Friday, July 4, 2014

တရားဓမၼနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး “၀ိ၀ါဒ”


တရားဓမၼနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဒီတရားဟာ ဘုရားေဟာတဲ့တရား သူကိုယ္တိုင္ ဘယ္ဆရာေတာ္ ဘုရားဆီက နာခဲ့ရတာ၊ သို႔မဟုတ္ ဒီစာထဲမွာ ပါ ပါတယ္၊ ဘယ္စာအုပ္ထဲမွာ ေရးထားတာလို႔ ေျပာဆိုၾကတဲ့အခါ က်န္တစ္ဘက္သားကလည္း မဟုတ္ဘူးလို႔ ျငင္းၾကပါတယ္၊ ျငင္းၾကတဲ့အခါမွာ ဓမၼနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးျငင္းခံုမွဳေတြ ျဖစ္ပြားတတ္ၾကပါတယ္။ အျငင္းပြားလို႔ရွိရင္ အကုသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက “ ၀ိ၀ါဒံ ဘယေတာ ဒိသြာ အ၀ိ၀ါဒဥၥ ေခမေတာ ”၊ ၀ိ၀ါဒ ဆိုတာ ကိုယ္က တစ္မ်ိဳးေျပာတယ္၊ သူက တစ္မ်ိဳးေျပာတယ္၊ အဲဒီလို သူတစ္မ်ိဳး ကိုယ္တစ္မ်ိဳးေျပာလို႔ မတူညီေတာ့ဘူးဆိုတာနဲ႔ သူ႕ဟာမွန္တယ္၊ ငါ့ဟာမွန္တယ္ဆိုၿပီး ျငင္းခံုၾကပါတယ္။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျငင္းပြားေနၾကရင္ အကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
အျငင္းပြားစရာရွိရင္ အကုသိုလ္ မျဖစ္ေအာင္ ေနတတ္ရပါမယ္။ အမွန္တရားဆိုတာ ကိုယ္တိုင္သိရပါမယ္။ အဲဒီလို အျငင္းပြားလာလို႔ရွိရင္ ျမတ္စြာဘုရားက မဟာပေဒသ ၄ ပါးဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မွတ္ေက်ာက္တစ္ခု ေပးထားပါတယ္။

(၁) ။ (ဘုရားရွင္ကို မွီတဲ့ပုဂၢိဳလ္က) “ငါဘုရားဆီက ကိုယ္တိုင္နာခဲ့ရတဲ့တရားပါ” လို႔ ေျပာလာရင္ လက္မခံနဲ႔၊ ျပန္ၿပီးေတာ့လည္း မျငင္းလိုက္နဲ႔ တဲ့။ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့ သုတၱန္ေတြ၊ ဘုရားရဲ႕အဆံုးအမေတြနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ပါ။ (ဓမၼစာေပ တတ္ဖို႔ လိုပါတယ္၊) စာမတတ္ရင္ စာတတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ တိုက္ၾကည့္ပါ။ သုတၱႏၱ၊ ၀ိနယလို႔ဆိုတဲ့ ဘုရားေဟာတဲ့တရားနဲ႔ သြားၿပီး တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ပါ၊ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေျပာတဲ့ စကားဟာ ဘုရားေဟာတဲ့ထဲမွာ ေဘာင္မ၀င္ဘူး၊ မွားယြင္းေနတယ္ဆိုရင္ လက္မခံနဲ႔။ အကယ္၍ သူေျပာတဲ့ စကားဟာ သုတၱန္ေတြနဲ႔ ညီညြတ္ရင္ လက္ခံလိုက္ပါ။

(၂) ။ ဘုရားေဟာဆိုၿပီးေတာ့ သံဃာေတြအားလံုးက လက္ခံထားတာ ျဖစ္ပါတယ္လို႔ တစ္ေယာက္က ေျပာလာခဲ့ရင္ သုတၱန္ေတြ၊ ၀ိနည္းေတြနဲ႔ တိုက္ၾကည့္လိုက္ပါ၊ မွားယြင္းေနတယ္ဆိုရင္ လက္မခံပါနဲ႔။ အကယ္၍ တိုက္ဆိုင္လို႔ ညီညြတ္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ လက္ခံလိုက္ပါ။

(၃) ။ ဘယ္ေက်ာင္းတိုက္က စာတတ္ေပတတ္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ၊ ပါေမာကၡဆရာေတာ္ႀကီးေတြ၊ သံဃာ့ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ၊ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းေတြက ဒါဘုရားေဟာတရားလို႔ ေျပာလာတယ္ဆိုရင္ ဘုရားေဟာတဲ့ ၀ိနည္းတို႔ သုတၱန္တို႔နဲ႔ တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ပါ။ တိုက္ဆိုင္ၾကည့္လို႔ မမွန္ဘူးဆိုရင္ စြန္႔ပယ္လိုက္ပါ။ ညီညြတ္တယ္ဆိုမွ လက္ခံပါ။

(၄) ။ ဘယ္ေက်ာင္းတိုက္က နာမည္ေက်ာ္ ဘယ္ဆရာေတာ္ႀကီးက ေနၿပီးေတာ့ ဒါ ဘုရားေဟာလို႔ေဟာလိုက္တယ္၊ ဘယ္တရားပြဲမွာ ေဟာလိုက္တယ္ စသည္ျဖင့္ ဘုရားေဟာဆိုၿပီး ေဟာသြားတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ သုတၱန္ေတြ၊ ၀ိနည္းေတြနဲ႔ တိုက္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ကိုက္ညီမွဳမရွိဘူးဆိုရင္ လက္မခံပါနဲ႔။ အကယ္၍ တရားေတာ္ေတြနဲ႔ ညီညြတ္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ လက္ခံပါ။
ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္တိုင္က အဲဒီလို လုပ္ဖို႔ မွာခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္အရာကိုမွ အရမ္းလက္မခံပါနဲ႔၊ မွားတယ္မွန္တယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ ေလ့လာၿပီး၊ တတ္ကၽြမ္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထံနည္းနာခံၿပီး ဆံုးျဖတ္ရပါမယ္။ ဒါ ဓမၼ မွတ္ေက်ာက္ တစ္ခုပါ။

ဒါေၾကာင့္မို႔ တရားဓမၼ ေလ့လာ က်င့္ႀကံ အားထုတ္ ေနၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ကလည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ နိဗၺာန္သို႔ ရေရာက္ႏိုင္ရန္မွာ ျမတ္စြာဘုရား
ေဟာၾကားထားေသာ တရားဓမၼမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္လို႔ နားလည္သေဘာေပါက္ၾကၿပီး ဓမၼမွတ္ေက်ာက္ကို ကိုယ္စီေဆာင္ကာ က်င့္ႀကံႏိုင္ၾကလ်က္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ကိုယ္စီကိုယ္ငွ မ်က္ေမွာက္
ျပဳႏိုင္ၾကပါေစ ကုန္သတည္း။

{သကၠရာဇ္ ၁၃၇၁ ခုႏွစ္၊ သီတင္းကၽြတ္လဆန္း ၇ ရက္ေန႔၊ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး၊ မံုရြာၿမိဳ႕၌၊ ေဒါက္တာ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ဓမၼမွတ္ေက်ာက္ တရားေတာ္ကို
ကိုးကား ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။ }

(မွားယြင္းမွဳမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္ ဦးခိုက္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား)

“ဆုေတာင္းပတၱနာ”
ဓမၼဒါန၊ ဤပုညေၾကာင့္၊
ဘ၀သံသရာ၊ ေနာင္ျဖစ္ရာ၌၊
ပညာထူးခၽြန္၊ ျမင့္ကဲလြန္လ်က္၊
အမြန္ခ်မ္းသာ၊ နိဗၺဴတာကို၊
လ်င္စြာရေစ၊ ေတာင္းဆုေျခြသည္၊
မေသြျပည့္၀ပါေစေသာ္။ ။
ဦးသိန္းေ၀။
http://www.facebook.com/damanadi.tk
http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။
(ပိုမိုျပည့္စံုေကာင္းမြန္ေအာင္ အဆင္ေျပသလို ျဖည့္စြက္ေရးသားျပဳျပင္ၿပီး Share ႏိုင္ပါသည္။)

No comments:

Post a Comment