ဝိပႆနာကမၼ႒ာန္းအရာမည္သည္ အလြန္နက္နဲ သိမ္ေမြ႔လွ၏။ ေဟာေျပာျပသဆုံးမသြန္သင္ေသာ ဆရာေနရာက်လို၏။ သိသင့္ေသာအရာ၌ ေနရာက်သိႏုိင္ေအာင္ ေဟာေျပာမွုထင္ျမင္ေအာင္ အားထုတ္ရမည့္အရာ၌ ေနရာက် ထင္ကြက္ ျမင္ကြက္ေပၚေအာင္ ျပသမွုသည္ကား ဆရာ့တာဝန္တည္း။
ထင္ကြက္ ျမင္ကြက္ေပၚရုံမွ်ႏွင့္ ကမၼ႒ာန္းကိစၥ ခရီးေရာက္ႏုိင္ေသးသည္မဟုတ္ ထင္ျမင္ရန္ အားထုတ္ရန္အခ်က္ကို ဆရာသြန္သင္ျပသ၍ လွလွၾကီးရိပ္မိေသာအခါ အထင္အျမင္ ေန႔စဥ္တိုးပြားေစရန္ ရဟန္းျဖစ္ခ့ဲအ့ံ ဆိတ္ျငိမ္ရာေတာေတာင္အရပ္သို႔ဝင္၍ ထက္သန္ေသာ ဝီရိယျဖင့္ လရွည္ႏွစ္မ်ားအားထုတ္မွု လူျဖစ္အ့ံ အိမ္စီးပြားႏွင့္ဖက္တြဲ၍ လရွည္ႏွစ္မ်ား စြဲျမဲမွုသည္ကား တပည့္၏တာဝန္တည္း။
အာနာပါနအစရွိေသာ (သမထ) ကမၼ႒ာန္းမ်ိဳးသည္ကား ေဟာေျပာမွုအလြန္လြယ္၏။ နိမိတ္အထင္ရေအာင္ အားထုတ္မွု အလြနါခဲယဥ္း၏။ အိမ္၌ေန၍ စီးပြားႏွင့္ ဖက္တြဲျခင္းငွာမရ။ ဆိတ္ျငိမ္ရာသို႔ထြက္၍ အျပင္းအထန္အားထုတ္ႏုိင္မွ နိမိတ္ကိုရႏုိင္၏။
ဝိပႆနာကမၼ႒ာန္းသည္မူကား ဥာဏ္အလုပ္ျဖင့္၍ လယ္လုပ္ရင္းျဖစ္ႏုိင္၏။ ယာလုပ္ရင္းလည္း ျဖစ္ႏုိင္၏။ ေလွသြားရင္း ဝန္ထမ္းရင္း ေရာင္းရင္း ဝယ္ရင္းအစရွိသည္ျဖင့္ အိမ္အလုပ္ အိမ္စီးပြားႏွင့္ ဖက္တြဲႏုိင္သတည္း။
ဘုရားလက္ထက္ေတာ္၌ သမထကမၼ႒ာန္းကို ေပါက္ေရာက္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္ေသာသူသည္ အလြန္နည္း၏။ အိမ္၌ေန၍ အိမ္စီးပြားဖက္တြဲ၍ စြဲျမဲၾကသူမ်ား၏။ ထိုစကားမွန္၏။ သမထကမၼ႒ာန္းေပါက္ေရာက္သူ လူ၌အလြန္နည္း၏ ရဟန္းတို႔သာမ်ား၏။
ဝိပႆနာကမၼ႒ာန္းေပါက္ေရာက္၍ ေသာတာပန္ အရိယာျဖစ္ၾကသူကား လူ၌အလြန္မ်ား၏။ လူေသာတာပန္ တစ္ေထာင္ကို ရဟန္းေသာတာပန္ တစ္ေယာက္က်ထား၍ ေရတြက္ေသာ္လည္း ရဟန္းဘက္ကသာ ကုန္ေလရာ၏။ လူဘက္မွ မကုန္ေလရာ ဤမွ်ေလာက္မ်ားျပားရိပ္ထင္၏။
အဘယ္ေၾကာင့္နည္း ေလာက၌ ရွိရင္းကပင္ ရဟန္းအလြန္နည္း၏။ လူကမူမဇၩိမတိုက္ႏွင့္ အျပည့္ရွိ၏။ လူေသာတာပန္လည္း ျပည့္မတတ္ပင္မ်ားျပားလွ၏။ ထိုသုိ႔မ်ားလွျခင္းက အိမ္စီးပြားႏွင့္ ဝိပႆနာ တြဲခ်င္တိုင္းတြဲသာလွေသာေၾကာင့္တည္း။
အယုတ္အားျဖင့္ အေစခံ အိမ္ကြ်န္မ အခစားကူလီပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း သံေဝသတိ ေကာင္းေကာင္းရွိပါလွ်င္ ဝိပႆနာဖက္တြဲ ႏုိင္ေတာ့သည္သာတည္း။ ဤမွ််သာစကားစုျဖင့္ ဝိပႆနာမွုမည္သည္ လူတို႔လည္း စြဲျမဲျခင္းငွာ အလြန္ေကာင္းလွေၾကာင္း ျပလိုရင္းစကားတည္း။
(လယ္တီဒီပနီေပါင္းခ်ဳပ္ တတိယတြဲ စာမ်က္ႏွာ ၃၁၆)
******************************
(ေမတၱာရွင္ ေရႊျပည္သာ)
No comments:
Post a Comment