လူေတြဟာ ကိုယ္မၾကိဳက္တာေတြ ကိုယ္မျဖစ္ေစျခင္ တာေတြ ျဖစ္ၾကျပီဆိုရင္ စိတ္ထဲမွာၾကိဳးထံုးေတြထံုးၾက၊ ေသာက ေတြမ်ားၾက၊
အကုသိုလ္ေတြျဖစ္နဲ ့ ေဒါသေတြ၊ မုန္းတီးမွဳေတြ၊ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ေတြ၊ ရန္လိုမႈေတြပြားၾကပါတယ္။ ကိုယ္ၾကိဳက္တာ ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္တာေတြ မျဖစ္ဖူး၊
အေႏွာက္အယွက္ေတြ ေပၚတယ္ ဆိုျပန္ရင္လဲ ဒီလိုပါဘဲ။
စိတ္ထဲမွာ အကုသိုလ္စိတ္ေတြပြားၾကျပီး စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္ၾကပါတယ္။ လူေတြရဲ ့ တသက္တာမွာ မျဖစ္ခ်င္ တာေတြေတာ ့ျဖစ္၊ ျဖစ္ခ်င္တာေတြၾက ေတာ ့၊
တခါတရံေတာ့ျဖစ္ပါရဲ့ ၊မျဖစ္တာကမ်ားပါတယ္။ ဒီလိုနဲ့ ၾကိဳးထံုးေတြ တထံုးေပၚတထံုး၊ တထံုးေပၚတထံုး၊ ဆင္ ့ဆင္ ့ျပီး စိတ္ဓါတ္ၾကီး တခုလံုးဟာ ေျဖလို ့မရတဲ ့
အထံုးေတြ၊ အေထြးေတြအျပည္ ့နဲ ့၊ စိတ္မျငိမ္ သက္မႈ၊ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ေတြအျပည္ ့နဲ ့၊ဆင္းရဲမႈေတြအျပည္ ့နဲ ့အဆိုင္အခဲ အထုတ္အပိုးၾကီးျဖစ္လာပါတယ္။
အခုလို အကုသိုလ္ေတြပြားျပီး ဆင္းရဲမႈေတြကို ခံစားလာရတဲ့အခါမွာ ဒီအကုသိုလ္ေတြ၊ စိတ္ဆင္းရဲမႈေတြကို ကိုယ္ ့ဟာကိုယ္ ထိန္းသိမ္းျပီး
မထားႏိုင္ၾကပါဘူး။ ကိုယ္ ့ေသာကေတြကို သူမ်ားေတြအေပၚမွာ ေလွ်ာက္ျပီး ပံုပံုပစ္ၾကပါတယ္။ ေ၀ငွာၾကပါတယ္။ သူတို ့ရဲ့ ပတ္၀န္းက်င္အားလံုးဟာလည္း
စိတ္ေသာကေတြအျပည္ ့ နဲ ့ပါ။
ဒီလိုအခ်ိန္အခါမ်ားမွာသူတို ့နဲ ့ ထိခိုက္ဆက္သြယ္မိတဲ့ လူေတြဟာလည္း စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါဟာေကာင္းတဲ့ ဘ၀လို့ မဆိုႏိုင္ပါဘူး။
ကိုယ္ ့ ကိုယ္ကို စိတ္ဆင္းရဲေအာင္လုပ္၊ သူမ်ားကိုလည္းစိတ္ဆင္းရဲေအာင္လုပ္၊ ဒီလိုအသက္ရွင္ရတာဟာ စိတ္ခ်မ္းသာမွာလည္းမဟုတ္ပါဘူး။
က်န္းမာေရးအတြက္လည္း မေကာင္းပါဘူး၊
တြက္သက္၀င္သက္ကိုရွဳေန
လူေတြဟာ မိမိတို ့ ကိုယ္အတြင္းကိန္းေအာင္းေနတဲ့ အမွန္တရားေတြကိုသိရွိႏိုင္ဖို ့ရာ သဘာ၀က အင္မတန္အဖိုးတန္တဲ့ တန္ဆာပလာေပးထားပါတယ္။
အဲဒီတန္ဆာပလာကေတာ ့ထြက္သက္ ၀င္သက္ပါဘဲ။ ငါ ငါ ငါ ့ဟာ ငါ ့ဟာ- လို ့ေျပာေနတဲ့ လူေတြရဲ ့ ရုပ္ခႏၵာ ကိုယ္ကာယအစိတ္အပိုင္းနဲ ့ သက္ဆိုင္တဲ့
အမွန္တရားကို စူးစမ္းရွာေဖြ ဖို ့ ရာမွာ အသံုး ျပဳ ဖို ့ရာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီခႏၵာကိုယ္အေဆက္အအံုၾကီးကို ငါလို ့အသိအမွတ္ျပဳ ျပီး သိပ္ျပီး ျငိတယ္မႈေတြပြားမ်ားေတာ ့ဒီ တြယ္တာမႈေတြေၾကာင္ ့ ဆင္းရဲ ဒုကၡေတြ၊
စိတ္ေသာကေတြ အင္မတန္ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒီအတိုင္းပါဘဲ။ ငါ ငါ ငါ ့ ဟာ ငါ ့ဟာ လို ့ ေျပာဆိုျပီးေနတဲ့ စိတ္ပိုင္းရဲ့ အေဆာက္အအံုၾကီးရ ဲ ့ အမွန္တရားကိုလည္း
စူးစမ္းရွာေဖြတတ္ ဖို ့ရာ လိုပါတယ္။
ဒီအတြက္ေၾကာင္ ့ သဘာ၀ ၀င္သက္ ထြက္သက္သန္ ့ သန္ ့တခုတည္းကိုသာရွဳေန ဖ ုိ ့ပါပဲ ၊ အဲဒီလိုရွဳတဲ့ အခ်ိန္မွာ ရုပ္တရားနာမ္တရားတို ့ ရဲ ့ အမွန္တရားကို
အဟုတ္တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အတိုင္း သိလာၾကပါလိမ္ ့မယ္။
စိတ္ရဲ ့အမွန္တရားကိုသိႏိုင္ေသာ ၀င္သက္ထြင္သက္
၀င္သက္ထြက္သက္ဟာစိတ္ရဲ ့ အမွန္တရားကိုရွာေဖြစူးစမ္းရာမွာ အင္မတန္ အသံုး၀င္တဲ့ ကရိယာတန္ဆာပလာျဖစ္ပါတယ္။ မိမိတို့ ဟာ ၀င္သက္ထြင္သက္ကို
ရွဳမွတ္ေနတဲ ့ အခါမွာ စိတ္နဲ ့ ပတ္သက္တဲ့ အမွန္တရားတခ်ိဳ ့ဟာႏွာသီးဖ်ားမွာ သူတို့ ့အလိုလိုထင္ရွားလာၾကပါလိမ္ ့မယ္။ မိမိ တို ့ရဲ့ စိတ္အာရံုဟာ
အင္မတန္လွဳပ္ရွားေနပါတယ္။ ဟိုေျပးဒီေျပးလုပ္ေနပါတယ္။ အႏွံအျပားေလလြင္ ့ေနပါတယ္။ လည္ ့လည္ေနပါတယ္။ စိတ္မျငိမ္ဘူး
ဒီႏွာသီးဖ်ားေလးမွာမေနခ်င္ဘူး၊ ထြက္ထြက္သာေျပးေနတာပဲ။ တခါတေလမ်ား ၀င္သက္ထြက္သက္ကို တစ္ၾကိမ္အသက္ရွဴကေလးမွ်ေတာင္
စိတ္စိုက္မေနႏိုင္ပါဘူး။တစ္ခါ ထြက္ေျပးသြားျပန္ေရာ စိတ္ဟာဘယ္ေလာက္လွဳပ္ရွားသလဲဆိုတာ မိမိတို ့ ကိုယ္တိုင္ခံစားသိရွိႏိုင္လာပါလိမ္ ့ မယ္။
ေနာက္သိရွိလာမယ္ ့အမွန္တရားတခုကေတာ့ ဒီလွုပ္ရွားေျပးလွ ြားေနတဲ့ စိတ္ဟာ ဘယ္လို လွည္ ့ လည္ေနတယ္ဆိုတာပါပဲ။ မေရမတြင္ႏ္ိုင္ေလာက္ေအာင္မ်ား
ျပားလွတဲ့ ႒ာနေတြမွာ အရာ၀တၱဳေတြမွာ လွည္ ့လည္ေနတာေတြ မ်ားလြန္းလို ့ မွတ္လို ့ေတာင္ မရႏိုင္ေတာ့ ပါဘူး။
စိတ္အာရံု၏ေျပးလွ ြားေနတဲ့ အခ်ိန္ပိုင္း
စိတ္အာရံုဟာ အျမဲပဲလွည္ ့ ပတ္ေျပးလွ ြားေနတဲ့ အခ်ိန္ပိုင္ ၂ - ပိုင္း ထင္ထင္ရွားရွားရွိလာပါတယ္။တခုကေတာ့ ျပီးခဲ့ တဲ ့ လြန္သြားျပီးတဲ့
အခ်ိန္ကုန္ဆံုးသြားျပီးတဲ့ အတိတ္ရဲ့ နယ္ေျမထဲမွာျဖစ္ပါတယ္။ အတိတ္ကျဖစ္ခဲ့ တဲ့ အမႈကိစၥ ေတြ ကိုေအာင္ ့ ေမ ့ သတိရျပီးမွတ္မိေနပါတယ္။
ေတြးေတာေနမိပါတယ္။ ဒီကိစၥကဒီလိုျဖစ္ခဲ ့တာ ပဲ၊ ဘယ္သူက၊ ဘယ္၀ါက၊ ဘယ္လိုလုပ္ခဲ ့တာပဲ၊ ေျပာခဲ့ ဆိုခဲ ့တာပဲ၊ ငါ ့ ကိုေစာ္ကားတာပဲ၊ အဲဒီတံုးက ၊ ငါက၊
ဘယ္လို ကလဲ ့စားျပန္ေခ်ရမယ္လို ့ မသိလိုက္ဘူး။ ဘယ္လိုျပန္ေျပာရမယ္လို့ မသိလိုက္ဘူး။ ေနာက္တခါသာဆိုရင္ ငါက ဒီလိုျပန္ေျပာလိုက္မယ္၊ ဒီလိုျပန္တံု
့ျပန္လိုက္မယ္၊ အစရွိလို ့ စိတ္ကူးထဲမွာ၊ အတိတ္ကာလကေန၊ အနာဂတ္ကာလထဲေရာက္သြားျပန္ပါတယ္။ေနာင္ျဖစ္မယ္ ့ အခ်ိန္ထဲေရာက္သြားျပန္ပါတယ္။
ေနာင္လုပ္မယ္ ့အလုပ္ကိစၥေတြကိုလည္းစိတ္ကူးယဥ္ပါတယ္။ ဒီ
လိုနဲ ့ စိတ္အာရံုက အတိတ္ထဲေရာက္လိုက္၊လွိမ္ ့ ေနလိုက္၊ အနာဂတ္ထဲေရာက္လိုက္လွိမ္ ့ ေနလိုက္ နဲ ့တခ်ိန္လံုး အတိတ္မဟုတ္ရင္ အနာဂတ္ထဲမွာသာ၊ေရြ
့လ်ားေနပါတယ္။ ယခုလက္ရွိပစၥဳပန္တည္ ့တည္ ့မွာမေနနိုင္ပါဘူး။
စိတ္ကိုပစၥဳပၸန္မွာပဲထားပါ
ဒါေပမယ္ ့ မိမိတို့ ဟာပစၥဳပၸန္တည္ ့တည္ ့မွာပဲေနၾကရမွာပါ။ အတိတ္ထဲ ဘယ္ ့နယ္ေနလို ့ ရမွာလဲ အတိတ္ဟာျဖစ္ျပီးပီ၊ မရွိေတာ့ ဘူး၊ သြားျပီ၊
အျပီးအပိုင္ကုန္ဆံုးသြားပါျပီ၊။ ကုန္ဆံုးျပီးသြားတဲ့ အခ်ိန္ကို ျပန္ျပီးယူလို ့မရႏိုင္ေတာ့ ပါဘူး။ကမၻာေပၚမွာ၊ ရွိရွိသမွ် ပိုက္ဆံေတြ၊ ေဒၚလာေတြေပးျပီး၀ယ္လို ့ လည္း
မရႏိုင္ေတာ့ ပါဘူး၊တခါတည္းျပန္လမ္းမရွိကုန္ဆံုးသြားပါျပီ။
အဲဒီအတိုင္းပဲ၊ မျဖစ္ေသးတဲ ့ ေရာက္မလာေသးတဲ ့အနာဂတ္အခ်ိန္ထဲမွာလည္းေနလို ့မရပါဘူး။ အနာဂတ္ကေနျပီးပစၥဳပၸန္ ျဖစ္လာေနတဲ့ လက္ရွိ
အခ်ိန္ထဲမွာသာ ေနလို ့ ရပါတယ္။ ဒါေပမယ္ ့ ၾကည္ ့ စမ္းပါအံုး၊ စိတ္အာရံုဟာ ဘယ္လိုသူ ့ အက်င္ ့ ၀သီရဲ့ အက်ဥ္းသားျဖစ္ေနသလဲဆိုတာ၊တခ်ိန္လံုးပဲ
အတိတ္ထဲေျပးလိုက္၊ အနာဂတ္ထဲ ေျပးလိုက္နဲ ့ပစၥဳပၸန္တဲ့ တဲ့ မွာကိုမေနႏိုင္ပါဘူး။ဟိုေျပး ဒီေျပးနဲ့ စိတ္ဟာသိပ္ကိုလွုပ္ရွားေနပါတယ္။ဂယက္ရိုက္ေနပါတယ္။
ဘ၀ကို ဘယ္လိုေနထိုင္ရမယ္လို ့ မသိပါဘူး။
ဘ၀ေနထိုင္နည္း
ဒီကမၼ႒ာန္္းနည္းကေတာ့ ဘ၀ေနနည္းပါပဲ။ မိမိတို ့ေတြအခုကစျပီးေတာ့ စိတ္အာရံုကိုပစၥဳပန္တဲ့တဲ့မွာထားၾကပါ။ဘ၀ကိုပစၥုပၸန္ထဲမွဘယ္လို အသက္ရွင္
ရမယ္ဆိုတဲ ့နည္းကို စျပီးသင္တန္းတက္ေနၾကတာပါ။အခု အခ်ိန္အထိ ပစၥဳပၸန္တဲ့ တဲ့ မွတကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနတာကေတာ့ ၀င္သက္ ၀င္သြားတာ။
ထြက္သက္ထြက္သြားတာကို အခုအသက္ရွဴသြင္းလိုက္တယ္ အခုအသက္ရွဴထုတ္လိုက္တယ္။ လို ့အာရံုျပဳေနဖို ့ပါ။
ဒါေပမယ္ ့ စိတ္ကဒီလိုမေနခ်င္ပါဘူး။ တစ္ခါႏွစ္ခါေလာက္ပဲ ၀င္သက္ထြက္သက္ကို ရွဳမွတ္ေနျပီး ေနာက္တခါျပန္ျပီး အတိတ္ထဲေျပးလိုက္
အနာဂတ္ထဲေျပးလိုက္နဲ ့လွဳပ္ရွားျပန္ ့လြင္ ့ ေနပါတယ္။ ဒီလိုလုပ္တတ္တဲ့ စိတ္အာရံုရဲ့ ၀သီ အက်င္ ့ကိုမိမိတို ့ကစိတ္ရွည္ရွည္နဲ ့ ေျပာင္းလဲေပးရပါလိမ္ ့မယ္။္
ပစၥဳပၸန္ထဲမွာေနဖို ့ပစၥဳပၸန္တည္ ့ တည္ ့မွာ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အတိုင္းကိုရွဳမွတ္ေနဖို ့ပါပဲ။
ေနာက္စိတ္အာရံုနဲ ့ ပတ္သက္တဲ့အမွန္တရားတခုကိုလည္း မိမိတို ့ထင္ရွားသိလာၾကပါလိမ္ ့မယ္။ အဲဒါကဘာလဲဆိုေတာ့ စိတ္ရဲ ့ အမ်ိဳးအစား
ဘယ္လိုအာရံုေတြကိုစိတ္ကသယ္ေဆာင္ေနပါသလဲ ဆိုတာျဖစ္ပါတယ္။ မၾကာခဏလည္းစိတ္ထဲမွာ အအာရံုတခု ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ ဒီအာရံုဟာ အတိတ္နဲ
့ပတ္သက္တာဘဲျဖစ္ျဖစ္ အနာဂတ္ႏွင့္ပတ္သက္တာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ေပၚလာျပီးလို ့ ဒီအာရံု မွာ မျပီ္းဆံုးေသးခင္ဘဲ စကားတခြန္း၊ ဒါမျပီးဆံုးေသးခင္ ဒါမကုန္ဆံုးေသးခင္
ေနာက္တခါ ေနာက္အာရံုအသစ္တခုက ေပၚလာျပန္ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ ့အာရံုေတြဟာတခုျပီးတခု ဘယ္လိုမွအစီအစဥ္မရွိ အျမီးအေမာက္မတဲ့ ပါဘူး။ ဒီလိုပရမ္းပတာ စိတ္ကူးေပါက္ေနတာေတြဟာ
စိတ္ရူးေပါက္တာသက္သက္ပါဘဲ။
စိတ္ဟာအျမီးအေမါက္လည္းတဲ့ပါတယ္။ အစီအစဥ္လည္းက်ေနပါတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ရူးမဟုတ္ပါဘူးလို ့ျမင္ရိုးျမင္စဥ္အတိုင္းျမင္ၾကပါတယ္။
စိတ္ ၂- မ်ိဳး
ဒီေကာင္းပါတယ္ဆိုတဲ ့စိတ္ကိုလည္း( ၂ )မ်ိဳးပိုင္ျခားႏိုင္ပါတယ္။ ႏွစ္သက္စရာၾကည္ႏူးစရာေကာင္းတာနဲ ့ႏွစ္သက္စရာနဲ ့မႏွစ္သက္စရာ
စိတ္မခ်မ္းသာစရာ၊ေကာင္းတာရယ္လို ့ (၂)မ်ိဳးျဖစ္လာပါတယ္။အတိတ္ကျဖစ္ခဲ့ တာကိုျပန္သတိရရင္လဲ ဒီႏွစ္သက္စရာနဲ ့့မႏွစ္သက္စရာ၊
အနာဂတ္ကိုေတြးေတာလိုက္ျပန္ရင္လဲဒီႏွစ္သက္စရာနဲ ့့မႏွစ္သက္စရာ ဒီႏွစ္မ်ိဳးပါပဲ။
ဒီလိုေတြျဖစ္တဲ့ အခါမွာ စိတ္က ဘယ္လို အက်င္ ့ျဖစ္လာသလဲဆိုေတာ့ အာရံုဟာ စိတ္ၾကိဳက္ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ သာယာစရာေကာင္းတယ္ဆိုရင္
အဲဒါကိုသေဘာၾကေက်နပ္ႏွစ္သက္ၾကပါတယ္။ ဒီသေဘာၾက ႏွစ္သက္တာေလးမ်ိဳး ေနာက္ထပ္လိုခ်င္ပါေသးတယ္ ဆို္တဲ့ လိုခ်င္ေတာင့္
့တမႈကေလးလဲျဖစ္လာပါတယ္။ ေနာက္တခါ ဒီေတာင္ ့တမႈကေလးက ေန ျပီးေတာ့ ျငိတြယ္မႈကေလးလဲျဖစ္လာပါတယ္။
ဒီအတိုင္းပါပဲ၊ စိတ္မခ်မ္းသာစရာ၊ စိတ္မလိုလားစရာ အရံုကိုလည္းစိတ္က မၾကိဳက္ဘူးလက္မခံခ်င္ဘူး မၾကာခင္ပဲဒါကိုတြန္းထုတ္ခ်င္လာပါတယ္။
မုန္းတီးလာပါတယ္။ တခ်ိန္လံုးပဲစိတ္ကလိုလားေတာင္ ့တမႈ ျငိ တြယ္္မႈနဲ ့မလိုလားမႈတြန္းဖယ္မႈ၊ မုန္းတီးမႈ၊ ဒီႏွစ္မ်ိဳးၾကားထဲမွာလွိမ္ ့လွိမ္ ့ ေနပါတယ္။
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ဒီလိုျဖစ္တဲ့ အခါမွာ၊ စိတ္ထဲမွာအာရံုေတြေပၚေနတယ္ဆိုတာေတာင္ သတိမရွိၾကပါဘူး။အျမင္မွန္မရၾကပါဘူး။
အျမင္လြဲမွား အမွန္တရားကိုမသိမႈက လွ ြမ္မိုးလာပါတယ္။ ဒါေတြဟာစိတ္ရဲ ့သေဘာသဘာ၀ပဲျဖစ္ပါတယ္။
အကုသိုလ္ေတြျဖစ္ေပၚရာတရား
စိတ္ရဲ့ အညစ္အေၾကးေတြအားလံုး အကုသိုလ္ေတြအားလံုးဟာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ (၃) မ်ိဳးတို ့က ျဖစ္ေပၚလာၾကတာေတြခ်ည္းပါဘဲ။
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊တို ့ရဲ ့ ထုတ္လုပ္မွဳေတြပစၥည္းခ်ည္းပါဘဲ။စိတ္အာရံုဟာတခ်ိန္လံုး အဆက္မျပတ္ ဒီ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ထဲမွာပဲလွိမ္ ့ ေနပါ တယ္။
ဒီလိုစိတ္မ်ိဳးနဲ ့ဆိုရင္ကို ဘယ္နယ္လုပ္ျပီး ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ေအးခ်မ္းမႈ မွ်တမႈေတြကို ခံစားႏိုင္ၾကပါ ့ မလဲ။ ဒီစိတ္မ်ိဳးဟာစိတ္ဆင္းရဲမႈကိုသာ
ခံစားႏိုင္ရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ရဲ ့ ဒီလိုျဖစ္ေနတဲ့ အက်င္ ့ ၀သီကို ေျပာင္းလဲေပးဖို ့ရာမွာေတာ့ ဒီကမၼ႒ာန္းနည္းကကူညီ ပါလိမ္ ့ မယ္။
၀င္သက္ထြက္သက္ကို ရွဳေနတာဟာ စိတ္အာရံုရဲ ့အက်င့္ပံုစံကို ျဖစ္ပါတယ္။
စိတ္ကိုသန္ ့ ရွင္းစင္ၾကယ္ေအာင္လုပ္ပါ
မိမိတို ့ ရဲ ့ မသန္ ့ ရွင္းမစင္ၾကယ္တဲ့ စိတ္အာရံုေတြကို သန္ ့ရွင္း ျဖဴစင္ေအာင္ လုပ္ေပးဖို ့ ရာလိုပါတယ္။၀င္သက္ထြက္သက္ကိုရွဳျခင္းအားျဖင္ ့
အာရံုတခုထဲမွာစိတ္တည္ျငိမ္ျပီးေတာ့ သမာဓိျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါေပမယ္ ့ သမာဓိျဖစ္ယံုမွ်နဲ ့စိတ္ကိုသန္ ့ရွင္းစင္ၾကယ္ေအာင္လုပ္ဖို ့ ရာမွာအက်ံဳးမ၀င္ပါဘူး
ဒါေၾကာင္ ့ မို ့ ဒီကမၼ႒ာန္းနည္းရဲ့ေနာက္ဆံုးရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ဟာ စိတ္စိုက္မွဳသမာဓိ မဟုတ္ပါ ဘူး။
သမာဓိဟာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ စိတ္တို ့ နဲ ့လည္းယွဥ္ျပီးေတာ့ လည္း။ အရင္းခံ ျပီးေတာ့ လည္း ေဆာက္တည္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုသမာဓိ
မ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ကိုပိုျပီးေတာ ့ညစ္ႏြမ္းေစပါဦးမယ္။
ဒါေၾကာင္ ့ မို ့မိမိ တို ့သမာဓိထူေထာင္ရာမွာ ပထမဆံုးအဆင္ ့ ဟာ စိတ္ကိုသန္ရွင္းစင္ၾကယ္ေစတဲ့ အဆင္ ့ ျဖစ္ရပါလိမ္ ့ မယ္။ ၀င္သက္ထြက္သက္ကိုသာ
သဘာ၀အေလ်ာက္ သူ ့ ပါသာသူ ၀င္ထြက္ေနတာကို ရွဳေနတဲ့ ခါမ်ားမွာ၊ စိတ္အာရံုဟာဒီထဲမွာပဲ စူးစိုက္ျပီး ေနတဲ့ အခါမွာ အထင္အျမင္မမွား
ပါဘူး ။အယူအဆမွားတာလည္းမရိွပါဘူးတကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ ့ အမွန္တရားတခုထဲ ပဲ ရွိေနပါတယ္။ အမွန္တရားကိုလက္ေတြ
လုပ္ကိုင္ျပီးကိုယ္တိုင္ခံစားေနရပါတယ္။ ၀င္သက္ထြက္သက္သိုသတိရွိေနတာဟာ သိမ္ေမြ ့တဲ့ အမွန္တရားမဟုတ္ေပမယ္ ့ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့
တကယ္လက္ေတြ ့ ခံစားေနရတဲ့ အမွန္တရားပါ။
လိုခ်င္မႈမပါေအာင္၊ ၀င္သက္ထြက္သက္ကို သတိနဲ့ ရွဳ
မိမိတို ့ဟာအသက္ကိုရွဳသြင္းတဲ့ အခါမွာ၀င္သက္ကိုလိုျခင္တတ္မက္တဲ့ တဏွာလည္းမျဖစ္ပါဘူး၊ေလာဘလည္း မျဖစ္ပါဘူး
လိုခ်င္ေသးတယ္လိုခ်င္ေသးတယ္ လို ့ ပိုျပီးအသက္ရွဴသြင္းခ်င္ေသးတယ္ လည္းမရွိပါဘူး။မေတာင္ ့တပါဘူး သူ ့ အလိုလို သဘာ၀အတိုင္း
၀င္ေလက၀င္ေနတာပါဘဲ။ ထြက္ေလကိုလည္းရွဴထုတ္တဲ့ အခါမွာ ထြက္ေလကိုမလိုမုန္းထားမျဖစ္ပါဘူး။ သူ့ ့ အလိုလိုေလဟာ ၀င္လိုက္ထြက္လိုက္၊
၀င္လိုက္ထြက္လိုက္ ျဖစ္ေန တာပါဘဲ။ မိမိကဒီျဖစ္ေနတာကိုသတိရွိေနရတာပါပဲ။ တျခားဘာကိုမွ်မလုပ္ရပါဘူး၊ ၀င္သက္ထြက္သက္ကိုသတိနဲ့ ရွဳရံုမွ်သာပါပဲ။
လိုခ်င္ေတာင္ ့ မႈ တြယ္တာမႈလည္းမပါပါဘူးမလိုခ်င္မႈ တြန္းဖယ္မႈ မလိုမုန္းတီးမႈလည္းမပါပါဘူး။
လူေတြရဲ့ စိတ္အာရံုဟာ မ်ားေသာအားျဖင္ ့ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ အညစ္အေၾကးေတြထဲမွာသာ လံုးေထြးျပီးလွိမ္ ့ ေနတာကမ်ားပါတယ္
တခဏေလးတခဏေလးမွာ စိတ္အာရံုဟာ ၀င္သက္ထြက္သက္ေပၚမွာတည္ေနတတ္ပါတယ္။
အတိတ္ကိုလည္းမေရာက္.. အနာဂတ္ထဲလည္းမေရာက္ ဘူး။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟထဲလည္းမဆင္းဘူး ပစၥဳပၸန္တည္ ့ တည္ ့ မွာ ၀င္သက္ထြက္သက္
္တခုတည္းကိုသာ အရံုစိုက္ျပီးရွဳေနတဲအခ်ိန္ ကေလးေတြ ဆိုတာဟာအင္မတန္ေကာင္းတဲ့ အခ်ိန္ကေလးေတြပါ ပဲ။
ခႏၵာကိုယ္ရဲ့ ့ အေၾကာင္းကို မသိၾက
လူေတြဟာမိမိရဲ့ ခႏၵာကိုယ္ရဲ့ အေၾကာင္းကို သိပ္မသိၾကပါဘူး။ တခ်ိဳ ့ကေတာ့ စာအုပ္ေတြဖတ္လို ့ တရားေဟာတာေတြကိုနားေထာင္လို
့ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသိၾကပါလိမ္ ့ မယ္
ဒီအသိဟာဦးေႏွာက္အသိညာဏ္မွ်သာပါ။ စာေတြ ့ အသိပါ။ ကိုယ္တိုင္လက္ေတြ ခံစားျပီး သိရတဲ့ ငါေတြ ့ အသိေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး
ဥမမာ-
ေျခတို့ လက္တို ့ မ်က္စီတို ့အစရွိတဲ ့ အျပင္ပမွာရွိတဲ ့ ခႏၵာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းေတြ ဘယ္လိုလုပ္ကိုင္ၾကတယ္ဆိုတာ ကိုယ္ေတြ ့ အေနနဲ ့ သိရွိႏိုင္ ၾကပါတယ္။
သူတို ့ကေတာ့ မိမိတို ့ အလိုရွိသလို မိမိတို ့ ဆႏၵအတိုင္း မိမိတို ့ညွ ြန္ၾကားခ်က္အတိုင္း လိုက္နာလုပ္ကိုင္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ္ ့ အတြင္းမွာရွိတဲ့ အသဲ ႏွစ္လံုး
အဆုတ္ အစရွိတဲ ့ ခႏၵာကိုယ္အစိတ္အပိုင္းေတြလည္းအမ်ားၾကီးရွိပါေသးတယ္။ သူတို ့ ကေတာ ့ မိမိ တို ့စိတ္ၾကိဳက္ မိမိတို ့ အလိုရွိသလို အလုပ္မလုပ္ၾကပါဘူး
သူတို ့ သဘာ၀အတိုင္းပဲလုပ္ကိုင္ေနၾကတာပါပဲ။ ဒီလိုခႏၵကိုယ္အစိတ္အပိုင္းအၾကီးၾကိးေတြကိုဆိုထားပါနဲ ့ အံုး ခႏၵကိုယ္တခုလံုးမ်ာရွိ တဲ ့ အင္မတန္ေသးငယ္တဲ
့ပရမာအဏုျမဴကေလးေတြ၊ သူတို ့ထက္ေသးငယ္ေသးတဲ့ ရုပ္ကလပ္ ကေလးေတြဟာလည္း ခဏမစဲ တခ်ိန္လံုး မရပ္ မနားျဖစ္ပ်က္ေနၾကတာပါဘဲ။ ကိုယ္က
ျဖစ္ေစခ်င္သလို ျဖစ္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး၊ ရုပ္ကလပ္ကေလးေတြ ဘာျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာကို ကိုယ္ေတြ ့ ခံစားေတြ ထိ သိရွိ ရတဲ့ အေနနဲ ့ဆိုရင္ လူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာဘာမွမသိၾကပါဘူး။
ရုပ္နာမ္ရဲ့ အမွန္တရားကို သိႏိုင္တဲ့ ကမၼ႒ာန္းနည္း
ဒါေပမယ္ ့ တရားအားထုတ္လာၾကတဲ့ အခါမွာ သိရွိႏိုင္လာာၾကပါလိမ္ ့ မယ္။ ကိုယ္ခႏၵာအတြင္းမွာ သူ ့ သေဘာအေလွ်ာက္ အၾကမ္ဖ်င္းကေနျပီးေတာ့
သိမ္ေမြ ့ သိမ္ေမြ ့ လာျပီး အသိမ္ေမြ ့ ဆံုးအထိေရာက္လာျပီး၊ မိမိရဲ့ ခႏၵာကိုယ္အတြင္းမွာ ရုပ္ကလပ္ကေလးေတြ လွုပ္ရွားျဖစ္ပ်က္ေနတာကို ကိုယ္ေတြ ့ ခံစားသိရွိ ႏိုင္ လာၾကပါလိမ္ ့ မယ္။ ဒီဟာ ကို၀င္သက္ထြက္သက္နဲ ့ အလုပ္လုပ္ယူရပါတယ္။
မိမိရဲ့ စိတ္အတြင္းမွာ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မလိုမုန္းထားစိတ္၊ လိုခ်င္တတ္မက္တဲ့ စိတ္၊ ေၾကာက္စိတ္၊ မနာလို၀န္တိုစိတ္၊ အစရွတဲ ့
ကိေလသာအညစ္အေၾကး စိတ္ေတြပြားမ်ားလာရင္ မိမိ ရဲ ့ အသက္ရွဴတာဟာ ျမန္လာပါတယ္။ ျပင္းထန္လာပါတယ္ဆိုတာကို လက္ေတြ ႏိုင္ၾကပါလိမ္ ့ မယ္။
ေနာက္ ဒီအကုသိုလ္အညစ္အေၾကးေတြ ကင္းစင္သြားတံဲ ့အခါၾကေတာ့ အသက္ရွဴတာဟာ သူ ့နဂိုလ္အတိုင္းျပန္ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင္ ့ အသက္ရွဴတာဟာ
စိတ္ပိုင္းနဲ ့လည္း သက္ဆိုင္ဆက္သြယ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင္ ့ စိတ္ရဲ့ အညစ္အေၾကးမ်ားနဲ့ သက္ဆိုင္ဆက္သြယ္ေနပါတယ္။
မိမိ တို ့က ကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြ ဘယ္လိုၾကြတက္လာတယ္ ဘယ္လိုပြားမ်ားလာတယ္ သူတို ့ကိုဘယ္လို အျမစ္ျပတ္သုတ္သင္ရလဲ ဆိုတာကို
ရွာေဖြသိရွိဖို ့ပါပဲ ဒီေနရာမွာ၀င္သက္ထြက္သက္ဟာ အကူအညီအထူးေပးပါလိမ္ ့ မယ္။
Posted by Koko Aung
No comments:
Post a Comment