ျမတ္စြာဘုရားက တရား ၃ -မ်ဳိး ,ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ အခ်က္ ၃-မ်ဳိးကို ေဟာထားတယ္။
နံပတ္တစ္ က ခံစားခ်က္ေဝဒနာ , ေလာက လူေတြမွာ ခံစားခ်က္ဟာ အဓိကက်တယ္ , ခံစားခ်က္ေပၚမွာ မူတည္ျပီးေတာ့ လူေတြက လွဳပ္ရွားေနၾကတယ္ , ခံစားခ်က္လို ့ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ျခင္း ခံစားမွဳ , ဝမ္းနည္းေၾကကြဲမွဳခံစားမွဳ , ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဝမ္းနည္းတာလည္းမဟုတ္ဘူး ,ဝမ္းသာတာလည္း မဟုတ္ဘူး ,'အဒုကၡမသုခ'လို ့ဆိုတဲ့ ခံစားမွဳ ,အဲဒီခံစားခ်က္ကေတာ့ မထင္ရွားတဲ့ ခံစားခ်က္ပဲ။အဲဒီ ခံစားခ်က္ေတြကို မိမိသႏၲာန္မွာ ျဖစ္တာကိုလည္း ထင္ထင္ရွားရွားသိတယ္,ျဖစ္လာျပီးသည့္ေနာက္ မိမိသႏၲာန္မွာ တည္ေနတာကိုလည္း ထင္ထင္ရွားရွား သိတယ္ ,ပ်က္သြားတာကိုလည္း ထင္ထင္ရွားရွား သိတယ္ ,ခံစားခ်က္နဲ ့ပတ္သက္ျပီး သတိသမၸဇညတရားကို အရွိန္ျမွင့္လိုက္တဲ့ အခါမွာ ဝိပႆနာဉာဏ္နဲ ့ ထင္ထင္ရွားရွားၾကီး သိသြားတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက အာရုံနဲ ့ေတြ ့တိုင္း ေတြ ့တိုင္း မွတ္တမ္းတင္တတ္တဲ့ သညာ , အဲဒီ သညာတရားေပၚလာတာကိုလည္းပဲ ထင္ထင္ရွားရွားသိတယ္ , သညာ တရားရဲ ့လုပ္ေဆာင္မွဳေတြကိုလည္းပဲ ထင္ထင္ရွားရွား သိတယ္ , ခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားတာကိုလည္းပဲ ထင္ထင္ရွားရွား သိတယ္ ။
ေနာက္တစ္ခုက ဘုန္းၾကီးတို ့တစ္ေတြမွာ စိတ္ကေလးေပၚလာတာနဲ ့တစ္ျပဳိင္နက္ ဟိုေတြး ဒီေတြး ေတြးတတ္တဲ့ အေတြးေလးေတြ ရွိတယ္ေပါ့ ,အဲဒီအေတြးကို ဝိတက္ လို ့ေခၚတယ္ ,ၾကံစည္ျခင္း စိတ္ကူးျခင္းလို ့ေခၚတယ္ , အဲဒီ ၾကံစည္ျခင္း စိတ္ကူးျခင္းဆိုတဲ့ အေတြးနဲ ့ပတ္သက္ျပီး ေပၚလာတာကိုလည္း သိလိုက္တယ္ , ေပ်ာက္သြားတာကိုလည္း သိလိုက္တယ္ , ထင္ရွားရွိစဥ္ ေဆာင္ရြက္ေနတာကိုလည္း သိလိုက္တယ္ ။ ဒီလို ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ သဘာဝတရားေတြရဲ ့ ျဖစ္လာမွဳ ,ပ်က္စီးသြားမွဳေတြကို ထင္ထင္ရွားရွား သိလာျပီဆိုရင္ ဒါအဆင့္ျမင့္တဲ့ ဝိပႆနာဉာဏ္လို ့ေခၚတယ္။
အဲဒီ ဝိပႆနာဉာဏ္ ရွိလာျပီဆိုရင္ ေလာဘေတြ ေဒါသေတြ ေမာဟေတြကို ပိုျပီး ေဝးေဝးလံလံေရာက္သြားေအာင္ တြန္းထုတ္ ဖယ္ရွားပစ္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ သတိၱေတြ ရလာတယ္ ,ဝိပႆနာဉာဏ္ရင့္သန္ သြားျပီဆိုတဲ့အခါ အဲဒီ ဝိပႆနာဉာဏ္ အရွိန္အဟုန္ ၾကီးမားလာတာနဲ ့ တစ္ျပိဳင္နက္ သူက အက်ဳိးတစ္ခုကို ျဖစ္ေပၚေစတယ္။
ဝိပႆနာက်င့္လိုက္လို ့ေနာက္ဆုံးရလာတဲ့ အသိဉာဏ္က ဘာတုန္းဆိုလို ့ရွိရင္ သခၤါရတရားေတြရဲ ့ သဘာဝကို ဆင္ျခင္စဥ္းစားရင္းက ေနျပီး သခၤါရသဘာဝေတြအားလုံး ေနာက္ဆုံးပိတ္ ခ်ဳပ္သြားတဲ့ေနရာကို ျမင္ႏိုင္ျခင္းျဖစ္တယ္။ ျမင္လိုက္တာနဲ ့တစ္ျပိဳင္နက္ ခုနက ေလာဘဆိုတာ အျမစ္ပါျပဳတ္သြားတယ္ ,ေဒါသဆိုတာလည္း အျမစ္ပါျပဳတ္သြားတယ္ ,ေမာဟ ဆိုတာလည္း အျမစ္ပါျပဳတ္သြားတယ္ ,ေနာက္ထပ္ မလာႏိုင္ေတာ့ဘူး ,အဲဒါကိုပဲ ဝိပႆနာ အရွိန္ျမွင့္လို ့ရလာတဲ့ မဂ္စိတ္ေပၚတာ လို ့ေျပာတာေနာ္။ အဲဒီလို မဂ္စိတ္ ေပၚလာျပီးတဲ့ေနာက္မွာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြရဲ ့အပူေတြကို ထပ္ျပီး ျငိမ္းေပးတဲ့ ဖိုလ္စိတ္ေပၚတယ္။
သခၤါရေတြရဲ ့ခ်ဳပ္ဆုံးရာျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ကို ျမင္လိုက္တာနဲ ့တစ္ျပိဳင္နက္ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာရွိတဲ့ အဆိုးတရားေတြဟာ လုံးဝအျမစ္ပါမက်န္ ေပ်ာက္သြားတယ္ , အသိပညာကို အဆင့္ျမင့္တဲ့ ဝိပႆနာဉာဏ္ အဆင့္ေရာက္ေအာင္ ျမွင့္တင္ေပးလိုက္ႏိုင္ျပီဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ ့စိတ္ႏွလုံးထဲမွာ ပူေလာင္ညစ္ႏြမ္းေစတက္တဲ့ ေသာကေတြ ေဒါမနႆေတြ အားလုံးကို ဖယ္ရွားပစ္ႏိုင္တယ္ ။ တကယ့္ကို ျငိမ္းတဲ့ အျငိမ္းဓာတ္နဲ ့ခ်မ္းေျမ့တဲ့ ဘဝမွာ ေနႏိုင္တယ္လို ့ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ ။
"သတိမကြာ အသိပညာျဖင့္ ေနထိုင္ျခင္း" လို ့ဆိုတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ ဒီတရားေတာ္ကို နာယူမွတ္သားျပီးတဲ့အခါမွာ "တို ့တစ္ေတြ ဘဝမွာ ဘာေတြ လုပ္ရမယ္ " ဆိုတာ ကိုယ္စီကိုယ္စီ မွတ္သားေလ့လာျပီး ဘဝရဲ ့ျငိမ္းခ်မ္းမွဳကို ရလိုသူတိုင္း "ဒီလမ္းစဥ္အတို္င္း ေလ့က်င့္ျခင္းျဖင့္ ဘဝရဲ ့ျငိမ္းခ်မ္းမွဳကို ရမွာပဲ"လို ့ဧကန္ယုံၾကည္ျပီး က်င့္ၾကံၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာျပဳတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္
အဂၢမဟာ ပ႑ိတ ေဒါတ္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ
No comments:
Post a Comment