Saturday, May 3, 2014

သာသနာျပဳ အစစ္အမွန္


ေသာတာပန္တည္လွ်င္ အပါယ္ မက်ႏိုင္ေၾကာင္းကို ဗုဒၶဘာသာတိုင္း နီးပါးသိၾက၏။ ဘာေၾကာင့္ အပါယ္ မက်သနည္းဟု ဆစ္ပိုင္းၿပီး ေမးလွ်င္ ေသခ်ာစြာ ေျဖတတ္သူ အလြန္ နည္း၏။ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး ေရးသားေသာ အနတၱဒီပနီက်မ္းသစ္ကိုမွီး၍ ထိုေမးခြန္းကို အက်ဥ္းခ်ဳပ ္ေျဖအံ့။ သံသရာသည္ သံုးမ်ဳိးရွိ၏။ ယင္းတို႔ကား ေအာက္သံသရာ၊ အလယ္သံသရာ၊ အထက္သံသရာတို႔ျဖစ္၏။

အပါယ္ေလးဘံုကို ေအာက္ သံသရာဟု ေခၚ၏။ လူ႔ဘံု နတ္ဘံုကို အလယ္သံသရာဟုေခၚ၏။ ျဗဟၼာဘံုကို အထက္သံသရာဟုေခၚ၏။ ထိုတြင္ေအာက္သံသရာကို လည္ေစေသာ၀ဋ္သံုးပါးကိုျပအံ့။ ေအာက္
သံသရာကိုလည္ေစေသာ ကိေလသ၀ဋ္အရ ႐ုပ္နာမ္ကုိ ငါေကာင္ဟု အယူမွားေသာ ဒိ႒ိကုိယူရ၏။ ႐ုပ္နာမ္ကိုငါဟုယူေသာ အယူမွားေသာ ဒိ႒ိေၾကာင့္ ဒုစ႐ုိက္ အကုသုိလ္မ်ားကို ျပဳလုပ္ၿပီးရွာေကၽြး၏။
ဤကား ကမၼ၀ဋ္တည္း။

ထိုကမၼ၀ဋ္ဒုစ႐ုိက္အကုသုိလ္မ်ားေၾကာင့္ ၀ိပါက၀ဋ္ဟုဆိုအပ္ေသာ အပါယ္ခႏၶာကို ရၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ေသာတာပတၱိမဂ္ကို ရသြားေသာေၾကာင့္ ငါစြဲ ကိေလသာ ဒိ႒ိျပဳတ္သြား၏။ ငါစြဲျပဳတ္သြားေသာေၾကာင့္ ငါအပါအ၀င္ ငါႏွင့္ပတ္သတ္ေသာသား
မယားတုိ႔အား ဒုစ႐ုိက္မႈျဖင့္လုပ္ေကၽြးျခင္းမျပဳေတာ့။ ထိုအခါ ကမၼ၀ဋ္မျဖစ္ေတာ့ ကိေလသ၀ဋ္ ကမၼ၀ဋ္ဟူေသာ အေၾကာင္း၀ဋ္မ်ား မရွိေသာအခါ ၀ိပါကဟူေသာ အက်ဳိး၀ဋ္အပါယ္ခႏၶာႀကီး ၿငိမ္းသြားရျခင္းျဖစ္၏။

ဤကားေသာတာပန္တည္ေသာေၾကာင့္ အပါယါမက်ပံုကို ရွင္းျပျခင္းတည္း။ မဂ္ေလးပါးက ဒုစ႐ုိက္ဆယ္ပါးကုိ အစဥ္အတိုင္း ပယ္သတ္သြားပံုကို အဂၤုတၳဳိလ္အ႒ကထာ၌ တိက်စြာဖြင့္ျပထား၏။ ထိုဖြင့္
ျပခ်က္ကို လကၤာသီထားပံုမွာ

ပါဒိႏၷာ မိစၧာမု၊ ပိသုဏဒိ႒ိပါ၊ ဤေျခာက္တန္ အာရေမာ၊ ေသာမဂ္ပယ္ခြါ၊ ဖ႐ုသာ ဗ်ာနာဂါမိ၊ ဘိဇ္သမၹာ ေလးႀကိမ္ သတ္တယ္လို႔ ျမတ္အ႒ကထာတိကဂၤုတ္၀ယ္၊ မိန္႔ထုတ္ေလဘိ ဟူ၍ျဖစ္၏။

အဓိပၸါယ္မွာ ပါဏာတိပါတ၊ အဒိႏၷာဒါန၊ ကာေမသုမိစၧာစာရ၊ မုသာပါဒါ၊ ပိသုဏ၀ါစာ၊ မိစၧာဒိ႒ိ ဒုစ႐ုိက္ ၆ပါးကို ေသာတာပတၱိမဂ္က ပါယ္သတ္သည္။ ဖ႐ုသႏွင့္ ဗ်ာပါဒကို အနာဂါမိမဂ္က ပယ္သတ္သည္။
အဘိဇၥ်ာႏွင့္ သမၹပၸလာပကိုအရဟတၱမဂ္က ပယ္သတ္သည္။ ဤအထိ ေရးသားခ်က္အားလံုး၏ အခ်ဳပ္မွာ လူသားတစ္ေယာက္၏ ႏွလံုးသား၌ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာမ်ား တည္သြားေအာင ္ျပဳေပးျခင္းကို သာသနာျပဳျခင္းဟူ၍ သိေစလိုရင္းပင္ျဖစ္၏။

လူတစ္ေယာက္၏ ႏွလံုးသားတြင္ သိကၡာသံုးပါးတည္သြားေစေသာ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ စာေပပို႔ခ် သင္ၾကားျခင္း၊ တရားစာေပမ်ားကို ေရးသားျခင္း၊ ေဟာေျပာျခင္း၊ ျပသျခင္းတို႔ပင္ ျဖစ္၏။ ထိုလုပ္ငန္း အားလံုးသည္ သာသနာျပဳျခင္း အစစ္အမွန္ပင္ ျဖစ္၏။

ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ
ဘ၀ႏွင့္ရင္းရေသာ အေတြးအျမင္မ်ား

No comments:

Post a Comment