ၾကာၾကာထိုင္ႏိုင္လ်ွင္ တရားရၿပီဟူ၍ ယူဆသူကမ်ား၏။
ထို႔ေၾကာင့္ အသိဉာဏ္ထဲတြင္ ျပတ္သားစြာသိေအာင္ တရားနာမႈ တရားစာအုပ္ဖတ္မႈ တရားေဆြးေႏြးမႈကို အဓိကမထားပဲ မ်က္လုံးမွိတ္ၿပီး တအားထိုင္ၾကေတာ့၏။
အမွန္အားျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းကို မွီဝဲျခင္း တရားနာျခင္း သင့္တင့္စြာ ႏွလုံးသြင္းႏိုင္ျခင္း က်င့္ၾကံပြားမ်ားျခင္းျဖင့္သာ တရားရႏိုင္ေပသည္။
ၾကာၾကာထိုင္ၿပီး မ်က္စိမွိတ္ထားလ်ွင္ နမိတ္ ပုံသ႑ာန္ေတြ ျမင္ခ်င္ရာ ျမင္တတ္သည္မွာ ဓမၼတာပင္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ထိုအရာမ်ားကား တရားမဟုတ္ေခ်။
ေယာဂီရဟန္းတစ္ပါးသည္ ႏွစ္နာရီၾကာသည္အထိ မလႈပ္မယွက္ ထိုင္ႏိုင္၏။ ထိုကဲ့သို႔မထိုင္ႏိုင္ေသာ ရဟန္းတစ္ပါးက ခ်ီးက်ဴးေသာအခါ ႏွစ္နာရီထိုင္ႏိုင္ေသာ ကိုယ္ေတာ္က ရိိိုးသားစြာ ဖြင့္ဟ ေျပာၾကား၏။
သူသည္ လူ႔ဘဝက ရုပ္ရွင္ပိုစတာ ၾကည့္ရသည္ကို
အလြန္ဝါသနာပါသူျဖစ္၏။ ယခုလို တရားထိုင္ေသာအခါ ထိုင္စအခ်ိန္မွစ၍ ရန္ကုန္ရုပ္ရွင္ရံုမ်ားမွ ပိုစတာမ်ားကို လိုက္ၾကည့္လိုက္ရာ ၂-နာရီသာၾကာသြားသည္။ ရုပ္ရွင္ရံုမွ ပိုစတာမ်ားကား မကုန္ေသးဟုဆိုသည္။ ထိုရဟန္းကား `ပိုစတာ ေယာဂီ´ပင္တည္း။
`အဟိေယာဂီ´ဟူသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရဖူး၏။အသက္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္စ အမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္ဦးသည္ အိပ္မငိုက္ပဲ
၃-နာရီခန္႔အထိ ထိုင္ႏိုင္သျဖင့္ တရားျပဆရာေတာ္၏ ခ်ီးမြမ္းမႈကိုပင္ ခံရ၏။ သို႔ေသာ္ တရားထိုင္ရင္းျဖင့္ ထိုေယာဂီမႀကီးသည္
`အဟိ..အဟိ´ျဖင့္ ရယ္ေနတတ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ကေခၚ၍ တရားစစ္ေသာအခါ ယခုလို အမွန္အတိုင္း ျပန္ေျပာျပ၏။
"တပည့္ေတာ္မ တရားထိုင္ရင္း ဟိုး ငယ္ငယ္က အပ်ိဳစင္ဘဝအထိ ျပန္ေရာက္သြားပါတယ္ဘုရား.. တစ္ရက္မွာ ငယ္ခ်စ္ဦးနဲ႔ တပည့္ေတာ္မတို႔ အိမ္ထဲမွာ ခ်ိန္းေတြ႔ၾကပါတယ္.. အဲဒီအခ်ိန္မွာ တပည့္ေတာ္မအေဖက ခ်ိန္းေတြ႔တာကို ျမင္သြားၿပီး ဓားရွည္ႀကီးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ေျပးဆင္းလာပါတယ္.. ဒီအခါ တပည့္ေတာ္မရည္းစားဟာ ေၾကာက္ရွာလြန္းလို႔ ၀င္းထရံေပၚေက်ာ္တက္ၿပီး ထြက္ေျပးပါတယ္.. ရည္းစားရဲ႕ပုဆိုးဟာ ဝင္းထရံမွာ ခ်ိတ္က်န္ခဲ့လို႔ မိေမြးတိုင္း ဖေမြးတိုင္းနဲ႔ပဲ ထြက္ေျပးရပါတယ္ဘုရား.. အဲဒါကိုၾကည့္ၿပီး တပည့္ေတာ္မ ရယ္ေနမိတာဘုရား".. ထိုေယာဂီကား `အဟိ ေယာဂီ´ပင္တည္း။
ေနာက္တစ္မ်ိဳးကား တရားထိုင္တာ ၁၅-မိနစ္မွ မရွိေသးခင္ ၁-နာရီထင္ၿပီး တရားျဖဳတ္ခ်င္သူမ်ားပင္ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ နာရီဆီသို႔ မၾကာခဏ ငဲ့ေစာင္း ၾကည့္တတ္၏။ ခဏခဏ နာရီကို ေစာင္းၾကည့္ပါမ်ားသျဖင့္ ရက္ၾကာလာေသာအခါ ထိုေယာဂီ၏ ေခါင္းသည္ ေစာင္းေစာင္းႀကီး ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ ေနၾကာပြင့္မ်ားသည္ ေနဘက္သို႔သာ လွည့္ပြင့္ၿပီး ေစာင္းေနတတ္သျဖင့္ ထိုေယာဂီမ်ားကိုလည္း နာရီဘက္သို႔ ေစာင္းေနတတ္ေသာေၾကာင့္
`ေနၾကာပြင့္ ေယာဂီ´ ဟု ေခၚသည္။
တစ္ခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားသည္ တရားထိုင္ရင္း တစ္ေရးရေအာင္ အိပ္တတ္ၾက၏။ ေယာဂီမေလးတစ္ဦးသည္ သူ၏မိခင္ကို
ဝမ္းသာအားရ စကားတစ္ခြန္းေျပာ၏။ သူမသည္ တရားစခန္းအေတာ္မ်ားမ်ားကို လိုက္ဝင္ေနသူ ျဖစ္သည္။
သူ႔ကိုယ္သူ ဝင့္ၾကြားစြာ ေျပာလိုက္ေသာစကားက-
"ေမေမ သမီးေလ တရားစခန္းဝင္တာ ႏွစ္ၾကာလာတာနဲ႔ ပညာတစ္မ်ိဳး တတ္လာၿပီ သိလား".. "ဘာပညာလဲ သမီးရဲ႕" "ထိုင္ရင္းအိပ္တဲ့ ပညာေလ"တဲ့။ ထိုေယာဂီမ်ိဳးကား `ထိုင္ရင္းအိပ္ေသာ ေယာဂီ´
မ်ားပင္ျဖစ္၏။
တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ ေယာဂီမ်ားမွာ ဆရာက တရားစစ္လ်ွင္ မေျပာတတ္မွာ စိုးေသာေၾကာင့္ ေယာဂီေဟာင္းမ်ားထံတြင္ ဘယ္လိုေမးလ်ွင္
ဘယ္လိုေျဖရမည္ ဆိုတာကို ေလ့က်င့္ထားၾက၏။ ေမးလာလ်ွင္ ထိုအတိုင္း ေျဖ၏။ ဤသို႔ေသာ ေယာဂီမ်ိဳးကိုကား `မုသား ေယာဂီ´ဟု ေခၚသင့္၏။
စာရႈသူမ်ားအား တရားမရမည့္ ေယာဂီအဂၤါ တရားရမည့္ ေယာဂီအဂၤါ ႏွင့္ ဘုရားေဟာ တရားစစ္ တရားမွန္အဂၤါမ်ားကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
တရားမရမည့္ ေယာဂီ၏ အဂၤါမ်ား
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
(၁)ဆရာျဖစ္သူ ဘုရားရွင္အေပၚ မယုံၾကည္ျခင္း။
(၂)က်န္းမာေရး မေကာင္းျခင္း။
(၃)ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲေသာ စိတ္ရွိျခင္း။
(၄)အားထုတ္မႈ ဝီရိယ မရွိျခင္း။
(၅)ထိုးထြင္း၍ သိႏိုင္ေသာ ဉာဏ္ပညာမရွိျခင္း။
တရားရမည့္ ေယာဂီ၏ အဂၤါမ်ား
-- -- -- -- -- -- -- -- --
(၁)ဆရာျဖစ္ေသာ ဘုရားအေပၚ ယုံၾကည္ျခင္း။
(၂)က်န္းမာေရး ေကာင္းမြန္ျခင္း။
(၃)ရိုးသားေျဖာင့္မတ္ေသာ စိတ္ထားရွိျခင္း။
(၄)အားထုတ္မႈ ဝီရိယရွိျခင္း။
(၅)ထိုးထြင္း၍ သိႏိုင္ေသာ ဉာဏ္ပညာရွိျခင္း။
တရားစစ္ တရားမွန္၏ အဂၤါလကၡဏာမ်ား
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
ကပ္ျငိမႈ ရာဂကင္းဖို႔သာ ျဖစ္ေစ၏။
ကပ္ျငိမႈ ရာဂႏွင့္ ယွဥ္တဲြဖို႔ မျဖစ္ေစျခင္း။
သံေယာဇဥ္ ကင္းဖို႔သာ ျဖစ္ေစ၏။
သံေယာဇဥ္ တိုးပြားဖို႔ မျဖစ္ေစ။
ဝဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ဖို႔သာ ျဖစ္ေစ၏။
ဝဋ္ဆင္းရဲ၌ နစ္မြန္းဖို႔ မျဖစ္ေစ။
အလိုရမၼက္နည္းဖို႔သာ ျဖစ္ေစ၏။
အလိုရမၼက္ႀကီးဖို႔ မျဖစ္ေစ။
ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈကိုသာ ျဖစ္ေစ၏။
မေရာင့္ရဲ မတင္းတိမ္မႈကို မျဖစ္ေစ။
ကိေလသာတရားမ်ားႏွင့္ ကင္းေဝးဖို႔သာ ျဖစ္ေစ၏။
ကိေလသာတရားမ်ားႏွင့္ ေပါင္းေဖာ္ဖို႔ မျဖစ္ေစ။
ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈကိုသာ ျဖစ္ေစ၏။
ေနာက္ဆုတ္ပ်င္းရိျခင္းကို မျဖစ္ေစ။
ဒကာ ဒကာမမ်ားက လုပ္ေကြ်းေမြးျမဴရန္
လြယ္ကူဖို႔သာ ျဖစ္ေစ၏။
ဒကာ ဒကာမမ်ားက လုပ္ေကြ်းေမြးျမဴရန္
ခဲယဥ္းမႈကို မျဖစ္ေစ။
ဤကဲ့သို႔ေသာ တရားမ်ိဳးသည္ အပါယ္ေလးပါး မက်ေအာင္ ရြက္ေဆာင္တတ္ေသာ သေဘာဓမၼျဖစ္၏။ ကိေလသာအပူကို ပယ္ေဖ်ာက္ေၾကာင္း ဝိနယျဖစ္၏။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔၏ အဆုံးအမ
(သတၱဳသာသန)ျဖစ္၏။
ထိုသေဘာတရားမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ရာဂျဖင့္ ကပ္ျငိေရး
သံေယာဇဥ္တိုးပြားေရး စေသာ အဂၤါမ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံေနလ်ွင္ အဓမၼ အဝိနယ အသတၱဳသာသနအျဖစ္ ဆုံးျဖတ္ႏိုင္သည္။
(အဂၤုတၱဳရ္ပါဠိေတာ္ အ႒ကနိပါတ္ သံခိတၱသုတ္)
ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)၏ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပသည္။
ေစတနာေမတၱာအရင္းခံျဖင့္-
Shared from Ma Ohnmar Shin (FB)
No comments:
Post a Comment