Sunday, January 12, 2014

ဓမၼ အဓမၼ ႏွင့္ သိသမွ် ျမင္သမွ်


ေမတၱာရွင္ (ေရႊျပည္သာ) ဆရာေတာ္၏ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းေသာ စာတစ္ေစာင္ ႏွင့္ အခက္ဆံုးေမးခြန္း သံုးခု စာအုပ္ေလးကို ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ စိတ္အဝင္စားမိဆံုး ျပႆနာမွာ တရား၏ အဓိပၸါယ္ ကို ေမးျမန္း ေဆြးေႏြးခ်က္ ျဖစ္ ပါသည္။ ဓမၼ၊ အဓမၼ အဓိပၸါယ္ႏွင့္ အသံုးအႏႈန္း ျပႆနာကို ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ တြင္လည္း ဖတ္မွတ္မိရာမွ ဆရာေတာ္ ေျဖ ၾကားၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ေမးခြန္းမ်ားကို ႐ႈေထာင့္တစ္ခုမွ ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။

ေမးခြန္း အမွတ္(၁)မွာ ဓမၼတရား ဆိုတာကို မတရားျခင္း၏ ေျပာင္းျပန္လို႔ျမင္ေၾကာင္း၊ အာနာပါန စသည္႕ ႐ႈမွတ္မႈတို႔ သည္ တရားျခင္းလည္း မဟုတ္၊ မတရားျခင္းလည္း မဟုတ္သျဖင့္ ဓမၼတရား အျဖစ္ မျမင္ႏိုင္ ျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ ဓမၼတရား ဆိုတာကို ရွင္းျပေပးဖို႔ ဆရာေတာ္ကို ေမးေလွ်ာက္ထားပါတယ္။

ဒီေမးခြန္းမွာ အဓိကျပႆနာက ဓမၼတရား ဆိုတာကို အဓိပၸါယ္ နားလည္မွားျခင္း လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ေမးခြန္းရွင္က ဓမၼတရား ကို တရားမွ်တျခင္း ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ယူပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ ေနာက္ပိုင္း စဥ္းစားသမွ် လြဲကုန္ပါတယ္။ အမွန္က ဓမၼတရား ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို (ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ) သဘာဝ အမွန္တရားမ်ား လို႔ မွတ္ယူ စဥ္းစားၾကည္႕ေစလို ပါတယ္။

သူ႔အသက္သတ္ျခင္း၊ သူ႔ဥစၥာ ခိုးျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္တာ တရား လို႔ ဆိုတာထက္ သူ႔အသက္သတ္ျခင္း၊ သူ႔ဥစၥာ ခိုးျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းသည္ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ ျဖစ္သည္ဟု ဘုရားရွင္က (သဘာဝ အမွန္တရားကို) ေဟာၾကား ခဲ့သည္လို႔ ျဖည္႕စြက္ စဥ္းစား ၾကည္႕ေစလိုပါတယ္။ ဒါက သဘာဝ အမွန္တရားပါ။ တရားမွ်တျခင္း၊ မတရားျခင္းနဲ႕ မဆိုင္ပါဘူး။ အဝိဇၨာ ပစၥယာ သခၤါရာ… ဆို တာ သဘာဝ အမွန္တရားပါ။ တရားမွ်တျခင္း၊ မမွ်တျခင္း နဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ အပမာေဒါ အမတံ ပဒံ ဆိုတာ သဘာဝ အမွန္တရားပါ။ တရားမွ်တျခင္းလို႔ ေျပာလို႔ မရသလို၊ တရားမွ်တမႈ မရွိျခင္းရဲ႕ေျပာင္းျပန္ မဟုတ္တာလည္း ရွင္းလွပါတယ္။

ေမးခြန္းရွင္ေျပာသလို သတိပဌာန္၊ အာနာပါန စသည္ အားထုတ္တာဟာ တရားတဲ့ လုပ္ရပ္ေရာ၊ မတရားတ့ဲ လုပ္ရပ္ ေရာ မရွိဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ ဒီအားထုတ္မႈ ေတြဟာ အျမင့္ဆံုး အသိဥာဏ္ျဖစ္တဲ့ နိဗၺန္ကို ရဖို႔ အားထုတ္ ႀကိဳးပမ္းရတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္၊ လမ္းစဥ္ (သဘာဝ အမွန္တရား) မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။

အခ်ဳပ္ ဆိုရရင္ ဓမၼတရားရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို (ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ) သဘာဝ အမွန္တရားမ်ား လို႔ မွတ္ယူ စဥ္းစားၾကည္႕ျခင္းျဖင့္ ေမးခြန္းရွင္၏ သံသယ အားလံုး ေျပလည္သြားမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

ဒုတိယ ေမးခြန္းက သူ႔ အသက္ မသတ္ရဆိုတဲ့ သီလဟာ ဘယ္လိုမွ လိုက္နာလို႔ မျဖစ္ႏိုင္လို႔ သဘာဝ မက်ဘူးလို႔ ျမင္ၿပီး လက္မခံႏိုင္ ျဖစ္ေနတယ္ လို႔ နားလည္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာလည္း ေမးခြန္းရွင္က မသတ္ရတာနဲ႔ မေသေစရဆိုတာ ကို ေရာေထြးသြားတာပါ။ သူ႔ အသက္သတ္ရင္ အျပစ္ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာနဲ႔ သူ႔အသက္ ေသေစခဲ့ရင္ အျပစ္ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာနဲ႕ မတူပါဘူး။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သူ႔ အသက္သတ္တာဟာ အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္လို႔ သဘာဝအမွန္တရားကိုသာ ေဟာၾကားခဲ့ တာပါ။ မည္သည္႕သတၱဝါမွ မေသေစရလို႔ မေျပာခဲ့ပါဘူး။ ျဖစ္လည္း မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ မိမိတို႔ရဲ႕ အမႈႀကီးငယ္ေတြကို လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ရင္း မလႊဲမေရွာင္သာ သတၱဝါ အခ်ဳိ႕ ေသဆံုးရတာဟာ သူ႔အသက္သတ္ျခင္း မဟုတ္ဘူးဆိုတာ အေတာ္ရွင္း ပါတယ္။ လူနာကို က်န္းမာလာဖုိ႔ ေဆးထိုးတာဟာ ငွက္ဖ်ားပိုးေတြကို သတ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ မတူပါဘူး။ က်န္းမာဖို႔၊ သန္႔ရွင္း ဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး ျခံဳရွင္း၊ ေျမာင္းတူး၊ ေျမဖို႔တာပါ။
ျခင္ေတြကို လိုက္သတ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ မတူပါဘူး။ ခၽြင္းခ်က္ေလးေတြေတာ့ ရွိတာေပါ႕ဗ်ာ။ စိတ္ေစတနာေပၚမွာလည္း မူတည္တာေပါ႕။ လူသားေတြ က်န္းက်န္းမာမာ ရွိဖို႔ဆိုရင္ ကုသိုလ္စိတ္ပါ။ ကုသိုလ္ ပဲျဖစ္မွာပါ။ ဒီျခင္ေတြ ေသစမ္းကြာဆိုတဲ့ ေဒါသစိတ္၊ မုန္းတီးစိတ္ႀကီးနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့လည္း အကုသိုလ္ေပါ႕ဗ်ာ။

မိမိ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္တဲ့ ပေယာဂနဲ႕ သတၱဝါေတြ ေသၾကရတာကိုပဲ သူ႔အသက္သတ္ျခင္းလို႔ မွားယြင္း မယူဖို႔ပါ။ ဆရာဝန္ေတြက ေရာဂါပိုးေတြကို သတ္ေနၾကတာ လို႔ျမင္ရင္ သဘာဝမက်ပါဘူး။ လူသားေတြ က်န္းမာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း လို႔သာ ျမင္ရမွာပါ။ ဒီလိုေဆာင္ရြက္ရာမွာ ေရာဂါပိုးမႊားမ်ား မလႊဲမေရွာင္သာ ေသေၾကသြားၾကျခင္းလို႔သာ ျမင္ရမွာပါ။

ေဒါသအေလ်ာက္ သတၱဝါ အခ်ဳိ႕ကို သတ္ျဖတ္မိခဲ့ရင္လည္း ဒါဟာ ကုစားမရတဲ့ အကုသိုလ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေသ ေၾကသြားတဲ့ သတၱဝါရဲ႕ ဂုဏ္ကိုလိုက္ၿပီး အျပစ္အႀကီးအေသး ကြာျခားတာကိုလည္း ေမးခြန္းရွင္လက္ခံႏိုင္မယ္ထင္ပါတယ္။ အဂၤုလိမာဠ လို လူ႔အသက္ အေတာ္မ်ားမ်ား သတ္ခဲ့ေပမယ့္ ကၽြတ္တမ္းဝင္ႏိုင္ခဲ့တာကိုလည္း ဆင္ျခင္ၾကည္႕ေစလိုပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ သတၱဝါေတြရဲ႕ အသက္ကို သတ္ရင္ အျပစ္ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို လက္ခံႏိုင္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။အေရးအႀကီးဆံုးက သတ္ျဖတ္တာနဲ႔၊ မလႊဲမေရွာင္သာ ေသေၾကသြားၾကတာ ကို မေရာေထြးသြားဖို႔ပါခင္ဗ်ား။

နံပါတ္ (၃) ေမးခြန္းမွာကေတာ့ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ကို အရာအားလံုးကို သိႏိုင္သူ၊ အတုမရွိ တန္ခိုးရွင္ အျဖစ္ လက္မခံ ႏိုင္ဘဲ၊ တရားအားလံုး ကို သိသူ အျဖစ္သာ ျမင္မိေၾကာင္း၊ ဒါမွလဲ အျခား ဘာသာျခားမ်ားပါ ပိုမိုလက္ခံႏိုင္ပါမယ္ လို႔ ျမင္ေၾကာင္း ဆိုထားပါတယ္။ အမွန္မွာ ေတာ့ တရားအားလံုး ကို သိတယ္ ဆိုခဲ့ရင္လဲ သဘာဝ အမွန္တရားမ်ား အားလံုးကို သိတာျဖစ္လို႔ အရာအားလံုးကို သိတာ လို႔ဘဲ ဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ အေၾကာင္းအရာ မ်ားဟာ လူတိုင္း လက္ခံႏိုင္တာ၊ လက္မခံႏိုင္တာ က အဓိက မက်ပါဘူး။ အသိ၊ အက်င့္နဲ႔ ျပည္႕စံုတဲ့၊ အသိဥာဏ္ ႀကီးသူေတြ လက္ခံႏုိင္၊ လက္မခံႏိုင္က ပိုအေရး ႀကီးတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ လူအမ်ားစု ဥာဏ္မမွီတဲ႔ အမွန္တရားေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ႏွစ္ဆယ္ရာစုရဲ႕ အထူးခၽြန္ဆံုး ပညာရွင္ တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ အိုင္းစတိုင္း ရဲ႕ ေယဘုယ် သီအိုရီ ေပၚထြက္ခါစ မွာ လက္ခံ နားလည္တာ ႏွစ္ဦးပဲ ရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ခုေတာ့ သိပၸံ အေျခခံရွိသူ အားလံုး လက္ခံလာၾကပါၿပီ။ မူလတန္းေက်ာင္းသားေလး တစ္ဦးဟာ အထက္တန္း ဆင့္ မွာ သင္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေတြဟာ ခက္ခဲ႐ႈတ္ေထြးလြန္းလို႔ လက္ခံႏိုင္ဖြယ္ မရွိဘူးလို႔ ေျပာတာနဲ႔မ်ား ဥပမာျပဳ ႏိုင္မလား လို႔ စဥ္းစား ႐ႈျမင္မိပါတယ္။

အႏွစ္ခ်ဳပ္ ျပန္ေျပာရရင္ .. .. ဓမၼတရားဆိုတာ သဘာဝ အမွန္တရားပါ။ သူ႕ အသက္သတ္တာနဲ႔ သူ႕အသက္ ေသသြား တာ မတူပါဘူး။ ဥာဏ္မမွီ ႏိုင္ေသးတဲ့ အမွန္တရား၊ အေၾကာင္းအရာေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ေမးခြန္းရွင္နဲ႔ ေမးခြန္းရွင္ကဲ့သို႔ ေတြးေတာစဥ္းစားမိသူမ်ား အျမင္ရွင္းေစ လိုသည္႕ ေစတနာျဖင့္ …… ။


Myanmar Express
Shared from ဓမၼ စာေပမ်ား (FB)

No comments:

Post a Comment