Friday, June 6, 2014

ေ၀ဒနာကို သိေအာင္ရႈရမယ္


ေ၀ဒနာကို ရႈ တဲ့အခါမွာ-
၁။ေပ်ာက္သြားေအာင္ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ ့ရႈ တာရယ္။
၂။ေ၀ဒနာကို အျပဳတ္တိုက္မယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ၾကမ္းႀကီးနဲ ့ရႈ ့တာရယ္။
၃။ေ၀ဒနာကို သိေအာင္ရႈတာရယ္ဆုိၿပီးရွိတယ္။

ပထမနည္းနဲ ့ ဒုတိယနည္းက ပယ္ရမယ့္နည္း။
ေ၀ဒနာကိုေပ်ာက္ခ်င္တဲ့စိတ္နဲ ့မရႈပါနဲ ့။
သူမ်ားေတြ ေ၀ဒနာေက်ာ္သြားတယ္၊ေပ်ာက္သြားတယ္ ဆုိရင္
ကိုယ္လဲ ေပ်ာက္ခ်င္, ခ်ဳပ္ခ်င္တယ္။
အဲ့ဒီစိတ္နဲ ့ရႈရင္ မွတ္ခ်က္တိုင္းမွာ
ေ၀ဒနာေပ်ာက္ခ်င္တဲ့ ေလာဘ ပါေနတယ္။

၀ိပႆနာရႈတယ္ဆုိတာ
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြပါးေအာင္၊ ကုန္ေအာင္ ရႈရတာမဟုတ္လား။
ဒီေ၀ဒနာေပ်ာက္ခ်င္တဲ့စိတ္နဲ ့ရႈေနေတာ့ ေလာဘျဖစ္မေနဘူးလား။
‘‘ေလာဘျဖစ္ေနပါတယ္ဘုရား’’
အဲ့တာေၾကာင့္ ေပ်ာက္ခ်င္တဲ့စိတ္ႀကီးနဲ ့မရႈပါနဲ ့တဲ့။
ပယ္ရမယ့္တရားေနာ္။

တစ္ခ်ဳိ ့က်ေတာ့ ေဒါသသမားကရွိေသးတယ္။
ဒီေလာက္ေတာင္ နာတဲ့ဟာကို အျပဳတ္တိုက္မယ္ဆုိတဲ့
ေဒါသႀကီးနဲ ့ေပါ့ဗ်ာ။ အဲ့ဒီေဒါသႀကီးနဲ ့လဲ မရႈပါနဲ ့တဲ့။

၀ိပႆနာရႈတယ္ဆုိတာ ေဒါသကုန္ေအာင္၊ပါးေအာင္လုပ္တာမဟုတ္လား။
အဲ့တာေၾကာင့္ ေဒါသႀကီးနဲ ့ရႈ ့ရင္ ရႈနည္းမွားတယ္။
အျပဳတ္တိုက္မယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ႀကီးနဲ ့မရႈ ပါနဲ ့တဲ့။
ဘယ္လိုနည္းနဲ ့ရႈမယ္ဆုိရင္- ‘‘ေ၀ဒနာကို သိေအာင္ ရႈရမယ္’’

ေ၀ဒနာေတြေက်ာ္သြားေအာင္လို ့ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကိုလည္းတင္းထားတယ္။
အံေတြဘာေတြႀကိတ္ၿပီး တင္းထားတက္တယ္။
အဲ့ဒီလိုတင္းမထားပါနဲ ့။
ထြက္လည္းမေျပးနဲ ့။
သင့္တင့္ရံုကေလး သက္ေသာင့္သက္သာ
အေနအထားေလး ထားပါတဲ့။

တက္ႏုိင္သေလာက္ မွတ္မယ္။
မတက္ႏုိင္ရင္ ျပင္မယ္လို ့စိတ္ကိုထား။
တရားထိုင္တာ အထိုင္ျပင္လို ့ဘယ္သူမွ မကဲ့ရဲ့ဘူး။
ဒဏ္လည္းမေပးဘူး။ ဘယ္သူမွလည္း မမာန္ဘူး။
ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ထိုင္တာ။ ကိုယ့္ဘာသာကိုျပင္တာ။

အဲ့ဒီေတာ့ ေယာဂီတို ့စိတ္ကိုေအးေအးထား။
စိတ္တင္းေနရင္ ေ၀ဒနာရဲ့ သေဘာကို မသိဘူး။
ေပ်ာက္ခ်င္တဲ့စိတ္နဲ ့ ရႈ ရင္လည္း ေလာဘပါေနလို ့ေတာ္ရံုနဲ ့မေပ်ာက္ဘူး။
အဲ့ဒါေၾကာင့္ ေပ်ာက္ခ်င္တဲ့စိတ္လည္း မထားနဲ ့။
အျပဳတ္တိုင္မယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ၾကမ္းႀကီးလည္း မထားနဲ ့။
ေ၀ဒနာရဲ့ သေဘာကို သိေအာင္လုပ္မယ္လို ့စိတ္ကိုထားပါ။

၀ိပႆနာဆုိတာ သိေအာင္လုပ္တာ။
ရုပ္ေတြ၊ နာမ္ေတြ ရဲ့ သေဘာကို သိေအာင္လုပ္တာ။
လႈပ္ရွားေနတာေတြ ၊မာတာေတြ ၊ ေပ်ာ့တာေတြ ၊ပူတာေတြ၊
ေအးတာေတြက ရုပ္တရားေတြ။
အခုခံစားေနရတဲ့ ေ၀ဒနာေတြက နာမ္တရားေတြ။
အဲ့ဒီ နာမ္တရားျဖစ္တဲ့ ေ၀ဒနာတို ့, စိတ္တို ့ရဲ့ သေဘာကို သိေအာင္
၀ိပႆနာဥာဏ္နဲ ့ရႈတ္မွတ္ေနရတာ။

နာလာတယ္ဆိုုရင္ ျဖည္းျဖည္း ပံုမွန္သာမွတ္။
ထိုင္တယ္ , ထိတယ္ ၊နာတယ္၊ ထိုင္တယ္ ၊ထိတယ္ ၊ နာတယ္။
နာတာ တုိးရင္လည္း တိုးပါေစ- မွတ္ေပး။
ရမွ ရပါ့ေတာ့မလားလုိ ့စိုးရိမ္စိတ္ေတြေပၚလာရင္ အဲ့ဒီစိုးရိမ္စိတ္ကိုမွတ္။
အႏုစိတ္မွတ္ရမွာေနာ္။
စိုးရိမ္တယ္ ၊ စိုးရိမ္တယ္လို ့ မွတ္ပစ္လုိက္။
စိတ္ထဲမွာ ေၾကာက္ရင္လည္း - ေၾကာက္တယ္၊ ေၾကာက္တယ္မွတ္။
ေနာက္တစ္ခါျပန္ၿပီးေတာ့ ထိုင္တယ္ ၊ ထိတယ္ ၊နာတယ္ ျပန္မွတ္ေပး။

{{{ ေ၀ဒနာကို တည့္တည့္ရႈ တာဟာ ျမန္ျမန္ ဆန္ဆန္တရားရတယ္။}}}

ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ရဲ့ ေ၀ဒနာရႈနည္း သံုးနည္းလဲ ရွိတယ္။

၁။ ရန္သူကို ရင္ဆုိင္တိုက္ခိုက္နည္း၊
၂။ ခ်ဳံခို တိုက္ခိုက္နည္း၊
၃။ ရန္သူကို ေခ်ာ့သတ္နည္း။
ခ်မ္းေျမ့ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အလုပ္ေပးမွာ ပါပါတယ္။

လူငယ္ လူရြယ္ေတြကေတာ့ - ရင္ဆုိင္တိုက္ခိုက္နည္းက ေကာင္းတယ္။
ႏွလံုး ေရာဂါရွိတဲ့သူေတြ ဘာေတြဆုိရင္ ခ်ဳံခိုတိုက္ခိုက္နည္းက ေကာင္းတယ္။

***ခ်ဳံခိုတိုက္ခိုက္နည္းဆုိတာ
ကိုယ့္ရဲ့ပင္တို္င္ ကမၼ႒ာန္းကို
မ်ားမ်ားမွတ္ၿပီး ေနာက္မွ ေ၀ဒနာကို ျပန္ရႈတာ။

အင္မတန္ အသက္ႀကီးတဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ားက်ေတာ့
ပင္တုိင္ကမၼ႒ာန္းကို
အၾကာႀကီးမွတ္ၿပီးေတာ့ ေနာက္မွ ေ၀ဒနာကိုရႈ။
အဲ့ဒါကေတာ့ ေခ်ာ့သတ္တဲ့နည္းေပါ့။

**** ရင္ဆုိင္တိုက္ခိုက္ေတာ့ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ တရားသေဘာေတြသိတယ္။
ရင္ဆုိင္တိုက္ခိုက္နည္း -ဆုိတာ ေ၀ဒနာအေပၚ စိတ္ကို တည့္တည့္ထားၿပီးမွတ္တာ။
ေဘးကို ေရွာင္လႊဲမခ်နဲ ့၊ နာတဲ့ ေနရာတည့္တည့္စိတ္ကိုထား။
ထုိင္တယ္၊ ထိတယ္၊ နာတယ္၊ ထိုင္တယ္၊ ထိတယ္၊ နာတယ္ - လို ့ စူးစူးစိုက္စိုက္မွတ္။
အသားေတြ ဆတ္ဆတ္တုန္ေနေအာင္ နာလိမ့္မယ္။ နာပေလ့ေစ ဆက္မွတ္။
အဲ့ဒါေတြဟာ မိမိကို နိဗၺာန္ပို ့မယ္ ့တရားေတြ။

ဒါေတြကို မသိတဲ့အခါက်ေတာ့
တခ်ဳိ ့က ဒါႀကီးက ကိုယ့္ကိုယ္ကို ညွင္းဆဲရာက်တယ္။
ဒါဟာ အတၱကိလမထာႏုေယာဂ။
နာတာႀကီးကို ေအာင့္အည္းၿပီးမွတ္ေနတာ အတၱကိလမထာႏုေယာဂ ၊
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ညဥ္းဆဲၿပီး မွတ္ေနၾကတာႀကီးပဲလို ့
တစ္ခ်ဳိ ့က ေမးၾကတယ္။ ေျပာၾကတယ္။

သတိ ပညာနဲ ့ရႈ တာ
★★★★★★★★★★★
အတၱကိလမထ မျဖစ္ပါဘူး။
သတိ၊ ပညာ မပါမွ အတၱကိလမထ ျဖစ္တာ။
ယၾတာေခ်သလုိမ်ဳိး သူတို ့ကလုပ္တာ။
သူတုိ ့က ဆူးေပၚတက္ထိုင္တယ္၊ ဆူးေပၚတက္အိပ္တယ္၊ တံုးခုန္တယ္၊ေရစိမ္တယ္။
အတိတ္က ပါလာတဲ့ အပါယ္ေလးပါးက်မယ့္ အကုသိုလ္ေတြကို
ယၾတာေခ်သလို ေရွာင္လြဲတဲ့ သေဘာမ်ဳိးလုပ္တာ။
အခု ခႏၶာကိုယ္ႀကီး ဒုကၡခံလုိက္လို ့ရွိရင္ အတိတ္က ပါလာတဲ့
၀ဋ္ေၾကြးေတြ ေက်ေရာဆုိၿပီးေတာ့
အဲ့ဒီယံုၾကည္ခ်က္နဲ ့အပင္ပန္းခံၾကတာ။
အဲ့ဒီယံုၾကည္ခ်က္ကို သဒၵါလို ့သံုးလို ့မရဘူး။
အလြဲအမွားႀကီး ယုံၾကည္တာမဟုတ္လား။

အလြဲ အမွားႀကီး ယံုၾကည္တာကို မိစာၦဒိေမာကၡလို ့ေခၚတယ္။
အဲ့တာ သဒၵါအမွား၊ မဟုတ္တာကို သြားယံုတာ။

ရတနာသံုးတန္ ကံ၊ ကံရဲ့ အက်ဳိးကို ယံုၾကည္တာ ၊
၀ိပႆနာကို ဒီလုိရႈရတယ္ စသည္ျဖင့္ မွန္ကန္တာကို ယံုၾကည္တာက သဒၶါ။
ျမတ္စြာဘုရား ညႊန္ၾကားလို ့ အခု
ဒီမွာ အပင္ပန္းခံၿပီးေတာ့ ရႈတယ္ဆုိတာ
သတိ ၊ ပညာ နဲ ့ရႈတာ။

သူေတာ္ေကာင္းတို ့ရႈတာ ဘာနဲ ့ရႈတာပါလိမ့္။
“ သတိ၊ ပညာ နဲ ့ရႈတာပါဘုရား”
ယၾတာေခ်သလိုမဟုတ္ဘူး။ ခႏၶာသေဘာကို သိတာက -ပညာ။
ခႏၶာသေဘာကို သိေအာင္လုိ ့ ေပၚသမွ်
အေပၚမွာစူးစိုက္တာက -သတိနဲ ့ပညာေပါင္းၿပီးေတာ့ ရႈတာ၊
သတိနဲ ့ပညာ အလုပ္လုပ္ေနတာ။
ပညာဆုိတာ သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္ကို ေျပာတာ။
သူ ့ေနာက္က သမၼာသကၤပၸ ပါတယ္။
ရႈစရာအာရံုေပၚကို ရႈစိတ္ကေလး တင္ပို ့ေပးတာ - သမၼာသကၤပၸ။
ခုနတုန္းက စူးစိုက္တာက သမၼာသတိ။
သမၼာသတိ ေဘးမွာ သမၼာ၀ါယမ နဲ ့ သမၼာသမာဓိရွိတယ္။

ၾကိဳးစားမႈေၾကာင့္ အဆက္မျပတ္စူးစိုက္ႏုိင္တယ္။
ရုပ္နဲ ့နာမ္ အေပၚမွာ
စူးစိုက္မႈေၾကာင့္ တဒဂၤ၊ တဒဂၤ တည္သြားတာကို သမၼာသမာဓိ။

အဲ့ဒီေတာ့ အရွည္ေျပာမယ္ဆုိရင္ - သမၼာသမာဓိမဂၢင္က သံုးပါး။
ပညာမဂၢင္က ႏွစ္ပါ၊ ေပါင္းလုိက္ေတာ့ ငါးပါ။
အဲ့ဒါ ကာရကမဂၢင္ ငါးပါး။

ရႈမွတ္တုိင္း ၊ရႈမွတ္တုိင္း ကာရကမဂၢင္ ငါးပါးနဲ ့အလုပ္လုပ္ေနတယ္။
သီလ မဂၢင္က ပါေတာ့ပါတယ္။
မဂ္ဥာဏ္၊ ဖုိလ္ဥာဏ္မရေသးရင္ သီလ မျမဲေသးဘူး။
ဒါေၾကာင့္မို ့လို့ ကာရကမဂၢင္ ငါးပါးနဲ ့ ၀ိပႆနာဥာဏ္အလုပ္လုပ္ေနတယ္။
၀ိပႆနာရႈမွတ္ေနတာ ကာရကမဂၢင္ငါးပါး။
ပဥၥဂၤ ီကမဂ္လို ့လဲ ေခၚတယ္။

အဲ့ဒီေတာ့ မွတ္တိုင္း၊ မွတ္တိုင္း သေဘာေလးေတြသိသြားတယ္။
နာတာ၊ က်ဥ္တာ၊ ကိုက္တာ၊ ခဲတာကိုမွတ္ေတာ့ ဆင္းရဲတာကို မသိဘူးလား။
“ ဆင္းရဲတာကို သိပါတယ္ဘုရား။”
အဲ့ဒါ အမွန္ပဲ။ အဲ့ဒါ နိဗၺာန္ေရာက္မယ့္တရားပဲ။
နိဗၺာန္ေရာက္မယ့္တရားဆုိတာ အထူးအဆန္းေအာက့္ေမ့ေနၾကတယ္။
အဲ့ဒီ ဒုကၡကို ျမင္ရင္ နိဗၺာန္ေရာက္မယ္။

{{{ ဒုကၡ မွ လြတ္ခ်င္ရင္ ဒုကၡကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္။}}}
ပဋိသေႏၶေနတာမွ လြတ္ခ်င္ရင္ ပဋိသေႏၶေနတဲ့ ဒုကၡကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္။
အိုတဲ့ ဒုကၡမွ လြတ္ခ်င္ရင္ အုိတဲ့ဒုကၡကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္။
ေသတဲ့ ဒုကၡမွ လြတ္ခ်င္ရင္ ေသတဲ့ဒုကၡကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္။
ခႏၶာ ဒုကၡမွ လြတ္ခ်င္ရင္ ခႏၶာဒုကၡကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္။
ခႏၶာလြတ္မွ နိဗၺာန္ကို ေရာက္မယ္။

ဒုကၡသစၥာဆုိတာ သိရမယ့္တရား။ သိရင္ ပယ္ႏု္ိင္တယ္။
သမုဒယေတြကို မပယ္ႏုိင္တာက ဗဟုသုတေတြေတာ့ ရွိတာပဲ။
ဒါေပမဲ့ ဒုကၡကို ေသေသခ်ာခ်ာမသိလို ့ မပယ္ႏု္ိင္တာ။
ဒုကၡကိုသိရင္ ဒီ ၃၁ဘံုကို မတြယ္တာေတာ့ဘူး။
မိမိခႏၶာကိုယ္ကိုလည္း မတြယ္တာေတာ့ဘူး။

တဏွာနဲ ့မတြယ္တာေပမယ္ ့ ေမတၱာနဲ ့ေတာ့ ခ်စ္တယ္။
သာသနာျပဳေနတဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေတြဟာ
တြယ္တာမႈနဲ ့ လာဘ္လာဘေတြလိုခ်င္ေနလို ့
သာသနာျပဳေနတာမဟုတ္ဘူး။
သတၱ၀ါေတြ အပါယ္ေလးပါးမွ လြတ္ပါေစဆုိၿပီး
ေမတၱာနဲ ့သာသနာျပဳေနတာ။

သတၱ၀ါေတြ အပါယ္ေလးပါးက်ေတာ့မွာပဲ၊
လမ္းမွားေတြလဲ အမ်ားႀကီးပဲ။
လမ္းမွားေတြရင္ လူထဲမွာတင္ မဟုတ္ဘူး။
ရဟန္းေတြထဲမွာကို တခ်ဳိ ့အမွားေတြျပေနတယ္။
အမ်ဳိးမ်ဳိးေပၚေနၾကတာပဲ။

သိၿပီးေရာဆုိတာက တစ္မ်ဳိး၊
နိဗၺာန္ဆုိတာ တကယ္ရွိတာမဟုတ္ဘူး။
အခု ေကာင္းေကာင္းစားၿပီး ေကာင္းေကာင္းေနရရင္
ဒိ႒ဓမၼနိဗၺာန္ပဲ။ လမ္းစဥ္ေတြကေတာ့ ရႈပ္ေနတာပဲ။
အဲ့အထဲမွာ စာတက္ေပတက္ေတြလည္းပါတာပဲ ။
အဲ့ဒီလို လမ္းေတြက မွားေနၾကတယ္။
အဲ့ဒီလုိ လမ္းေတြ မွားေနတာေတြကို လိုက္သြားလို ့ရွိရင္
သတၱ၀ါေတြ အပါယ္က်ေတာ့မွာပဲဆုိၿပီး ကယ္တင္ဖို ့အတြက္
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေတြက ေမတၱာနဲ ့တရားျပေနၾကတာ။

သတိ ပညာနဲ ့ရႈမွတ္တဲ့အခါက်ေတာ့
ခႏၶာသေဘာကို သိတယ္။
တကယ္တမ္းၾကေတာ့ ႏွိပ္စက္တဲ့ သေဘာကိုးလို ့သိလာတယ္။
ဘိတ္ဆံုးက်ေတာ့ အဲ့ဒီမွာ သြားစုတာပဲ။

ထိုင္ခါစတုန္းကေတာ့ ထိုင္ေကာင္းသလိုလို ဘာလိုလိုေပါ့။
လမ္းေလွ်ာက္ရတာလဲ ေကာင္းသလိုလိုေပါ့။
သူေတာ္ေကာင္းတို ့ တစ္နာရီျပည့္ေအာင္ ေလွ်ာက္ၾကည့္ပါ။
တစ္နာရီျပည့္ေအာင္ ေလွ်ာက္ၾကည့္ရင္ ဘယ္လိုမ်ားေနမလဲ။
“ ေညာင္းလာပါတယ္ဘုရား.”
ေညာင္းလာၿပီးေတာ့ ထိုင္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြ ေပၚမလာဘူးလား။
“ ထိုင္ခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ေပၚလာပါတယ္ဘုရား ”
ထိုင္ခ်င္တယ္ဆုိတာ ဆင္းရဲလို ့ျပန္ထုိင္ခ်င္တာ မဟုတ္လား။
ဘိတ္ဆံုးက်ေတာ့ ဆင္းရဲတာပဲ။

ထမင္းစားရင္လည္း ခ်က္ျပဳတ္တဲ့သူေတြက
ေသေသခ်ာခ်ာ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ လုပ္ေပးထားတာပဲ။
သူေတာ္ေကာင္းတို ့ မထတန္း တစ္ေနကုန္ စားႏုိင္ပါ့မလား။
“ မစားႏုိင္ပါဘူးဘုရား”
ၾကာေတာ့ ဆင္းရဲလာတာပဲ မဟုတ္လား။
စားတာလဲ ဆင္းရဲတာပဲ။ ေရသန္ ့ပုလင္းေလးေတြကို ႏွစ္ပုလင္း သံုးပုလင္း ေသာက္ႏုိ္င္ပါ့မလား။
“ မေသာက္ႏိုင္ပါဘူးဘုရား ”
ဆင္းရဲတာပဲ မဟုတ္လား သူေတာ္ေကာင္းတုိ ့။
ဆင္းရဲလုိ ့မေသာက္ႏုိင္ေတာ့တာ။
အဓိပၸါယ္က အဲ့ဒီလိုေျပာရာ မေရာက္ဘူးလား။

နာတာ ၊ က်ဥ္တာေတြ စိတ္ရွည္ရွည္နဲ ့မွတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ခႏၶာႀကီးက ႏွိပ္စက္ပါလားဆိုတာသိလာတယ္။

အခုတရားအားထုတ္ခါစမွာ နာတာေတြက သိပ္မသိသာေသးဘူး။
တခ်ဳိ ့က ထိုင္ရင္ နာမွာေပါ့။ နဂို ဒုကၡကို အပိုဒုကၡထပ္ရွာတယ္တဲ့။
အဲ့တာေတြဟာ သတၱ၀ါေတြကို အပါယ္ပို ့မယ့္ လမ္းစဥ္ေတြ။

ဦးဇင္း လက္ေတြ ့ၾကံဳဖူးတယ္။
တရားထိုင္ေနတုန္းမွာ
ဒကာႀကီးတစ္ေယာက္ အနားလာၿပီး
ကၽြတ္ ၊ ကၽြတ္ ၊ ကၽြတ္, ကၽြတ္ နဲ ့လုပ္ေနတယ္။
အဲ့ဒါနဲ ့ ဦးဇင္းက ေမးမိတယ္။
ဒကာႀကီး ကၽြတ္ ,ကၽြတ္ ၊ ကၽြတ္, ကၽြတ္နဲ ့လုပ္ေနတာ ဘာျဖစ္လို ့တုန္းဆုိေတာ့ -
သနားလို ့တဲ့။ ဘာျဖစ္လို ့သနားတာတံုးလို ့ေမးေတာ့
ဒီခႏၶာႀကီး က နဂိုဒုကၡရွိလ်က္သားနဲ ့
ဦးဇင္းက ထပ္ထိုင္ေတာ့ အပိုဒုကၡ ထပ္ရွာတာပဲတဲ့။
အပိုဒုကၡဆုိတာ ဒကာႀကီးတို ့ အိမ္ေထာင္ျပဳတာ အပိုဒုကၡဗ်။
ကိေလသာ လိုက္စားတာ အပိုဒုကၡ။
ဒီ တရားထိုင္တာ အပိုဒုကၡမဟုတ္ဘူးဗ်။
ဒုကၡက လြတ္ေအာင္ လုပ္ေနတာ။
အဲ့ဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးစံု ေတြ ့ရတက္ပါတယ္။

ခႏၶာရဲ့ သေဘာကို တကယ္သိတဲ့ အခါက်ေတာ့ ခႏၶာဟာ
တကယ္ႏွိပ္စက္ပါလားဆုိတာ ျမင္လာတယ္။
အခု သူေတာ္ေကာင္းတို ့သိတာကို
ထပ္ကာ ထပ္ကာသိေအာင္ ၾကိဳးစားၾက။
တရားစခန္းမွာလဲ ၾကိဳးစား၊ အျပင္ေရာက္လဲ ၾကိဳးစား။

ဘာျဖစ္လို ့လဲ ဆုိေတာ့ - သူေတာ္ေကာင္းတို ့ဥာဏ္နဲ ့ေရာ၊
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေတြ ေဟာၾကားတဲ့
တရားေတာ္ေတြနဲ ့ေရာ စဥ္းစားၾကည့္။
အင္မတန္ ဒုကၡမ်ားတဲ့ သံသရာႀကီး။

လူ ့ေလာကမွာ အလြန္အကၽြံေနရ ႏွစ္ေပါင္း ၇၀- ၈၀ ေပါ့ဗ်ာ။
ႏွစ္ေပါင္း ၇၀ - ၈၀ ေလာက္ေနၿပီး အပါယ္ေလးဘံု က်သြားခဲ့ရင္
သူေတာ္ေကာင္းတို ့မလြယ္ေတာ့ဘူး။

ဟိုလိပ္ကမ္းနဲ ့ ထမ္းပိုး ဥပမာလို - ႏွစ္ေပါင္း ကုေဋ ကုဋာခ်ီၿပီးေတာ့
ျပန္တက္ဖုိ ့မလြယ္ေတာ့ဘူး။
လူ ့ေလာကမွာ သုခေလးဟာ ခဏကေလး ခံစားရတယ္။
မေျပာ ပ , ေလာက္ဘူး။
အပါယ္ေရာက္ သြားရင္ နစ္သထက္ နစ္သြားမွာ။

တိရစာၦန္ဘ၀ေရာက္သြားၿပီဆုိပါေတာ့ ။
တိရစာၦန္ တစ္ဘ၀လံုးမွာ ႏုိင္ရာစားၿပီးေတာ့ အသက္ရွင္ရတာ မဟုတ္လား။
အဲ့ဒီေတာ့ အကုသိုလ္ေတြမ်ားမေနဘူးလား။
အကုသိုလ္ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ထပ္မ်ားလာရင္ ေအာက္ကို နစ္သထက္နစ္သြားၿပီး
ေနာက္ဆံုး အ၀ီစိေရာက္ဖို ့ပဲရွိတယ္။ ျပန္တက္ဖုိ ့မလြယ္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္မို ့ ဒီအခ်ိန္ကေလးဟာ အေတာ္အေရးႀကီးတယ္။

အေရးႀကီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ အဖုိးတန္တဲ့တရားကို ရေအာင္ယူပါ။
အဖိုးတန္တဲ့ တရားဟာ သစၥာတရားပဲ။

အခု သူေတာ္ေကာင္းတို ့
သစၥာတရားကို အထိုက္အေလ်ာက္သိေနၾကတယ္။
သစၥာတရားဆုိတာ အမွန္တရားေတြ။
ခႏၶာကိုယ္ႀကီးက ညွင္းဆဲတယ္ဆုိတာ မသိဘူးလား။

အခုစသိေနၿပီ။ ဆက္ၾကိဳးစားပါ။
ခႏၶာႀကီးက ဘယ္လိုပဲ ေနေန၊ ထိုင္ေနလဲ ဆင္းရဲတာပဲ။
သြားေနလဲ ဆင္းရဲတာပဲ၊ စားလဲပဲ ခဏပဲစားႏုိင္တယ္။ ဆက္မစားႏုိင္ဘဲ ညွဥ္းဆဲတာပဲ။
ေရေသာက္လည္း ဆင္းရဲတာပဲ။ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ အိပ္ရာ ဖ်ာကပ္ကို ျဖစ္ရဦးမယ္။

ေဟာတဲ့သူေရာ ၊ နာတဲ့သူေရာ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ အိပ္ရာဖ်ာကပ္ ျဖစ္ရမွာပဲ။
အိပ္ရာဖ်ာကပ္ျဖစ္ၿပီး ဘိတ္ဆံုးက်ေတာ့ ေသရဦးမယ္။
အဲ့ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာဟာ အျမဲ ညွင္းဆဲေနတာပဲ။

လူ ့ေလာကႀကီးမွာ စိုးရိမ္ေသာက ၊ဗ်ာပါဒေတြ အမ်ားႀကီးညွင္းဆဲေနတာပဲ။
အဲ့ဒီဆင္းရဲေတြကို တရားနာတဲ့သူ ၊ တရားစာအုပ္ဖတ္တဲ့သူထက္
တရားအားထုတ္တဲ့သူက ပိုၿပီး သေဘာေပါက္တယ္။

ဘာမွ တရားအားမထုတ္ဖူးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က အေပၚယံပဲ။
ဒုကၡသစၥာ၊ သမုဒယသစၥာဆုိၿပီး က်က္ၿပီးေတာ့ သိမယ္။
ရင္ထဲထိေတာ့ မေရာက္ဘူး။

တရားအားထုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က မရြတ္ဖတ္တက္ဘူး။
မေျပာတက္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ က်က်နန သေဘာေပါက္တယ္။
တယ္ဟုတ္တာပဲ၊ တယ္မွန္တာပဲ၊
ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးက တကယ္ႏွိပ္စက္တာပဲ။
တကယ့္ကို အမ်ဳိးမ်ဳိးလွည့္ပတ္ႏွိပ္စက္ေနတာပဲ။

{{ ဒါေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းတို ့ သိဖုိ ့အတြက္
အတက္ႏုိင္ဆံုး သည္းခံၿပီး ရႈမွတ္ပါ။ မျပင္ နဲ ့။}}}

ဒုကၡအေၾကာင္းကို စိတ္ထဲမွာ
က်က်နန သိသြားေအာင္ သည္းညဥ္းခံပါ။
နည္းနည္းေလးေတာ့ နာတာနဲ ့ေျပာင္းပစ္လုိက္ ၊
ထ ပစ္လုိက္ ၊ ျပင္ပစ္လုိက္ဆုိရင္
ဒီဒုကၡသေဘာကို သိပါေတာ့မလား။
“ ဒုကၡသေဘာကို မသိႏုိင္ပါဘူးဘုရား။”

ဒုကၡသေဘာကို သိေစခ်င္လို ့
သည္းညဥ္းခံ နိဗၺာန္ေရာက္ဆုိတာ ဒီလိုသိ၊
သိရင္းကေန တစ္ခါထိုင္ တစ္ခါသိလိုက္၊
ေနာက္တစ္ခါထိုင္ ေနာက္တစ္ခါသိလိုက္နဲ ့
တျဖည္းျဖည္း အသိကေလး ေတြ ရင့္က်က္လာလိမ့္မယ္။
အဲ့ဒါ စာေပလို နိပကလို ့ေခၚတယ္။
ဟိုးး ပဋိသေႏၶကတည္းက ပါလာတဲ့ တိဟိတ္သေဘာမ်ဳိး။
ပဋိသေႏၶကတည္းက ပါတဲ့ ပညာတဲ့။

( ျမစိမ္းေတာင္ ဆရာေတာ္ အရွင္ဇာေနယ် ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ
ေ၀ဒနာရႈနည္း တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ပူေဇာ္ပါ၏။ )

ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ ိေစတနာအေပါင္းတို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ
ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်းဇူးျပဳျခင္းငွာ အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင့္ တည္ရွိပါေစသတည္း ။

ေမတၱာျဖင့္..
ကို Thant Gyi

No comments:

Post a Comment