Saturday, May 3, 2014

စကားလံုးေလး တစ္လံုးရဲ႕ တြန္းအား


ကိုယ့္ဘဝအတြက္ သင္ခန္းစာရတာခ်င္းက တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး မတူဘူး။
သင္ခန္းစာယူတတ္ပံုခ်င္း လည္း မတူဘူး။ စကားလံုးတစ္လံုးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ “အေတြးအျမင္ခ်င္း”လည္း မတူဘူးေပါ့။

ဘုန္းႀကီးတို႔ ေဇယ်သုခလမ္းမွာ “မဟာသတိပ႒ာနအႏွစ္ခ်ဳပ္”ဆိုတာ ငါးရက္ေဟာတယ္။ အဲဒီ ငါးရက္ေဟာတဲ့အထဲက “စကားလံုးေလးတစ္လံုး”က သူ႕ဘဝကို ေျပာင္းလဲသြား ေစတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ ရွိခဲ့တယ္။

စကားလံုးတစ္လံုး တည္းပဲ။ ဒီ့ျပင္တရားေတြက ေျပာင္းမေျပာင္းေတာ့ မသိဘူး။ ဒါက သူေလွ်ာက္လို႔သိတာ။ သူ႕ဘဝ ဘယ္လိုေျပာင္းသြားလဲ?
“ေကာင္းတာ ကို ရခ်င္ရင္ေတာ့ တစ္ခုခုေတာ့ လက္လႊတ္ရမယ္၊
တစ္ခုခုကို မလႊတ္ဘဲနဲ႔ ေနာက္တစ္ခုရတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။
ဟိုဘက္ကမ္းေရာက္ခ်င္ရင္ ဒီဘက္ကမ္း က ခြာရမယ္”
လို႔ အဲဒီလို တရားထဲမွာ . . .
“ဟိုဘက္ကမ္း ေရာက္ခ်င္ရင္ ဒီဘက္ကမ္းက ခြာရမယ္၊ သံသရာဝဋ္ က လြတ္ခ်င္တယ္၊ နိဗၺာန္ေရာက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္လည္း ဒီဘက္ကမ္းက ခြာရမယ္။ စြန္႔လႊတ္ရမယ္၊ မစြန္႔လႊတ္ ရင္ မရဘူးဆိုတာ၊

ဒီေတာ့ သူ႕နားထဲမွာ ဘာစြဲသြား တုန္းဆိုရင္ ဟိုဘက္ကမ္းေရာက္ခ်င္ရင္ ဒီဘက္ကမ္း က ခြာရမယ္ ဆိုတာ သေဘာေပါက္လို႔ “ငါ နိဗၺာန္ ရခ်င္တယ္ဆိုတာ ဒီအတိုင္းထိုင္ဆုေတာင္းေနလို႔ မျဖစ္ဘူး၊ ဒီဘက္ကမ္းက ခြာမွပဲ ”ဆိုၿပီးေတာ့ ဘုန္းႀကီး ဝတ္သြားတယ္ေနာ္။
အဲဒါ ရန္ကုန္မွာ တကယ္ျဖစ္တာ။

ဆိုလိုတာက ဘာေျပာခ်င္တုန္းဆို စကားလံုးေလး တစ္ခုဟာ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြအတြက္ တြန္းအားတစ္ခု ရတယ္။ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြ အတြက္ေတာ့ စကားလံုး ေထာင္ေသာင္းသန္းခ်ီေပမယ့္လို႔
တြန္းအားဘာမွမျဖစ္ တာလဲ ရွိႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္အတြက္မွာ အသံုးဝင္တဲ့ စကားလံုးေလးတစ္ခု ရွိရမယ္။

အဲဒီလို စကား လံုးေလး တစ္လံုးကေနၿပီးေတာ့ အမွန္ဘက္ကို ဦးတည္ ၿပီးေတာ့ ေရာက္ရွိသြားေအာင္ စာေပက်မ္းဂန္ထဲမွာ ဘာေျပာတုန္းဆိုရင္ လူေတြရဲ႕စိတ္ဟာ မေကာင္းဘက္ ကို သြားတာမ်ားတယ္၊
မေကာင္းဘက္သြားတဲ့စိတ္ကို ေကာင္းတဲ့ဘက္ကို ဆြဲဖို႔အတြက္ဟာ
တစ္ခါတစ္ေလ က်ေတာ့ လြယ္လြယ္နဲ႔ မလိုက္ဘူးေနာ္။

ဒီေတာ့ လြယ္လြယ္နဲ႔မလိုက္တဲ့အခါမွာ ဘာလုပ္ရတုန္း?
အားလံုးသိၾကပါလိမ့္မယ္၊ ဆင္ေတြကိုထိန္းတဲ့ လက္နက္ကိရိယာ
တစ္ခုကို “ခြ်န္း”လို႔ေခၚတယ္။အင္မတန္မွထက္တယ္။
ဆင္ဦးစီးႀကီးကိုင္တဲ့ခြ်န္းမွာ အေကာက္ကေလး လုပ္ထားၿပီးေတာ့ အင္မတန္မွ ထက္တယ္။ မုန္ယိုေနတဲ့ဆင္ေတာင္ အဲဒီခြ်န္းနဲ႔ ထိန္းလို႔ရတယ္။

နားရြက္ၾကားေလးထဲကို အဲဒီခြ်န္းနဲ႔ စိုက္ထားၿပီးေတာ့
ဆင္ကိုထိန္းထားလိုက္ရင္ အင္မတန္ နာေတာ့ ဒီဆင္ႀကီးဟာ
သူခိုင္းတာ အကုန္လုပ္ရေတာ့ တာပဲ၊ အသံကုန္ေအာ္ေတာ့တာပဲ။

အဲဒီဟာေနာ္၊ လူနဲ႔ ဆင္နဲ႔ ဆိုလို႔ရွိရင္ အင္အားခ်င္းက ဘာမွမဆိုင္ဘူး။
ဆင္ရဲ႕အင္အားက အင္မတန္မွႀကီးတယ္။ ဒါေပမယ့္ လို႔ ဘယ္ေလာက္ဆိုးတဲ့ဆင္ျဖစ္ျဖစ္၊ လူက ေခါင္းေပၚ ေရာက္သြားၿပီ၊
အဲဒီခြ်န္း ကိုင္ထားၿပီဆိုရင္ နားရြက္ ၾကားထဲမွာ ခြ်န္းကေလးနဲ႔
ဆြဲထားလိုက္လို႔ရွိရင္ ဒီဆင္ ဟာ ကုန္းေအာ္ေတာ့တာ။
ဘာမွမတတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ႏြားက်ေတာ့ ႏြားဖားႀကိဳးထိုးတာေပါ့ေနာ္။
ႏိုင္ေပါက္ ေတြကေန ကိုင္ရတာ။ စာေပမွာ ဘာလိုသံုးတုန္းဆို အဲဒီခြ်န္းကို “အကၤုသ” လို႔ေခၚတာ။

လူ႕ရဲ႕စိတ္ဟာလည္းပဲ တစ္ခါတစ္ခါ ဆင္႐ိုင္းလို ပဲ။ အင္မတန္မွ႐ိုင္းတယ္။ ဆင္မုန္ယိုသလို လူေတြက လည္းပဲ မုန္ယိုတတ္တယ္။
ေလာဘကလည္း မုန္ယို တာပဲ၊
ေဒါသကလည္း မုန္ယိုတာပဲ။
ေလာဘမုန္ယိုလို႔ ခိုးမႈတိုက္မႈေတြျဖစ္တယ္၊ ရာဇဝတ္မႈေတြျဖစ္တယ္။
ေဒါသမုန္ယိုလို႔ လူသတ္မႈေတြျဖစ္တယ္ေနာ္။

အဲဒီလို ေလာဘ၊ ေဒါသ မုန္ယိုလာတဲ့အခါမွာ ထိန္းခ်ဳပ္ရမယ့္ ဟာ စကားလံုးသံုးတဲ့အခါမွာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ကို ခြ်န္းသဖြယ္အသံုးျပဳ၍ “အကၤုသံ ကတြာ”ဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးသံုးတယ္။

ခြ်န္းလိုအေတြးေလးနဲ႔ ကိုယ့္ စိတ္ကိုႏိုင္ေအာင္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ၿပီးေတာ့ “အဲဒီဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈကိုပဲ ဆင္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္တဲ့ခြ်န္းလို အသံုးခ်ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ႏိုင္ေအာင္ ကိုင္ထား” လို႔ ဒီလိုေျပာတာ။

အဲဒီလိုႏိုင္ေအာင္ ကိုင္ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ တရားထူး၊
တရားျမတ္ေတြရၿပီး သံသရာဝဋ္က လြတ္သြားတာေလ။
အဲဒီလို မကိုင္ႏိုင္ေသးလို႔ရွိရင္ တရားထူး၊ တရားျမတ္ရဖို႔ဆိုတာ အင္မတန္မွ ခဲယဥ္းေသးတယ္ေပါ့။

-【ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ နႏၵမာလာဘိဝံသေဟာၾကား ဆံုးမေတာ္မူေသာ “အေလးထား၍ စဥ္းစားဆင္ျခင္ ေကာင္းေအာင္ျပင္”
အေၾကာင္း တရားေဒသနာေတာ္မွ ေကာက္ႏွဳတ္ ေဖာ္ျပပါသည္။】

Dhamma Dãna Source ►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm

No comments:

Post a Comment