Sunday, June 29, 2014

၀ိပႆ နာတရား အားထုတ္ေစရန္ အေရးတၾကီး တိုက္တြန္းဆံုးမစာမ်ား (၅)


Young Buddhist's Association
သာသနာတည္ေနဆဲအခြင့္အခါကုိ အက်ဳိးရွိေအာင္သုံးပါ

“ တစ္သံသရာလံုး ၃၁-ဘံုမွာ ဘ၀မ်ိဳးစံုနဲ႔ ကိေလသာ အာရံုေတြ ခံစားခဲ့၊ အိုခဲ့၊ နာခဲ့၊ ေသခဲ့အရိုးေတာင္လိုပံုေအာင္ ဒုကၡပင္လယ္ေ၀ခဲ့လွၿပီ။

လူ႔ျပည္ဆုေတာင္းတာ ေျမႀကီးႀကီးပြားဖို႔၊ နတ္ျပည္ဆုေတာင္းတာ အေသထပ္ဖို႔၊ ျဗဟၼာ့ျပည္ ဆုေတာင္းတာ မသာႀကီးခ်ဖို႔ပဲ။

ခင္ဗ်ားတို႔ အရိုးေတြ၊ အသားေတြ ေနာက္ထပ္ ေျမႀကီး၁၃-မိုင္တက္ၿပီးမွ ဒီတရားမ်ိဳး ေနာက္ထပ္တစ္ႀကိမ္ေပၚမယ္။

ဘုရားက သံသရာလြတ္ေၾကာင္း ၀ိပႆနာ  အက်ိဳးငွာ ေပၚလာတာ။ဒီအခ်ိန္ကို မိေအာင္သာ ဖမ္းၾကေပေတာ့။"

(မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္၀ိမလ)
* * * * * * *

Young Buddhist's Association

“ကံ” တည္းဟူေသာေရေတြ ခန္းေနၿပီ။
“ငါး”ႏွင့္တူေသာသတၱ၀ါေတြ ေသဘို႔နီးေနၿပီ။
ေသခါနီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတယ္ ဆိုတာ ေခၚလို႕ေကာင္းပါ့မလား။
အခုအခ်ိန္ဟာျဖင့္ မေသရာရွာဘို႕ အခ်ိန္ေရာက္ပါၿပီ။
ေသတာ ထံုးစံဘဲလို႕ဘဲ ေျပာမေနပါနဲ႕ဦး။
မေသရာလည္း လမ္းခြဲရွိေနတယ္ ဆိုတာလည္း သတိထားပါဦး။

(မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
* * * * * * *

ကုိယ္မွာ ျဖစ္တုိင္းျဖစ္တုိင္း၊ စိတ္မွာ ျဖစ္တုိင္း ျဖစ္တုိင္း သတိထား။

အစမွာေတာ့ ႏွာသီးဖ်ားမွာ သတိထား။ ထြက္တုိင္းသိ ၀င္တုိင္းသိ။

တုိးျပီး၀င္သြားတာ သိေန၊ တုိးျပီး ထြက္ေနတဲ့ ထိမႈကေလးကို သိသိေနဖုိ႕ပါပဲ။

အမွန္သိမႈ ညဏ္ကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္သြားမယ္။ ျဖစ္တာကို ျဖစ္တဲ့အတုိင္း
သိေနတာဟာ ၀ိပႆနာပဲ။
(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး)
* * * * * * *

ၿမတ္ဗုဒၶ ၏ ဓမၼ စာစုမ်ား
ေတာင္ပုလုဆရာေတာ္၏ ၀ိပႆနာရွဳနည္း

ေယာဂီသည္ ထိုင္တာကို “ ထိုင္တယ္ ” ဟု သိလွ်င္ ၀ိဇၨာ(အသိပညာ) ျဖစ္၏။ မသိလွ်င္ အ၀ိဇၨာ(မသိမွဳ ေမာဟ) ျဖစ္၏။ ရပ္တာ၊ သြားတာ၊ အိပ္တာ စသည္တို႔ကို သိလွ်င္ ၀ိဇၨာ ျဖစ္၏။ အသိလွ်င္ အ၀ိဇၨာ ျဖစ္၏။
စားတာကို “ စားတယ္ ”၊ ေသာက္တာကို “ေသာက္တယ္” စသည္ ရွဳမွတ္ၿပီး သိလွ်င္ ၀ိဇၨာ ျဖစ္၏။ မသိလွ်င္ အ၀ိဇၨာ ျဖစ္၏။ ထို႔အတူ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ စြန္႔တာကို “ စြန္႔တယ္ စြန္႔တယ္” ဟု မွတ္ၿပီး သိလွ်င္ ၀ိဇၨာ၊ မသိလွ်င္ အ၀ိဇၨာ ျဖစ္သည္။ ထိုနည္းအတူ ျပဳျပဳသမွ် အမူအရာအားလံုးကို သိေအာင္ မွတ္ရမည္။ ဤ၌ “ အ၀ိဇၨာ၊ မသိတာ၊ ေမာဟ ” စကားလံုးတို႔၏ အဓိပၸါယ္သည္ အတူတူ ျဖစ္သည္။ “ ၀ိဇၨာ၊ သိတာ၊ အေမာဟ ” ဟူေသာ စကားလံုးတို႔၏ အဓိပၸါယ္လည္း အတူတူပင္ ျဖစ္သည္။ အ၀ိဇၨာျဖစ္လွ်င္ သခၤ ါရ (အက်ိဳးဆက္ကို ဆက္လက္ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံ) စသည္တို႔ ဆက္ျဖစ္သျဖင့္ သံသရာရွည္မည္။ ၀ိဇၨာျဖစ္လွ်င္ကား အ၀ိဇၨာခ်ဳပ္၏။
အ၀ိဇၨာခ်ဳပ္လွ်င္ သခၤ ါရစေသာ တရားတို႔ ခ်ဳပ္ျပတ္ကာ သံသရာ ရပ္ေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၀ိဇၨာျဖစ္ေအာင္ ျမင္တာ ၾကားတာ နံတာ စားတာ စေသာ အာရံုမ်ားကို ေတြ႕ႀကံဳတိုင္း ျမင္ကာမွ် စသည္ သိေအာင္ ရွဳမွတ္ရမည္။ အျခားအျခားေသာ စကားေျပာတာ၊ ဆိတ္ဆိတ္ေနတာ၊ ရွဴတာ၊ ရွိဳက္တာ၊ ပိန္တာ၊ ေဖာင္းတာ၊ ေဒါသျဖစ္တာ၊ ႏွေျမာတာ စသည္ျဖင့္ ကိုယ္အမူအရာ၊ စိတ္အမူအရာ ျဖစ္ျဖစ္သမွ်ကို သိေအာင္ အၿမဲမျပတ္ ရွဳမွတ္ေနရမည္။ ထိုသို႔ ရွဳမွတ္ႏိုင္မွသာ သံသရာျပတ္ေၾကာင္း ၀ိဇၨာျဖစ္၍ မရွဳမွတ္ႏိုင္က သံသရာလည္ေၾကာင္း အ၀ိဇၨာခ်ည္း ျဖစ္ေနလိမ့္မည္။ နာမ္ရုပ္ကို အမွန္ထင္ျမင္လွ်င္ ပုထုဇဥ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ရဟႏၱာလို ခ်မ္းသာစြာ ေနႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ပုထုဇဥ္ျဖစ္၍ တဒဂၤ (တခဏမွ်) သာ ေနႏိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ နာမ္ရုပ္ကို အမွန္ျမင္လွ်င္ မိစၦာဒိဌိ (၆၂) ပါးလည္း မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ နာမ္ရုပ္ကို အမွန္အတိုင္း ပိုင္းျခားသိေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ သကၠာယဒိဌိ(ငါအစြဲအျမင္) ကို စြန္႔ပယ္ႏိုင္၍ ဉာဏ္အျမင္ စင္ၾကယ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမင္ ၾကား နံ စား ထိ သိ အာရံုမ်ားႏွင့္တကြ ေစ်းေရာင္း ေစ်း၀ယ္ လယ္လုပ္ယာလုပ္ စေသာ မည္သည့္ကိစၥကို ျပဳျပဳ၊ ျပဳသမွ်ကို သတိမလစ္ေစဘဲ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ရွဳမွတ္သင့္ပါသည္။ တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္အေပါင္းတို႔ကလည္း က်င့္ႀကံအားထုတ္ႏိုင္ၾကၿပီး ျမတ္နိဗၺာန္
ကို ရေရာက္ႏိုင္ၾကပါေစ ကုန္သတည္း။ ။
သာသနာေရး၀န္ႀကီးဌာန သာသနာေတာ္ထြန္းကားျပန္႔ပြားေရး ဦးစီးဌာန၏ ဗုဒၶဘာသာေကာင္းတစ္ေယာက္မွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။

Shared from Ma Myint Sandar (FB)

No comments:

Post a Comment