Monday, January 16, 2012

“ဒါနနည္းလို႔ မမြဲပါ”

ဒီႏွစ္သႀကၤန္မွာ “ဒါနနည္းလို႔ မမြဲပါ” ဆိုတဲ့ အမည္နဲ႔ တရားေဟာျဖစ္ပါတယ္။ နည္းနည္း လွဴမွာစိုးလို႔ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္ ေတြက မ်ားမ်ားလွဴေအာင္ အလွဴ႐ွင္ရဲ့စိတ္ကို ဆြေပးခဲဟန္ တူရဲ့လို႔ ရည္စရာေလးေတာင္ ေျပာျဖစ္ခဲ့ေသးတယ္။


အေမရဲ့ ေက်းဇူးႀကီးမား လြန္းတာကို ဥပမာျပတဲ ့အေနနဲ႔ ဘုရားေတာင္ အေမေက်းဇူး နို႔တစ္လံုးဖိုးဘဲ ေက်တယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ အမွန္ေတာ့ နို႔တစ္လံုးဖိုး မကပါဘူး ေက်းဇူးအကုန္ ေက်ပါတယ္။ ကပ္ေျပာၾက စတမ္းဆိုရင္ မယ္ေတာ္ရဲ့ႏို႔ရည္ကို ဘုရားအေလာင္း ျပည့္ျပည့္ ဝ၀ေတာင္ စို႔ခဲ့ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ မယ္ေတာ္က ေမြးဖြားၿပီး(၇) ရက္ေျမာက္ေန႔မွာ နတ္႐ြာစံ ကံေတာ္ကုန္တယ္ မဟုတ္လား။ မယ္ေတာ္ကို ေသာတာပန္ အရိယာအျဖစ္နဲ႔ အပါယ္ ဘဝေတြမွ လံုးဝကို လြတ္ကင္းေစခဲ့ပါ တယ္။ ေနာင္(၇)ဘဝအတြင္းမွာ ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္ေတာ့မွာမို႔ မယ့္ေတာ္ေက်းဇူး ေက်တယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္။


ပိဋကတ္မွာ မိဘကို သီလေဆာက္ တည္ျဖစ္ေအာင္၊ သဒၶါတရား ႐ွိေအာင္၊ စြန္႔ႀကဲ လွဴဒါန္းျဖစ္ေအာင္၊ ဝိပႆနာဉာဏ္ ပညာျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ ႐ြက္ေပးႏိုင္တဲ့ သားသမီးမ်ားမွာ ေက်းဇူးဆပ္ရာ ေရာက္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုရားေတာင္ ႏို႔တစ္လံုးဖိုး ေက်တယ္ဆိုတဲ့ စကားပံုမွားေန သလို၊ ဒါနနည္းလို႔ မြဲတယ္ဆိုတဲ့ စကားပံုလည္း မမွန္ပါဘူး။


“ဒါနနည္းေတာ့ မြဲတတ္တယ္” ဆိုတဲ့ စကားကို ဟို ကေလးဘဝထဲက နားယဥ္ ေနခဲ့တာပါ။ ေ႐ွးလူႀကီးသူမမ်ားက လွဴဒါန္း ျဖစ္ေအာင္လို႔ သတိေပး ခဲ့ဟန္တူပါရဲ့။ ဒါနနည္းလို႔ မမြဲတာ အေသျခာပါ။ မလွဴတတ္ ေဈးေရာင္းလို႔ပင္ ဆံုးမခဲ့ၾကတယ္ မဟုတ္လား။


မျပည့္စံုျခင္း၊ ဆင္းရဲျခင္းဟာ အတိတ္က ငါတို႔ ဒါနကံနည္းခဲ့လို႔-ဟု တထစ္ခ် ဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစုက စဥ္းစားမေန ေတာ့ဘဲ အလြယ္ လက္ခံခဲ့ၾက လို႔သာ ယေန႔တိုင္ ဒီစကားပံု အသက္ဝင္ ႐ွင္သန္ေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။


စီးပြားဥစၥာ ခ်ိဳ႔တဲ့ျခင္း၊ ဆင္းရဲမြဲေတျခင္းစတဲ့ မျပည့္စံုျခင္းေတြဟာ ဒါနနည္းခဲ့လို႔ဆိုတဲ့ ျပစ္ခ်က္တစ္မ်ိဳးထည္းေၾကာင့္ ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္၊ အျခား အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ဖို႔ကပိုမ်ားပါတယ္။ မိမိရဲ့မျပည့္စံုျခင္းကို မိမိကိုယ္တိုင္ စနစ္တက် စီစစ္ရင္ အေျဖေတြ႔နိုင္မွာပါ။ လူသားေတြရဲ့ ဆင္းရဲျခင္းကို ဆြဲဆန္႔ေတြးၾကည့္ရင္ လူသားတို႔ေနထိုင္ရာ ကမၻာႀကီးနဲ႔ပင္ ပတ္သက္ ဆက္ႏြယ္ ေနတာကို ယေန႔ေခတ္ စာေတြထဲမွာ ဖတ္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ “ဒါနနဲလို႔ မြဲတယ္” ဆိုတာႀကီးကို ဆုပ္ကိုင္ မေနၾကပါနဲ႔ေတာ့။ ပစ္လိုက္ၾကပါစို႔။


ဒါနနည္းလို႔ မြဲတယ္ဆိုတာ မျဖစ္နိုင္ပါဘူး၊ ဘုရား႐ွင္လည္း မေဟာခဲ့ပါ။ ဘုရားတန္ေဆာင္း သိမ္ေက်ာင္း စေသာ ေနရာေတြမွာ ေဝယ်ာဝစၥ အတြက္၊ ေရ မီးအတြက္၊ ေ႐ႊဆိုင္းအတြက္ဆိုၿပီး အလွဴခံပံုးကေလတြ ထားၾကတယ္။ အဲဒီ အလွဴခံပံုး ထဲကို မမွီမကမ္းနဲ႔ အလွဴေငြ ထိုးထည့္ေနတဲ့ ကေလးငယ္ ကေလးမ်ားကိုလည္း သတိထားမိၾကမွာပါ၊ အလြန္ကိုၾကည္ႏူးစရာ ၾကည့္ေကာင္းတဲ့ ျမင္ကြင္းေလး ျဖစ္ပါတယ္၊ ဘယ္လူမ်ိဴး၊ ဘယ္တိုင္းျပည္မွာမွ အဲလိုမ်ိဳး ကေလးငယ္ ကိုယ္တိုင္ စိတ္ပါလက္ပါ တက္တက္ ၾကြၾကြ လွဴတယ္ဆိုမ်ိဳး မ႐ွိေလာက္ပါဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။


ဒီကေလးရဲ့ အလွဴေလးကို မင္းလွဴတာ နဲနဲေလးရယ္ မင္းေတာ့ မြဲေတာ့မွာဘဲလို႔ သြားေျပာရင္ ေကာင္းႏိုင္ပါမလား။ ျမန္မာ တို႔ရဲ့ ေကြ်းခ်င္ ေမြးခ်င္ ေပးကမ္း ခ်င္စိတ္ဟာ အဲဒီအလွဴခံပုန္း ထည့္ျခင္းက အစပ်ိဳးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။


နႏၵိယ အမည္႐ွိတဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္က မိမိရဲ့ ေရလဲပုဆိုးကို သကၤန္းခ်ဳပ္ရာမွာ ပိတ္စလိုေနလို႔ ဆြဲဆန္႔ခ်ဳပ္ေန႐ွာတဲ့ ပေစၥကဗုဒၵါ အ႐ွင္ျမတ္ကို လွဴဒါန္းလိုက္လို႔ ဧရာမ မင္းစည္းစိမ္ခ်မ္းသာကို ရသြားခဲ့ဖူးတယ္။


ဒါေၾကာင့္ “ေညာင္းေစ့ေလာက္ လွဴ႐ံုနဲ႔ ေညာင္ပင္ႀကီးေလာက္ အက်ိဳးရတယ္” ဆိုတဲ့ စကားပံု ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါတယ္။


အလားတူပါဘဲ ပန္းေလးတစ္ပြင့္၊ ေပါက္ေပါက္ကေလးတစ္ဆုပ္ လွဴဒါန္းလို႔ နတ္စည္းစိမ္ ခံစာရတဲ့ ဇာတ္ေတာ္ေတြ ကလည္း မ်ားမွမ်ားရယ္။


“ငါလွဴဒါန္းတဲ့ ဒါနကေလးဟာ နည္းလွေခ်တကားလို႔ ေတြးကာ ဒါနရဲ့ေကာင္းက်ိဳး ႀကီးမားစြာေပးႏိုင္တာကို အထင္မ ေသးၾကရဘူးတဲ့၊ မုန္းညွင္းေစ့ေလာက္႐ွိတဲ့ ေညာင္ေစ့ေလးဟာ ခက္လက္တစ္ရာ မက႐ွိတဲ့ ပင္ေညာင္ပင္ႀကီးကို ျဖစ္ေစသလိုမ်ိဳး၊ ေက်ာက္တုန္းကေလးက တစ္စက္ တစ္စက္နဲ႔ စဥ္ဆက္မျပတ္ ယိုစိမ့္ထြက္ေနလို႔ ေက်ာက္စက္ေရမ်ားစြာကို ျဖစ္ ေစတာမ်ိဳးလို ဒါနဆိုတာလည္း အက်ိဳးမ်ာစြာကို ျဖစ္ေပၚေစတယ္- လို႔ ေ႐ွးဆရာျမတ္တို႔က ဆံုးမခဲ့ၾကပါတယ္။


ေ႐ွးလူႀကီးသူမေတြ ေျပာၾကပါတယ္ “လွဴဖြယ္ဝတၳဳ နည္းေပးမယ့္ ေစတနာ ႀကီးမားၾကရမယ္” တဲ့။ လွဴဖြယ္မ်ားျပားၿပီး ေစတနာ နည္းရင္ေတာ့ ေညာင္ပင္ ႀကီးေလာက္ လွဴေသာ္လဲ ေညာင္ေစ့ေလာက္ အက်ိဳးရ ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္တတ္သတဲ့။


ဘုရား႐ွင္က ပုဂံခြက္ေယာက္ ေဆးေရကိုေတာင္ စြန္႔ပစ္လိုက္တဲ့အခါ စြန္႔ပစ္ေနက်ေနရာမို႔ ဗြက္အိုင္ ျဖစ္ေနမယ္၊ အဲဒီဗြတ္အိုင္မွာ ႐ွိေနတဲ့ ေလာက္စတဲ့ ပိုးေကာင္ေလးေတြ စားေသာက ္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ စြန္႔က်ဲစိတ္၊ေမတၲာစိတ္နဲ႔ စြန္ပစ္ နိုင္မယ္ဆိုရင္ေတာင္ အလြန္ အက်ိဳး မ်ားေၾကာင္းကို တိက အဂၤုတၲိဳရ္က်မ္းမွာ ခိုင္ခိုင္မာမာ မိန္႔ေတာ္မူထားပါတယ္။


လာဇာေဒဝီဆိုတဲ့ နတ္သမီးေလးဟာ လူ႔ဘဝတုန္းက အလြန္ဆင္းရဲလို႔ ေပါက္ေပါက္ေလွာ္ၿပီး ဝမ္းေရး ေျဖ႐ွင္းေနရသူ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေန႔မွာ အ႐ွင္မဟာကႆပ အ႐ွင္ျမတ္ႀကီး သူမ ေပါက္ေပါက္ေလွာ္ရာ လယ္ကန္သင္းေပၚမွ ျဖတ္ၿပီး ၿမိဳ႔ထဲ ဆြမ္းခံ ဝင္ေတာ္မူပါတယ္။


“ငါမွ ဆင္းရဲလို႔ မလွဴနိုင္၊ မတမ္းႏိုင္ခဲ့ဘူး၊ ခု အ႐ွင္ျမတ္ႀကီး ဆြမ္းခံဝင္လာၿပီ၊ ငါမွာလည္း လွဴစရာ ေပါက္ေပါက္႐ွိ ေနတာမို႔ ေလာင္းလွဴဦးမယ္” လို႔ ႀကံေတြးၿပီး “ရပ္ပါဦးဘုရား” ဆိုကာ ပုဆိုးစုပ္ကေလး ပခံုးတင္၊ ႐ို႐ိုေသေသနဲ႔ ေလာင္းလွဴပါ တယ္။ အ႐ွင္ျမတ္ႀကီး ၾကြသြားရာကို လက္အုပ္ ကေလးခ်ီ ၾကည့္လွ်က္ ေနာက္ဆုတ္ ေနာက္ဆုတ္အျပန္မွာေတာ့ တြင္းေအာင္း ေျမြထြက္ကိုက္တာ ခံရၿပီး ေသသြား႐ွာပါတယ္။


ေသသြားၿပီးေနာက္ အိပ္ေပ်ာ္ေယာက်ာ္း နိုးေသာ္လားသို႔ ဆိုတဲ့အတိုင္း တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွာ ႀကီးက်ယ္တဲ့နတ္ စည္း စိမ္ႀကီးနဲ႔အတူ လာဇာေဒဝီ ဆိုတဲ့ အမည္နဲ႔ နတ္သမီးကေလး ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါနနဲလို႔ မမြဲဘူးဆိုတာကို ေျပာလိုတာပါ။ အမ်ားႀကီး လွဴစရာမလိုဘူး ဆိုတာမ်ိဳးကို ေျပာလိုရင္း မဟုတ္တာကိုေတာ့ သေဘာေပါက္ ေစခ်င္ပါတယ္။


ဒီမွာေတာ့ အ႐ွင္ျမတ္ႀကီး သမာပတ္မွထခ်ိန္ကို အဦးဆံုး လွဴဒါန္းခြင့္ရလို႔ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းတစ္ခ်က္အျပင္ သူမရဲ့ ေခြ်းနဲစာ၊ တရားနဲ႔ညီတဲ့ လွဴဒါန္း ဖြယ္(ဓမၼိယလဒၶ)နဲ႔ သူမရဲ ့လွဴဒါန္းလိုတဲ့စိတ္ ေစတနာဆိုတဲ့ ဒါနအလွဴရဲ့ ျပည့္စံုရမဲ့ အဂၤါေတြ ျပည့္စံုညီ ညြတ္ေပါင္းစံုျခင္း ဆိုတာေတြကိုလည္း မွတ္သားႏိုင္ပါတယ္။


ဝိသာခါေက်ာင္းအမဟာ တစ္ခါတစ္ရန္ အေပါင္းအေဖၚမ်ားနဲ႔ ဥယ်ာဥ္သို႔ ေပ်ာ္ပြဲစား သေဘာမ်ိဳး သြားတတ္တယ္။


ဥယ်ဥ္ေရာက္ ျပန္ေတာ့လည္း “ဒီအတိုင္း ေလွ်ာက္သြားေနလို႔ ဘာအက်ိဳး႐ွိမွာတုန္း၊ ေက်ာင္းေတာ္သြား ဘုရားဖူး၊ တရားနာ တာကမွ အက်ိဳး႐ွိဦးမယ္” ဆိုၿပီး အေပါင္းအေဖၚ တစ္ၿပံးႀကီးနဲ႔ ေက်ာင္းေတာ္သို႔ အခ်ိန္မေ႐ႊး ေရာက္လာတတ္တယ္။


တစ္ေန႔ ေက်ာင္းအမသည္ သူငယ္ခ်င္းမ ငါးရာနဲ႔အတူ ေရာက္လာၿပီး ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို လွည့္လည္ၾကည့္႐ႈၾက တယ္။ မိမိလွဴဒါန္း တဲ ့ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး အလြန္ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတာကို ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က် ျမင္ရ၍ စိတ္၌မွာ ႐ႊင္႐ႊင္လန္းလန္း ဝမ္းပန္းတသာ ၾကည္ၾကည္ ႏူးႏူးျဖစ္လာလို႔-


“သူငယ္ခ်င္းတို႔၊ ဒီေက်ာင္းႀကီးေတာ္ႀကီးကို ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းနိုင္လို႔ ငါ့မွာ ေကာင္းမႈ႔ေတ ြအမ်ားႀကီး စုေဆာင္း မိၿပီ၊ သင္တို႔လည္း ဝမ္းသာၾကပါ။ ေကာင္းမႈ႔ရဲ့ အဖို႔ကို သင္တို႔ကိုလည္း အမွ်ေပးေဝပါတယ္” ဆိုကာ သာဓုေခၚေစပါတယ္။


“အေဟာ သာဓု၊ အေဟာ သဓု” လို႔ သူငယ္ခ်င္းမေတြကလည္း လိုက္လိုက္လွဲလွဲ ဝမ္းပန္းတသာ သာဓုေခၚဆိုၾက တယ္။


သူငယ္ခ်င္းမေတြအနက္ သူငယ္ခ်င္းမ တစ္ဦးက သို႔ကလို႔ သာဓုေခၚလိုက္ရျခင္းကို စိတ္မွာ ထူးျခားစြာ စြဲထင္ေန သတဲ့။ အႏုေမာဒနာ (ဝမ္းသာ)စိတ္နဲ႔ ကြန္လြန္ၿပီး တာဝတႎသာ နတ္ျပည္မွာ ျဖစ္သြားတယ္။ ထိုအမ်ိဳးသမီးရဲ့ ကုသိုလ္အာႏုေဘာ္ အ လြန္ႀကီးမားလို႔ အထြဋ္မ်ားစြာ ပါ႐ွိၿပီး တံတိုင္း၊ ဥယ်ာဥ္၊ ေရကန္ စတာေတြနဲ႔ တန္ဆာထားတဲ့၊ အျမင့္ အက်ယ္ အလ်ား (၁၆) ယူဇနာ႐ွိတဲ့၊ ကိုယ္အေရာင္ အဝါနဲ႔ ယူဇနာတစ္ရာ ထြန္းလင္းျပန္႔ႏွံ႔တဲ့ ဗိမာန္ႀကီး ထင္႐ွားျဖစ္ေပၚလာသတဲ့။ ေကာင္းကင္မွာ အၿခံအရံ နတ္သမီး တစ္ေထာင္နဲ႔လည္း အတူသြားလာႏိုင္သတဲ့။


အ႐ွင္အႏု႐ုဒၶါမေထရ္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္သို႔ ၾကြေရာက္ေတာ္မူခိုက္ အဲဒီနတ္သမီးနဲ႔ ေတြ႔ၿပီး အေၾကာင္းစံု ေလွ်ာက္ ထားလို႔ အ႐ွင္ျမတ္မွတဆင့္ သိရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။


ဒီအျပင္ နတ္သမီးက အမွာစကားေတာင္ လက္ေဆာင္ပါးလိုက္ ပါေသးတယ္-


“ အ႐ွင္ဘုရား၊ လူ႔ျပည္ျပန္ေရာက္ရင္ လူသားေတြကို ေျပာျပပါဘုရား၊ သံဃာကို ရည္မွန္းၿပီး ဒါနအလွဴကို ေပးလွဴၾကဖို႔၊ ၾကည္ညိဳစိတ္နဲ႔ တရားနာ ၾကဖို႔ကို တိုက္တြန္းေပးပါဘုရား၊ သံဃာကို လွဴဒါန္းျခင္းဟာ အက်ိဳးမ်ားလွပါတယ္ဘုရား၊ ႏွ ေမ်ာတြန္႔တိုျခင္း မစၦရိယစိတ္ကို ခ်ိဳးႏွိမ္ၿပီး လွဴဒါန္ႏိုင္ရင္ အာ႐ံုေကာင္းေတြနဲ႔ ေပါင္းဆံုရတဲ့ နတ္ျပည္သို႔ ဧကန္ေရာက္ကို ေရာက္ပါတယ္ဘုရား” တဲ့။


သူတစ္ပါးရဲ့ ေကာင္းမႈ႔ကို ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ အႏုေမာဒနာျပဳ သာဓုေခၚျခင္းျဖင့္ ရ႐ွိတဲ့ တမလြန္ ေကာင္းက်ိဳးဟာ အဖိုးအခ မေပးရဘဲ ရႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ “စိတ္သာ႐ွင္ေစာ ဘုရားေဟာ” ဆိုတဲ့အတိုင္း မိမိ သူတစ္ပါး ေကာင္းမႈ႔မ်ား၌ စိတ္စင္ၾကယ္ျခင္း၊ စိတ္သန္႔႐ွင္းၾကည္လင္ျခင္း သည္ သုဂတိ(ဘဝေကာင္း)ေရာက္ျခင္းရဲ့ အဓိကအေၾကာင္းရင္း ျဖစ္ပါတယ္။


“ျမတ္စြာဘုရား၊ မေပးလွဴဘဲနဲ႔ သူတစ္ပါးေကာင္းမႈ႔ သာဓုေခၚ႐ံုမွ်နဲ႔ နတ္ျပည္ ေရာက္ႏိုင္ပါသလားဘုရား” ဟု ဘုရား႐ွင္ကို ေမးေလွ်ာက္ေတာ့- ဘုရား႐ွင္က “ သင္ကိုယ္တိုင္ ျမင္ခဲ့ၿပီဘဲ ဘာလုပ္ ေမးေနရေသးတုန္း၊ ေကာင္းမႈ႔ အေျမာက္အမ်ားကို မည္သို႔ဘဲ ျပဳျပဳ အလွဴ႐ွင္ရ ဲ့စိတ္နဲ႔ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ရဲ့ စိတ္တို႔ စင္ၾကယ ္သန္႔႐ွင္း ျခင္းမ႐ွိက ဒါနေကာင္းမႈ႔ေၾကာင့္ ျပည့္စံုေသာအက်ိဳးကို ျပည့္ျပည့္ဝ၀ မရနိုင္ဘူး။ အလွဴေပးရာမွာ လွဴဖြယ္ဝတၳဳ တန္ဖိုးျမင့္မားျခင္းထက္ စိတ္စင္ၾကယ္ေရးက ပို၍ အေရးႀကီးလွတာကို သတိျပဳ သင့္တယ္” လို႔ အပိုေဆာင္း မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဒါန႐ွင္တို႔ အလြန္ မွတ္သားသင့္တဲ့ အဖိုးတန္စကားပါ။


အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္ကလည္း လိုခ်င္ေလာဘနဲ႔ အလွဴခံ၊ အလွဴေပးပုဂၢိဳလ္ကလည္း ရင္းႏွီးမႈ သံေယာဇဥ္၊ ဂုဏ္ပကာသန မက္ ေမာမႈ႔စိတ္နဲ႔ လွဴမယ္ဆိုရင္ အလွဴေပး အလွဴခံတို႔ရဲ့ စိတ္ကို စင္ၾကယ္တယ္လို႔မဆိုနိုင္ပါဘူး။


သစၥံ ဘေဏ နကုေဇၥ်ယ်၊ ဒဇၨံ အပၸမၸိ ယာစိေတာ။


ဧေတဟိ တီဟိ ႒ာေနဟိ၊ ဂေစၦ ေဒဝါန သႏၱိေက။(တိကအဂၤုတၲိဳရ္)


ျမန္မာျပန္။ ။ ၁။အမွန္စကား ေျပာဆိုျခင္း၊ ၂။ ေဒါသအမ်က္ မထြက္ျခင္း၊ ၃။အလွဴခံပုဂၢိဳလ္အား အနည္း ငယ္ လွဴဒါန္းျခင္းဟူေသာ ဤအေၾကာင္းသံုးပါးသည္ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ႏိုင္၏။


အနည္းငယ္မွ် လွဴဒါန္းျခင္းဟာလည္း နတ္စည္းစိမ္ ခံစားနိုင္တဲ့ အေၾကာင္းတစ္ပါး ျဖစ္ေနတာကို ဤေဒသနာအရ သိရပါတယ္။ နည္းနည္း လွဴႏိုင္သူတို႔အဖို႔ အားငယ္စရာ မလိုပါ။ ကိုယ္ႏိုင္သ ေလာက္ကေလး လွဴဒါန္းၾကရပါမယ္။


လြန္ေတာ္မူသြားၾကတဲ့ ေက်းဇူးေတာ္႐ွင္ ေ႐ႊမဥၨဴဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ့ ေက်းဇူးဂုဏ္ကို ရည္းမွန္း၍ စုေပါင္းတရား ထုတ္ၾကျခင္းျဖင့္ တရားနဲ႔ ပူေဇာ္ေက်းဇူးဆပ္ပြဲမွာ တရားေဟာေပးဖို႔ ၁၃၇၁-ကဆုန္လဆန္း(၄)ရက္မွ လဆန္း(၁၂)ရက္ထိ ဇာတိ႐ြာျဖစ္တဲ့၊ ေ႐ႊေတာင္ၿမိဳ႔နယ္၊ ေညာင္စာေရး ႐ြာကို ျပန္ရတယ္။


ေတာင္ယာခုတ္၊ လယ္လုပ္ မိ႐ိုးဖလာ အလုပ္မ်ားကို ဓားမဦးခ် လုပ္ကိုင္ေနၾကရတဲ့ ေက်းလက္ေန ႐ြာသူ ရြာသား မ်ားပီပီ ဘဝေတြက ႏြမ္းလွ၊ ပန္းလွတယ္။ ဘဝအၾကမ္းေတြမွာ စီးေမွ်ာရင္း၊ မျပည့္စံုျခင္းေတြကို အံတုရင္း ဘဝေမာေနသူေတြမို႔ တရား ေရေအးနဲ့ ဘဝအေမာေတြကို ေျဖေပး ရတာမို႔ တရားျပရတာ အားရမိတယ္။ သူတို႔ကလည္း သင္ေပးတဲ့အတိုင္း တရားအားထုတ္ၾကတယ္။ ဘာေစာဒကမွ မတက္ၾကဘူး။


တရားစခန္မွာ တရားအားထုတ္ၾကသူေတြမ်ားသလို ဆြမ္း၊ သစ္သီး၊ ေသာက္ေရသံုးေရ၊ အိမ္သာသန္႔ရွင္း ေရး၊ ခ်က္ျပဳတ္ ေကြ်းေမြး စတဲ့ ေဝယ်ာဝစ ၥကုသိုလ္ ယူသူေတြလည္း မ်ားလွတယ္။ ႏိုင္သမွ်လွဴဒါန္းၾကတဲ့ သူတို႔ေစတနာကို “ ခင္ဗ်ားတို႔ လွဴတာ နဲနဲေလးရယ္” လို႔ မေျပာရက္ဘူး၊ သူတို႔လွဴတဲ့ ေငြစကၠဴအႏြမ္းေလးေတြထဲမွာ သူတို႔ဘဝေတြကို ျမင္ေန ရတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႔ဆို ၿမိဳ႔မွာလို ေယာဂီ အဝတ္ေတာင္ မဝတ္ႏိုင္႐ွာဘုူး။ ေယာဂီ တဘက္ေတာင္ စာေရးသူ မႏွစ္က လွဴထားလို႔ ပတ္ထားၾကရတာ။


စာေရးသူ ခု အသက္(၅၀) နီးသည့္တိုင္ ဖြားရာဇာတိ ေညာင္စာေရး႐ြာသည္ အသိဉာဏ္ ဆိုင္ရာမွာ ေျပာပေလာက္ ေအာင္ တိုးတက္ ထူးျခား လာတာကို မေတြ႔ရဘူး။ ပရိေယနေတာမွာ စာဖတ္ဖို႔ရာ အခြင့္မသာႏိုင္ၾကဘူး။ ဟိုယခင္ကလို သူ႔ေက်ာင္း ကိုယ့္ေက်ာင္း အတင္မခံ၊ အေက်ာမခံ ေၾကြးယူကာ လွဴၾက တမ္းေနၾကၿမဲ၊ အတိုးတက္ ဒုကၡေရာက္ၾကရၿမဲ၊ သူ႔ထက္မသာ သာေအာင္ ဒူးေရစြတ္ခုန္မယ္ဆိုကာ ခုတိုင္ ေၾကြဒေၾကာ္ ေနၾကတုန္း ႐ွိေနၾကေသးတယ္။ သူက ငါ့တိုင္၊ ငါက သူ႔တိုင္နဲ႔႐ွိတာ ေလးေတြလည္း ကုန္ေပါင္း မ်ားလွၿပီ။ မ႐ွိမာနထက္ မသိမာနက ပိုဆိုးလွတယ္။


သူတို႔ကိုလည္း အလုပ္ေပးတရားေဟာရင္းနဲ႔ “ဒါနနည္းလို႔ မြဲတာမဟုတ္ဘူး၊ ဒါနလြဲလို႔ မြဲတာ” လို႔ ေျပာျပေပးလိုက္ တယ္။


ဒါနနဲ႔ လြဲတယ္ဆိုတာ ဒါနကို လံုးဝမလွဴဘဲ မ်က္ႏွာလႊဲထားလို႔ ဒါနနဲ႔လြဲေနတာ၊ သံသရာမွာ ဒါနမပါရင္ ဆင္းရဲျခင္း၊ ႐ုပ္ အဆင္း မလွမပျဖစ္ျခင္း၊ ပညာနဲျခင္း၊ ဂုဏ္သတင္းေမွးမိန္ျခင္း၊ ရာထူးရာခံမ႐ွိျခင္းတို႔ ျဖစ္မယ္။ လူသားတို႔အဖို႔ လူဘဝမွာ အထက္တန္း က်က် မ်က္ႏွာပန္းလွလွ ျဖစ္ဖို႔ရာမွာ ဒါနပါမွဘဲ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ လွဴရမွန္းမသိလို႔လည္း ဒါနနဲ႔ လြဲေနတတ္တယ္၊ ႏွေျမာလို႔လည္း ဒါနနဲ႔ လြဲေနတတ္တယ္။


“သားႀကီးအလွဴ ေၾကြးေတြထူ ေငြကူကိုသာ ေမွ်ာ္ခဲ့တယ္” လို႔ ဒါနလြဲတတ္ေၾကာင္းကို ေ႐ွးမေထရ္ျမတ္တို႔က ဟိုယခင္ ကပင္ ဆံုးမေတာ္ မူခဲ့ၾကတယ္။ ထိုတုန္းကလည္း ဒါနေတြလြဲခဲ့လို႔ သတိေပးေတာ္ မူဟန္တူရဲ့လို႔ ေတြးမိပါတယ္။


ကူေငြကို ေမွ်ာ္ကိုးၿပီး သားႀကီးကို အလွဴေပးလိုက္တာ မွန္းခ်က္န ဲ႔ႏွမ္းထြက္မကိုက္ ေၾကြးေတြသာ ထပ္တင္ခဲ့တာမို႔ မြဲၿပီေပါ့ေနာ္။ ဒါနက လြဲၿပီကို။


“ဒါန(လွဴနည္း) မလြဲဖို႔ ဆိုရာမွာ လွဴတတ္ေအာင္ သပၸဳရိသဒါန (သူေတာ္ေကာင္းမ်ား လွဴနည္း)နဲ႔ ဒကၡိ ဏဝိဘဂၤ (အလွဴရဲ့ ေကာင္းအက်ိဳးကို ေဝဘန္ျပျခင္း” သုတ္ေတာ္မ်ားနဲ႔ အညီ ဒါနျပဳၾကပါရမယ္။


သပၼဳရိသဒါန(၅)မ်ိဳး-


၁။ ကံနဲကံရဲ့ အက်ိဳးကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ လွဴရမယ္။၂။ ႐ို႐ိုေသေသ လွဴရမယ္။ (ေရာ့အင့္ဆို မလွဴရဘူး) ၃။ ကာလၾကည့္ ၿပီး အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ အသံုးဝင္တဲ့ ပစၥည္းလွဴရမယ္။ ၄။တြယ္ၿငိတဲ့စိတ္ ကင္း႐ွင္းစြာ လွဴႏိုင္ရမယ္။ ၅။ဘယ္သူကိုမွ် မပုတ္ခပ္ မထိပါးဘဲနဲ႔ လွဴဒါန္းနိုင္ရမယ္။


အလွဴခံပုဂၢိဳလ္၊ အလွဴခံ႒ာန အသံုးမဝင္တဲ့ လွဴဒါန္းဖြယ္ရာပစၥည္း လွဴဒါန္းရင္ ေငြသာကုန္မယ္။ အက်ိဳးမမ်ားလွဘူး။ ဥပမာဆိုၾကပါစို႔ ပရိကၡရာ (၈)ပါးတြင္ မပါဝင္တဲ့ ယပ္ေတာင္ကို ယေန႔ေခတ္မွာ အေတာ္ လွဴဒါန္းေလ့႐ွိၾကတယ္။ နာမည္ထိုး၊ ကတၲီ ပါနဲ႔ဆို ယပ္ေတာင္ တစ္ေခ်ာင္း နည္းမွာမဟုတ္၊ စာေရးသူက တရားေဟာသူျဖစ္၍ တစ္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ ယပ္အေခ်ာင္းေပါင္း မ်ားစြာ အလွဴခံ ရ႐ွိပါတယ္။ ယပ္ဆိုတာ တစ္ေခ်ာင္း ဆို ႏွစ္ေပါက္သံုးလို႔ရတယ္။ က်န္တာေတြ ဒီအတိုင္း ပစ္ထားရတယ္။ အက်ိဳး မမ်ားတာကို စဥ္းမိတယ္၊ ယပ္တန္းဖိုးနဲ႔ညီတဲ့ မွီဝဲေနက် ေဆးဝါးမ်ားဆို အဘယ္မွ် အက်ိဳး႐ွိလိုက္ မလဲလို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ စဥ္းစား ျဖစ္မိေသးေတာ့တယ္။


ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာအခ်ိဳ႔က လွဴၾကေပမယ္လို႔ ကိုယ္လွဴတဲ့ ပစၥည္းေပၚမွာ တြယ္ၿငိတဲ့စိတ္ ႐ွိတတ္ၾကတယ္၊ ေက်ာင္းဒကာ ကလည္း ငါလွဴတဲ့ေက်ာင္း၊ ဘုရားအမကလည္း ငါတည္တဲ့ဘုရား စသျဖင့္ ႐ွိတတ္ၾကတယ္။ လက္ကလွဴဖြယ္ကို လႊတ္လိုက္ ေပမယ့္ စိတ္က ငါစြဲကို မစြန္႔တာကို သတိထား မိတယ္။ နားလည္သူမ်ားက သိေအာင္ေျပာျပေပးၾကရမွာ ျဖစ္တယ္။ ငါစြဲ စြန္႔ဖို႔ ဆိုတာကေတာ့ ဝိပႆနာတရားကို ဖိဖိစီးစီး အားထုတ္မွ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။


သူတစ္ပါးကို ပုတ္ခတ္ လွဴဒါန္းေလ့လည္း ႐ွိတတ္ၾကတယ္။ သူေတာင္ လွဴႏိုင္ေသးတာ ငါ့က ဘာမိုလို႔လဲ၊ သူအလွဴမွာ ၾကက္သား အာလူးေရာတာ၊ ငါ့ အလွဴက် ၾကက္သား ပလိန္းေပါ့ကြာ၊ အေတာ္ၿပိဳင္ၾကတယ္။ အဘယ္မွ် ၿပိဳင္သလဲဆိုရင္ သူ႔တို႔ ဘုန္းႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူတုန္းက ဆိုင္း ဇာတ္ထက္ သာတဲ့ ဆိုင္းဇာတ္မ်ားနဲ႔ တို႔ဘုန္းႀကီးက်ရင္ ဧယာဥ္က်ဴးမယ္ ဆိုတာထိ ၿပိဳင္ဆိုင္ ပုတ္ခတ္ေလ့ ႐ွိၾကတယ္။ ဘုန္းႀကီးက ႏွာေတာင္ မစီးေသး ဘူး၊ ေတာ႐ြာေတြမွာ ႐ွိတတ္တာကို ေျပာျပတာပါ။


ဒကၡိဏဝိဘဂၤသုတ္-


အလွဴေပးသူကလည္း သီလမ႐ွိ၊ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကလည္း သီလပ်က္၊ လွဴဒါန္းဖြယ္ရာ ပစၥည္းကလည္း ဓမၼိယလဒၶ(တရား သျဖင့္ရတာ)မဟုတ္၊ လွဴဒါန္းေနစဥ္ စိတ္အစဥ္ကလည္း မၾကည္လင္၊ ဒါနရဲ့ ေကာင္းက်ိဳးကိုလည္း မယံုၾကည္၊ ဒါမ်ိဳး ဒါနကို လြဲေနတဲ့ဒါန၊ အက်ိဳးမမ်ားတဲ့ ဒါနလို႔ ဗုဒၶက မိန္႔ဆိုေတာ္မူပါတယ္။


အျပန္အားျဖင့္ အလွဴေပးသူကလည္း သီလျပည့္စံု၊ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္ကလည္း သီလလံုၿခံဳ၊ လွဴဒါန္းဖြယ္ရာပစၥည္းကလည္း ဓမၼိယလဒၶ၊ လွဴဒါန္းေနစဥ္ စိတ္အစဥ္ကလည္း အလြန္ၾကည္လင္၊ ဒါနရဲ့ေကာင္းက်ိဳးကိုလည္း ျမတ္ႏိုးယံုၾကည္၊ ဒါမ်ိဳးဒါကိုေတာ့ အလြန္အက်ိဳးမ်ားတဲ့ ဒါန၊ မလြဲတဲ့ ဒါနလို႔ ဗုဒၶက အသိေပး၊ သတိေပး ေဟာျပေတာ္မူပါတယ္။


အခုေျပာခဲ့တဲ့ သားႀကီး အလွဴဘဲ ဆိုၾကပါစို႔ လွဴဒါန္းေနစဥ္မွာ ဘယ္လိုမွ စိတ္အစဥ္ စင္ၾကယ္ေနမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ေၾကြး ယူ လွဴရတာမို႔ ေၾကြးေက်ဖို႔ စိတ္ပူေနမွာ ေသျခာတယ္။ လူ႐ႊင္ေတာ္ေတြ ေနာက္ၾကသလို ေရစက္ခ် အမွ်ေဝေတာ့ “အမွ် အမွ် ကယ္ေတာ္ မူၾကပါဗ်ိဳ႔” လို႔ ျဖစ္မွာ။ ဒါေလာက္ဆို လြဲတဲ့ဒါန မျဖစ္ေအာင္ လွဴတတ္ေရာေပါ့ေနာ္။


ဒါနနည္းလို႔ မြဲတတ္တယ္ဆိုတဲ့ စကားပံု လြဲေနတာကို ေျပာလိုတာပါ၊ မ်ားမ်ားမလွဴရဘူး၊ မြန္မြန္ျမတ္ျမတ္ မလွဴရဘူးဆို တာကို ေျပာလိုရင္း မဟုတ္ပါ။ ဘုရားအေလာင္းသည္ပင္ စြန္႔ျခင္းႀကီး ငါးပါးအနက္ ဓနပရိစၥာဂ (နန္းစည္းစိမ္အပါအဝင္ မ်ားစြာ ေသာ ဥစၥာပစၥည္းမ်ားကို စြန္႔လြတ္ျခင္)ကို ပါရမီတစ္မ်ိဳး အေနနဲ႔ စြန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။


ဒါနနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေနရာေဒသ ပုဂၢလအလိုက္ ေဟာေတာ္မူတ ဲ့ေဒသနာေတာ္ေတြက မ်ားမွမ်ားရယ္။ မိမိဓန အား ေလ်ာ္စြာ ဝန္နဲ႔အား၊ ေလးနဲမွ်ား ဆိုတဲ့အတိုင္း ႏိုင္တဲ့ဒါနဝန္ကို လွဴဒါန္းၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔မွသာ စိတ္အစဥ္ ၾကည္လင္ ႏိုင္မယ္။ တစ္ရာ အင္အား႐ွိသူက မခံခ်င္စိတ္နဲ႔ ကိုးရာေခ်းၿပီး လွဴရင္ေတာ့မြဲမွာ ေသျခာတယ္။ “တစ္မူးရလို႔ တစ္ပဲလွဴ” ဆိုတာမ်ိဳးလို႔ တစ္မူးရလို႔ တစ္ပဲလွဴတာ ျပႆနာ မဟုတ္ေပမယ့္၊ တစ္မူးလံုး အကုန္ လွဴပစ္ရင္ေတာ့ ျပႆနာ ႐ွိနိုင္တယ္။


ဘုရား႐ွင္က အိမ္သြန္ ဖာေမွာက္ လွဴရမယ္လို႔ မေဟာဘူး။ ပိုင္ဆိုတဲ့ ပစၥည္းကို ေလးပံုပံု၊ ႏွစ္ပံုကို လုပ္ငန္းအတြက္ အသံုးျပဳ၊ တစ္ပံုကို အိုနာစာအတြက္ သိမ္းထား၊ တစ္ပံုကိုေတာ့ သံုးစားတဲ့၊ အဲဒီ မိသားစုသံုးစားတဲ့ အထဲက လွဴတဲ့။ ဒါမွ သံုးစားတဲ့ အခါ လွဴႏိုင္ဖို႔ ေခြ်တာသံုးစြဲ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းသံုးမယ့္ အထဲက ေငြကို လွဴပစ္ရင္ လုပ္ငန္း ရပ္ဆိုင္ရျခင္း၊ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ႔ အားနည္း သြားျခင္းေတြ ျဖစ္မယ္။ အလားတူ အိုနာစာ စုေဆာင္းေငြကို လွဴဒါန္းပစ္ရင္လည္း နာမက်န္းျဖစ္တဲ့အခါ ဒုကၡေရာက္မယ္။ အဘယ္မွ် စနစ္က်လွသည္ကို နာလည္လက္ခံၿပီး လွဴဒါန္းၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။


လွဴတဲ့အခါမွာလည္း “ဝိေစယ် ဒါနံ ဒါတဗၺံ” စီစစ္ေ႐ႊးခ်ယ္ၿပီးလွဴတဲ့။ ဘယ္လို စီစစ္ ေ႐ႊခ်ယ္ရမလဲ ဆိုရင္ေတာ့ “ယတၳ ဒိႏၷံ မဟပၹလံ” အက်ိဳးမ်ားတဲ့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္၊ အလွဴခံ႒ာနမွာ လွဴပါတဲ့။ ေသျခာတဲ့ လွဴနည္းနဲ႔ လွဴရင္း နည္းနည္းမ်ားမ်ား မြဲစရာ အေၾကာင္း႐ွိကို မ႐ွိႏိုင္ပါဘူး။ လွဴတတ္ဖို႔ဘဲ လိုပါတယ္။


ဒါဆို “ဒါနနည္းလို႔ မမြဲပါ” ဆိုတာကို လက္ခံမယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲ ဒါနနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မြဲမယ္ဆိုရင္ေတာ့ “ ဒါနလြဲလို႔ဘဲ မြဲတာ” ျဖစ္ပါေၾကာင္း…….


အ႐ွင္ပညာသီဟာဘိဝံသ(ပဥၥနိကာယ္)

No comments:

Post a Comment