ရြာတြင္ အသုဘရွိေသာအခါ ထိုအိမ္တြင္ ဖဲ၀ိုင္း ေထာင္ၾကပါသည္ ။ အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ “ မသာေစာင့္ရန္ ” ဟုဆိုပါသည္ (ထိုအေလာင္းအား မည္သူခိုးမည္ မသိပါ) ။ ထိုကိစၥသည္လည္း ထံုစံလိုျဖစ္ေနၾကပါၿပီ ။ အဲဒီထံုးစံကို အိမ္မွလာမလုပ္ဖို႔ က်ေနာ္က ေျပာေတာ့ “ မရဘူးေလ သား ရဲ႕ ဒါက ရြာရဲ႕ထံုးစံပဲ ” လို႔ က်ေနာ့္ ဦးေလးက ေျပာပါတယ္ ။ အဲေတာ့ အတိုက္အခံမေျပာခ်င္ေတာ့ဘူး တစ္ခုပဲေတာင္းဆိုလိုက္ပါတယ္ “ အဲဒီ ဖဲသမားေတြ လာရင္ သူတို႔ရဲ႕ ေ၀ယ်ာ၀စၥ ကို သားတို႔ ဘာမွမလုပ္ေပးႏိုင္ဘူး ၊ သူတို႔ဆီကလည္း ဘာက်ိဳးအျမတ္(အေကာက္,ေကာက္ျခင္း)မွမယူဘူး ” လို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္။ က်ေနာ္ လူစြာလုပ္တာမဟုတ္ပါဘူး ၊ အေဖႀကီး ဆံုးလို႔ စိတ္ေရာ ကိုယ္ပါ ပင္ပန္းေနတဲ့ အေမနဲ႔ ႀကီးေဒၚႀကီး (က်ေနာ္တို႔ လည္း ပါတာေပါ့) စိတ္လက္ေအးခ်မ္းစြာ ၊ နားေအးေအးေလးနဲ႔ အိပ္ေစခ်င္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပါ ။ ေနာက္ . . . အိမ္ေရွ႕က ေျမကြက္လပ္ထဲမွာ တဲထိုး အမိုး,မိုးေပးရတယ္ (ေျပာၾကည္ေသးတယ္ မရပါဘူး) သိပ္မၾကာပါဘူး ညၾကေတာ့ က်ေနာ္ အဲဒီထံုးစံကို ေကာင္းေကာင္းသိသြားတယ္ ခင္ဗ်ာ . . အဲဒါ ဖဲသမားေတြ ဖဲ႐ိုက္ရင္ မိုးေလ လံုေအာင္ လုပ္ေပးထားတာကိုး ။ က်ေနာ့္စိတ္ထဲေတာ့ ေတြးမိလိုက္တယ္ အဲဒါ “ ဖဲသမားအတြက္ထံုးစံ ” ပဲျဖစ္မယ္လို႔ ။
က်ေနာ့္အေဖႀကီး ဆံုးၿပီး ဒုတိယေျမာက္ေန႔တြင္ က်ေနာ့္ဆံပင္ေတြ ညစ္ေပေနေသာေၾကာင့္ က်ေနာ္ ေခါင္းေလွ်ာ္ပါသည္ ၊ ထိုအခ်ိန္တြင္ အိမ္နားမွ အေဒၚတစ္ေယာက္က ေတြ႔၍
“ ကိုရဲ ၊ သား နင္ေခါင္းေတြေလွ်ာ္ေနတယ္ ဟုတ္လား ၊ အဲဒါမလုပ္ရဘူး ေအာ္ ဒုကၡေတြေတာ့ ေရာက္ကုန္ေတာ့မယ္ ” တဲ့
“ ဗ်ာ . . . သား ေခါင္းေလွ်ာ္တာ ဘာဒုကၡေရာက္မွာလဲ ” လို႔ ေမးေတာ့
“ နင္ တကယ္မသိဘူးလား ကိုရဲ ” တဲ့
“ ဟုတ္ကဲ့ တကယ္မသိဘူး ၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ အန္တီ ” လို႔ ေမးေတာ့
“ အိမ္မွာ အသုဘ ရွိရင္ အဲဒီအသုဘ ေျမမခ်မခ်င္း အိမ္က လူေတြ ဘယ္သူမွ ေခါင္းမေလွ်ာ္ရဘူး ၊ အဲလိုေလွ်ာ္ရင္ ေသတဲ့သူရဲ႕ အထက္က အႀကီးေတြ (အေဖဆံုးတာဆိုေတာ့ အေဖ့ရဲ႕အထက္က အစ္ကိုေတြ အစ္မေတြ) ေသတက္တယ္ ” တဲ့ ခင္ဗ် . . .
က်ေနာ္လည္း ပါးစပ္က ထြက္သြားတယ္
“ ဟာ . . . ဒါဆို ႀကီးေမႀကီးေတာ့ ဒုကၡပဲ” လို႔ ေျပာေတာ့ . . .
“ ရပါတယ္တဲ့ သားက တကယ္မသိလုိ ေလွ်ာ္မိတာပဲ ” တဲ့ ေအာ္ . . . အဲလိုလည္း ရသားပဲလား လို႔ စိတ္ထဲက ေတြးမိပါတယ္ ။
ခုခ်ိန္ထိေတာ့ အေဖနဲ႔ အတူေနခဲ့တဲ့ အေဖ့ရဲ႕ အစ္မႀကီး (က်ေနာ့္ ႀကီးေဒၚႀကီး) က ေတာ့ က်န္းမာစြာ ရွိေနေသးပါတယ္ ။
ေနာက္ . . . အဘိုး ၊ အဘြားေတြ လက္ထက္ကတည္းက ဘာမွန္းညာမွန္းမသိ ၊ ေသေသခ်ာခ်ာ မေလ့လာဘဲ ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကေသာ အိမ္တြင္းေမာင္ႏွစ္မအား တင္ထားေသာ အုန္းပြဲ ၊ ငွက္ေပ်ာပြဲ ကိုလည္း ႀကီးေတာ္ႀကီး က
“ စြန္႔ပစ္ရတယ္ ၊ မထားရဘူး ၊ အသုဘၿပီးမွ အုန္းပြဲ ၊ ငွက္ေပ်ာပြဲ အသစ္ျပန္တင္ရတယ္ ။ အိမ္တြင္းေမာင္ႏွစ္မေရွ႕က လိုက္ကာကိုလည္း ပိတ္ထားရတယ္” လို႔ေျပာပါတယ္ ။ က်ေနာ္က ဘယ္ျဖစ္လို႔လဲ လို႔ ေမးေတာ့ “ သားအေဖ အိမ္ထဲ၀င္လို႔ရေအာင္လို႔ ” တဲ့ မွတ္သားစရာပါပဲ ။ ဘယ္သူက အိမ္ကိုေစာင့္ၿပီး ဘယ္သူက အိမ္ထဲ၀င္မွာလဲေတာ့ မေမးေတာ့ဘူး (ေမးလည္း သိမွာမဟုတ္ဘူးေလ)။
အေဖႀကီး ၏ အေလာင္းအား အိမ္တြင္ သံုးရက္ထားၿပီး အသုဘခ်ပါသည္ ။ ထိုေန႔တြင္လည္း ဘာမွန္းမသိေသာ ကိစၥမ်ားထပ္ေတြ႔ရပါသည္။ အေဖ့အေလာင္းအား ေျမတြင္းထဲမျမွဳပ္ခင္ ခုႏွစ္ပတ္လွည့္ပါသည္ ။ ဘာလုပ္မွန္းမသိပါ ။ထို႕ေနာက္ အေလာင္းအား ေျမတြင္းထဲ ထည့္ၿပီးေသာအခါ အေပၚမွေန၍ အုန္းသီးအားခြဲ၍ ထိုအုန္းရည္အား အေဖ့အေလာင္း၏မ်က္ႏွာေပၚသို႔ ေလာင္းခ်ပါသည္ ။ ထိုကိစၥသည္လည္း ဘယ္အတြက္မွန္း ၊ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိပါ ။ အိမ္ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ လူႀကီးေတြကို ေမးၾကည့္ပါသည္ ။ မည္သူမွ ေသေသခ်ာခ်ာ တိတိပပ မေျဖႏိုင္ၾကပါဘူး ခင္ဗ်ာ ။ စိတ္ထဲ ထင္တာေတြ မွန္းၿပီး က်ေနာ့္ကို ေျပာၾကပါတယ္ ။ က်ေနာ္တို႔ ေခတ္စကားနဲ႕ ေျပာရရင္ “ေဖာတယ္” ေပါ့ ။
ထို႔ထက္ပို၍ ဆိုးေသာ အခ်က္ရွိပါေသးသည္ ။ သေျပတစ္ခက္ကို သခၤ် ိဳင္းမွ ယူလာ၍ အိမ္၏ မ်က္ႏွာစာတြင္ ထိုသေျပခက္အားထိုးထားပါသည္။ ဘာလုပ္တာလဲဟုေမးေသာအခါ “ သားတို႔အေဖရဲ႕ ၀ိညာဥ္ကို ေခၚလာတာ ၊ ရက္လည္တဲ့ေန႕ တရားနားတဲ့အခါ အိမ္မွာရွိေနေအာင္ ” တဲ့ . . . ဒါကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို မွားေနၿပီလို႕ စိတ္ထဲက ေတြးမိလိုက္ပါတယ္ ။ တကယ္လည္း မွားေနတဲ့အယူအဆပါ ။ ဒါက လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စြဲေနတဲ့ အယူပဲခင္ဗ်ာ ။
ထိုကဲ့သို႔ ခုႏွစ္ရက္အတြင္း ေသသူ၏ ၀ိဥာဥ္သည္ အိမ္တြင္း၌ပင္ရွိသည္ဟု အယူရွိသူေတြကလည္း အမ်ားအျပားပင္ ရွိပါသည္ ။
အထက္ပါကိစၥႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအေနျဖင့္ ဘိုးေတာ္မင္းတရားလက္ထက္ မုနိႏၵာဘိလကၤာရ သဒၶမၼဓဇသာမိ မဟာဓမၼရာဇ ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္ကို ဆပ္ကပ္လွဴဒါန္းျခင္းခံရေသာ စတုဂီရိ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၏ အဆံုးအမကို သတိထင္ထင္ ဆင္ျခင္အပ္ေပသည္။
“ လူေသေသာ္ ရက္လည္မွ အိမ္ကသြားသည္ဟူ၍လည္း အယူမွားၾကသည္ ။ ေသၿပီးလ်က္ အစာလာ၍ စားဦးမည္ဟု ခြက္ႏွင့္ထမင္းကို အေလာင္းအပါးတြင္ တည္ထားၾကသည္။ ေသေသာ စုတိစိတ္ အဆံုး၌ ပဠိသေႏၶစိတ္ျဖစ္၍ ဘ၀ျခားေလၿပီျဖစ္လ်က္ အိမ္မွာ ခုႏွစ္ရက္ေနျခင္း စသည္ကို အဘယ္သို႔ ျပဳႏိုင္ရွာအံ့နည္း ။ ပစၥဳပၸန္ ဘ၀အဆံုးေသျခင္း ၊ စုတိစိတ္ျဖစ္၍ ခ်ဳပ္သည္၏အျခားမဲ့၌ ပဠိသေႏၶစိတ္ ျဖစ္ၿမဲျဖစ္သည္ ။ ေသျခင္း စုတိစိတ္ႏွင့္ ပဠိသေႏၶစိတ္ အၾကားမရွိ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေသၿပီးေသာအသက္၀ိညာဥ္သည္ အိမ္တြင္း ခုႏွစ္ရက္ေနၿပီးမွ ဘ၀တစ္ပါးသို႔ သြားသည္ဟူေသာ မွားေသာအယူကို စြန္႔ကုန္ရာ၏ ။ မစြန္႔မူ၍ အၿမဲယူပါက နိယတ မိစၦာဒိ႒ိ ျဖစ္ရာ၏ ” ဟု႔ ဆံုးမေတာ္မူထားပါသည္ ။ က်ေနာ္ ဖက္၊ မွတ္ဖူးေသာ ေထရ၀ါဒ စာေပမ်ားတြင္လည္း အထက္ပါ အယူအစြဲမ်ား တစ္ခါတစ္ရံမွ်ပင္ မေတြ႔ခဲ့ဘူးပါ ။ ေတြ႔ဖူးေသာသူမ်ားရွိလွ်င္လည္း က်ေနာ့္ကို ညႊန္းၾကပါခင္ဗ်ာ ။
ထိုကဲ့သို႕ ဘယ္အခ်ိန္က စခဲ့မွန္းမသိေသာ ၊ ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိေသာ ၊ အယူသီးေသာ ၊ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် အကိ်ဳးမျပဴေသာ အယူမွား ၊ အစြဲမွားေသာ အေလ့အထမ်ား ၊ ကိစၥရပ္မ်ားကို အသုဘထံုးစံထဲ ထည့္ထားခဲ့ၾကတာ စိတ္မေကာင္းစရာပါ ။ ထိုကိစၥမ်ား အေလ့အထမ်ားကို ေနာက္လူမ်ားကလည္း ဂဃနဏ မသိဘဲ လိုက္လုပ္ေနၾကတာဟာ အလဟႆ ေငြကုန္ လူပန္း အခ်ိန္ေတြကုန္ ၿပီး ဘယ္သူ႔အတြက္မွလည္း အက်ိဳးမျဖစ္ထြန္းေစပါဘူးလို႔ပဲ က်ေနာ္ကေတာ့ ထင္ပါတယ္ ။ မွားေနရင္လည္း ျပင္ေပးၾကပါခင္ဗ်ာ ။ အထက္က အယူအဆမ်ားကို ဗုဒၶဘာသာ စာေပက်န္းဂန္ေတြထဲမွာ ေတြ႕ခဲ့ရင္လည္း က်ေနာ့္ကို ေျပာျပၾကပါ ။ ႐ိုေသစြာမွတ္သား ပါ့မယ္ ။ အထက္က အယူမ်ား ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ား ကို အ႐ိုးစြဲေနေသာ လူႀကီးသူမမ်ားကို က်ေနာ္အေနျဖင့္ ဘာမွမေျပာလိုပါ။ သို႔ေပမယ့္ က်ေနာ္တို႕ လူငယ္မ်ား ေနာင္လာေနာက္သားမ်ားအေနျဖင့္ ေသေသခ်ာခ်ာ ဂဃနဏ ေလ့လာ၍ စဥ္းစား ဆင္ျခင္ၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္ ။
ျမတ္ဗုဒၶက ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား
“ ဤအရာကား ငါတို႔၏ ႐ိုးရာထံုစံရွိသည္ဆိုကာမွ်ျဖင့္လည္း မွန္သည္ဟု႕မယံုၾကည္ၾကကုန္လင့္” ဟု ဆံုးမေတာ္မူခဲ့ပါသည္ ။
“ သင္တို႕သည္ ထိုထံုးတမ္းစဥ္လာဟူသမွ်ကို စမ္းသပ္ စစ္ေဆးၾကည့္ရမယ္ ။
အကယ္၍ ထိုဓေလ့ ထံုးစံမ်ားသည္ယုတိၱရွိသည္ ျဖစ္၍
မိမိအတြက္ ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ သူတစ္ပါးအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း
ေကာင္းက်ိုးလည္း ရွိသည္ျဖစ္၍
ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း သုခကိုလည္း ေပးသည္ မွန္မူကား
ထိုဓေလ့ ထံုးစံမ်ားကို လက္ခံ၍
က်င့္သံုးၾကရမည္ ျဖစ္တယ္ ” ဟု႕ ကာလာမသုတ္ မွာ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႕သည္ အထက္ပါ အသုဘဓေလ့ထံုးအမွားမ်ားကို ေသေသခ်ာခ်ာ စမ္းသပ္စစ္ေဆးၾကည့္ရမည္ ၊ မွားေနလွ်င္ျပင္ၾက၍ အမွန္ကို ျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္းကိုလည္း
အရွင္ေသ႒ိလာဘိ၀ံသ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ေအာက္ပါခဲယဥ္းျခင္းေလးမ်ိဳးကို ေဟာၾကားဆံုးမေတာ္မူခဲ့ပါသည္ ။
”အမွားအမွန္ကို တိက်စြာ သိရန္ခဲယဥ္း၏ ။
အမွားအမွန္ကို စိစစ္ခဲ၏ ။
အမွားအမွန္ကို ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား၍ ေျပာခဲ၏ ။
အမွားကိုပယ္၍ အမွန္ကိုျပဳလုပ္ခဲ၏။
ထိုခဲယဥ္းျခင္း ေလးမ်ိဳးတို႔မွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ အထူးအားထုတ္သင့္၏ ” ဟု႕ ဆံုးမေတာ္မူခဲ့ပါေၾကာင္း ေစတနာ သက္သက္ျဖင့္ေျပာၾကားရင္း ဓေလ့ထံုးအမွားမ်ား ႏွင့္ ခဲယဥ္းျခင္းေလးမ်ိဳးတို႕မွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါစို႔ ဟု လူငယ္ထု တစ္ရပ္လံုးကို တိုက္တြန္း ႏႈိးေဆာ္လိုက္ပါသည္ . . . . .
ဒီေနရာမွာ ဖက္ၿပီးေတာ့ နည္းနည္း ေမးခ်င္စရာေတြရွိလိမ့္မယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္
“ေမာင္ရင္ က သူမ်ားေတြကိုေတာ့ တိုက္တြန္းၿပီးေတာ့ ေမာင္ရင္ကေရာ ဘာေတြလုပ္ခဲ့သလဲ ” လို႔ ေမးခ်င္စရာ ရွိရင္ ရွိပါလိမ့္မယ္ ။
အဲဒီထံုးစံ (က်ေနာ္တို႔ရြာရဲ႕ ထံုးစံ)ေတြထဲကမွ ျပန္ေတြးတိုင္း ပီတိျဖစ္ရတဲ့ ၊ က်ေနာ္တို႔မိသားစု ခြဲထြက္ၿပီး လုပ္ခဲ့တဲ့ ထံုးစံတခ်ိဳ႕ကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္ ။
က်ေနာ္ လက္လွမ္းမီသေလာက္ ေျပာရရင္ က်ေနာ္တို႔ရြာမွာ ဘသုဘရွိရင္ အသုဘကို ငါးရက္ (သို႔) ခုႏွစ္ရက္ ထားၾကပါတယ္။
က်ေနာ့္ အေဖႀကီး အသုဘကို က်ေနာ္တို႔ မိသားစုအိမ္မွာ သံုးရက္ပဲ ထားပါတယ္ ။ အေၾကာင္းကေတာ့ အေဖႀကီးရဲ႕ အေလာင္းကို ၾကည့္ၿပီး က်ေနာ့္တို႔ အေမ စိတ္ဆင္းရဲၿပီး ငိုေနမွာစိုးလို႔ပါ ။ ၾကာရင္အေမလည္း ေသြးတိုးရွိေတာ့ ဒုကၡ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ ခင္ဗ် ။ ေနာက္တစ္ခုက ၾကာၾကာထားရင္ တစ္ျခားသူေတြလည္း စိတ္အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ႏိုင္တယ္ ။ အေဖ့ အေလာင္းကို ျမင္ၿပီး တရားႏွလံုးသြင္းၾကမယ့္ သူေတာ္ေကာင္းေတြအတြက္ လည္း သံုးရက္ဆို လံုေလာက္မယ္ထင္ပါတယ္ ။
ေနာက္တစ္ခုက . . ရြာမွာ အသုဘခ်တဲ့ေန႔ဆိုရင္ လာေရာက္ၾကတဲ့ ေဆြမ်ိဳး ၊ မိတ္သဂၤဟမ်ားက မိမိတို႔ စြမ္းႏိုင္သေလာက္ နာေရးအတြက္ ေစတနာ ေရွ႕ထားကာ ကူေငြထည့္ၿပီး ေထာက္ပံ့ၾကပါတယ္ ။ ထိုကဲသုိ႔ပင္ ေရာက္လာၾကေသာ ေဆြမ်ိဳး ၊ မိတ္သဂၤဟမ်ားကိုလည္း ျမန္မာလူမ်ိုးတို႔၏ ထံုးစံအတိုင္း ထိုအသုဘအိမ္မွ မိမိတို႔ စြမ္းႏိုင္သမွ်ေသာ အေကြ်းအေမြးမ်ားျဖင့္ ျပန္၍ ဧည့္၀တ္ျပဳၾကပါသည္ ။ ဤကိစၥသည္ အင္မတန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႕၏ ေစတနာပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုကိစၥအား က်ေနာ့္အေနျဖင့္ လံုး၀,လံုး၀ မေ၀ဖန္ပါ မကန္႕ကြက္ပါ ။ ေျပာစရာအေၾကာင္းလည္း မရွိပါဘူးခင္ဗ်ာ ။ ရြာရဲ႕ ထံုးစံကို ေျပာျပခ်င္တာပါ။
အေဖႀကီး အသုဘကို သံုးရက္ျပည့္ေသာ ေန႔တြင္ အသုဘခ်ပါသည္ ။ ထိုေန႔တြင္လာေရာက္ၾကေသာ ေဆြမ်ိဳး ၊ မိတ္သဂၤဟမ်ားကို က်ေနာ္တို႔ တက္ႏိုင္ေသာ လက္ဖက္ ၊ ေကာ္ဖီ ႏွင့္ မုန္႔ ဧည့္ခံပါသည္ ။ အေၾကာင္းမွာ ထိုဧည့္သည္မ်ားကို ခ်က္ျပဳတ္၊ေကၽြးေမြးဖို႔ရန္ စီစဥ္လွ်င္ ေငြေၾကးအေတာ္ ကုန္က်ပါလိမ့္မည္။ က်ေနာ္တို႔ ညီအစ္ကို သံုးေယာက္အေနျဖင့္ မတက္ႏိုင္ပါ။ ဘယ္သူ႕ကိုမွလည္း ဒုကၡထပ္မေပးခ်င္ပါ ။ ထိုကိစၥမ်ားေၾကာင့္ အခ်ိန္ကုန္ ၊ ေငြကုန္ ၊ လူပန္း မွာကေတာ့ အေသအခ်ာပါပဲ။ အစဥ္မေျပာေသာ ကိစၥရွိလာပါကလည္း အျပစ္ေျပာၾကအံုးမွာပါ ။ ရြာဓေလ့ဆိုေတာ့ ေသာက္ၾက ၊ စားၾကနဲ႔ စိတ္ညစ္စရာေတြ ထပ္ေတြ႕အံုးမွာပါ ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တက္ႏိုင္တာေလးနဲ႔ပဲ ဧည့္ခံလိုက္ပါတယ္ ။ တစ္ျခားအက်ိဳးေက်းဇူးေတြေတာ့ မသိဘူးခင္ဗ်ာ ၊
ေလာေလာဆယ္ေတာ့ လူလည္း မပင္ပန္းဘူး ၊ ေငြလည္း မကုန္ဘူး ၊ စိတ္လည္းမညစ္ရဘူး ၊ အလုပ္လည္း မ႐ႈပ္ဘူး ၊ အျပစ္လည္း အေျပာမခံရဘူး ခင္ဗ်ာ ။
အဲဒီေန႔မွာ ေနာက္ထံုးစံတစ္ခုက ကူေငြထည့္ၾကပါတယ္ ၊ လက္ခံၾကတယ္ခင္ဗ် ။ အေဖႀကီး အသုဘခ်တဲ့ေန႔မွာ က်ေနာ္တို႔မိသားစု ကူေငြကို လက္မခံပါဘူး ခင္ဗ်ာ ။ ထိုသူတို႔ရဲ႕ ေစတနာကို လက္မခံျခင္း ၊ အသိအမွတ္မျပဳျခင္း ၊ ေစာ္ကားျခင္းမဟုတ္ပါ ။ အေၾကာင္းမွာ ထိုကိစၥမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ဖို႔အတြက္လည္း သူမ်ားကို အလုပ္မမ်ားေစခ်င္ တာရယ္ သူမ်ားေတြလို ႀကီးႀကီးမားမား ျပန္လည္ဧည့္၀တ္မျပဳႏိုင္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ကူေငြကို လက္မခံခဲ့ပါဘူး ။
တစ္ခ်ိဳ႕လည္း မရ,ရေအာင္ ကူၾကပါတယ္ ၊ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ညင္းလို႔ မရတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြ ရွိပါတယ္ (က်ေနာ့္ ႐ံုးက အလုပ္ရွင္နဲ႔ အထက္က လူႀကီးေတြ ) ၊ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း မကူရလို႔ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္တာ ၊ မေက်မနပ္ျဖစ္တာ ေတြလည္း ရွိပါတယ္ ။
အဲဒါေတြ အားလံုး အစဥ္ေျပမယ့္ အစီအစဥ္တစ္ခုကို က်ေနာ္ေျပာျပလိုက္ပါတယ္ ။ အားလံုးက ေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံၾကပါတယ္။
ဒီလိုပါ . . . အေဖႀကီး ရက္လည္တဲ့ေန႕ေရာက္ရင္ အိမ္မွာ သံဃာေတာ္ ငါးပါးပင့္ၿပီး ရက္လည္တရားပြဲေလး လုပ္ပါမယ္ ။
အဲဒီေန႔မွာ သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ သကၤန္း ပရိကၡရာ ရွစ္ပါး ၊ ၀တၳဳေငြ ႏွင့္ အျခားလွဴဖြယ္ ပစၥည္းမ်ားကို လွဴဒါန္းပါမယ္။ ဒီေန႔ ကူထားတဲ့ ေငြမ်ားကိုလည္း ထိုတရားပြဲေန႕အတြက္ လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ား ၀ယ္တဲ့အခါ ထည့္သံုးပါမယ္ ။ ပိုေသးရင္လည္း သံဃာေတာ္မ်ားအား လွဴတဲ့ထဲ အကုန္ထည့္လွဴပါမယ္ ။ မကူလိုက္ရတဲ့သူမ်ားလည္း ထိုရက္လည္တရားပြဲေန႔ ေရာက္တဲ့အခါ တရားပြဲေရွ႕မွာ သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ ရည္မွန္းၿပီး ဖလားတစ္လံုး ခ်ေပးထားပါမယ္ အဲဒီ ဖလားထဲကို အလွဴေငြထည့္ႏိုင္ပါတယ္ ။ သံဃာေတာ္ေတြအတြက္လည္း တစ္ျခားေသာ လွဴဖြယ္ပစၥည္းတို႔ကို လွဴခ်င္လည္း လွဴႏိုင္ပါတယ္ လို႔ ေျပာျပထားပါတယ္ ။ ထိုကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္တာဟာ အားလံုးအတြက္ အက်ိဳးမ်ားမွာပါ ။ က်ေနာ္တို႔ မိသားစုကို ကူရာလည္း ေရာက္သလို သံဃာေတာ္ေတြကိုလည္း ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က် လွဴဒါန္းခြင့္ ရတဲ့အတြက္ အားလံုးက ေက်နပ္လက္ခံၾကပါတယ္ ။
အေဖႀကီးရက္လည္ တဲ့ေန႔ တရားပြဲကေတာ့ ျပန္ေတြးတိုင္း ပီတိျဖစ္ရပါတယ္ ။ ထိုေန႔က တရားနာလာၾကေသာ ပရိတ္သက္အေပါင္းက မိမိတို႔ တက္အားသေရြ႕ လွဴဒါန္းၾကပါတယ္ ။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း သကၤန္း အစရွိေသာ လွဴဖြယ္၀တၳဳမ်ား ၊ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း က်ေနာ္တို႔ မိသားစုအား ကူမည့္ ေငြအား က်ေနာ့္လက္ထဲ ထည့္ၿပီး “သားေရ သံဃာေတာ္ေတြ လွဴမယ့္ ထဲ ထည့္ေပးပါအံုး ” ဆိုၿပီး က်ေနာ့္လက္ထဲ ထည့္ၾကပါတယ္ ။ က်ေနာ္လည္း တစ္ခါတည္း ထည့္ေပးပါတယ္ ။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ကိုယ္တိုင္ပဲ ဖလားထဲ ထည့္ၾကပါတယ္ ။ ထို႔ေန တရားပြဲေလးကေတာ့ ျပန္ေတြးတိုင္း က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ပီတိျဖစ္ရပါတယ္ ။ ၀မ္းလည္းသာမိပါတယ္။ လာေရာက္ၾကတဲ့ သူေတြလည္း ပီတိျဖစ္ၾကမယ္ထင္ပါတယ္ ။ ဒါဟာ အားလံုးအတြက္ အက်ိဳးမ်ားတဲ့ ကိစၥပါ ။ ကြယ္လြန္သြားေသာ ဖခင္ႀကီးအတြက္လည္း အားလံုးက ဆုေပါင္းၿပီး လွဴတဲ့အတြက္ အက်ိဳးမ်ားႏိုင္ပါတယ္ ။ က်ေနာ္တို႔ မိသားစုကို လည္း ကူရာေရာက္ပါတယ္။ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ားအားလည္း က်ေနာ္တို႔ မိသားစုေလး တစ္စုပဲ လွဴလိုက္ရတာထက္ အားလံုးက စုေပါင္းၿပီး လွဴဒါန္းၾကတဲ့အတြက္ ပိုၿပီး ၿပည့္စံုပါလိမ့္မယ္ ။ အဲဒီလို လုပ္လိုက္တဲ့အတြက္ အားလံုးက ေက်ေက် နပ္နပ္ သာဓု ေခၚၾကလိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ေျပာရရင္ ရက္လည္တရားပြဲကို ဒီလို ဆုေပါင္းၿပီး လုပ္တာဟာ အားလံုးအတြက္ ပိုၿပီး အက်ိဳးမ်ားပါလိမ့္မယ္ လို႔ ထင္ျမင္ ယူဆမိပါေၾကာင္း . . . . .
ရဲ၀င္းထြန္း
July 13, 2011
11:56 AM
ဆရာေတာ္ႀကီးမိန္ဆိုမႈအရဆိုလၽွင္ ပရေလာကဆိုတာမွရွိဘူးဆိုတဲ့သေဘာေပါ့၊ ရုပ္နဲ႔နာမ္အျမဲတြဲေနတယ္လို႔ဆိုတဲ့သေဘာတရားလား။
ReplyDeleteဆရာေတာ္ႀကီးမိန္ဆိုမႈအရဆိုလၽွင္ ပရေလာကဆိုတာမွရွိဘူးဆိုတဲ့သေဘာေပါ့၊ ရုပ္နဲ႔နာမ္အျမဲတြဲေနတယ္လို႔ဆိုတဲ့သေဘာတရားလား။
ReplyDelete