Monday, June 27, 2011

ဓမၼ ဆိုသည္မွာ

ဓမၼ ဆိုသည္မွာ ေလာကၾကီးတြင္ တည္ရွိေနေသာ အမွန္တရား သဘာ၀တရားျဖစ္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားမပြင့္ခင္ကတည္းက ရွိခဲ့ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္မွာလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ စံျပီးေနာက္ပိုင္းတြင္လည္း ရွိေနခဲ့ပါတယ္။
အခ်ိန္တိုင္း အျမဲ မွန္ကန္ေနေသာ တရားသည္ ဓမၼပင္ျဖစ္ပါေတာ့တယ္ ။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ပင္ ဘုရားျဖစ္၍ ဓမၼကို သိျခင္းမဟုတ္ ဓမၼကို သိရွိ နားလည္ က်င့္သံုးနုိင္ခဲ့သျဖင့္သာ
ဘုရားအျဖစ္ကို ရေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ ။

ဓမၼဆိုတဲ့စကားလံုးဟာ လူတုိင္းနဲ႕ရင္းနွီးျပီးသား ျဖစ္နုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ နားလည္မႈေတြကေတာ့အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားနုိင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဓမၼရဲ့ ဂုဏ္သတၱိေတြကို အရင္ဦးဆံုး ေျပာခ်င္ပါတယ္ ။

၁ ။ ဓမၼကို ပုဂၢိဳလ္မေရြး လူမ်ိဳးမေရြး ဘာသာမေရြး အသက္အရြယ္မေရြး အသားအေရာင္မေရြး အေခ်ာအလွမေရြး ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး အယုတ္အလတ္အျမတ္မေရြး က်င့္သံုးနုိင္ပါတယ္။
၂ ။ ဓမၼကို နိုင္ငံေတြ ျမိဳ႕ေတြ ရြာေတြ အိမ္ေတြ ရပ္ကြက္ေတြ စတဲ့ ေနရာေတြ မေရြးပဲ က်င့္သံုးနုိင္ၾကပါတယ္။
၃ ။ ဓမၼကို မနက္ ေန႕လယ္ ည ေန႕ ရက္ လ နွစ္ စတဲ့ အခ်ိန္ေတြ မေရြးပဲ က်င့္သံုးနုိင္ပါတယ္။
အဲ့ဒီလို လူမေရြး ေနရာမေရြး အခ်ိန္မေရြး ဓမၼကို က်င့္သံုးနုိင္ျပီးေတာ့ က်င့္သံုးသူတုိင္းကိုလည္း ေအာက္ပါ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို ေပးနုိင္စြမ္းပါတယ္ ။

၁ ။ ကာမရာဂ တဏွာရာဂ စတဲ့ စိတ္ရဲ့ ငမ္းငမ္းတက္ လိုခ်င္ ဆာေလာင္မြတ္သိမ့္မႈေတြကို အငတ္ေျပေစနုိင္ပါတယ္။
၂ ။ စိတ္ျဖဴစင္ျပီး ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ တိုးပြားကာ ေကာင္းက်ိဳးအျဖာျဖာ မိမိအေပၚမွာ သက္ေရာက္ေစပါတယ္။
၃ ။ ကိုယ္အမူအယာ နဲ႕ စိတ္အစဥ္ကို အျမဲ ၾကည္လင္သန္႕ ရွင္း ေနေစပါတယ္။
၄ ။ ကိုယ္ စိတ္ နွစ္ပါးလံုး ေအးျမေစတဲ့အျပင္ အျငိမ္းဓါတ္ကို စတင္ေတြ႕ရွိျပီး ထာ၀ရျငိမ္းခ်မ္းရာ နိဗၺာန္သို႕တိုင္ေအာင္ အက်ိဳးျပဳနုိင္ပါတယ္။
တစစနဲ႕ တိုးတက္လာတဲ့ နည္းပညာေတြနဲ႕ အညီ လူေတြရဲ့ လိုခ်င္မႈ ရခ်င္မႈ ျဖစ္ခ်င္မႈေတြ စတဲ့ အလိုဆႏၵေတြမ်ားျပားလာတာနဲ႕ အမွ် ဓမၼရဲ့ ဂုဏ္သတၱိ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္တို႕ဟာလည္း ညိွးမွိန္လာခဲ့ပါတယ္ ။

ဒါေၾကာင့္ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ရွိတဲ့ လူသားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဓမၼကို ငါတို႕နွင့္ မဆိုင္သလိုလို ေနလာၾကတဲ့အတြက္ ဓမၼရဲ့ ျမင့္ျမတ္လွတဲ့ အက်င့္ျမတ္တရားေတြကို က်င့္သံုးသူ ျမတ္နိုးသူ ရွားပါးလာခဲ့ပါတယ္ ။
ဓမၼဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုသာ သိျပီး က်င့္သံုးသူ ျမတ္နိုးသူ အလြန္အင္မတန္ နည္းလာခဲ့ပါတယ္ ။
ဓမၼဆိုတဲ့ အသံၾကားတာနဲ႕ တီေကာင္ကို ဆားနဲ႕ တို႕သလိုပါပဲ ။ ေ၀းေ၀းကို ေရွာင္ေျပးၾကပါေတာ့တယ္ ။

တစ္ကယ္ေတာ့ ဓမၼဟာ လူမေရြး ေနရာမေရြး အခ်ိန္မေရြး အခုက်င့္သံုးရင္ အခုေကာင္းက်ိဳးေတြ ရနုိင္တဲ့ ေဆးၾကီးတစ္ခြက္ပါပဲ ။
ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ေခတ္ ဘယ္အခါပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဓမၼဟာ အျမဲ မွန္ကန္ေစတဲ့အတြက္
၁ ။ သစၥ၀ါဒ( ထာ၀ရမွန္ကန္ေသာ၀ါဒ) Universal law , Universal Truth , Noble Truth ျဖစ္ပါတယ္ ။
၂ ။ ၀ိဘဇၨ၀ါဒ ( မည္သည့္လႊမ္းမိုးမႈ မည္သည့္ခ်ဳပ္ကိုင္မႈမွ မပါပဲ လြတ္လပ္စြာ ေလ့လာ ဆန္းစစ္ က်င့္သံုးနုိင္ေသာ ၀ါဒ ) ျဖစ္ပါတယ္ ။

၃ ။ ဓမၼသည္ သိပၸံနည္းက်လွျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ ။ အလြန္အင္မတန္ တိက် ေသခ်ာပါတယ္ ။
သိပၸံနည္းက်လွျခင္း ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ အေသးစိတ္ အခ်က္ေလးခ်က္ ရွိပါတယ္
—-(၁) Practical System လက္ေတြ႕ေလ့က်င့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား လက္ေတြ႕ သိနုိင္ပါတယ္ ။
—-(၂) Ethical System ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး လံုး၀ ျပည့္စံုတဲ့ ဓမၼျဖစ္ပါတယ္ ။
—-(၃) Spiritual System စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာမွာလည္း လံုး၀ ျပည့္စံုလွပါတယ္ ။
—-(၄) Philosophical System အေတြးအေခၚပိုင္းမွာလည္း အင္မတန္ျပည့္စံုလွပါတယ္ ။
ဒါေတြေၾကာင့္ ဓမၼအစစ္သည္ သိပၸံနည္းက်လွျခင္းဆိုတဲ့ အခ်က္နဲ႕ အင္မတန္ လိုက္ဖက္ပါေတာ့တယ္ ။

၄ ။ ဓမၼကို က်င့္သံုးသူဟာ အေကာင္း နွင့္ အဆိုးကို ခြဲျခားသိနုိင္စြမ္း ရွိပါတယ္ ။
ယေန႕ အေတာ္မ်ားမ်ား ပုဂၢိဳလ္တို႕ဟာ ဓမၼကို က်င့္သံုးမႈ ရွားပါးလာသည္နွင့္အမွ်
လိုခ်င္မယ္ ရွာမယ္ စားမယ္ ကာမဂုဏ္မွီ၀ဲမယ္ အိပ္မယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ေတြနဲ႕ ပဲ လံုးေထြးေနျပီးေတာ့
တိရစာၦန္ကဲ့သို႕ နီးစပ္လာၾကပါတယ္ ။
အေကာင္းနဲ႕ အဆိုးကိုပင္ ခြဲျခားနုိင္မႈနည္းပါးလာၾကပါတယ္ ။
ဒီေနရာမွာ အလ်င္းသင့္တုန္း အေကာင္း (၃)မ်ိဳးနဲ႕ အဆိုး (၃)မ်ိဳးကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္ ။

အေကာင္းဆံုးကေန စေျပာရရင္
—-(၁)အမ်ားမွာလည္း အက်ိဳးရွိ မိမိမွာလည္း အက်ိဳးရွိေသာ အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္ ။
—-(၂)အမ်ားမွာ အက်ိဳးရွိျပီး မိမိမွာ ဘာမွ မျဖစ္တဲ့ အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္ ။
—-(၃)အမ်ားမွာ ဘာမွမျဖစ္ေပမယ့္ မိမိမွာ အက်ိဳးရွိေသာ အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္ ။

အဆိုးဆံုးကေန စေျပာရရင္ေတာ့
—-(၁)အမ်ားမွာလည္း ထိခိုက္ပါတယ္ မိမိမွာလည္း ထိခိုက္ပါတယ္ ။
—-(၂)အမ်ားမွာ ထိခိုက္ျပီး မိမိမွာ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး ။
—-(၃)အမ်ားမွာ ဘာမွ မျဖစ္ေပမယ့္ မိမိမွာ ထိခိုက္ပါတယ္ ။

ဓမၼကို က်င့္သံုးသူ ပုဂၢိဳလ္ဟာ အဆိုးေတြကို ေရွာင္နုိင္ျပီး အေကာင္းေတြကိုပဲ ျပဳက်င့္နုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။
ေနာက္ဆံုးမွာ ထာ၀ရ ျငိမ္းခ်မ္းရာ နိဗၺာန္ထိတုိင္ေအာင္ မ်က္ေမွာက္ျပဳနုိင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္နုိင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္
Noble Person အျမင့္ျမတ္ဆံုး ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ကို ေရာက္ရွိနုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။

မွတ္ခ်က္ ။ ။ သန္႕ တည္ ပြား ဆရာ ဦးျမင့္လြင္၏ အပါယ္ပိတ္တရားမွ ေကာက္နုတ္ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္ ။

No comments:

Post a Comment