၁။ အမွားအမွန္ကို တိက်စြာ သိရန္ခဲယဥ္း၏။ အမွားအမွန္ကို စီစစ္(ႏိုင္) ခဲ၏။ အမွားအမွန္ကို ေဝဖန္ခြဲဲဲဲဲဲဲဲျခား၍ ေျပာ (ႏိုင္)ခဲ၏။ အမွားကိုပယ္၍ အမွန္ကိုျပဳ(ႏိုင္) ခဲ၏။ ထိုခဲယဥ္းျခင္း ေလးမ်ဳိးတို႔ကို လြတ္ေျမာက္ေအာင္ အထူးအားထုတ္သင့္၏။
၂။ သာသနာကိုမည္သူကစ၍ ျပဳရမည္နည္း၊ မိမိကိုယ္ကစ၍ျပဳရမည္။ မိမိကိုယ္မွာ သာသနာမရွိလွ်င္ သူတစ္ပါးကို သာသနာျပဴ၍ ျဖစ္ႏုိင္မည္မဟုတ္ေပ။(ဘုရားအဆံုးအမကို သာသနာဟုေခၚသည္၊ဘုရားစကားအတိုင္းလိုက္နာက်င့္သံုးလွ်င္ မိမိကိုယ္တြင္း၌ သာသနာတည္သည္)။
၃။ ေမတၱာကို ဘယ္သူကစ၍ ပို႔ရမည္နည္း။ မိမိကိုယ္စ၍ ပို႔ရမည္္။ မိမိကိုယ္မွာ ေမတၱာအျပည္႔္အဝရွိမွ သူတစ္ပါးကို ေမတၱာပို႔၍ ျဖစ္ႏႈိင္္မည္။ဥပမာ-သူတစ္ပါးထံ ေငြပို႔လိုလွ်င္ မိမိမွာ ပထမေငြရွိဖို႔ လိုေလသည္။
၄။ မိမိကိုယ္ကို တကယ္ခ်စ္လွ်င္ မိမိကိုယ္ကို ေလာဘမီး၊ ေဒါသမီး၊ေမာဟမီးတို႔ျဖင့္ မၾကာမၾကာမရိႈ႕သင့္ေပ။
၅။ တစ္မိသားလံုး စည္းကမ္းတက်ျဖစ္ေစလိုလွ်င္ အိမ္ေထာင္မွဴးက စည္းကမ္းတက်ျဖစ္ရမည္။ ဥပမာ-အိမ္ေထာင္မွဴးက ေဆးလိပ္ေသာက္ျပီးလွ်င္ အိမ္သားအေပၚ ေဆးလိပ္မေသာက္ရဟု စည္းကမ္းလုပ္၍ ျဖစ္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။
၆။ လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ အဆင္ေျပမႈႈ၊ အဆင္မေျပမႈ ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးရွိရာ အဆင္ေျပမႈသည္ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ျဖစ္၏။ အဆင္မေျပမႈသည္ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ျဖစ္၏။ကုသိုလ္သည္ အပူၿငိမ္း၍ ေကာင္းက်ဳိးကို ေပးေစတတ္၍ ေရႏွင့္တူ၏။ အကုသိုလ္သည္ အပူမ်ား၍ ေလာင္ကြ်မ္းဖ်က္ဆီးတတ္သျဖင့္ မီးႏွင့္တူ၏။
၇။ မီးေလာင္ေသာအခါ မီးအလွ်င္အျမန္ၿငိမ္းေစရန္ ေရမ်ားမ်ားေလာင္းေပးရမည့္အစား မီးေလာင္စာမ်ားမ်ား ထည့္ေပးေနလွ်င္ မီးပို၍ ပို၍ ေလာင္လာမည္သာျဖစ္၏။ ထို႔အတူ အဆင္မေျပမႈဟူေသာ အကုသိုလ္မီးေလာင္ေသာအခါ ကုသိုလ္တည္းဟူေသာ ေရ၊ ေမတၱာေရ မ်ားမ်ားေလာင္းေပးရမည္႔အစား ဟိုသူ႔ကို အျပစ္တင္၊ ဒီသူ႕ကို အျပစ္တင္၊ဟိုသူ႔ကိုမုန္း၊ ဒီလူ႔ကိုမုန္း၊ ေဒါသမီးဟုန္းဟုန္းေတာက္ေနၾကလွ်င္ ၿငိမ္းေအးမႈ သုခ မရႏုိင္ဘဲ ပူေလာင္ဆင္းရဲမႈဟူေသာ ဒုကၡသာ တိုးပြားေနမည္ ျဖစ္သည္။
၈။ သို႔ျဖစ္၍ အဆင္မေျပမႈ၏ အရင္းခံျဖစ္ေသာ အကုသိုလ္မီးကို အဆင္ေျပမႈ၏ အရင္းခံျဖစ္ေသာ ကုသိုလ္တည္းဟူေသာ ေရကို မ်ားႏႈိင္သမွ် မ်ားမ်ား ေလာင္းေပးရမည္။ သို႔မွသာ ဒုကၡအပူကင္း၍ ခ်မ္းသာေအးျမျခင္း သုခကို ရႏႈိင္ေပမည္။
(သစၥာပါရမီ ဓမၼရာဇာ)မွတင္ျပေပးပါသည္။
သတၱ၀ါခမ္သိမ္း ၊ တရားကိန္း ၊ ေအးျငိမ္းခ်မ္းသာရွိပါေစ...
အညြန္း(သက္သန္ ့ရြာ)
No comments:
Post a Comment