ဘုရားရွင္ကလည္း ေလာကမွာ လူေတြဟာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ကို အခ်စ္ဆံုးပဲတဲ့။
၀ိပႆ နာ လုပ္ေတာ့လုပ္ခ်င္တယ္။ သားသမီးတာ၀န္ေတြရွိေသးတယ္။ ကိုယ္ေမြးထားတဲ့မီး ကိုယ္ၿငိမ္းရမွာေပါ့လို့ေၿပာတာ တဏွာသံေတြ ထြက္ေနတာတဲ့။
"သိေတာ့သိတယ္ ဒီဘဝေတာ့ လုပ္ႏုိင္မယ္ မထင္ဘူး တဲ့"
ေသရင္ ဒယ္အိုးပဲ။ ဒါမွမဟုတ္ အပါယ္ေလးဘံုတစ္ပံုပံုပဲ။ ဒီဘ၀မွ မလုပ္ၾကရင္ေတာ့ ေနာင္ဘ၀ ဗုဒၶဘာသာနဲ့ေတြ႕ဖို့ေတာင္ မလြယ္ေတာ့ဘူး။ သစၥာတရားနဲ့ေတြ႕ဖို့လည္း မလြယ္ဘူး။ သစၥာတရားနာမွ နိဗၺာန္ကို ညြန္ၿပနိုင္မွာ။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ဒီလို သစၥာတရားေတြကို ေနာင္တစ္သက္နွစ္သက္ပဲ နာရေတာ့မွာတဲ့ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘု၇ားၾကီးက သတိေပးသြားတယ္။ အခုေသၿပီ။ တရားမရဴပဲနဲ့။ ငရဲမွာအၾကားၾကီးေနရမွာ။ ဒီၿပန္လာတဲ့အခါ သစၥာတရားေတြ ရွိနိုင္မယ္ မထင္ေတာ့ဘူး။ မွီမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေဘးငါးပါးနဲ့ပဲ ၾကံဳေတာ့မယ္။ အိုေဘး၊ နာေဘး။ အစာေရစာ ေခါင္းပါးတဲ့ေဘး။ စပါးေစ့ကို ၾကိတ္ရင္ အခြံေတြပဲ ထြက္တယ္တဲ့။ သူပုန္ေတြ ေသာင္းက်န္းလို့ ထြက္ေၿပးေနရတဲ့ေဘး (အဲဒီအခ်ိန္ တရားမမွတ္နိုင္ဘူးတဲ့။) သံဃာေတြ၊ လူေတြ အစိပ္စိပ္ကြဲတဲ့ေဘး။ မိသားစု တစ္စုတည္းမွာကို ဘာသာမ်ိဳးစံုတဲ့ ကြဲၾကမယ့္ေဘး။ ဒါေၾကာင့္ အခုကစ တရားရဴၾကပါတဲ့။
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
* * * * * * *
ေသရင္ ဒယ္အိုးပဲ။ ဒါမွမဟုတ္ အပါယ္ေလးဘံုတစ္ပံုပံုပဲ။ ဒီဘ၀မွ မလုပ္ၾကရင္ေတာ့ ေနာင္ဘ၀ ဗုဒၶဘာသာနဲ့ေတြ႕ဖို့ေတာင္ မလြယ္ေတာ့ဘူး။ သစၥာတရားနဲ့ေတြ႕ဖို့လည္း မလြယ္ဘူး။ သစၥာတရားနာမွ နိဗၺာန္ကို ညြန္ၿပနိုင္မွာ။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ဒီလို သစၥာတရားေတြကို ေနာင္တစ္သက္နွစ္သက္ပဲ နာရေတာ့မွာတဲ့ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘု၇ားၾကီးက သတိေပးသြားတယ္။ အခုေသၿပီ။ တရားမရဴပဲနဲ့။ ငရဲမွာအၾကားၾကီးေနရမွာ။ ဒီၿပန္လာတဲ့အခါ သစၥာတရားေတြ ရွိနိုင္မယ္ မထင္ေတာ့ဘူး။ မွီမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေဘးငါးပါးနဲ့ပဲ ၾကံဳေတာ့မယ္။ အိုေဘး၊ နာေဘး။ အစာေရစာ ေခါင္းပါးတဲ့ေဘး။ စပါးေစ့ကို ၾကိတ္ရင္ အခြံေတြပဲ ထြက္တယ္တဲ့။ သူပုန္ေတြ ေသာင္းက်န္းလို့ ထြက္ေၿပးေနရတဲ့ေဘး (အဲဒီအခ်ိန္ တရားမမွတ္နိုင္ဘူးတဲ့။) သံဃာေတြ၊ လူေတြ အစိပ္စိပ္ကြဲတဲ့ေဘး။ မိသားစု တစ္စုတည္းမွာကို ဘာသာမ်ိဳးစံုတဲ့ ကြဲၾကမယ့္ေဘး။ ဒါေၾကာင့္ အခုကစ တရားရဴၾကပါတဲ့။
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
* * * * * * *
ဘ၀ခင္တြယ္သူမွန္သမွ် ဘ၀ပ်က္သုဥ္း အေအးဓာတ္လံုးလံုးသာရွိတဲ. နိဗၺာန္ကို လိုခ်င္မယ္မထင္ဘူး။ နိဗၺာန္ဆိုတာ တစ္ဘ၀နဲ.တစ္ဘ၀ ဆက္စပ္ေပးတဲ့ တဏွာအေစး မရွိေတာ့ဘူးေလ။ တဏွာက လိုခ်င္ေတာင့္တ၊ နိဗၺာန္က လိုခ်င္ေတာင့္တရဲ႕ ေျပာင္းျပန္။ ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္ဆိုတာ ဘာမွမလိုခ်င္ေတာ့တဲ့ ေရာက္ရ ရရာေသာ အပၸဏီဟိတတရား...။ ဘ၀ရာဂ သံေယာဇဥ္ အားၾကီးေနသမွ် နိဗၺာန္နဲ႕ ေ၀းေနၾကဦးမယ္။
မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ၾကီး
* * * * * * *
ေသာတာပန္ ခ်မ္းသာ
( ေသာတပတၱိမဂ္ဆိုက္ၿပီးေသာ ပုဂိၢဳလ္အေၾကာင္းကို လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ ကမၼ႒ာန္းက်မ္းႀကီးမွ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပပါမည္။ )
ေသာတာပန္ဆုပန္ ပုဂိၢဳလ္သည္ ေသာတာပတၱိမဂ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ ေသာအခါ အတိတ္ကံဆိုးကံညံ့ အနႏၲတို႔သည္ အကုန္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေလေတာ့သည္။ သံသရာ အဆက္ဆက္မွ ပါလာခဲ့သည့္ အသေခၤ်ယ်အနႏၲ ကံဆိုး၊ ကံညံ့၊ အကုသိုလ္ကံေဟာင္းတို႔သည္ အကုန္ ဇာတ္သိမ္းေလေတာ့သည္။ အပါယ္ သံသရာႀကီးသည္လည္း ထုိပုဂိၢဳလ္၏ သႏၲာန္မွာ အားလံုး အကုန္အစင္ ဇာတ္သိမ္းေလကုန္၏။ ပုထုဇဥ္ လူမင္း၊ နတ္မင္း၊ ျဗဟၼာမင္းေတြပင္ ျဖစ္ေနလင့္ကစား အပူေကာင္သက္သက္သာ ျဖစ္သည့္အတြက္ ေသာတာပန္ပုဂိၢဳလ္ကဲ့သို႔ မၿငိမ္းခ်မ္း၊ မေအးခ်မ္းႏိုင္ေသးေပ။ ပုထုဇဥ္ျဖစ္ေသာ လူမင္း၊ နတ္မင္း၊ ျဗဟၼာမင္းတုိ႔၏ ခ်မ္းသာသည္ အတက္အက်ရွိ၏။ အတက္ၿပီးလွ်င္ အက်ဘက္သို႔ ေရာက္ရ၏။ က်ၿပီးလွ်င္(လိပ္ကန္းဥပမာအရ) ျပန္တက္ဖို႔အလြန္ခဲယဥ္းလွ၏။ ေသာတာပန္ခ်မ္းသာသည္ အတက္သာရွိ၏။ အက်လံုး၀မရွိေပ။ တက္ၿပီးရင္းတက္ ခ်မ္းသာၿပီးရင္း ခ်မ္းသာရ၏။ ဆင္းရဲဒုကၡတို႔သည္ ေ၀းသထက္ ေ၀းသြားရ၏။ ခ်မ္းသာမႈ အေသးမွ အလတ္၊ အႀကီးတို႔ကိုသာ ေက်ာ္ျဖတ္ရ၏၊ ေနာက္ဆံုးမွာ ဆင္းရဲတ႔ုိ ခ်ဳပ္ျငိမ္းရာ သႏၲိသုခ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာသ႔ုိသာ ဆိုက္ေရာက္ရ ေလေတာ့၏။
Ashin Mu Nain Da
* * * * * * *
ပုထုဇဥ္လို့ဆိုတဲ့ လူေတြရဲ့ဒုကၡ ႏွင့္ ေသာတာပန္တို့၏ ဒုကၡ
သမန္းၿမက္ၿဖားေပၚမွာ တင္က်န္ေနတဲ့ ေရေပါက္ (၇) ေပါက္ နဲ့ တစ္ယူဇနာက်ယ္ၿပီး ၅ ယူဇနာ နက္တဲ့ ေရအိုင္ထဲက ေရေတြရဲ့ ပဏာမနဲ့ ႏွုိင္းယွဥ္ၿပီး ေၿပာရရင္ ပုထုဇဥ္ရဲ့ ဒုကၡက ေရအုိင္ထဲက ေရေလာက္ရွိၿပီး ေသာတာပန္တည္သြားရင္ေတာ့ က်န္ေနတဲ့ဒုကၡက ေရစက္ (၇) စက္စာေလာက္ပဲ က်န္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ ကြာၿခားလြန္းပါတယ္ လို့ ဘုရားရွင္က ယွဥ္ၿပထားပါသည္။
ပုထုဇဥ္ဆိုတာ လူယုတ္မာကိုေခၚတာ။ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ မရွိတာ အၿပည့္အ၀ မရွိတာ။
ေသာတာပန္ကေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ကိန္းသြားၿပီ။ အရိယာအႏြယ္၀င္သြားၿပီ။ တနည္းအားၿဖင့္ ဘုရား၏ တပည့္သားသမီး အစစ္ၿဖစ္သြားၿပီ။ သူမွာ အနည္းဆံုး (၇) ဘ၀ပဲ (၂၇)ဘံုမွာ က်င္လည္ရေတာ့မယ္။ ငရဲ တိရ စၦာန္၊ ၿပိတၱာ ႏွင့္ အသူရကယ္ဘံုတို့ကို ဘယ္ေတာ့မွ ၿပန္မေရာက္ေတာ့ဘူး။ စိတ္ညြတ္ရာကို သြားလို့ရတယ္။
အားၾကစရာမေကာင္းဘူးလား။
Shared from Ma Myint Sandar (FB)
No comments:
Post a Comment