Saturday, June 28, 2014

အေကာင္းဆံုး အလုပ္အင္တာဗ်ဳး ေျဖနည္း


(မက္ေဆ့ပို႔ၿပီး ေမးထားတာေလးပါ)

ကိုယ့္စိတ္ၾကုိက္ေလ်ွာက္ထားတဲ ့အလုပ္က အင္တာဗ်ဴးေခၚ ျပီဆုိရင္..၀မ္းသာၾကေပေတာ့။ အလုပ္ရဖုိ ့တ၀က္ေသခ်ာၿပီ။အလုပ္ခန္ ့မယ့္သူက သူ ့စိတ္ထဲမွာ အလုပ္နဲ ့ သင္ ့ေတာ္မယ္လုိ ့မထင္ရင္ အခ်ိန္ကုန္ ခံျပီး ေမးျမန္းေနမွာမဟုတ္ဘူး။အဲဒီေတာ ့ကိုယ္ ့ဖက္က လုပ္ရမွာက..အင္တာဗ်ဳးအတြက္ အစြမ္းကုန္ ျပင္ဆင္ရမွာ။ Prepare, Prepare, Prepare ေပါ ့။ ဒီအဆင္ ့ကို ေကာင္းေကာင္းေက်ာ္ရင္.. ကိုယ္လို ခ်င္တဲ ့အလုပ္ရျပီ။

အဲဒီေတာ ့ဘယ္လုိျပင္ဆင္ရမလဲ…
အင္တာဗ်ဳးမေျဖခင္မွာေရာ၊ေျဖမယ့္အခ်ိန္၊ေျဖျပီးတဲ ့အခ်ိန္မွာေရာ...လုပ္ရမွာေတြ၊ျပင္ဆင္ရမွာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိတယ္။ ျပည္တြင္းေရာ၊နုိင္ငံတကာ အလုပ္ေတြမွာပါ ျပင္ဆင္ရမွာေတြကေတာ ့ အတူတူပါပဲ။

(၂)
အင္တာဗ်ဴးမေျဖခင္ဘာေတြ ျပင္ရမလဲ..

အင္တာဗ်ဴးမေျဖခင္ လုပ္ရမဲ ့အလုပ္ ၂ခု ရွိတယ္။
ပထမလုပ္ရမွာ က…ကိုယ္လုပ္မယ္ ့ကုမၸဏီ၊အဖြဲ ့အစည္း၊ဌာန အေၾကာင္းသိေအာင္လုပ္ရမွာ။ သူတို ့က ဘယ္လုိ အဖြဲ ့အစည္း၊ဘယ္လို အလုပ္ေတြလုပ္ေနတယ္ဆိုတာေပါ့။ ဒါေတြကိုေတာ ့ သူတုိ ့အဖြဲ ့အစည္းအေၾကာင္း ေရးထားတဲ ့ေၾကာ္ျငာေတြ၊Website ေတြကေနသိနုိင္တယ္။ သူတုိ ့ဆီမွာ လုပ္ေနတဲ ့သူေတြ ဆီကလဲ သိေအာင္လုပ္နိ္င္တယ္။ ဒီအခ်က္မွာ ေနာက္ပိုင္းေျပာမယ္ ့အင္တာဗ်ဴးအတြက္ ေမးခြန္း ေတြျပင္တဲ ့ေနရာမွာ ေတာ္ေတာ္ အသံုး၀င္တယ္။

ျပီးေတာ ့..ကိုယ္လုပ္ရမွာက ဘယ္အပို္္င္း၊ ဘယ္ဌာန။ကိုယ္ ့တာ၀န္ကဘာဆုိတာ …ေသခ်ာေလ့လာရမွာ။ ဒါအတြက္ ကေတာ ့..အရင္ေဆာင္းပါး မွာ ေျပာခဲ ့သလုိ အလုပ္ ေၾကာ္ျငာစာ မွာပါတဲ ့Job description နဲ ့requirement ကေန သိနိင္တယ္။ ျဖစ္နုိင္လုိ ့..သူတုိ ့ဆီမွာ လုပ္ေနတဲ ့သူေတြဆီ ကသိနုိ္င္ရင္ ပိုအေသးစိတ္သိရတာေပါ ့။ ဒီဟာကလဲ အင္တာဗ်ဳး ေမးခြန္းေတြအတြက္ ျပင္တဲ ့ေနရာမွာ ေတာ္ေတာ္အသံုး၀င္တာေတြ ့လိမ့္မယ္။ ေသခ်ာေလ့လာပါ။

ဒါေတြေလ့လာျပီးျပီ၊ သိျပီဆိုရင္..ေနာက္လုပ္ရမွာက..အင္တာဗ်ဴးမွာ ေမးနုိ္င္တဲ ့ေမးခြန္းေတြအတြက္ ျပင္ဆင္ရမွာ။ အင္တာဗ်ဳးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ..ဒီလုိ ေမးခြန္းေတြပဲ ေမးတတ္တာဆုိေတာ့.. တခါျပင္ထားရင္.. ေနာက္အလုပ္ေတြေလ်ွာက္လို ့အင္တာဗ်ဳးေတြေျဖရရင္လဲ. သိပ္ျပင္စရာမလုိေတာ ့ဘူးေပါ့။ ေလ်ွာက္တဲ ့အလုပ္နဲ ့ကိုက္ေအာင္ နဲနဲ ေျပာင္းသင့္တာ ေျပာင္းလုိက္ယံုပဲ။ဒါေၾကာင့္ ပထမတစ္ခါ မွာ ေသခ်ာျပင္ဆင္ပါ။

အင္တာဗ်ဳးမွာ ဘယ္လို ေမးခြန္းေတြေမးတတ္သလဲ။
အင္တာဗ်ွုးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေအာက္က ေမးခြန္း ၇ မ်ိဳး ကို ေမးေလ့ရွိတာေတြ ့ရတယ္။

(၁)မင္းအေၾကာင္းေျပာျပပါ။
(၂)မင္းရဲ ့အရင္အလုပ္ကအေတြ ့အၾကံု အေၾကာင္းေျပာျပပါ။
(၃)အဲဒီ အရင္အလုပ္တုန္းက..ေအာင္ျမင္မွဳ ေတြရွိခဲ ့ရင္ ေျပာျပပါ။
(၄)ဘာေၾကာင္ ့အရင္အလုပ္က ထြက္ခ်င္တာလဲ။
(၅)ဘာ့ေၾကာင္ ့့တုိ ့ရဲ ့အလုပ္မွာ လုပ္ခ်င္တာလဲ။
(၆)မင္းနဲ ့အားသာခ်က္၊အားနဲ ခ်က္ေတြက ဘာလဲ။
(၇)မင္းအေနနဲ ့ဘာေတြသိခ်င္တာေတြ၊ေမးစရာေတြ ရွိသလဲ။
(၇)လစာ ဘယ္ေလာက္ေမ်ွာ္လင့္သလဲ။

အဲဒီေမးခြန္းေတြ အတြက္ ျပင္ဆင္တဲ့အခါ အေရးအၾကီးတခ်က္ကို စိတ္ထဲမွာ စြဲစြဲဲျမဲျမဲ မွတ္ထားေစခ်င္တယ္။အဲဒါကေတာ ့အေတြ ့အၾကံုေတြ၊အရည္အခ်င္းေတြ ကို စဥ္းစားရင္ အခုအင္တာဗ်ဴးေျဖမယ္ ့အလုပ္နဲ ့သက္ဆုိင္တာကိုပဲ စဥ္းစားထား၊ ေျပာဖုိ ့ျပင္ဆင္ထားပါ။ ဘာလုိ ့လဲဆုိေတာ ့..အလုပ္ခန္ ့မယ္ ့သူ က သူ ့အလုပ္နဲ ့ ကိုက္ညီတဲ့သူကိုပဲ စဥ္းစားမွာ။ကိုယ္ ့မွာ အရည္အခ်င္း၊အေတြ ့အၾကံုေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ရွိရွိ သူ့ ့ အလုပ္နဲ ့ မသက္ဆုိင္တာေတြ ဆုိရင္ ဘယ္စိတ္၀င္စားပါ ့မလဲ။ ဒါေၾကာင္ ့သူတုိ ့ေနရာကေန..ကိုယ္၀င္ေတြးျပီး ေမးခြန္းေတြ ျပင္ဆင္ရမွာ။

(၃)
ကဲ..ေမးခြန္းတခုခ်င္းအတြက္ ျပင္ၾကရေအာင္။
အင္တာဗ်ဳးေမးတဲ ့သူက..ပထမဆံုး ..စကားစျမည္ေလးနဲနဲ ေျပာလိမ့္မယ္။ျပီးရင္..စေမးေလ ့ရွိတာက..

(၁)ကဲ..မင္းအေၾကာင္းေလးေျပာျပစမ္းပါ..လို ့။ အဲဒီေမးခြန္းအတြက္..ကိုယ္ ့အေၾကာင္းကို ဘယ္က စေျပာမယ္။အင္တာဗ်ဳးေခၚတဲ ့ အလုပ္နဲ ့ေလွ်ာ္ညီေအာင္ဘယ္ေလာက္ေတာ ့ေျပာမယ္ဆိုတာ စဥ္းစားထား၊ျပင္ဆင္ေလ့က်င္ ့ထားပါ။ တခ်ိဳ ့ေတြ ့ဘူးတယ္..ကိုယ္ ့အေၾကာင္းေျပာတာေတာင္မွ ျပင္ဆင္မထားေတာ ့..အဲ..အား..နဲ ့..ေခြး’အ’ ၾကီး လွည္းနင္း ခံရသလုိ ..အစီအစဥ္ မက်ဘူး။ဒါနဲ ့ပဲ .. ေရွ့ဆက္ေမးမွာေတြအတြက္ ကိုယ္ ့အေပၚ အထင္အျမင္က မေကာင္းေတာ ့ဘူး။

(၂) ေနာက္ေမးခြန္း က…မင္းရဲ ့အရင္အလုပ္ကအေတြ ့အၾကံု အေၾကာင္းေျပာျပပါ လို ့။ အလုပ္ခန္ ့မဲ ့သူက အရင္အလုပ္တုန္းက ဘာအေတြ ့အၾကံုေတြရွိတယ္။ဒီအေတြ ့အၾကံုေတြကို အခု ေလ်ွာက္တဲ ့အလုပ္မွာ ဘယ္လို အသံုး၀င္တယ္ဆိုတာ..သိခ်င္တယ္ေလ။ အစကေျပာခဲ ့သလုိ ပဲ အလုပ္ေၾကာ္ျငာစာမွာပါတဲ ့ Job description နဲ ့requirement ေတြကိုေသခ်ာဖတ္ျပီး .. ကိုယ္ ့အရင္ကအေတြ ့အၾကံုေတြ အမ်ားၾကီးထဲက အခု အလုပ္နဲ ့သင့္ေတာ္တာကို စဥ္းစား၊ျပင္ဆင္ထားပါ။
ဘြဲ ့ရကာစလူငယ္ေတြ အတြက္ေျပာခ်င္တာက..အရင္အလုပ္အေတြ ့အၾကံု မရွိလဲ တခ်ိုုုဳ ့ေက်ာင္းတက္တုန္းကေတြ ့ၾကံုရတာေတြဟာ အခု အင္တာဗ်ဴး ေခၚတဲ ့ အလုပ္နဲ ့ကိုက္ညီတယ္ဆိုရင္ .အေတြ့အၾကံု အျဖစ္ ေျပာျပရမွာ။ ဥပမာ..ကုန္တိုက္မွာ..အေရာင္း၀န္ထမ္းေလ်ွာက္တယ္ဆိုပါေတာ့..ေက်ာင္းအားတုန္း..အိမ္က ေစ်းဆိုိင္မွာ ကူ ေရာင္းခဲ့ဘူးတယ္ ဆုိရင္ Customer relation ေဖာက္သည္နဲ ့ ဆက္ဆံတတ္တဲ ့ အေရာင္းအေတြ ့အၾကံုရွိတယ္ဆုိတာထဲ့ေျပာရမွာ။ဒါမ်ိဳးကို.. Transferable skill အလုပ္တခုကေန အျခားအလုပ္တခု မွ လြဲေျပာင္းသံုးနုိင္တဲ ့ကၽြမ္းက်င္မွဳ လုိ ့ေခၚတယ္။ဒါဟာအေရးၾကီးတယ္။

(၃)ေနာက္ေမးခြန္းတစ္ခု က..အဲဒီ အရင္အလုပ္တုန္းက..ေအာင္ျမင္မွဳ ေတြရွိခဲ ့ရင္ ေျပာျပပါ ဆုိတဲ ့ေမးခြန္းေပါ ့။ ဒါကိုလဲ ေသခ်ာေတြးထားရမွာ။အခုေနာက္ပိုင္း.. အလုပ္လုပ္ခဲ့တဲ ့ အေတြ ့အၾကံုသာမကဘူး။လုပ္ခဲ ့အလုပ္ေတြေပၚမွာ ဘာေအာင္ျမင္မွဳေတြရ ခဲ့သလဲဆုိတာ.. ပိုအေလးထားလာၾကတယ္။ ဒါကလဲ ေသခ်ာစဥ္းစားထားရင္ေပၚပါတယ္။မစဥ္းစားပဲ အင္တာဗ်ဴးသြားရင္သာ..ဘယ္ကစေျပာရမွန္း မသိဘူး ျဖစ္ၾကတာ။ဘြဲ ့ရကာစလူငယ္ေတြ အတြက္လဲ..ခုနကေျပာခဲ့သလုိ အိမ္က ေစ်းဆိုိင္မွာ ကူေရာင္းခဲ့တုန္းက ဘယ္ပစၥည္းကို ေဖာက္သည္ေတြ ၾကိုက္ေအာင္ ဘယ္လုိ ေရာင္းခဲ ့ဘူးတယ္ဆုိတာကလဲ ေအာင္ျမင္မွဳပဲေပါ ့။

(၄)ေနာက္ေမးေလ့ရွိတာက..ဘာေၾကာင္ ့အရင္အလုပ္က ထြက္ခ်င္တာလဲ..လို ့။ဒီေမးခြန္းကို သတိထားေျဖပါ။ အရင္ အလုပ္ရွင္မေကာင္းလုိ ့..စသျဖင္ ့ အရင္အလုပ္မေကာင္းေၾကာင္း မေျပာမိပါေစနဲ ့။အဲဒီလုိ ေျပာရင္..အလုပ္ခန္ ့မယ္ ့သူက..သူတုိ ့ကို လဲ မေကာင္းေၾကာင္းေျပာနိုင္တယ္ထင္တတ္တယ္။ အေကာင္းဆံုးအေျဖကေတာ့. . အရင္အလုပ္ကေကာင္းပါတယ္။ လုပ္ရတာလဲ ေပ်ာ္တယ္။ ဒါေပမယ္ ့. .ဒီထက္အေတြ ့အၾကံုရခ်င္လို ့အခု အလုပ္ကို ေလ်ွာက္တာပါ..ဆုိတာမိ်ဳးေပါ ့။

(၅)ေနာက္…အလုပ္ခန္ ့တဲ ့သူေတြသိပ္သိခ်င္တာက.. ဘာ့ေၾကာင္ ့့သူတုိ ့ရဲ ့့အလုပ္မွာ လုပ္ခ်င္တာလဲ..ဆုိတာပဲ။ ေမးပါလိမ္ ့မယ္။ ဒါက်ေတာ ့အရင္ေဆာင္းပါးတပုဒ္ျဖစ္တဲ ့. .အေကာင္းဆံုးမိတ္ဆက္စာေရးနည္း မွာ ေျပာထားသလုိ ..”လူၾကီးမင္းတုိ ့အဖြဲ ့အစည္း၊ကုမၸဏီက ဒါေတြလုပ္ေနတယ္ဆုိတာ..က်ေနာ္သိတယ္”။(ဒါေၾကာင္ ့..အစမွာေျပာခဲ့တာ။ကိုယ္အလုပ္ေလ်ွာက္တဲ ့အဖြဲ ့အစည္း၊ ကုမၸဏီ အေၾကာင္းသိေအာင္လုပ္ထားဆိုတာ။ အဲဒီလုိေျပာရင္သူတို ့့အေၾကာင္း ေတာ္ေတာ္ေလ့လာထား တာပဲ ဆုိျပီး..အင္တာဗ်ဳးတဲ ့သူေတာ္ေတာ္သေဘာက်သြားၿပီ။)”ခင္ဗ်ားကလဲဒီလိုု အရည္အခ်င္း၊ ဒီလိုု အေတြ ့အၾကံ ုုရွိတဲ့သူ ရွာေနတယ္။ က်ေနာ့္ မွာခင္ဗ်ားလိုုခ်င္တဲ့ အရည္အခ်င္း၊အေတြ ့အၾကံု ုုေတြရွိတယ္။ က်ေနာ္ကလဲ က်ေနာ္အရည္အခ်င္းေတြ အစြမ္းကုုန္သံုုးနိုုင္မဲ့ ခင္ဗ်ားအလုုပ္ကိုု သိပ္စိတ္၀င္စားလို ့ခင္ဗ်ားတို ့ အလုပ္မွာ လုပ္ခ်င္တာ ဆုိရင္ သူတို ့ဘယ္ေလာက္သေဘာက် မလဲ။ စဥ္းစားသာၾကည္ ့။

(၆)တခါတေလ..မင္းနဲ ့အားသာခ်က္၊အားနဲ ခ်က္ေတြက ဘာလဲ..လို ့ေမးတတ္တယ္။ ဒီေမးခြန္းက်ေတာ့ ..အထူးသျဖင္ ့အားနည္းခ်က္ေျဖဖုိ ့စဥ္းစားထားရမယ္။ ကိုယ္ ့ရဲ ့အားနဲခ်က္ကို positive ေကာင္းတဲ ့ အျမင္နဲ ့ေျဖနိင္ဖုိ ့ၿပင္ဆင္ထားရမယ္။ဥပမာ..က်ေနာ္က အလုပ္ေပၚ အလြန္ ေဇာကပ္တာ။ ညေနျပန္တာ ေနာက္က်လုိ ့မိသားစုေတြ မၾကို္က္ဘူး။ အဲဒါ က်ေနာ ့ အားနည္းခ်က္ျဖစ္ေနတာေပါ ့ဗ်ာ..ဆိုရင္ အလုပ္ကိုေတာ ့ဂရုစို္က္မယ္ ့သူပဲ ဆုိျပီး အလုပ္ခန္ ့မယ္ ့သူဖက္က ျမင္နုိင္တာေပါ့။ဒါေမးခြန္းကုိေတာ ့ေသခ်ာေတြးျပီးျပင္ဆင္ထားပါ။

(၇)သူတို ့ေမးခ်င္တာ..ေမးျပီးသြားရင္..မျဖစ္မေနေမးတဲ ့ေမးခြန္းကေတာ ့..မင္းအေနနဲ ့ဘာေတြသိ ခ်င္လဲ။ ေမးစရာေတြ ရွိသလဲလို ့။တကယ္ေတာ ့အင္တာဗ်ဳးဆိုတာ..အလုပ္ခန္ ့မယ္ ့သူကပဲေမး၊ ကိုယ္က ေျဖပဲေျဖ ရတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္သိခ်င္တာလဲ ေမးကိုေမးရမယ္။ ဘာလုို ့လဲဆုိေတာ ့..သူတုိ ့က မၾကိုက္ရင္ ့ကိုယ္ ့ကို မခန္ ့လို ့ရသလုိ ..ကိုယ္ကလဲ သူတုိ ့ရဲ ့အဖြဲ ့အစည္း၊အလုပ္ကို မၾကုိ္က္ရင္ မလုပ္ပဲ ေနလုိ ့ရတဲ ့အခြင္ ့အေရးရွိတယ္ေလ။
ဒီေတာ ့သိခ်င္တာ ေမးကို ေမးရမယ္။အနဲဆံုးအင္တာဗ်ဳးေျဖျပီးရင္..ကိုယ္ ့ကို ေရြးမေရြးဘယ္လို အေၾကာင္းၾကားမယ္ ဆိုတာေလာက္ ေတာ ့ေမးရမယ္ မဟုတ္လား။
ေမးစရာေမးခြန္း မရွိရင္ အလုပ္အေၾကာင္းသိပ္စိတ္၀င္စားပံုမရပါဘူး.လို ့တစ္ခ်ိဳ ့အင္တာဗ်ဴးတဲ ့သူေတြ ထင္တတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေမးခြန္း ေမးရရင္ ျ႔ပီးေရာဆိုျပီး ျဖစ္သလို ေတာ ့့မေမးပါနဲ ့။ ကိုယ္တကယ္သိဖုိ ့လုိတာ ေမးပါ။ တခ်ိဳ ့ကေတာ့.. လူအထင္ၾကီးေစတဲ ့ ေမးခြန္း ေတြနဲ ့ေတာ္ေတာ္ေမးတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင္ ့ကိုယ္ေမးခ်င္တဲ ့ေမးခြန္းေတြကို ေသခ်ာစဥ္းစားထား၊ ျပင္ထားၾကပါ။

(၇)ေနာက္ဆံုး..အေရးၾကီးဆံုး ေမးခြန္းကေတာ ့..လစာ ဘယ္ေလာက္ေမ်ွာ္လင့္သလဲ ဆုိတာပဲ။ ဒါက်ေတာ့..ကိုယ္က ပါးပါးနပ္နပ္ရွိရမယ္။သူတုိ ့ရဲ ့ ့အဖြဲ ့အစည္း၊ကုမၸဏီကလဲ ေလးစားရတဲ ့အဖြဲ ့အစည္း ျဖစ္တယ္ဆုိရင္..အဖြဲ ့အစည္း ရဲ ့မူအတိုင္းပဲလုပ္ပါ၊ လက္ခံပါတယ္ဆုိျပီး..သူတို ့သေဘာလႊတ္ေပးထားလုိက္ပါ။သူတို ့မွန္မွန္ကန္ကန္ လုပ္လိမ္ ့မယ္။ ကိုယ္သြားေတာင္းရင္ေတာင္မွ.လစာနဲ ေနနုိ္င္တယ္။တကယ္လုိ ့ သူတုိ ့ရဲ ့ ့အဖြဲ ့အစည္း၊ ကုမၸဏီကဘယ္လုိ မွန္းမသိရင္ေတာ ့..ကိုယ္ ေမ်ွာ္လင့္တာ ေျပာျပလုိက္ပါ။တခါတေလ က်ေနာ္တုိ ့က ကိုယ္က ေတာင္းတာ သိပ္မ်ားမ်ားသြားရင္ အလုပ္မခန္ ့ေတာ့ဘူးလို ့မ်ားရွိမလား လုိ ့.ထင္ျပီးေလ်ွာ ့ေျပာတတ္တယ္။ တကယ္ေတာ ့အလုပ္ခန္ု ့ဖုိ ့စဥ္းစားတဲ ့ေနရာမွာ လစာ မ်ားတာက သိပ္အေရးမၾကီးဘူး။အရည္အခ်င္းၾကိုက္ရင္ခန္ ့မွာပဲ။ သိပ္ေစ်းမခ်ပါ နဲ ့။သူတို ့မွာလဲ မွန္းထားတဲ ့လစာ ရွိျပီးသား။ကိုယ္ေမ်ွာ္လင့္တာသိပ္မ်ားေနရင္..ညွိႏွိဳင္းပါလိမ္ ့မယ္။
ကဲ..အခု အင္တာဗ်ဴးမွာ ေမးတတ္တဲ ့ေမးခြန္းေတြလဲသိၿပီ၊အေျဖေတြကို ဘယ္လုိ ျပင္ရမလဲ ဆုိတာ လဲ သိျပီ။ ဒီေတာ ့ဘယ္လုိေျဖမယ္ဆုိတာေသခ်ာျပင္ထားၾကေပေတာ ့။ ျမန္မာလုိ ေမးရင္ ျမန္မာလုိ၊ အဂၤလိပ္လုိ ေမးရင္ အဂၤလိပ္လုိေပါ ့။ အေရးၾကီးတာက .. ကိုယ္ ့ရဲ ့ပါးစပ္ကအေျဖေတြကို ေရွာေရွာရွဴရွဴ ေျပာတတ္တဲ ့အထိ.. ေန ့တိုင္း ေလ့က်င့္ဖုိ ့ပဲ။

(၄)
ကဲ..အင္တာဗ်ဴးေျဖမယ္ ့ေန ့ေရာက္လာျပီ။ဘာေတြလုပ္ရမလဲ..
အဲဒီေန ့မွာ အဓိကလုပ္ရမွာက Mental preparation ကိုယ္ ့ရဲ ့စိတ္ကို ေလ့က်င့္ျပင္ဆင္ဖုိ ့ပဲ။ အင္တာဗ်ဳးမွာ ေမးမဲ ့အေၾကာင္းအရာေတြ၊အေျဖေတြ အတြက္ အားလံုးျပင္ဆင္ၿပီးျပီ။ စိတ္ပူ မေနေတာ ့။ready ပဲ။ အဓိကအေရးၾကီးတာက..ကိုယ့္ကိုယ္ကို သက္ေတာင္ ့သက္သာရွိေအာင္၊
မိမိိကုိယ္ကို ယံုၾကည္မွုဳ အျပည္ ့ရွိေအာင္စိတ္ကို ျပင္ဆင္ထားရမွာ ။ဘာမွေတြးမပူပဲ… စိတ္ကိုေအးေအးေဆးေဆးထား။ ငါ ေသခ်ာျပင္ဆင္ျပီးျပီ..ဘာလုိ ့စိုးရိမ္ဖုိ ့မလုိဘူး၊ငါေအာင္ျမင္မယ္ ဆုိတာ ယံုၾကည္တယ္ဆုိျပီး ကို္ယ့္ကိုကိုယ္ Autosuggestion အားေပးေနပါ။ သက္ေတာင္ ့သက္သာ ၊မိမိိကုိယ္ကို ယံုၾကည္မွုဳ အျပည္ ့ရွိတဲ ့ပံုစံဟာ ကိုယ္ ့အတြက္လဲ ေကာင္းသလိုလူတုိင္းလဲ သေဘာ က် တဲ ့ပံုစံေပါ ့။
ေနာက္တခု က..အ၀တ္အစား ၀တ္တာေျပာခ်င္တယ္။Professional က်က် ၀တ္စားပါ။ အင္တာဗ်ဴး မယ္ ့သူက ကိုယ္ ့အရင္းႏွီးဆံုး သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ေနပါေစ။ Formal သပ္သပ္ရပ္ရပ္၀တ္စားၾကပါ။ အလုပ္ဆိုတဲ ့Professional ဘ၀ အတြက္ အင္တာဗ်ဳးသြားေျဖတာဟာ Professional ပဲ ျဖစ္ေနရပါမယ္။ အင္တာဗ်ဳးရင္သြားရင္၀တ္ဖုိ ့အ၀တ္အစားတစ္စံုေလာက္ေတာ ့ ရင္းႏွီးျမ်တ္နွံ ထားၾကပါ။
ျပီး ..အင္တာဗ်ဴး ခန္းထဲ ကုိ ရဲရဲ ၀င္ ့၀င့္၊ယံုၾကည္မွုဳ အျပည္ ့နဲ ့၀င္ပါ။ ဒါေပမယ့္..Overconfidence ယံုၾကည္မွဳေတြလြန္ကဲျပီး စကားေျပာတဲ ့ေနရာ Informalသူငယ္ခ်င္းအခ်င္းေျပာတဲ ့ပံုစံမျဖစ္ပါေစနဲ ့။ (သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ေနရင္ေတာင္မွ) Formal ေလးေလးစားစား ေျပာဆုိပါ။ ဒါေပမယ္ ့.. ရဲရဲ ရင္ ့ရင္ ့နဲ ့ယံုၾကည္မွုဳ အျပည္ ့ရွိပါေစ။
ကဲ အင္တာဗ်ဳးေျဖျပီးရင္ လုပ္စရာ ျပီးျပီလား...
တကယ္ေတာ့..အင္တာဗ်ဳးေျဖျပီးေပမယ္ ့လုပ္စရာကမျပီးေသးဘူး။အင္တာဗ်ဳးခဲ ့သူေတြကို Follow-up ဆက္သြယ္ ေနဖုိ ့ုလိုေသးတယ္။ အီးေမလ္နဲ ့ဆက္သြယ္လုိ ့ရရင္. ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ဆင္ ့အတြက္ ေစာင္ ့ေမ်ွာ္ေနၾကာင္း.. အီးေမလ္ ပို ့ပါ။ အဲဒီလုိ ဆက္သြယ္ေတြ ဟာ..လူအမ်ားၾကီးထဲကေန ထူးျခားတဲ ့ကိုယ္ ့ကို သတိထားမိေစတယ္။

(၅)
ကဲ.. အင္တာဗ်ဳးကို လဲ အေကာင္းဆံုးျပင္ဆင္၊အတတ္နို္င္ဆံုး ေျဖ ျပီးျပီ။ ဒီလို Professional က်တဲ ့သူ၊ ကိုယ္ ့အလုပ္အတြက္တကယ္အသံုး၀င္မဲ ့သူကို ဘယ္အလုပ္ရွင္က လက္လႊတ္ခံနုိင္ပါ ့မလဲဗ်ာ။ ၾကည္ ့ေန၊ အလုပ္ခန္ ့စာ မၾကာခင္ေရာက္လာလိမ္ ့မယ္။

အားလံုုး ေပ်ာ္ရႊင္၊ေအာင္ျမင္ၾကပါေစ..
ေဒါက္တာေအာင္မ်ိဳ:

No comments:

Post a Comment