စိတ္ေကာင္းရွိမႈ၊ အသိဉာဏ္ႀကီးျမင့္မႈနဲ႔ ၊ အမ်ားအက်ိဳးျပဳမႈတုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
စိတ္ေကာင္းရွိမႈ ဆုိတာဟာ ကရုဏာတရားရဲ့ သေကၤတျဖစ္သလုိ အသိဉာဏ္ ႀကီးျမတ္မႈက ပညာ ေစတသိတ္ရဲ့ လကၡဏာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကရုဏာ တရားနဲ႔ ပညာတုိ႔ရဲ့ လက္ေတြ႔ ေပါင္းစပ္မႈ အင္အားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေလာက ေကာင္းက်ိဳး သယ္ပုိးမႈ ေတြကေတာ့ အမ်ား အက်ိဳးျပဳမႈရဲ့ ျပယုဂ္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ကရုဏာတရားဟာ အမ်ားရဲ့ ကုိးစားရာျဖစ္ျပီး ပညာတရားက မိမိရဲ့ ကုိးစားရာ ျဖစ္ပါတယ္။ သနား ၾကင္နာျခင္းနဲ႔ သူတစ္ပါးကုိ ေစာင့္ေရွာက္ တတ္သူဟာ မိမိကုိလည္း ေစာင့္ေရွာက္ရာ ေရာက္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔ အမ်ားအက်ိဳးျပဳ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ သူတုိင္းမွာ ရွိသင့္ရွိထုိက္ ရွိရမယ့္ စိတ္အရည္ အေသြး ဟာ ကရုဏာနဲ႔ ပညာတရားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကရုဏာနဲ႔ ပညာတရား ႏွစ္ပါးျပည့္စုံရင္ တကယ့္ စစ္မွန္တဲ့ အမ်ားအက်ိဳး သယ္ပုိးႏုိင္သူ ျဖစ္ေတာ့တာပါပဲ။
တစ္ကုိယ္ေကာင္း၊ တစ္ခုေကာင္း ဆန္တဲ့စိတ္ အလွ်င္းမေမြးဘဲ အမ်ားအက်ိဳး သူတစ္ပါးအက်ိဳး ပဓာနထားျပီး ေလာကကုိ ခ်စ္ခင္ ၾကင္နာျခင္းဟာ ကရုဏာရဲ့ သေကၤတ ျဖစ္ပါတယ္။
ငါ၊ ငါ့မိသားစု၊ ငါ့ေဆြမ်ိဳး၊ ငါ့ႏုိင္ငံ၊ ငါ့လူမ်ိဴး စတဲ့ က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ အတၱစည္း၀ုိင္းကုိ ေက်ာ္လြန္ျပီး သတၱ၀ါအားလုံးကုိ ေဘာင္မဲ့ အကန္႔ အသတ္မဲ့ ခ်စ္တတ္ ခင္တတ္ ၾကင္နာတတ္ဖုိ႔ နားလည္သူဟာ ကရုဏာ တ၇ားကုိ နားလည္သူ ျဖစ္ပါတယ္။
ကရုဏာ တရားရွိရင္ အမ်ားအက်ိဳးျပဳ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ရြက္ေဆာင္ရာမွာ ထက္၀က္ အင္အား ရွိလာပါတယ္။ ကရုဏာတရား ရွိပါမွ ေလာကအတြက္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္လုိစိတ္ ရွိမွာျဖစ္ျပီး ေဆာင္ရြက္ရာ မွာလည္း မိမိ အက်ိဳးစီးပြားကုိ ပဓာနမ ထားဘဲ အမ်ားရဲ့ အက်ိဳး စီးပြားကုိ အဓိကထားျပီး ကုိယ္က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာခံကာ ျဖဴစင္ရုိးသားတဲ့ စိတ္ထား သက္သက္နဲ႔ ေဆာင္ရြက္ လာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟစတဲ့ စိတ္တြင္း အမုိက္ေမွာင္ေတြကုိ ဖယ္ရွားကာ အသိဉာဏ္ အလင္း ရျခင္းဟာ ပညာရဲ့ သေကၤတ ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ိဳးမရွိ မသင့္ေလ်ာ္တာေတြကုိ ေရွာင္ရွားျပီး အက်ိဳးရွိ သင့္ေတာ္ တာေတြကုိ ေဆာင္ပြားဖုိ႔ နားလည္သူဟာ ပညာရွိသူ ျဖစ္ပါတယ္။
ပညာရွိရင္ အမ်ား ေကာင္းက်ိဳးျပဳ ၀န္္ေဆာင္လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္၇ာမွာ ေနာက္ထက္၀က္ အင္အား ျပည့္စုံလာပါတယ္။
ပညာျပည့္စုံမွပဲ ကရုဏာရဲ့ ေစ့ေဆာ္မႈအရ ေလာကအတြက္ ေဆာင္ရြက္မႈ မွန္သမွ်မွာ အမွန္တကယ္ အက်ိဳးရွိ၊ မရွိကုိ စိစစ္ ေရြးခ်ယ္ ႏုိင္မွာျဖစ္ျပီ အမ်ား အက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းကုိ ဗန္းျပကာ ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားလုိမႈ၊ ကုိယ္က်ိဳးစီးပြား ရွာလုိမႈ စတဲ့ အလုိဆုိးေတြကုိ ပယ္သတ္ျပီး အထက္တန္းက်တဲ့ ပန္းတုိင္ကုိ ရည္စူးကာ အမ်ား အက်ိဳးကုိ သယ္ပုိး ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေလာကီ အက်ိဳးစီးပြားကုိ ေဆာင္ရြက္ ေတာ့မယ္ဆုိရင္ ကရုဏာ တရားေလာက္ ႀကီးမားတဲ့ အားစြမ္းအင္မရွိ၊ ေလာကုတၱရာ အက်ိဳးစီးပြား ေဆာင္ရြက္ ေတာ့မယ္ဆုိရင္ ပညာ တရားေလာက္ ႀကီးမားတဲ့ အားစြမ္းအင္မည္သည္ မရွိလုိ႔ က်န္းဂန္ေတြမွာ ေဖာ္ျပၾကပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ေလာက အက်ိဳးစီးပြား ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ကရုဏာက ေရွ႔ေဆာင္ဦးစီျပီး ေလာကုတၱရာ စီးပြား ေဆာင္ရြက္ရာမွာေတာ့ ပညာက ဦးေဆာင္ျပဌာန္းပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ အက်ိဳးနွစ္မ်ိဳးလုံးကုိ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဖုိ႔ဆုိရင္ ကရုဏာနဲ႔ ပညာ ႏွစ္မ်ိဳးလုံးကုိ လုိအပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
အမွန္မွာေတာ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့ လုပ္ငန္း ဟူသမွ်ဟာ ကရုဏာ ပညာေတြနဲ႔ ၀န္းရံရစျမဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လုိ လုပ္ငန္း မ်ိဳးကုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျပဳလုပ္ ေဆာင္ရြက္သူမွာ ကရုဏာနဲ႔ ပညာရွိဖုိ႔ လုိပါတယ္။
ဥပမာစကား ႏႈိင္းယွဥ္ေျပာရရင္ ဒဂၤါးျပားတစ္ျပားမွာ ေခါင္းနဲ႔ပန္း ႏွစ္ဖက္စလုံးပါမွ အသုံးျပဳလုိ႔ ရပါတယ္။ အဲဒီလုိပါပဲ အမ်ား အက်ိဳးျပဳ ၀န္ေဆာင္လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္လုိတဲ့ စိတ္ ေစတနာမွာလည္း ကရုဏာနဲ႔ ပညာဟာ ေခါင္းနဲ႔ပန္းလုိ နွစ္ဖက္စလုံး ပါရွိရပါတယ္။
အဲဒီလုိ ပါရွိမွလည္း ေလာကအတြက္ အက်ိဳးရွိ အသုံး၀င္တဲ့ လုပ္ငန္းတစ္ခု ျဖစ္လာႏုိင္သလုိ အမ်ားကလည္း ျမတ္ႏုိး တန္ဖုိး ထားစရာလည္း ျဖစ္လာႏုိင္ပါမယ္။
လူတစ္ေယာက္ဟာ ကရုဏာရွိျပီး ပညာကင္းမဲ့ေနရင္ ႏွလုံးလွ လူမုိက္ ျဖစ္ေနတတတ္ျပီး ကရုဏာမဲ့ကာ ပညာရွင္ ျဖစ္ေနရင္လည္း ႏွလုံးသားမဲ့ ပညာရွင္ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးျပဳ ၀န္ေဆာင္ လုပ္ငန္းဆုိတာ ႏွလုံးလွ ပညာရွင္ေတြကသာ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾကပါတယ္။
အခု ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ဆက္စပ္ျပီး ဇာတ္ေတာ္တစ္ခုကုိ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီ ဇာတ္ေတာ္ဟာ ငါးရာ့ငါးဆယ္၊ ဧကနိပါတ္၊ အတၱကာမ၀ဂ္မွာပါတဲ့ အာရာမဒူသက အမည္ရပါတယ္။
မ်က္ေမွာက္အားကုိးမိလုိ႔ ကုိယ္က်ိဳးနည္းရသူ
တစ္ခါတုန္းက ဗာရာဏသီျပည္မွာ ျဗဟၼဒတ္မင္းႀကီး ထီးနန္းစုိးစံေနစဥ္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ပညာရွိ အမ်ိဳးသားတစ္ဦး လာျဖစ္ပါတယ္။
ဗာရာဏသီျပည္မွာ နကၡတ္ပြဲ သဘင္ဆင္ႏြဲခ်ိန္ ေရာက္လာတုိင္း ျမိဳ႔တြင္းကုိ စည္ကားေလ့ရွိပါတယ္။ နကၡတ္ပြဲ သဘင္မွာ ျမိဳ႔ေတာ္သူ ျမ်ိဳ႔ေတာ္သားတုိင္းက ၀တ္ေကာင္း စားလွ ၀တ္ဆင္ကာ ပါ၀င္ဆင္ႏြဲ ေပ်ာ္ရႊင္ ျမဴးတူး တတ္ၾကပါတယ္။
ဘုရင့္ဥယ်ာဥ္ေတာ္ကုိ ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ အမႈထမ္းေတြလည္း အမ်ားနည္းတူ နကၡတ္သဘင္ပြဲ ပါ၀င္ဆင္ႏြဲခ်င္ၾကပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔မွာ ေန႔စဥ္ ေန႔တုိင္း ဥယ်ာဥ္ေတာ္ ထဲမွာရွိတဲ့ သစ္ပင္ငယ္မ်ားနဲ႔ ပန္းပင္ေတြကုိ ေရေလာင္းရမယ့္ တာ၀န္က ရွိေနပါတယ္။ ဒီတာ၀န္ကလည္း လစ္ဟင္း ပ်က္ကြက္လုိ႔ မရပါဘူး။ နကၡတ္သဘင္ပြဲ မဆင္ႏႊဲဘဲ မေနႏုိင္တဲ့ ဥယ်ာဥ္မႈးႀကီးဟာ ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ ဥယ်ာဥ္ေတာ္ထဲမွာ ေဘးမဲ့ေပးထားတဲ့ ေမ်ာက္ေတြကို အကူအညီ ေတာင္းဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်လုိက္ပါတယ္။
ဥယ်ာဥ္မႈးဟာ ေမ်ာက္အုပ္ထဲက အႀကီးဆုံး ေမ်ာက္ႀကီးထံ ခ်ဥ္းကပ္ျပီး…
“အခ်င္း ေမ်ာက္ႀကီး၊ ဒီ ဥယ်ာဥ္ဟာ သင္တုိ႔အတြက္ သိပ္ျပီး ေက်းဇူးမ်ားပါတယ္၊ ဥယ်ာဥ္ထဲမွာ ရွိသမွ်အသီး အပြင့္ေတြကုိ သင္တုိ႔ပဲ စားသုံးေနၾကတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္ နကၡတ္ပြဲ သြားေနတုန္းမွာ ကြ်ႏု္ပ္ကုိယ္စား ဥယ်ာဥ္ထဲက သစ္ပင္ငယ္နဲ႔ ပန္းပင္ေတြကုိ ေရေလာင္း ထားလုိက္ၾကပါ” လုိ႔ ေမတၱာရပ္ခံတယ္။
ဥယ်ာဥ္မႈးရဲ့ ေမတၱာ ရပ္ခံခ်က္ကုိ ေမ်ာက္ႀကီးကလည္း လုိလုိ လားလား လက္ခံျပီး စိတ္ခ် လက္ခ် နကၡတ္သဘင္ပြဲသြားဖုိ႔ ေျပာၾကားလုိက္ပါတယ္။
ဒါနဲ႔ ဥယ်ာဥ္မႈးလည္း ေရးပုံး၊ ေရခြက္ေတြကုိ ေမ်ာက္ႀကီးထံေပးအပ္ျပီး နကၡတ္သဘင္ က်င္းပရာကုိ ထြက္ခြာ သြားပါတယ္။
ေရေလာင္းေနက် အခ်ိန္ ေရာက္တဲ့အခါ ေမ်ာက္ႀကီးက ေမ်ာက္ေတြကုိ အစည္းအေ၀းေခၚျပီး-
“အခ်င္းေမ်ာက္တုိ႔၊ ဥယ်ာဥ္မႈးက တာ၀န္ ေပးထားတဲ့အတြက္ ဒီပြဲေတာ္ရက္ အတြင္းမွာ ငါတုိ႔ဟာ ဒီဥယ်ာဥ္ကို ေရေလာင္း ၾကရလိမ့္မယ္၊ ဒီေတာ့ ေရမေလာင္းခင္မွာ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္တစ္ခုကုိ သတိေပးရဦးမယ္၊ ခုလုိ ေႏြရာသီမွာ ေရဆုိတာ အင္မတန္ အေရးႀကီးတယ္၊ ေနာက္ေနာင္အခါ ေရအခက္အခဲ မရွိရေအာင္ ခုေနက တည္းက ေရကုိ ေခြ်တာထားမွ ျဖစ္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဥယ်ာဥ္ထဲက သစ္ပင္ငယ္ေတြကုိ ေရမေလာင္းခင္မွာ အရင္းႏႈတ္ၾကည့္ရမယ္၊ ျပီးမွ အျမစ္ရွည္တဲ့ အပင္ကုိသာ ေရမ်ားမ်ား ေလာင္းျပီး အျမစ္တုိတဲ့ အပင္ေတြကုိ က်ေတာ့ ေရနည္းနည္းပဲ ေလာင္းရမယ္။ ဒါမွသာ ေရကုိ အက်ိဳးရွိရွိ သုံးရာေရာက္မယ္” လုိ႔ အဆုံးအမေပးပါတယ္။
ေမ်ာက္ေတြကလည္း ေမ်ာက္ႀကီး ေျပာၾကား ထားတဲ့အတုိင္း တစ္သေ၀မတိမ္း လုိက္နာလုပ္ ေဆာင္ၾကပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိိန္မွာ အေလာင္းေတာ္ ပညာရွိအမ်ိဳးသားဟာ ေနာက္လုိက္ ငယ္သားေတြနဲ႔အတူ ဥယ်ာဥ္ ေတာ္ထဲကုိ ေရာက္ရွိ လာၾကပါတယ္။ အေလာင္းေတာ္ဟာ ေမ်ာက္ေတြ ဘာေၾကာင့္ သစ္ပင္ငယ္ေတြ ကုိ ႏုတ္ျပီးမွ ေရေလာင္းေနသလဲ ဆုိတာကုိ စူးစမ္းပါတယ္။
ေနာက္ဆုံး ေမ်ာက္ႀကီးရဲ့ ညြန္ၾကားခ်က္အရ ဒီလုိ ျဖစ္ေနေၾကာင္း သိလုိက္ရတဲ့အခါ ေနာက္ လုိက္ငယ္သားေတြကုိ--
“အုိ..အေမာင္တုိ႔၊ ေမ်ာက္ေတြ လုပ္ပုံကုိသာ ၾကည့္ပါေလေတာ့။ ပညာမဲ့တဲ့သူဟာ ေစတနာေကာင္း ေပမယ့္ ရလဒ္ေကာင္းကုိ ရေအာင္ မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဘူး၊ အက်ိဳးရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္၇င္း အက်ိဳးမဲ့ကုိသာ ျဖစ္ေစႏုိင္တယ္။ မကြ်မ္းက်င္တဲ့ သူဟာ အမ်ားႀကီးပြားေအာင္ မလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ဘူး” လုိ႔
ဥပမာေပး ဆုံးမစကား ေျပာၾကားကာ ဥယ်ာဥ္ေတာ္အတြင္းက ထြက္ခြာသြားပါတယ္။
ဒီဇာတ္ေတာ္ဟာ ရည္ရြယ္ခ်က္ေစတနာ ေကာင္းမြန္ေပမယ့္ အေကာင္ အထည္ ေဖၚရာမွာ လိမၼာ ကြ်မ္းက်င္မႈမရွိရင္ ရလဒ္ေကာင္း မေပၚထြက္လာ ႏုိင္တာကုိ ပညာေပးလုိလုိ႔ ေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဇာတ္၀တၳဳတစ္ခုပါ။
ဒီဇာတ္၀တၳဳနဲ႔ အလားတူ ဖခင္ျဖစ္သူရဲ့ ဦးေခါင္းေပၚက ျခင္ကုိ ပုဆိန္ျဖင့္ထူသူ သားမုိက္နဲ႔ မိခင္ရဲ့ ကုိယ္ေပၚမွာ နားေနတဲ့ ယင္ေကာင္ေတြကုိ က်ဥ္ေပြ႔နဲ႔ ရုိက္ေမာင္းသူ သမီးမုိက္ေတြရဲ့ အေၾကာင္းကုိ ေဟာျပ ထားတဲ့ မကသဇာတ္နဲ႔ ေရာဟိဏီ ဇာတ္၀တၳဳေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။
တကယ္တမ္း လူအမ်ားကုိ အလုပ္အေကြ်း ျပဳခ်င္သူေတြဟာ ရည္ရြယ္ခ်က္ စိတ္ေစတနာေကာင္း သာမက ထြက္ေပၚလာမယ့္ ရလဒ္ရဲ့ ေကာင္းက်ိဳး ဆုိးျပစ္ေတြကုိပါ အမွန္အတုိင္း ေ၀ဖန္ပုိင္းျခားႏုိင္တဲ့ အသိ ဉာဏ္နဲ႔ ျပည့္စုံရပါတယ္။ ကရုဏာက အေၾကာင္းေကာင္းဖုိ႔ အာမခံျပီး ဉာဏ္ပညာက အက်ိဳးေကာင္းဖုိ႔ တာ၀န္ယူပါတယ္။
ပရဟိတ အက်ိဳးေဆာင္သူေတြဟာ ကရုဏာတရား ေခါင္းပါးရင္ ကုိယ္က်ိဳးရွာတတ္ျပီး အသိဉာဏ္ နည္းပါးရင္ အမွား အယြင္း မ်ားတတ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ကရုဏာနဲ႔ ပညာႏွစ္ပါးစုံမွ ပရဟိတသမား ပီသပါတယ္။ အမ်ားအက်ိဳး၊ ေလာကအက်ိဳး၊ သာသနာေတာ္အက်ိဳးကုိ ျဖဴျဖဴစင္စင္ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ သယ္ပုိး ရြက္ေဆာင္ႏုိင္ပါတယ္။
ေတာ္၀င္ႏြယ္
No comments:
Post a Comment