Tuesday, January 17, 2012

ေနာက္ဘဝအတြက္ ဘယ္ကံ အက်ဳိးေပးမလဲ? အပုိင္း-(၁)

သတၱဝါေတြရဲ႕ ကိုယ္အျပဳ ႏႈတ္အေျပာ စိတ္အၾကံေတြမွာ အက်ဳိးေပးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အင္အားေကာင္းတဲ့ ေစ့ေဆာ္မႈ နာမ္ဓါတ္ တစ္မ်ဳိးရွိ ပါတယ္။ အဘိဓမၼာသေဘာအရ သူ႔ကို “ေစတနာ”လို႔ သတ္မွတ္ပါတယ္။ ဒီေစတနာကိုပဲ “ကံ” လို႔လည္း ေခၚပါတယ္။ ဒီေစတနာေတြဟာ နာမ္သဘာဝမို႔ ျဖစ္ပ်က္ကြယ္ေပ်ာက္သြားေပမဲ့ သတၱိကေတာ့ က်န္ေနခဲ့ပါတယ္။


အဲ့ဒီကံ သတၱိေတြဟာ အရိပ္လိုပဲ သတၱဝါေတြနဲ႔အတူ ပါေနပါတယ္။ သတၱဝါတစ္ဦးတစ္ဦးမွာ ကံတရားေတြ ေျမာက္ျမားစြာပါရွိေနပါတယ္။ ကံေတြဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲဆိုတာ ဒီတစ္ဘဝတာနဲ႔ပဲ ေလ့လာၾကည့္ၾကဦးစို႔။ မနက္အိပ္ရာထကတည္းက ညအိပ္ရာဝင္တိုင္ေအာင္ တစ္ေန႔တာ အတြင္း ျပဳလုပ္ေျပာဆို ၾကံစည္မႈေတြ အမ်ားၾကီးပါ။ ဒီကိစၥအမ်ားစုဟာ စိတ္ဦးေဆာင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရတဲ့အရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ “စိတ္ဟာ မ်က္စိတစ္မွိတ္ခန္႔မွာ ကုေဋေပါင္းတစ္သိန္းမကတဲ့ အေရအတြက္နဲ႔ ျဖစ္ပ်က္တယ္” လို႔ က်မ္းဂန္မ်ားမွာ မိန္႔ဆိုၾကပါတယ္။


စိတ္ႏွင့္အတူျဖစ္ပ်က္တာမို႔ ေစတနာလည္ ကုေဋေပါင္းတစ္သိန္းမက ျဖစ္ပ်က္တယ္လို႔ သိႏိုင္ပါတယ္။ မ်က္စိတစ္မွိတ္ခန္႔မွာ ကံတရားေတြ ဒီေလာက္မ်ားျပားေနရင္ တစ္ေန႔တာအခ်ိန္အတြင္းမွာ ဘယ္ေလာက္မ်ားေလမလဲ ေတြးၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ မ်က္စိႏွင့္ျမင္ေကာင္းတဲ့အရာ မဟုတ္လို႔သာပါ။ ေစတနာကံတစ္ခုစီကို စပါးေစ့တစ္ေစ့စီနဲ႔ ႏိႈင္းေျပာရရင္ တစ္ေန႔တာအတြင္း ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ေစတနာကံေတြဟာ တင္းေပါင္းမ်ားစြာ စုပံုထားတဲ့ စပါးပံုၾကီးတစ္ခုေလာက္ ရွိပါလိမ့္မယ္။ ဒါက တစ္ေန႔တာအဖို႔သာ ရွိပါေသးတယ္။


တစ္သက္တာလံုး ျပဳလုပ္ေျပာဆို ၾကံစည္မႈမွာပါတဲ့ကံေတြ၊ သံသရာတေလွ်ာက္က ပါလာတဲ့ ကံေတြနဲ႔ဆိုရင္ သတၱဝါတစ္ဦးတစ္ဦးမွာ ကံေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားျပားလိုက္မလဲ ေတြးၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ ရဟႏာၱအျဖစ္ႏွင့္ ဘဝဇာတ္သိမ္းသူမဟုတ္ရင္ သတၱဝါတိုင္းဟာ ဘဝသစ္တစ္ခု မွာ ျဖစ္ၾကရပါတယ္။ လူ နတ္ ျဗဟၼာ တိရစာၦန္ ငရဲသား စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ဘဝသစ္မွာ ျဖစ္ၾကရျပီဆိုရင္လည္း သတၱဝါေတြႏွင့္ပါလာတဲ့ ကံမ်ားစြာ ထဲက ကံတစ္ခုခုအက်ဳိးေပးအတိုင္း ျဖစ္ၾကရတာသာျဖစ္ပါတယ္။


ဒီေတာ့ - “ဒီေလာက္မ်ားျပားလွတဲ့ကံေတြထဲက ဘယ္ကံက ေနာက္ဘဝအတြက္ အက်ဳိးေပးမလဲ။ ဘယ္ကံက ေနာက္ဘဝသစ္ကို ဖန္တီးေပးမလဲ” ဒီကိစၥဟာ အလြန္စိတ္ဝင္စားစရာျဖစ္ပါတယ္။ မိမိႏွင့္ တိုက္ရိုက္ပတ္သတ္ေနတာမို႔ အထူး နားလည္ထားသင့္တဲ့အရာ ျဖစ္ပါတယ္။ အာသေဝါကင္း ကြာ ရဟႏာၱမဟုတ္ေသးသူမွန္သမွ် ေနာက္ဘဝဆိုတာ ပက္ပင္းေတြ႔ၾကရမယ့္ကိစၥ မဟုတ္လား။


ကံရဲ႕အက်ုဳိးေပး သေဘာသဘာဝကို နားလည္ထားပါမွ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္သင့္တာေတြ ျပင္ဆင္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အမ်ားစုဟာ ကံႏွင့္ ကံအက်ဳိးေပးကို ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ ကံႏွင့္ ကံအက်ဳိးေပးမႈေတြမွာ ၾကိဳတင္ျပဳျပင္လို႔ရတယ္ဆိုတဲ့ အပိုင္းက်ေတာ့ အသိအျမင္ အားနည္းသြားၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကံတရားအတိုင္းပဲ ဆိုတဲ့စကားကို တြင္တြင္သံုးျပီး ဖာသိဖာသာ ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ကံႏွင့္ကံရဲ႕ အက်ဳိးေပး ကိစၥမွာ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္လုိ႔ရတဲ့အရာ အမ်ားအျပားရွိပါတယ္။ ကံတရားကို ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈႏွင့္ မိမိရဲ႕ ေနာက္ဘဝကိစၥေတြကို မေလ့လာမီ - - ကံအမ်ဳိးအစား - ေနာက္ဘဝအတြက္ ကံအက်ဳိးေပး - သေဘာသဘာဝကို အရင္ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္။


သုတၱန္ေဒသနာေတာ္နည္းအရ ကံတရားေတြကို - (၁) စြမ္းရည္သတၱိ (၂) အခြင့္သာမႈ (၃) ကာလအနီးအေဝး - ဆိုျပီးေတာ့ က်မ္းဂန္ေတြမွာ အေျခအေနအလိုက္ အုပ္စု(၃)မ်ဳိး ခြဲျပထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီထဲက (၁) စြမ္းရည္သတၱိသေဘာကို ၾကည့္ၾကစို႔- (က) အခ်ဳိ႕ကံေတြဟာ ကိုယ္တိုင္က ေနာက္ဘဝပဋိသေႏၶ (ဘဝသစ္) ကိုျဖစ္ေစတဲ့ စြမ္းရည္သတၱိမ်ဳိး ရွိၾကပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ပဝတၱိအခါမွာ အေကာင္း-အဆုိး အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစတဲ့ စြမ္းရည္သတၱိ ရွိိၾကပါတယ္။ ပဝတၱိဆိုတာ ပဋိသေႏၶႏွင့္ စုတိတို႔အၾကား တစ္ဘဝတာ ကာလကို ေခၚတာပါ။ ဒီလို ပဋိသေႏၶအခါ ပဝတၱိအခါေတြမွာ ကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ကံကို “ဧနကကံ” လို႔ ေခၚပါတယ္။


(ခ) အခ်ဳိ႕ကံေတြကေတာ့ ကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစႏိုင္စြမ္းမရွိၾကပါဘူး၊ အျခားကံက အက်ဳိးေပးထားတာကို အက်ဳိးေပးသန္ေအာင္၊ အက်ဳိးေပးၾကာရွည္ တည္တံ့ေအာင္ ကူညီေထာက္ပံ့ေပးၾကပါတယ္။ ဒီလိုကံကို “ဥပတၳမ ၻကကံ” လို႔ ေခၚပါတယ္။ (ဂ) အခ်ဳိ႕ကံေတြကေတာ့ အျခားကံတစ္ခုခုက အက်ဳိးေပးထားတာကို အက်ဳိးေပးအားမေကာင္းေအာင္၊ ၾကာရွည္မခံေအာင္ ကပ္ျပီးႏွိပ္စက္တတ္၊ အားနည္းေအာင္လုပ္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒီလိုကံမ်ဳိးကို “ဥပပီဠကကံ” လို႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီ ဥပတၳမ ၻက - ဥပပီဠက ကံေတြရဲ႕သေဘာကို နားလည္သေဘာေပါက္ၾကလို႔ မိဘေကာင္း ဆရာေကာင္း မိတ္ေဆြေကာင္းေတြက ဒါနစတဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကို တတ္စြမ္းသမွ် ျပဳလုပ္ဖို႔ မေကာင္းမႈဆိုရင္ ေဝးေဝးေရွာင္ဖို႔ အားေပးၾက တိုက္တြန္းၾက လမ္းညႊန္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။


ပစၥဳပၸၸၸန္မွာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလုပ္ေနျခင္းဟာ ေရွးေရွးကပါလာတဲ့ ကုသိုလ္ကံေတြ အက်ဳိးေပးခြင့္ရေအာင္ ဖန္တီးေပးရာေရာက္ပါတယ္။ ဒါတင္မကဘူး ယခုဘဝရရွိထားတဲ့ေကာင္းက်ဳိးေတြ အားနည္းေနရင္ အက်ဳိးေပးသန္ေအာင္၊ ၾကာရွည္တည္တံ့ေအာင္၊ ေဆာင္ရြက္ေပး ရာေရာက္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ အတိတ္ကပါလာတဲ့အကုသိုလ္ကံေတြ အက်ဳိးေပးခြင့္မရေအာင္ ပိတ္ပင္တားဆီးထားရာ ေရာက္ပါတယ္။ ယခုဘဝ ခံစားေနရတဲ့ မေကာင္းက်ဳိးေတြ ၾကာရွည္မခံေအာင္ အက်ဳိးေပးမသန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးရာေရာက္ပါတယ္။ အကုသိုလ္အရာမွာလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။


လက္ရွိဘဝမွာ သူ႔အသက္သတ္မႈ သူ႔ဥစၥာခိုးမႈစတဲ့ မေကာင္းမႈျပဳလုပ္ေနျခင္းဟာ ေရွးေရွးကပါလာတဲ့ ကုသိုလ္ကံေတြ အက်ဳိးေပးခြင့္မရေအာင္ ဖန္တီးေပးရာေရာက္ပါတယ္။ ယခုဘဝ ၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ မေကာင္းက်ဳိးေတြ ၾကာရွည္တည္တံ့ေအာင္၊ အက်ဳိးေပးအားေကာင္းေအာင္ ျပဳလုပ္ေပး ရာ ေရာက္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ အတိတ္ကပါလာတဲ့ ကုသိုလ္ကံေတြ အက်ဳိးေပးခြင့္မရေအာင္ တားဆီးထားရာေရာက္ပါတယ္။ လက္ရွိဘဝ ရရွိေနတဲ့ေကာင္းက်ဳိးေတြ အက်ဳိးေပးမသန္ေအာင္၊ ၾကာရွည္မခံေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးရာေရာက္ပါတယ္။ “ေရလာေျမာင္းေပးလုပ္တယ္” ဆိုတဲ့စကားဟာ ဒီကံေတြရဲ႕ အက်ဳိးေပးမႈႏွင့္ အမ်ားဆံုးသက္ဆိုင္တဲ့စကားပါ။ ေရကိုလိုခ်င္သူဟာ ေရရွိတဲ့ေနရာကေန မိမိေရာက္ေစ လိုတဲ့ေနရာသို႔ ေရေရာက္လာဖုိ႔ ေျမာင္းတူးေပးရပါတယ္။


ေျမာင္းတူးေပးလိုက္ေတာ့ ပင္ကိုယ္က ေရမေရာက္တဲ့ေနရာသို႔ ေရေတြ ဝင္ေရာက္လာပါတယ္။ တကယ္လို႔ ပင္ကိုယ္က ေရအလာ နည္းေနရင္လည္း မ်ားမ်ားလာပါတယ္။ ေရအားေကာင္း ရင္ေကာင္း သေလာက္ ေရစီးလမ္းတေလွ်ာက္ အတားအဆီး အပိတ္အဆိို႔ေတြကို ဖယ္ရွားေက်ာ္လႊားျပီး ဝင္လာတတ္ပါတယ္။ ဒီဥပမာအတိုင္းပါပဲ ယခုဘဝ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္လုပ္ေနတာဟာ ေျမာင္းတူးေနတာႏွင့္ တူပါတယ္။


ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလုပ္ေနရင္ ပင္ကိုယ္က အက်ဳိးေပးခြင့္မရေသးတဲ့ ကုသိုလ္ကံေတြ အက်ဳိးေပးခြင့္ရလို႔ ေကာင္းက်ဳိးေတြဝင္လာပါတယ္။ အက်ဳိးေပးအားနည္းေနရင္ အားေကာင္းလာပါတယ္။ အားေကာင္းရင္ေကာင္းသေလာက္ အကုသိုလ္ကံရဲ႕ မေကာင္းက်ဳိးအပိတ္အဆို႔ အတား အဆီးေတြကို ဖယ္ရွားေက်ာ္လႊားျပီး ေကာင္းက်ဳိးေတြ ဝင္ေရာက္လာပါတယ္။ အကုသိုလ္မႈ လုပ္ေနရင္လည္း ဒီအတိိုင္းပါပဲ။ ပင္ကိုယ္က အက်ဳိးေပးခြင့္မရေသးတဲ့ အကုသိုလ္ကံေတြ အက်ဳိးေပးခြင့္ရသြားလို႔ မေကာင္းက်ဳိးေတြ ဝင္လာပါေတာ့တယ္။


ဒါေၾကာင့္ “ေရလာေျမာင္းေပး”ဆိုတဲ့စကားကို ဒီကံေတြရဲ႕ အက်ဳိးေပးသေဘာႏွင့္ အမ်ားဆံုးသက္ဆိုင္တယ္လို႔ ေျပာရတာပါ။ (ဃ) အခ်ဳိ႕ကံေတြကေတာ့ အျခားကံေတြ လံုးဝအက်ဳိးမေပးႏိုင္ေအာင္၊ တကယ္လို႔ အက်ဳိးေပးေနရင္လည္း လံုးဝပ်က္စီးသြားေအာင္ ဖ်က္ဆီးႏိုင္ စြမ္းရွိၾကပါတယ္။ ဒီလိုကံမ်ဳိးကိုေတာ့ “ဥပဃာတကကံ” လို႔ ေခၚပါတယ္။ ျပဆိုခဲ့တာေတြဟာ ကံေတြရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မႈစြမ္းရည္အရ (၄)မ်ဳိး ခြဲျပတာျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာလိုအက်ဥ္းခ်ဳပ္မွတ္လိုရင္ -


(က) ကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ကံ၊ (ခ) ေထာက္ပံ့ေပးတတ္တဲ့ကံ၊ (ဂ) အားနည္းေအာင္လုပ္တတ္တဲ့ကံ၊ (ဃ) တားျမစ္ဖ်က္ဆီးတတ္တဲ့ကံ - လို႔ မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။


နံပါတ္(၂) အခြင့္သာမႈသေဘာကို ၾကည့္ၾကဦးစို႔ - (က) အခ်ဳိ႕ကံေတြဟာ ေနာက္ဘဝပဋိသေႏၶက်ဳိးကို ေသခ်ာေပါက္ ေပးတတ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔အက်ဳိးေပးမယ့္ကိစၥကို အျခားကံေတြ အတားအဆီး အပိတ္အပင္ လုပ္လို႔မရႏိုင္ေအာင္ အထူးအားေကာင္းၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုကံမ်ဳိးကို “ဂရုကံ” လို႔ ေခၚပါတယ္။


(ခ) ေသဆံုးခါနီး ကပ္ျပီးျပဳလုပ္တဲ့ကံ။ ဒါမွမဟုတ္ ဟိုေရွးေရွးကတည္းက လုပ္ခဲ့တာျဖစ္ေပမဲ့ ယခုမွ လုပ္ေနရသလို ေသခါနီးမွာ ထင္ထင္ရွားရွား ေပၚလာတဲ့ကံေတြလည္း ရွိပါတယ္။ သူ႔ကို “အာသႏၷကံ” လို႔ ေခၚပါတယ္။


(ဂ) ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ကံေတြ၊ တစံုတခုျပဳလုပ္ျပီးေနာက္ ႏွစ္ရွည္လမ်ား သတိတရျဖစ္ေနတဲ့ကံေတြလည္း ရွိပါတယ္။ သူ႔ကို “အာစိဏၰကံ” လို႔ ေခၚပါတယ္။


(ဃ) ဂရုသံ အာသႏၷကံ အာစိေဏၰကံ အဆင့္သို႔မေရာက္ဘဲ အမွတ္မထင္ျပဳလုပ္မိတဲ့ ကံေတြလည္း ရွိပါတယ္။ သူ႔ကို “ကဋတၱာကံ” လို႔ ေခၚပါတယ္။ ဒါေတြဟာ အက်ဳိးေပးအခြင့္သာမႈအရ (၄)မ်ဳိးခြဲျပတာ ျဖစ္ပါတယ္။


အက်ဥ္းမွတ္မယ္ဆိုရင္ -


(က) ၾကီးေလးတဲ့ကံ၊

(ခ) အနီးကပ္ျပဳတဲ့ကံ၊

(ဂ) အေလ့အက်င့္ကံ၊

(ဃ) သာမညကံ - လို႔ မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။


နံပါတ္(၃) ကာလအနီးအေဝးသေဘာအရ ၾကည့္ၾကဦးစို႔ - (က) ကုသိုလ္အရာမွာျဖစ္ေစ၊ အကုသိုလ္အရာမွာျဖစ္ေစ လက္ရွိဘဝမွာပဲ ခ်က္ခ်င္း လက္ငင္း အက်ဳိးေပးတတ္တဲ့ကံေတြ ရွိပါတယ္။ သူ႔ကို “ဒိ႒ဓမၼေဝဒနီယကံ” လို႔ ေခၚပါတယ္။ ကုသိုလ္အရာဆိုပါစို႔။


ဥပမာ - ကႆပဘုရားရွင္ကို ဆြမ္းလွဴလို႔ ဆင္းရဲသားမဟာဒုဂ္ ခ်က္ခ်င္းသူေဌးျဖစ္မႈ၊ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ကို ဆြမ္းလွဴလို႔ ဆင္းရဲသားပုဏၰတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံ ခ်က္ခ်င္းသူေဌးျဖစ္မႈ၊ အရွင္မဟာကႆပကို ဆြမ္းလွဴလို႔ ကာကဝလိယတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ ခ်က္ခ်င္းသူေဌးျဖစ္မႈ စသည္ျဖစ္ပါတယ္။


အကုသိုလ္အရာမွာ ဥပၸလဝဏ္ေထရီကို မေတာ္မတရားျပဳက်င့္လို႔ နႏၵလုလင္ ေျမမ်ဳိခံရမႈ၊ ထမင္းပြဲမွာ အမဲသားမပါတာေၾကာင့္ အနီးမွာ ရွိတဲ့ ႏြားရဲ႕လွ်ာကိုျဖတ္ျပီး မီးကင္စားလို႔ နႏၵႏြားသတ္သမား ခ်က္ခ်င္းလွ်ာျပတ္က်မႈ စသည္ေတြျဖစ္ပါတယ္။


(ခ) ဒီဘဝမွာ အက်ဳိးမေပးေသးဘဲ ဒုတိယဘဝက်ေတာ့မွ အက်ဳိးေပးတတ္တဲ့ ကံလည္း ရွိပါတယ္။ သူ႔ကို “ဥပပဇၨေဝဒနီယကံ” လို႔ ေခၚပါတယ္။ (ဂ) ယခုဘဝ၊ ဒုတိယဘဝမွာ မဟုတ္ဘဲ တတိယဘဝမွစလို႔ နိဗၺာန္မရမီကာလအတြင္းမွာ အခြင့္သင့္သလို အက်ဳိးေပးတတ္တဲ့ ကံေတြလည္း ရွိပါတယ္။ သူ႔ကို “အပရာပရိယ ေဝဒနီယကံ” လို႔ ေခၚပါတယ္။ (ဃ) အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ အက်ဳိးမေပးေတာ့တဲ့ ကံေတြလည္း ရွိပါတယ္။ သူ႔ကိုေတာ့ “အေဟာသိကံ” လို႔ ေခၚပါတယ္။


ဆက္လက္ေဖၚျပေပးသြားပါမည္။


ေမတၱာမ်ားျဖင့္

အရွင္နႏၵေသနာလကၤာရ (သာမေဏေက်ာ္၊ ဓမၼာစရိယ၊ မဟာဓမၼာစရိယ MA)

No comments:

Post a Comment