Thursday, May 19, 2011

ယဥ္ေက်းမႈ မွ ရိုင္းစိုင္းမႈသို.

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိသာစုအားလံုး သားေယာကၤ်ားေလးတစ္ေယာက္ပါလာျပီဆိုသည္ႏွင့္ ရွင္ျပဳ ေပးရန္ဆိုသည့္ရည္ရြက္ခ်က္က အျပ ည့္အ၀ရွိေနျပီးပင္ျဖစ္သည္ ။ တျခားအလွဴ မလုပ္ႏိုင္သည္ ေနပါေစရွင္ျပဳအလွဴပြဲ ၾကီး ကိုကားမျဖစ္မေနျပဳလုပ္ၾကသည္ ။ဤ သည္ကား ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္ျမန္မာအမ်ိဳသားတို.၏ တူညီေသာယဥ္ေက်းမႈၾကီး တစ္ခုပင္ျဖစိပါသည္။

တစ္မ်ိဳသားလံုး ႏွင္.သက္ဆုိင္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈ ၾကီး၏ အနက္အဓိပၸာယ္ကို တစ္မ်ိဳးသာလံုးပင္ က်က်နနသိထားသင့္သည္။ ၇ွင္မျပဳမွီ ၀တ္ရေသာရွင္ေလာင္း၀တ္စံုကို မင္းေျမာက္တန္ဆာဟုေခၚသည္ ။ ကိုရင္ေလာင္းကို အဘယ္.ေၾကာင္. မင္ေျမာက္တန္ဆာဆင္ယင္ေပးရသနည္း။

အလွအတြက္သက္သက္မဟုတ္ပါ ။ သာသနာ့ ေဘာင္သို. ၀င္ေရာက္မည္.ကိုရင္ေလာင္းကို္ လူ.ဘ၀တြင္ အျမင့္ျမတ္ဆံုး ျဖစ္ေသာ မင္းအျဖစ္ကို တင္ေျမာက္ျခင္းျဖစ္သည္ ။ ရွင္ေလာင္လည့္ခါနီးတြင္ ဆို္င္ရာရိုးရာနတ္မ်ာကို ျပသျခင္း ကိုနတ္ျပသည္ဟု ေခၚၾကသည္ ။ဘယ္အတြက္ေၾကာင့္ျပရသနည္း။ဆိုင္ရာရိုးရာနတ္တို.က အျမင္.ျမတ္ဆံုးဘဝသို. ေရာက္ရွိနည္.ရွင္ေလာင္မ်ားအား ရွိခိုးပူေဇာ္ေစာင္.ေရွာက္ၾကရန္သာျဖစ္သည္။

ထိုကဲ.သို. ေသခ်ာမသိေသာအလွဳ၇ွင္မ်ားက ရွင္ေလာင္းတို.ကိုနတ္တို.အားရွိခိုးခိုင္ျခင္ကားမွားျခင္းၾကီးမားေလစြ ။ ၇ွႈႈင္ေလာင္းလည္.ျခင္သည္လည္းအပိုၾကြားျခင္းသက္သက္မဟုတ္ ၊ရွင္ေလာင္းမ်ားအား ေတြ.သမွ် လူတို.က ပူေဇာ္ႏိုင္ရန္အတြက္ အပူေဇာ္ခံတိုင္းခန္းလည္.ၾကြျခင္သာျဖစ္ေပသည္ ။

ရွင္ေလာင္လည္.ျပီဆံခ်ရန္ မ`႑ပ္သို. မဟုတ္ ဘုန္ၾကီၤးေက်ာင္းသို.ျပန္လာသည္.အခါရွွင္လာင္းလည္.လည္ရာတြင္မလိုက္ပါႏွိင္ၾကေသာေ၀ယ်ာ၀စၥ ျပဳသူတခ်ိဳ.က ေရႊၾကိဳတားၾကသည္ ။ အဓိပၸာယ္က ေမာင္ရွင္ေလာင္းတို. ေခတၱ ခဏ ဆိုင္ငံံ့ ေတာ္မူၾကပါ ။ အကြ်ႏ္ုပ္တို.မွာေ၀ယ်ာ၀စၥ မ်ား ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ေနရသည္.အတြက္ အသင္ေမာင္၇ွင္ေလာင္းအား ရွိးခိုးပူေဇာ္ခြင္.မရလိုက္ပါ ၊ ယခုမွသာ ရွိခိုးပူေဇာ္ႏို္င္ေတာ.သည္ ၊ ဟု ေျပာဆိုျပီးရွိခိုပူေဇာ္ၾကရန္ပင္ျဖစ္ေပသည္ ။ ထိုကဲ.သို.တားေသာအခါတြင္လည္း ေတြ.ကရာ ၾကိဳးမ်ားျဖင္.မတားရပါ ။ တကယ္.ေရႊ ၾကိဳးမ်ာကိုျဖတ္ျပီး တားၾကရသည္ ။ တားျမစ္ရသည္.ရည္၇ြယ္ခ်က္ကရွင္ေလာင္းတို.အား ရွိိခိုး ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ရန္ပင္ျဖစ္ေပသည္ ။သို.ေသာ္ ကာလၾကာေညာင္းလာသာအခါ ယဥ္ေက်းမႈ ေနရာတြင္ ရုိင္းစိုင္းမႈ ကအစားထိုး ၀င္ေရာက္လာခဲ.သည္။

မ`႑ပ္ထဲ သိူမဟုတ္ ဘုန္းၾကီးေက်ာငး္၀ိုင္းထဲသို. ၀င္ေရာက္လာေသာရွင္ေလာင္းမ်ာကိုေတြ.ကရာၾကိဳးမ်ားျဖင္. ၀င္မရေအာင္တားျပီးအလွဴရွင္မ်ားထံမွေငြညစ္ၾကသည္။ အလွဴ လွဴေနခ်ိန္အတြင္း အကုသိုလ္မျဖစ္ေသာ အလွဴမ်ားကလည္း ေတာင္းအမွ် ေပးၾကသည္သာ။

ထိုအညွာ ကိုသိထားေသာ လူလည္တခ်ိဳ.က အေပ်ာ္သေဘာမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ.ဘဲ အလွဴ ၇ွင္ သဒၶါ ပ်က္ေအာင္ လူ ျပန္ေပးဆြဲသလို မတန္မဆ ေငြေတာင္းလာေသာအခါ အခ်ိဳ.အလွဴ ၇ွင္ ႏွင္. ေ၇ႊဆြဲၾကိဳး တားသူမ်ား စသားမ်ားသည္ အဆင္.သို. ေရာက္လာခဲ.သည္ ။

'ေကာင္းမွန္းသိ သာအိတစိုိစုိ " ဟူေသာစကားအတိုင္း အလွဴ ရွင္ ဘက္မွ လိုက္ေလွ်ာမွန္းသိေသာအခါ ေရႊဆြဲၾကိဳးတားရုံႏွင္.အားမရ ၾကေတာ.ဘဲ ရွင္ေလာင္းဖြက္သည္.အဆင္.အထိ ေရာက္လာၾကပါေတာ.သည္ ။ ေတာင္းသမွ် ေငြ ကို အလွဴရွင္ကမေပးႏိုင္ ခဲ.လွ်င္ ရွင္ေလာင္းကိုေတြ.ရဖို. မလြယ္ေတာ.ပါ ။

၇ွႈင္ေလာင္းကိိုမေတြ.ရလွ်င္ အလွဴ ပြဲ ပ်က္ဖို. သာ၇ွိပါေတာ.သည္။ အလွဴ ပြဲ အပ်က္မခံႏိုင္ေသာ ေၾကာင္. ရွင္ေလာင္းျပန္ေပးသမားတို.ေတာင္းသမွ် ေငြကို အလွဴ ရွင္တို.က မျဖစ္မေန ေပးၾကရရွာသည္။ ျမန္မာ.ယဥ္ေက်းမႈနယ္ပယ္တြင္အစားထိုး၀င္ေရာက္လာေသာရွွင္ေလာင္းျပန္ေပးဆြဲ မႈတည္းဟူေသာ ရိုင္းစိုင္းမႈ ၾကီး ကို ရဟန္းရွင္လူအားလံုးတို.က ေရး သားမႈ၊ ေဟာေျပာ မႈ ၊ပညာေပးမႈ တို.ျဖင္. ေက်ာက္ပ်က္ေအာင္ မတိုက္ဖ်က္ႏိုင္ခဲ.လွ်င္ ။

" ဆရာေတာ္ တပည္.ေတာ္ သားႏွစ္ေယာက္ကိုုဆရာေတာ္.ေက်ာငး္မွာ ရွင္ ျပဳ ေပးခ်င္လို.ပါဘုရား"
" ၇ွႈင္ ျပဳတာေတာ.ဟုတ္ပါျပီး ၊ ဒကာသားေတြရဲ.အသက္ကိုလည္း
ေျပာပါဦး "

"အငယ္ကငါးႏွစ္ ၊အၾကီး ကခုႏွစ္ပါဘုရား "..." အင္း.....အၾကီးကေတာ. သရဏဂံု လည္း ပီးမယ္ ။ သကၤန္းလည္းႏို္င္မယ္ ၊ အငယ္ကေတာ.သရဏဂံုလည္းပီမွာမဟုတ္သလို သကၤန္လည္းႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး ၊ဒီေတာ.အၾကီးေကာင္ပဲ သကၤန္ ၀တ္လို.ရမယ္ ၊ အငယ္ေကာင္ကေတာ.ေနာက္ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္မွ ေစာင္.လိုက္ပါအုန္း "

" ဟာ အဲဒီလိုခြဲရွင္ျပဳလို.ေတာ.မျဖစ္ဘူးဘုရား ။ တပည္.ေတာ္ေနာက္ထပ္လွဴဖို. လြယ္မွာ မဟုတ္လို.ပါ ဘုရား "

...ဒါဆိုရင္လည္းႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ေစာင့္ျပီးမွ ညီအစ္ကိုေယာက္ စလံုး ၇ွင္ျပဳၾကတာေပါ. "


ဦးညြန္.ေမာင္ တစ္ေယာက္ ေတာ္ေတာ္စိတ္ဓါတ္က်သြားရွာသည္။
ဒီသားႏွစ္ေယာက္၇ွင္ျပဳ ႏိုင္ရန္ လက္လုပ္လက္စားျဖစ္ေသာသူအဖို. ျခစ္ျခစ္ကုတ္ကုတ္ႏွင့္ ႏွစ္ခ်ီကာ စုေဆာင္ခဲ့၇သည္ ။ ပန္၇န္ဆရာတစ္ေယာက္တစ္ေန.ငါးရာ ရသျဖင့္ အေၾကာင္းမသိေသာအစိုးရလခစားတို.က ေခါင္းေထာင္ၾကည္.ၾကသည္။

အလုပ္ျပတ္သြား၍ မဆင္းရသည္.အခါ ၊ ေနထိုင္မေကာင္းသျဖင္. မဆင္္းႏိုင္ေသာအခါမ်ားမွာ သူတို.လခစားကဲ့သို. ခြင္.ယူ ၍မရ သည္ကိုမႈ သတိထားမိၾကဟန္မတူပါ ။ သားႏွစ္ေယာက္အထက္က သမီး(၃) ကလည္း အထက္တန္းေက်ာင္းသူျဖစ္၍ တစ္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ သူတို. ေက်ာင္လခ ကိုက နည္းသည္မဟုတ္ ။


ဇနီးသည္၏ စက္ခ်ဳပ္ခ ႏွင္. စိုက္ထားေသာ ကီလိုမာလကာ ဆယ္ပင္တို. ၏ အေထာက္အပံ့ ေၾကာင္. သာေငြေလးငါးေသာင္း ေက်ာ္မနည္း၇ေအာင္ စုျပီး ရွင္ျပဳေပးႏိုင္ ျခင္း ပါ ။ သားႏွစ္ေယာက္၇ွင္ျပဳ ဖို. စုေဆာင္းေနရသည္ နွင္. အိမ္ကေလးေတာင္သြပ္မမိုးႏိုင္ေသး ။ ဓနိမိုူ ႏွင့္ စခန္းသြားေနရသည္မွာမေတာၾကာျပီး ၊ ယခုေငြ ေၾကး ျပည့္စံုျပန္ေတာ. သားေတြက အသက္ငယ္လြန္းေနျပန္ သည္တဲ. ။ စိတ္ထဲက အဖုအထစ္ေတြေၾကာင့္ ေစာဒက တက္မိျပန္သည္ ။

" ဆရာေတာ္ တစ္ခု ေလာက္ မသိလို. ေမးပါရေစ ဘုရား " တခ်ိဳ.ေက်ာင္းတြမွာအသက္ေလးငါးႏွစ္ေလာက္ အ၇ြယ္၇ွိတဲယကေလးေတြ ကိုရင္၀တ္ထားတာေတြ.ရသလားလို.ပါဘုရား "

" ဟူတ္တယ္ ဒကာၾကီး ။ အဲဒါ ဆရာ နဲ. ဒကာေပါင္းျပီး ကေလးေတြကို အပါယ္က်ေအာင္ လုပ္ထားတာေပါ


" ဘာျဖစ္လို.ပါလဲ ဘုရား "

" ဘာျဖစ္ရမွာလဲ ဒကာ၇ဲ. ၊ ကေလးကငယ္လြန္းေတာ့ သရဏ ဂံုမပီသဘူး ၊ သရဏဂံု မပီသေတာ.ကိုရင္မျဖစ္ဘူးေလ ၊ ကိုရင္မျဖစ္ဘဲနဲ. ဒကာ၊ဒကာမေတြ၇ဲ. ပစၥည္းေလးပါးေတြကိုသံ့းေဆာင္မိေတာ့ အေၾကြးယူ ရာ ၊ ခိုးယူစရာ ေရာက္တယ္ ။အဲဒီပစၥည္းေလးပါးအေၾကြးေတြကို ေနာင္ဘ၀က်ေတာ့ ခႏၶာ နဲ.ရင္းျပီး အေၾကြး ဆပ္ၾကရတယ္ ၊ ျမင္းတို. ၊ႏြားတို. ၊ က်ြဲ တို. သြားျဖစ္ရ တာ အဲဒီ အေၾကြးေတြေပါ. "

ဦး ညြန္.ေမာင္တစ္ေယာက္ ယခုမွပင္ ဆရာေတာ္ကအသက္ငယ္လြန္းသူမ်ားကို ၇ွင္ျပဳ မ ေပးျခင္းအေၾကာင္းကို ေသခ်ာက်နစြာ သိ၇ွာေလေတာ့သည္ ။ မိမိသားမ်ားအတြက္ ေတာ္ေတာ္ထိတ္လန္.သြား၇ွာမိသည္။ ေတာ္ပါေသး၇ဲ. ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းနဲ.လာေတြ.ေပလို. ၊ဘုရားမ်က္ႏွာမၾကည့္ဘဲ ၊အမ်ားမ်က္နွာ ၾကည္.သည့္ ဆရာေတာ္မ်ိဳးဆိုရင္မိမိသားမ်ား ကိုယ္က်ိဳးနည္းရေပေတာ.မည္။

" ဒါ နဲ. ဘုရား သရဏဂံု ကို ဆရာေရာ တပည့္ေရာ ပီသမွ ကိုရင္ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့၇ွင္းပါျပီးဘုရား ။ သကၤန္ႏိုင္တယ္ ၊မႏိုင္ဘူးဆိုတာ ကေရာ ဘာကိုေျပာတာပါဘုရား ။ တပည္.ေတာ္မအထင္ကေတာ့ ရွင္ေတြ ေစာင္းထိန္းရတဲ.ဆယ္ပါးသီလ ကို ေစာင့္ထိန္းႏုိင္ရင္ သကၤန္းႏိုင္တယ္ ၊ မေစာင့္ထိန္းႏိုင္ရင္ သကၤန္မႏိုင္ေသးဘူးလို. ဆိုလိုတယ္ထင္တာပဲဘုရား "

" ဟုတ္ပါတယ္ဒကာၾကီး "

" ဆယ္ပါးသီလေလာက္ကေတာ့ ေစာင့္ထိန္းႏိုင္လိမ္.မယ္ ထင္ပါတယ္ဘုရား ။ ဘာမ်ားတာမွတ္လို."

"ဆယ္ပါးဘယ္ကမလဲဒကာၾကီး "

"ဒါဆိုဘယ္ေလာက္မ်ား၇ွိပါသလဲဘုရား"


"၁၀၉ " ပါးေတာင္ရွိပါတယ္ဒကာၾကီး ၊ ေသခိယ သိကၡာ-၇၅ပါး ၊ လိမ္ ၁၀ ပါး --ဒဏ္ ၁၀ပါး ၊ စုဒၵသခႏၵ ၀တ္ ( ၁၄ ) ပါး ၊ စုစုေပါင္း ၁၀၉ ပါး ေပါ."

"မနည္းပါလားဆရာေတာ္ "


" ဘယ္နည္းမလဲ ။ ဒကာၾကီးတို.သိထားတာက၇ွာင္ၾကဥ္ရမယ္.၀ါရိတၱသီလေလာက္ သိထားတာကိုး ။ က်င္.သံုး ရမယ္ဆိုတဲ.စာရိတၱသ သီလ ကအမ်ားၾကီးပဲ ၊ဥပမာ ျမိဳ.ထဲသြားရင္ သကၤန္ရုံရမယ္ ၊ ေ၇ွ.ကိုေလးေတာင္ခန္.သညၾကည္.ျပီးသြားရမယ္ ၊ ဒကာ ၊ဒကာမ နဲ.စကားေျပာတဲ.အခါ ၊ တစ္ဖက္လူၾကားႏိုင္ေလာက္ရံုသာ ျဖစ္ရမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြေပါ့ "

" တပည္.ေတာ္ သေဘာေပါက္နားလည္ပါျပီးဘုရား ။ဒါေၾကာင့္ေနာက္ႏွစ္ျပည္.ေတာ.မွပဲ၇ွင္ျပဳေပးပါေတာ.မယ္ဘုရား "


ဦးညြန္႔ေမာင္ ရဲ႔ဆႏၵျပည္႔၀သြားပါျပီ။ ေနာက္ထက္ႏွစ္ႏွစ္ေစာင္႔ျပီးသည္ႏွင္႔ ရွင္ျပဳခြင္႔ ရေလျပီ။ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္သည္ႏွင္႔အလွဴမတုိင္မီတစ္လေလာက္ ကၾကဳိ ျပီး သားႏွစ္ေယာက္ကုိ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းပုိ႔ထားလုိက္သည္။ သားႏွစ္ေယာက္၏ ႏွလုံးသားတြင္ ဘုရားတည္ေပးလုိက္ျခင္းပါ။


အျပင္ဗဟိဒၶမွာတည္ေသာ္ဘုရားထက္ ကေလးသူငယ္တုိ႔၏ႏွလုံးသားတြင္တည္သည္႔ဘုရားကပုိအေရးၾကီးပုံကုိလည္း ဦးညြန္႔ေမာင္ ေကာင္းေကာင္းၾကီး သေဘာေပါက္ခဲ႔ျပီ။ ျပီးခဲ႔ေသာ္ရက္အနည္းငယ္က ဆြမ္းေက်ြးတစ္ခုတြင္ ဦးညြန္႔ေမာင္တုိ႔ ဆရာေတာ္ေဟာ္ခဲ႔ေသာ တရာသံ ကဦးညြန္႔ေမာင္ နားထဲမွ မထြက္ေတာ႔။

ဒကာ၊ ဒကာမတုိ႔ ျပင္ပဗဟိဒၶ မွာ ဘုရားတစ္ဆူျပီးတစ္ဆူတည္သလုိ ဗုဒြဘာသာကေလးငယ္ေတြ၇ဲ႔နွလုံးသားမွာလည္းအဇြ်တၱဘုရားေတြ အဆက္မျပတ္ တည္ေပးသင့္ေနျပီ။ ဒီကေန႔ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြကုိ သင္ၾကားေပးေနတဲ႔ ဗုဒြဘာသာယဥ္ေက်းမူ႔သင္တန္းေတြဟာကေလးေတြရဲ႔ အဇြ်တၱႏွလုံးသားမွာဘုရားတည္ေပးေနတာပဲေပါ့။

ေနာက္ျပီးေႏြေက်ာင္းပိတ္တဲ႔အခ်ိန္ေတြဆုီရင္လည္းမိမိ သားသမိီးမ်ားကုိ နီးစပ္ရာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြမွာ အေျခခံဘာသာေရးအသိေတြ သင္ရေအာင္ မိဘေတြကုိတုိင္ အပ္ႏွံေပးသင္႔တယ္။ ကေလးသူငယ္ေတြရဲ႔ ႏွလုံးသားမွာ ဘုရားတည္ေပးတဲ႔အလုပ္ကုိ ခုခ်ိန္ကတည္းက ေပါက္ပါက္ေရာက္ေရာက္ ၊ထိထိမိမိ မလုပ္ၾကဘူးဆိုရင္ ေနာင္အႏွစ္တစ္ရာ ေလာက္ရွိတဲ႔အခါ ပုဂံနဲ႔တကြျမန္မာတစ္ျပည္လံုးမွာရွိတဲ႔ဘုရား၊ေစတိပုထုီးေတြဟာ ေၾသာ္ ဒီျမန္မာျပည္ဟာ ဟုိတခ်ိန္တုန္းက ဗုဒြဘာသာ ျဖစ္ဖူးတဲ႔ ႏုိင္ငံတစ္ခုပါလားလုိ႔ အသိမွတ္ျပဳရုံ သေကၤတတစ္ခု အေနနဲ႔ ပဲ က်န္ရစ္လိမ္႔မယ္။ ဘာေၾကာင္႔လည္းဆုိေတာ႔အဲဒီအခ်ီန္မွာ ျမန္မာတစ္ျပည္လုံး ဗုဒြဘာသာ တစ္ေယာက္မွ ရွိမွာမဟုတ္ေတာ႔လုိ႔ဘဲ။ အင္ဒုီနိးရွားနိင္ငံ ၊ဂ်ာဗာက်ြန္းမွာ ကမာၻအၾကီးဆုံး ေဗာေရာဗုဒုရ္ဆုိတဲ႔ေက်ာက္ေစတီၾကီးရွီတယ္ အာဖဂန္ ၊ နစၥတန္ ႏိုင္ငံ ၊ ဘာမီယန္ျမိဳ.ရဲ.အထက္ပိုင္းမွာလည္း (၅၅ )မီတာနဲ. (၃၅ ) မီတာ စီျမင့္တဲ့ မတ္တပ္ ဗုဒၶ ရုပ္ပြားေတာ္ၾကီးေတြ ၊ဆင္းတုေတာ္ၾကီးေတြ ရွိေနလို.သာ ဒီႏိုင္ငံေတြဟာတစ္ခ်ိန္က ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ခဲ.ဖူးတဲ. ႏိုင္ငံပါလားလို. သိၾကရတာ။ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ဗုဒၶ ဘာသာ တစ္ေယာက္မွ မရွိၾကေတာ့ဘာဘူး ။ ဘာေၾကာင္.လဲဆိုေတာ့ ကေလးသူငယ္ေတြရဲ. ႏုလံုးသားမွာ ဘုရားတည္မေပးမိခဲ.ၾကတဲ့အတြက္ ပဲ..။


ဆရာေတာ္၏ဆြမ္းေက်ြးၾသ၀ါသတရားက တိုတို ႏွုင္.ထိေရာက္လွသည္ ။ ထိုတရားကို ၾကားတာမိ မွ အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ ဘာသာေရးအသိမ်ား ျပန္လည္ႏိုးၾကားလာၾက သည္။ ဗုဒၶ ဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈ သင္တန္းကိုေပါ.ေပါ့ တန္တန္သေဘာမထားေတာ့ပဲ သားငယ္သမီးငယ္တို.အားမေရာက္ေရာက္ေအာင္ပို.ျဖစ္ၾကသလို ေက်ာင္ကန္ဘုရားသြားရင္လည္းသာသမီးမ်ားကို မပါပါေအာင္ေခၚလာမိၾကသည္။


ယခုလည္းဘုန္းၾကီးေက်ာင္းပို.ျပီး၍ တစ္လအရမွာပင္ ဦးညြန္.ေမာင္၏ အႏွစ္ႏွစ္အလလက ၾကိဳးစားခဲ.ရေသာ ၇ွင္ျပဳပြဲ ၾကီး ကို ျမိဳင္ျမိဳင္ ဆိုင္ဆ္ိုင္ က်င္းပႏိုင္ေတာ.မည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ.သစ္တို.၏ ထံုးစံအတိုင္း ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာပင္ ရွင္ျပဳအလွဴပြဲက်င္းပ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေပ (၄၀ ) ..ေပ (၆၀ ) သာ၇ွိေသာ ဦး ညြန္.ေမာင္ ၏ အိမ္၀ိုင္းေလး မွာလည္း လူေန ျဖစ္ရံသာ ရွိသည္ မဟုတ္ပါလား ။ ( ဒါေတာင္ ဦး ညြန္.ေမာင္ တို.ကစကတည္းက ေရာက္တဲ့သူ မ်ားမို. ။ ေနာက္က်မွ ေရာက္သူမ်ား မွာ ေပ (၂၀ ) - ေပ (၆၀) သာရၾကေတာ့သည္။ စေနေန.အလွဴ ၀င္ ၊ တနဂၤေႏြေန.အလွဴ ၾကီး ၊ဒါကလည္း ၀န္ထမ္းမ်ားသာ အဓိက ထားျပီး အလွဴ အတန္း ျပဳၾကရသည္ ။ ဒါ မွသာ အမ်ားစု ျဖစ္ေသာ ရံုးသူ ၊ရံုးသာ း မ်ားက လာႏိုင္မည္ မဟုတ္လား ၊ စေနေန. ၇ွင္ေလာငး္လည္. ဆံခ် ၊ ကိုရင္၀တ္ ၊ တနဂၤေႏြေန. ေက်ြးေမြး ဧည္.ခံ ၊ ေန.လည္ (၁) နာရီ တရားနာ ၊ ဆရာေတာ္ေရးေပးလိုက္ေသာ အစီအစဥ္ စာ၇ြက္ေလးကိုဖတ္ရင္း ဇနီး ျဖစ္သူ ေဒၚ ျမင့္ ဘက္သို.လည္.၍ -

" မိန္မေရ ဆရာေတာ္က ငါတို.သားႏွစ္ေယာက္နဲ.ပက္သက္ျပီး ထူးထူးျခားျခား စကားႏွစ္ခြန္း ေျပာလိုက္တယ္ ။ အဲဒါမင္းကို ငါျပန္ေျပာျပ ရဦးမယ္ "

"ဆရာေတာ္ကဘာမ်ားေျပာလိုက္လို.တုန္း "

ေအး---ပထမ တစ္ခုကလူတစ္ေယက္ရဲ.အတိတ္က ျဖည့္ဆည္းခဲ့ဖူးတဲ့ပါရမီ ဘယ္ေလာက္ပါတယ္ မပါဘူးဆိုတာ ဘုရားရွင္မွတစ္ပါး မသိႏိုင္ဘူးတဲ့ ။ အဲဒါေၾကာင့္ တို.သားႏွစ္ေယာက္ကိုၾကိဳ သင္ေပးတဲ့အထဲ မွာ တစပဥၥက ကမၼ႒ါန္းကိုပါ သင္ေပးထားတယ္တဲ့ ဟ ။

တစပဥၥက ဆိုတာ အေရလွ်င္ ငါးခုေျမာက္ျဖစ္ေသာ ကမၼ႒ါန္းလို. အဓိပၸါယ္ရသတဲ့ ။ ဆံပင္ ၊ အေမြး ၊ ေျခသည္း ၊ လက္သန္း ၊ သြား ၊ အေရ အဲဒီ ငါးခုကိုဆံခ် ေနတဲ.အခိ်န္မွာ ရွင္ေလာင္းရဲ. ႏွဳတ္ကေန ရြတ္ဆို ပြားမ်ားေနရသတဲ့ .။ ပါရမီျပည္.တဲ့ကေလးဆုိရင္ ဆံ ခ်အျပီးမွာတင္ ကိေလသာ အာသေ၀ါ ကုန္ခန္း ရဟႏၱာ ျဖစ္သြား ေရာတဲ့ ။ အမယ္ေလး ငါ.သားေတြမ်ားရဟႏၱာ ျဖစ္သြားရင္ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲ ၊။ မင္းနဲ.ငါ နဲ. လည္း ရဟ ႏၱာ ေတြရဲ. ခမည္းေတာ္ ၊ မယ္ေတာ္ မယ္ေတာ္ျဖစ္ေပါ. ကြာေနာ္ ။

" ဒါ ဆို ဒီ ကမၼ ႒ါန္းက ေတာ္ေတ္ေက်းဇူးမ်ားတာပဲေနာ္ "

" ေက်းဇူးမ်ားတာေတာ့မေျပာနဲ.ေဟ့ ။ ဘုရားလက္ထက္က (၇ )ႏွစ္သား နဲ.ရဟႏၱာ ျဖစ္သြားတဲ့ ကိုရင္ေလးဟာ အဲဒီ ကမၼ႒ါန္း ၇ြတ္ဖတ္ စီးျဖန္းရင္နဲ. ေခါင္း၇ိတ္လိုက္တာ တခ်ိဳးဆိုရင္ သင္ဓုန္းဓါး ေခါင္းေပၚ တင္တုန္း၇ွိေသး ။ ေအာက္ကရဟႏၱာျဖစ္သြားေရာ တဲ့ ။ အဲဒါ အခုခတ္မွာ တစပဥၥက ကမၼ႒ါန္းပြားမ်ားရင္ဆံခ်တဲ့ အေလ့အထ ေပ်ာက္သေလာက္ျဖစ္ေနတယ္တဲ့ ။

" ဆရာေတာ္ေျပာတာက ရွင္းတယ္ဟ ၊ ရဟႏၱာျဖစ္တာ ၊မျဖစ္တာသူ. အလုပ္တဲ့ ။ တစပဥၥက ကမၼ ႒ါန္း သင္ေပးရမွာက ဆရာသမား ရဲ.အလုပ္တဲ့ ။ တကယ္လို. ကိုယ္ကသင္ေပးသင့္တာကို သင္မေပးတဲ့အတြက္ ရွင္ေလာင္းဟာ ရဟႏၱာျဖစ္ထိုက္တဲ့ ပါရမီ ၇ွိပါလွ်က္ တစပဥၥက ကမၼ႒ါန္း အမွီ မ၇လို. ရဟႏၱာ မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆိုရင္သင္မေပးတဲ့ ဆရာဟာ ရွင္ေလာင္းရဲ့ အရဟတၱ မဂ္ ၊ အ၇ဟတၱဖိုလ္ အညြန္.က္ို ခ်ိဳးပစ္ရာ ေရာက္သတ့ဲဟ " ။

" ဒီလိုဆို ေတာ့လည္း ဆံခ် တယ္ဆိုတယ ၊ သာမန္ကာ လွ်ံကာ မဟုတ္ဘဲ အေရးၾကီးတာေပါ.ေနာ္ "

" ေအးေပါ့ဟ "

ဦး ညြန္.ေမာင္ ေဒၚ ျမင္.၏ အေမးကို အတိုခ်ဳပ္ ေျဖရင္းအၾကမ္းပန္ကန္္ထဲသို. ေရ ေႏြးငွဲ.ထည္.လိုက္သည္။ အာအေတာ္ေျခာက္သြားျပီး မဟုတ္ပါလား။


" ေတာ့္ေရေႏြးက အသာထားပါအုန္း ၊ ဆရာေတာ္ေျပာတဲ့ေနာက္တစ္ခြန္းကို ဆက္စမ္းပါဦး"


ဪ- ေအး ေအး ။ ဒုတိယေျပာတဲ့ စကားကလည္း တို.ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမိဳ.သူ ျမိဳ.သား အားလံုး သတိထားသင့္တဲယအခ်က္ပဲကြ ။ ဆရာေတာ္ေျပာတာက ဒကာၾကီးတို. သားေတြ သာသနာ့ေဘာင္ မွာ ေပ်ာ္သြားရင္ တစ္သက္လံုး ဘုန္းၾကီး ၀တ္ပါေစ ။ ဇြတ္ လူမထြက္ခိုင္းပါနဲ. တဲ့ ။ ျမိဳ.သူ ျမိဳ.သားေတြဟာ ရဟန္းသံဃာေတြကို အလွဴ မဂၤလာရွိတဲ့ အခါေလာက္ပဲ သတိရၾကျပီး အသံုးခ် စရာ ပစၥည္း တစ္ခုေလာက္သာ သေဘာထားမယ္ဆိုရင္ ပါရမီရွိတဲ့ မိမိရဲ့ သားသမီးေတြကို သာသနာ့ေရး အားမေပး ဘူးဆိုရင္ေရေသာက္ျမစ္ေျခာက္ရင္ သစ္ပင္ၾကီးေသသလို ေတာဘက္ သာသနာ မ်ိဳးဆက္သစ္ ေတြ သာ အလ်င္ မီေအာင္ မထြက္ေတာ.ဘူးဆိုရင္ ဒီသာသနာၾကီး ခဏ နဲ.ေပ်ာက္မွာပဲ တဲ့ ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒကာၾကီးရဲ့သားေတြ သာသနာ.ေဘာင္မွာတကယ္ေပ်ာ္ေနျပီးဆိုရင္ ဇြတ္မထြက္ခိုင္းပါနဲ.တဲ့ ။

ဆရာေတာ္ေျပာတာမွန္တာေပါ့ ။ က်မ တို. ဗုဒၶဘာသာ ၀င္ျမိဳ.သူ ျမိဳ.သားေတြဟာ အသီးသာစားခ်င္တာ အပင္မွမစိုက္ခ်င္ၾကဘဲ ။ က်မေတာ့ ဆံုးျဖတ္လိုက္ျပီး သားႏွစ္ေယာက္စလံုး သာသနာ့ေဘာင္မွာေပ်ာ္လို.ကေတာ့ တစ္သက္လံုး ေနပေလ့ေစေတာ့ ။ ဘယ္ေတာ့မွ မထြက္ခိုင္းေတာ့ဘူး ။ ရွင္ကေရာ "


" ၀မ္းသာလိုက္တာ မိန္မရာ ။ ငါလည္းဆရာေတာ္အမိန္. ရွိကတည္းက သားေတြကိုဘယ္ေတာ့မွ လူမထြက္ခိုငး္ေတာ့လို. ဆံုးျဖတ္ျပီး သားပါ "/

" တေလာက ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္တစ္ပါးေဟာတဲ့ သာႏု သာမေဏ အေၾကာင္း တရားကို နာရကတည္းက က် မက သားႏွစ္ေယာက္ကို လံုး ကို သာသနာ့ေဘာင္မွာျမဲေစခ်င္ေနတာ "။

" အမယ္ -- ဓမၼ ကထိက ဆရာေတာ္ကကဘယ္လိုမ်ားေဟာသြားကလဲကြ ။ လုပ္စမ္းပါအုန္း ။၊နာေထာင္ၾကည့္၇ေအာင္ "

" အကုန္ေတာ့မမွတ္မိေတာ့ဘူး "

" အကုန္မမွတ္မိေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ငါက ဘာသြားနာေထာင္ ရေတာ့မလဲ "



နည္းနည္းတစ္၀က္တစ္ပ်က္ေတာ့ မွတ္မိေသးတယ္လို. ေျပာမလို.ပါ "


" ေတာ္ေသးတာေပါ့ကြာ။ စာသင္တိုက္ တစ္ခုကိုုေရာက္လာစ စာသင္သားရဟန္း တစ္ပါးလိုမ်ားျဖစ္ေနသလားလို.ပါ "

အဲဒီ စာသင္သားရဟန္းက ဘယ္လိုျဖစ္တာတုန္း "

" ဪ အဲဒီ ေက်ာင္းတုိက္ရဲ. စည္းမ်ဥ္းက ေက်ာင္းတိုက္မွာ ေနခ်င္ရင္ ရဟန္းဆိုရင္ ပါတိေမာက္ႏွစ္ေစာင္ျပန္ရတယ္တဲ့ ။ ကိုရင္ဆို၇င္ ေသခိယ တို. လိင္ဆယ္ပါး ၊ ဒဏ္ ဆယိပါး တို.အလြတ္ျပန္ရတယ္တဲ့ ။ အဲဒါနဲ. အသစ္ေရာက္လာတဲ့ ရဟန္းကို ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္က ... ကဲ မင္းဒီေက်ာင္းတိုက္မွာေနခ်င္၇င္ ပါတိေမာက္ႏွစ္ေစာင္ ျပန္စမ္း ... လို. ခိုင္းေတာ့ အဲဒီ ရဟန္းကေျပာသတဲ့ ။' တပည့္ေတာ္ အကုန္မရဘူး ဘုရားတဲ့ " ။ ဒီေတာ့ဆရာေတာ္ၾကီးကလည္းသက္သက္ညွာညွာနဲ.--ကဲ-ကဲ--အကုန္မရလည္း ရသေလာက္ ျပန္ပါကြာ လို.ေျပာေတာ့ "

" ရသေလာက္ျပန္လိုက္ေရာလား "

'မင္းကလည္း ဆံုးေအာင္နာေထာင္စမ္းပါအုန္း ၊ အဲဒီက်ေတာ့ ရဟန္းေလးက တပည့္ေတာ္အကုန္မရဘူးဆိုတာ တစ္လံုးမွမရဘူးလို. ေျပာတာပါဘုရားတဲ့ ။ မင္းလည္းအခုဓမၼကထိကေဟာသြားေသာအကုန္မမွတ္မိဘူးဆိုတာ အဲဒီရဟန္းလို တစ္လံုးမွမမွတ္ဘူးလို.မ်ားျဖစ္ေနသလားလို.ပါကြာ "


' လူကိုမ်ား အထင္ေသးလိုက္တာေတာ္ ၊ လိုရင္းအခ်က္ေလးကိုေတာ့ေသခ်ာမွတ္ထားပါတယ္ "

" ကဲ- ကဲ ေျပာစမ္းပါဦးကြာ "

' ဘုရား၇ွင္လက္ထက္ေတာ္အခါက သာ၀တၳိ ျမိဳ.မွာ သာ ႏု အမည္ရွိတဲ့ ကိုရင္တစ္ပါးရွိသတဲ့ ။ တရားေဟာတာကလည္း သိပ္ေကာင္းတာပဲတဲ့ ။ ရဟန္း ခံခါနီးအ၇ြယ္ ေရာက္လာေတာ့ ကာမ ဂုဏ္ဘက္စိတ္ေျပာင္းျပီး လူထြက္ခ်င္လာေရာတဲ့ ။ တေန.ေတာ့ လူထြက္ေတာ့မယ္ဆိုျပီး မိဘ အိမ္ျပန္အလာမွာအိမ္လည္းေရာက္ေရာ ဘီလူး ၀င္စီးေတာ့တာပဲတဲ့ '

ဟ မင္းဘီလူး ကလည္း ကိုရင္ေတာင္ ၀င္စီးႏိုင္သလားကြ "

" ဒါကေတာ့ေသာတာပန္ ျဖစ္တဲ့ အ၇ွင္အာနႏၵာ ေတာင္ မာရ္နတ္က စကားမေျပာႏိုင္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ေသးတာပဲ။ အခုကိုရင္က ပုထုဇဥ္ လည္းျဖစ္ျပန္ ၊ ကာမဂုဏ္အာရံု ထဲစိတ္ေရာက္ေနဆဲလည္းျဖစ္ျပန္ေတာ့ ဘီလူးက ၀င္စီးႏိုင္တာေပါ့ ။ ျပီးေတာ့ ဘီလူးက ရိုး ရိုးဘီလူး မဟုတ္ဘူးေလ "

" ဘာလဲရွယ္ဘီလူးလား"

" ဟုတ္တယ္ ၊ ရွင္ေျပာသလို ရွယ္ဘီလူးေပါ. ၊ သူက နတ္ဘီလူးျဖစ္တဲ့ အျပင္ ကိုရင္သာႏု ရဲ. အတိတ္ ဘ၀ တစ္ခု ကမိခင္ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္တဲ့ ဘီလူးမျဖစ္ေနတယ္


ဟ မင္းဟာကေရွ.ေနာက္မညီညြတ္ေသးဘူး။ မိခင္ျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ဘီလူမဆိုရင္ ကိုယ္.သားျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ.ကိုရင္ကို ေဘးမေရာက္ေအာင္ေစာင္.ေရွာက္ဖို.ရွိပါတယ္ ။ အခုေတာ့ ဘယ္ႏွယ့္ သူကိုယ္တိုင္ေတာင္၀င္စီးျပီး ဒုကၡေပးေနရတယ္ဆိုေတာ့ ။

ရွင္ကလည္းစကားးကို ဆံုးေအာင္နာမေထာင္ဘူး ။ သူ၀င္စီးတာကိုက ကိုရင္သာႏု ကို သာသနာ့ေဘာင္မွာျမဲေစခ်င္လို. ၀င္စီးတာ။ စီးျပီးတာနဲ. ဘီးလူးမက ဘာေျပာတာလဲ ဆိုေတာ့ ဒီသာႏုကိုရင္ေလး သာသနာ့ေဘာင္ျမဲေနတဲ့အတြက္ သူ.မွာ သြားေလရာ မ်က္ႏွာပြင္.လင္းျပီး ထင္ေပၚ ေက်ာ္ေစာေနတယ္တဲ့ ။ နတ္သဘင္အစည္းအေ၀းသြားလည္း သာႏုကိုရင္ နဲ. မယ္ေတာ္ဆိုျပီး ေနရာေပးၾကိဳဆိုၾကတယ္တဲ့ ။


" ကိုရင္သာႏု သာသနာ့ေဘာင္ကထြက္သြားရင္ သူ.မွာလည္း ေစာေစာ ကေျပာတဲ့ ဂုဏ္ ေတြမရႏိုင္ေတာ့သလို ကိုရင္သာႏုမွာလည္း လူ.ေလာကမွာ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ဖို.ပဲ၇ွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ကိုရင္သာႏု သာသနာ့ေဘာင္မွာမေနဘဲ လူ၀တ္လဲမယ္ဆိုရင္ ဒီထက္ဒုကၡေရာက္ေစရမယ္လို. ျခိမ္.ေျခာက္ျပီးမွ ထြက္သြားသတဲ့ ။ ကိုရင္သာႏု သတိျပန္လည္လာတဲ့အခါက်မွ အျဖစ္မွန္ေတြကိုသိျပီး သံေ၀ဂ ရသြားလို. သာသနာ့ေဘာင္မွာေနရင္း ဆက္ၾကိဳးစား လိုက္တာ ရဟႏၳာ ၾကီးေတာင္ျဖစ္သြားသတဲ.။


အဲဒီမွာ က်ြႏ္မ စဥ္းစားမိတာက မိမိရဲ. သားတစ္ေယာက္သာသနာ့ေဘာင္ေရာက္ေနရင္ အရင္ဘ၀ကေတာ္စပ္ခဲ.ဖူးတဲ့ မိဘကေတာင္ ဂုဏ္က်က္သေရတိုးတက္ေနရင္ အခုဘ၀က မိဘေတြေတာ့ ေျပာစရာေတာင္၇ွိေတာ့မယ္မထင္ဘူးလို.'

အဲဒါေၾကာင့္ မင္းက သားေတြကိုသာသနာ့ေဘာင္မွာ ျမဲေအာင္ထားေတာ့မယ္လို. ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္ေပါ့"

' ေကာင္းေလစြ ၊ ေကာင္းေလစြ ၊ ေကာင္းေလစြ ။သာဓု ၊ သာ ဓု ၊ သာဓု "

....

ငါးေသာင္းဆိုေသာ ေငြသည္ ပစၥည္း ၇ွိ အလွဴ ရွင္မ်ားအတြက္ ဆိုင္း၀ို္င္းၾကီး တစ္ညစာသာရွိပါေသာ္လည္း ဦးညြန္.ေမာင္တို.လို ကာယလုပ္သား အလွဴ ရွင္မ်ားအတြက္ကားသကၤန္း ပရိကၡရာ ၊ အေက်ြးအေမြး၊ ဒိုးပတ္၀ိုင္းကအစ အျပီးပါေအာင္ စီစဥ္ၾကရသည္။ ဆင္လည္း ဆင့္အထြား ၊ ဆိတ္လည္းဆိတ္အထြာ ပင္ မဟုတ္ပါလား ။


သား၇ွင္ျပဳအလွဴ ဆိုသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္မ်ိဳးသားလံုး မလုပ္လွ်င္ မျဖစ္ဟုု ခံယူထားေသာ ယဥ္ေက်းမႈ ၾကီး တစ္ခုျဖစ္ရာ သူေ႒း ၊ သူၾကြယ္ ကလည္းလွဴသလို လက္လုပ္လက္စား ဆင္းရဲသားကလည္း လွဴ သည္ပင္ျဖစ္ရာ သူေ႒းသူၾကြယ္အတြက္က ေျပာစရာမ၇ွိေသာ္လည္း ဦးညြန္.ေမာင္ တို.လိုလက္လုပ္လက္စားဆင္းရဲသားမ်ား၏ အလွဴ ကေတာ့ေျပာစရာ ျဖစ္လာသည္။ အျခားမဟုတ္တာ့ ။

မရွိမဲ့ ၊ ၇ွိမဲ. မျဖစ္မေန လွဴရေသာအလွဴျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အကုန္ အက် နည္းႏိုင္သမွ်နည္းေအာင္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကိုသာအစစအရာရာ အားကိုးၾကရေတာ့သည္ ။ ေရႊထီးအစ. ၊ ကြမ္းေတာင္ပန္းေတာင္အဆံုး၊ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာသာ အခမဲ့ငွားရမ္းၾကရသည္ ။ ပစၥည္းရွိသူမ်ားမွာေတာ့ဆိုင္မွ အသစ္၀ယ္သံုးျပီး အလွဴ ျပီးသည္ႏွင့္ ေက်ာင္းမွာတစ္ခါတည္း လွဴ ပစ္ခဲ့ၾကသည္။

ခ်ိဳ.တဲ.ေသာအလွဴ ရွင္မ်ား ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ လွဴျပီးသြား လွ်င္မ်ားေသာအားျဖင္. အလွဴ ကို လက္ခံက်င္းပခြင္.ရေသာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမ်ား အရွဳံး ေပၚရေၾကာင္းကို ဟာသေႏွာျပီး ေဟာသြားေသာဓမၼ ကထိက ဆရာေတာ္တစ္ပါး၏ ထိမိေသာပံုတိုပတ္စေလး တစ္ခုကိုကိုလည္း ဦးညြန္.ေမာင္ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ ။

" ပရိတ္သတ္ေတြၾကားဖူးလားေတာ့မသိဘူး ၊။ကံမ်ားဆိုးလာျပီးဆိုရင္ အလကားရတဲ့ကန္စြန္ရြက္ ေဈးသြား ေရာင္းတာေတာင္ ေငြတစ္မတ္ ဆံုး တယ္ ဆိုတာေလ ။ တစ္ခါေတာ့ ဒကာမ တစ္ေယာက္ ဆင္းရဲလြန္းလို. အရင္းေတာင္မတတ္ႏိုင္တာနဲ. ပိုင္ရွင္မဲ့ ေခ်ာင္းေဘးက ကန္စြန္းရြက္ ေတြခူးျပီး ေဈးသြားေရာင္းသတဲ့ ။ ေဈးသြားေရာင္းတာဆိုေတာ့ ေရာင္းရတာ မ ေရာင္းရတာ အပထား ။ ေဈး ထဲ ၀င္သြား တာနဲ. ေဈးေကာက္ ကို ေငြ တစ္မတ္ ေပးရတယ္ ။

" အဲဒါ ေဈးေကာက္ ကိုေငြတစ္မတ္ ေပးျပီး ကန္စြန္းရြက္ စည္းေတြ ပံု ျပီး ကာစ၇ွိေသးတယ္ ၊ အေၾကြသီးသန္.ထားတဲ့ ပိုက္ဆံအိတ္ေလး ေမ့က်န္ ခဲ့ လို.အိမ္ျပန္အယူ မွာမ်က္စိလည္ျပီး ေဈး ထဲ၀င္လာတဲ့ ႏြားတစ္အုပ္က ပံုထားတဲ. ကန္စြန္၇ြက္ေတြအကုန္စားပစ္လိုက္လို. အလကားရတဲ့ ကန္စြန္းရြက္ ေရာင္းတာေတာင္တစ္မတ္ဆံုးသြားရေတာ.တာေပါ့ ။


အခုလည္း တခ်ိဳ.မသိတတ္တဲ့ ဒကာေတြ ေက်ာင္းကိုအလွဴ လာလုပ္ရင္ ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းၾကီး ကေတာ့ ေနရင္းထိုင္ရင္းအ၇ွဳံး ေပၚ ေတာ့တာပဲ ။ ၾကည္.ပါလား လာလွဴ တဲ.ဒကာေတြက ေနရာ ၊ ေရ ၊ လွ်ပ္စစ္မီး အလကား သံုးတယ္ ၊ဒါကေတာ့ထားေတာ့ ၊ ကိုယ့္ေက်ာင္းလာလွဴလို. ကိုယ္ကလည္း တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကူညီရတာေပါ့ ၊ ဆိုးတာက သူတို.၀ယ္တဲ့ ထင္းမေလာက္ရင္ ေက်ာင္းကယူသံုးတယ္ ၊ ဆန္ကုန္သြားရင္ အေရးေပၚ ေက်ာင္းကယူသံုးတယ္ ။ အဲဒါေတြ အလွဴလည္းျပီးေရာ တစ္ခါတည္း ေမ့ပစ္လိုက္ေတာ့အလကားရတဲ့ကန္စြန္းရြက္ ေဈးသြားေရာင္းတာ တစ္မတ္ရွဳံး ရသလို ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းၾကီးေတြလည္း အလွဴ လက္ခံမိရာက ေနရင္းထိုင္ရင္း ထင္းေရာ ၊ ဆန္ေရာ ရွဳံး ရတာေပါ့ ။


ဒီလိုတရားေလးနာၾကားထားေတာ့ ဦးညြန္.ေမာင္ ကေတာ့ ္လွဴ ျပီး တာနဲ. ေက်ာင္းေ၀ယ်ာ ၀စၥ အတြက္ ကိုယ္တတ္ႏိုင္သေလာက္ လွဴ ဒါန္းခဲ့ရန္ ဆံုးျဖတ္ျပီးသားပါ ။ ရွင္ေလာင္းလွည္.ေတာ့လည္း လူကအေတာ္ေလးစည္လွသည္ ။ စည္ေပမေပါ. ၊ ဒိုးပတ္၀ိုင္းကလည္း ပါ ၊ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ပိုက္ဆံ ၾကဲေနတာလည္းပါေတာ့ ကေလးေရာ ၊ လူ ၾကီး ပါ ၊ လံုး ေထြး ေနၾက ေတာ့သည္ ။ ေက်ာင္း၀ိုင္းထဲ၀င္ျပီးလို. ဆရာေတာ္ဆံခ်ဖို. စီစဥ္ေန ခ်ိန္မွာပင္ စိတ္ဆင္းရဲ စရာ ျပသနာကစပါေလျပီး ။


၇ွင္ေလာင္းႏွစ္ေယာက္လံုး ၇ွာမေတြ.ေတာ့ ၊ ဦးညြန္.ေမာင္ လိုက္ျပီး ။အခ်ိန္ဆြဲမေနေတာ့ ၊အပ်က္ပ်က္ နဲ.ႏွားေခါင္းေသြးလည္းမထြက္လိုေတာ့ပါ ၊ ထို.ေၾကာင့္ ..ကဲ .မင္းတိုလိုခ်င္တဲ့ေငြေျပာကြာ။အခ်ိန္သိပ္မရွိေတာ့ဘူး။ ေန၀င္ေတာ့မယ ္ .ဘယ္ေလာက္ေပးရမလဲေျပာဟုအုပ္ဘက္လွည္.ကာ ေမးလိုက္သည္။ ဦးညြန္.ေမာင္၏ အေမးအဆံုးမွာပင္ လူအုပ္ထဲ မွ အသံ တစ္သံ ထြက္လာသည္ ။


သံုးေထာင္ရမွ ေခၚေပးမယ္ ။ သံုးေထာင္မရရင္ေတာ့ ဒီေန.၇ွင္ျပဳဖို.စိတ္မကူးနဲ.ေတာ့ "


အသံလာရာကို ဦးညြန္.ေမာင္ၾကည္.လိုက္ေတာ့ ေမာင္နီ ၊ အရက္ ကလည္း အေတာ္ေသာက္ထားဟန္တူသည္ ။ မ်က္ႏွာ က နီ ရဲ ေနသည္ ။ ဘယ္သူ.ကိုမွလည္းအမႈ ထားဟန္း မ၇ွိ ၊ အလိပ္ လိုက္ တက္လာေသာ ေဒါသကို ဦးညြန္.ေမာင္၏ေဒါသကိုေဒၚျမင့္ မ်က္ႏွာ မွာလည္းေသြးမ၇ွိေတာ့ ။ ဦးညြန္.ေမာင္ ၏ ေဒါသကို ရိပ္စားမိသြားေသာ --ဓမၼေရာင္ျခည္ ၀တ္အသင္းေခါင္းေဆာင္ ဦးၾကည္က--

"ေဟ.--ေမာင္နီ ၊မင္းတို.ဟာက မလြန္လြန္းဘူးလားကြာ ၊ လူျပန္ေပးဆြဲတာက်ေနတာပဲ ၊ ။ ေလးငါးရာေလာက္ရ ေတာ္ေရာေပါ.ကြ ။ ဦးညြန္.ေမာင္တို.မွာလည္း ေပါမ်ားလြန္းလို. လွဴတာမွမဟုတ္တဲ့ဟာကို "


ဟာ ဗ်ာ --ဒါ မ်ိဳးက ၾကံဳ ခဲဘိေတာင္းဗ် ၊ အခြင္.အေရး ရတုန္း ေတာင္းထားရတာ ၊ သူ တို.မေပးရင္ က်ဳပ္တို.ကလည္း ၇ွင္ေလာင္းမေပးဘူး ၊ ရွင္းရွင္းေလးပဲ "


ဒီေတာ့ ေဒၚျမင္.ပါမေနႏုိင္ ။ ၀င္ပါ၇ေတာ့သည္ ၾကာရင္အေျခအေနက သည္.ထက္ဆိုးလာႏိုင္သည္မဟုတ္ပါလား ။

ကဲပါ ..ငါ့တူရယ္ ၊က္ိုယ္. ရပ္ကြက္သားခ်င္း ဒီေလာက္စိတ္ဆင္းရဲေအာင္မလုပ္ေကာင္းပါဘူး ။ တစ္ေထာင္ေလာက္ရရင္ေတာ္ေရာ့ေပါ့ကြယ္ ။ ေဟာဒီမွာေရာ့ ၊ အေရးေပၚလိုရင္သံုးရေအာင္ အေဒၚ ေဆာင္ထားတာေလးပါ ။ ျပီးေတာ့အေဒၚတို.မွာလွဴဖို.ကလည္းရွိေသးတယ္ေလ ။ ဒါေၾကာင္.ပါ ၊ ကဲ..ေရာ့ ယူ လိုက္ပါ ။

မရဘူးဗ်ာ၊ မရဘူး ။က်ဳပ္တို.အဖြဲ.က အမ်ားၾကီးဗ် ။ ေငြတစ္ေထာင္နဲ.ဘယ္လိုမွမရဘူး။သံုးေေထာင္ေပးမွ ၇ွင္ေလာင္းေတြကိုေတြ.ရမယ္ ။ သံုးေထာင္မေပးရင္ ၇ွင္ေလာင္းေတြကိုမေပးဘူး ။ အေျခအေနေတြက တစ္ေျဖးေျဖး တင္းမာလာသည္ ။ ေဈ.အေလွ်ာ့အတင္းက ဘယ္လိုမွ ညိွလို.မရ ၊ ေနပင္၀င္စျပဴလာျပီး ျဖစ္ေသာ ေၾကာင္. ေက်ာင္းအေပၚထပ္၀ရံတာမွ ဆရာေတာ္အသံထြက္ေပၚလညသည္ .

ဒကာဦးညြန္.ေမာင္တို. ၇ွင္ေလာင္းေတြဆံခ်မျပီးေသးဘူးလား ၊ ျပီးရင္ ေခၚ ခဲ.ၾကေလ ၊ မိုးေတာင္ခ်ဳပ္ေတာ.မယ္ ။

ဦးညြန္.ေမာင္ ပ်ာပ်ာသလဲ ..လွမ္းေလွ်ာက္ထားရျပန္သည္ ၊။

"မွန္ပါ့ ။ ခဏေနရင္ျပီးေတာ.မွာပါဘုရား "

ဒီအတိုင္းဆိုရင္ေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ ။ လူမိုက္နဲ. လူလိမၼာ ၊ လူမိုက္ကိုပဲ ဦးစားေပးရေတာ့မယ္ ၊ အဘယ့္ေၾကာင္.ဆိုေသာ္ လူလိမၼာကေတာင္းပန္ ၍ ၇ေသာ္လည္း လူမိုက္ကေတာင္းပန္ ၍ မရေသာေၾကာင္.ပင္ ။ ထိုသို.ေတြးမိသည္ႏွင့္ ဆရာေတာ္ထံ ေ၀ယ်ာ၀စၥ အတြက္ ကပ္လွဴ ရန္ေဆာင္တားေသာ မိမိထံမွ ေငြႏွစ္မွ အေရးေပၚ ၇ွိရင္သံုးရန္ အသင့္ထားေသာဇနီးသည္ထံမွ တစ္ေထာင္တို.ကိုယူ ၍ ၇ွင္ေလာင္းျပန္ေပးသမားတို. အားေပးလိုက္၇ေတာ့သည္ ။

ေငြသံုးေထာင္ကိုရသည္ႏွင့္ေမာင္နီကမေျပးရံုတစ္မယ္ ထြက္ခြါသြာသည္ ။ ခဏအၾကာမွာပင္ေမာင္နီႏွင့္အေပါင္းအပါသံုးေယာက္တို.၇ွင္ေလာင္းႏွစ္ပါးကိုေပြ.ခ်ီလာသည္ကိုခပ္လွမ္းလွမ္းမွလွမ္းျဖမင္ေနရသည္ ၊ ဦးညြန္.ေမာင္စိတ္ထဲဇေ၀ဇ၀ါ ျဖစ္သြားသည္က ၇ွင္ေလာင္းႏွစ္ပါးကို ပခံုးေပၚထမ္းမလာပဲ အဘယ့္ေၾကာင့္ ေပြ.ခ်ီလာသနည္း ၊ မကို႗္ေတြ။ စလြယ္ေတြ ေတာ့က်ိဳးေၾကကုန္ေတာ့မွာပဲ ။

၇ွင္ေလာင္းႏွစ္ပါးရဲ. ေခါင္းေတြကလည္း ဘာေၾကာင့္ ေနာက္ကိုလန္က်ေနတာလဲ ၊ လက္ေတြကလည္ဒတြဲေလာင္းၾကီးကိုျဖစ္လို. ၊ ဦး ညြန္.ေမာင္၏ သံသယကား သိပ္မၾကာလိုက္ရပါ ၊ ရွင္ေလာင္းေတြအနားမေရာက္မွီ မွာပင္ သားႏွစ္ေယာက္၏ ေက်ာင္းေနဖက္ သူငယ္ခ်င္း ေမာင္ဇင္မင္း ဦးညြန္.ေမာင္အနားသို. မ်က္လံုး မ်က္စံ ျပဴး ႏွင့္ အေရးတၾကီး ေျပးကပ္လာကာ ---

" ဦးေလး--ဦးေလး ေက်ာ္ဦးနဲ. ေသာ္ဦး အသက္ရွဴ က်ပ္ျပီးေသသြာျပီး"


"ဟ..ဘာ ေျပာတာလဲကြ ..."

ဦးေလးသားႏွစ္ေယာက္လံုး ေသသြားျပီး ၊ ဟိုလူၾကီး ေတြက ဦးေလးရဲ.သားႏွစ္ေယာက္ကိုပီပါထဲထည့္အဖံုးပိတ္ျပီး အေပၚကေက်ာက္တံုးၾကီးနဲ.ဖိထားတယ္ ၊ ေက်ာ္ဦး နဲ.ေသာ္ဦး က မြန္းလို.ေအာ္ၾကတာကိုလည္း ဘယ္သူမွလာျပီးပီပ္အဖံုးကို ဖြင့္မေပးၾကဘူး။ က်ြန္ေတာ့္ကို လည္းဦးေလးတို.ကို သြားေျပာမွာစိုးလို.ဆိုျပီး အိမ္ထဲကေန ဘယ္မွမသြားရဘူး ။ မခု မွလြတ္ေပးလိုက္လို.လာေျပာတာ ၊ဟိုမွာေက်ာ္ဦး နဲ.ေသာ္ဦး တို.ရဲ.အေလာင္းေတြသယ္လာျပီး ။

; ဟင္ "


ဦးညြန္.ေမာင၊္ ေဒၚျမင့္ ႏွင္.တစ္ကြ အနားမွာ၇ွိၾကတဲ. လူေတြအားလံုး ၾကက္ေသေသသြားၾကသည္ ။ ဦး ညြန္.ေမာင္သည္းခံႏိုင္ေသာ အတိုင္းအတာကားလြန္သြားေလျပီး ၊ ေငြကိုလည္း အဆမတန္ ေတာင္းစဥ္ကလည္းသည္းခံျပီး မရွိမဲ့၇ွိမဲ့ ေပးခဲ.ရသည္။ ယခုတစ္ဖန္ သားႏွစ္ေယာက္ကိုလည္းသတ္လိုက္ၾကျပန္ျပီး ၊ ငါ့သားႏွစ္ေယာက္ ရွင္ေတာင္ျဖစ္ခြင့္မရဘဲ လူ.ေလာကထဲကထြက္သြားခဲ့ရျပီး ။ ဒင္းတို.တစ္ေတြကို လူ.ျပည္မွာ မထားဘူး ။


"ေဒါေသာအတၳံ နဇာနာတိ ---- ေဒါသဟူသည္ အက်ိဳးအေၾကာင္း အဆိုးအေကာင္း ဘာမွမသိ "

ထိုေဒါ သကို မိမိသႏၱာန္ မွာ စကၠန္.ပိုင္းေလာက္ လက္ခံလိုက္မိသည္ႏွင့္ ဦးညြန္.ေမာင္တစ္ေယာက္ ဆံခ် မည္.ေနရာာမီးဖိုေခ်ာင္အနီးမွ ထင္းခြဲသည့္ ရဲတင္း တစ္ေခ်ာင္းကို ေကာက္ကိုင္လိုက္ျပီး ေမာင္နီတို.လူစုထဲသို..အေျပးထြက္ သြားမိေလေတာ.သည္ ။ဘယ္သူမွလည္းလိုက္ဆြဲလို.မမွီလို္က္ေတာ့ပါ ။

ေနာက္ဆံုးစာရင္း ခ်ဳပ္လိုက္ေသာအခါ သီးညြန္.ေမာင္တစ္ေယာက္သားႏွစ္ေယာက္ ဆံုး ရွဳံး ရသည္.အျပင္ ေမာင္နီႏွင္.တစ္ကြ အေပါင္းအပါ သံုး ဦး ကို သတ္မႈ ျဖင့္ ဥပေဒ၏ အေရးယူ မႈကို ခံခဲ့ရရွာပါေတာ့သည္ ။ ဤ သည္ကာ ယဥ္ေက်းမႈ ေနရာတြင္ အစားထိုး ၀င္ေရာက္လာေသာ ရုိင္းစိုင္းမႈ ၏ ရလာဒ္ ပင္မဟုတ္ပါေလာ ။ ။


ေဒါသ ျဖစ္ျခင္းသည္ သူတစ္ပါးအျပစ္ကို

မိမိအျပစ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္..

(ပုပ္ )


အရွင္ဇ၀န

ေမတၱာရွင္ ( ေရႊျပည္သာ )

No comments:

Post a Comment