ကုသိုလ္ကံအရာ ဆိုၾကပါစို႔။ ဥပမာ - စတုတၳစ်ာန္တိုင္ေအာင္ ရရွိထားသူဟာ အဲဒီစ်ာန္နဲ႔ကြယ္လြန္ခဲ့ရင္ စတုတၳစ်ာန္ကံက ေသခ်ာေပါက္ အက်ဳိးေပးလို႔မို႔ စတုတၳစ်ာန္ ျဗဟၼာ့ဘံုမွာ ျဖစ္ရပါတယ္။ ဒီပုဂိၢဳလ္ဟာ ပဌမစ်ာန္ ဒုတိယစ်ာန္ တတိယစ်ာန္ေတြကိုလည္း ရရွိထားသူပါ။ အဲဒီစ်ာန္ကံေတြဟာ ပဌမစ်ာန္ ဒုတိယစ်ာန္ တတိယစ်ာန္ ျဗဟၼာ့ဘံုေတြမွာ အက်ုိးေပးမွာျဖစ္ေပမဲ့ သူတို႔ထက္အားေကာင္းတဲ့ စတုတၳစ်ာန္ကံက အက်ဳိးေပးလိုက္လို႔မို႔ အက်ဳိးမေပးႏိုင္ ျဖစ္သြားပါတယ္။
အကုသိုလ္ကံအရာမွာ ပဥၥာနႏ ၱရိယကံငါးပါးလံုးကို က်ဴးလြန္ထားသူဆိုၾကပါစို႔။ အျပစ္အၾကီးဆံုး သံဃေဘဒကကံ အက်ဳိးေပးတာေၾကာင့္ ငရဲသို႔ေရာက္ရပါတယ္။ က်န္တဲ့ကံေလးခုကေတာ့ ပဋိသေႏၶက်ဳိးေပးခြင့္မရွိ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ျပဆိုခ့ဲတာေတြက ေနာက္ဘဝမွာ ပဋိသေႏၶ က်ဳိးကိုေသခ်ာေပါက္ေပးမွာျဖစ္ေပမဲ့ မေပးႏိုင္ေတာ့တာကို ရည္ရြယ္ေျပာတာပါ။ ပဝတၱိကာလမွာေတာ့ အက်ဳိးေပးႏိုင္ပါေသးတယ္။ အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ ကံေတြကေတာ့ လံုးဝအက်ဳိးမေပးေတာ့တာလည္း ရွိပါတယ္။
ဥပမာ - အရွင္အဂုၤလိမာလမေထရ္ကို ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ မေထရ္ေလာင္းဟာ ဒီဘဝမွာပဲ လူေပါင္းမ်ားစြာကို သတ္ျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရဟႏာၱျဖစ္ေတာ္မူသြားလို႔ ေနာက္ဘဝမရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ လူသတ္မႈ အကုသိုလ္ကံေတြ ေနာက္ဘဝပဋိသႏၶက်ဳိး၊ ပဝတၱိက်ဳိးကို လံုးဝမေပးႏိုင္ျဖစ္သြားပါတယ္။ အေဟာသိကံ ဆိုတာ အဲဒီသေဘာပါ။
ဒါေတြဟာ အက်ဳိးေပးမႈကာလ အနီးအေဝးအရ ကံေတြကို (၄)မ်ဳိးခြဲျပတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းမွတ္မယ္ဆိုရင္ -
(က) လက္ရွိဘဝမွာ အက်ဳိးေပးတဲ့ကံ၊
(ခ) ဒုတိယဘဝမွာ အက်ဳိးေပးတဲ့ကံ၊
(ဂ) တတိယဘဝမွစျပီး နိဗၺာန္မရမီၾကားကာလမွာ အက်ုဳိးေပးတဲ့ကံ၊
(ဃ) လံုးဝအက်ဳိးမေပးေတာ့တဲ့ကံ-လို႔ မွတ္သားႏိုင္ပါတယ္။ ျပဆိုခဲ့တာေတြဟာ ကံအမ်ဳိးအစားကို အက်ဥ္းသေဘာ ေလ့လာၾကည့္ တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆက္ျပီးေတာ့ - သတၱဝါေတြရဲ႕ေနာက္ဘဝကို ဘယ္ကံက စီမံေပးသလဲ၊ ဘယ္ကံကေပးတဲ့ အက်ဳိးကို ခံစားရဖို႔နီးစပ္သလဲ ဆိုတဲ့ကိစၥ ကို ေလ့လာၾကည့္ၾကဦးစို႔။
ေနာက္ဘဝ ပဋိသေႏၶအက်ဳိးေပးကိစၥမွာ အမွတ္(၃)အခြင့္သာမႈကံအုပ္စုက အမ်ားဆံုးသက္ဆိုင္တာမို႔ အဲဒီကံအုပ္ စုႏွင့္ ေလာလာၾကည့္ၾကရေအာင္။ ဒီအုပ္စုထဲက အခြင့္အလမ္းအားအသာဆံုးကံဟာ “ဂရုကံ” ပါပဲ။ ဂရုကံ-ဆိုတာ အျခားကံေတြ ပိတ္ပင္ တားျမစ္လို႔မရေလာက္ေအာင္ အင္အားၾကီးမားတဲ့ကံျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာခဲ့ျပီးျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာ - ကုသိုလ္အရာမွာဆိုရင္ ရူပစ်ာန္ကံ၊ အရူပစ်ာန္ကံေတြေပါ့။ ပဌမစ်ာန္နဲ႔ကြယ္လြန္သူဟာ ေနာက္ဘဝ ပဌမစ်ာန္ျဗဟၼဘံု မွာျဖစ္ရဖို႔ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒုတိယစ်ာန္ စသည္နဲ႔ကြယ္လြန္သူေတြလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ ဒုတိယစ်ာန္ျဗဟၼာဘံုစသည္မွာ ျဖစ္ရဖို႔ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ခ့ဲတဲ့ သာဓကရွိသလား-လို႔ေမးရင္ အမ်ားၾကီးပါလို႔ ေျပာရမွာပါ။
ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ေတာထြက္ျပီးေနာက္ တရားနည္းခံခဲ့တဲ့ အာဠာရ ရေသ့ဟာ အရူပ အာကိဥၥညာယတနစ်ာန္ကို ရရွိိထားသူျဖစ္လို႔ ကြယ္လြန္တဲ့အခါ အာကိဥၥညာယတနဘံုမွာ ျဗဟၼာျဖစ္သြားတဲ့ျဖစ္ရပ္၊ ဥဒကရေသ့လည္း အရူပေနဝသညာနာသညာယတနစ်ာန္ကို ရရွိထားသူျဖစ္လို႔ ကြယ္လြန္တဲ့အခါ ေနဝသညာနာသညာယတနဘံုမွာ ျဗဟၼာျဖစ္သြားတဲ့ျဖစ္ရပ္ေတြဟာ ထင္ရွားတဲ့ သာဓကေတြပါ။
အကုသိုလ္အရာဆိုရင္ ပဥၥာနႏ ၱရိယကံ ျဖစ္ပါတယ္။ အမိကိုသတ္သူ၊ အဖကိုသတ္သူ၊ ရဟႏာၱကိုသတ္သူ၊ ဘုရားရွင္ကို ေသြးစိမ္း တည္ေအာင္လုပ္သူ၊ သံဃာသင္းခြဲသူဟာ ေနာက္ဘဝ ငရဲေရာက္ဖို႔ ေသခ်ာေပါက္ပါပဲ။ သာဓကေနနဲ႔ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ - သံဃာသင္းခြဲလို႔ အရွင္ေဒဝဒတ္ အဝီစိငရဲသို႔ေရာက္သြားတဲ့ျဖစ္ရပ္၊ ဖခင္ဗိမၺိသာရမင္းကိုသတ္လို႔ အဇာတသတ္မင္း အဝီစိငရဲရဲ႕ အျခံအရံ ေလာဟကုမီ ၻငရဲသို႔ ေရာက္သြားတဲ့ျဖစ္ရပ္ေတြဟာ ထင္ရွားတဲ့ သက္ေသအေထာက္အထားေတြပါပဲ။
ဒီေနရာမွာ အထူးနားလည္ထားသင့္တဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ရွိပါတယ္။ “နိယတမိစာၦဒိ႒ိကံဟာ ဂရုကံထဲမွာပါဝင္တယ္” လို႔ က်မ္းဂန္မွာ တိုက္ရိုက္ေဖၚျပမထားေပမဲ့ အက်ဳိးေပးေသခ်ာလို႔မို႔ ပညာရွင္မ်ားစြာက ဂရုကံထဲ ထည့္သြင္းမိန္႔ဆိုေတာ္မူၾကပါတယ္။ ဒီအယူဝါဒရွိေန ရင္ ေနာက္ဘဝမွာ ငရဲသို႔ေရာက္ဖို႔ ေသခ်ာေပါက္ပဲလို႔ ဆိုလိုတာျဖစ္ပါတယ္။
နိယတမိစာၦဒိ႒ိဟာ ဘဝအတြက္ အေရးၾကီးတဲ့အရာမို႔လို႔ အေျခခံသေဘာေလာက္ေတာ့ နားလည္ထားသင့္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အက်ဥ္း ခ်ဳပ္ျပီး ေလ့လာၾကည့္ၾကရေအာင္။ နိယတမိစာၦဒိ႒ိ (၃)မ်ဳိး ရွိတယ္္လို႔ က်မ္းဂန္ေတြမွာ မိန္႔ဆိုၾကပါတယ္။ အဲဒါေတြက -
(၁) လက္ရွိဘဝ ေကာင္းတာပဲလုပ္လုပ္၊ မေကာင္းတာပဲလုပ္လုပ္ ေနာက္ဘဝမွာ ေကာင္းက်ဳိး မေကာင္းက်ဳိး ခံစားရတာမရွိဘူး - လို႔ ယံုၾကည္လက္ခံတဲ့ အယူဝါဒျဖစ္ပါတယ္။ (ေနာက္ဘဝဆိုတာ မရွိဘူး ဒီဘဝျပီးရင္ျပီးျပီ - ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္လက္ခံမႈဟာ ဒီအယူဝါဒထဲ အက်ံဳးဝင္ ပါတယ္)။ ဒီလို ေကာင္းမေကာင္းကံရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးမေကာင္းက်ဳိးေပးတဲ့ကိစၥကို လက္မခံတဲ့အယူကို [B]“နတၳိက မိစာၦအယူ”[/B] လို႔ ေခၚပါ တယ္။
က်မ္းဂန္ေတြမွာ ဒီအယူဝါဒရဲ႕ သေဘာသဘာဝကို အက်ယ္မိန္႔ဆိုထားၾကပါတယ္။ ဒီမွာေတာ့ လိုရင္းေလာက္ပဲေျပာရေအာင္။ ၾကီးၾကီး က်ယ္က်ယ္ေပးလွဴသည္ျဖစ္ေစ၊ နည္းနည္းပါးပါး ေပးလွဴသည္ျဖစ္ေစ အဲဒီလိုေပးလွဴမႈေၾကာင့္ ေကာင္းက်ဳိးခံစားရတယ္ရယ္လိ႔ု မရွိဘူး၊ ေကာင္းတာပဲလုပ္လုပ္၊ မေကာင္းတာပဲလုပ္လုပ္ ေကာင္းက်ဳိးမေကာင္းက်ဳိးကို တိုက္ရိုက္ျဖစ္ေစ သြယ္ဝိုက္လို႔ျဖစ္ေစ ခံစားရတယ္ရယ္ လို႔မရွိဘူး၊ ဟိုဘက္ဘဝမွာရွိေနသူအတြက္ ဒီဘက္ဘဝဆိုတာ မရွိသလို၊ ဒီဘက္ဘဝေရာက္ေနသူေတြအတြက္ ဟိုဘက္ဘဝဆိုတာ မရွိဘူး၊ မိဘကိုျပဳစုလုပ္ေကြ်းလို႔ ေနာင္အခါ ေကာင္းက်ဳိးခံစားရတယ္ရယ္လို႔မရွိဘူး၊ နတ္ေတြ၊ ျဗဟၼာေတြ၊ ကိုယ္က်င့္သီလႏွင့္ျပည့္စံုျပီး ဒီဘဝေနာက္ဘဝကို သိျမင္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ထူးေတြရွိတယ္ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္မႈဟာလည္း မွားယြင္းမႈသာျဖစ္တယ္၊ အထင္မွ်သာျဖစ္တယ္ - လို႔ ယံုၾကည္ လက္ခံမႈေတြ ပါဝင္ပါတယ္။
(၂) လက္ရွိဘဝ ေကာင္းတာပဲလုပ္လုပ္၊ မေကာင္းတာပဲလုပ္လုပ္ ေကာင္းမႈမေကာင္းမႈရယ္လို႔ လုပ္ရာမေရာက္ဘူး။ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ လုပ္ရာေရာက္တယ္ဆိုတာ အထင္မွ်သာျဖစ္တယ္ - လို႔ ယံုၾကည္လက္ခံတဲ့ အယူဝါဒျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအယူဝါဒရဲ႕ သေဘာသဘာဝကိုလည္း အက်ဥ္းသေဘာၾကည့္ရေအာင္ -
ဒီအယူဝါဒမွာ “သူ႔အသက္ ကိုယ္တိုင္သတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ သူတပါးကို အသတ္ခိုင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းမႈျပဳရာမေရာက္ဘူး၊ ဒါနမႈစသည္ေတြ မွာလည္း ကိုယ္တိုင္လုပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ သူတပါးကို အလုပ္ခိုင္းသည္ျဖစ္ေစ ေကာင္းမႈျပဳရာမေရာက္ဘူး” စတဲ့ ယံုၾကည္လက္ခံမႈေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ ဒီလို အေၾကာင္းကံတရားကို လက္မခံတဲ့အယူကို [B]“အကိရိယ မိစာၦအယူ”[/B] လို႔ ေခၚပါတယ္။
ံ
(၃) အက်ဳိးေပးတတ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကံတရားလည္းမရွိ၊ အေၾကာင္းကံတရားက အက်ဳိးကိုျဖစ္ေစတယ္ဆိုတာလည္း မရွိဘူးလို႔ အေၾကာင္းအက်ဳိး ႏွစ္မ်ဳိးလံုးကို လက္မခံတဲ့ အယူဝါဒျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအယူဝါဒမွာ “သူ႔အသက္သတ္မႈစတဲ့ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ညစ္ႏြမ္း(မေကာင္းက်ဳိးခံစားရ)မႈလည္း မရွိ၊ ဒါနျပဳလုပ္မႈစသည့္ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ ျဖဴစင္(ေကာင္းက်ဳိးခံစားရ)မႈလည္း မရွိ၊ သတၱဝါတိုင္းရဲ႕ သံသရာသက္တမ္းဟာ ကမာၻေပါင္း ရွစ္သန္းေလးသိန္းသာရွိတယ္ (မူလကတည္းက သတ္မွတ္ျပီးသားျဖစ္တယ္)၊ လူမိုက္ဆိုျပီး သံသရာရွည္တာ၊ ပညာရွိဆိုျပီး သံသရာတိုတာ မရွိဘူး၊ ကမာၻေပါင္းရွစ္သန္းေလးသိန္း သက္တမ္းကုန္ရင္ သံသရာမွလြတ္ျပီ” (သတ္မွတ္သက္တမ္းကုန္ရင္ ဘဝျပတ္ျပီ)စတဲ့ ယံုၾကည္လက္ခံမႈေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ ဒီလိုအေၾကာင္း အက်ဳိး ႏွစ္မ်ဳိးလံုးကို လက္မခံတဲ့အယူကို [B]“အေဟတုက မိစာၦအယူ”[/B] လို႔ ေခၚပါတယ္။
ဒီအယူဝါဒေတြထဲက တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို ယံုၾကည္လက္ခံသူဟာ ေနာက္ဘဝ ငရဲသို႔ေရာက္ရမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီနိယတမိစာၦအယူကိုလည္း ပညာရွင္မ်ားက ဂရုကံထဲ ထည့္သြင္းထားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါက နိယတမိစာၦဒိ႒ိႏွင့္စပ္လို႔ အက်ဥ္းသေဘာ ေလ့လာၾကည့္တာပါ။ အက်ယ္သိခ်င္ရင္ေတာ့ က်မ္းဂန္ေတြမွာ ျပဆိုထားတာ အမ်ားအျပားပါပဲ။ ေလ့လာၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ယဥ္ေက်းတဲ့လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္အတြင္း လူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ခဏတာေရာက္လာခ်ိန္မွာ ဒီကံငါးပါးကို မက်ဴးလြန္မိဖို႔ အေရးၾကီးသလို နိယတမိစာၦအယူကို လက္မခံမိဖို႔လည္း အထူးလိုအပ္ပါတယ္။
ဆက္ျပီး ဒုတိယအခြင့္အလမ္းရွိတဲ့ကံကို ၾကည့္ၾကစို႔။ ေနာက္ဘဝအတြက္ ေသခ်ာေပါက္အက်ဳိးေပးမယ့္ ဂရုကံမရွိရင္ေတာ့ ဒုတိယအခြင့္ အသာဆံုးက ကြယ္လြန္ခါနီးမွာျပဳလုပ္တဲ့၊ ဒါမွမဟုတ္ သတိတရျဖစ္လာတဲ့ “အာသႏၷကံ” ပါပဲ။
ကုသိုလ္ေရးနဲ႔ေျပာရရင္ - ေသဆံုးခါနီးမွာ ဘုရားအာရံုျပဳမႈ၊ တရားနာမႈ၊ တရားႏွလံုးသြင္းမႈ၊ ပန္းဆီမီးစသည္ လွဴဒါန္းမႈစတဲ့ ကုသိုလ္ေရး အလုပ္ေတြ။ အကုသိုလ္ေရးနဲ႔ေျပာရရင္ - အကုသိုလ္အလုပ္ကိုလုပ္ေနစဥ္ အေၾကာင္းတစံုတရာေၾကာင့္ ေသဆံုးၾကမယ့္သူမ်ားအဖို႔ လုပ္ေနဆဲမုဆိုးအလုပ္ တံငါအလုပ္စသည္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ဒီဘဝ ဟိုအတိတ္ဘဝေတြက ျပဳလုပ္ေျပာဆို ၾကံစည္ခဲ့တာကို ယခု လုပ္ေနရ ေျပာေနရ ၾကံေနရသလို ေသခါနီးမွာ ထင္ထင္ရွားရွား ထင္ျမင္လာမႈေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
အာသႏၷကံသေဘာကို နားလည္သူေတြက တစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္ ကြယ္လြန္ခါနီးမွာ ဘုရားတရားကိုအာရံုျပဳဖို႔၊ တစ္သက္တာမွာျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ဒါနေကာင္းမႈ၊ သီလေကာင္းမႈ၊ ဘာဝနာေကာင္းမႈေတြကို အာရံုျပဳဖို႔ ေဟာေျပာေပး သတိေပးတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ အာသႏၷကံေကာင္း တစ္ခုျဖစ္ေစဖို႔ ရည္ရြယ္ျပဳလုပ္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အာသႏၷကံေကာင္းျဖစ္ေစဖို႔ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကတဲ့ သာဓကေတြ က်မ္းဂန္ေတြမွာ အမ်ား အျပားေတြ႔ရပါတယ္။
တစ္ခါက သီဟိုဠ္ကြ်န္း ေသာဏဂိရိေတာင္ေပၚေက်ာင္းမွာ ေသာဏမေထရ္ျမတ္ သီတင္းသံုးေနထိုင္ေတာ္မူပါတယ္။ မေထရ္ျမတ္ရဲ႕ ခမည္းေတာ္ကေတာ့ မုဆိုးအလုပ္နဲ႔ အသက္ေမြးသူပါ။ အရြယ္ေကာင္းစဥ္က ေခြးတစ္သိုက္ႏွင့္အတူ ေတာလည္ျပီး ရတတ္ရာရာ သားေကာင္ေတြကို ဖမ္းဆီးသတ္ျဖတ္ ေရာင္းခ်အသက္ေမြးပါတယ္။ အသက္အရြယ္ၾကီးလာတဲ့အခါမွာေတာ့ သားရဟန္းဆီလာျပီး ရဟန္းဝတ္ေနပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေနလာလိုက္တာ ေသခါနီးက်ေတာ့ မုဆိုးလုပ္ခဲ့စဥ္က အာရံုေတြ ထင္လာပါေတာ့ တယ္။ ေခြးၾကီးေတြ ေတာင္ေျခမွထြက္လာျပီး သူ႔ကို လိုက္ကိုက္ေနၾကတယ္လို႔ ထင္လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေျခာက္ပါဦး ဟဲ့သားရဲ႕လို႔ ေအာ္ ဟစ္ေျပာဆိုေနတယ္။ ဒါနဲ႔ သားရဟန္းက ဦးပဥၥင္းၾကီး ဘာျဖစ္တာလဲလို႔ေမးေတာ့ ေခြးၾကီးေတြ လာေနၾကျပီ ေျခာက္ပါဦး လို႔ ျပန္ေျပာသတဲ့။
သားရဟန္းက ဦးပဥၥင္းၾကီး ငရဲနိမိတ္ေတြထင္ေနျပီလို႔သိတာႏွင့္ ကိုရင္ေတြကို ပန္းအခူးခိုင္းလိုက္ပါတယ္။ ရသမွ်ပန္းေတြကို ေသေသသပ္သပ္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ျဖစ္ေအာင္စီမံျပီး မဟာေစတီမွာ ပ့ူေဇာ္ပါတယ္။ ဦးပဥၥင္းၾကီးကိုလည္း ခုတင္္ႏွင့္အတူ ေစတီရင္ျပင္သို႔ သယ္ယူလာပါတယ္။ ပူေဇာ္ထားတဲ့ပန္းေတြအနားမွာ ဦးပဥၥင္းၾကီးကိုခ်ထားျပီး “ဦးပဥၥင္းအတြက္ ဘုရားမွာ ပန္းေတြပူေဇာ္ထားတယ္။ ဘုရားကိုအာရံုျပဳပါ” လို႔ အသိေပးျပီး ဘုရားဆီအာရံုေရာက္လာေအာင္ သားရဟန္းက အနားကေန ေျပာေပးေနပါတယ္။ မၾကာမီမွာ “သားေရ ဖယ္ေပးပါ၊ ဖယ္ေပးပါ၊ သင့္မိေထြးေတြ လာေနၾကျပီ”လို႔ ေျပာေျပာဆိုဆို ကြယ္လြန္သြားပါတယ္။ ဒါဟာ နတ္သမီးအာရံုေတြထင္လာလို႔ ေျပာတဲ့စကားမို႔ နတ္ျပည္သို႔ေရာက္သြားေၾကာင္း သိႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုသာဓကေတြကိုၾကည့္ျပီး ေသခါနီးကာလမွာ အာရံုေကာင္း နိမိတ္ေကာင္းေတြျဖစ္ေစဖို႔ သတိေပး ေဟာေျပာေပးမယ့္ မိတ္ေဆြေကာင္းလိုတယ္လို႔ ေျပာတတ္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဒီျဖစ္ရပ္ေတြဟာ ျဖစ္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုတဲ့သေဘာကို ျပဆိုတာပါ။ သတၱဝါေတြ ေသခါနီးမွာ မ်က္စိ နား စသည္ေတြရဲ႕ အာရံုယူႏိုင္မႈဟာ အလြန္အားနည္းသြားတတ္ပါတယ္။ မ်က္စိပါလ်က္ႏွင့္မျမင္၊ နားပါလ်က္ႏွင့္မၾကားဆိုတာ ဒီလိုအခါမ်ဳိးကို ေျပာတာပါ။ အထူး သျဖင့္ ျပင္းထန္တဲ့ေရာဂါတစ္မ်ဳိးမ်ဳိး ခံစားေနရသူေတြ၊ ေမ့ေမ်ာေနသူေတြဟာ ပတ္ဝန္းက်င္က အသိေပး သတိေပးမႈေတြကို မသိႏုိင္ၾကေတာ့ ပါဘူး။ ဒီအေျခအေနမ်ဳိးဆိုရင္ေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္က လုပ္ေဆာင္ေပးမႈဟာ အာသႏၷကံျဖစ္ဖို႔ အခြင့္အလမ္း အားနည္းသြားပါတယ္။ ဒါက ဒုတိယအားေကာင္းတဲ့ အခြင့္အလမ္းေပါ့။
တကယ္လို႔ အာသႏၷကံ အက်ဳိးမေပးခဲ့ရင္ တတိယအခြင့္အလမ္းအားေကာင္းတာက ႏွစ္ရွည္လမ်ားျပဳလာခဲ့တဲ့၊ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ၾကိမ္ တစ္ခါျပဳလုပ္ေပမဲ့ စြဲစြဲျမဲျမဲ သတိတရျဖစ္ေနတဲ့ “အာစိဏၰကံ” ပါပဲ။
ကုသိုလ္အရာနဲ႔ေျပာရရင္ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ဒါနမႈ၊ သီလမႈ၊ ဘာဝနမႈေတြ။ အကုသုိလ္အရာဆုိရင္ ေန႔စဥ္လိုလို ရက္ရွည္လမ်ားျပဳလုပ္ထားတဲ့ သူ႔အသက္သတ္မႈ၊ သူ႔ဥစၥာခိုးယူမႈ စသည္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ျပင္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတစ္ခုလုပ္ျပီး မၾကာမၾကာ သတိရဝမ္းေျမာက္ေနမႈ၊ အကုသိုလ္မႈတစ္ခုလုပ္ျပီး မၾကာမၾကာ ေနာင္တရ စိတ္ဆင္းရဲေနမႈ စသည္တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
သဘာဝႏွင့္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ျပဳမူလုပ္ေဆာင္ခဲ့တာေၾကာင့္ အာစိဏၰကံဟာ အာသႏၷကံထက္ ပိုမိုအင္အားေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်မ္းဂန္ေတြမွာ အာသႏၷကံကို ဦးစားေပးျပီး ဒုတိယအခြင့္သာတဲ့ေနရာမွာ ျပဆိုထားၾကပါတယ္။ ဒီလိုျပဆိုရတာကလည္း ဘဝတစ္ခုအတြက္ အက်ဳိးေပးခါနီးဆဲဆဲမွာ သူက ရုတ္တရက္ဝင္ေရာက္ အက်ဳိးေပးတတ္လို႔ပါ။ ဒါက တကယ္လို႔ အာသႏၷကံ ရွိခဲ့ရင္ဆိုတဲ့ သေဘာႏွင့္ ျပဆိုတာျဖစ္ ပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ကေတာ့ အာစိဏၰကံကသာ အက်ဳိးေပးခြင့္ရဖို႔ ပိုမ်ားပါတယ္။
အေၾကာင္းကေတာ့ သတၱဝါေတြဟာ ဘဝေပးအေျခအေနအရ ေကာင္းတဲ့အလုပ္၊ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြႏွင့္ ႏွစ္ရွည္လမ်ား၊ ရုန္းကန္လႈပ္ရွားျပီး ဘဝရပ္တည္ၾကရပါတယ္။ ဒီေတာ့ စိတ္မွာ ႏွစ္ရွည္လမ်ား စြဲျမဲေနတဲ့ အာရံုသာထင္လာဖို႔ ပိုျပီးအခြင့္အလမ္းမ်ားပါတယ္။
ဥပမာ - ေတာင္ဘက္သို႔ ကိုင္းညြတ္ေနတဲ့ သစ္ပင္တစ္ပင္ဆိုပါစို႔။ သူ႔သေဘာဝအေလ်ာက္ လဲမယ္ဆိုရင္ ဒီသစ္ပင္ ေတာင္ဘက္သို႔လဲမွာ အေသအခ်ာျဖစ္ပါတယ္။ ေလမုန္တိုင္းတိုက္လို႔ ဒါမွမဟုတ္ လူေတြက အျခားတစ္ဘက္သို႔ လဲေအာင္လုပ္လ္ို႔ စတဲ့ ပေယာဂတစ္ခုခုေၾကာင့္သာ အေျခားတစ္ဘက္သို႔ လဲႏိုင္ပါတယ္။
ဒီအတိုင္းပါပဲ။ ႏွစ္ရွည္လမ်ား စိတ္မွာစြဲထင္ေနတဲ့ အာစိဏၰကံအာရံုေတြသာ ေသခါနီးထင္လာဖို႔ မ်ားပါတယ္။ သားသမီးေတြ မိတ္ေဆြေတြစတဲ့ နားလည္သူေတြက စီမံေပး ေဟာေျပာေပးလို႔ ၾကားျဖတ္အာရံုတစ္ခု အစားထိုးဝင္ေရာက္လာမွသာ အာရံုေျပာင္းသြားပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုမဟုတ္ရင္ အာစိဏၰကံ အာရံုသာထင္ေနဖို႔ မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အာစိဏၰကံေကာင္းတစ္ခုရွိေနဖို႔ အထူးလိုအပ္ေၾကာင္း သတိျပဳသင့္ပါတယ္။
ဂရုကံလည္းမရွိ၊ ေသခါနီးမွာ အာသႏၷကံ အာစိဏၰကံလည္း အက်ဳိးမေပးရင္ေတာ့ အတိတ္ဘဝေတြ ဒါမွမဟုတ္ လက္ရွိဘဝမွာ အမွတ္မထင္ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကံတစ္ခုခုက အက်ဳိးေပးတတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ စတုတၳအေနျဖင့္ အခြင့္အလမ္းအားေကာင္းတဲ့ [B]“ကဋတၱာကံ”[/B] ပါပဲ။ ဒါေတြဟာ သတၱဝါအားလံုးႏွင့္သက္ဆိုင္တဲ့ ေနာက္ဘဝအတြက္ ကံအက်ဳိးေပးသေဘာေတြပါ။
သတၱဝါေတြရဲ႕ ဘဝသစ္အတြက္ ကံအက်ဳိးေပးသေဘာကို အၾကမ္းဖ်င္း ေလ့လာခဲ့ျပီးပါျပီ။ ေနာက္ဘဝကိစၥဟာ ရဟႏာၱမျဖစ္ေသးသူမွန္သမွ် အားလံုးႏွင့္သက္ဆိုင္ေၾကာင္း ေျပာခဲ့ျပီးျဖစ္ပါတယ္။ ရဟႏာၱမဟုတ္ေသးရင္ေတာ့ မိမိတို႔လည္း ေရွာင္ပုန္းလို႔မရဘဲ ေနာက္ဘဝကိစၥနဲ႔ မလြဲမေသြ ၾကံဳၾကရမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ဒီေတာ့ မိမိကိုယ္မိမိ တကယ္ခ်စ္ရင္ အနာဂတ္ဘဝအတြက္ ျပင္ဆင္သင့္တာကို ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားဖို႔ အထူးလုိအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႔ရဲ႕ လက္ရွိဘဝအေျခအေနရယ္၊ ဘယ္လိုၾကိဳတင္ျပင္ဆင္သင့္တယ္ဆိုတဲ့ အပိုင္းရယ္ကို ေဝဖန္ သံုးသပ္ၾကည့္ၾကစို႔။
အမ်ားစုဟာ စ်ာန္ရသူမ်ား မဟုတ္ၾကေလေတာ့ အက်ဳိးေပးဖို႔စ်ာန္ကံ မရွိပါဘူး။ အကုသိုလ္ဘက္ကိုၾကည့္ျပန္ရင္လည္း အမိသတ္အဖသတ္စတဲ့ ပဥၥာနႏ ၱရယကံကို က်ဴးလြန္သူဆိုတာ အလြန္နည္းပါတယ္။ မရွိသေလာက္ ရွားရွားပါးပါးပါ။ နိယတမိစာၦဒိ႒ိႏွင့္ ၾကည့္ျပန္ရင္လည္း “ေကာင္းတာလုပ္ရင္ေကာင္းက်ဳိး၊ မေကာင္းတာလုပ္ရင္ မေကာင္းက်ဳိးခံစားရမယ္” လို႔ ကံႏွင့္ကံရဲ႕အက်ဳိးကို ယံုၾကည္သူေတြသာ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဂရုကံအက်ဳိးေပးဖို႔ဆိုတာ မရွိဘူးလို႔ေျပာႏိုင္ေလာက္ေအာင္ နည္းပါးပါတယ္။
ဆက္လက္ေဖၚျပေပးသြားပါမည္။
ေမတၱာမ်ားျဖင့္
အရွင္သိရိႏၵ
ေမတၱာဥယ်ာဥ္
No comments:
Post a Comment