Monday, January 30, 2012

ေနာက္ဘ၀အတြက္ ဘယ္ကံအက်ိဳးေပးမလဲ - (၃)

အက်ဳိးေပးဖို႔ရာ ဂရုကံမရွိရင္ ဒုတိယျဖစ္တဲ့ အာသႏၷကံ အခြင့္အလမ္းႏွင့္ ၾကည့္ၾကစို႔။



ကားေမွာက္လို႔ ေရနစ္လို႔ လုပ္ၾကံခံရလို႔ စသည္ျဖင့္ ရုတ္တရက္ေသဆံုးရမႈေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒီကိစၥေတြမွာ ရုတ္တရက္ၾကံဳေတြ႔ရတဲ့ အာရံုေတြႏွင့္သာ ေသဆံုးၾကရဖို႔ မ်ားပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ရပ္ေတြမွာ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ခြင့္မရလို႔ ကံတရားအတိုင္းပဲ ထားၾကပါစို႔။ ဘယ္လိုမွ ျပင္ဆင္ခြင့္ မရတာဘဲကိုး။





အသက္အရြယ္အရျဖစ္ေစ၊ ေရာဂါအေျခအေနအရျဖစ္ေစ ေသရေတာ့မယ္လို႔ သိလာတဲ့အခါမွာေတာ့ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္း ရတတ္ၾကတယ္။ ဒီအခြင့္အလမ္းေတြက -

(၁) နားလည္သူေတြ စီမံေပး ေဟာေျပာေပးလို႔ ေကာင္းတဲ့အာရံုတစ္ခုခုကို အာရံုျပဳဖို႔ အခြင့္အေရး ရတတ္ပါတယ္။

(၂) မိမိရဲ႕ ပင္ကိုယ္အသိနဲ႔ ဘုရားအာရံု တရားအာရံု ဒါနမႈ သီလမႈစသည္ေတြကို အာရံုျပဳေနဖို႔ အခြင့္အေရးရတတ္ပါတယ္။





ဒါေတြဟာ အာသႏၷကံေကာင္းျဖစ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ႏိုင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြပါပဲ။ ဒီထဲက မိမိေသခါနီးမွာ စီမံေပး၊ ေဟာေျပာေပးမယ့္သူ ရွိမယ္မရွိဘူဆိုတာ အာမခံခ်က္ရွိတဲ့ကိစၥမွ မဟုတ္ဘဲ။ ဘယ္ေနရာ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ဳိးႏွင့္ ေသရမယ္ရယ္လုိ႔ သိႏိုင္ၾကတာမွ မဟုတ္တာ။ ဒါေၾကာင့္ ေသခါနီးမွာ သူတပါးရဲ႕ စီမံေပးမႈ၊ ေဟာေျပာေပးမႈကို အားကိုးဖို႔ဆိုတာ မေရရာတတ္တဲ့ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ - ေသခါနီးက်ေတာ့မွ ေကာက္ကာငင္ကာ ဘုရားအာရံု တရားအာရံုကိုယူဖို႔၊ ဒါနမႈ သီလမႈေတြကို အာရံုျပဳဖို႔ဆိုတာ လြယ္တဲ့ကိစၥမွ မဟုတ္ဘဲ။ လက္ရွိမွာပဲ ဒီလိုအာရံုကို ရုတ္တရက္ယူႏိုင္သလားလို႔ မိမိကိုယ္ ျပန္သံုးသပ္ၾကည့္ပါ။ ၾကိဳတင္အေလ့အလာလုပ္ထားပါမွ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိမယ့္ကိစၥပါ။ ဒီလို ၾကိဳတင္အေလ့အလာလုပ္ထားတယ္ဆိုတာ “အာစိဏၰကံ” ပါပဲ။





ဒီေတာ့ တတိယအခြင့္အလမ္းအားေကာင္းတဲ့ အာစိဏၰကံဟာ မိမိအနာဂတ္ဘဝအတြက္ ဘယ္ေလာက္အေရးပါတယ္ဆိုတာ သတိျပဳ မိေလာက္ပါျပီ။ ဆက္ျပီး ေလ့လာၾကည့္ၾကစို႔။



အာစိဏၰကံဆိုတာ ႏွစ္ရွည္လမ်ား အစဥ္တစိုက္လုပ္ခဲ့ရတဲ့ အလုပ္။ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ၾကိမ္တစ္ခါ လုပ္တာျဖစ္ေပမဲ့ စြဲစြဲျမဲျမဲ သတိတရျဖစ္ေနတဲ့ကံလို႔ ေျပာခဲ့ျပီးပါျပီ။





ေနာက္ဘဝဆိုတာ မလြဲမေသြၾကံဳရမွာမို႔ ေကာင္းတဲ့ဘဝသစ္တစ္ခုမွာျဖစ္ႏိုင္ဖို႔ ေကာင္းတဲ့အာစိဏၰကံ တစ္ခုခုရွိေနေအာင္ ၾကိဳးစားထား သင့္ပါတယ္။ အေလ့အက်င့္အားေကာင္းရင္ အားေကာင္းသေလာက္ အာရံုယူရမႈ လ်င္ျမန္တာေၾကာင့္ အလ်င္အျမန္အာရံုယူႏိုင္ေအာင္အထိိ အေလ့အလာ လုပ္ထားသင့္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕က အသက္ငယ္ေသးတယ္၊ ေနာက္မွလုပ္မယ္၊ အခ်ိန္မရေသးလို႔ စသည္ျဖင့္ ဆင္ေျခအမ်ဳိးမ်ဳိးေပးျပီး အခ်ိန္ဆြဲတတ္ၾကတယ္။ ေသျခင္းတရားက ငယ္သူၾကီးသူရယ္လုိ႔ ေရြးမေနတာကို လူတိုင္းနားလည္ျပီးသားပါ။ အသက္ငယ္ေသးလို႔ အခ်ိန္မရေသးလို႔ စသည္ျဖင့္ မိမိက သက္သက္ညႇာညႇာ အခ်ိန္ေပးေပမဲ့ ေသျခင္းတရားက ဒီလိုနားလည္မႈရွိတာမ်ဳိးမွ မဟုတ္ဘဲ။ ခြင့္လႊတ္ သက္ညႇာတတ္တာမွ မဟုတ္ဘဲ။





မေကာင္းတဲ့ကံတစ္ခုခု အက်ဳိးေပးခြင့္ရသြာလို႔ အပါယ္ေလးပါးေရာက္သြားရင္ေတာ့ ခံေပေရာပဲ။ အပါယ္ေလးပါးေရာက္ သြားျပီဆုိ ရင္ ေကာင္းတဲ့အာစိဏၰကံလုပ္ဖို႔ အခြင့္အလမ္း မရွိသေလာက္ ျဖစ္သြားပါျပီ။ ငရဲေရာက္ေနသူ ျပိတၱာျဖစ္ေနသူ အသူရကာယ္ျဖစ္ေန သူ ေခြး ဝက္ ၾကက္စသည္ျဖင့္ တိရစာၦန္ျဖစ္ေနသူေတြရဲ႕ အေျခအေနကို ေတြးၾကည့္ပါ။ ေန႔စဥ္ၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ ဘဝဆင္းရဲ ရယ္၊ ယခုလို အသိဉာဏ္မ်ဳိး မရွိႏိုင္တာရယ္ေၾကာင့္ အပါယ္ေလးပါးက ျပန္လြတ္ဖို႔ကိစၥဟာ အေတာ္ခက္သြားပါျပီ။ ဒီသေဘာကို သိေစခ်င္လို႔ ရွင္ေတာ္ဘုရားက လိပ္ကန္းၾကီး ဥပမာေပးျပီး လူ႔ဘဝကိုရဖို႔ ခက္ခဲေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူခဲ့တာပါ။ ဒီအေၾကာင္းကို ကာဏကစ ၦေပါပမသုတ္မွာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ သူသူငါငါ ၾကားဖူးၾကတာမို႔ အက်ယ္မေျပာေတာ့ပါဘူး။





အာစိဏၰကံျပီးေတာ့ စတုတၳအခြင့္အလမ္းအားေကာင္းတဲ့ ကဋတၱာကံႏွင့္ ေလ့လာၾကည့္ၾကစို႔။



ေကာင္းတဲ့အာစိဏၰကံျဖစ္ေစ မေကာင္းတဲ့အာစိဏၰကံျဖစ္ေစ အက်ဳိးေပးခြင့္မသာရင္ေတာ့ အတိတ္ဘဝေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္ လက္ရွိဘဝမွာ အမွတ္မထင္ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ကံေတြရွိပါတယ္။ ဒီကံေတြထဲက ကံတစ္ခုခုအက်ဳိးေပးပါလိမ့္မယ္။ ဒါက “ကဋတၱာကံ”ရဲ႕ အက်ဳိးေပးမႈျဖစ္ပါတယ္။





သတၱဝါေတြအတြက္ အခ်စ္ဆံုးသူကို ညႊန္ျပပါဆိုရင္ မိမိကိုယ္သာ ညႊန္ျပရမွာပါ။ မိမိကိုယ္ခ်စ္မွန္းသိရင္ တကယ္ခ်စ္ရာေရာက္ေအာင္လုပ္တတ္ဖို႔ အေရးၾကီးပါတယ္။ လက္ရွိဘဝတင္မဟုတ္ဘဲ အနာဂတ္အထိေမွ်ာ္ေတြးျပီး ခ်စ္တတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ညီႏွင့္အကို ေမာင္ႏွင့္ႏွမ ဆရာႏွင့္တပည့္ ဘယ္ေလာက္ ခ်စ္တယ္ခင္တယ္ေျပာေျပာ ကိုယ္ေရးၾကံဳလာျပီဆိုရင္ ကိုယ့္ဘက္ဆြဲတတ္ၾကျမဲပါ။ ဇနီးႏွင့္ခင္ပြန္း ဘယ္ေလာက္ခ်စ္ပါတယ္ဆိုဆို မိမိေလာက္မခ်စ္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ မိမိကိုယ္သာ အသားေပးၾကတာပါ။ ဥပမာေျပာရရင္ ေကာသလမင္းၾကီးကို ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။



တစ္ခါက ေကာသလမင္းၾကီးႏွင့္ မလႅိကာမိဖုရားတို႔ဟာ နန္းေတာ္အိပ္ေဆာင္မွာ ညအိပ္ခါနီး ေရာက္တတ္ရာရာ ေျပာေနမိၾကပါသတဲ့။ ဒီလိုေျပာေနၾကရင္း ေကာသလမင္းၾကီးက “ဘယ္သူ႔ကို အခ်စ္ဆံုးလဲ” လို႔ ေမးပါတယ္။ ေမာင္ေတာ္ဘုရားကို အခ်စ္ဆံုးပါဆိုတဲ့အေျဖကို မလႅိကာေပးလိမ့္မယ္လို႔ ဘုရင္ေကာသလ ထင္ခဲ့ပါတယ္။ ေမွ်ာ္လည္းေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုအေျဖမ်ဳိးက ေလာကမွာ ခ်စ္ၾက သူေတြခ်င္း ေျပာရိုးဆိုစဥ္မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ ဘုရင္ၾကီးလည္း ေမွ်ာ္လင့္ေပမေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီေနရာမွာ ဘုရင္ၾကီးေမွ်ာ္လင့္သလို မဟုတ္ခဲ့ဘူး။ မလႅိကာမိဖုရားက “သူ႔ကိုယ္သူ အခ်စ္ပါ” လို႔ ေျဖလိုက္တယ္။ ဘုရင္ၾကီး အေတာ္အခံရခက္သြားတယ္။ စိတ္ေကာက္သြားလိုက္တာ ရက္အတန္ၾကာေအာင္ မိဖုရားၾကီးကို မေခၚႏိုင္ မေျပာႏိုင္ျဖစ္သြားတဲ့အထိပဲ။





ျပီးေတာ့ - အႆကဘုရင္ၾကီးရဲ႕ ျဖစ္ရပ္ကလည္း ရွိေသးတယ္။



တစ္ခါက အႆကဘုရင္ၾကီးမွာ အသက္ကလည္းငယ္၊ ရုပ္ကလည္းအလြန္လွျပီး ဘုရင္ၾကီးအေပၚလည္း အလြန္အလိုက္သိတတ္တဲ့ မိဖုရားတစ္ဦးရွိတယ္။ နာမည္က “ဥပရိေဒဝီ”တဲ့။ ဘုရင္ၾကီး အလိုလိုက္ အခ်စ္ပိုရတဲ့ မိဖုရားေပါ့။ အရြယ္ေကာင္းစဥ္မွာပဲ မိဖုရား ရုတ္တရက္ ကြယ္လြန္သြားပါေရာ။ ဘုရင္ၾကီး ဘာေျပာေကာင္းမလဲ မိဖုရားစိတ္ႏွင့္ မအိပ္ႏိုင္ မစားႏိုင္ ပူေဆြးေသာက အၾကီးအက်ယ္ျဖစ္ရတယ္။ မိဖုရားအေလာင္းကို မပစ္ရက္လို႔ နန္းေတာ္ထဲမွာပဲ ထားတယ္။





ဒီအခ်ိန္မွာ အေလာင္းေတာ္ရေသ့ဟာ ဟိမဝႏာၱကေန ဘုရင့္ဥယ်ာဥ္ေတာ္သို႔ ေရာက္လာပါတယ္။ မိဖုရားၾကီး ဘယ္ဘဝကိုေရာက္ေန တယ္ဆိုတာ ေျပာႏိုင္ေၾကာင္း လုလင္ငယ္တစ္ဦးကို အမိန္႔ရွိလိုက္ပါတယ္။ လုလင္ငယ္က ဘုရင္ၾကီးကို သံေတာ္ဦးသြားတင္ေတာ့ ဘုရင္ၾကီးလိုက္လာျပီး မိဖုရားၾကီးရဲ႕ တမလြန္ဘဝကိုေျပာျပဖို႔ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ အေလာင္းေတာ္ရေသ့က ဥယ်ာဥ္ေတာ္ အတြင္း ႏြားေခ်းပံုတစ္ခုေအာက္မွာေနတဲ့ ႏြားေခ်းပိုးႏွစ္ေကာင္ကို အဘိညာဥ္တန္ခိုးႏွင့္ ေခၚယူလိုက္ပါတယ္။ ေရာက္လာေတာ့ အေလာင္းေတာ္ ရေသ့က ေမးပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ႏြားေခ်းပိုးမက “သူဟာ အတိတ္ဘဝက ဥပရိမိဖုရားျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုအခါ ဥယ်ာဥ္ေတာ္ အတြင္းမွာ ႏြားေခ်းပိုးမ ျဖစ္ေနပါေၾကာင္း၊ အတိတ္ဘဝက အႆကဘုရင္ႏွင့္ ထီးနန္းစည္းစိမ္ကို အတူခံစားျပီး ဥယ်ာဥ္ေတာ္ အတြင္းမွာ လွည့္လည္သြားလာ အတူေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ဖူးေပမဲ့ ဘဝျခားသြားျပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ အတူပါလာသူမွာ ယခုဘဝၾကင္ေဖာ္ ႏြားေခ်းပိုးထီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ လက္ရွိ ဘဝ အတူေနရတဲ့ ႏြားေခ်းပိုးထီးကိုသာ ခ်စ္ေတာ့ေၾကာင္း” ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။





ဒီစကားကိုၾကားတာႏွင့္ ဥပရိမိဖုရားအေပၚထားခဲ့တဲ့ ဘုရင္ၾကီးရဲ႕ ေမတၱာေတြ သံေယာဇဥ္ေတြဆိုတာ ဘယ္ေရာက္ကုန္မွန္းမသိဘူး။ မစြန္႔ရက္ မပစ္ရက္ထားတဲ့ မိဖုရားအေလာင္းကို ခ်က္ခ်င္းလႊင့္ပစ္ဖို႔ အမိန္႔ေပးလိုက္ပါတယ္။ ေရခ်ဳိးဦးေခါင္းေလွ်ာ္ျပီးမွ နန္းေတာ္သို႔ဝင္ျပီး အျခား တစ္ေယာက္ကို မိဖုရားေျမႇာက္ပါေတာ့တယ္။





ဒီသာဓကေတြဟာ ဘာကိုေဖာ္ညႊန္းေနသလဲဆိုရင္ ပါးစပ္က ၾကားေကာင္းေအာင္ ဘယ္လိုေျပာေနေျပာေန မိမိကိုယ္သာ အခ်စ္ဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း ညႊန္ျပေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရင္ေကာသလဟာ မလႅိကာမိဖုရားရဲ႕ ဒုတိယလူျဖစ္ရတာကို လက္မခံႏိုင္ မမေက်နပ္ႏိုင္ပါဘူး။ မလႅိကာရဲ႕ ပဌမလူက သူျဖစ္ရမယ္၊ မလႅိကာကိုယ္တိုင္က ဒုတိယေနရာမွာ ေနရမယ္၊ ဒီလိုျဖစ္ေစခ်င္တာ။ ျဖစ္မလာေတာ့ ဘုရင္ၾကီး စိတ္ေကာက္တယ္။ ခ်စ္ရပါတယ္ဆိုတဲ့ မိဖုရားကို အျပစ္ျမင္ေတာ့တယ္။





အႆကဘုရင္လည္း ခ်စ္ရတဲ့မိဖုရားမို႔ အေလာင္းကိုပင္ မစြန္႔ရက္မပစ္ရက္ထားခဲ့ေပမဲ့ သူ႔ကိုယ္သူ ဒုတိယလူ၊ ႏြားေခ်းပိုးေလာက္မွ အသိအမွတ္ျပဳမခံရသူလို႔ သိသြားတဲ့အခါ မိဖုရားအေလာင္းကို ခ်က္ခ်င္းလႊင့္ပစ္ဖို႔ အမိန္႔ေပးပါတယ္။ မိဖုရားအေပၚထားခဲ့တဲ့ ေမတၱာေတြ သံေယာဇဥ္ေတြ ကြယ္ေပ်ာက္ျပီး ခ်က္ခ်င္းအျပစ္ျမင္သြားပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ပါးစပ္က ဘယ္လိုေျပာေျပာ မိမိႏွင့္ပတ္သက္လာရင္ ခ်စ္လွပါတယ္ ဆိုတဲ့မိဖုရားကိုပင္ အျပစ္ျမင္ေလာက္ေအာင္ မိမိကိုယ္ခ်စ္ေၾကာင္း ေဖာ္ညႊန္းေနတဲ့ သာဓကေတြပါပဲ။





ျပီးေတာ့ ရွိပါေသးတယ္။ မိဘႏွင့္္သားသမီးတို႔ရဲ႕ခ်စ္ခင္မႈကို အသန္႔ရွင္းဆံုး အခိုင္ျမဲဆံုးလို႔ ေလာကမွာ ေျပာရိုးဆိုစဥ္ရွိပါတယ္။ ဒီေလာက္ ခ်စ္ခင္မႈခိုင္ျမဲပါတယ္ဆိုတဲ့ မိဘႏွင့္သားသမီးပင္လွ်င္ ကိုယ္ေရးၾကံဳလာရင္ မိမိကိုယ္သာ ဦးစားေပးတတ္ၾကတာပါ။ ေျပာဆိုဆံုးမတာကိုမနာခံဘဲ ဂုဏ္သိကၡာထိခိုက္ေအာင္ အၾကိမ္ၾကိမ္လုပ္လို႔၊ ပစၥည္းဥစၥာေတြကို ျဖဳန္းတီးလို႔၊ စိတ္ဆင္းရဲကိုယ္ဆင္းရဲျဖစ္ေအာင္ အမ်ဳိးမ်ဳိးလုပ္လို႔၊ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ေစာ္ကားလို႔ စသည္ျဖင့္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ သားသမီးကို အေမြျဖတ္စြန္႔ပစ္တာေတြ၊ မေခၚႏိုင္မေျပာႏိုင္ျဖစ္ၾက တာေတြကို ေတြ႔ဖူးၾကားဖူးေနၾကတာပဲ မဟုတ္လား။





မိမိကိုယ္က်ေတာ့ အမ်ဳိးမ်ဳိးကာကြယ္ၾကေတာ့တာပါပဲ။ မျဖစ္သင့္မလုပ္သင့္တာ လုပ္မိတာကိုပင္ ဘာေၾကာင့္ညာေၾကာင့္ဆိုျပီး ဆင္ေျခဆင္လက္ေပးတတ္ၾကပါတယ္။ အျပစ္ကိုေရွာင္လႊဲတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေတြဟာ မိမိကိုယ္ ဘယ္ေလာက္ခ်စ္တယ္ဆိုတဲ့ သာဓကေတြပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒီလုပ္ရပ္ေတြဟာ လက္ရွိဘဝအတြက္ေလာက္ပဲ ခ်စ္တတ္ၾကတဲ့သေဘာပါ။ အနာဂတ္အထိ ေမွ်ာ္ေတြးခ်စ္တတ္ဖို႔က အေရးၾကီးပါတယ္။ အနာဂတ္အထိ ေမွ်ာ္ေတြးႏိုင္ပါမွ မိမိကိုယ္ တကယ္ခ်စ္တတ္သူ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အနာဂတ္အထိ ေမွ်ာ္ေတြးႏိုင္ဖို႔က အာစိဏၰကံေကာင္းတစ္ခုခု မရွိမျဖစ္ရွိေနဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီထက္စြမ္းႏိုင္ရင္ေတာ့ အရိယာျဖစ္ေအာင္ က်င့္ၾကံႏိုင္ရင္ အေကာင္းဆံုးေပါ့။





ဒါေၾကာင့္ ဆီမီးလွဴ ပန္းလွဴ ေရခ်မ္းလွဴ ဆြမ္းလွဴ ဆြမ္းေလာင္းစတဲ့ ဒါနမႈေတြ၊ ေန႔စဥ္ ငါးပါးသီလ၊ ဥပုသ္ေန႔ေတြမွာ ဥပုသ္သီလထိန္းမႈစတဲ့ သီလမႈေတြ၊ ဘုရားဝတ္တတ္မႈ၊ ပုတီးစိပ္မႈ၊ ရုပ္နာမ္တရားရဲ႕ မျမဲတဲ့အနိစၥသေဘာ ဆင္းရဲတဲ့ဒုကၡသေဘာ အစိုးမရတဲ့ အနတၱသေဘာကို ထင္ျမင္ေအာင္ရႈမွတ္တဲ့ ဘာဝနာမႈေတြကို က်င့္ဝတ္တစ္ခု၊ အဓိ႒ာန္ခ်က္တစ္ခုအေနျဖင့္ထားျပီး ေန႔စဥ္မွန္မွန္ လုပ္ထားသင့္ပါတယ္။ လုပ္တဲ့အခါလည္း ပတ္ဝန္းက်င္အထင္ၾကီးရံု ၾကည့္ေကာင္းရံုမဟုတ္ဘဲ မိမိစိတ္မွာ တကယ္ လိုလိုလားလား ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားသင့္ပါတယ္။





ဒီအာရံုုေတြကို ႏွလံုးသားမွာ စြဲထင္ေနေအာင္ အေလ့အလာလုပ္ထားသူဟာ ရုတ္တရက္ၾကံဳလာရတဲ့ အျခားအာရံုေတြကို အလြယ္တကူ ေက်ာ္လႊားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုေကာင္းမြန္တဲ့အာရံုႏွင့္ ဘဝကူးခဲ့ရင္ တမလြန္ဟာ ေကာင္းတဲ့ဘဝျဖစ္ဖို႔ ေသခ်ာပါတယ္။





ဒီသေဘာကိုနားလည္ၾကလို႔ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းၾကီးမ်ားဟာ ဒါနမႈ သီလမႈ ဘာဝနာမႈေတြကို အာစိဏၰကံေျမာက္ေအာင္ ၾကိဳးစား လုပ္ေဆာင္သြားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အနာဂတ္အထိ ေမွ်ာ္ေတြးျပီး မိမိကိုယ္ခ်စ္ျပသြားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အျခားသူေတြကိုလည္း အာစိဏၰကံေကာင္းေတြ လုပ္မိစုမိၾကေစလိုလို႔ အကုသိုလ္မွန္သမွ်ေရွာင္ဖို႔၊ ကုသိုလ္မွန္သမွ်လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ဆံုးမတိုက္တြန္းသြားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ “ကုသိုလ္တစ္ခုေန႔စဥ္ျပဳ” ဆိုတဲ့လမ္းညႊန္ကို ေပးသြားခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။





ဒီေတာ့ [B]မိမိမွာ ေနာင္ဘဝအတြက္ စိတ္ေက်နပ္ေလာက္တဲ့ အာစိဏၰကံေကာင္းတစ္ခုခု ရွိျပီးျပီလား?-[/B] ဒါဟာ မိမိကိုယ္မိမိ ေန႔စဥ္ေမးသင့္တဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုပါ။ တကယ္လုိ႔ မရွိေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ မိမိကိုယ္မိမိ တကယ္ခ်စ္တာမဟုတ္ေသးဘူး။ မိမိကိုယ္မိမိ မခ်စ္တတ္ေသးဘူးလို႔သာ မွတ္ပါ။





ျပဆိုခဲ့တဲ့ ေလ့လာခ်က္ေတြဟာ ရွင္္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ေဒသနာေတာ္မ်ားကိုအေျခခံျပီး ေနာက္ဘဝ ပဋိသေႏၶက်ဳိးကိုေပးမယ့္ ကံသေဘာကို ေယဘုယ်ေလ့လာၾကည့္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူ႔ကို ေနာက္ဘဝမွာ ဘယ္ကံက ဘယ္လိုအက်ဳိးေပးမယ္လို႔ အတိအက်သိႏိုင္တာက ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားရဲ႕ “ဝိပါကဉာဏ္ေတာ္” အရာသာျဖစ္ပါတယ္။ အျခားသူေတြရဲ႕အရာ မဟုတ္ပါဘူး။





ဒါေပမဲ့ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားရဲ႕ ေဒသနာေတာ္ေတြဟာ မွန္(ေၾကးမံု)ႏွင့္ တူပါတယ္။ ေလာကမွာ အသံုးျပဳေနၾကတဲ့ မွန္(ေၾကးမံု)ဟာ မ်က္စိအျမင္ရွိသူတိုင္း မိမိအေျခအေနကို ၾကည့္ႏိုင္ျမင္ႏိုင္တဲ့အရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပံဳးေနရင္ျပံဳးေနတဲ့အတိုင္း၊ မဲ့ေနရင္မဲ့ေနတဲ့အတိုင္း၊ ငိုေနရင္ ငိုေနတဲ့အတိုင္း၊ ရယ္ေနရင္ ရယ္ေနတဲ့အတိုင္း ေတြ႔ႏိုင္ျမင္ႏိုင္တဲ့အရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပစၥည္းရွိပစၥည္းမဲ့၊ အာဏာရွိ အာဏာမဲ့ဆိုျပီး မ်က္ႏွာလိုက္ေလ့မရွိပါဘူး။ သဘာဝအတိုင္း ေတြ႔ျမင္ႏိုင္တဲ့အရာ ျဖစ္ပါတယ္။





ဒီအတိုင္းပါပဲ။ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားရဲ႕ ေဒသနာေတာ္ေတြဟာ (ေၾကးမံု)မွန္ေတြပါပဲ။ ကံအက်ဳိးေပးသေဘာကို နားလည္သေဘာေပါက္သူတိုင္း မိမိရဲ႕ တမလြန္အေျခအေနကို ၾကည့္ရႈႏိုင္ ျမင္ေတြ႔ႏိုင္တဲ့အရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိရဲ႕ လက္ရွိလုပ္ရပ္ေတြကို ရွင္ေတာ္ဘုရားရဲ႕ ေဒသနာေတာ္ (ေၾကးမံု)မွန္မွာ တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ မိမိမွာ ေကာင္းတဲ့ဂရုကံ၊ ေကာင္းတဲ့အာစိဏၰကံစသည္ ရွိ-မရွိ၊ မေကာင္းတဲ့ ဂရုကံ၊ မေကာင္းတဲ့အာစိဏၰကံစသည္ ရွိ-မရွိကိစၥကို မိမိကိုယ္တိုင္ အသိဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့ဂရုကံ၊ ေကာင္းတဲ့အာစိဏၰကံစသည္ ရွိေနရင္ မိမိရဲ႕ ေကာင္းတဲ့အနာဂတ္ဘဝသစ္ကို ျမင္ေတြ႔ႏိုင္သလို၊ မေကာင္းတဲ့ဂရုကံ၊ မေကာင္းတဲ့အာစိဏၰကံစသည္ ရွိေနရင္လည္း မေကာင္းတဲ့အနာဂတ္ဘဝသစ္ကို ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ။



ေမတၱာမ်ားျဖင့္



အရွင္သိရိႏၵ

No comments:

Post a Comment