ဤေလာက၌ လူလည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး အရာဝတၳဳလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး တရားလည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ေရာျပြမ္းရွုပ္ခတ္လ်က္ရွိပါ၏။ လူထဲတြင္ လူေကာင္းရွိသလို လူဆိုးလည္းရွိသည္။ ရုိးသားေျဖာင့္မတ္သူရွိသလို ေကာက္က်စ္စဥ္းလည္းသူလည္း ရွိသည္။ သူေတာ္အစစ္ရွိသလို သူေတာ္အတုလည္းရွိ၏။ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းတြင္လည္း ပစၥည္းအစစ္ရွိသလို ပစၥည္းအတုလည္းရွိ၏။ တရားထဲတြင္လည္း တရားအစစ္ရွိသလို တရားအတုလည္းရွိ၏။
လူဟူ၍ျဖစ္လာျပီး လူ႔အဖြ႔ဲအစည္းတြင္ က်င္လည္ရေသာအခါ ရုိးသားေျဖာင့္မတ္သူေတြႏွင့္ ေတြ႔ၾကဳံရသလို ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲသူေတြႏွင့္လည္း ေတြ႔ၾကဳံရတတ္ပါသည္။ သူေတာ္အစစ္ႏွင့္ေတြ႔သလို သူေတာ္အတုႏွင့္လည္း ေတြ႔တတ္ပါ၏။
တရားအစစ္ေတြကို နာၾကားရသက့ဲသို႔ တရားအတုေတြလည္း နာၾကားရတတ္ပါ၏။ ဤသို႔ အစစ္ႏွင့္အတု အႏွစ္ႏွင့္အကာ ေရာေႏွာေနတတ္ေသာ ဤေလာကတြင္ လူသားတစ္ဦးအေနႏွင့္ အစစ္ႏွင့္အတုကို ခြဲျခားတတ္ဖို႔လိုပါ၏။ အႏွစ္ႏွင့္အကာကို ကြဲကြဲျပားျပား ခြဲခြဲျခားျခား သိတတ္စိမ့္ေသာငွာ မိမိ၏ ဦးေႏွာက္အတြင္းသို႔ အသိပညာမ်ား အေတြးအေခၚမ်ား တရားဓမၼမ်ားကို ျဖည့္တင္းဖို႔လိုပါသည္။ ထို႔အျပင္ ေဝဖန္စိစစ္ေသာ ဝိဘဇၨဥာဏ္ရွင္သန္အားေကာင္းလာေအာင္ ပ်ိဳးေထာင္ေမြးျမဴဖို႔ လိုပါသည္။
ဤေလာကတြင္ စိတ္ရင္းေကာင္းမရွိေသာ လက္ေၾကာတင္းေအာင္လည္း လုပ္ကိုင္မစားခ်င္ေသာသူမ်ားရွိေနပါသည္။ ထိုသူမ်ားသည္ အသိပညာဗဟုသုတ နည္းပါးေသာသူမ်ားအေပၚ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ လွည့္ျဖား၏။ အယုံသြင္း၏။ ေသြးေဆာင္ျဖားေယာင္း၏။ အသိပညာနည္းပါးသူမ်ားသည္ ထိုသူတို႔၏ သားေကာင္ျဖစ္တတ္ပါ၏။
အသိပညာဗဟုသုတ အားနည္းေသာ္ ေဝဖန္ခြဲျခားတတ္ေသာ ဝိဘဇၨဥာဏ္မရွင္သန္ပါ။ ေမွးမွိန္တတ္ပါ၏။ ဝိဘဇၨဥာဏ္အားနည္းလွ်င္ သူမ်ားေျပာသမွ် လိွမ့္သမွ် ယုံလြယ္တတ္ပါ၏။ ယုံလြယ္တတ္သည္ႏွင့္အမွ် အမွားမ်ားစြာကို ၾကဳံဆုံရတတ္ပါ၏။
မိမိ၏ ဦးေႏွာက္အတြင္း၌ အသိပညာမ်ား ဗဟုသုတမ်ားကို အစဥ္ျဖည့္တင္းေနသူသည္ ေဝဖန္စိစစ္ေသာဥာဏ္ ရွင္သန္အားေကာင္းတတ္ပါသည္။ ဤကား သမၼာ ဤကား မိစၦာဟူ၍လည္းေကာင္း ဤကား အမွန္ ဤကား အမွားဟူ၍လည္းေကာင္း ဤကားအစစ္ ဤကားအတု ဟူ၍လည္းေကာင္း ပိုင္းျခားသိျမင္လာတတ္ပါသည္။ ထိုသူတို႔သည္ သူမ်ားေျပာတိုင္းမယုံ ေျမွာက္တိုင္းမေျမွာက္ ေျခာက္တိုင္းမေၾကာက္ အရာရာတြင္ မိမိ၏ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ကို အသုံးခ်ေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ ေဆာင္ရြက္သမွ်ကိစၥတိုင္းမွာအမွားနည္းပါး အမွန္မ်ားတတ္ပါ၏။ ဤသည္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျမသိန္းတန္ဆရာေတာ္ၾကီး ပခုကၠဴဦးေကသရ ကဤသို႔ဆုံးမေတာ္မူခ့ဲပါ၏။
** ယုံလြယ္သူအား အမွားမ်ား
ထင္ရွားၾကဳံတတ္ပါ။
ယုံခဲသူအား အမွန္မ်ား
မွတ္သားေတြ႔တတ္ပါ။
***************************
(မင္းနန္-ေမာ္က်ြန္း)
No comments:
Post a Comment