ွဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာေမာင္ေအာင္ထြန္းကို(၁၆.၃.၁၉၁၃) တြင္ေမြးဖြားခဲ ့ သည္။ ငယ္စဥ္ကေကာင္းစြာစာမသင္ခဲ ့သျဖင္ ့့ေသစာရွင္စာေလာက္တာဖတ္တတ္သည္။ အိမ္ေထာင္(၄)ၾကိမ္ျပဳခဲ ့သည္။ သားေကြ်းမႈ၊ မယားေကြ်းမႈအတြက္။ အသက္(၄၆)ႏွစ္အရြယ္အထိ၊အရက္သမားေလာင္းကစားသမား၊ ေၾကးစားလူမိုက္၊ ဓါးျပဗိုလ္ဘ၀တို ့ ျဖင္ ့၊ အကုသိုလ္မ်ိဳးစံုက်ဴးလြန္ရင္း၊ အစိုးရျပစ္းဒါဏ္မ်ားလည္းက်ခံခဲ ့သည္။
တေန ့တြင္ဇနီးသာ္၀ယ္လာေသာစာမတတ္ ေသာစြန္းလြန္းဆရာေတာ္ အေၾကာင္း၊ စာအုပ္ကိုရုပ္ပံုမ်ားၾကည္ ့ရင္း၊ သတိပ႒ာန္ေလးပါးကိုစာလံုးေပါင္းဖတ္ၾကည္ ့
ျပီး၊ "သူေတာင္ရဟႏၱာျဖစ္ရင္ ငါလည္းက်င္ ့ ရင္ျဖစ္မ်ာပဲ" ဟုတရားက်င့္ လိုစိတ္စတင္ျဖစ္ေပၚခဲ ့ သည္။
ေနာက္ဆံုးအၾကိမ္ ဓါးျပတိုက္ရာတြင္ ဦးေခါင္းကိုဓါးခုတ္ခံရျပီး သံေ၀ဂအၾကီးအက်ယ္ရခဲ ့သည္။ (၇)ရက္အၾကာ၊ ဒါဏ္ရာသက္သာသြားေသာအခါ ၊
စြန္းလြန္းစာအုပ္ယူျပီး၊ေမွာ္ဘီ၊ ေနွာကုန္းရြာ၊ ေက်ာင္းေလးေက်ာငး္သိမ္ထဲ တြင္၊ (၉)ပါးသီလခံယူျပီး၊ တံခါးပိတ္ခါ တရားစက်င္ ့သည္။ လူေသလွ်င္ေသ၊
မေသလွ်င္ကိေလသာေသ။ ဟုျပင္းျပေသာစိတ္ျဖင္ ့ ၀င္ေလ ထြက္ေလ ႏွာသီးဖ်ားထိသည္ကို သတိျဖင္ ့ မျပတ္ရွဳမွတ္သည္။
မခံမရပ္ႏိုင္ေသာေ၀ဒနာတို ့ေၾကာင္ ့၊ ထိုင္ရာမွတဗိုင္းဗိုင္းလဲက်သည္။ သတိမလြတ္ေစပဲမေလ်ာ့ ေသာဇြဲျဖင္ ့ ေ၀ဒနာတခုစီ၏ သေဘာကို၊ သူ ့ ဟာသူ မဆံုးမခ်င္း
သီးခံရင္းမွတ္သည္။ (၆)ရက္ေျမာက္ေသာေန ့ (၁၂.၉.၁၉၅၉)တြင္ပထမအသိထူးကိုရရွိသည္။ (၉)ရက္ေျမာက္ေန ့ တြင္(၈)ပါးသီလကိုေျပာင္းယူျပီးေႏွာကုန္းရြာ၊ အမၾကီးေဒၚဖြားစိန္ျခံ၀င္းထဲရွိေဆးရိုးပင္ေအာက္၊ ႏွင္ ့၊ ေန ့ ခင္းဘက္တြင္ လူသူကင္းေသာ၊ ေနာကုန္းသခၤ် ိင္းတြင္သြားေရာက္တရားက်င္ ့သည္။
ေ၀ဒနာကိုႏိုင္ျပီးေနာက္၊ (၇)ရက္ခန္ ့ ေန ့ ေရာ ညေရာ ဆက္တိုက္အစာမစားပဲ၊ ရွဳမွတ္ခဲ ့သည္။ တရားထိုင္စဥ္။ မွတ္၊ ျခင္၊ ယင္တို ့ ေၾကာင္ ့ပိတ္ျဖဴအ၀တ္အတြင္း
ေသြးမ်ားစြန္းေနသည္။ အတြင္းေ၀ဒနာကိုဥပကၡာျပဳႏိုင္သလို၊ အျပင္ေ၀ဒနာကိုလည္းသီးခံႏိုင္ခဲ ့သည္။
(၁၀.၁၀.၁၉၅၉) တြင္ဒုတိယအသိထူးကိုရသည္။ သိလိုျမင္လိုသည္မ်ားကိုပါ၊ သမာဓိအားျဖင္ ့သိျမင္လာသည္။ (၁၅.၃.၁၉၆၀) အေပါ ့
အေလးသြားရန္၀ါးငုတ္ေပၚထိုင္ရင္း တတိယတရားအသိထူးႏွင္ ့ အတူ နတ္ျပည္(၆)ထပ္။ ျဗဟၼာ(၂၀)။ ငရဲၾကီးအထပ္ထပ္ကို အ၀ီစိထိေအာင္ ေတြ ့ ျမင္ရသည္။
ပထမႏွင္ ့ ဒုတိ.အသိထူးရပံုမ်ားကို တတိယအသိထူးရျပီးမွ၊ ျပန္လည္ဆင္ျခင္ကာသိျမင္ခဲ ့ ျခင္းျဖစ္သည္။
သၾကား။ ျဗဟၼာတို ့၏ေလွ်ာက္ထားခ်က္အရ၊ (၁၂.၃.၁၉၆၁) တြင္ရဟန္းျပဳသည္။(၂၀.၅.၁၉၆၁)တြင္ ဒကာရင္း ဦးစု၏ေနအိမ္၌က်င့္ စရာမရွိေတာသည္ကိုသိေသာေနာက္ဆံုးအသိထူးကိုရရွိသည္။ ျဗဟၼာ၃ဦး၏ေတာင္းဆိုခ်က္အရ၊ရဟန္း(၁၂)၀ါအတြင္းျမန္မာျပည္အႏွံ ့အေရွ ့ဘက္ေတာင္ၾကီးျမိဳ ့၊ အေနာက္ဘက္စစ္ေထြျမိဳ ့၊ ေျမာက္ဘက္ျမစ္ၾကီးနားျမိဳ ့။ေတာင္ဘက္ျမိတ္ျမို ့ မ်ားအထိ၊ ပင္ ့ေဆာင္ေသာျမို ့ မ်ားသို ့ လိုက္လံတရားျပသည္။
တစ္ေန ့ လွ်င္(၂) ၾကိမခန္ ့ ပံုမွန္ေဟာေျပာေလ ့ ရွိသည္။ (၂၁)လအေတြ အၾကံဳ ခႏၶာကိုယ္ေတြ ့မဂ္ေလးပါးတရားကို မနားမေနလွည္ ့ လည္ေဟာၾကားသည္။
တရားေဟာျပီးတိုင္း နာတယ္။ ကိုက္တယ္။ေယာက္က်ား။ မိန္းမ။ စသည္ ့ မရွိတဲ ့ ပညတ္ေတြစြဲေသျပီး အပါယ္မက်ေအာင္လက္ေတြ တရားထိုင္ေစသည္။
ေရာဂါေ၀ဒနာမ်ားဖိစီးႏွိပ္စက္သည္ကိုပင္၊ ဂရုမထားပဲ ၊ အမ်ားျပည္သူတို ့သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲ မွ၊လြတ္ကင္းျပီး သူ ့လိုတရားခ်မ္းသာကိုခံ စားႏိုင္ၾကေစရန္၊လမ္းျပကယ္တင္လဲ ့သည္။
(၈.၇.၁၉၇၃)တြင္ခႏၶာ၀န္ခ်ခဲ ့ သည္။ မပုတ္မသိုးေသာရုပ္ကလပ္ေတာ္ကို(၃)ႏွစ္အပူေဇာ္ခံထားစဥ္အတြင္း၊ ပတၱျမားလံုးအသြင္မ်က္ရွင္ေတာ္ႏွစ္ဆူႏွင္စြယ္ေတာ္တစ္ဆူရရွိခဲ ့ သည္။
ဆရာေတာ္သည္ မရမေနစိတ္ျဖင္ ့ ၾကိဳးစားလွ်င္၊ မျဖစ္ႏိုင္တာ မရွိေၾကာင္း တရားလိုျခင္ေသာသဒၶါတရားသာအဓိကျဖစ္ေၾကာင္းလက္ေတြ ့ျပသသြားခဲ ့သည္။
လူဆိုးလူမိုက္ဘ၀မွဘုရားေပးေသာ၊ အျမင္ ့ ဆံုးဘြဲ ့ ကိုရယူႏိုင္သည္ ့ အထိ၊ ဘ၀ကိုေျပာင္းျပန္လွန္ျပခဲ ့ သည္။
ေနာင္လာေနာင္သားမ်ားတရားခ်မ္းသာခံစားႏိုင္ၾကေစရန္၊ လမ္းျပကယ္တင္ခဲ ့သည္။
မသိခ်င္နဲ ့။ မၾကားခ်င္နဲ ့။မျမင္ခ်င္နဲ ့၊ ခ်င္(၃) ခ်င္ေရွာင္ရင္၊ ေသာတာပန္လည္းလက္တလွိမ့္ ကေလး၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္၊ ရဟႏၱာ လည္းလက္တလွိမ္ ့ကေလး၊ ၾကိုးစားပါ၊ သဒၶါ စိတ္တင္ထား၊ တထိုင္ထည္းနဲ ့ ရတယ္။ နည္းသိရင္လြယ္လြယ္ေလး။ မ်က္စိမွိတ္ျပီးလက္ကေလးထပ္ျပီးထားပါ။ ပထမ အာနာပါန
သတိယူ၊ တြန္းတယ္ ကန္တယ္ သေဘာေလးကို သာသိ။ မသိပဲ မ၀င္နဲ ့။ မသိပဲ မထြက္နဲ ့။ အတိတ္ကိုလည္းမေတြးနဲ ့ ။ အနာဂတ္ကိုလည္းမစဥ္းစားနဲ ့
ခႏၶာထဲကဘာပဲေပးေပး၊ ေ၀ဒနာတလံုးထဲ သိ။ (ေ၀ဒနာ(နာမ္)၏သေဘာ၊ ခံစားျပီးပ်က္တာကိုသိ၊) ဘယ္လိုခံစားသလဲ သူ ့ သေဘာကိုၾကည္ ့ ေန။
နာတယ္လို ့ သိတဲ ့ အသိေ တြ မျဖစ္ေစနဲ ့။ နာသူ၊ ကိုက္သူ၊
ထံုသူမရွိ။ ေယာက္က်ားေကာင္၊ မိန္းမေကာင္ဆိုတာမရွိတဲ ့ တရားေတြ။
ခႏၶာၾကီးမညွာနဲ ့ ၊ ညွာေနရင္အပါယ္မလြတ္ဘူး။ ေသခ်င္လည္းေသေရာ၊ ငါမွမဟုတ္ပဲ၊ ဒီစိတ္ကိုထားပါ။ ေ၀ဒနာဆိုတာျမဲေနတဲ ့ တရားမဟုတ္ဘူး၊
ျဖစ္လာရင္ပ်က္မွာ၊ သူ ့ သေဘာနဲ ့ သူျဖစ္လာတာ။သူ ့ သေဘာနဲ ့ သူပ်က္မွာ။ ေ၀ဒနာမကုန္မခ်င္းမထနဲ ့၊ အရိုးေၾကေၾက အေရခန္းခန္း၊ လူေသရင္ေသ၊
မေသရင္တရားရ ဆိုတဲ ့ စိတ္ထား။
ေသလည္းမေသႏိုင္ပါဘူး။ နင္လားငါလားလုပ္ရင္ရမယ္။ အ၀ိဇၹာနဲ ့ ၀ိဇၹာစစ္တိုက္တာ။ အကုသိုလ္စိတ္နဲ ့ ကုသိုလ္စိတ္ေျပာင္းတာ။ သူၾကိတ္၊ ကိုယ္ၾကိတ္၊
ဒီေ၀ဒနာကိုသည္းညည္းခံျပီးတိုက္။ ေလွ်ာ ့မျပစ္နဲ ့ ။ ေတာ္မျပစ္နဲ ့။ ျပင္မျပစ္နဲ ့ ။ လွန္မျပစ္နဲ ့။ ေသခါနီးဆဲဆဲေတာ္ပစ္လို ့ မရဘူး။ ဒါအေသက်င္ ့ ေနတာ။
အပါယ္ေလးပါးနဲ ့ နတ္ျပည္နဲ ့လဲ ေနတာ။
ေ၀ဒနာပ်င္းရင္၊ ပ်င္းပ်င္းေလးရွဴသြား။ မရွဴပဲနဲ ့ မွိန္းလိုက္ေနရင္ ေ၀ဒနာကိုမခံႏိုင္ဘူး ၊ဒါမွမရေသးရင္တကိုယ္လံုးျဖန္ ့ရွဳ၊ တစ္ေနရာထဲ မရွဳနဲ ့။
ကိုယ္ ့ စိတ္ကိုယ္စစ္၊ ေရွ ့ စိတ္ကေလးေတာ္ခ်င္ရင္။ ေနာက္စိတ္ကေလးကတြန္းတင္လိုက္ၾက။ျပင္းျပင္းထန္ထန္ၾကီးလုပ္ရမယ့္တရားမဟုတ္ဘးူမမွတ္နဲ ့ မွတ္ေနရင္ပညတ္ၾကီး။
သေဘာကိုလိုက္ၾကည္ ့ ပါ။ သူ ့ သေဘာကေလးကို အစ အလယ္ အဆံုး မ်က္ျခည္မျပတ္ လိုက္ၾကည္ ့။ အစိုးမရတဲ ့ အနတၱတရား။ မတင္းနဲ ့ မကိုက္နဲ ့ လို ့ေတာင္းပန္လို ့ မရဘူး၊ငါ ့သေဘာမလုပ္နဲ ့။ ငါမရွိတာ အရွိထင္ျပီဆို ငါခံရျပီသာမွတ္။ သူ ့ သေဘာေတြ ပါမ်ားရင္ ငါျပဳတ္သြားလိမ္ ့ မယ္။
အတြင္းေလာကဓံ ႏိုင္ေအာင္တိုက္ရင္၊ အျပင္ေလာကဓံ ေရပဲ။ ဒီရုပ္နဲ ့ ဒီနာမ္ဟာျဖစ္လာရင္ ဒုကၡၾကီး မခ်စ္ပဲနဲ ့ ေပါင္းေနရတယ္။ မနာခ်င္ပဲနဲ ့နာေနရတယ္။ မခံစားခ်င္ပဲနဲ ့ ခံစားေနရတယ္။မလိုျခင္ၾကနဲ ့ေတာ့။မတပ္မက္ၾကနဲ ့ ေတာ့။
No comments:
Post a Comment