Monday, July 21, 2014

"""ဥေပကၡာ"""


ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ပထမဆံုး ျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ လုပ္ရမယ္။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ျငိမ္းခ်မ္းခ်င္ဖို႔ ဘာလုပ္ရမလဲဆိုရင္ ပတ္ဝန္းက်င္က ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးကို လိုလားတဲ႔ ေမတၱာထားပါ။ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္လာတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ကို ကူညီပါ။ ကရုဏာထားပါ။ ခ်မ္းသာတဲ႔ပုဂၢိဳလ္ကို ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္ပါ။ မုဒိတာ ပြားပါ။ လူ႔ေလာကဆိုတာ ခ်မ္းသာတာလည္း သူ႔ကံနဲ႔ သူပဲ။ ဆင္းရဲတာလည္း သူ႔ကံနဲ႔သူပဲ။ စိတ္လွဳပ္ရွားမွဳ ကင္းကင္းနဲ႔ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဥေပကၡာ ပြားပါ။

ဥေပကၡာရဲ႕ သေဘာတရားကို ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြက အဓိပၸါယ္ေကာက္ လြဲေနတယ္။ မေခၚမေျပာ ၊ ဂရုမစိုက္ဘဲေနတာကို ဥေပကၡာ လို႔ ထင္ေနၾကတယ္။ အမွန္မွာ ဥေပကၡာ က ေမတၱာထက္ လည္း သာတယ္။ ကရုဏာထက္လည္း သာတယ္။ မုဒိတာထက္လည္း သာတယ္။

ဥေပကၡာဆိုတဲ႔ သေဘာတရားက လူဆိုတာ သူ႔ကံနဲ႔သူျဖစ္တာ။ ဆဲသြားရင္လည္း ငါ့ဆဲရမလားလို႔ စိတ္မဆိုးနဲ႔။ ဥေပကၡာသမားသည္ လာေရာက္ျပီးေတာ့ ခ်ီးမြမ္းျပီးေတာ့ အကူအညီေပးရင္လည္း ေအာ္ ဒီေကာင္ က ေတာ္တယ္၊ ငါ့ကို ခ်ီးမြမ္းေဖာ္ရတယ္၊ ငါ့ကို ကူညီေဖာ္ရတယ္ဆိုျပီးေတာ့ ဝမ္းမသာဘူး။ ဆိုလိုတာက စိတ္ဓာတ္အလြန္တည္ျငိမ္တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္အေနအထားမ်ိဳးကို ဥေပကၡာလို႔ ေခၚတယ္။ စိတ္ဓာတ္ အလြန္တည္ျငိမ္တယ္။ စိတ္ဓာတ္ တည္ျငိမ္ျပီး လူကို လ်ွစ္လ်ဴ မရွဳဘူး၊ လူရဲ႕ အျပဳအမူကိုသာ လ်ွစ္လ်ဴရွဴျပီး လုပ္သင့္တာ လုပ္တယ္။

ဆိုပါစို႔။ လူတစ္ေယာက္ အကူအညီ လိုေနတယ္။ ဒုကၡေရာက္ေနတယ္။ သို႔ေသာ္ သူက ဆဲျပီးေတာ့ ခိုင္းတယ္။ စိတ္မဆိုးဘူး။ လုပ္ေပးတယ္။ တစ္ေယာက္က ေခ်ာ့ျပီးေတာ့ ခိုင္းတယ္။ ဝမ္းမသာဘူး လုပ္ေပးတယ္။ အဲဒါ ဥေပကၡာ။ ဝမ္းသာတယ္တို႔ စိတ္ဆိုးေနတယ္တို႔ ဆိုတာက စိတ္မွာ တည္ျငိမ္မွဳမရွိတာကို ျပတယ္။ တည္ျငိမ္မွဳမရွိတဲ႔ သေဘာကိုျပေနတာ။

ဥေပကၡာမွာ တည္ျငိမ္မွဳမရွိဘူးဆိုတာ မရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဥေပကၡာကို ဘာသာျပန္တဲ႔ အခါမွာ (equinimity) နဲ႔ ျပန္တာ (mental calmness) စိတ္က တည္ျငိမ္ေနတာ စိတ္ဓာတ္တည္ျငိမ္ေနတာ။ အခု ျမန္မာေတြက ဘယ္လိုအဓိပၸာယ္ေကာက္လဲ ဆိုလို႔ရွိရင္ ဥေပကၡာဆိုတာ ေအး ကိုယ္နဲ႔မတည့္တဲ႔သူ ဒီေကာင္ မေခၚမေျပာဘဲ ေနလိုက္တယ္၊ ဥေပကၡာျပဳ ထားတယ္ မေခၚမေျပာဘူး၊ စကားလည္း မေျပာဘူး၊ သူ႔ ဘာမွ မလုပ္ဘူး၊ အဲဒါ ဥေပကၡာ။ ဒီလိုပဲ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီ ဥေပကၡာက တစ္မ်ိဳး ဒီမြန္ျမတ္တဲ႔ ဥေပကၡာ မဟုတ္ဘူး။

မြန္ျမတ္တဲ႔ ဥေပကၡာ ဆိုတာ တစ္ဖက္သား လုပ္တာကို ဂရုစိုက္ျပီးေတာ့ မေနဘူး၊ လုပ္သင့္တာလုပ္တယ္၊ ဒါမွ တစ္ကယ့္ ဥေပကၡာ။ ဆဲလည္း ဂရုမစိုက္ဘူး၊ လုပ္သင့္တာ လုပ္မယ္၊ ခ်ီးမြမ္းရင္လည္း ဂရုမစိုက္ဘူး၊ လုပ္သင့္တာလုပ္မယ္၊ လုပ္သင့္တာကို လုပ္ေပးတယ္၊ စိတ္ဓာတ္ကေတာ့ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္ထားတယ္၊ ဒါမွ တစ္ကယ့္ ဥေပကၡာ ပါ။

ဆိုလိုတာက ဥေပကၡာ သည္ လူပုဂၢိဳလ္ကို လ်စ္လ်ဴရွဳတာ မဟုတ္ဘူး။ ပုဂၢိဳလ္လုပ္တဲ႔ အျပဳအမူကို လ်စ္လ်ဴရွဳတာ၊ သူေျပာခ်င္တာေတြ ေျပာပါေစ ၊ ဂရုမစိုက္ဘူး။ ငါ လုပ္သင့္တာ ငါ လုပ္သြားမယ္။ အဲဒါမွ ဥေပကၡာ။

ၾကည့္ေလ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ က
"ဝဓေက ေဒဝဒေတၱ စ ၊
ေစာေရ အဂုၤလိမာလေက။
ဓနပါေလ ရာဟုေလ စ၊
သဗၺတၳ သမေကာ မုနိ။"
ျမတ္စြာဘုရားကို သတ္ဖို႔ ၾကိဳးစားတဲ႔ ေဒဝဒတ္ ၊ ေနာက္က ဓားၾကီးနဲ႔ ခုတ္မလို႔လိုက္တဲ႔ အဂၤုလိမာလ၊ ထိုးသတ္မလို႔လာတဲ႔ နာဠာဂိရိဆင္ၾကီး ၊ ရာဟုလာ သားေတာ္ အဲဒီ ေလးေယာက္အေပၚမွာ စိတ္ဓာတ္ တူညီေအာင္ ထားႏိုင္တယ္ဆိုတာ စဥ္းစားသာၾကည့္။

ဘုန္းၾကီးတို႔ တစ္ေတြ ထားႏိုင္မွာလား။ တစ္ညီတည္းကို စိတ္ထားႏိုင္တာ။ အဲဒါ ဥေပကၡာ ေပါ့။ ခြဲျခားျပီးေတာ့ မျမင္ေတာ့ဘူး။ သတ္ဖို႔ ဓားထမ္းျပီးေတာ့ လိုက္တဲ႔ လူသတ္သမားနဲ႔ သားေတာ္ ရာဟုလာ ခြဲျခားျပီး မျမင္ဘူး။ တူတူပဲ၊ စိတ္ဓာတ္တည္ျငိမ္ေနတာ။ ဘာျဖစ္လို႔ ျမတ္စြာဘုရား စိတ္ဓာတ္ တည္ျငိမ္တုန္းဆိုေတာ့ ဘုရားမွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ မွ မရွိတာ။ ဘက္လိုက္တယ္ဆိုတာ ေလာဘတို႔ ၊ ေဒါသတို႔ ၊ ေမာဟတို႔ ရွိမွ ဘက္လိုက္တာ။

ေလာဘ ရွိရင္ ဘက္လိုက္ျပီ၊ ဆႏၵာဂတိ ၊ ေဒါသဆိုရင္လည္း ဘက္လိုက္ျပီ၊ ေဒါသာဂတိ၊ အမွန္မသိရင္လည္းဘဲ ဘက္လိုက္ျပီ ၊ ေမာဟာဂတိ၊ ေၾကာက္လို႔ ဘက္လိုက္တယ္၊ ဘယာဂတိ၊ ေဟာ အဂတိ ေလးပါး ဆိုသည္မွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ မကင္းတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ေၾကာင့္ စိ္တ္ဓာတ္ယိမ္းယိုင္မွဳကို ဆိုတာ။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ကင္းတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ဟာ တည္ျငိမ္ေနတယ္။ Equanimity အျမဲတမ္း တည့္မတ္ တည္ျငိမ္ေနတယ္။ ဟိုဘက္ သည္ဘက္ လွဳပ္ရွားယိမ္းယိုင္မွဳ မရွိဘူး။ တည့္မတ္တည္ျငိမ္သြားတာ အဲဒီလိုျဖစ္ေအာင္ ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ ဆိုတဲ႔ တရားေတြ ပြားမ်ားျပီးတဲ႔ အခါမွာ အဆင့္ျမင့္ဆံုးျဖစ္တဲ႔ ဥေပကၡာ တရားကို ပြားရတယ္။ အဲဒီလို ဥေပကၡာ တရားကို ပြားလိုက္တဲ႔ အခါမွာ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ဟာ တစ္ကယ့္ စိတ္ဓာတ္ တည္ျငိမ္တဲ႔ သူေတာ္စင္ ျဖစ္သြားျပီ၊ အလြန္ျမင့္ျမတ္သြားျပီ။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာျပဳ တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ နႏၵမာလာဘိဝံသ
ေဟာၾကား ဆံုးမေတာ္မူေသာ "ဘဝ ခရီးဝယ္ ေရြးခ်ယ္ရမယ့္ လမ္း"
အေၾကာင္း တရားေဒသနာေတာ္မွ ကူးယူေရးသား ေဖာ္ျပ၍ ဓမၼဒါန ျပဳအပ္ပါသည္။

မွန္ကန္ေသာ ဓမၼအသိတို႔ျဖင့္ အက်ိဳးရွိရွိ ေနႏိုင္ၾကပါေစ ကုန္သတည္း။

Shared from Kaung Myat Thu (FB)

No comments:

Post a Comment