မေကာင္းမႈမ်ားကို စိတ္ျဖင့္ေရွာင္ျခင္းသည္ ျမတ္ေသာ
မဂၤလာမည္၏။
အာရတီပါပါ ဧတံ မဂၤလမုတၱမံ။
မေကာင္းမႈမ်ားကို စိတ္ျဖင့္ေရွာင္ျခင္းသည္ ျမတ္ေသာမဂၤလာ မည္၏။ မေကာင္းမႈေတြ ဟူသမွ်ကို၊ မေတြ႕ခင္က ေရွာင္ၾကဥ္ေလ။
တစ္ခါတုန္းက သူေ႒းသားတစ္ေယာက္ဟာ လမ္းတစ္ေနရာမွာ ရပ္ေနပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ သူေ႒းသားရဲ႕ေရွ႕မွာ အလြန္လွတဲ့ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ေလွ်ာက္လာပါတယ္။ သူေ႒းသားဟာ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ကို ၾကည့္ရင္းၾကည့္ရင္းနဲ႕ ဘာျဖစ္လာသလဲဆုိေတာ့ မ်က္လုံးထဲမွာ ေယာက်္ားလုပ္သူကို မျမင္ေတာ့ဘဲ မိန္းမလုပ္သူကိုပဲ ျမင္ေတာ့ပါသတဲ့။
ဒီေတာ့ သူေ႒းသားရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ဘာေတြျဖစ္လာသလဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္ေရွ႕မွာေလွ်ာက္လာေနတဲ႔ အမ်ိဳးသမီးအေပၚမွာ ျပစ္မွားလုိတဲ့စိတ္ေတြ တဖြားဖြား ေပၚေပါက္လာပါသတဲ့။
သူေ႒းသားဟာ အမ်ိဳးသမီးကို မ်က္ေတာင္မခက္ဘဲကို ၾကည့္ေနမိရင္း အဘိဓမၼာ သေဘာတရားတစ္ခု ျဖစ္တဲ့ ရူပါရုံနဲ႕ စကၡဳပသာဒ ေပါင္းဆုံမိျခင္းေၾကာင့္ ရာဂဆုိတဲ့သားေတြ တစ္ေယာက္ျပီး တစ္ေယာက္ ေမြးဖြားေနပါေတာ့တယ္။ သူေ႒းသားကသာ အမ်ိဳးသမီးကို ၾကည့္ၿပီး ရာဂဆုိတဲ့သားေတြ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ ေမြးဖြားေနတာ၊ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္သူကေတာ့ သူေ႒းသားကို သတိမထားမိပါဘူး။ သူ႕ခင္ပြန္းနဲ႕သူ ရယ္လုိ႕ေမာလုိ႕ စကားတေျပာေျပာနဲ႕ပါ။
သူေ႒းသား ေဖာက္ျပန္ပစ္မွားတဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္ေနဆဲမွာပဲ
စုံတြဲလင္မယားႏွစ္ေယာက္က သူေ႒းသားရဲ႕ ေရွ႕က
ျဖတ္သြားပါတယ္။ သူေ႒းသားက လင္မယားႏွစ္ေယာက္
သူ႕ေရွ႕က ျဖတ္ေက်ာ္သြားမွပဲ သူ မေကာင္းစိတ္ေတြ ျဖစ္ေနပါလားဆုိတာ သိလုိက္ရပါတယ္။
သတိျပန္၀င္လာတာနဲ႕အတူ.. ငါ့သႏၱာန္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ရာဂဟာ
အပါယ္က်ေၾကာင္းပဲဆုိၿပီး ေတာ္ေတာ္ေလးတုန္လႈပ္သြားပါတယ္။ သူေ႒းသားဟာ မတ္တပ္ရပ္လ်က္ပဲ ျဖစ္ေနတဲ့ ရာဂစိတ္ကေလးကို သတိထားၾကည့္လုိက္ပါတယ္။
ရာဂေလးက ဘယ္လုိေလးလဲ၊ ဘယ္လုိေလး ျဖစ္ေနတာလည္း စသည္ျဖင့္ သေဘာေလးအထိမိေအာင္ စူးစုိက္ျပီး ၾကည့္ပါတယ္။ စိတ္ကုိ စိတ္နဲ႕ျပန္ၾကည့္တာပါ။ ၿပီးေတာ့ ရာဂျဖစ္တယ္၊ ရာဂျဖစ္တယ္.. ဆုိျပီး ၀ိပႆနာ ရႈမွတ္ျပစ္လုိက္တာ ဥာဏ္စဥ္ေတြ အဆင့္ဆင့္ ၀င္လာၿပီး ေနရာမွာတင္ ပေစၥကဗုဒၶါ ျဖစ္သြားပါတယ္။
(ငါးရာ့ငါးဆယ္ဇာတ္၀တၳဳ၊ ပါနီယဇာတ္)
ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတိေပးတဲ့အေနနဲ႕ ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက၊
ဆရာေတာ္ ဦးဆႏၵာဓိကတုိ႕ရဲ႕စာအုပ္ေတြ ျပန္ဖတ္ျဖစ္တုိင္း
၀င္လာေနၾကအေတြးေလး တစ္ခုရွိပါတယ္။ အဲဒီအေတြးေလး
ကေတာ့… ငါ စိတ္ထားေတြ ျမင့္ျမတ္ေနေအာင္ ဘယ္လုိေနထုိင္မလဲ.. ဆုိတဲ့ အေတြးေလးပါ။ အဲဒီအေတြးေလးနဲ႕ မေရွ႕မေႏွာင္းမွာပဲ အေတြးစည္းမ်ဥ္းတခ်ိဳ႕လည္း ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ ေပၚလာတတ္ပါတယ္။
အေတြးစည္းမ်ဥ္းတခ်ဳိ႕ကေတာ့ ငါအရာရာကို ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႕ ျပဳမူေနထုိင္မယ္။ တစ္ဖက္သားစိတ္ဆင္းရဲေစမယ့္ အေတြးမ်ိဳး အေျပာမ်ိဳး... မေတြးဘူး၊ မေျပာဘူး၊ ဆုိတဲ့ စည္းမ်ဥ္းေလးပါ။
အဲဒီအေတြးစည္းမ်ဥ္းေလး ျဖစ္ေနတုန္း ႏွစ္ရက္သုံးရက္အတြင္း သတိကပ္ေနျဖစ္တာဆုိေတာ့ ကိုယ္ကုိယ္ကို ၾကည္ညိဳမႈေလးေတြနဲ႕ စိတ္ျငိမ္းခ်မ္းမႈေလးေတြကို မသိမသာေလးရေနပါတယ္။ ႏွစ္ရက္သံုးရက္ လြန္တဲ့အခါမွာေတာ့ အေတြးစည္းမ်ဥ္းေတြက ဘယ္လုိကေနဘယ္လုိ ပ်က္ျပယ္သြားတယ္ဆုိတာေတာင္ သတိမထားျဖစ္လုိက္ပါဘူး ။
စည္းမ်ဥ္းေတြ ပ်က္ျပယ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ အာရုံတစ္ခုကို အမွီျပဳျပီး
ထုံးစံအတုိင္း ခပ္ညံညံစိတ္ကေလးေတြ ၀င္လာေတာ့တာပါပဲ။
အဲဒီခပ္ညံညံစိတ္ထားေလးေတြကို ေတြမိရင္း.. ငါ ဒီဘ၀ စိတ္ထားျမင့္ျမတ္သူ မျဖစ္နိုင္ေတာ့ဘူးလားဆုိၿပီး စိတ္ဆင္းရဲရျပန္ပါေရာ။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ကိုယ့္စိတ္ထား ညံ့ေနတာေလးကို သိေနတာေလးရယ္ကကို စိတ္ထားျမင့္ျမတ္ဖုိ႕ ျဖစ္ႏုိင္စရာ အခြင့္အေရးတစ္ခုပဲေလဆုိၿပီး ကိုယ္ကိုယ္ကို ေျဖသိမ့္လုိက္ရပါတယ္။
အာရတိပါပါ = မေကာင္မႈေတြကို စိတ္နဲ႕ေရွာင္ပါတဲ့။ ဘယ္လုိေရွာင္မလဲ…… စိတၱာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ပြါးမ်ားၿပီး ေရွာင္တာကို ျမတ္စြာဘုရားက အႏွစ္သက္ဆုံး၊ သေဘာအက်ဆုံးပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာ အေျခခံသေဘာေလးကို နည္းနည္းေလာက္
ေရးျပပါရေစ။
၀ိပႆနာရႈမွတ္တဲ့ေယာဂီဟာ အေျခခံႏွစ္ခ်က္ကို သတိထားရပါမယ္။ အဲဒီအေျခခံႏွစ္ခ်က္က
(၁) ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ျဖစ္ရမယ္။
(၂) ကိုယ့္ရဲ႕ အရႈခံအာရုံဟာ ထင္ရွားရွိရမယ္ ဆုိတဲ့ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ပါ။
ဥပမာ - ေရခ်ိဳးေနတုန္းမွာ ၀င္တယ္ ထြက္တယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေဖာင္းတယ္၊ ပိန္တယ္လုိ႕ ရႈမွတ္လုိ႕မရပါဘူး။ ေရခ်ိဳးေနတာ ထင္ရွားေနတဲ့အတြက္၊ ေရခ်ိဳးေနတဲ့ ကုိယ္အမူအရာကိုပဲ မွတ္ရမွာပါ။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ကုိယ္္ရဲ႕ အရႈခံအာရုံဟာ ထင္ရွားရွိေနဖုိ႕ပါ။
စိတ္အမူအရာ ျဖစ္တုိင္းျဖစ္တုိင္း လုိက္လုိက္မွတ္ေနတာ၊ လုိက္လုိက္
သိေနတာကို စိတၱာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္လုိ႕ ေခၚပါတယ္။
ရွင္းေအာင္ေျပာရရင္ေတာ့ ေရွ႕စိတ္ျဖစ္ေနတာေလးကုိ ေနာက္စိတ္ကေလးက လုိက္လုိက္သိေနတာပါ။ ဒါကို ေယာဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ ေရွ႕စိတ္ျဖစ္ဘိ ေနာက္စိတ္သိ သိတုိင္းအပူစင္ဆုိတဲ့ လကၤာေလးနဲ႕ ကပ္မွတ္ထားလုိက္ေစခ်င္ပါတယ္။
ဆုိပါစုိ႕… ကိုယ္ကလူတစ္ေယာက္ကို အေၾကာင္းကိစၥတစ္ခုနဲ႕
ေဒါသျဖစ္လုိက္ၿပီ။ ဒါဆို လုပ္ေနတဲ့အလုပ္ကို ခ်က္ခ်င္းရပ္ပစ္လုိက္ၿပီး ျဖစ္ေနတဲ႕ ေဒါသေလးကို သတိထားစုိက္ၾကည့္လုိက္ပါ။ ေဒါသေလးက ဘယ္လုိေလးလဲ၊ ဘယ္လုိေလးျဖစ္ေနတာလည္း စသည္ျဖင့္ ေဒါသရဲ႕သေဘာေလး အထိမိေအာင္ သတိထားၾကည့္လုိက္ပါ။ ဒါဆုိ ႏွလုံးက ပုံမွန္ထက္ခုန္ေနတာ၊ ခႏၶာကိုယ္က တင္းက်ပ္ေနတာ၊ (တခ်ိဳ႕ဆုိ အသားေတြေတာင္ တဆတ္ဆတ္တုန္ေနတတ္ပါတယ္။ပင္ပန္းေနတာ၊ ပူေလာင္ေနတာ စသည္ေတြကို ေတြရပါလိမ့္မယ္။)
အဲဒီေဒါသရဲ႕ သေဘာေလးကို သိႏုိင္သမွွ်သိေအာင္ သတိကပ္ျပီး
ေဒါသျဖစ္တယ္၊ ေဒါသျဖစ္တယ္လုိ႕ အခ်က္သုံးဆယ္ ေလးဆယ္ေလာက္ မွတ္ပစ္ေနလုိက္ပါ။ တကယ္ေတာ့ ၀ိပႆနာမွာ
စကားလုံးဆုိတာ မလုိပါဘူး။ ဒါေပမဲ႕ ၀ိပႆနာ အားမထုတ္ဖူးေသးတဲ့ သူတစ္ေယာက္အေနနဲေတာ့ စကားလုံးကို အကူအညီယူၿပီး မွတ္တာ ပုိ အဆင္ေျပတတ္ပါတယ္။ ၀ိပႆနာကို ေတာ္ေတာ္ေလး အားထုတ္ဖူးတဲ့သူကေတာ့ စကားလုံးမလုိပါဘူး။ ျဖစ္ေနတဲ့ ေဒါသေလးကို သိေနဖုိ႕ပါဘဲ။
အတိတ္အတိတ္ဘ၀က ၀ိပႆနာ အထုံပါရမီပါခဲ့သူ၊ ဒါမွမဟုတ္
လက္ရွိ ပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာ ၀ိပႆနာတရားကို ေတာ္ေတာ္ေလး
အားထုတ္ဖူးတဲ့သူဆုိရင္ စူးစုိက္ၿပီး ရႈမွတ္ေနစဥ္မွာပဲ ျဖစ္ေနတဲ့
ေဒါသေလးလည္း ကုန္ပ်က္ကုန္ပ်က္သြားတာကုိ ေတြ႕လုိက္ရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို ကုန္ပ်က္ေနတဲ့ သေဘာေလးကို သိခြင့္ရလုိက္မယ္၊ သိခြင့္ရလုိက္ျပီဆုိရင္ေတာ့.. ေၾသာ္… ငါ့ႏွယ္ျဖစ္မွျဖစ္ရေလ.. ဆုိၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ရွက္ၿပံဳးေလးေတာင္ ၿပံဳးမိလုိက္ပါဦးမယ္။
အကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္၊ ျဖစ္တာနဲ႕သိ၊ သိတာနဲ႕မွတ္ၿပီး ပယ္ပစ္တဲ့
အက်င့္ေလးကို စြဲေနေအာင္ ေရွ႕ဘ၀အထိ အထုံ၀ါသနာပါသြားေအာင္ အထူးေလ့က်င့္ထားသင့္ပါတယ္။ အက်င့္ဆိုတာ က်င့္ပါမ်ားရင္ စြဲသြားတာပါ။ အဓိက ကေတာ့ စျဖစ္ဖို႕ပါ၊ စျဖစ္ရင္ စြဲသြားတာပါ။
မေကာင္းတဲ့စိတ္ျဖစ္တာက အကုသုိလ္ပါ၊ မေကာင္းတဲ့စိတ္ျဖစ္တာက္ို သိလိုက္တာက ကုသုိလ္ပါ။ သာမန္ကုသုိလ္ေတာင္ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဘာ၀နာကုသုိလ္ပါ။ ျဖစ္တုန္းကေတာ့ အကုသုိလ္ပါပဲ။ မွတ္လုိက္ေတာ့ ကုသုိလ္ျဖစ္သြားပါတယ္။ အကုသိုလ္ျဖစ္တာေတာင္ ေက်းဇူးတင္ဖုိ႕ ေကာင္းပါတယ္။
ပုထုဇဥ္ပီပီ အကုသုိလ္စိတ္ မေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြကေတာ့ ျဖစ္ေနမွာပါ။ စိတ္မပ်က္ပါနဲ႕။ စိတ္ပ်က္ရမယ့္အရာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ျဖစ္တာနဲ႕သိ၊ သိတာနဲ႕ မွတ္ပစ္ႏုိင္ဖုိ႕ပဲ အေရးႀကီးပါတယ္။ အကုသုိလ္တစ္ခုကို ရႈမွတ္ၿပီး ပယ္ပစ္လုိက္ႏုိင္တယ္ဆုိရင္ပဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ၾကည္ညိဳမႈပီတိေတြ ျဖစ္လာမွာပါ။ အဲဒီၾကည္ညိဳမႈ ပီတိေတြ ျဖစ္လာရင္ ဘာနဲ႕မွ ႏိႈင္းယွဥ္လုိ႕မရေအာင္ ေပ်ာ္ရြင္သြားတယ္ဆုိတာ ရႈမွတ္ဖူးသူေတြ ပုိသိပါတယ္။
ဒီလုိပါပဲ၊ ကုိယ့္စိတ္ညံ့ကေလးကို ျပဳျပင္ယူသြားရတာပါပဲ။
ကိုယ္ျပဳျပင္ခ်င္တဲ့စိတ္ရယ္၊ ျမင့္ျမတ္ခ်င္တဲ့စိတ္ရယ္ ရွိဖုိ႕ပဲ
အေရးႀကီးတယ္။ ျပဳျပင္ရင္း ျပဳျပင္ရင္းနဲ႕ပဲ စိတ္ထားေတြ ျမင့္ျမတ္သြားရတာပါ။ ထုိက္သင့္သေလာက္ စိတ္ထားျမင့္ျမတ္သူ
ျဖစ္လာျပီဆုိရင္ ကိုယ္တစ္ခ်ိန္က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ေတြ၊
မေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြ ျပန္ေတြးမိရင္ ရယ္ခ်င္စရာေတြေတာင္
ျဖစ္ေနပါဦးမယ္။
ကဲ မေကာင္းတဲ့စိတ္ ျဖစ္တာနဲ႕သိ၊ သိတာနဲ႕ မွတ္ၾကည့္စမ္းပါလား၊
အကုသုိလ္ကေန အျမတ္ဆုံး ၀ိပႆနာကုသုိလ္ ျဖစ္သြားေအာင္ေလ။
Dhamma Danã Source ►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
စိတ္အမူအရာ ျဖစ္တုိင္းျဖစ္တုိင္း လုိက္လုိက္မွတ္ေနတာ၊ လုိက္လုိက္
သိေနတာကို စိတၱာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္လုိ႕ ေခၚပါတယ္။
ရွင္းေအာင္ေျပာရရင္ေတာ့ ေရွ႕စိတ္ျဖစ္ေနတာေလးကုိ ေနာက္စိတ္ကေလးက လုိက္လုိက္သိေနတာပါ။ ဒါကို ေယာဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ ေရွ႕စိတ္ျဖစ္ဘိ ေနာက္စိတ္သိ သိတုိင္းအပူစင္ဆုိတဲ့ လကၤာေလးနဲ႕ ကပ္မွတ္ထားလုိက္ေစခ်င္ပါတယ္။
ဆုိပါစုိ႕… ကိုယ္ကလူတစ္ေယာက္ကို အေၾကာင္းကိစၥတစ္ခုနဲ႕
ေဒါသျဖစ္လုိက္ၿပီ။ ဒါဆို လုပ္ေနတဲ့အလုပ္ကို ခ်က္ခ်င္းရပ္ပစ္လုိက္ၿပီး ျဖစ္ေနတဲ႕ ေဒါသေလးကို သတိထားစုိက္ၾကည့္လုိက္ပါ။ ေဒါသေလးက ဘယ္လုိေလးလဲ၊ ဘယ္လုိေလးျဖစ္ေနတာလည္း စသည္ျဖင့္ ေဒါသရဲ႕သေဘာေလး အထိမိေအာင္ သတိထားၾကည့္လုိက္ပါ။ ဒါဆုိ ႏွလုံးက ပုံမွန္ထက္ခုန္ေနတာ၊ ခႏၶာကိုယ္က တင္းက်ပ္ေနတာ၊ (တခ်ိဳ႕ဆုိ အသားေတြေတာင္ တဆတ္ဆတ္တုန္ေနတတ္ပါတယ္။ပင္ပန္းေနတာ၊ ပူေလာင္ေနတာ စသည္ေတြကို ေတြရပါလိမ့္မယ္။)
အဲဒီေဒါသရဲ႕ သေဘာေလးကို သိႏုိင္သမွွ်သိေအာင္ သတိကပ္ျပီး
ေဒါသျဖစ္တယ္၊ ေဒါသျဖစ္တယ္လုိ႕ အခ်က္သုံးဆယ္ ေလးဆယ္ေလာက္ မွတ္ပစ္ေနလုိက္ပါ။ တကယ္ေတာ့ ၀ိပႆနာမွာ
စကားလုံးဆုိတာ မလုိပါဘူး။ ဒါေပမဲ႕ ၀ိပႆနာ အားမထုတ္ဖူးေသးတဲ့ သူတစ္ေယာက္အေနနဲေတာ့ စကားလုံးကို အကူအညီယူၿပီး မွတ္တာ ပုိ အဆင္ေျပတတ္ပါတယ္။ ၀ိပႆနာကို ေတာ္ေတာ္ေလး အားထုတ္ဖူးတဲ့သူကေတာ့ စကားလုံးမလုိပါဘူး။ ျဖစ္ေနတဲ့ ေဒါသေလးကို သိေနဖုိ႕ပါဘဲ။
အတိတ္အတိတ္ဘ၀က ၀ိပႆနာ အထုံပါရမီပါခဲ့သူ၊ ဒါမွမဟုတ္
လက္ရွိ ပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာ ၀ိပႆနာတရားကို ေတာ္ေတာ္ေလး
အားထုတ္ဖူးတဲ့သူဆုိရင္ စူးစုိက္ၿပီး ရႈမွတ္ေနစဥ္မွာပဲ ျဖစ္ေနတဲ့
ေဒါသေလးလည္း ကုန္ပ်က္ကုန္ပ်က္သြားတာကုိ ေတြ႕လုိက္ရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို ကုန္ပ်က္ေနတဲ့ သေဘာေလးကို သိခြင့္ရလုိက္မယ္၊ သိခြင့္ရလုိက္ျပီဆုိရင္ေတာ့.. ေၾသာ္… ငါ့ႏွယ္ျဖစ္မွျဖစ္ရေလ.. ဆုိၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ရွက္ၿပံဳးေလးေတာင္ ၿပံဳးမိလုိက္ပါဦးမယ္။
အကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္၊ ျဖစ္တာနဲ႕သိ၊ သိတာနဲ႕မွတ္ၿပီး ပယ္ပစ္တဲ့
အက်င့္ေလးကို စြဲေနေအာင္ ေရွ႕ဘ၀အထိ အထုံ၀ါသနာပါသြားေအာင္ အထူးေလ့က်င့္ထားသင့္ပါတယ္။ အက်င့္ဆိုတာ က်င့္ပါမ်ားရင္ စြဲသြားတာပါ။ အဓိက ကေတာ့ စျဖစ္ဖို႕ပါ၊ စျဖစ္ရင္ စြဲသြားတာပါ။
မေကာင္းတဲ့စိတ္ျဖစ္တာက အကုသုိလ္ပါ၊ မေကာင္းတဲ့စိတ္ျဖစ္တာက္ို သိလိုက္တာက ကုသုိလ္ပါ။ သာမန္ကုသုိလ္ေတာင္ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဘာ၀နာကုသုိလ္ပါ။ ျဖစ္တုန္းကေတာ့ အကုသုိလ္ပါပဲ။ မွတ္လုိက္ေတာ့ ကုသုိလ္ျဖစ္သြားပါတယ္။ အကုသိုလ္ျဖစ္တာေတာင္ ေက်းဇူးတင္ဖုိ႕ ေကာင္းပါတယ္။
ပုထုဇဥ္ပီပီ အကုသုိလ္စိတ္ မေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြကေတာ့ ျဖစ္ေနမွာပါ။ စိတ္မပ်က္ပါနဲ႕။ စိတ္ပ်က္ရမယ့္အရာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ျဖစ္တာနဲ႕သိ၊ သိတာနဲ႕ မွတ္ပစ္ႏုိင္ဖုိ႕ပဲ အေရးႀကီးပါတယ္။ အကုသုိလ္တစ္ခုကို ရႈမွတ္ၿပီး ပယ္ပစ္လုိက္ႏုိင္တယ္ဆုိရင္ပဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ၾကည္ညိဳမႈပီတိေတြ ျဖစ္လာမွာပါ။ အဲဒီၾကည္ညိဳမႈ ပီတိေတြ ျဖစ္လာရင္ ဘာနဲ႕မွ ႏိႈင္းယွဥ္လုိ႕မရေအာင္ ေပ်ာ္ရြင္သြားတယ္ဆုိတာ ရႈမွတ္ဖူးသူေတြ ပုိသိပါတယ္။
ဒီလုိပါပဲ၊ ကုိယ့္စိတ္ညံ့ကေလးကို ျပဳျပင္ယူသြားရတာပါပဲ။
ကိုယ္ျပဳျပင္ခ်င္တဲ့စိတ္ရယ္၊ ျမင့္ျမတ္ခ်င္တဲ့စိတ္ရယ္ ရွိဖုိ႕ပဲ
အေရးႀကီးတယ္။ ျပဳျပင္ရင္း ျပဳျပင္ရင္းနဲ႕ပဲ စိတ္ထားေတြ ျမင့္ျမတ္သြားရတာပါ။ ထုိက္သင့္သေလာက္ စိတ္ထားျမင့္ျမတ္သူ
ျဖစ္လာျပီဆုိရင္ ကိုယ္တစ္ခ်ိန္က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ေတြ၊
မေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြ ျပန္ေတြးမိရင္ ရယ္ခ်င္စရာေတြေတာင္
ျဖစ္ေနပါဦးမယ္။
ကဲ မေကာင္းတဲ့စိတ္ ျဖစ္တာနဲ႕သိ၊ သိတာနဲ႕ မွတ္ၾကည့္စမ္းပါလား၊
အကုသုိလ္ကေန အျမတ္ဆုံး ၀ိပႆနာကုသုိလ္ ျဖစ္သြားေအာင္ေလ။
Dhamma Danã Source ►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
No comments:
Post a Comment