Thursday, January 19, 2012

မွတ္သားစရာ တရား အပိုင္းအစေလးမ်ား

မိုးခါးေရ မေသာက္ႏွင့္

“ဒီၾကားထဲမွာ တခ်ိဳ႕ က ႐ုပ္တု႐ုပ္ပြားပံု အမ်ိဳးမ်ိဳးထုၿပီး
ပုဂံေခတ္က 'ဘုရားမည္ နတ္မမည္' ဆိုတဲ့ စကားအတိုင္း
ဘယ္ပံုကို အိမ္မွာ ဘယ္ႏွစ္ရက္ ကိုးကြယ္လွ်င္
ဘယ္လိုအက်ိဳးခံစားရမည္ ဆိုတဲ့ နည္းေတြနဲ႔
သာသနာေတာ္ကို ေစာ္ကားေနျပန္တယ္။
သိလ်က္ႏွင့္ပင္ ၀ိပါတ္ၾကမၼာငင္ေရာ့ထင္ ဆိုတဲ့အတိုင္း သိၾကပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ မိုးခါးေရေသာက္ကုန္ၾကၿပီေလ။
ေစ့ေစ့ေတြးၾကည့္ရင္ သာသနာေတာ္အတြက္ အလြန္ရင္ေလးစရာ ေကာင္းလွပါတယ္”
(ေတာမွီရဟန္းဆရာေတာ္)

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း)
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသ၀ါဒေတာ္မ်ား (စာ-၂၉၉) - စာအုပ္မွ



ဓာတ္စီးစကား

“ေလာကသံသရာမွာ ေဆြမ်ိဳးမေတာ္ဖူးတဲ့ လူမရွိ
မိဘေမာင္ဘြား စသည္ျဖင့္ မေတာ္ဖူးသူမရွိဘူးလို႔
က်န္းဂန္မွာ ေတြ႔ဖူးပါတယ္။
အခုလို ဓာတ္စီးၿပီး ေဆြမ်ိဳးရွာတာမ်ိဳး၊ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္တယ္လို႔ ေျပာတာ
မယံုကို မယံုႏိုင္။
ဒါမ်ိဳးေတြ အခုအခါ အင္မတန္ ေခတ္စားေနပါတယ္၊
သူေတာ္စင္ သူေတာ္ျမတ္ေတြရဲ႕ သစၥာ၊ သမာဓိ၊ သိကၡာေတြက်ေအာင္
ေခ်ာင္ထိုးၾကသလို ျဖစ္ေနတယ္။
ေထရ၀ါဒ အယူအဆကို ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ႐ိုက္ခ်ိဳးၾကတာပဲ”
(ေတာမွီရဟန္းဆရာေတာ္)

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း)
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသ၀ါဒေတာ္မ်ား (စာ-၂၉၈) - စာအုပ္မွ




သူေတာ္ေကာင္းတို႔ႏွင့္ ေပါင္းဆံုျခင္းသည္ တစ္ႀကိမ္သာလွ်င္ ျဖစ္၏။
(၀ါ) တစ္ႀကိမ္သာလွ်င္ ျဖစ္ေစကာမူ
ထိုတစ္ႀကိမ္မွ် ေပါင္းဆံုရ ေတြ႔ရျခင္းသည္
သူေတာ္ေကာင္းတို႔ႏွင့္ ေပါင္းဆံုေတြ႔ရေသာ ထိုသူကို
အက်ိဳးမဲ့ ပယ္ရွား၊ အက်ိဳးမ်ားေအာင္ ရြက္ေဆာင္ ေစာင့္ေရွာက္တက္ေပ၏။

သူယုတ္မာတို႔ႏွင့္ အႀကိမ္မ်ားစြာ ေပါင္းဆံုရျခင္းသည္
(၀ါ) အႀကိမ္မ်ားစြာ ေပါင္းဆံုရေစကာမူ
အက်ိဳးမ်ားေအာင္ မရြက္ေဆာင္ မေစာင့္ေရွာက္တက္ေခ်။
ဗုဒၶ
၄၆၉- မဟာသုတေသာမဇာတ္



မိမိ စကားေျပာမယ့္သူဟာ မိမိစကားကို ခံယူႏိုင္သူ
ဟုတ္,မဟုတ္ ခ်င့္ခ်ိန္ဖို႔လိုတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
ဗုဒၶရဲ႕ စကားတစ္ခုကို သတိျပဳသင့္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ . . . ။

“ရဟန္းတို႔ . . .
ပုဂိၢဳလ္ကို ေထာက္ဆၿပီးလွ်င္ ငါးဦးေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔အား ေျပာၾကားအပ္ေသာစကားသည္
ေကာင္းေသာစကားပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း မေကာင္းေသာစကားျဖစ္တက္၏။
အဘယ္ငါးဦးတို႔နည္း ဟူမူကား . . .

၁။ ရဟန္းတို႔ ... သဒါၶတရား ေခါင္းပါးေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ အထံ၀ယ္
သဒၶါတရားႏွင့္ စပ္ေသာ စကားကိုေျပာၾကားျခင္းသည္လည္း
မေကာင္းသျဖင့္ ေျပာၾကားအပ္ေသာ စကားျဖစ္ေတာ့၏။

၂။ သီလမရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္၏အထံ၌ သီလႏွင့္စပ္ေသာ စကားသည္လည္း
မေကာင္းေသာစကားပင္ ျဖစ္ေတာ့၏။

၃။ ဗဟုသုတနည္းပါးေသာ ပုဂၢိဳလ္၏အထံ၌ ဗဟုသုတႏွင့္ စပ္ေသာ စကားသည္လည္း
မေကာင္းေသာ၊ အၾကားရခက္ေသာ၊ အၾကားရကတ္ေသာစကားပင္ ျဖစ္ေတာ့၏။

၄။ ၀န္တိုေစးႏွဲေသာ ပုဂၢိဳလ္၏အထံ၌ စြန္႔ႀကဲျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စကားသည္လည္း
မေကာင္းေသာ စကားပင္ ျဖစ္ေတာ့၏။

၅။ ပညာမဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏အထံ၌ ပညာႏွင့္ စပ္ေသာ စကားသည္လည္း
မေကာင္းေသာ စကားပင္ ျဖစ္ေတာ့၏။

ဗုဒၶ
(ဒုကၠထာသုတ္၊ ပဥၥကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱရနိကာယ္)



ဘုရားပြဲေတာ္တြင္ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ား ထည့္သြင္းျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍
ဆံုးမစကား ဆိုေတာ္မူခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါး၏ အဆံုးအမ မွာ -

“တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ငရဲရွာ၊ လူ႔ရြာဘုရားပြဲ မလုပ္ၾကနဲ႔၊
ဇာတ္ပြဲေတြ ငါ့ကိုလွဴၾကပါ”
(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး)

“ဗုဒၶဘာသာ သာသနာကို ဘာသာ၀င္ေတြက ဖ်က္ေနၾကတာ၊
ဘုရားပူေဇာ္တဲ့အေနနဲ႔ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြ
တၿခိမ့္ၿခိမ့္တသဲသဲ လုပ္ေနၾကတာ
ဘုရားပူေဇာ္ရာ မေရာက္ပါဘူး။
ဘုရားကိုလည္း အာ႐ံုမေရာက္ပါဘူး။
ကုသိုလ္မရတဲ့အျပင္ ငရဲေတာင္ႀကီးပါေသးတယ္။
ေနာင္လာေနာင္သားေတြကို ျပင္ေပးၾက”
(အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသဆရာေတာ္ႀကီး )

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း)
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသ၀ါေတာ္မ်ား (စာ-၆) - မွ ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။



ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ထဲ၀ယ္ ဘုရားကန္ေတာ့ပြဲဟုဆိုကာ
“ အုန္းပြဲ ၊ ငွက္ေပ်ာပြဲ ” ထာ၀စဥ္တည္ထားသူမ်ား ရွိသကဲ့သို႔
အလွဴပြဲမ်ားတြင္ ကန္ေတာ့ပြဲအျဖစ္ ထည့္သြင္းၾကသူမ်ားလည္း ရွိပါ၏ ။

ဘုရားရွင္သည္ ရဟန္းသံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္မ်ားအား
ေန႔ဖို႕ညစာ ခ်န္မထားရဟူေသာ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို ျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္ပါသည္ ။

အုန္းသီး ၊ ငွက္ေပ်ာသီးမ်ားကို ေန႔ေရာညပါ ဆက္ကပ္ထားျခင္းမွာ
၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္လ်က္ရွိပါသည္။
ထို႕ေၾကာင့္လည္း ဤသည္မွာ မျပဳစေကာင္းေသာ ကိစၥျဖစ္ေၾကာင္း
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက
ဤသို႔ က႐ုဏာျဖင့္ ဆံုးမေတာ္မူခဲ့ပါ၏။

“ အလွဴလုပ္တဲ့အခါ ငွက္ေပ်ာပြဲ ၊ အုန္းပြဲေတြ မထည့္နဲ႕။
ငွက္ေပ်ာပြဲ ၊ အံုးပြဲဆိုတာ နတ္တင္ရာက လာတယ္ ၊
ဘုရားလက္ထက္က အလွဴေတြမွာ တရားေဟာၿပီးလွ်င္
ဒကာေတြ ငွက္ေပ်ာပြဲ ၊ အုန္းပြဲ ေတြ လိုက္ပို႔ရတာရွိလား ၊ မရွိဘူး။
ေဇတ၀န္မွာ ေဗထိ ေဗထိေတြ လုပ္သလား ၊ မလုပ္ဘူး ”

(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ဆရာေတာ္ႀကီး)

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း)
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသ၀ါဒေတာ္မ်ား စာအုပ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ပူေဇာ္ပါသည္။



အေကာင္းဆံုးကုသိုလ္

“ဘုရား တရား သံဃာ ဟု ဆိုအပ္ေသာ ရတနာသံုးပါးဆိုတာ
ေလာကမွာ ဒီထက္ အထြက္အထိပ္ အျမင့္အျမတ္ဆိုတာ မရွိေတာ့ဘူး။

အဲဒီလို အထြက္အထိပ္ အျမင့္အျမတ္ျဖစ္တဲ့ ရတနာသံုးပါးကို
'အတၱသမံ ေပမံနတိၳ' တဲ့။
ကိုယ္ႏွင့္တူေသာ ခ်စ္ျခင္းဆိုတာလည္း မရွိေတာ့ဘူးတဲ့။

အဲဒီလို အခ်စ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ကိုယ္ခႏၶာကို
အျမတ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ရတာနာသံုးပါးအား အပ္ႏွင္းၿပီးသကာလ
လွဴဒါန္းရသည့္အျဖစ္ေၾကာင့္ ဘယ္ကုသိုလ္နဲ႔မွ မတူဘူးတဲ့”

(ေတာင္ပုလုေတာရဆရာေတာ္ႀကီး)

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း)
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသ၀ါဒေတာ္မ်ား (စာ-၂၈၀) - မွ ေကာက္ႏႈတ္ ပူေဇာ္ပါသည္။



အတုအေယာင္တို႔၏ က်က္စားရာ

“ ဥံဳ မဏိ ပေဒၼဟံု စေသာ မဟာယာနဂါထာႏွင့္
ဘိုးေတာ္၊ ဘြားေတာ္၊ ယၾတာ၊ ဓာတ္႐ိုက္၊ ဓာတ္ဆင္၊ ေဗဒင္ စေသာ
ေလာကီ ေကာတုဟလမ်ားသည္
ေထရ၀ါဒသာသနာေတာ္ အတြင္းသို႔၀င္၍
သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ျဖင့္ ေျခ႐ႈပ္ေနၾကသည္။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္သာသနာေတာ္ကို သတိျပဳကာ
ၾကည့္႐ႈကာကြယ္မႈ မျပဳႏိုင္ၾကလွ်င္
ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာစစ္စစ္သည္
အတုေယာင္တို႔၏ က်က္စားရာ ျဖစ္သြားႏိုင္သည္”
ဦးကလ်ာဏမိတၱ (ဆင္ေတာင္း) ဆရာေတာ္

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း)
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသ၀ါဒေတာ္မ်ား (စာ-၃၂၀) - စာအုပ္မွ



'' အက်ိဳးရွိေစမည့္ သူနာေမးနည္း ''

သာသနာေရး႐ႈေထာင့္မွေန၍ သူနာအတြက္ အက်ိဳးရွိေစႏိုင္မည့္ သူနာေမးနည္းကို
လမ္းညႊန္ေတာ္မူခဲ့ေသာ အရွင္သူျမတ္မွာ
စစ္ကိုင္းေတာင္အေနာက္ ပရကၠမဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္။

တစ္ေန႔ . . .
ဆရာေတာ္ႀကီး မက်န္းမာသည့္အခါ တူ၊ တူမမ်ားက သတင္းလာေမးပါသည္။
ထိုအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးက
''ငါ့အတြက္ ဥပုသ္ေစာင့္ၾကရဲ႕လား၊ ပရိတ္ရြတ္ၾကရဲ႕လား၊
ငါ့အတြက္ ရွင္ေတာ္ဘုရားအား ဆီမီးသက္ေစ့၊ ေရသက္ေစ့၊ ပန္းသက္ေစ့ လွဴၾကရဲ႕လား ''
စသည္ျဖင့္ေမးရာ တူ၊ တူမမ်ားက
''ဒီလို လုပ္ရမွန္းမသိ၍ မလုပ္ခဲ့မိပါေၾကာင္း'' ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားပါသည္။
ထုိအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးက
''မင္းတို႔ရြာမွာ သူနာ ဘယ္လိုေမးသလဲ'' ဟု ေမးျမန္းပါသည္။
တူ၊ တူမမ်ားကလည္း '' ေတာသဘာဝ သူနာေမးတဲ့အတိုင္း တဘက္ကေလး ပခံုးတင္၊
ဒီအတိုင္းသြားတဲ့ အခါလည္းသြား၊ လက္ထဲအဆင္ေျပလွ်င္
ရွိတဲ့မုန္႔ေလးနဲ႔ သြားေမးၾကတဲ့အခါ ေမးပါတယ္ ဘုရား '' ဟု ေလွ်ာက္ထားၾကပါသည္။
ထိုအခါ ဆရာေတာ္ႀကီက -
''အဲဒါ နင္တို႔ သူနာေမးတာနဲ႕ မတူဘူး။ သူနာေသမွာလား၊
မေသဘူးလား သြားၾကည့္တာနဲ႔ တူေနတယ္။
သူနာသက္သာေစခ်င္လို႔ သူနာသြားေမးတယ္ဆိုရင္ မသြားခင္ကတည္းက
သူနာအတြက္ ရွင္ေတာ္ဘုရားအား ဆီမီး၊ ပန္း၊ ေရခ်မ္းသက္ေစ့ လွဴဒါန္းၿပီး
သူနာ ေရာဂါေဝဒနာ ေပ်ာက္ကင္းရန္ ေမတၱာပို႔ ဆုေတာင္းအမွ်ေဝရမယ္။
သူနာဆီသြားၿပီး(သူနာအမည္) အတြက္ ရွင္ေတာ္ဘုရားအား
ဆီမီး၊ ပန္း၊ ေရခ်မ္းတို႔ကို သက္ေစ့လွဴဒါန္းခဲ့ၿပီ။
အဲဒီေကာင္းမႈေတြေၾကာင့္ ဒီေရာဂါေဝဒနာ ေပ်ာက္ကင္းပါေစလို႔ ငါ ဆုေတာင္းခဲ့ပါတယ္။
မင္းရဲ႕ ေရာဂါေဝဒနာ မၾကာခင္ ေပ်ာက္ကင္းမွာပါဟု ေျပာၿပီး အားေပးရမယ္။
ဒီလို သူနာေမးမွ သူနာ အက်ိဳးရွိမွာ။ မင္းတို႔ေမးတာက သူနာ ဘာမွ်အက်ိဳးမရွိဘူး''

စစ္ကိုင္းေတာင္အေနာက္ ပရကၠမဆရာေတာ္ႀကီး

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း)
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသဝါဒေတာ္မ်ား (စာ-၆၆) - စာအုပ္မွ



‎''ထြက္ရပ္ေပါက္လိုလို၊ ဘုိးေတာ္လိုလုိနဲ႕
ဆံပင္ရွည္ရွည္ မုတ္ဆိတ္ဖားလ်ားနဲ႔ ကိုး႐ိုးကားရားေတြနဲ႔
အေဆာင္ေပးသလိုလို၊ ဘာေပးသလိုလိုကိုေတာ့
ဘာလို႔ေခၚပါသလဲ ဘုရား ''
''အင္း - အဲဒါမ်ိဳးကိုေတာ့ ဘုရားမွီသာသနာမွီၿပီး
သာသနာျပင္ဘက္ကို ဆြဲေခၚသြားသူလို႔ပဲ ေခၚႏိုင္ပါတယ္။
သာသနာျပဳလို႔ မေခၚႏိုင္ပါဘူး''
''ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဘုရား''
''ခုနဟာ သာသနာ၊ ဗုဒၶသာသနာကို ေျပာခဲ့ၿပီေလ၊ ျပဳပံုျပဳနည္းကိုလည္း ေျပခဲ့ၿပီေလ။
အခု ဒီမွာ ထြက္ရပ္ေပါက္လိုလိုနဲ႔ ပရိယတ္လည္း သင္မေပး၊ ပဋိပတ္လည္း မက်င့္။
အေဆာင္ေပးတာနဲ႔ ရာထူးတက္၊ ပစၥည္းတက္တယ္ဆိုေတာ့ အက်င့္ပ်က္ကုန္ၿပီ။
အက်င့္ပ်က္တယ္ဆိုေတာ့ ပဋိပတၱိသာသနာပ်က္တာပဲ။
အသြင္က ရွင္ရဟန္းအသြင္နဲ႔ ဘိုးေတာ္လုပ္ ဖ်က္တာပဲ။
ထြက္ရပ္ေပါက္လုပ္ ဖ်က္တာပဲ''

ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ ဆရာေတာ္ႀကီး

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း)
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသဝါဒေတာ္မ်ား (စာ-၂၃၄) - စာအုပ္မွ



‎'' ယံုၾကည္တယ္ ''

မတူညီတဲ့ သူေတြနဲ႔
မတူညီတဲ့ သေဘာတရားေတြ ၾကားမွာ
အျငင္းပြားရင္း၊ ေျဖရွင္းရင္း၊ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ရင္းနဲ႕
အခ်ိန္ေတြ ကုန္ဆံုးရမယ့္ အစား
တိတ္တိတ္ကေလးပဲ ေနလိုက္တာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္မယ္လို႔
''ယံုၾကည္တယ္'' ။

ကုိယ္က်ိဳးအတြက္ လံုးဝမပါဘဲ
သာသနာေတာ္အတြက္ အုတ္တစ္ခ်ပ္၊ သဲတစ္ပြင့္ ပမာဏေလာက္
အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕
ေစတနာျဖဴ၊ သဒၶါတူတဲ့ သူေတြ စုေပါင္းၿပီး
ႀကိဳးစားၾကတဲ့ အခါ
အေႏွာက္အယွက္၊ အခက္အခဲေတြ ရွိလာလည္း
က်ေနာ္တို႔ ဟာ လုပ္ခ်င္တာေတြထဲက လုပ္သင့္တာကို ေရြးခဲ့ၾကတယ္၊
လုပ္သင့္တာေတြထဲကမွ လုပ္ႏိုင္တာေလးကို စုေပါင္းလုပ္ကိုင္ၾကတဲ့ အတြက္
ေနာက္ဆံုးမွာ . . .
ေကာင္းမြန္ သန္႔စင္ေသာ အေထာက္အပ့ံတစ္ခု အေနနဲ႔
အထေျမာက္ေအာင္ျမင္ရမယ္လို႔
''ယံုၾကည္တယ္'' ။



''သံဃိကဒါန ျဖစ္ပါေစ''

အလွဴလုပ္ၾကၿပီဆိုလွ်င္ သံဃာကို ရည္မွန္းၿပီး လွဴဒါန္းၾက
ပုဂၢိဳလ္ကို ရည္မွန္းၿပီးေတာ့ ပုဂၢလိက လွဴဒါန္းတာထက္
သံဃာကို ရည္မွန္းၿပီး သံဃိက လွဴဒါန္းတာက ပိုၿပီးျမတ္တာေပါ့။
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သံဃိကဆိုတာ ဘုရားရဟႏာၱ အရွင္ျမတ္ႀကီးေတြက စၿပီးေတာ့
တစ္သာသနာလံုးရွိ ရဟန္းသံဃာေတြနဲ႔ ဆိုင္သြားလို႔ပဲ။
ပုဂၢိဳလ္ကိုရည္မွန္းၿပီး လွဴဒါန္းတာက
သူ႔ရဲ႕ သီလ၊ သမာဓိ အင္အားရွိသေလာက္ပဲ အက်ိဳးေပးရမယ္။
သီလ သမာဓိ ရွိခ်င္လည္း ရွိမယ္၊ မရွိလည္းပဲ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ စိတ္မခ်ရဘူးေပါ့။
လံုးလံုး အက်ိဳးမရတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ထိုက္သေလာက္ရမယ္။
သံဃိက လွဴဒါန္းတာကေတာ့ စိတ္ခ်ရတယ္။
ဒီအထဲက ဘုရားရဟႏာၱ အရွင္ျမတ္ႀကီးေတြပါ ပါေနတာကိုး။

(အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ဆရာေတာ္ႀကီး)

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း) ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသဝါဒေတာ္မ်ား - စာအုပ္မွ



''ေရလာေျမာင္းေပး''

ေရွးကံဆိုတာ ဘယ္လိုမွန္းမသိႏိုင္ဘူး။
ေရွးကံပါရက္သားနဲ႔ ယခု ပစၥဳပၸန္ကံေတြနဲ႕
ပင့္မေပးဘူးဆိုရင္လည္း အလကားပဲ။
အက်ိဳးျဖစ္ထြန္း မလာႏိုင္ဘူး။
ေရွးကံကိုခ်ည္း အားကိုးေနလို႔ မရဘူး။
ယခုဘဝ ပစၥဳပၸန္ကံေတြနဲ႔ ေရလာေျမာင္းေပး လုပ္ထားမွ
ေရွးကံေတြက အက်ိဳးေပးဖို႔ ဒလေဟာ ဆင္းလာႏိုင္တယ္။

(အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ဆရာေတာ္ႀကီး)



‘‘အတြင္းစိတ္ေကာင္း၊ ျပင္မိတ္ေကာင္း’’

အတြင္းစိတ္ေကာင္း၊ ျပင္မိတ္ေကာင္း
အေကာင္းႏွစ္ခု ရွိရမည္။
အေကာင္းႏွစ္ျဖာရွိသူဟာ
ေသခ်ာႀကီးပြားမည္။ တဲ့

မိမိကိုယ္တြင္းမွာ စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္း ရွိရပါမည္။
‘ခံတြင္းေကာင္းလွ်င္ ဟင္းေကာင္းခ်ည္းပဲ’ ဆိုတဲ့ စကားပံုရွိတယ္ မဟုတ္လား
အဲဒီစကားပံုကို အထူးသတိထားၿပီးၾကည့္ပါ။
ဟင္းဆိုတာ ေကာင္းဆိုးလယ္လတ္ရယ္လို႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္။
ဒါေပမဲ့လို႔ ခံတြင္းေကာင္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ ဟင္းအားလံုး အေကာင္းခ်ည္းပါပဲ။
အဲဒီအတူပါပဲ။ စိတ္ေကာင္း ႏွလံုးေကာင္းရွိသူအတြက္
မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္ စိတ္မွာထင္လာသမွ်
ေကာင္းဆိုး လယ္လတ္ အာ႐ံုေတြဟာ အားလံုး အေကာင္းခ်ည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလိုဆိုေတာ့ စိတ္ေကာင္းႏွလံုးသြင္းေကင္းတာက အေရးႀကီးသလိုလိုပါပဲ။
ဒါေပမဲ့လို႔ အဲဒီစိတ္ေကာင္း ႏွလံုးသြင္းေကာင္းဟာ ဘယ္ကလာသလဲလို႔
သူ႕ရဲ႕ေနာက္ေၾကာင္းကို လုိက္ၾကည့္ရင္
သူေတာ္ေကာင္းတရားကို နာၾကားမႈက လာပါတယ္။
တရားေတာ္နာၾကားမႈက လာတယ္ ဆိုေတာ့
တရားမနာဘဲ စာေကာင္း စာမြန္ေတြဖတ္လွ်င္ စိတ္ေကာင္း ႏွလံုးသြင္းေကာင္း မရႏိုင္ဘူးလားလို႔ ေမးစရာရွိပါတယ္။
ေမးစရာရွိလို႔ ေမးလွ်င္ ရႏိုင္ပါတယ္လို႔ ေျဖရပါမယ္။
အဲဒီ တရားေကာင္း၊ တရားမွန္၊ စာေကာင္းေပမြန္ေတြဟာ
ဘယ္ကလာသလဲလို႔ လုိက္ၾကည့္ပါ။ လိုက္ရွာပါ။ အရင္းကို လိုက္ရွာရပါတယ္။
ေဟာ . . . ေတြ႕ၿပီ
အျပင္ဘက္မွာ မိတ္ေကာင္းအေရးႀကီးတယ္။
အတြင္းစိတ္ေကာင္း၊ အျပင္မိတ္ေကာင္းေနာ္ ’’

(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ ဆရာေတာ္ႀကီး)



ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ၾသဝါဒေဆာင္ပုဒ္မ်ား

၁။ သြားလာ၊ ရပ္တာ၊ ထိုင္ေလ်ာင္းတာ မွန္စြာသိရမည္။

၂။ ေရွ႕သြား၊ ေနာက္ျပန္၊ ႐ႈၾကည့္ဟန္၊ အမွန္သိရမည္။

၃။ ေကြးတာ ဆန္႔တာ၊ ကိုင္ယူတာ၊ မွန္စြာသိရမည္။

၄။ စားတာေသာက္တာ၊ ခဲ-လ်က္တာ မွန္စြာသိရမည္။

၅။ က်င္ႀကီးတစ္ျဖာ က်င္ငယ္ပါ၊ စြန္႔တာသိရမည္။

၆။ ကိုယ္အမူအရာ၊ ျပဳတိုင္းမွာ၊ မွန္စြာသိရမည္။


၁။ စိတ္အလုိက်၊ လႊတ္ထားက ကာမသုခါႏုေယာဂါ။

၂၊ ပင္ပန္း႐ံုမွ်၊ အားထုတ္က၊ အတၱကိလမထာႏုေယာဂါ။

၃။ စိတ္တည္႐ံုမွ်၊ ႐ႈေနက သမထဘာဝနာ။

၄။ သတိဉာဏ္ျမတ္၊ ျဖစ္ေအာင္မွတ္၊ ဝိပႆနာပါ။

၅။ ေျခာက္ဒြါရမွ၊ ေပၚသမွ်၊ သိက ဝိပႆနာ။

၆။ ယထာဘူတ၊ သိပါမွ၊ မဂၢဉာဏ္ေပၚလာ။

(မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေပးအပ္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ၾသဝါဒဓမၼေမြ) - စာအုပ္မွ



သဒၶါဗုဒၶဘာသာ ႏွင့္ ပညာဗုဒၶဘာသာ

သဒၶါဗုဒၶဘာသာ ၊ ပညာဗုဒၶဘာသာလို႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္ ။
သဒၶါဗုဒၶဘာသာဆိုတာက မိ႐ိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာေတြက ဗုဒၶဘာသာျဖစ္လို႔ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေနၾကတာ ၊
ဗုဒၶဘာသာနဲ႔စပ္ၿပီးေတာ့ ဘာမွ မည္မည္ရရ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေတာ့ သိတာမဟုတ္ဘူး ။

ပညာဗုဒၶဘာသာဆိုတာက ဘုရားအေၾကာင္းသိတယ္ ။ တရားအေၾကာင္းသိတယ္ ။ သံဃာအေၾကာင္းသိတယ္ ။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြရဲ႕အေၾကာင္းသိတယ္ ။
ေတာ္ေတာ္ ေရေရလည္လည္ သိၿပီးေတာ့ ဘုရားကိုးကြယ္ၾက ၊ တရားကိုးကြယ္ၾက ၊ သံဃာကိုးကြယ္ၾကတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြက်ေတာ့ ပညာဗုဒၶဘာသာေခၚတယ္ ။

ေလာကမွာ သဒၶါ ဗုဒၶဘာသာ သက္သက္ဆိုရင္ ကုသိုလ္ေတာ့ရတာေပါ့ ။ ေလးေလးနက္နက္ေတာ့မရွိလွဘူး။ ဒါနျပဳရင္ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားမ်ားရတယ္လို႔ နားမလည္ၾကဘူး သီလေဆာက္တည္ရင္လည္း ဘယ္လိုေဆာက္တည္တာက အက်ိဳးရွိတယ္ ။ သည္လိုေကာင္းေကာင္း ေရေရလည္လည္ နားလည္တာ မဟုတ္ဘူး ။
ဘာဝနာစီးျဖန္းလည္း အတူတူပဲ ။ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ နားလည္ရမယ္ ။
အဲသလို ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ဆိုင္ရာ ဘယ္ကိစၥပဲေဆာင္ရြက္ ေဆာက္ရြက္နားလည္မႈေတာ့ သိပ္မရွိလွဘူး။
ဒါေပမယ့္ ကုသိုလ္ေတာ့ သိၾကတာပဲ ။ အဲဒါမ်ိဳးကို သဒၶါဗုဒၶဘာသာလို႔ေခၚတယ္ ။

အဲသလိုမဟုတ္ဘဲနဲ႔ ကိုယ္က ဥာဏ္ရွိတယ္ ။ ဘုရားတရားေတာ္ေတြကို တက္ႏိုင္သေလာက္ ေလ့လာထားေတာ့ ဘယ္လို႐ႈရင္ အက်ိဳးရွိတယ္ ။ ဘယ္လို႐ႈရင္ အက်ိဳးမရွိဘူး နားလည္တယ္ ။ ဘုရားကို ဘယ္လိုလွဴရင္ အက်ိဳးရွိတယ္ ။ ဘယ္လိုလွဴရင္ အက်ိဳးမရွိဘူး ဆိုတာ နားလည္ထားတယ္ ။
အဲသည္ေတာ့ နားလည္မႈဟာ အင္မတန္ အေရးႀကီးတယ္ ။
နားလည္မႈရွိမွ ကိုးကြယ္မႈဟာ ေလးနက္တယ္ ။
ေလးနက္မွ အက်ိဳးမ်ားလည္း ေကာင္းေကာင္းရတက္တယ္ ။
ဒါေၾကာင့္ ပညာဗုဒၶဘာသာဆိုတဲ့ ပညာရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။

(ေက်းဇူးရွင္ သေျပကန္ဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ဝါေသ႒ာဘိဝံသ)

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း) ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသဝါဒေတာ္မ်ား (စာ-၁၆၇) - စာအုပ္မွ



အေကာင္းဆံုးေန႔ . . . ဒီေန႔
အသိဆံုးပုဂိၢဳလ္ . . . ဘုရား
အႀကီးဆံုးအရာ . . . ေမတၱာ
အႀကီးက်ယ္ဆံုးအခ်ိန္ . . . ေသျခင္း
အႀကီးက်ယ္ဆံုး အဟန္႔အတား . . . အေၾကာက္တရား
အလြယ္ဆံုးအလုပ္ . . . တစ္ဖက္သားကို အျပစ္ရွာျခင္း
အသံုးမက်ဆံုးပိုင္ဆိုင္မႈ . . . မာန
အႀကီးဆံုးပိတ္ဆို႔မႈ . . . အတၱ
အႀကီးဆံုးအမွား . . . လက္ေလွ်ာ့အ႐ံႈးေပးျခင္း
စိတ္ခ်မ္းသာစရာ အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ . . . အလုပ္တစ္ခုကို ေကာင္းေကာင္းလုပ္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္
အျငင္းပြားရဆံုးလူ . . . အၿမဲညည္းတြားေနသူ
အဆိုးဆံုးဆင္းရဲမႈ . . . စိတ္မပါ လက္မပါ ျဖစ္ျခင္း
အလုိအပ္ဆံုး . . . အမ်ားေတြးသလို၊ ျမင္သလို ျမင္ေတြးတက္ျခင္း
အညံ့ဖ်င္းဆံုးစိတ္ထား . . . မနာလိုျခင္း
အေကာင္းဆံုးလက္ေဆာင္ . . . ခြင့္လႊတ္ျခင္း
အေကာင္းဆံုး အခ်ိန္ . . . လက္ရွိအခ်ိန္

(မန္လည္ဆရာေတာ္)



အသုဘဓေလ့ထံုးအမွား

လူေသေသာ္ ရက္လည္မွ အိမ္ကသြားသည္ဟူ၍လည္း အယူမွားၾကသည္။
ေသၿပီးလ်က္ အစာလာ၍ စားဦးမည္ဟု ခြက္ႏွင့္ထမင္းကို
အေလာင္းအပါးတြင္ တည္ထားၾကသည္။
ေသေသာစုတိစိတ္ အဆံုး၌ ပဋိသေႏၶစိတ္ျဖစ္၍ ဘဝျခားေလၿပီ ျဖစ္လ်က္
အိမ္မွာ ခုႏွစ္ရက္ေနျခင္း စသည္ကို အဘယ္သို႔ ျပဳႏိုင္ရွာအံ့နည္း။
ပစၥဳပၸန္ ဘဝအဆံုးေသျခင္း၊ စုတိစိတ္ျဖစ္၍ ခ်ဳပ္သည္၏ အျခားမဲ့၌
ပဋိသေႏၶစိတ္ ျဖစ္ၿမဲျဖစ္သည္ ။
ေသျခင္းစုတိစိတ္ႏွင့္ ပဋိသေႏၶစိတ္ အၾကားမရွိ။
ထို႔ေၾကာင့္ ေသၿပီးေသာ အသက္ဝိဉာဥ္သည္
အိမ္တြင္း ခုႏွစ္ရက္ေနၿပီးမွ ဘဝတစ္ပါးသို႔ သြားသည္ဟူေသာ
မွားေသာ အယူကို စြန္႔ကုန္ရာ၏ ။
မစြန္႔မူ၍ အၿမဲယူပါက နိယတ မိစာၦဒိ႒ိ ျဖစ္ရာသည္ ။

(စတုဂီရိေတာင္ေလးလံုးဆရာေတာ္ႀကီး)

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း) ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသဝါဒေတာ္မ်ား (စာ-၂၆၃/၂၆၄) - စာအုပ္မွ



ဖယ္ရွားအပ္ေသာ အယူအစြဲမ်ား

အခ်ိဳ႕ေသာအရပ္၌ ဣတိသရဏံ ဂစာၦမိ ဟူ၍ ရေသ့ထံ၌ သရဏဂံုတည္ေဆာက္ျခင္း ၊
အခ်ိဳ႕ေသာအရပ္၌ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းေလာင္းမည့္ ဆြမ္းအုပ္မွ ဆြမ္းတစ္အုပ္ကိုယူ၍
သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းမေလာင္းမီ သစ္ပင္ကိုကပ္၍ နတ္တင္ျခင္း၊
ရေသ့လူသူေတာ္၊ ေပ်ာက္ေစဆရာ၊ နတ္ေရတြင္း နတ္ေရကန္တို႕ကို
ယံုၾကည္ျခင္း မျဖစ္တန္ရာ မျဖစ္ထိုက္ရာ။
တန္ခိုးဣဒိၶပါဒ္မ်ားျဖစ္သည္ဟု ၾကြားဝါသူကို ယံုၾကည္ျခင္း၊
'ေရႊျဖစ္ေအာင္လုပ္တက္သည္၊ ေငြျဖစ္ေအာင္လုပ္တက္သည္' ဟု ၾကြားဝါသူကို ယံုၾကည္ျခင္း၊
အခ်ိဳ႕အရပ္၌ အစိမ္းေသကို ဆြမ္းမသြတ္ေကာင္းဟု အယူရွိ၍ ဆြမ္းမသြတ္ဘဲေနျခင္း၊
ပင္လယ္၌ ေရနစ္ေသေသာသူကို ဆြမ္းသြတ္ေသာအခါ၌
ပင္လယ္ကမ္းေျခ၌ ငါးမွ်ားတံျဖင့္လိုက္မွ်ားၿပီး ''မိၿပီ'' ဟူ၍ ဆိုၿပီးမွ ဆြမ္းသြတ္ရျခင္း၊
ရြာျပင္၌ ေျမြကိုက္ျခင္း၊ ကာလေရာဂါျဖစ္ျခင္း စေသာ ေသျခင္းဆိုးျဖင့္ ေသေသာသူကို
ၿမိဳ႕ရြာအတြင္းသို႔ မသြင္းေကာင္းဟု အယူရွိျခင္း၊
ေနာက္ေသေသာ မသာက အရင္ခ်ရမည္ဟု ယူျခင္း၊
လူေသေသာအခါ တို႔၌ (၂)ရက္ (၄)ရက္စေသာ 'စံုရက္'၌ မခ်ေကာင္းဟူ၍ယူျခင္း၊
ေသသူကို အိမ္မွထုတ္သည့္အခါ ဦးေခါင္းျဖင့္ ထုတ္ရမည္၊ ေျချဖင့္ထုတ္ရမည္ဟူ၍ ယူတက္ျခင္း၊
သခ်ၤ ိဳင္းသို႔ေရာက္ေသာအခါ 'လာဦးမလား' ေမး၍ ခဲႏွင့္ေပါက္တက္ျခင္း၊
သားသမီးေသေသာအခါ သား၊ သမီး ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာအစာကို
သခ်ိဳ ၤင္းသို႔သြား၍ ပို႔တက္ျခင္း စေသာ မေကာင္းေသာနည္းစနစ္မ်ားကို ဖယ္ရွားအပ္ကုန္၏ ။

(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ စံကင္းဆရာေတာ္ႀကီး)

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း) ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ အဆံုးအမေတာ္မ်ား (စာ-၁၀၈) - စာအုပ္မွ



ေၾကာင္လက္သည္းဝွက္သလို

တခ်ိဳ႕က ပိုက္ဆံကုန္မွ ကုသိုလ္ရတယ္ ထင္ေနၾကတယ္ ။ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္တာ။
တခ်ိဳ႕က ဒါန၊ သီလကို နာမည္လိုခ်င္လို႔ ျပဳတာရွိတယ္။
လွဴႏိုင္ပါေပတယ္၊ ေတာ္ပါေပတယ္ ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ကိုလိုခ်င္တယ္ ။
အဲဒီမွာ ဒါနကုသိုလ္ နည္းနည္းညံ့သြားၿပီ။ သီလကုသိုလ္နိမ့္သြားၿပီ။
သိပ္ၿပီးေတာ့ သတိထားစရာေကာင္းတယ္ေနာ္။
ေက်ာင္းေဆာက္တယ္ ။ ဘုရားတည္တယ္။
ေက်ာင္းဒယကာ၊ ေက်ာင္းအမႀကီး၊ ဘုရားဒယကာႀကီး၊ ဘုရားအမႀကီး အေခၚခံခ်င္တယ္။
ဒါ သန္႔ရွင္းဦးမလား။
ပုတီးစိပ္တယ္။ လူျမင္ေစခ်င္တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ပုတီးေလးေျမွာက္ျပလိုက္ေသးတာ ။
ကမၼ႒ာန္းတရားအားထုတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေလ ၊ ကၽြန္မကေလ
အခု တရားအားထုတ္ေနတာ ဘာညာနဲ႕ ပါးစပ္ကၾကြားေသးတာ ၊ ဂုဏ္ေဖၚခ်င္ေသးတာ ။
'သာသနာနဲ႔စပ္တဲ့ ကုသိုလ္ဆိုတာ ေၾကာင္ လက္သည္းဝွက္သလို ဝွက္ရပါတယ္' ။
ကိုယ္ျပဳတဲ့ကုသိုလ္ သူတစ္ပါး မသိရင္ပိုေကာင္းတယ္ ။
ခ်ီးမြမ္းမႈ ၊ ေက်ာ္ေစာမႈကို ငဲ့ၿပီး ျပဳလုပ္တာဟာ မေကာင္းပါဘူး ။

(ပ႒ာန္းသိပၸံဆရာေတာ္ႀကီး ဘဒၵႏ ၱဣႏၵာက)

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း) ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသဝါဒေတာ္မ်ား - စာအုပ္မွ



ေနာက္ဘုရားေမွ်ာ္ဝါဒ

ယခုဘဝ၌ မဂ္ဖိုလ္ကိုရတည္ေစျခင္းငွာ
မေနမနား ကိုယ့္အသက္ကို စြန္႔စား၍ မက်င့္ဘဲလ်က္
ေနာက္အရိေမေတၱယ် ပြင့္ေတာ္မူကာ
လက္ဦးစြာ ဖူးေတြ႔ရ၍ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို ရလိုပါ၏ဟု
အၾကင္သူသည္ ပတၳနာဆုကိုျပဳ၏ ။
ထိုသုိ႔ ပတၳနာဆုကို ျပဳသူသည္
ငါတို႔ ဘုရားသခင္ကို အားမနာေသာသူဟုမွတ္ ။

စတုဂီရိေတာင္ေလးလံုး ဆရာေတာ္ႀကီး

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း) ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသဝါဒေတာ္မ်ား - စာအုပ္မွ



မီလြတ္စားနည္း

စားတဲ့အခါမွာ စားေကာင္းတ့ဲ အစာဆိုရင္ ေလာဘျဖစ္တက္တယ္ ။
မ်ားမ်ားစားခ်င္တယ္ ။ ကုန္သြားမွာစိုးရိမ္တယ္ ။
ေလ်ာ့ပါးသြားရင္ ကုန္သြားမွာ ႏွေျမာတယ္ ၊ စိုးရိမ္ပူေလာင္တယ္ ။
မေကာင္းတဲ့အစာဆိုရင္လည္း ေဒါသျဖစ္ရတယ္ ။ မေက်နပ္ဘူး ၊ စိတ္ဆုိးတယ္ ။
ေဒါသေၾကာင့္ စားရင္ ပူေလာင္ရတယ္ ။
ေကာင္းတဲ့ အစာကို ေလာဘျဖစ္ရာကေန ကုန္သြားလို႔ ေဒါသျဖစ္ရေတာ့လည္း
ေလာဘေၾကာင့္ ေဒါသျဖစ္ရတယ္ ။ ေလာဘနဲ႔ ေဒါသ ႏွစ္ခုစလံုးပူေလာင္တယ္ ။
သည္ေတာ့ ေလာဘ ေဒါသနဲ႔ ဆင္ျခင္ၿပီး အသိအမွတ္နဲ႔စားရင္ မီးလြတ္တာေပါ့ ။
မီးဖိုထဲက မီးက ျပႆနာမဟုတ္ဘူး ။ သူ႔ဘာသာေနတာပါ ။
အဲသည္ေတာ့ သတိထားၿပီး မီးလြတ္ေအာင္စားၾက ၊ မီးလြတ္ေအာင္ေနၾကေပါ့ ။

(အနန္းပင္ေတာရ ဆရာေတာ္ႀကီး)



မရဏမင္းစားဖို႔ ဆုေတာင္းေနၾကသူမ်ား

သမင္ေမြးရင္း က်ားစားရင္း
ၾကက္မေမြးရင္း ေၾကာင္စားရင္း ဆိုသလိုပါပဲ
ဒကာတို႔ဟာ ဘဝအေထြေထြ ဆုေတာင္းေနၾကသူမ်ားက
စားဖို႔ ၊ ဝါးဖို႔ ၊ ဆုေတာင္းေနၾကတာ ။
မရဏမင္းစားဖို႔ ဆုေတာင္း မရအရယူၿပီး အေသခံ မုိက္ေနၾကတာပဲ ။
ဆိုထိုက္ မဆိုထိုက္ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ သိမယ္ ။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီး

မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း) ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသဝါဒေတာ္မ်ား - စာအုပ္မွ



Shared from Ko Ye Win Tun

No comments:

Post a Comment