“ကိုယ္တိုင္၊ တိုက္တြန္း၊ ခ်ီးမြမ္း၊ စိတ္တူ”တဲ့။
အဲဒီေလးခု။
ကိုယ္တိုင္သတ္တာ၊
သူတစ္ပါးကို သတ္ခိုင္းတာ
(order ေပးတာ၊ အသားေတြကို order ေပးတယ္။
အသား ဘယ္ႏွစ္ပိႆာဆိုၿပီး order ေပးတယ္။)
ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေစ်းမွာ သတ္ၿပီးသား၀ယ္တာ
အေၾကာင္းကိစၥ မဟုတ္ဘူး။
order ေပးရင္ ဒါ မလြတ္ဘူး။
ေနာက္တစ္ခုက ဘာတုန္းဆိုရင္ “ခ်ီးမြမ္းတာ”။
တိုက္႐ိုက္ခ်ီးမြမ္းတာလည္း ပါမွာပါ။
၀က္ေပၚတာကိုပဲ သေဘာက်ၿပီး ခ်ီးမြမ္းတယ္။
စိတ္တူတယ္၊ ဘာမွေတာ့ မေျပာဘူး။
စိတ္ကေတာ့ သေဘာက်တယ္။
အဲဒီ “ပုဂိၢဳလ္ေလးဦးစလံုး”ဟာ
“အကုသိုလ္ျဖစ္တာခ်င္း” တူတယ္။
ဒါက “ဗုဒၶဘာသာက်မ္းစာ”ေတြမွာ ဆိုတဲ့ဟာ။
ဗုဒၶဘာသာ က်မ္းစာမွာ မဆိုဘဲနဲ႔ ေျပာတဲ့စကား တစ္ခုရွိတယ္။
ဆိုပါစို႔၊ စားသူနဲ႔သတ္သူ၊
အသားစားတဲ့လူနဲ႔ အသားေပၚတဲ႔သူ။
တခ်ိဳ ့ဘာသာေရးဂုိဏ္းက ဘယ္လိုယူဆလဲဆို
စားတဲ႔လူနဲ႔ သတ္တဲ့လူ အကုသိုလ္ျဖစ္တာခ်င္း ၅၀/၅၀ တဲ့။
ဒီလိုေျပာတယ္။ ဂ်ိန္း၀ါဒမွာ အဲဒီအတိုင္း ရွိတယ္။
၅၀/၅၀ ပဲ။ သတ္တဲ့လူက ၅၀% ပတ္သက္တယ္။
စားတဲ့လူက ၅၀% ပတ္သက္တယ္။
အဲဒါကိုေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက လက္မခံဘူး။
ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။
သတ္တဲ့လူရဲ႕ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ စားတဲ့လူရဲ႕စိတ္ဓာတ္နဲ႔က
တစ္မ်ိဳးစီပဲေလ။ တစ္ခုေတာ့ ရွိတာေပါ့။
ငါ့အတြက္ သတ္ပါေစ ဆိုတဲ့စိတ္ ရွိရင္ေတာ့
သူလည္းပါမွာေပါ့။ အဲဒါဆိုရင္ အဲဒီလို မဟုတ္ဘူး။
ေစ်းေတြ႔လို႔ ၀ယ္စားတယ္၊ အသားဆိုင္က ၀ယ္စားတယ္။
ေနာက္သူ႔မွာ “သတ္ၾကပါေစ” ဆိုတဲ့စိတ္လည္း မရွိဘူး.
အသားအေနနဲ႔ပဲ ၀ယ္စားလိုက္တယ္.
သို႔ေသာ္ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ေသပါေစဆိုတဲ့ စိတ္ တစ္ခုမွ
မထားဘူး၊ စားစရာ တစ္ခုအေနနဲ႔ ၀ယ္စားတယ္.
စိတ္က ျဖဴစင္တယ္။
အဲဒါကို ျမတ္စြာဘုရားက ဥပမာ ဘာနဲ႔ေပးလဲဆိုရင္
“လက္မွာ ဒဏ္ရာအနာတရ မရွိဘူး ဆိုလို႔ရွိရင္
အဆိပ္ကိုင္ေပမယ္လို႔ အဆိပ္မသင့္ဘူး”တဲ့။
ဆိုလိုတာက ကိုယ့္စိတ္က စင္ၾကယ္ သန္႔ရွင္းေနရင္
အကုသိုလ္ မျဖစ္ဘူးလို႔ ဒီလို ေျပာတာ။
ေလာကမွာ အကုသိုလ္ ဘယ္လို လုပ္ရင္ ျဖစ္တယ္၊
ဘယ္လိုလုပ္ရင္ မျဖစ္ဘူးဆိုတာသိဖို႔ အင္မတန္မွ
အေရးႀကီးတယ္။
-【ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ နႏၵမာလာဘိဝံသ
“ကုသိုလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာ” အေၾကာင္း တရားေဒသနာေတာ္ ႏွာ ၃၇ - ၃၉
မွ ကူးယူေကာက္ႏွဳတ္ ေဖာ္ျပပါသည္။】
Dhamma Danã Source ►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
•••••••••*•••••••••••••*•••••••*•••••••••••*••••••
“တရားနာယူခ်င္ပါက ေအာက္ပါလင့္တြင္ နာယူႏုိင္ပါသည္။”
【https://www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm/photos/a.322278357782183.93617.129054333771254/799470503396297/?type=3&theater】
No comments:
Post a Comment