တာနဲ႕ၾကံဳလို႕ အဘိဓမၼာကို ေလ့လာသင္အံထံုမႊမ္းဖူးတဲ့ သူတစ္ေယာက္ဟာ ပါရမီရင့္က်က္လို႕ ရဟႏၱာျဖစ္ျပီဆိုရင္ တသီးတျခား က်င့္ၾကံစရာမလိုဘဲ အရဟတၱမဂ္၊ အရဟတၱဖိုလ္ ရတာနဲ႕ တျပိဳင္နက္တည္း အဘိဥာဏ္ ၆ ပါးလံုးရျပီး ဆလႅာဘိညရဟႏၱာ တန္းျဖစ္တဲ့အက်ိဳးထူးၾကီးပါပဲ။ အဘိဓမၼာသင္ယူရတဲ့အက်ိဳးဟာ အဲဒီေလာက္အထိကို အက်ိဳးမ်ားပါတယ္။ (ဒီေနရာမွာ သိစရာတစ္ခ်က္က ရဟႏၱာျဖစ္ျပီဆိုရင္ လူေတြက မိုးေပၚပ်ံႏိုင္တယ္လို႕ ထင္ၾကပါတယ္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ အဲဒီအထင္ဟာ တက္တက္စင္ေအာင္ မွားေနပါတယ္။ အာသေ၀ါကုန္ခမ္းျပီးတဲ့ ရဟႏၱာတိုင္း မိုးေပၚမပ်ံႏိုင္ပါဘူး။ စ်ာန္အဘိဥာဏ္ေတြလည္း ရမေနပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တန္ခိုးမရွိရင္ ရဟႏၱာမဟုတ္ဘူးဆိုျပီး မွားယြင္းတဲ့အသိနဲ႕ စြပ္စြဲမိတတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေၾကာက္စရာၾကီးပါ။ ရဟႏၱာကို ျပစ္မွားမိရင္ ဓမၼႏၱရာယ္ထုိက္သြားပါျပီ။ အျပစ္ၾကီးမားသလို အဲဒီျပစ္မွားတဲ့သူ တရားက်င့္ရင္ ဘယ္ေလာက္ေရကုန္ေရခမ္းက်င့္က်င့္ တရားမရႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဆင္ျခင္သိမွတ္စရာ အခ်က္တစ္ခ်က္ပါ။ေျမလွ်ိဳးမိုးပ်ံတဲ့ အဘိဥာဏ္ေတြဟာ ရဟႏၱာျဖစ္မွ ရႏိုင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္မွ ရႏိုင္တာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာသာျခားလူမ်ိဳးေတြလည္း တန္ခိုးကၠထိပတ္နဲ႕ ျပည့္စံုတဲ့ တန္ခိုးရွင္ေတြ ေလာကမွာ အမ်ားၾကီးပါ။ သာသနာပမွာလည္း တန္ခိုးေတြ၊ စ်ာန္ေတြ ရႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ စ်ာန္ရဖို႕၊ မိုးေပၚပ်ံဖို႕ဆိုတာ အဘိဥာဏ္ရဖို႕အတြက္ ရဟႏၱာျဖစ္ျပီးတဲ့အခါ သက္သက္ထပ္က်င့္ရပါတယ္။ အခုလို အဘိဓမၼာသင္ဖူးတဲ့ ပါရမီရွိတဲ့သူေတြ ရဟႏၱာျဖစ္မွသာ automatic က်င့္စရာမလိုဘဲ ေျမလွ်ိဳးမိုးပ်ံႏိုင္တာပါ။ ပံုမွန္ကေတာ့ ရဟႏၱာျဖစ္တာနဲ႕ မိုးပ်ံႏိုင္တာ ဘာမွမဆုိင္ေရးခ်၊ မဆိုင္ပါ။ ဓမၼႏၱရာယ္ထိုက္မွာစိုးတဲ့အတြက္ သတိထားေစလိုပါတယ္။)


ေလာကထဲက ကိစၥတစ္ခုကို မွန္၊ မမွန္ ဆံုးျဖတ္ဖို႕ရန္မွာ အသိဥာဏ္၊ ဗဟုသုတ နဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳတို႕ လိုအပ္ပါတယ္။
Nutrition အစာအာဟာရနဲ႕ ဆိုင္တဲ့ အတန္းတစ္တန္း ေက်ာင္းမွာယူခဲ့တုန္းက ေပါင္ခ်ိန္အေလးခ်ိန္က်ေစရန္ မွန္ကန္တဲ့ ေလ့က်င့္အားထုတ္မွုေတြကို သင္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ မွန္ကန္တဲ့အခ်က္ေတြထဲက တစ္ခ်က္က ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ရပါမယ္။ အကယ္၍ ေၾကျငာၾကတဲ့ အေလးခ်ိန္ေလ်ာ့က်ေစတဲ့ နည္းလမ္း(သို႕)ကုန္ပစၥည္းေတြဟာ သင္ေပးထားတဲ့ အခ်က္ေတြ(ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာအပါအ၀င္)နဲ႕ မကိုက္ညီခဲ့ရင္ ဒါဟာ မွန္ကန္တဲ့ နည္းလမ္း၊ မွန္ကန္တဲ့ကုန္ပစၥည္း မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ရဲရဲၾကီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒါ အေလးခ်ိန္ေလ်ာ့က်ေစဖို႕ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ နည္းလမ္းေတြ၊ ေၾကျငာတဲ့ကုန္ပစၥည္းေတြကို တိုင္းတာဖို႕ရန္ ေပတံပါပဲ။
အဲဒီေတာ့ အေလးခ်ိန္က်ေစရန္ ေၾကျငာတဲ့ ကုန္ပစၥည္းက ဘာလဲ၊ ဘာလိုမ်ိဳးလဲလို႕ တျခားခက္ခက္ခဲခဲ စဥ္းစားလိုက္ၾကည့္ေနစရာမလိုဘဲ ကိုယ္သင္ထားတဲ့ ပညာေပတံနဲ႕ မွတ္ေက်ာက္တင္လိုက္ရံုပါပဲ။
ဥပမာ... ေၾကျငာတစ္ခုက ၀ိတ္က်ေအာင္လို႕ ဒီႏွုတ္ခမ္းနီ ကိုဆိုးရင္ ၀ိတ္က်ပါမယ္လို႕ေျပာရင္ အႏၱရာယ္ရွိ၊ မရွိ၊ မွန္၊ မမွန္ ဘယ္ေပတံနဲ႕တိုင္းျပီး ဆံုးျဖတ္မလဲ။ သင္တန္းမတက္ဖူးတဲ့သူတစ္ေယာက္ဟာ မွန္၊ မမွန္ ဆံုးျဖတ္ဖို႕ရန္ ခက္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ သင္ေပးထားတဲ့ အခ်က္ (၃) ခ်က္ဆိုလည္း ၃ ခ်က္၊ အဲဒီ ၃ ခ်က္နဲ႕ မကိုက္ညီဘူးဆိုရင္ ဒီ၀ိတ္က်ေစတယ္ဆိုတဲ့ ကုန္ပစၥည္းကို ဘယ္ေလာက္ေၾကျငာေကာင္းေကာင္းမသံုးစြဲသင့္ပါဘူး။

ထိုနည္းတူစြာ တရားဓမၼေတြနဲ႕ ပတ္သက္လာရင္လည္း သူမ်ားတကာေတြက ကိုယ့္ကို လာေျပာတဲ့၊ လာအယံုသြင္းတဲ့၊ လာေဆြးေႏြးတဲ့၊ လာေမးျမန္းတဲ့ သေဘာတရားတစ္ခုခ်င္းစီကို ခက္ခက္ခဲခဲ ဇေ၀ဇ၀ါ ေလ့လာဆံုးျဖတ္ေနစရာမလိုဘဲ ဘုရားေပထားတဲ့ အမွန္တရား၊ သစၥာတရားေပတံၾကီးနဲ႕ တိုင္းတာလိုက္လို႕ စံခ်ိန္စံညႊန္းမမွီဘူးဆိုရင္ ဒီသေဘာတရားတစ္ခုဟာ၊ ဒီအယူ၀ါဒတစ္ခု၊ ဒီအေတြးအေခၚ၊ ဒီအေတြးအျမင္တစ္ခုဟာ မွားယြင္းေနျပီလို႕ ေသခ်ာေပါက္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္သြားပါျပီ။ အဲဒီလို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ဖို႕ဆိုတာ သာသနာမွာ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ေလ့လာသင္ယူဖူးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြမွသာ စြမ္းႏိုင္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘ၀တစ္ေကြ႕ေကြ႕မွာ၊ အခြင့္အေရးေလးမ်ား ရလွ်င္ျဖင့္ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ ဘ၀မွာ အခက္ခဲ၊ အနက္နဲဆံုးပညာ၊ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားေတာ္ၾကီးျဖစ္တဲ့ သဘာ၀၊ ပရမတၳ၊ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ၾကီးကို ေလ့လာသင္ယူႏိုင္ၾကပါေစလို႕ အျပဳသေဘာေဆာင္ ေျပာၾကားလိုပါေတာ့တယ္။

ဘုရားဆံုးမထားတာတစ္ခုက...ကိုးကြယ္စရာ ျမတ္စြာဘုရား မရွိတဲ့အခါ သာသနာတြင္းမွာဆိုရင္ ရဟႏၱာပုဂိၢဳလ္ေတြကို ကိုးကြယ္အားထားပါ။ ရဟႏၱာပုဂိၢဳလ္ေတြ မရွိတဲ့ သာသနာပကာလမွာဆိုရင္ ပေစၥကဗုဒၶါေတြကို ကိုးကြယ္အားထားပါ။သာသနာတြင္းကာလမွာ ရဟႏၱာပုဂိၢဳလ္ေတြ မရွိတဲ့အခါ ပိဋိကတ္သံုးပံု ႏုတ္ငံုေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြ၊ လူပုဂိၢဳလ္ေတြကို ကိုးကြယ္အားထားပါ။ အကယ္၍ ပိဋိကတ္သံုးပံု ႏုတ္ငံုေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြ၊ လူပုဂိၢဳလ္ေတြ မရွိေတာ့တဲ့အခါမွာေတာ့ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို သင္အံေလ့လာက်က္မွတ္ျပီးျဖစ္ေနတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြ၊ လူပုဂၢိဳလ္ေတြကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္အားထားၾကပါ လို႕ ဆံုးမေတာ္မူထားပါတယ္။ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ေလ့လာရျခင္းအက်ိဳးဟာ အဆံုးမရွိ မ်ားျပားလွပါတယ္။ တရားထူး၊ တရားျမတ္ရရာ ပါရမီထူးေတြကိုလည္း ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးဘ၀မွာ သူမ်ားတကာ သာမန္လူေတြ နားလည္ဖို႕ရန္ ခက္ခဲတဲ့ သစၥာတရားေတြကို အဘိဓမၼာသင္ခဲ့ဖူးတဲ့ ပါရမီနဲ႕ အလြယ္တကူ နားလည္သိရွိႏိုင္ၾကပါလိမ့္မယ္။ ဓမၼမိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို ဗဟုသုတအလို႕ငွာ ျပန္လည္မွ်ေ၀ေရးသားပါသည္။ အခ်က္အလက္အားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အေရးအသားအားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း အမွားအယြင္းမ်ားပါခဲ့ပါလွ်င္ ေစတနာအမွားသာ ျဖစ္သည့္အတြက္ ခြင့္လႊတ္ၾကေစလိုပါသည္။  တရားဓမၼဗဟုသုတအလို႕ငွာ ေရးသားမွ်ေ၀ရေသာ အက်ိဳးအားေၾကာင့္ သစၥာတရား၊ အမွန္တရားမ်ားကို ထိုးထြင္းသိျမင္ႏိုင္ရပါလို၏ဟု ဆုေတာင္းမိပါသည္။ တရားအသိဥာဏ္မ်ား ရွင္းလင္းျပီး ၾကည္လင္ေအးခ်မ္းၾကပါေစ။

ေမတၱာျဖင့္
ခိုင္ခိုင္



Jan 17, 2012 (Tue)

No comments:

Post a Comment