Thursday, May 19, 2011

တံလွ်ပ္

*** ေၾသာ္…..ဒီညဟာျဖင့္ ေလာကမွာ
ေယာက္်ားႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္လို႔ သိတဲ့ညဦးပါပဲ။
အေဖလို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးအပ္တဲ့ ေယာက္်ားရွိသလို
ခ်စ္သူလို တြယ္တာရမယ့္ ေယာက္်ားလည္း
ရွိပါသလားလို႔ အသိတရား ပထမဆံုး၀င္တဲ့ ညပါပဲ။
…တစ္ေယာက္တည္း ေနခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ဆႏၵ ျဖစ္ေပၚရျခင္းဟာ တကယ္ဆိုေတာ့ ေလာကီမွာ မေအာင္ျမင္သူေတြရဲ႕ ဆႏၵလို႔ ေခၚရမွာပဲ၊ ေလာကုတၱရာအေတြးနဲ႔ ေတြးမယ္ဆိုေတာ့လည္း ေလာကီကာမဂုဏ္ စည္းစိမ္ေတြကို ေအာင္ျမင္စြာ စြန္႔လႊတ္ၿပီး ဆုတ္ခြာႏိုင္တဲ့သူမွသာ တစ္ေယာက္တည္း ေနခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ဆႏၵျဖစ္ေပၚစၿမဲကိုး။
…နိဗၺိႏၵစာတမ္းေတြမွာ ဖတ္လိုက္ရင္ ေတာကိုမင္သူေတြကို ဖြဲ႕တဲ့အခါ “တစ္ေယာက္သြားရံု လမ္းအားျဖင့္ ေတာသို႔ ၀င္ေလသတည္း” လို႔ စာဖြဲ႔ၾကၿမဲ ေတြ႔ရေလေတာ့ ေလာကုတၱရာလမ္းဟာ တကယ္ေတာ့ တစ္ေယာက္တည္း သြားရမွာပါလား။
…အစ္ကိုရယ္…အစက ဒီလိုသာ သေဘာေပါက္ရင္ျဖင့္ မသႏၱာလို ေတာသူအရိုင္းတစ္ကိုယ္ေတာ္ကို အစ္ကိုနဲ႔အတူ ႏွစ္ေယာက္တည္းေနဖို႔ ေသြးမေဆာင္သင့္ပါဘူး။
အစ္ကိုနဲ႔ ေက်ာခ်င္းခိုင္းၿပီး မသႏၱာေနရပ္ေဟာင္းကို ထြက္ခြာလာတဲ့ အခါမွာ ေျခလွမ္းတုိင္း၊ ေျခလွမ္းတိုင္း မသႏၱာတို႔ ခြဲခြာလာရျခင္းကို ေတြးေခၚမိတယ္။ ေတာရပ္ကို တစ္ေယာက္ခ်င္း မွီခိုရတာခ်င္း တူေပမယ့္
အစ္ကို႔မွာေတာ့ အပူၿငိမ္းမွာပဲ၊ မသႏၱာမွာေတာ့ ေျခသြားလမ္းေဘးက ျမက္ခင္းေလးေတြဟာ မသႏၱာမ်က္ရည္နဲ႔ စိုစြတ္လို႔ေနၾကတယ္၊ ျမက္ေတြက အခါမဟုတ္ပဲ ရြာေသာမိုးလို႔ အယူရွိၾကပံုရတယ္၊ စိမ္းရႊင္ လတ္ဆတ္ၿပီး
ေခါင္းေမာ္လို႔ ၾကည့္ေနၾကပါလား။
“ေၾသာ္…ကိုယ့္မွာေတာ့ မ်က္ရည္၊ သူတို႔မွာေတာ့ မိုး…..”

…ဘယ္လိုပဲထင္ထင္ ကိုယ့္မ်က္ရည္နဲ႔ သူတစ္ပါး ရႊင္လန္းရတယ္ဆိုတာကိုပဲ မသႏၱာဟာ တစ္နည္းတစ္လမ္း ႏွစ္သိမ့္ေန မိတယ္။ အဲဒါကိုက အစ္ကိုနဲ႔ မတူတာပဲ၊ အစ္ကိုကေတာ့ ျမက္ေျခာက္ကိုျမင္ရင္ပဲ ျမင္ျမင္သမွ် ခပ္သိမ္းေသာ သခၤါရ
တို႔သည္ မၿမဲဘူးလို႔ ယူဆတယ္။ ယူဆမိသမွ်ကို တရားနဲ႔ ဆင္ျခင္တဲ့အခါ သခၤါရေလာကကို ၿငီးေငြ႔လာတယ္။ အဲဒီၿငီးေငြ႔ျခင္းကိုက နိဗၺာန္ကိုသြားရာ စင္ၾကယ္ေသာ လမ္းစဥ္ပဲလို႔ အစ္ကုိက မသႏၱာကို ေက်ာခိုင္းခါနီးေျပာခဲ့တယ္။
…မသႏၱာအဖို႔မွာေတာ့ ေျခာက္ေသြ႔ေနတဲ့ ျမက္ခင္းေလးေတြ စိုစြတ္လာရင္ပဲ တရားကို မျမင္ ၾကည္ႏူးတဲ့စိတ္က ျဖစ္လာေသးတယ္။
…သည္လမ္း သည္ခရီးမွာျဖင့္ အစ္ကိုနဲ႔အတူ သြားခဲ့ပါေသးလားလို႔ တမ္းတ လြမ္းဆြတ္တဲ့စိတ္က ေပၚရေသးတယ္။ ဒီစိတ္ေတြဟာ မသႏၱာကို သံသရာမွာ လည္ေစေတာ့မွာပဲ။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔လည္း မသႏၱာရင္ထဲမွာ အစ္ကိုနဲ႔မေတြ႔ခင္က
အေဖနဲ႔အတူေနခဲ့ရတဲ့ မသႏၱာဘ၀ကိုလည္း ေတြးမိပါရဲ႕။ အစ္ကိုနဲ႔အတူေနခဲ့တဲ့ လူယဥ္ေက်းတို႔ဌာနီကိုလည္း ျပန္ေျပာင္း ေတြးေနမိတယ္။
…အေဖက လူယဥ္ေက်းတို႔ဌာနီဆိုတာ သာေတာင့္သာယာ သက္ေတာင့္သက္သာေတာ့ ရွိပါသတဲ့။ ဒါေပမယ့္ လူျဖစ္လာၿပီး ကိုယ့္ကို္ယ္ကို အားကိုး၊ ကိုယ့္အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းကိုလည္း ကိုယ့္ေျခေထာက္ေပၚမွာ ရပ္တည္ၿပီး ေနႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမတဲ့။ အေဖေျပာခဲ့တဲ့စကားေတြကို မသႏၱာ သတိရေနေသးတယ္။
 “အေဖေတာ့ အေဖ့ေသနတ္နဲ႔ ပစ္ခ်လို႔ရတဲ့ ယုန္တစ္ေကာင္ကို မီးကင္ၿပီး စားခ်င္ပါတယ္ကြယ္၊
သူတစ္ပါးမွီခိုၿပီးမွ စားရတဲ့ ၾကက္စြပ္နဲ႔ ၀က္ေကာင္လံုးေၾကာ္ကို အေဖ မစားခ်င္ပါဘူး” တဲ့။
…ေၾသာ္…အေဖ၊ ဒါေၾကာင့္လည္း သူ႔သမီး မသႏၱာကို သူ႔ေနာက္က တေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ အရေခၚခဲ့တယ္။ အေဖငါးမွ်ားေတာ့မယ္ဆိုရင္ မသႏၱာဟာ ၀မ္းသာအားရ ပိုက္ကြန္ထမ္းၿပီး ေနာက္ကလိုက္ခဲ့တယ္။ ေနေစာင္းလို႔ အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္လည္း မီးပံုမွာ ငါးမီးဖုတ္နဲ႔ ထမင္းပူပူစားရတာ ၿမိန္လိုက္ပါဘိျခင္း။

…အမဲလိုက္လို႔ ညေနေစာင္းသြားရင္ မွဳန္၀ါး၀ါးေတာလမ္းမွာ သားအဖႏွစ္ေယာက္ အမဲေကာင္ကို ေရွ႕ေနာက္ထမ္းၿပီး လာခဲ့ရတာ ေပ်ာ္စရာပဲ။ မသႏၱာတုိ႔ေနာက္မွာ အေဖာ္ရယ္လို႔ အမဲလိုက္ဖက္ မိုးလံုးတစ္ေကာင္ပဲ ပါလာတယ္။ ေမာရမယ္လို႔လည္း မသိခဲ့ပါလား။ ေတာတန္းက ေက်ာ္လာတဲ့ လျခမ္းရဲ႕အေရာင္နဲ႔ ေျခသြားလမ္းကို
ျဖတ္လာတုန္းမ်ားဆို ပန္းရန႔႔ံေလးေတြက ေမႊးလို႔၊ ညဥ့္ဦးေလကလည္းေအးျမလိုက္တာ။ တစ္ေန႔လံုး အမဲလိုက္လို႔ ပင္ပန္းခဲ့ရတာေတြကို ေမ့ေပ်ာက္သြားတာပဲ။
…ႏွင္းမွဳန္ေတြ ေလထဲမွာ ျပည့္သိပ္လာၿပီဆိုရင္ မသႏၱာ တံစဥ္ကိုင္ရၿပီ။ ညေနေစာင္းရင္ပဲ အေဖရိတ္ၿပီးတဲ့ စပါးႏွံကို တလင္းဆီကို သယ္သြားတဲ့အခါ ေန၀န္းနီနီႀကီးက မသႏၱာကို လယ္ကြင္းစပ္မွာ ေမးတင္ၾကည့္ေနတယ္။
…ညဥ့္ဦးေရာက္လို႔ အေဖရွိေနတဲ့ ေလွ႔စင္ေပၚကို စပါးႏွံေတြ တင္တင္ေပးတဲ့အခါက်ေတာ့လည္း ၀င္းပပ လ၀န္းဟာ မသႏၱာကို ေတာင္တန္းေပၚက ေစာင္းငဲ့လို႔ ၾကည့္ေနေတာ့တယ္။
…ေၾသာ္…မသႏၱာကို ကူၾကတဲ့ ေနနဲ႔လပါလား။  သူတို႔ကို ျမင္ရေတာ့အားရွိပါဘိျခင္း၊ မသႏၱာ ဘာမွ ေၾကာက္စရာ မလုိဘူး၊ ပ်ဳိးစိုက္ၿပီး စပါးပင္ေတြကို ပစ္ထားရတဲ့အခ်ိန္၊ ညဥ့္ဘက္ အလုပ္မရွိခ်ိန္ျဖစ္တဲ့ တစ္မိုးတြင္းလံုးမွာ လ၀န္းကိုလည္း မိုးသားေတြ ဖံုးေနတဲ့ရက္က မ်ားေနတာပဲ။ ခုလိုလေရာင္နဲ႔မွ အလုပ္လုပ္လို႔ျဖစ္တဲ့အခါ ေဆာင္းနဲ႔ေႏြ က်ေတာ့လည္း
ေကာင္းကင္မွာ မိုးသားေတြ မရွိၾကေတာ့ဘူး။ မသႏၱာတို႔အတြက္ လမင္းအေရာင္ဟာ သဘာ၀က ေပးထားတဲ့ အကူအညီ တစ္ခုပါပဲ။
…မသႏၱာမွာသာ အလုပ္လုပ္ႏိုင္တဲ့ လက္ႏွစ္ဘက္ ရွိေနပါေစ။ သဘာ၀ဟာျဖင့္ မသႏၱာကို ကူညီဖို႔ အဆင္သင့္ရွိေနတာပဲ၊ မသႏၱာ ဒီတုန္းက ဘာကိုမွ မေၾကာက္ပါလားေနာ္…။
…တစ္ခါတစ္ေလ လမိုက္တဲ့ည၊ ညစာစားၿပီးလို႔ အားလပ္ေနရင္ တဲေရွ႕မွာ မီးဖိုၿပီး ေမာင္းေထာင္းေနမိတယ္။ ေတာဘက္ဆီက က်ားဟိန္းသံဟာ တစ္ခ်ီခ်ီ မသႏၱာတို႔ တဲဘက္ဆီကို လြင့္လာေပမယ့္လည္း မသႏၱာ မေၾကာက္ပါဘူး။
…အေဖက…လူယဥ္ေက်းေတြက စကားလိမ္လိမ္မာမာ ေျပာတတ္သတဲ့။ သမီးဟာ သူတို႔စကားအသြားအလာကို ဆင္ျခင္ႏိုင္ဖို႔ဟာ သမီးမွာ ဦးေႏွာက္အေတြးအေခၚလည္း ၇ွိရမယ္ဆိုတယ္၊ အေဖပို႔တဲ့ ဆရာဘုန္းေတာ္ႀကီး
ေက်ာင္းကလည္း ရြာစပ္နားမွာေပမယ့္ မသႏၱာတို႔တဲနဲ႔က တစ္မိုင္ေလာက္ ခရီးေ၀းတာပဲ။
…အေဖဟာ ဒီကတည္းကိုက တစ္ေန႔ေန႔ သူ႔သမီးဟာျဖင့္ မ်က္စိလည္ လမ္းမွားလာတဲ့
…ၿမိဳ႕က ကိုလူေခ်ာနဲ႔ ေတြ႔ေကာင္း ေတြ႔လိမ့္မယ္လို႔ ႀကိဳတင္ ေတြးၿပီးသားထင္ပါရဲ႕။
…မသႏၱာလက္ကို ေသနတ္ကိုင္ရဲေအာင္၊ ပိုက္ဆြဲရဲေအာင္ က်င့္ေပးခဲ့သလို
မသႏၱာဦးေႏွာက္ကိုလည္း လူယဥ္ေက်းေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတတ္ေအာင္ ပညာေပးခဲ့ပါကလား။
…အေဖႀကိဳတင္ေတြးေခၚခ့ဲသလို မသႏၱာဟာ ၿမိဳ႕က ကိုလူေခ်ာနဲ႔ ေတြ႔ခဲ့တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အေဖသာရွိရင္ မသႏၱာဟာ လူ႔ေလာကမွာ “ေနာင္တ” တစ္ဖန္ ျပန္ျဖစ္စရာအေၾကာင္း ရွိခ်င္မွရွိမယ္။
…အစ္ကိုနဲ႔ စတင္ေတြ႔ခဲ့တဲ့ညကို မသႏၱာ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ဘူး။ အရင္ကေတာ့ သားအဖႏွစ္ေယာက္ အမဲေကာင္ထမ္းၿပီး ျပန္လာခဲ့ၾကေပမယ့္ အေဖမရွိေတာ့ မသႏၱာမွာက တစ္ေယာက္တည္း…..ဒါေပမယ့္ အေဖေပးခဲ့တဲ့သတၱိေတြ မသႏၱာမွာ
၇ွိခဲ့ေလေတာ့ ေၾကာက္စိတ္ဆိုတာ မသႏၱာ နားမလည္ခဲ့ဘူး။
…အစ္ကိုနဲ႔ေတြ႔တဲ့ အဲဒီညဦးက အမဲပစ္ၿပီး အျပန္ ေတာစပ္ေရအိုင္မွာ အပန္းေျဖေနတုန္းေပါ့။ မိုးေကာင္းကင္က လ၀န္းဟာ မသႏၱာကို ခ်စ္ရွာလြန္းလို႔ သူ႔ကိုယ့္ပြားကို ေရကန္ထဲမွာ ခ်ေပးလိုက္တယ္။ ညဥ့္ဦးေလ ေသြးရင္ပဲ ေရျပင္
ဂယက္ထတာနဲ႔အမွ် လ၀န္းသ႑ာန္ဟာလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းၿပီး မသႏၱာကို ျမွဴေခ်ာ့ကစားရွာပါတယ္။ ေရႊငါး၀ိုင္းႀကီးမ်ား ေရထဲ ကူးေနသလား ေအာက္ေမ့ရတယ္။ လ၀န္းေရာင္နဲ႔ ေတြ႔ေတာ့လည္း အိုင္ထဲက ၾကာပန္းေတြဟာ
အထီးက်န္မိဘမဲ့သူ မသႏၱာရွိရာကို ဦးညႊတ္ၿပီး ပြင့္ၾကတယ္။

…မသႏၱာ ကဗ်ာစပ္ခ်င္လက္တာ…။ ဒါေပမယ့္လည္း ကဗ်ာ့ အသည္းႏွလံုး မသႏၱာမွာ မရွိေလေတာ့ အဲဒီညရဲ႕အလွကို ကဗ်ာမဖြဲ႔လိုက္မိေပဘူး။ ကဗ်ာသာဖြဲ႔တတ္ရင္ေတာ့ “ခ်စ္ဦးသူနဲ႔ ေတြ႔ေသာည” လို႔ ကဗ်ာစပ္လိုက္ပါရဲ႕။
…အစ္ကိုက မသႏၱာလက္ဖ၀ါးေလးေတြကို ညင္ညင္သာသာ ပြတ္သပ္ရင္းက “မိန္းကေလး လက္ဖ၀ါးေတြကလဲ  ၾကမ္းလွပါလား” တဲ့။
“မိန္းကေလး ေျခသလံုးေတြကလဲ ႀကီးလွပါလားတဲ့”
“ကိုယ့္ေသနတ္ကိုယ္ဆြဲလို႔ ကိုယ့္အစာ ကိုယ္ရွာစားရတဲ့ ေတာတြင္းသူအဖို႔ လက္ဖ၀ါးေတြက ၾကမ္းမွာေပါ့”
“ကို္ယ့္စပါး ကိုယ့္ေျခေထာက္နဲ႔ ကိုယ္နယ္၊ ကိုယ့္ေျခကိုယ္ အားကိုးေနရတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္အဖို႔ ေျခသလံုးေတြဟာ ႀကီးမွာေပါ့…..” လို႔ မသႏၱာ ျပန္ေျဖခဲ့တယ္ေလ…။
...ေၾသာ္…..ဒီညဟာျဖင့္ ေလာကမွာ ေယာက္်ားႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္ဆိုတယ္လို႔ သိတဲ့ ညဦးပါပဲ။ အေဖလို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးအပ္တဲ့ ေယာက္်ားရွိသလို ခ်စ္သူလို တြယ္တာရမယ့္ ေယာက္်ားလည္း ရွိပါသလားလို႔ အသိတရား ပထမဆံုး၀င္တဲ့ ညပါပဲ။
“ဒီတစ္ညေတာ့ အခ်ိန္လြန္ၿပီး အေဖာ္ေတြနဲ႔လဲ ကြဲခဲ့တာမို႔ မသႏၱာ ဂူထဲမွာပဲ တစ္ညတည္းခိုပါရေစ”လို႔ အစ္ကိုက ခြင့္ေတာင္းခဲ့တယ္။
… မသႏၱာရဲ႕ တဲဟာ ေက်ာက္ဂူႀကီးကို တစ္ျခမ္းမွီၿပီး ေဆာက္ထားတဲ့ တဲမို႔ တစ္ကယ့္ဂူတဲပါပဲ။ အိပ္ခန္းလုပ္ထားတဲ့ ေက်ာက္ဂူမွာ ေကာက္ရိုးေမြ႔ရာနဲ႔ အစ္ကို႔ကို အဲဒီညက သိပ္ခဲ့တယ္ေလ။ မအိပ္ခင္ ညစာစားေတာ့ မသႏၱာကင္ေပးတဲ့
ဆတ္သားကင္ကို ေျမအိုးနဲ႔ခ်က္ထားတဲ့ ထမင္းပူပူနဲ႔ မီးပံုေဘးမွာ အစ္ကို စားခဲ့တယ္မဟုတ္လား။
“ဒီညစာဟာျဖင့္ အစ္ကို႔ဘ၀မွာ အၿမိန္ဆံုးပါပဲ”လို႔ အစ္ကို ဆိုခဲ့တယ္။
“မသႏၱာ အိမ္ကလဲ စာအုပ္ထဲဖတ္ရတဲ့ ေတာလိုက္မုဆိုးႀကီးေနတဲ့ ဂူနဲ႔ တူလိုက္တာ” လို႔ အစ္ကို ေျပာခဲ့ေသးတယ္။
…တကယ္ေတာ့လည္း မသႏၱာဟာ ေတာလိုက္မုဆိုးႀကီးသမီးပါပဲ။
…အဲဒီညက လ၀န္းဟာ မသႏၱာတို႔ေခါင္းေပၚ ေရာက္ေပမယ့္လည္း အိပ္ဖို႔ကို သတိမရခဲ့ၾကဘူး။
“အေဖဆံုးကတည္းက ဒီလိုပဲ တစ္ေယာက္တည္းေနခဲ့သလား၊ မသႏၱာ ခုလို ေႏြရာသီေတာ့ ကိစၥမရွိပါဘူး၊ မိုးတြင္းေရာက္လို႔ မုန္တိုင္းေတြက်၊ လွ်ပ္စီးေတြ လက္ၿပီး မိုးသိပ္သည္းတဲ့အခါ မသႏၱာ မေၾကာက္ဘူးလား” လို႔ အစ္ကို ေမးခဲ့ေသးတယ္။
“မသႏၱာ အဖို႔ မိုးထစ္ခ်ဳန္းသံဟာ မိုးနတ္သားရဲ႕ ေတးပါပဲ၊ လွ်ပ္ႏြယ္ေတြဟာ ေကာင္းကင္ရဲ႕ ပန္းမ်ားပါ” လို႔ ေျဖေတာ့ အစ္ကိုက “ေၾသာ္…..ဒါေလာက္ၾကမ္းတဲ့ လက္ဖ၀ါးပိုင္ရွင္ရဲ႕ စကားလံုးေလးေတြကလည္း လွလိုက္ပါဘိ၊ သဘာ၀
မက်လိုက္ေလျခင္း” လို႔ အစ္ကိုေျပာခဲ့ေသးတယ္။ အထင္ေသးလိုက္ပါဘိ အစ္ကိုရယ္၊ မသႏၱာမွာ လက္ဖ၀ါးက ၾကမ္းေပမယ့္၊ ေျခသလံုးက ႀကီးေပမယ့္ သဘာ၀ အလွအပကို ပူေဇာ္ျမတ္ႏိုးတတ္တဲ့ အသည္းႏွလံုးရွိပါေသးတယ္။
…နံနက္မိုးေသာက္ရင္ပဲ အစ္ကိုနဲ႔ မသႏၱာ ခြဲရေတာ့မယ္၊ အဲဒီေတာ့ လြမ္းတယ္ဆိုတာ ပထမဆံုး သိေတာ့တာပါပဲ။
အစ္ကို လူယဥ္ေက်းတို႔ ဌာေနကို မသႏၱာ လိုုက္ခဲ့ဖို႔ ေခၚတယ္။ မသႏၱာကလည္း မသႏၱာရဲ႕ ဂူတဲမွာ အတူေနဖို႔
ေတာင္းပန္မိတယ္။
“လူယဥ္ေက်းေတြကို အထင္မေသးပါနဲ႔ မသႏၱာ၊ ေနာက္တစ္ပတ္ အစ္ကို လာေခၚရင္သာ အသင့္ျပင္ထားပါ၊ မသႏၱာ ပါးျပင္မွာ အစ္ကိုနမ္းခဲ့တဲ့ အနမ္းဟာ ဘဒၵကမၻာဦးမွာ ေပၚခဲ့တဲ့ ၾကာပဒံုလို မျမင္ရေပမယ့္ ကမၻာတည္ေအာင္ ၿမဲမွာပါ”
တဲ့။ အစ္ကိုရယ္ တစ္ကယ္ေတာ့လည္း အဲဒီၾကာပဒုမၼာငါးခိုင္ဟာ စာထဲမွာသာ ၇ွိတာပါ။ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ဘယ္မွာမွ ရွာမေတြ႔ပါလား။
…ကမၻာဦးက ၿဗဟၼာႀကီးေတြပဲ အခူးေစာၿပီး လက္ဦးသြားတယ္ထင္ပါရဲ႕။
…ေၾသာ္….အခ်စ္ဆိုတာ အင္မတန္သိမ္ေမြ႔တဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြကို တီထြင္ႏိုင္ရံုမက ပူပန္ေသာက ဗ်ာပါဒကိုလည္း ေပးတတ္ပါကလား…..။

…အစ္ကိုျပန္သြားတဲ့ ေန႔ကျဖင့္ တစ္ေန႔လံုး အမဲမလိုက္ႏိုင္ဘူး။
အစ္ကိုအိပ္သြားတဲ့ ေကာက္ရိုးေမြ႔ရာမွာ လူးလိမ့္ေနမိတယ္။ မသႏၱာရဲ႕ အမဲလိုက္ေဖာ္ မိုးလံုးႀကီးေတာင္ အခ်ိန္တန္ေတာ့ တဲ၀က လာၿပီး ျပဴးၾကည့္ေသးတယ္။ သူ႔ခမ်ာ သူ႔သခင္ရဲ႕ ေ၀ဒနာကို မသိရွာဘူး။
…ဒီအခ်ိန္ဟာျဖင့္ အမဲလိုက္ခ်ိန္တန္ၿပီလို႔ သတိေပးတဲ့အေနနဲ႔ တဲ၀ကေန သခင္ကို အၿမီးန႔ံၿပီး ေခၚရွာတယ္။
…ေနာက္တစ္ပတ္ အစ္ကုိျပန္ၿပီး လာေခၚေတာ့ မသႏၱာတဲ၀ကို ေျပးထြက္ၿပီး ႀကိဳမိတယ္။ တကယ္ေတာ့ ျပန္လာလိမ့္မယ္လို႔ စိတ္ထဲမွာ မေမွ်ာ္လင့္လို႔ပဲ။ မေမွ်ာ္လင့္ဘူး…အစ္ကိုေရ႔… “ေျခဖ၀ါးေတာ္ႏုႏု ေသြးျခည္ေတြ ဥ ကုန္ပါၿပီ ေမာင္ေမာင္ဘုရာ့” လို႔ ႏြမ္းလ်လ် ေျပာႏိုင္တဲ့ နန္းမေတာ္မယ္ႏုေတြ အပံုႀကီးေပါတဲ့ လူယဥ္ေက်းတို႔ ဌာနီက အပ်ဳိေခ်ာေတြကို ေက်ာခိုင္းၿပီးမသႏၱာဆီ ျပန္လာတယ္ဆိုတာ ယံုႏိုင္စရာ ရွိပါ့မလား…။
…ဒါေၾကာင့္ မသႏၱာဟာ ေျခလြတ္လက္လြတ္ ၀မ္းသာလြန္းလို႔ အစ္ကို႔ကို ေျပးလို႔မ်ား ႀကိဳမိတယ္၊ အစ္ကို႔ရင္ခြင္မွာ မ်က္ႏွာအပ္လို႔ အရူးအမူး မ်က္ရည္မ်ားေတာင္ က်လာမိတယ္။
“ကဲေလ…ပစၥည္းေတြသိမ္း၊ အစ္ကိုတို႔ ၿမိဳ႕ကို ျပန္ၾကစို႔” လို႔ ေခၚေတာ့ မသႏၱာဘာပစၥည္း သိမ္းရမွန္းေတာင္ မသိဘူး။ ေသနတ္၊ ဒူးေလး၊ ျမားတံေတြဟာ ၿမိဳ႕နဲ႔မွ တန္ပါေလစ၊ အစ္ကိုက ဒါေတြယူခဲ့ဖို႔ မလိုပါဘူးဆိုတာနဲ႔ မသႏၱာ
တဲနံရံမွာ ထားရစ္ခဲ့ရတယ္၊ က်န္တာကေတာ့ ဆန္ဖြပ္တဲ့ဆံုနဲ႔ မသႏၱာရဲ႔ ေျမအိုးေတြ၊ ဒါေတြကိုလည္း မသႏၱာ သယ္ဖို႔မလိုပါဘူး။ တဲ၀က ထြက္မယ္ႀကံေတာ့ စိတ္အထိခိုက္ဆံုးက “မိုးလံုး” ႀကီးပဲ…။
“ကၽြန္ေတာ့ကို တစ္ေယာက္ထဲထားခဲ့ၿပီး သခင္ဘယ္ကို သြားမွာလဲ” လို႔…မိုးလံုးဟာ ေမးေနသလိုပဲ မသႏၱာကို ေမာ့ၾကည့္ေနေတာ့ မသႏၱာရင္ထဲမွာ ဆို႔သြားတာပဲ။
“ေၾသာ္…မင္းတို႔ မိန္းကေလးမ်ားဟာ ခ်စ္တဲ့သူနဲ႔ေတြ႔ရင္ျဖင့္ ကိုယ္နဲ႔ငယ္က ေပါင္းခဲ့တဲ့ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ကို ေမ့တတ္ ပါကလားကြယ္” လို႔ သူက ေျပာေနသလိုပဲ။ သူ႔လည္ပင္းကို ဖက္ၿပီး သူ႔ေက်ာကို သပ္လိုက္ရင္ပဲ သူ႔ကို အတူေခၚေစ
လိုေၾကာင္း ေတာင္းပန္ခယတဲ့ မ်က္လံုးနဲ႔ မသႏၱာကို ၾကည့္ရွာတယ္။ “မင္းခ်စ္တဲ့ သူစိမ္းတစ္ရြာသားကို ငါလဲ ခ်စ္ပါ့မယ္ကြယ္” လို႔ ခယ..ေနသလိုပါပဲ။ ေျမမွာ၀ပ္ၿပီး အစ္ကို႔ေျခဖမိုးကို သူ နမ္းေတာ့ မသႏၱာ
မ်က္ရည္ကို မထိန္းႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ကို ၿမိဳ႕အတူေခၚသြားဖို႔ အစ္ကိုက ဘာမွ မေျပာေလေတာ့ မသႏၱာဟာ တစ္မိုင္ခရီးကို သူနဲ႔အတူေလွ်ာက္ၿပီး ဆရာေတာ္ဘုရားေက်ာင္း ေရာက္တဲ့အခါ သူ႔ကို အပ္ခဲ့ရတယ္။
…ေက်ာင္းပရိ၀ုဏ္အ၀က မသႏၱာ ထြက္သြားတာကို ေငးၾကည့္ၿပီး က်န္ရစ္တဲ့ မိုးလံုးႀကီးဟာ လူသားမ်ားျဖစ္ရင္ သူ႔အသည္းကြဲ ဇာတ္လမ္းကို စာတမ္းဖြဲ႔ေပမွာပဲ။
…မသႏၱာ အဲဒီတုန္းက မိုးလံုးႀကီးကို ျပန္ၾကည့္ဖို႔ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္မလံုဘူး၊ အစ္ကို႔ဆီကို မ်က္ရည္လည္ရႊဲနဲ႔ ျပန္ေျပး လာမိတယ္။
ေၾသာ္…ခ်စ္လိုက္ရတာ၊ ခ်စ္လိုက္ရတာ၊ ေခြးကို ခ်စ္လို႔ မ်က္ရည္က်ရ၊ လူကိုခ်စ္လို႔ မ်က္ရည္ က်ရနဲ႔…။
…အစ္ကိုက မသႏၱာကို ၿမိဳ႕ေခၚသြားတဲ့လမ္းေပၚမွာ ေျပာတဲ့စကား ၾကားမိေသးတယ္။
“တယ္လဲ တြယ္တာတတ္တဲ့ မိန္းကေလးပါလား၊ ပင္ပန္းလွခ်ည္ရဲ႕” ဆိုတာေလ။
စင္စစ္ေတာ့လည္း သံသရာမွာ မုန္းလို႔ က်တဲ့မ်က္ရည္ရယ္လို႔ နည္းပါတယ္။
ခ်စ္လို႔ က်ရတဲ့ မ်က္ရည္က မိုးထက္ေတာင္ မ်ားပါေသးလား…။
…လူယဥ္ေက်းတို႔ ဌာနီဟာ အေဖေျပာခဲ့သလိုပဲ သက္ေတာင့္သက္သာရွိလွပါဘိ။
မိန္းကေလးေတြကလည္း ႏုပ်ဳိၾက၊ ေခ်ာေမြ႔ၾက၊ လွပၾကပါကလား…အစ္ကို႔ရဲ႕ ခမ္းနားတဲ့ ထမင္းစားပြဲႀကီးေတြမွာ အစ္ကို႔ ဧည့္သည္မိန္းကေလးေတြဟာ…လင္ေတာ္ေမာင္ ရွာစာကို အဆင္သင့္စားရသူေတြမို႔ ထင္ပါရဲ႕၊ ပါးမို႔ေလးေတြ
ပန္းႏုေသြးေရာင္ေပါက္ၿပီး လက္ဖ၀ါးေလး ေတြကလည္း ပန္းပြင့္္ဖတ္ေလးေတြလိုပဲ ႏူးညံ့လွပါဘိတယ္။ မသႏၱာဟာ ပြဲတိုးစကျဖင့္ မသႏၱာလက္ဖ၀ါးၾကမ္းၾကမ္းကို ရွက္စႏိုးနဲ႔ ကြယ္၀ွက္လို႔ေတာင္ ထားမိတယ္။ ေနေလာင္ထားတဲ့ မသႏၱာပါးျပင္ဟာ ၿမိဳ႔သူ ေဒါင္းမေလးေတြ အလယ္မွာ ေတာက်ီးကန္းႀကီးမ်ားလို ျဖစ္ေနမလားလို႔
ခဏခဏ ေခါင္းကို ငံု႔ထားမိတယ္။ “ကိုယ့္အလုပ္ကို ကိုယ္လုပ္ႏိုင္တဲ့သူရဲ႕ အစြမ္းကို အစ္ကို ျမတ္ႏိုးပါတယ္၊
 ဒီလက္ဖ၀ါးျပင္ ၾကမ္းၾကမ္းကို အစ္ကို နမ္းႏိုင္ ပါတယ္” လို႔ အစ္ကို တယုတယနမ္းျပေတာ့မွ မသႏၱာ အားတက္မိတယ္၊ ေၾသာ္…ဒီလက္ဖ၀ါးၾကမ္းရတာ အလုပ္လုပ္ျခင္းရဲ႕ အထိမ္းအမွတ္ပါလား၊ ဂုဏ္ငယ္စရာ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ စိတ္ကို
အားတင္းမိတယ္။
…လူယဥ္ေက်းတို႔ဌာနီမွာ စကားအရာ အဂၤါေလးတန္ ညီေအာင္ စကားဆိုတတ္ေစခ်င္တဲ့ဆႏၵနဲ႔ အစ္ကိုက စာသင္ ေက်ာင္းႀကီးမွာ မသႏၱာကို စာေပ သင္ၾကားေစတယ္။ ေၾသာ္…အေဖ တစ္ခါက ေမွ်ာ္မွန္းတဲ့ဆႏၵနဲ႔ အစ္ကို႔ဆႏၵ တူညီခဲ့ ၾကပါကလား။
…ဒါေပမယ့္ …အစ္ကိုတို႔ ၿမိဳ႕သူေတြရဲ႕ သေဘာဟာ ေခ်ာေခ်ာႀကီး သိႏိုင္ဖို႔ မလြယ္ကူလွပါကလား…သူတို႔ဟာ တကယ္ လိုလားလို႔ ခ်ီးမြမ္းစကားဆိုေနတာလား၊ ရင္ထဲမွာ မနာလိုစိတ္ကို မ်ဳိသိပ္ၿပီး အျပင္က ခ်ီးမြမ္းသေယာင္နဲ႔ ဟန္ေဆာင္
ခ်ီးေျမွာက္ေနၾကတာလား။ ေၾသာ္…ဘာရယ္လို႔ တိတိက်က် သူတို႔ႏွလံုးသားကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မေဖာ္ၾကတဲ့ အံ့ၾသဖြယ္ ေကာင္းတဲ့ ၿမိဳ႕သူေလးေတြပဲ။

…ပြဲလမ္းသဘင္မွာ ဆံုၾကရင္…
“ကိုယ့္ေသနတ္ ကိုယ္ထမ္းၿပီး ကိုယ့္အစာ ကိုယ္ရွာစားခဲ့တဲ့  မသႏၱာဆိုတာသူပဲ ” လို႔ မိတ္ဆက္ေပးၾကတယ္။
“ေျပာစမ္းပါဦး၊ ယုန္ကုိ ဘယ္လုိေထာင္ၿပီး သမင္ကို ဘယ္လိုဖမ္းသလဲဟင္၊ အို…ရွင္ကိုယ္တိုင္လုပ္ခဲ့တာ အ့ံၾသစရာပဲ…၊ သူ႔လက္ေတြကို လာၾကည့္ၾကပါဦးေဟ့…” မိန္းမေခ်ာေလးေတြဟာ မသႏၱာကို ခ်ီးမြမ္းေနၾကတာလား၊
သေရာ္ေန ၾကတာလား မေတြးတတ္ေအာင္ပဲ သူတို႔ ႏွဳတ္ခမ္းေတြဟာ မဲ့ရႊဲ႕တာနဲ႔ ၿပံဳးတာကို တၿပိဳက္နက္ လုပ္ျပႏိုင္ၾကတယ္။ အံ့ၾသစရာ အတတ္ပညာတစ္ပါးပါပဲ။
“ေျခသလံုးေတြက ႀကီးလိုက္တာေနာ္…ဟဲ…ဟဲ…၊ ေ၀ဠဳ၀တီရဲ႕ အဆက္အႏြယ္ထင္ပါရဲ႔”
လို႔ တစ္ခါက ထမင္းစားပြဲ တစ္ခုမွာ မသႏၱာကို မင္းႀကီးကေတာ္တစ္ပါးက ေျပာလိုက္တာ မသႏၱာ ခုထိ ၾကားေယာင္ေနတယ္။
…တစ္ခါကေတာ့ မသႏၱာဟာ ဒီကေတာ္ေတြရဲ႔ ခ်ီးမြမ္းေခ်ေၾကာက္ ေျပာတာေတြ နားမခံသာလြန္းလို႔ ျပန္ေျပာမိတယ္။
“ဟုတ္ကဲ့…ကၽြန္မဟာျဖင့္ လင္အေပၚ အလွအပနဲ႔ အခြင့္အေရးယူၿပီး အခြင့္အေရးကိုသာ ေတာင္းဆိုတတ္တဲ့မိန္းမမ်ဳိး မဟုတ္ပါ။
ကိုယ့္အလုပ္စြမ္းအားကို ျပၿပီး ကိုယ့္တာ၀န္ကုိလည္း ေက်ပြန္စြာ လုပ္တတ္တဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ပါ” လို႔ ေျပာလိုက္မိတယ္။
…အဲဒီေန႔က အစ္ကိုက ဆူတယ္ေလ။
“စကားမေျပာဘူး၊ စကား မေျပာဘူးနဲ႔ ေျပာမယ့္ေျပာေတာ့လဲ မိုးႀကိဳးပစ္သလား ေအာက္ေမ့ရတယ္၊ တဲ့တိုးႀကီး၊ စာေတြ ဒီေလာက္သင္ၿပီး စကားကုိ ေျပေျပျပစ္ျပစ္ မေျပာတတ္ေသးဘူးလား” တဲ့။
“မင္းဟာ ေတာမွာပဲ တဲတစ္လံုးနဲ႔ ေနဖို႔ ေကာင္းသတဲ့”
…မသႏၱာအဲဒီတုန္းကမ်ား မ်က္ရည္ၿဖိဳင္ၿဖိဳင္က်မိတယ္။ ေၾသာ္…သူတို႔ေတြနဲ႔အတူ ငါ ဘယ္ေတာ့မွ ေျပျပစ္ေအာင္ “ေရာ” ႏိုင္ပါ့မလဲလို႔ အားလည္း ငယ္မိပါရဲ႔။
…ဒါေပမယ့္ေလ…အစ္ကိုတစ္ေယာက္လံုး ရွိေနပါေသးတယ္ဆိုတဲ့စိတ္က မသႏၱာကို အားေပးေနတာပဲ။ စင္စစ္မေတာ့ ဆက္ဆံေရး မေျပျပစ္တဲ့အျဖစ္မွာ မသႏၱာအျပစ္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပါတယ္ေလ။
…အစ္ကို…တရားေက်ာင္းကို သြားတဲ့ေန႔က မသႏၱာ မွန္ေ၇ွ႔မွာ ထိုင္ၿပီး ကိုယ့္မ်က္ႏွာကိုယ္ ၾကည့္မိတယ္။ မသႏၱာပါးမွာ ေနေလာင္ထားတဲ့အကြက္ေတြ မရွိေတာ့လို႔ ပါးေလးေတြဟာလည္း တျခားၿမိဳ႕သူေတြလို ႏွင္းဆီေရာင္သမ္း
လာပါေပ့ါလား၊ မသႏၱာဟာ ပါးျပင္ကို လက္ေခ်ာင္းေတြနဲ႔ ထိေတြ႔ၾကည့္တယ္။ မသႏၱာလက္ေတြကို မွန္ထဲမွာေတြ႔ရတယ္။ အရင္လို လက္ဆစ္ႀကီးေတြက ဖုထစ္မေနေတာ့ဘူး။ အဆစ္ေတြ ေျပျပစ္လို႔ သြယ္သြယ္ေျပာင္းေျပာင္းျဖစ္ေနၾကၿပီ။ ပါးျပင္မွာ လာေတြ႔တဲ့ မသႏၱာလက္ဖ၀ါးဟာလည္း ေတာတြင္းသူလို အသားမာေတြနဲ႔ လက္ဖ၀ါးၾကမ္းၾကမ္းႀကီး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ပန္းပြင့္ဖတ္လို ႏူးညံ့ေနေတာ့တယ္။ ဒီလိုေျပာင္းလဲလာျခင္းဟာ မသႏၱာဘ၀အတြက္ ေကာင္းဖို႔လား၊ ဆိုးဖို႔လား၊ ထိုင္ေနရင္း စဥ္းစားမိေနေသးတယ္။ ၀မ္းလည္း သာမိပါရဲ႔။ အစ္ကို႔ရဲ႔ ပြဲသဘင္ေတြမွာေလ ေနာင္ခါက်ရင္ မသႏၱာဟာ ၿမိဳ႕ႀကီးသူေတြလို ဟန္ပိုပိုနဲ႔ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြကို ဆန္႔ေျဖၿပီး စကားေျပာရင္ျဖင့္ ပဒုမၼာပြင့္အေသြးလို နီေထြး ေျပျပစ္တဲ့လက္ဖ၀ါးျပင္ကို သူတို႔ျမင္ရေတာ့မယ္။ အစ္ကို႔ေနာက္က အရင္လို ေခါင္းလွ်ဳိလိုက္ဖို႔ မလုိေတာ့ဘူး။ ရင္ခ်ီ လိုက္ရင္ပဲ ပန္းႏုေသြးၾကြတဲ့ မသႏၱာမ်က္ႏွာဟာ အစ္ကို႔ေနာက္ပါးမွာ ပန္းတစ္ပြင့္လို ၾကြၾကြရြရြ လွေနမွာေပါ့။

…အစ္ကို တရားေက်ာင္းက ျပန္လာၿပီး အစ္ကို႔ဖိနပ္ကို သိမ္း၊ တရားစာအုပ္ကို ေနရာတက်ထားနဲ႔ အစ္ကို႔ကို ခရီးဦးႀကိဳမိတယ္။ အစ္ကို႔ကို ထမင္းေကၽြးၿပီးမွ မသႏၱာဟာ ေျပာင္းလဲၿပီး ႏူးညံ့လာတဲ့ မသႏၱာလက္ဖ၀ါးေလးေတြကို
၀မ္းပန္းတစ္သာနဲ႔ အစ္ကို႔ကို ျပမိတယ္။
…အဲဒီေန႔က အစ္ကို႔မ်က္ႏွာသြင္ျပင္ အေနအထားဟာ အံ့တစ္ပါးပါပဲ။
“ခုလို လက္ဖ၀ါးေတြ ႏူးညံ့လာမွ အစ္ကိုေျပာရမယ့္စကားအတြက္ ရင္နာပါဘိ မသႏၱာရယ္…”
…အစ္ကို႔စကားလံုးေတြကို မသႏၱာမေမ့ဘူး။ အလြတ္က်က္မွတ္ထားသလို ဦးေႏွာက္ထဲမွာ စြဲေနတယ္…အစ္ကိုက စကားေရွ႕ဆက္ဖို႔ ခက္သလို တံေတြးေတြ မ်ဳိခ်ၿပီး လည္ပင္းႀကီး တဆန္႔ဆန္႔ လုပ္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ…
“သြားရမယ့္ခရီးဟာတစ္ေယာက္သြားသာရံုလမ္းမို႔လို႔ လက္ဖ၀ါးႏူးညံ့ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ့္အစား မသႏၱာတစ္ေယာက္တည္း ခရီးသြားရဲေအာင္ ႀကိဳးစားစမ္းပါ…” တဲ့။
…ေၾသာ္…ေျပာရက္ေလျခင္း အစ္ကိုရယ္…မသႏၱာတစ္ေယာက္တည္း ေနရဲတဲ့သူပါ။ တစ္ေယာက္သြားသာရံုလမ္းမွာ တစ္ေယာက္တည္း ေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့သူပါ။ မသႏၱာအဖို႔ တစ္ေယာက္တည္း ဆိုတဲ့ဘ၀ဟာ အသစ္အဆန္း မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
…အစ္ကို႔ဆီက ျပန္လာတဲ့ေန႔ ေတာလမ္းကိုမေရာက္ခင္ လယ္ကြင္းျပင္ကို ျဖတ္လာတယ္။ ေရွ႔တူရူက ၾကြလာတာဟာ မသႏၱာကို ငယ္စဥ္က စာသင္ခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားပါလား…။ ဆရာေတာ္ဘုရား မ်က္ႏွာကေတာ့ အံ့ၾသျခင္း၊ ေတြေ၀ျခင္း
မရွိဘူး။
“ဒကာမေလး တစ္ေယာက္တည္းလား…” တဲ့။
“မွန္လွပါဘုရား”လို႔ ျပန္ေျဖေတာ့ မသႏၱာ အသံေတြ တုန္ေနတယ္။
“ဒီလမ္းကပဲ ဒကာမေလး တစ္ေယာက္တည္း ျပန္လာလိမ့္မယ္လို႔ ထင္သားပဲ” ဆရာေတာ္ဟာ အနာဂတ္ကိုလည္း မွန္းဆ ႏိုင္သူပါလား။
“မိုးလံုးႀကီးေကာဘုရာ့”
“ဒကာမေလးသြားတာ ဆယ့္ငါးႏွစ္ေတာင္ၾကာမွ မိုးလံုးတစ္ေကာင္ မရွိဘူး၊
သူ႔သားေျမးေတြေတာ့ က်န္သေပါ့၊ ေန႔လည္က်မွ ဂူတဲကို ဖိုးက်ား အပို႔လႊတ္လိုုက္မယ္”
…ဆရာေတာ္ဘုရား ဆက္ၾကြသြားေတာ့ မသႏၱာဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ့္ငါးႏွစ္က သူ႔သခင္သြားရာကို လိုက္ခ်င္ေဇာနဲ႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္ က်န္ရစ္ရွာတဲ့ ေက်ာင္းပုရိ၀ုဏ္အ၀က မိုးလံုးႀကီးကို ျပန္သတိရေနမိတယ္။
…ဂူထဲကို ျပန္ေရာက္ရျပန္ၿပီ။ တံခါးကို ဖြင့္လိုက္ရင္ ပိုးစားေနတဲ့ ဓနိလက္ေတြက ပိုးမွဳန္႔ေတြ၊ ဓနိေဆြးေတြဟာ တသဲသဲ ေျမျပင္ေပၚ က်လာခဲ့တယ္။
…အစ္ကို အိပ္သြားတဲ့ အိပ္ရာေနရာ ဂူ၀မွာ ပင့္ကူေျမွးေတြ ယွက္လို႔ပါလား။ နံရံက ေသနတ္ကလည္း သံေခ်းေတြ တက္လို႔။ ျမားတံေတြနဲ႔ ေလးဟာလည္း ဖုန္မွဳန္႔ေတြ လူးလို႔၊ ဒါေတြကို ျပန္ကိုင္ရဦးမွာပါလား အစ္ကိုရယ္။
…မသႏၱာလက္ဖ၀ါးေတြ ႏူးညံ့လာတဲ့ ခုဘ၀က်ကာမွ ဒီေသနတ္က ခလုတ္ကို ဘယ္လိုလုပ္ ျဖဳတ္ရမွာလဲ။ မသႏၱာ ဒီျမားနဲ႔ ေရႊသမင္ အသည္းစိုက္ေအာင္ ပစ္ရက္ဖို႔ မသႏၱာမွာ သတၱိမရွိေတာ့ပါလား။
…မသႏၱာေရကန္ရွိရာကို ေျပးသြားမိတယ္။ ကန္အလယ္ ၾကာႏြယ္ေတြက အရင္လိုပဲ မသႏၱာကို ဆီးႀကိဳလို႔ ၿမိဳ႕က အေၾကာင္းေတြ ေမးေတာ့မယ္ ထင္ပါရဲ႔။

…အစ္ကိုနဲ႔ ပထမဆံုးေတြ႔ခဲ့တဲ့ ေရကန္ေရျပင္ကို မ်က္ႏွာင႔ံုၾကည့္လိုက္ေတာ့…
“တယ္လွတဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးသူပါလား…” တဲ့။ ကန္ေရျပင္ကေတာ့ စကားဆိုမေယာင္ပါပဲ။
…ၾကာပြင့္ႀကီးကို လိုခ်င္လိုက္တာ မေျပာပါနဲ႔။ အစ္ကိုသာ အနားမွာ ရွိရင္ေတာ့ ၾကာပြင့္ႀကီးကို ခ်ဳိးယူေပးပါလို႔ ေျပာမိမွာပဲ။
“အံ့ပါရဲ႔ မိန္းကေလးရယ္၊ အရင္ တစ္ေယာက္တည္းေနတုန္းက ဘယ္သူကမ်ားမင္းကို ပန္းခ်ဳိးေပးဖူးသလဲ၊ ကိုယ့္ဘာသာပဲ ေရကန္ထဲ ဆင္းခူးခဲ့တာပဲ မဟုတ္လား”
မသႏၱာ ၀မ္းထဲစိတ္ကို သိလုိ႔ ၾကာပြင့္ႀကီးကေတာင္ ေျပာေနၿပီ။ ဟုတ္ေပသားပါလား အစ္ကိုရယ္။ ႏွစ္ေယာက္အတူ ေနၿပီးေတာ့မွ ေရထဲဆင္းရဲတဲ့သတၱိ မသႏၱာမွာ မ၇ွိေတာ့ဘူး။
…ေဟာ…ေကာင္းကင္မွာ မိုးေတြ ေမွာင္လို႔။ တိမ္သားေတြ အလိပ္လိပ္ၾကားက လွ်ပ္ပန္းႏြယ္ေတြ တလက္လက္နဲ႔  ေျပးလႊားေနၾကၿပီ။ မသႏၱာဟာ တဲ၇ွိရာကို ေျပးလာမိတယ္။ ေမာလိုက္တာမ်ား မေျပာနဲ႔ေတာ့။ တဲကိုေရာက္ရင္ အစ္ကို
အိပ္ခဲ့တဲ့ ေကာက္ရိုးေမြ႔ရာေပၚ   ပစ္လွဲမိတယ္။ မိုးေတြကလည္း ခ်ဳန္း၊ လွ်ပ္စီးေတြကလည္း တဲထဲမွာ ထိန္ထိန္လင္းလို႔။
“မသႏၱာအဖို႔ မိုးထစ္ခ်ဳန္းသံဟာ မိုးနတ္သားရဲ႔ ေတးပါပဲ၊ လွ်ပ္ႏြယ္ေတြဟာ ေကာင္းကင္ရဲ႔ ပန္းမ်ားပါ” တစ္ခါက အစ္ကို႔ကို မသႏၱာေျပာခဲ့တယ္ေလ…ခုေတာ့ ခုေတာ့ မသႏၱာ ေခါင္းမေဖာ္ရဲေတာ့ဘူး။ ဒိုင္းကနဲ မိုးႀကိဳးပစ္လိုက္ရင္
ေၾကာက္လန္႔ တၾကားနဲ႔ ေျပးသြားၿပီး မသႏၱာ ေခါင္းလွ်ဳိရမယ့္ အစ္ကို႔ရင္ခြင္ကို သတိရလိုက္တာ။ ေကာင္းကင္ရဲ႔ပန္းပါလို႔ ဆိုခဲ့တဲ့ လွ်ပ္ႏြယ္ေတြကို မၾကည့္ရဲလို႔ မ်က္ႏွာ၀ွက္ထားခ်င္လို႔ အစ္ကို႔ရင္ခြင္ကို တမ္းတမိရတာအေမာ…။

…သတၱိေတြ ဘယ္မ်ားေရာက္ကုန္ပါလိမ့္…။ “အရင္ကလည္း ငါ့ေသနတ္ ငါထမ္းၿပီး ကိုယ္စားဖို႔အမဲ ကိုယ္ပစ္လာခဲ့တယ္၊ ကိုယ့္စပါး ကိုယ္စိုက္လာခဲ့တဲ့မိန္းမပဲ၊ ခုေကာ တစ္ေယာက္တည္းေနရမွာ ဘာေၾကာက္စရာလဲ” လို႔ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္
တင္းပါရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ မရပါလား အစ္ကိုရယ္။
…တစ္ေယာက္တည္း မသႏၱာဘာသာ အစကတည္းက ေနခဲ့တာ အေကာင္းသား။ ခုေတာ့ ႏွစ္ေယာက္ေနၿပီးေတာ့မွ ပင္ကိုယ္ရွိတဲ့ သတၱိေတြေတာင္ ေလ်ာ့ပါးကုန္ၾကၿပီ။
…ေၾသာ္… မိန္းမဆိုတာ တကယ္ဆိုေတာ့ လင္သည္နဲ႔ေတြ႔ရင္ ခိုကိုးလိုစိတ္မ်ားၿပီး ရွိရင္းစြဲအစြမ္းကိုေတာင္ ေလွ်ာ့ပစ္ တတ္ၾကတယ္။ အေ၀းမွာ က်ားဟိန္းသံ၊ ဆင္ေအာ္သံေတြ ဆူညံေနေတာ့တယ္။ ပတ္၀န္းက်င္ကို
ေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ ေတာ့လည္း တဲအေဖာ္ခ်င္းရယ္လို႔ ေ၀းေ၀းက ေတာစပ္မွာ မီးလက္လက္နဲ႔ ဦးဖိုးဘတဲပဲ ျမင္ရတယ္။
…ရင္ဖိုတဲ့စိတ္၊ ေၾကာက္စိတ္ေတြ မ်ားလြန္းလို႔ ေျခေထာက္ေပၚမွာေတာင္ မတ္မတ္မရပ္ႏိုင္ပဲ ေကာက္ရိုးေမြ႔ရာေပၚ ေခြလဲ လို႔ေနမိတယ္။
“အျဖစ္ႏွယ္ သဲလိုက္ေလျခင္း မိသႏၱာ” ရယ္လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခဏခဏ ေျပာမိတယ္။
…အစ္ကိုနဲ႔ မသႏၱာ တစ္ေယာက္သြားသာရံု ခရီးမွာ ေက်ာခ်င္းခိုင္းၿပီး ထြက္ခဲ့ေပမယ့္လို႔ အစ္ကို႔မွာေတာ့ ခုခ်ိန္ခါမွာ စိုးရိမ္ပူပန္ျခင္းလည္း ရွိမွာမဟုတ္ဘူး၊ ေဘးရန္လည္း ရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ တုန္လွဳပ္ျခင္းလည္း
ကင္းေပလိမ့္မယ္။
…မသႏၱာမွာေတာ့ စိုးရိမ္ျခင္း၊ ပူပန္ျခင္း၊ ေၾကာက္ရြ႔ံျခင္းေတြနဲ႔ ေနစရာမရွိေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ပါကလား…။
…ေၾသာ္…အစက တစ္ေယာက္တည္းေနရ အေကာင္းသားလို႔ ေနာင္တတစ္ဖန္ ျဖစ္ခဲ့ရျပန္တယ္။ အစ္ကို႔ကို အျပစ္တင္ လိုေဇာနဲ႔ ရန္ေတြ႔ခ်င္ေပမယ့္လည္း အစ္ကိုက လူယဥ္ေက်းတို႔ဌာေနမွာ သူစိမ္းသူနဲ႔ ေပ်ာ္ေနျခင္းမဟုတ္ေလေတာ့
အျပစ္တင္ရ ခက္ပါဘိ။ အစ္ကိုလည္း မသႏၱာနည္းတူ တစ္ေယာက္တည္းပဲ လမ္းခြဲသြားျခင္းပဲလို႔ သတိအၿမဲရွိပါရဲ႕။
…ဒါေပမယ့္ တစ္ေယာက္တည္း ေနရတာခ်င္းအတူတူ အစ္ကိုက တည္ၿငိမ္တယ္၊ စိုးရိမ္ေၾကာက္လန္႔ျခင္း ကင္းတယ္၊ ေဘးရန္မရွိဘူး၊ မသႏၱာမွာေတာ့ ေၾကာက္လန္႔ရ၊ စိုးရိမ္ရ၊ ထိတ္လန္႔ရပါဘိျခင္း။
“အဲဒါဟာ…ဘာျဖစ္လို႔လဲလို႔”  ထပ္ခါထပ္ခါ ေမးခြန္းထုတ္မိတယ္။ စင္စစ္ေတာ့ တစ္ေယာက္သြားသာရံု လမ္းအားျဖင့္ ေတာကို ၀င္ခဲ့ၾကေပမယ့္ စိတ္အခံခ်င္း မတူေလေတာ့ အက်ဳိးသက္ေရာက္ပံုခ်င္းလည္း မတူပါလား။
…မိသႏၱာ အစ္ကို႔လို တရားသေဘာမွာ မရင့္က်က္ေလေသးေတာ့ တစ္ေယာက္တည္းေနလည္း ဘ၀ဟာ ရွဳပ္ေန ေသးပါလား၊ မၿငိမ္းခ်မ္းပါလား။

…ပထမေတာ့ “တစ္” ရဲ႕ သေဘာဟာ အထီးက်န္ျခင္းဆိုေပမယ့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားကိုးျခင္း၊ သတၱိရွိျခင္းလို႔ မသႏၱာ သေဘာေပါက္တယ္။
…“ႏွစ္” ဆိုတဲ့သေဘာက ခိုကိုးလိုျခင္း၊ အားေပ်ာ့ျခင္းလို႔ မသႏၱာ ယူဆမိျပန္တယ္။
…စင္စစ္ေတာ့လည္း တစ္တို႔၊ ႏွစ္တို႔ ပညတ္သေဘာေတြဟာ အလကားပါပဲေလ။ ေတာတြင္းမွာ တစ္ေယာက္တည္း ေနေပမယ့္ ႀကိဳးရွဳပ္ေအာင္ေနတဲ့သူဟာ ေနတာပဲ။
ႀကိဳးမရွဳပ္ေအာင္ ေနတတ္တဲ့သူအဖို႔ေတာ့လည္း ေအးခ်မ္းပါတယ္။
…အရုဏ္လင္းခါနီးေတာ့ မုန္တိုင္းလည္း ၿငိမ္၊ မိုးသက္လည္း စဲ၊
ေအးစိမ့္လတ္ဆတ္တဲ့ ေလေတြလည္း ဂူထဲကို ညင္သာစြာ ၀င္လာၾကတယ္။
…နီေထြးတဲ့ လင္းေရာင္ျခည္ဟာ ဂူ၀မွာ သန္းလာရင္ပဲ ဆရာေတာ္ဘုရားကို
တဲေရွ႕ျမက္ခင္းျပင္မွာ ေတြ႔ရတယ္။ …သူ႔အပါးမွာ ခ်စ္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ေခြးႀကီးဟာ မားမားရပ္လို႔…။
“ဒကာမေလး…ဒီဖိုးက်ားဟာ မိုးလံုးရဲ႕ေျမးပဲ၊ ဒကာမအတြက္ အေဖာ္အျဖစ္ ထားခဲ့တယ္…”
…ဆရာေတာ္ဘုရားလည္း ဖိုးက်ားကို ထားခဲ့ၿပီး ေက်ာင္းရွိရာကို ျပန္ၾကြသြားတယ္။ ဖိုးက်ားဟာ မိုးလံုးလိုပဲ မသႏၱာရဲ႔ ေျခဖမိုးကို နမ္းလို႔ အၿမီးတနန္႔နန္႔နဲ႔ ၀မ္းသာအားရ ႏွဳတ္ဆက္ေပတယ္။
…မသႏၱာဟာ ဖုန္လူးေနတဲ့ နံရံက ေသနတ္ကိုယူ၊ ေခြးႀကီးကို ေနာက္က အပါေခၚၿပီး ေတာဘက္ဆီကို ထြက္လာခဲ့ရျပန္ၿပီ အစ္ကို။ စိတ္ေတြကို ျပန္တင္းရဦးမယ္။
…ေလးေတြ၊ ျမားေတြလည္း ျပင္ရဦးမွာပါလား။
…ႏွစ္ေယာက္အတူ ၿငိမ္းခ်မ္းရာကို ရွာခဲ့ေပမယ့္ အစ္ကိုက အရင္ေတြ႔ေလေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေနၿပီ။
…အစ္ကို႔ရဲ႔ဇနီး မသႏၱာ မိန္းမၾကမ္းႀကီးမွာေတာ့ ဒီခရီးလမ္းမွာ ၀မ္းတစ္ထြာအတြက္နဲ႔ ခရီးဆက္ရဦးမွာပါလား…..။
…၁၉၆၄ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ (ရွုမ၀-၂၀၀-ျပည့္)မွ ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္ႏွင္းယု၏ ၀တၳဳတိုအား ကမၻာသစ္သူငယ္ခ်င္းမ်ား အားလံုးသို႔ မွ်ေ၀ခံစားပါသည္။

ေမတၱာျဖင့္…
ေအးေအးမိုးမိကူး
(၂၆.၂.၂၀၁၁)
[Reference: Kabar Thit Website]

No comments:

Post a Comment