Monday, June 30, 2014

ကမာၻေလာကရဲ ႔ ဒုကၡလမ္းဆံုး


သာသနာသည္ ဘုရားပြင္႔မွ ေပၚလာတာ ဒီေတာ႔ ဘုရားပြင္႔တာနဲ႔ ႀကံဳရျခင္းသည္ နံပါတ္တစ္ အခြင္႔ အေရး …… ။
နံပါတ္ႏွစ္ အခြင္႔အေရးကေတာ႔ သာသနာကေတာ႔ ပြင္႔ေနပါတယ္။ သို႔ေသာ္ယူတတ္မွရတယ္ ။ မယူတတ္ရင္မရ၊ ဒါ႔ေၾကာင္႔ သာသနာထြန္းကားရာမွာ လူျဖစ္ခြင္႔ရတာသည္ အထူးအခြင္႔အေရးႀကီးတစ္ခု ၊
နံပါတ္သံုး အခြင္႔အေရးကေတာ႔ သာသနာပြင္႔ခ်ိန္မွာ ကိုယ္က သမၼာဒိဌိ အယူရိွသူ ျဖစ္ေနဖို႔လိုပါတယ္။ အေျခခံ အားျဖင္႔ ကံကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္ရမယ္။ ေကာင္းတာလုပ္ ေကာင္းတာျဖစ္မယ္။ ဆိုးတာလုပ္ ဆိုးတာျဖစ္ မယ္ ဆိုတာေလာက္ေတာ႔ သိထားရမယ္။

ေကာင္းတာလုပ္ေကာင္းက်ိဳးရဆိုတာ ေဆာင္းရာသီထဲ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေလး ေနရသလိုေပါ႔ ။ ဆိုးတာလုပ္ ဆိုးက်ိဳးရဆိုတာ ေႏြရာသီေနပူခရီးထဲ ေနကိုေခါင္းရြက္ သြားေနရသလိုေပါ႔။
ဘုရားေခတ္က သီဟစစ္သူၾကီးက အလွဴဒါနေတြျပဳျပီး ဘုရားကို ေမးေလွ်ာက္ဖူးပါတယ္။

တပည္႔ေတာ္တို႔ ဒီလိုကုသိုလ္ေကာင္းမွဳေတြ ျပဳလုပ္တာ ဘာအက်ိဳးေတြရပါသလဲဘုရားတဲ႔။ ဘုရားရွင္က ဒီလိုအေျဖေပးခဲ႔႔ပါတယ္။
၁။ လူနတ္တို႔ခ်စ္ခင္တယ္ ။
၂။ မိမိအိမ္ရာဌာနကို သူေတာ္ေကာင္းတို႔သာ ၀င္ထြက္သြားလာတယ္။
၃။ သြားေလရာ မ်က္ႏွာပြင္႔တယ္။
၄။ ေနရာတကာ ၀င္ရဲထြက္ရဲတယ္တဲ႔။
ဒီလိုသိႏိုင္တာသမၼာဒိ႒ိအယူရိွမွ မရိွရင္ မသိႏိုင္ဘူး။

ေနာက္တစ္ခါ နံပါတ္ေလးအခြင္႔အေရးက မ်က္စိ၊ နား၊ လွ်ာ ၊ ကိုယ္၊ စိတ္ အၾကည္ဓာတ္အား ေကာင္းေနျခင္းဟာလည္း အခြင္႔အေရးၾကီး တစ္ခုပဲေနာ္…..။ မ်က္စိ မြဲေန ကန္းေနရင္ ဘုရားရွင္ ၾကြလာတာေတာင္ ျမင္ရပါ႔မလား ။
မျမင္ရပါဘုရား
နားကန္းေနရင္ေကာ တရားသံၾကားတရားနာခြင္႔ ရပါဦးမလား
မရပါဘုရား
ဒီလိုအခြင္႔အေရးေကာင္းေတြ ဘယ္မွာ အသံုးခ်မွာလဲ၊ ၀ိပႆနာ သာသနာၾကီးပြင္႔ေနခ်ိန္မွာ ဒါနေလာက္နဲ႔ ၿပီးၾကမွာလား။
မျပီးပါဘုရား
ဒါနက ရိကၡာေလာက္ရမွာဗ် ။ သံသရာ ခရီးအတြက္ ရိကၡာေနာက္ ေလာက္ပဲရမွာ။

သံသရာခရီးဆိုတာလည္း တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ခရီးတိုရွည္ မတူၾကဘူး။ ဇီးကုန္းက မဟာျမိဳင္လာရင္ တစ္ရက္ခရီးဆိုေတာ႔ ရိကၡာနညး္နညး္နဲ႔ ရတယ္ ၊ ဒီထက္ပိုေ၀းရင္ ဆန္ႏို႔ဆီဘူး ၂ လံုးေလာက္နဲ႔ ရပါ႔မလား။
မရပါဘုရား
သီလကလည္း ဘ၀ခ်မ္းသာေအာင္ေတာ႔ လုပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္ ။ သူမ်ားအသက္မသတ္တဲ႔သူ ကိုယ္႔လာသတ္မွာ မပူရဘူး။ သူမ်ားပစၥည္း မခိုးတဲ႔သူ သူခိုးေဘးသူခိုးရန္ မပူရဘူး။ သီလက ဘ၀အက်ိဳးေပးကို ေအးေအာင္ပဲ တတ္ႏုိင္တယ္ ။ ဒီအကိ်ဳးေပးကို ခံစားမွာက ဒါန…….။။
ဒါန သီလေလာက္န႔ဲ သံသရာခရီးရွည္ၾကီးနဲ႔ ႏိွဳင္းစာလိုက္ရင္ အက်ိဳးေပးက ဆန္ႏို႔ဆီဘူး ၂ လံုးစာေလာက္ ရိွေသးတာ ဒီေလာက္ရိကၡာေလးနဲ႔ ခရီးေ၀းခရီးရွည္ၾကီးကို ဘယ္လိုသြားႏုိင္မွာလဲ ။ ဒီရိကၡာေလး ကိုင္ျပီး ထိုင္ေန ၊ မိွဳင္ေန ၊ ငိုင္ေန ၊ ရပ္ေနလို႔ ခရီးဆံုးမွာတဲ႔လားဗ်။
မဆံုးပါဘူးဘုရား

ဒါန သီလ အက်ိဳးေပးခ်မ္းသာဆိုတာေရာ တကယ္ခ်မ္းသာလို႔လား ။ ဒုကၡတစ္က်ပ္သားရင္းမွ သုခတစ္မတ္သား ေလာက္ရတာ ခ်မ္းသာလို႔ ေခၚမလားဗ်။ ဒုကၡနဲ႔ သုခ ဘယ္ဟာပိုမ်ားေနတုန္း။
ဒုကၡကပိုမ်ားေနပါတယ္ဘုရား
တို႔ ေတာေျပာေျပာရရင္ နတ္ေတာ္ျပာသိုမွာ ခ်က္မယ္႔ ထမင္းအိုးကို ကဆုန္နယုန္က တည္ရတာ၊ မီးေမႊးရတာ ၊ သေဘာေပါက္ရဲ ႔လား။
ေပါက္ပါတယ္ဘုရား
ကဆုန္ နယုန္ထယ္ထိုး ၊ ထြန္ထြန္၊ ေကာက္စိုက္ဗ်ာ၊ နတ္ေတာ္ျပာသိုက်မွ စားရမွာ။ ဘယ္ႏွယ္႔လဲ သုခလား ၊ ဒုကၡလား။
ဒုကၡပါဘုရား

ဒါလူမွ ဒုကၡရိွတာမဟုတ္ဘူးဗ်။ နတ္လည္း နတ္ဒုကၡ ပိုၾကီးပါလိမ္႔မယ္။ နတ္ျပည္ဆိုတာ ဘာမွမလုပ္ရတာ။ အခ်ိန္ေတြ အားေနေတာ႔ ရန္ျဖစ္လို႔ ပိုမေကာင္းဘူးလား။ တို႔လူ႔ျပည္မွာက ရန္ျဖစ္ခ်ိန္မရေအာင္ အလုပ္မ်ားေနလိုက္ၾကတာ ၊ ျဗဟၼာလည္း ျဗဟၼာဒုကၡရိွမွာပဲ ၊ ဒီရိကၡာထုပ္ေလးနဲ႔ ဘယ္သြားလို႔မွ မခ်မ္းသာဘူး။ သြားပါ -ရွာပါ ဒီရိကၡာထုပ္ကေလးကိုင္ျပီး ခ်မ္းသာကိုလိုက္ရွာေနတာ ဘယ္မွာေတြ႔မယ္ထင္သလဲ။
မေတြ႔ပါဘုရား
မေတြ႔တာလမ္းမမွန္လို႔ဗ်။ အျပင္လမ္းက သြားေနသေရြ႔ ခ်မ္းသာစစ္ ခ်မ္းသာမွန္ကို ရွာေတြ႔မွာ မဟုတ္ဘူး။
ဘုရားေခတ္က စ်ာန္အဘိဥာဥ္ရ ရဟန္းတစ္ပါးရိွတယ္။ သူ႔တန္ခိုးနဲ႔ ကမၻာေလာက ဘယ္မွာဆံုးမလဲဆိုတာ လိုက္ရွာသတဲ႔ ။ ကမၻာ တစ္ခုကို ေျခတစ္လွမ္းႏွုန္းနဲ႔ သြားတာေတာင္ ဘယ္မွာမွ အဆံုးမရိွ။
ဆံုးခ်င္ရင္ အတြင္းကလိုက္ရမွာ ၊ မေနာက လိုက္ရမွာ။

ကမၻာတစ္ခုကို ေျခတစ္လွမ္းႏွုန္းနဲ႔ သြားႏုိင္တဲ႔ စ်ာန္ရပုဂၢိဳလ္ေတာင္ ကမၻာေတြမဆံုးပါဘူး ဆိုတာ နင္တို႔ဘယ္ေတာ႔ဆံုးလို႔ ဘယ္ေတာ႔ပန္းတိုင္ေရာက္မွာလဲ ။
ဒို႔ဒကာ ဒကာမမ်ား ေျခတစ္လွမ္းလွမ္းရင္ ဘယ္ေလာက္ ေရာက္သလဲ ။
ေျခတစ္လွမ္းစာပဲ ေရာက္ပါတယ္ဘုရား
ကဲဗ်ာ ကဲဗ်ာ ။ ခရီးသြားႏွဳန္းနဲ႔ ရိကၡာနဲ႔ ကမၻာေတြ ဆံုးပါ႔မလား။ တြက္ၾကည္႔ၾကဦးေနာ္။ ျပီးေတာ႔ သြားေနတာ ဘယ္လမ္းကလဲ။
အျပင္လမ္းကပါဘုရား။
အျပင္လမ္းသည္ မဆံုးႏိုင္ေသာလမ္း ပန္းတိုင္မရိွေသာလမ္း။ ေမာျပီးျပန္လာရမယ္႔လမ္း။ ခရီးၾကမ္းဒီဘ၀နဲ႔မ်ား မေရာက္လို႔ကေတာ႔ အပါယ္ေလးဘံုဘ၀ေတြမ်ား က်ေရာက္သြားရင္ လမ္းဘယ္မျမင္ ၊ လမ္းမရိွေတာ႔ဘူး။ လမ္းေပ်ာက္သြားျပီ။ လူနတ္ျဗဟၼာကမွ သုခတစ္မတ္သားေလာက္ ခံစားရေသးတယ္။ အပါယ္ေလးဘံုက ဘာတုန္းဗ်။
လံုးလံုးဒုကၡဘံုပါဘုရား

လူ႔ဘံုက သုဂတိဘံုဆိုေပမယ္႔ ဘ၀ရိွရင္ ဒုကၡရိွမွာပဲ။ ဒုကၡမသိေသးလို႔ သုခေမွ်ာ္ေနတာ ၊ ဒုကၡမသိတဲ႔ ဖိုးသူေတာ္လို ျဖစ္ေနဦးမယ္။ တစ္ခါတုန္းက နန္းဦးဆရာေတာ္ ေတာထြက္လာေတာ႔ ဘုရင္ကပင္႔ျပီး ဆြမ္းကပ္တယ္။ ဘုရင္ကပ္တဲ႔ဆြမ္းဆိုေတာ႔ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲ စဥ္းစားၾကည္႔၊ ဒါေပမယ္႔ ဆရာေတာ္က ဆြမ္းဘုန္းေပးဖို႔ ၀န္ေလးေနတယ္။ ဒုကၡ…… ဒုကၡ လို႔ျမြတ္ဟေတာ္မူတယ္။ ဖိုးသူေတာ္ ၾကားသြားေတာ႔ ဒီဒုကၡမ်ိဳးေတာ႔ ဖိုးသူေတာ္လည္းခံလိုက္ခ်င္ပါတယ္ လို႔ေျပာသတဲ႔ ဗ်။ ဒုကၡမသိလို႔ ဒီလိုေျပာတာ တို႔ဒကာ ဒကာမေတြလည္း ဖိုးသူေတာ္လိုျဖစ္ေနဦးမယ္ ။

ဒုကၡမရိွရင္ ဒုကၡမရိွ ဒုကၡရွာဆိုတာ ဒုကၡကိုလိုခ်င္ေနတာ ဒုကၡသိမွ ဒုကၡဆံုးခ်င္စိတ္ရိွမွာ ။ ဒုကၡသိခ်င္ရင္ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ျပန္ၾကည္႔လိုက္စမ္းပါ။ ဒုကၡဆံုးခ်င္ ေလာကကဆံုးခ်င္ရင္ အတြင္းလမ္းကသြားကြ ဆိုတာ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ျပန္ၾကည္႔ခိုင္းေနတာ။ ဘ၀ဆံုးရာ ဒုကၡဆံုးရာ သြားပါဆိုတာ ရိပ္သာအတင္း၀င္ခိုင္းေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေတာထြက္ခိုင္းေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္႔ကိုကိုယ္ျပန္ၾကည္႔ခုိင္းရံုေလးပါ။ ေစ်းေရာင္းတဲ႔သူကလည္း ေရာင္းျမဲေရာင္းရင္း ၊ကိုယ္႔ကိုကိုယ္ျပန္ၾကည္႔ စမ္းပါ။ ရုံးသြားတဲ႔သူ လယ္ထြန္တဲ႔သူ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ဗ်ာ ကိုယ္႔အလုပ္ကိုယ္လုပ္ရင္း ကိုယ္႔အေၾကာင္းကိုယ္ သိေအာင္ သတိေလးနဲ႔ ၾကည္႔ေပးစမ္းပါ။

သညာက သူ႔အလုပ္သူလုပ္ေနမွာပဲ ။ လုပ္ပါေစ ေစ်းေရာင္း ထမင္းခ်က္ ရံုးသြားပါေစတို႔က သညာလုပ္သမွ် လိုက္မွတ္ေပးေနရမွာ ၊ မွတ္တာရယ္ ၊ ၾကည္႔တာရယ္ ၊ ရွဴတာရယ္ အေခၚသာကြဲတာ အတူတူပဲ ၊ သတိရဲ ႔အမည္ေတြပဲ ဒီေတာ႔မွတ္ပါ။ အေလ႔အက်င္႔မရခင္ ခက္ခ်င္ခက္ေနပါလိမ္႔မယ္။ မွတ္ပါမ်ားေတာ႔ အထူးေၾကာင္႔ ၾကစိုက္ေနစရာ မလိုေတာ႔ပါဘူး။ လုပ္တာနဲ႔ မွတ္ျပီးသား အမွတ္မရိွရင္ အေတြး၀င္မွာပဲ ။ အဲဒီ႔အေတြးက ဒုကၡ ေပးေနတာ။ ဒုကၡတစ္က်ပ္သားမွာ သံုးမတ္သားက ေတြးလို႔ျဖစ္ေနတာ။ တကယ္ပက္ပင္းၾကံဳရတဲ႔ ဒုကၡက တစ္မတ္သားပဲရိွတာ။ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ ေတြးလို႔ျဖစ္တဲ႔ ဒုကၡက ငါးမူးသား။ ေရွ႔ေမွ်ာ္ေတြးလို႔ ျဖစ္တဲ႔ဒုကၡက တစ္မတ္သား။

ပက္ပင္းၾကံဳဒုကၡ တစ္မတ္သားမ်ိဳးကေတာ႔ လူေတြပုထုဇဥ္ေတြမွ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဘုရားရဟႏၱာမ်ားေသာ္မွ ခံရပါတယ္ ။ အဲဒါဘာလဲ …..ေလာကဓံ ။ ဒါေပမယ္႔ ဒီဒုကၡ တစ္မတ္သားခံရတာခ်င္းအတူတူ ဘုရားရဟႏၱာမ်ားက်ေတာ႔ မတုန္မလွဳပ္ ေက်ာ္ႏိုင္ေတာ္မူၾကတယ္။ ငုတ္မွန္း ခလုတ္မွန္း သိေတာ႔ေက်ာ္ႏုိင္တာေပါ႔ ။ လူေတြက်ေတာ႔ ငုတ္မွန္း ခလုတ္မွန္းမသိေတာ႔ ဒုကၡကို ၀င္တိုက္မိၾကတယ္။ ဒုကၡကို လုပ္လိုက္မိတ္ေဆြဖြဲ႔လိုက္နဲ႔ ။ ကိုုယ္႔ကိုယ္ကို ၾကည္႔ရွဳ မွတ္စိတ္ကေလးနဲ႔ ေနတဲ႔ ပုဂၢိ္ဳလ္သာ ဒီဒုကၡ တစ္မတ္သားကိုေက်ာ္ႏုိင္တယ္။ ဒုကၡလမ္းဆံုးသြားဖို႔ သတိက သမထ ပိုင္းကိုတာ၀န္ယူပါတယ္။ သမထက ျငိမ္းတာ မွတ္ပါမ်ားလာရင္ သိစရာရိွတာ သိလာပါလိမ္႔မယ္ ။သိလာတာ ၀ိပႆနာပဲ အသိကို ၀ိပသနာက တာ၀န္ယူပါတယ္။

ဒီေတာ႔ ဒို႔ဒကာ ဒကာမမ်ား ဒုကၡနဲ႔ ေနမွာလား ၊ ဒုကၡဆံုးေအာင္လုပ္မွာလား ။
ဒုကၡဆံုးေအာင္လုပ္မွာပါဘုရား ။
ဒုကၡဆံုးရာပန္းတုိင္က အျပင္လမ္းက သြားမွာလား။ အတြင္းလမ္းက သြားမွာလား။
အတြင္းလမ္းကသြားမွာပါဘုရား။
အတြင္းလမ္းဆိုတာ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ကို အျမဲမျပတ္ ရွဳမွတ္ေနျခင္း၊ အမူအရာလွဳပ္ရွားမွဳတိုင္းရဲ ႔ ေနာက္မွာ အမွတ္သတိလိုက္ပါေနျခင္းျဖင္႔ အတြင္းမွသည္ ကမၻာေလာကရဲ ႔ ဒုကၡဆံုးရာဆီ ဧကန္မုခ်အေရာက္သြားႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါလား။

မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ မဟာၿမိဳင္ေတာႀကီးမွာေဟာေတာ္မူေသာတရားမ်ား (ေမာင္ေသြးခၽြန္) စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပေပးပါသည္။(၁၃၇၁ ခု၊ တပို႔တြဲလဆန္း ၁၄ ရက္ ၂၈-၁-၂၀၁၁ တြင္ဇီးကုန္းႏွင္႔ သာစည္မွ တပည္႔ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားအား ေဟာ္ေတာ္မူသည္။ )
source: https://www.facebook.com/san.dar.7165

No comments:

Post a Comment