“ေဟာသည္မွာဘုရား၊ ၁၈-၈-၈၄- ေန႔စြဲႏွင့္ ဆရာေတာ္ထံ အေမးပုစၦာတစ္ေစာင္ေရာက္ျပန္ၿပီ ဘုရား”
“ဘယ္က အေမးလဲကြယ့္”
“မႏၱေလးၿမိဳ႕၊ အေနာက္ျပင္၊ ရတနာပုဂံတိုက္၊ေက်ာင္းသစ္ေက်ာင္း၊ အရွင္စကိၠႏၵထံကပါဘုရား”
“အရွင္စကိၠႏၵက ဘာေတြမ်ား ေမးထားသလဲကြယ့္”
“ယခုအခါ ဘုရားရွင္၏ အရပ္ေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးအျငင္းအခံုျဖစ္ေနၾကပါသတဲ့၊ အခ်ိဳ႕က ဘုရားရွင္ရဲ႕ အရပ္ေတာ္ဟာ (၁၈)ေတာင္ မရွိဘူး၊ ေလးေတာင္သာရွိတယ္လို႔ေျပာၾကပါတယ္တဲ့၊ အခ်ိဳ႕ကလည္း ေလးေတာင္မဟုတ္ဘူး၊ (၁၈)ေတာင္ရွိတယ္လို႔ ျငင္းၾကတယ္တဲ့၊ကာလေဒသ အေျခအေနအရ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အရပ္ေတာ္ဟာ (၁၈)ေတာင္ မျဖစ္သင့္ဘူး၊ ေလးေတာင္ဆိုတာ ဟုတ္ေကာင္းဟုတ္မွာပဲလို႔ထင္ခဲ့ပါတယ္တဲ့၊ ဒါေပမယ့္ ဝိနည္းက်မ္းမ်ားအရ (ရွင္ေစာတစ္ထြာ-မဇ္သံုးထြာ-တို႔မွာ ထက္ဝက္တိုး)ဆိုတာကလည္း ရွိေနေလေတာ့ သည္အယူအဆ ႏွစ္မ်ိဳးကို ညီညြတ္ေအာင္ ဘယ္လို ယူရပါ့မလဲလို႔ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္လို႔ဆရာေတာ္ထံ စာျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္တဲ့၊ သည္ျပႆနာကိုလည္း အေျဖေပးပါဦးလို႔ေမးထားပါတယ္ ဆရာေတာ္”
“ဘုရားရွင္ရဲ႕ အရပ္ေတာ္ျပႆနာဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း(၅၀)ေက်ာ္ ေလာက္ကစၿပီး ျဖစ္ပြားလာသတဲ့ကြယ္၊ ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၉၃၇-ခုႏွစ္ေလာက္ကေပါ့ကြယ္၊ျပႆနာ စတင္ ျဖစ္ပြားလာတဲ့ နယ္ေျမကေတာ့ တိုးတက္ေရးမဂၢဇင္းျဖစ္တယ္၊ ထိုေခတ္က တိုးတက္ေရးမဂၢဇင္းမွာကိုစိန္ေဖ၊ ေရွ႕ေနဦးဘဦး၊ ဘိုးေမတၱာ၊ ဘိုးဣႏၵာတို႔ဟာ တိုးတက္ေရးစစ္ေျမမွာ သူႏိုင္ငါႏိုင္အၿပိဳင္ႀကဲခဲ့ၾကတာေပါ့၊ဘုရားရွင္အရပ္ေတာ္ဟာ (၁၈)ေတာင္ မရွိတဲ့ ဝါဒကို ဘိုးေမတၱာတို႔၊ ကိုစိန္္ေဖတို႔က တင္ျပၾကသကြယ့္၊ သူတို႔ရဲ႕ ယုတိၱေဗဒက ဘယ္လိုလဲဆိုေတာ့ဘုရားရွင္ရဲ႕ အရပ္ေတာ္ဟာ (၁၈)ေတာင္ဆိုလွ်င္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ သကၤန္းကို ရွင္မဟာကႆပ ဝတ္လို႔မျဖစ္၊လဲ၍ဝတ္သည္ကို ေထာက္ေသာအားျဖင့္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အရပ္ေတာ္ဟာ သူလိုငါလုိပဲ ျဖစ္ရမယ္ေပါ့၊ၿပီးေတာ့ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူၿပီးတဲ့ေနာက္ ခႏၶာေတာ္ကို သၿဂၤ ိဳလ္ရန္အတြက္မကုဋဗႏၶအရပ္ကို ေဆာင္ခဲ့ၾကတယ္၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အေလာင္းေတာ္ မလိႅကာရဲ႕ အိမ္ေရွ႕ေရာက္ေတာ့မလိႅကာက အေမာင္တို႔- အေလာင္းေတာ္ကို ခဏခ်ေပးၾကပါလုိ႔ ေတာင္းပန္ၿပီး သူငယ္ရြယ္စဥ္က ဝတ္ဆင္ခဲ့တဲ့မဟာလတာတန္ဆာကိုစြပ္ၿပီး လွဴဒါန္းတယ္၊ အဲသည္ မဟလႅတာတန္ဆာဟာ ဦးေခါင္းေတာ္မွ ေျခဖ်ားအထိဖံုးလႊမ္းမိတယ္လို႔ သုတ္မဟာဝါအ႒ကထာ မဟာပရိနိဗၺာန္နသုတ္ အဖြင့္မွာ ဆိုိပါသတဲ့၊ အကယ္၍ဘုရားရွင္ရဲ႕အရပ္သာ (၁၈)ေတာင္ရွိခဲ့လွ်င္ မိန္းမဝတ္ဆင္တဲ့ သည္ မဟာလတာတန္ဆာဟာ ဘယ္မွာေျခဖ်ားတိုင္ေအာင္ စြပ္မိပါ့မလဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အရပ္ေတာ္(၁၉)ေတာင္ မရွိပါဘူးတဲ့၊ၿပီးေတာ့ ကပိလဝတ္နန္းေတာ္ဟာ ပကတိလူသားမ်ားအတြက္ ေဆာက္လုပ္ထားတဲ့ အေဆာင္ျဖစ္တယ္၊ သည္အေဆာင္ေတြမွာအရပ္(၁၈)ေတာင္ရွိတဲ့ ဘုရားအေလာင္း ဘယ္လို ေနထိုင္သြားလာ ျဖစ္ပါ့မလဲတဲ့။
ဤသို႔ေသာ ယုတိၱမ်ားျဖင့္ ႏိႈင္းခ်ိန္ၾကည့္တဲ့အခါဘုရားရွင္ဟာ လူသားတစ္ဦးျဖစ္တဲ့အတြက္ သူလိုငါလို လူသားတစ္ဦးေလာက္ပင္ အရပ္ပမာဏ ရွိရမယ္၊အရပ္ေတာ္ (၁၈)ေတာင္ဆိုတာ က်မ္းဆရာမ်ားက ခဲ်႕ထြင္ထားတာ ျဖစ္ရမယ္လို႔ ယုတၱိဘက္က ေရးသားၾကတယ္၊အရပ္ေတာ္(၁၈)ေတာင္ဘက္က ဘယ္လို ေခ်ပသလဲဆိုေတာ့ အတိုင္းအရွည္ ပမာဏႏွင့္ပတ္သက္တဲ့ ပညတ္ခ်က္မွန္သမွ်ေတြမွာ အလ်ားမည္မွ်၊ အနံမည္မွ်လို႔ သာမန္ ေဟာ႐ိုးမရွိတဲ့(တႀတိဒံ ပမာဏံ ဒြါဒသဝိဒတိၳေယာသုဂတိဒတိၳယာ တိရိယံ သတၱႏၱရာ) စေသာအားျဖင့္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အထြာေတာ္ကို အထူးထည့္ၿပီး ေဟာထားတယ္၊အကယ္၍ ဘုရားအထြာေတာင္ႏွင့္ ပကတိလူတို႔ရဲ႕ အထြာဟာ အတူတူျဖစ္ပါလွ်င္ သုဂတိဝိဒတိၳယာ ဆိုတဲ့စကားဟာအပိုျဖစ္ေနလိမ့္မယ္၊ အပိုျဖစ္မယ့္ စကားကို ဘုရားရွင္ သံုး႐ိုးမရွိဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ရဲ႕အရပ္ေတာ္ဟာ ပကတိလူတို႔ရဲ႕ အရပ္ႏွင့္မတူဘဲ ပိုမို ႀကီးထြားရမယ္လို႔ ခံုခံ ေျပာဆိုၾကတယ္ကြယ့္”
မဇၩိမ၊ ႒၊ ၂၈၇-မွာ- ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္သားပုဏၰားတစ္ဦးဟာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပမာဏကို တိုင္းမယ္ရယ္လို႔ ဘုရားရွင္ ဆြမ္းခံဝင္တဲ့အခါအေတာင္ေျခာက္ဆယ္ရွည္တဲ့ ဝါးကိုေထာင္ၿပီး တိုင္းသတဲ့၊ ဒါေပမယ့္ ဝါးဟာ ပဆစ္မွ်ေလာက္သာထင္သတဲ့၊မေက်နပ္လို႔ ဝါးႏွစ္လံုးဆက္ၿပီး တိုင္းေသာ္လည္း ဘုရားရွင္ရဲ႕ အရပ္ေတာ္ဟာ ဝါးေတြရဲ႕အထက္မွာပဲ တည္သတဲ့၊ ဘုရားရွင္က ပုဏၰား-ဘာလုပ္တာလဲေမးေတာ့ အရွင္ဘုရားရဲ႕ အရပ္ေတာ္ကိုတိုင္းတာပါလို႔ ေလွ်ာက္တယ္၊ ဘုရားရွင္က ပုဏၰား-သင္ဟာ အလံုးစံုေသာ စၾကဝဠာတိုက္အျပည့္ဝါးကို ေထာင္တိုင္းေသာ္လည္း ငါဘုရားရဲ႕ ပမာဏကို တိုင္းရမည္မဟုတ္ဘူးလို႔ မိန္႔ေတာ္မူသတဲ့၊ဒါေၾကာင့္ ႐ူပအစိေႏၲယ် ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အရပ္ေတာ္ကို ေလးေတာင္မွ်ႏွင့္ မဆံုးျဖတ္သင့္ဘူးဆုိၾကတယ္ကြယ့္”
“သည္လိုဆို သည္ဝါဒႏွစ္ရပ္အနက္ ဘယ္ဝါဒကမွန္တယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ပါသလဲ ဘုရား”
“ဘယ္ဝါဒက မွန္တယ္လို႔ ဘယ္သူကမွ် မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပါဘူး၊ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူႀကိဳက္တာ သူယူ၊ ကိုယ္ႀကိဳက္တာ ကိုယ္ယူၿပီး အဆံုးသတ္သြား တာပါပဲ”
“သည္ျပႆနာဟာ အခု ေတာ္ေတာ္ေလး လႈပ္ရွားလာဟန္တူတယ္ဘုရားဆရာေတာ္ကေတာ့ ဘယ္ဘက္က သေဘာက်ပါသလဲ”
“သေဘာက်-မက်ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး နည္းနည္းသတိျပဳဖို႔ ေျပာျပဦးမယ္”
“မိန္႔ေတာ္မူပါဘုရား
ကမၻာေပၚမွာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာေတာ္ႀကီးႏွစ္ခုရွိတယ္ကြယ့္၊ ေတာင္ဂိုဏ္းသာသနာႏွင့္ ေျမာက္ဂိုဏ္းသာသနာေပါ့၊ ေျမာက္ဂိုဏ္းသာသနာဆိုတာက အိႏိၵယျပည္ေျမာက္ပိုင္း ခုိတန္၊ ကသွ်မီရ၊ ဂႏၶာရ၊ နီေပါ၊ တိဗက္၊ မြန္ဂိုလီးယား၊တ႐ုတ္၊ ဂ်ပန္၊ ဗီယက္နမ္တစ္ေလွ်ာက္ ထြန္းလင္ေတာက္ပတဲ့ ဗုဒၶသာသနာျဖစ္တယ္၊ အဲသည္ ေျမာက္ပိုင္းဗုဒၶသာသနာက သီလဆိုတဲ့ အေလ့အက်င့္ႏွင့္ ပညာဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚႏွစ္ပိုင္းမွာ ပညာဆိုတဲ့အေတြးအေခၚပိုင္းမွာ ပါဝင္တယ္၊ ဘုရားရွင္က (အံ ၃၊ပါ ၁၈၉) ေကသမုတိၱသုတၱန္မွာ အေတြးအေခၚ(၁၀)ခ်က္ကို ေဟာထားတယ္၊
အေတြးအေခၚ(၁၀)ခ်က္က -
အေတြးအေခၚ(၁၀)ခ်က္က -
(၁) ေျပာသံၾကားျဖင့္ အမွန္မယူရ၊
(၂) အစဥ္အဆက္စကားျဖင့္ အမွန္မယူရ၊
(၃) ဤသို႔ ျဖစ္ဖူးသည္ ဆိုကာမွ်ျဖင့္အမွန္မယူရ၊
(၄) စာေပႏွင့္ ေတြးေတာယူျခင္းျဖင့္အမွန္မယူရ၊
(၅) ႀကံဆ ေတြးေတာယူျခင္းျဖင့္ အမွန္မယူရ၊
(၆) နည္းမွီယူျခင္းမွ်ျဖင့္ အမွန္မယူရ၊
(၇) အျခင္းအရာကို ႀကံစည္ႏွစ္သက္ေသာအားျဖင့္အမွန္မယူရ၊
(၈) ငါ့အယူအဆႏွင့္ တူသည္ဟု အမွန္မယူရ၊
(၉) မွတ္သားထိုက္သည္ဆိုကာမွ်ျဖင့္အမွန္မယူရ၊
(၁၀) ေလးစားထိုက္ေသာသူ၏ စကားဟူ၍လည္းအမွန္မယူရ-တဲ့။
မိမိကိုယ္တိုင္ သိေသာအခါမွ အမွန္ယူဆရမွာကိုးကြယ့္၊သည္အေတြးအေခၚ အခ်က္မ်ားကို ေျမာက္ပိုင္းဂိုဏ္သားမ်ားက အလြန္ သေဘာက်ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္တုန္းကပင္လွ်င္ အခ်ိဳ႕က ဘုရားရွင္ေဟာတိုင္း လက္မခံၾကဘူး၊ သဘာဝယုတၱိႏွင့္ညွိၿပီး ကိုက္ညီမွ လက္ခံတယ္၊ မကိုက္ညီဘူး ဆိုလွ်င္ ဘုရားရွင္ကိုေသာ္လည္း ေဝဖန္ရဲၾကတယ္၊ဥပမာအားျဖင့္ အရိ႒ ရဟန္းတို႔က ဏၬကသာမေဏတို႔ ဆိုပါစို႔၊ သူတုိ႔ဟာ ဘုရားပတ္ထားတဲ့ ပထမပါရာဇိကကိုေတာင္ ပါရာဇိက မျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ ေဝဖန္ခဲ့ၾကတာေပါ့
မွန္ပါ - အဲသည္ အရိ႒ႏွင့္ ကဏၬကတို႔အေၾကာင္းနည္းနည္း အမိန္႔ရွိပါဦး ဘုရား
အရိ႒ႏွင့္ ကဏၬကတို႔ရဲ႕ ပတ္ခ်က္ကေတာ့ပါတိေမာက္ သပၸါဏကဝဂ္မွာရွိတယ္၊ မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္ ၾသပမၼဝဂ္မွာလည္း အလဂဒၵဴပမသုတ္ဆိုတဲ့အမည္ႏွင့္သုတ္တစ္သုတ္ ေဟာထားတာရွိတယ္၊ ဘုရားသခင္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူစဥ္အခါအရိ႒အမည္ရွိတဲ့ ရဟန္းမွာ သည္လို အႀကံျဖစ္သတဲ့ကြယ္၊ ဘုရားသခင္ဟာ ေမထုန္မွီဝဲေသာ ရဟန္းအားပါရာဇိကက်ေစလို႔ ပညတ္ေတာ္မူထားတယ္၊ ပါရာဇိကဆိုတာဟာ သာသနာေတာ္မွာ ဆံုး႐ံႈးျခင္းျဖစ္တယ္၊သာသနာေတာ္မွာ ဆံုး႐ႈံးတယ္ဆိုတာဟာလည္း မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္မရႏိုင္ျခင္းကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္တယ္၊ အမွန္ကေတာ့ ေမွထုန္မွီဝဲ႐ံုႏွင့္ ဘာေၾကာင့္ မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္ဆိတ္သုဥ္းရမွာလဲ၊ ေမထုန္မွီဝဲတယ္ဆိုတာဟာ ဘကာမဂုဏ္ကို ခံစားတာပဲ၊ ကာမဂုဏ္ဆိုတာ ေမထုန္တစ္ခုတည္းမဟုတ္ဘူး၊ အဆင္းအေပၚ တပ္မက္ျခင္း၊ အသံေပၚတပ္မက္ျခင္း၊ အနံ႔အေပၚ တပ္မက္ျခင္း၊ အရသာအေပၚတက္မက္ျခင္း၊ အထိအေတြ႔အေပၚ တပ္မက္ျခင္းေတြဟာလည္း ကာမဂုဏ္ဆိုတာ ခံစားတာပဲမဟုတ္လား၊ အဲသည္ကာမဂုဏ္ ခံစားတာေတြေတာ့ ပါရာဇိကမက်ဘဲ ေမထုန္မွီဝဲမွ ဘာေၾကာင့္ ပါရာဇိက က်မလဲ၊ သည္ကာမဂုဏ္ငါးပါးမွာေဖာ႒ဗၺဆိုတဲ့ အေတြ႔အထိ ကာမဂုဏ္က အားႀကီးလို႔ ပါရာဇိက က်တာပါဆိုခဲ့လွ်င္ အျခား ပိုးဖဲကတၱီပါစေသာ အေတြ႔အထိမ်ား ခံစားေတာ့ ဘာေၾကာင့္ ပါရာဇိကမက်သလဲ၊ ၿပီးေတာ့ လူသား ဥပါသကာ ဥပါသကီေတြသူတို႔မွာ လင္ႏွင့္မယား ေပ်ာ္ပါးေနထိုင္္ရင္း တစ္မဂ္တစ္ဖိုလ္ ရၾကတယ္မဟုတ္လား၊ ရဟန္းက်မွအဝတ္ခ်င္းကြဲ႐ံုႏွင့္ ဘာေၾကာင့္ ပါရာဇိကက်ရမလဲ၊ အဲသည္လို အႀကံႀကီးၿပီး ဘုရားရွင္ရဲ႕ပထမပါရာဇိက သိကၡာပုဒ္ကို ေဝဖန္ခဲ့ၾကတယ္၊ အရိ႒ရဟန္းႏွင့္ ကဏၬကသာမေဏတို႔ရဲ႕ ေဝဖန္ခ်က္ဟာဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က ျဖစ္လို႔ေပါ့၊ သို႔မို႔ရင္ သည္ဝါဒကိုေျပေပ်ာက္ေအာင္ႏွိမ္နင္းဖို႔ မလြယ္ဘူး၊ သို႔ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္သြားၿပီးေနာက္ ပညာဂ႐ုကပုဂိၢဳလ္ေတြဟာေခတ္ႏွင့္ အံမဝင္ေသာ၊ သေဘာဝမက်ေသာ၊ လူတိုင္း လက္မခံႏုိင္ေသာ၊ က်ပ္တည္း က်ဥ္းေျမာင္းေသာအေတြးအေခၚမ်ားကို ပဋိကတ္ေတာ္အတြင္းက တစ္စတစ္စထုတ္ပယ္ပစ္ခဲ့ၾကတယ္။
ကာလေဒသႏွင့္ေလ်ာ္ေသာ၊ လူတိုင္းလက္ခံႏိုင္ေသာ၊ေဟာေျပာလွ်င္ ယံုၾကည္လြယ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ားကို ပိဋကတ္ေတာ္အတြင္း ထိုးသြင္းခဲ့ၾကတယ္၊အဲဒါေၾကာင့္ မူလပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို မပစ္ပယ္ႏိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ လမ္းခြဲခဲ့ၾကတယ္၊အဲသည္ လမ္းခြဲထြက္သြားၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ ေခတ္မီေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ပညာတတ္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ၾကတယ္၊သူတို႔က ဘယ္လို ေျပာသြားသလဲဆိုေတာ့ က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အယူသည္းပုဂၢိဳလ္ေတြ၊အေမမွာတဲ့ ဆန္တစ္ခြဲ သံုးစိတ္ႏွင့္မလဲ ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ေခတ္မမီတဲ့ ေရွးရိုးလူႀကီးေတြလို႔ေျပာသြားၾကတယ္၊ သူတို႔ေျပာသြားတဲ့ စကားအရ ေတာင္ဂိုဏ္းသာသနာကို ဟိနယာနဂိုဏ္း၊ ေထရဝါဒဂိုဏ္းလို႔ ယေန႔အထိ ေခၚေနၾကရတယ္၊ေျမာက္ဂိုဏ္းက မဟာယနပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို ေခတ္ႏွင့္အမီ ျပဳျပင္ခဲ့ၾကလို႔ယေန႔ဆိုလွ်င္ ေျမာက္ဂိုဏ္းသာသနာမွာ စင္ၾကယ္ေသာ ပဋကတ္ေတာ္လည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ ပါတိေမာက္ႏွင့္အညီက်င့္သံုးေနထိုင္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ဆုိတာလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ သားႏွင့္မယားႏွင့္ ဘုန္းႀကီးေတြေခတ္စားကုန္ၿပီ၊ ငါတို႔ရ႕ဲ သာသနာက မဟာယန သာသနာမဟုတ္ဘူး၊ အေမမွာတဲ့ ဆန္တစ္ခြဲကို သံုးစိတ္ႏွင့္မလဲရတဲ့၊ ဟိနယာန-ေထရဝါဒသာသနာေတာ္ျဖစ္တယ္၊ ေထရဝါဒ သာသနာဟာ ဘုရားေဟာေသာ ပါဠိေတာ္ႏွင့္ ေရွးဆရာမ်ားဖြင့္ထားတဲ့အ႒ကထာ၊ အဲသည္ဟာကို ၿမဲၿမဲဆုပ္ထားရတဲ့ သာသနာျဖစ္တယ္၊ ပါဠိေတာ္ကလာတယ္ဆိုလွ်င္ အ႒ကထာကလာတယ္ဆိုလွ်င္ ခံျငင္းဖို႔ မျပင္ဆင္ရဘူး၊ အရွိကိုအရွိအတိုင္း မွတ္ရမယ္၊ အကယ္၍ ႐ႈပ္ေထြးလာခဲ့လွ်င္မဟာပေဒသေလးပါးႏွင့္ ေဝဖန္ယူရမယ္၊ မဟာပေဒသေလးပါးဆိုတာ ေလာကယုတိၱႏွင့္ ညွိႏိုင္းေဝဖန္တာမဟုတ္ဘူး၊ က်မ္းလာစကားႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ၿပီး ယူရတာကို ဆိုလိုတယ္။ (အံ ၄၊ ၄၈၄၊ ၄၈၉)
အကယ္၍ က်မး္လာစကားႏွင့္ မတိုက္ဆိုင္ဘဲေလာကယုတိၱႏွင့္သာ တိုက္ဆိုင္ယူရမယ္ဆိုလွ်င္ စ်ာန္အရာ၊ ကံအရာ၊ မဂ္ဉာဏ္အရာ၊ ဖိုလ္ဉာဏ္အရာေတြဟာဘယ္မွာ က်န္ေတာ့မလဲ၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြေကာ က်န္ပါဦးမလား၊ ၅၅၀-နိပါတ္ေတာ္ေတြ၊ဓမၼပဒ ဝတၳဳေတြဟာလည္း ယုတိၱစားတာႏွင့္ ကုန္သြားလိမ့္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ေထရဝါဒဂိုဏ္းရဲ႕မူအရျပႆနာ တစ္ခုေပၚလာလွ်င္ က်န္းမ်ားက ဘယ္လိုဆိုသလဲဆိုတာ က်န္းဂန္ႏွင့္စိစစ္သင့္တယ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္သီးျခားဝိနည္းဓိုရ္အဖြဲ႔မ်ား ဖြဲ႔ၿပီး ဓမၼ-အဓမၼ အဆံုးအျဖတ္ေပးေနတာဟာလည္း ယုတိၱႏွင့္အဆံုးအျဖတ္ေပးေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ က်န္းဂန္ႏွင့္ညွိႏိႈင္းတိုက္ဆိုင္ၿပီး အဆံုးအျဖတ္ေပးေနျခင္းျဖစ္တယ္၊အကယ္၍ က်န္းဂန္အဆိုကို မႀကိဳက္ဘူး၊ ယုတိၱယုတၱာေတြႏွင့္ စိစစ္ခ်င္ပါတယ္ဆိုလွ်င္ ေထရဝါဒအတြင္းမွာမေနဘဲ မဟာယနဂိုဏ္အတြင္း ဝင္ေရာက္ဖို႔ပဲ ရွိတယ္။
သည္လိုဆိုေထရဝါဒဆိုတာက်မ္းလာစကားမွန္သမွ် မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ယံုရမယ္၊ ယုတိၱယုတၱာ ရွိမရွိ မစစ္ေဆးရဘူးလို႔အဓိပၸါယ္ေပါက္ေနတာေပါ့ ဘုရား
အမွန္ကေတာ့ က်မ္းလာစကားကို မစစ္ေဆးရဘူးလို႔မဆိုလိုပါဘူး၊ သို႔ေသာ္လည္း က်မ္းျပဳပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ဉာဏ္ႏွင့္ မိမိရဲ႕ဉာဏ္အဆင့္အတန္းခ်င္းတူမတူ ေရွးဦးစြာ သိထားရမယ္၊ က်မ္းျပဳပုဂၢိဳလ္ကို ဗုဒၶမတညဴလုိ႔ ခ်ီးက်ဴးၾကရတယ္၊ ဘုရားလိုေတာ္ကိုသိတယ္ေပါ့၊ ဒီလို ဘုရားအလိုေတာ္ကိုသိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးရဲ႕ ယူဆခ်က္ကို ကိုယ္ယူဆခ်က္ႏွင့္မတူ႐ံုႏွင့္ ပယ္ခ်ဖို႔ မသင့္ေသးဘူး၊ မိမိကက်မ္းျပဳပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ အယူအဆကို မွီေအာင္ ေလ့လာရမယ္၊ က်န္းဂန္ကို ပုတ္ခတ္ၿပီး အေျဖမရွာေကာင္းဘူး၊က်န္းဂန္ကို ပုတ္ခတ္ၿပီး အေျဖရွာခဲ့လွ်င္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီး ကြယ္သြားတက္တယ္။
ဥပမာ-ယခု ဘုရားအရပ္ေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးဆိုၾကပါစို႔၊ ဗုဒၶဝင္ပါဠိေတာ္ (၃၈၀) မွာ -
“အဟံအႆတၳ မူလမွိ၊ ပေတၱာ သေမၺာဓိ မုတၱမံ။
ဗ်ာမပၸဘာသဒါ မယွံ၊ ေသာဠသဟတၳမုဂၢတာ”
လို႔ ေဟာထားတယ္၊ ငါဟာ ေညာင္ဗုဒၶေဟပင္ရင္းမွာျမတ္ေသာေဗာဝိဉာဏ္ကို ရတယ္၊ ငါဟာ တစ္လံမွ်ေလာက္ေသာ ေရာင္ျခည္ေတာ္ အၿမဲရွိတယ္၊ အရပ္ေတာ္(၁၆)ေတာင္ ျမင့္တယ္လု႔ိ ဆိုလိုတာေပါ့၊ အရပ္ေတာ္ (၁၆)ေတာင္ ျမင့္တယ္လို႔ ဆိုလိုတာေပါ့၊အရပ္ေတာ္ (၁၆)ေတာင္ ဆိုတာကို“ရွင္ေစာတစ္ထြာ၊ မဇ္သံုးထြာ၊တို႔မွာ ထက္ဝက္တိုး” ဆိုတာႏွင့္ ဂဏန္းတြက္ခ်က္ဖို႔ လြယ္ကူေအာင္အ႒ကထာဆရာက “အမွာကံ ဘဂဝါ အ႒ာရသ ဟတၳဳေဗၺေဓာ အေဟာသိ” ငါတို႔ရဲ႕ဘုရားရွင္ဟာ အရပ္ေတာ္ (၁၈)ေတာင္ ျမင့္တယ္လို႔ ဖြင့္ထားတယ္၊ သည္ေနရာမွာ ဘုရားရွင္ရဲ႕အရပ္ေတာ္ အစစ္ကေတာ့ (၁၆)ေတာင္ပါပဲ၊ (၁၈)ေတာင္ဆိုတာ ဂဏန္းအတြက္ လြယ္ကူေအာင္ အနည္းငယ္ပိုထားျခင္းျဖစ္တယ္၊(၁၆)ေတာင္ျဖစ္ေစ၊ (၁၈)ေတာင္ျဖစ္ပင္ေစ ေလာကလူသားတို႔ရဲ႕ အရပ္ႏွင့္ စံခ်ိန္မတူလို႔ မမွန္ဘူး၊အလကား ခ်ဲ႕ထြင္ထားတာဆိုခဲ့လွ်င္ သည္စကားရပ္ဟာ သည္မွာတင္ မရပ္ဘူး။
ဒီပကၤရာ၊ ေရဝတ၊ ပိယဒႆီ၊ အတၳဒသီ၊ဓမၼဒႆီ၊ ေကာ႑ည၊ မဂၤလ၊ နာရဒ၊ သုေမဓာဘုရားမ်ား အရပ္ေတာ္ (၈၈)ေတာင္ ရွိတယ္ဆိုတာေတြ၊ သုမနဘုရားအရပ္ေတာ္အေတာင္ကိုးဆယ္ဆိုတာေတြ၊ ေသာဘိတ၊ အေနာမဒႆီ၊ ပဒုမ၊ ပဒုမုတၱရ၊ ဖုႆဘုရားရွင္ေတာ္တို႔အရပ္ေတာ္(၅၈)ေတာင္ ဆိုတာေတြ၊ သုဇာတဘုရားရွင္ အရပ္ေတာ္ အေတာင္ (၅၀)တာေတြ၊ သိဒၶတၳ၊ တိႆ၊ ေဝႆဘူဘုရားမ်ားအရပ္ေတာ္ အေတာင္ (၆၀)ဆိုတာေတြ၊ သိခီဘုရား အရပ္ေတာ္ အေတာင္ (၇၀)ဆိုတာေတြ၊ ကကုသန္(၄၀)၊ေကာဏာဂုမ္(၃၀)၊ ကႆပဘုရားအေတာင္ (၂၀)ဆိုတာေတြလည္း အကုန္လံုး ေရျဖစ္ကုန္ေတာ့မွာပဲ၊ သည္မွ်ႏွင့္ရပ္ေတာ့မလားဆိုေတာ့ မရပ္ေသးဘူး၊ ဥပမာ ေျပာျပဦးမယ္၊ ျမစ္ ေခ်ာင္း ကန္အတြင္းက ေရမ်ားမယိုဖိတ္ရေအာင္ ဆည္ဖို႔ထားတဲ့ ကန္ေပါင္႐ိုးေတြ ရွိတယ္မဟုတ္လား”
“မွန္ပါ - ရွိပါတယ္ ဘုရား”
“ေအး -အဲသည္ ကန္ေပါင္႐ိုးေတြ တစ္ေနရာရာမွာေပါက္ခဲ့လွ်င္ အေပါက္လံုသြားေအာင္ ခ်က္ခ်င္းေျမဖို႔၊ သဲဖို႔၊ ေက်ာက္ဖို႔ၾကတယ္မဟုတ္လား၊အကယ္၍ ေရေပါက္ကေလးပဲ မေျပာပေလာက္ပါဘူးဆိုၿပီး ပစ္ထားလိုက္လွ်င္ ေရေပါက္ကေလးက ေရေတြဒလေဟာ တိုးကန္ စားလုိက္တဲ့အတြက္ ကန္ေပါင္႐ိုးႀကီးလည္းပ်က္၊ ေရေတြလည္း ကုန္သြားတက္တာဟာသည္ယေန႔ မ်က္ျမင္ပဲ၊ အဲသည္ ဥပမာအတိုင္း ပိဋကတ္ေတာ္ဆိုတာ အေပါက္မရွိေအာင္ အထပ္ထပ္ သဂၤါယနာတင္ထားတဲ့ကန္ေပါင္႐ိုးႀကီးပဲ၊ သည္ကန္ေပါင္႐ိုးႀကီး အတြင္းက အေပါက္တစ္ခု ေပါက္ခဲ့လွ်င္ ငါတို႔ေထရဝါဒက သည္အေပါက္ကို ၿဖဲမပစ္ရဘူး၊ လံုေအာင္ ျပန္ဖာေထးရမယ္၊ အကယ္၍ လုံေအာင္မဖာေထးဘဲၿဖဲေပးလိုက္မယ္ဆိုလွ်င္ သာသနာေတာ္တည္းဟူေသာ ေရေတြဟာ တစ္စက္မွ် က်န္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ဘုရားရွင္ရဲ႕ အရပ္ေတာ္ကို ပါဠိေတာ္လာအတိုင္း (၁၆)ေတာင္ပဲ ထားလိုက္ၾကစို႔” လို႔ အေျဖေပးလိုက္ပါတယ္ကြယ္”
“သာဓု-သာဓု-သာဓု”
***ဆက္ရန္***
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၄၁) - ဘုရားရွင္၏ ႐ိုက္ျခင္း၊ သတ္ျခင္း
***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
အဂၢမဟာသဒၶမေဇာတိကဓဇ ဘဒၵႏၲေဒဝိႏၵာဓိပတိ (ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ႀကီး)
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၂) (စာမ်က္ႏွာ ၂၉ - ၃၇ ) မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။
"ေထရဝါဒ ရနံ႔" မွ ျပန္လည္ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။
Monday, November 11, 2013 - 12:15 PM
No comments:
Post a Comment