Sunday, May 29, 2011

သူတုိ႕ေတြနဲ႕မတူခ်င္ ....

ပင္လယ္ေရျပင္အက်ယ္ၾကီးနားေရာက္ေတာ့ေလျပင္းမုန္တိုင္းေတြ
သေဘၤာပ်က္တာေတြလည္းျမင္ေယာင္ၾကည့္ျဖစ္ေနတယ္။သေဘၤာ
ပ်က္လို႕ေဖာင္တစ္ခုေပၚေရာက္ေနတဲ့လူတစ္စုအေၾကာင္းကိုလည္္း
အမွတ္ရေနရဲ႕ မေသမေပ်ာက္ပဲေဖာင္ေပၚေရာက္တဲ့အတြက္
ကံေကာင္းတယ္လို႕ယူဆရမလား.............။

ေဖာင္ေပၚမွာကလူခုႏွစ္ဦး...။

အဲ့ဒီခုႏွစ္ဦးထဲကတစ္ဦးကေတာ့ ကံေကာင္းလို႕ေဖာင္ေပၚေရာက္လာ
တာလို႕မျမင္ဘူး....။သူကတစ္ေလာကလံုးကိုအျမဲပဲအဆိုးျမင္၀ါဒီ
Pessimist ျဖစ္တယ္တဲ့။ေလာကမွာေကာင္းျမတ္ပါေပတယ္ဆိုတဲ့အရာ ေတြဟာတကယ္ေတာ့လူေတြကိုဒုကၡေတြပိုေရာက္ေအာင္ဆြဲေဆာင္လွည့္စား
ေနတာေတြျဖစ္တယ္။ဒီေတာ့....ေကာင္းျမတ္ပါေပတယ္ဆိုတာေတြဟာတကယ္
ေတာ့ေကာင္းျမတ္တာေတြမဟုတ္ဘူးလို႕သူကျမင္ေနတယ္...။
အခုလည္းသေဘၤာပ်က္ျပီးေဖာင္ေပၚေရာက္ေနတာဟာကံေကာင္းလို႕ေရာက္
ေနတာမဟုတ္ဖူး၊ဒုကၡမ်ားမ်ားလူမွာေရာက္ဖို႕ အတြက္အခ်ိန္ဆြဲထားတဲ့သေဘာပဲ
လို႕သူကျမင္တယ္ ။

ေဖာင္ေပၚကေနာက္တစ္ဦးကေတာ့အတၱဗဟိုျပဳသမားEgocentricအတၱဗဟိုျပဳ၀ါဒီျဖစ္တယ္္။သူ႕ရဲ႕လက္သံုးစကားကေတာ့
ဒီကေန႕မွာရနိုင္သမ်ွကာမဂုဏ္အာရံုေတြကိုခံစားသာယာပစ္လိုက္ဆိုတာပဲတဲ့။အခုလိုေဖာင္ေပၚေရာက္ေနတုန္းမွာလည္း
သက္သက္သာသာေလးေနလို႕ရရင္သက္သက္သာသာပဲေနလိုက္မယ္လို႕သူကသေဘာထားတယ္ ။အတၱသမားပီပီေဖာင္ေပၚ
မွာသူအတြက္သက္သက္သာသာေနလို႕ရေအာင္၊သူမ်ားေတြထက္ေနရာက်ယ္က်ယ္ရေအာင္၊ထိုင္နိုင္အိပ္နိုင္ေအာင္ေနရာယူ
ထားပါတယ္ ။

ေဖာင္ေပၚကေနာက္တစ္ဦးကေတာ့အေကာင္းျမင္သမား Optimist ျဖစ္တယ္။ သူကအ ေကာင္းျမင္သမားပီပီ မိုးကုတ္စက္၀ုိင္းဆီ
လွမ္းေမ်ွာ္ျပီးကမ္းကိုျမင္ရေတာ့မွာပါလို႕ေျပာ တယ္ ။

ေဖာင္ေပၚကေနာက္တစ္ဦးကေတာ့စူးစစ္းေလ့လာေရးသမားObserver ျဖစ္တယ္ ။စူးစစ္းေလ့လာေရးသမားပီပီသူကေတာ့
ပင္လယ္အေနအထား ၊ လိွဳင္းေလေတြရဲ႕အတိုး အဆုတ္ ၊ ေဖာင္ေပၚကလူေတြရဲ႕အျပဳအမူ ၊ အစာငတ္ေရငတ္ျဖစ္ေနၾကပံု ၊
ေဖာင္ရဲ႕ပ်က္စီးလုနီးနီးအေျခအေန ..... ဒါေတြဒါေတြကိုမွတ္တမ္းတင္ဖို႕ၾကိဳးစားေနတယ္ ။
ေဖာင္ေပၚကေနာက္တစ္ဦးကေတာ့အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ရြက္တာေကာင္းတယ္လို႕ယူဆ တဲ့ပရဟိတ၀ါဒီ Altruist ျဖစ္တယ္တဲ့ ။
ငါဟာသူတစ္ပါးကိုအကူအညီမေပးပဲ မေနသင့္ဘူး ၊ သူတစ္ပါးအက်ိဳးကိုရြက္ေဆာင္သင့္တယ္လို႕ဆိုတဲ့အယူအဆခိုင္လံုဖို႕
အတြက္ဆင္ေျခဆင္လက္ေတြကိုသူကရွာေနတယ္တဲ့ ။

ေဖာင္ေပၚကေနာက္တစ္ဦးကေတာ့အဆိုးအေကာင္းဟူသမ်ွကိုၾကိတ္မွိတ္ျပီးခံတတ္သူStoic ျဖစ္တယ္။သူကဘာကိုမွမယံုၾကည္
ဘူး ။ သူယံုၾကည္တာကပင္ယ္ထဲခုန္ခ်ျပီးဘ၀ကိုျမန္ျမန္အဆံုးစီရင္ပစ္လိုက္ေတာ့မယ္......ဆိုတဲ့စိတ္ျဖစ္လာတိုင္းခုန္မခ်မိေအာင္
အဆံုးမစီ၇င္ျဖစ္ေအာင္ျငင္းဆန္ေနတဲ့သူရဲ႕ျငင္းဆန္ခ်က္ကိုေတာ့မွန္တယ္လို႕ယံုၾကည္ ေနတာ.......တဲ့ ။

ေဖာင္ေပၚကေနာက္ဆံုးတစ္ဦးကေတာ့ေလာကၾကီးအေၾကာင္းကိုဘာဆိုဘာမွမသိတဲ့ကေလးငယ္ကေလးျဖစ္တယ္ ။ ေဖာင္ရဲ႕
မခိုင္ခံ့ေတာ့တဲ့အျဖစ္ ၊ ညအေမွာင္ထုဖံုးလႊမ္းလာေတာ့မယ့္အျဖစ္ကို စိုးရိမ္ရေကာင္းမွန္းလည္းမသိ ။ မုန္တိုင္းလာေတာ့မယ့္
အတိတ္နိမိတ္ေတြကိုလည္း ကေလးငယ္ဟာ ေၾကာက္ရေကာင္းမွန္းမသိဘူး ။ကေလးငယ္အတြက္ ေတာ့ေဖာင္ပ်က္ရင္လည္း
ပ်က္တဲ့အထဲပါမယ္၊ ပင္လယ္ေရထဲက်မယ္္၊ ဒီအတြက္ ကေလးငယ္ဟာ ေတြးလည္းမေတြးတတ္ဘူး၊ ဒီေတာ့ေၾကာက္ရေကာင္း
မွန္းလည္း မသိဘူး။ စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔မွူလည္းမရွိဘူး ။ အေျခအေနေပးရင္လည္းမိုးလင္း တဲ့ အခါကမ္းေျခကိုေဖာင္ဆိုက္မယ္ ။
ကေလးငယ္ဟာကမ္းေပၚေရာက္မယ္ ။ ကေလးငယ္ရဲ႕ဘ၀ဟာအေျခအေနေတြကဖန္တီးတဲ့အတိုင္းျဖစ္မွာပဲ ။

ေဖာင္ေပၚပါလာတဲ့လူခုႏွစ္ဦးဟာေလာကမွာရွိတဲ့လူေတြမွာျဖစ္တတ္တဲ့သေဘာထားခုႏွစ္မ်ိဳးကိုရည္ညႊန္းထားတာ ၊ ေလာကနဲ႕ဘ၀ကိုအေကာင္းျမင္တဲ့လူရွိတယ္ ။အေကာင္းျမင္ေပမယ့္လက္ေတြ႕မွာေကာင္းတာ၊မွန္တာေတြကိုမလုပ္
နိုင္သူမျဖစ္ဖို႕လည္းမွာပဲ ။ေလာကနဲ႕ဘ၀ကိုအဆိုးဘက္ကၾကည့္ျမင္တဲ့လူလည္းရွိတာပဲ ။အဆိုုးျမင္ရာကေနျပီး
စိတ္ဓါတ္ေတြက်ဆင္းျပိဳကြဲသူမ်ိဳးမျဖစ္ဖို႕လည္းလိုလိမ့္မယ္ ။

ျပီးေတာ့.......လူ႕ေလာကမွာအတၱဗဟိုျပဳသမားေတြလည္းရွိတယ္။ဒီလူေတြကေတာ့ဘယ္သူေသေသငါေတမာရင္ျပီးေရာ......
ဆိုတာလိုသူတစ္ပါးေတြဘယ္လိုဒုကၡေတြေရာက္ေရာက္ ၊ ငါေကာင္းစားခ်မ္းသာရင္ျပီးေရာဆိုျပီးသေဘာထားတယ္ ၊ ဒီသေဘာထားနဲ႕ကိုယ့္က်ိဳးကိုယ့္စီးပြားကိုပဲ ရွာရင္းေလာကကၾကီးကို အရုပ္ဆိုးေအာင္လုပ္ၾကတယ္ ။
ပရသမားကေတာ့အမ်ားအက်ိဳးသယ္ပိုးျခင္းဟာေကာင္းတယ္လို႕ျမင္တယ္။ဒါေပမယ့္ပရသမားအေရအတြက္ကလူ႕ေလာကမွာ
အေရအတြက္အားျဖင့္သိပ္ကိုနည္းတယ္ဆိုတာေတြ႕နိုင္တယ္ ။ေဖာင္ေပၚကကေလးငယ္လိုဘာကိုမွအေလးအနက္မသိသူ .... ဘာကိုမွအေလးအနက္မထားသူ.....ျဖစ္သလိုၾကံဳသလိုေနသူေတြလည္းရွိတယ္ ။ ျဖစ္ခ်ိန္တန္ျဖစ္ ၊ ပ်က္ခ်ိန္တန္ပ်က္ ၊
သူ႕သေဘာသူေဆာင္သြားလိမ့္လို႕သေဘာထားသူေတြလည္းရွိမယ္ ။ အမ်ားၾကီးရွိတယ္ေနၾကလိမ့္မယ္......လို႕ေတြးရင္း......

ေဖာင္ေပၚကလူအမ်ိဳးအစားခုနွစ္မ်ိဳးထဲမွာငါ......ဘယ္အမ်ိဳးအစားထဲမွာပါသလဲ....လို႕ေတြးတယ္ ၊ဘယ္အမ်ိဳးအစားထဲမွာ
မွမပါခ်င္ဘူူးလို႕စိတ္ထဲမွာေျပာလည္းေျပာလိုက္ေရာ.......


ေက်ာက္ေဆာင္ကိုရိုက္လိုက္တဲ့လွိဳင္းကေနစင္လာတဲ့ေရေတြကတစ္ကိုယ္လံုးတုပ္တုပ္

နစ္ေအာင္ရႊဲစိုသြားပါတယ္ ။ ျပန္လည့္ဆင္းသြားတဲ့ပင္လယ္ေရရဲ႕အသံကတဟားဟား

ရယ္ေမာသြားသလို္ပါပဲ...။



စာေရးသူ - နႏၵာသိန္းဇံ၏သမုဒ္ပင္လယ္ျပာ နွိုင္းပမာစာအုပ္မွထုတ္နုတ္တင္ျပျခင္း

ျဖစ္ပါသည္ ။

No comments:

Post a Comment