Friday, July 11, 2014

သတၱဝါမွန္သေရြ ့တရားေတြ ့ ခ်မ္းေျမ့သာယာရွိပါေစ. . . . . . . . .


ျမတ္စြာဘုရားက မလုပ္ရဘူးလို ့ေျပာတဲ့ဟာက 'ဝါရိတၱ' ,လုပ္ရမယ္လို ့ေျပာတာက 'စာရိတၱ' ,'ဝါရိတၱသီလ'ႏွင့္ 'စာရိတၱသီလ'ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္။

မလုပ္ရဘူးလို ့ ဆိုတာေတြသာ ေရွ့တန္းတင္ျပီးေတာ့ လုပ္ရမယ္ဆိုတာေတြၾကေတာ့ ေမ့ထားၾကတယ္။

လုပ္သင့္တယ္ဆိုတာ လုံ ့လဝီရိယရွိရမယ္။ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မွဳႏွင့္ ျပည့္စုံရမယ္။ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းေတြရွိေအာင္ၾကိဳးစားရမယ္။ဝင္ေငြထြက္ေငြ မွ်တေအာင္သုံးစြဲတတ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ဒီအေျခအေနေကာင္းေတြ လုပ္ရမယ္ဆိုတာနဲ့ ပတ္သက္လာလို့ရွိရင္ ေမ့ထားၾကတယ္။

ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ့ တရားေတာ္ေတြမွာ ႏွစ္ပိုင္းရွိတယ္။ တစ္ပိုင္းက သံသရာထဲမွာ ဘဝတစ္ခု ရလာတဲ့အခါ အေျခအေနေကာင္းေတြ ျဖစ္ေပၚေစျပီးေတာ့ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ လူ ့ဘဝတစ္ခု ျဖတ္သန္းေနထိုင္သြားဖို ့,သံသရာလည္တဲ့အခါမွာလည္းပဲ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ဒီလိုျဖစ္ဖို့ အေျခအေနေကာင္းေတြကို ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာၾကားထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး မည္သည့္ ဘာသာတရားမွာမွ မပါတဲ့ လုံးဝဒုကၡေတြ ခ်ဳပ္ျငိမ္းရာ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ ့အသိပညာတစ္ရပ္ကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာထားတယ္။ အဲဒီ တရားက ဘာလဲလို့ ဆိုလို့ရွိရင္ ဝိပႆနာက်င့္စဥ္တရားပါပဲ ။

တစ္ခ်ဳိ ့က လူ ့ေလာကမွာ လူရယ္လို ့ျဖစ္လာတဲ့အခါ ဘဝအေပၚမွာ တြယ္တာမွဳဆိုတာ ရွိၾကတယ္။
အတြယ္အတာရွိတဲ့ ေနရာမွာ စိုးရိမ္မွဳဆိုတာ ေပၚလာတယ္။အတြယ္မရွိရင္ စိုးရိမ္မွဳမရွိပါဘူး။ကိုယ္မပိုင္ဆိုင္တဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုအေပၚမွာ မည္သူ ့မွ 'ေသာက'မျဖစ္ပါဘူး။ကိုယ္ပိုင္တဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုေပၚမွာသာ 'ေသာက'ျဖစ္တယ္။ကိုယ္ႏွင့္မသိတဲ့ လူတစ္ေယာက္အေပၚမွာ 'ေသာက'မျဖစ္ပါဘူး။ကိုယ္ႏွင့္သိတဲ့ လူတစ္ေယာက္အေပၚမွာသာ'ေသာက'ျဖစ္ဖို ့ပါ။ 'ေသာက'ဟာ တြယ္တာမွဳအေပၚမွာ အေျခခံတယ္။

အဲဒီလို'ေသာက'ရွိေနေသးသမွ် မည္သူမွ စိတ္ခ်မ္းသာမွဳဆိုတာ အျပည့္အဝ မရႏိုင္ပါဘူး။ စိတ္ခ်မ္းသာမွဳ အျပည့္အဝရခ်င္လို့ရွိရင္'ေသာက' လို ့ဆိုတဲ့ တရားကို ဖယ္ရွားပစ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။အတြယ္အတာကို မဖယ္ရွားဘဲနဲ ့'ေသာက'ကိုဖယ္ရွားဖို ့ဆိုတာ လုံးဝမျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ တြယ္တာမွဳကို ဖယ္ရွားမွသာ ျဖစ္ပါတယ္။

တြယ္တာမွဳကို ဖယ္ရွားဖို ့အတြက္ ဘာလုပ္ရမလဲ ဆိုလို ့ရွိရင္ သဘာဝတရားေတြကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပတ္ျပတ္သားသားျမင္တဲ့ 'သမၼာဒႆန'ဆိုတဲ့ 'သမၼာဒိ႒ိ'ဆိုတဲ့ ထူးျခားတဲ့ အသိဉာဏ္တစ္ခု ရွိရမယ္။ အဲဒီ ထူးျခားတဲ့ အသိဉာဏ္ဟာ ဝိပႆနာဉာဏ္လို ့ေခၚတာပါ။ မွန္ကန္တဲ့အျမင္ရွိရမယ္။

ရုပ္တရားဟာ ရုပ္တရားသက္သက္ ျဖစ္ပါတယ္။ 'ငါ'လို ့ေျပာစရာမရွိပါဘူး။နာမ္တရားဟာ နာမ္တရားသက္သက္္မွ် ျဖစ္ပါတယ္။'ငါ'လို ့ေျပာစရာမရွိပါဘူး ရုပ္ႏွင့္နာမ္ ႏွစ္ခုခြဲထားလိုက္မယ္ ဆိုလို ့ရွိရင္ လွဳပ္ရွားမွဳတို ့,ေျပာဆိုမွဳတို ့ ဒါေတြဟာ အကုန္လုံးရပ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလို ရုပ္ႏွင့္နာမ္ကို ခြဲျခားျပီးေတာ့ သိျမင္လာတာဟာ နာမရူပပရိေစၧဒကဉာဏ္ လို ့ေခၚတယ္။ အဲဒီ အသိဉာဏ္ကို အဘိဓမၼာ ေလ့လာျခင္းျဖင့္ရႏိုင္တယ္။

အဲေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ဒုတိယပိုင္းမွာေဟာတဲ့ သံသရာဝဋ္က လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းဆိုတာ ဝိပႆနာက်င့္စဥ္ျဖင့္ 'မဇၩိမပဋိပဒါ' လို ့ေခၚတဲ့ မွန္မွန္ကန္ကန္ နားလည္ျခင္းပဲ။ ထို မွန္မွန္ကန္ကန္ နားလည္ျခင္းဆိုတဲ့ အေျခအေနကိုရေအာင္ မွန္မွန္ကန္ကန္စဥ္းစားတတ္ျခင္းဆိုတဲ့ 'သမၼာသကၤပ' , 'သမၼာဝါယာမ'မွန္မွန္ကန္ကန္ နည္းလမ္းတက် စနစ္တက် ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္ျခင္း, 'သမၼာသတိ'လို ့ေခၚတဲ့ အာရုံကို မွန္ကန္စြာအမွတ္ရျခင္း ,အာရုံတစ္ခုတည္းအေပၚမွာ မွန္ကန္တဲ့ နည္းလမ္းျဖင့္ စူးစိုက္ျခင္း ,ဒီ မဂၢင္ငါးမ်ဳိး ဦးေဆာင္ျပီးေတာ့ လုပ္သြားလို ့ရွိရင္ မွန္ကန္စြာသိျခင္း ဆိုတာ ေပၚလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ထို မွန္ကန္စြာသိျခင္းကသာလွ်င္ သံသရာထဲမွာ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ ကိေလသာဆိုတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြကို ဖယ္ရွားပစ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
'ကိေလသာ'ဆိုတဲ့ အဆိုးတရားေတြ ဖယ္ရွားပစ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ ေကာင္းကံ ဆိုးကံ ဆိုတာေတြဟာလည္းပဲ အက်ဳိးေပးႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး ထိုကံေတြအားလုံး အက်ဳိးမေပးႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ ေနာက္ဆုံး အေၾကာင္းတရားေတြ ျပတ္သြားျပီး ဒုကၡေတြဟာ အကုန္လုံးခ်ဳပ္ျငိမ္းျပီးေတာ့ ရပ္ဆိုင္းသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုပဲ ထာဝရျငိမ္းတဲ့ အျငိမ္းဓာတ္နိဗၺာန္လို ့ ျမတ္စြာဘုရားက ဒုတိယပိုင္းမွာ ေဟာတာပါ။

သံသရာထဲမွာေနရင္း ခ်မ္းသာသုခကို ရႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းေတြ,ေနာက္ဆုံးမွာ ထိုခ်မ္းသာရတယ္ဆိုေတာင္ 'အိုျခင္း,နာျခင္း,ေသျခင္း'ဆိုတဲ့ ဒုကၡေတြက မလြတ္ႏိုင္ဘူး။ ဒုကၡေတြမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ 'မဂၢင္ရွစ္ပါး'အက်င့္တရားကို က်င့္သုံးမွသာလွ်င္ ေလာကမွာရွိတဲ့ ျပႆနာမ်ဳိးစုံ လုံးဝခ်ဳပ္ျငိမ္းျပီး လြတ္ေျမာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေဒါတ္တာ အရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ

No comments:

Post a Comment