ေတာင္းပန္ရမယ္၊ ေတာင္းပန္ရမယ္ ဟုတ္လား၊ ဒီကိစၥမွာ သူမွ မမွားတာ၊ မမွားတာကုိ ေတာင္းပန္ရမယ္ဆုိတဲ့ကိစၥက ဟုတ္ကုိ မဟုတ္ဘူး။ မွားတဲ့သူကုိ မွန္တဲ့သူက ေတာင္းပန္ရမယ္တဲ့။ ၾကားလုိ႔မွ ေကာင္းၾကေသးရလား မသိဘူး။ ဘုရားကုိေတာ့ ၾကည္ညိဳပါတယ္၊ ေလးစားပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဘုရားစကားကုိေတာ့ နားမေထာင္ႏုိင္ဘူး။
ေကာကာလိကသည္ ဘုရားရွင္ကုိ ဦးသံုးႀကိမ္ခ်ၿပီး ထြက္လာသည္။ သူ႔ရင္ထဲတြင္ ေဒါသအစိုင္အခဲတုိ႔သည္ ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးကုိ ေမွာင္မုိက္ ေနေစသည္။ သူဘာကုိမွ မျမင္။ သူ႔ရင္ထဲရွိ ေဒါသတရားတုိ႔သည္ သူ႔ကုိ ဘာမွ မျမင္ေအာင္ ဖံုးလႊမ္းထားေလသည္။ အမွားကုိ အမွားမွန္း မသိ။ အမွန္ကုိ အမွန္မွန္းမသိေတာ့။ မွန္သည္ကုိ အမွန္ဟု ေျပာလာသူအား ဘက္လုိက္သည္ဟု သူထင္လာသည္။ သူ႔အေတြးထဲတြင္ေတာ့ သူလံုးဝ မမွား။ မမွားေရးခ် မမွား။
ရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ ရွင္ေမာဂၢလာန္တုိ႔သာ မွားသည္။ ဘုရားရွင္၏ လက္ယာရံ၊ လက္ဝဲရံျဖစ္ရသည္ႏွင့္ ဒင္းတုိ႔က မာန္တက္သည္။ ၾကည့္ၾကပါဦး။ သူေနထုိင္ရာ သူမွီတင္းရာ သူ႔ရႊာေလးသုိ႔ ေရာက္ေတာင့္ေရာက္ခဲ ေရာက္လာခဲ့သည္။ သူ႔ဆီသုိ႔ ဘုရားရွင္၏ အားအထားရဆံုး တပည့္ေက်ာ္မ်ားျဖစ္သည့္ လက္ယာရံ၊ လက္ဝဲရံမ်ား ေရာက္လာသျဖင့္ သူ႔မွာ ဝမ္းသာလုိ႔မဆံုး။ ထုိ႔အတြက္လည္း သူက သူတတ္ႏုိင္ေသာ အလုပ္ကုိ သူလုပ္ေပးသည္။ အထင္ကရ ပုဂၢိဳလ္ေရာက္ခုိက္ ရြာသူ ရြာသားမ်ားက ပစၥည္း ပစၥယမ်ားကုိ လွဴဒါန္းေစလုိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရြာသူ ရြာသားမ်ားကုိ အရွင္ႏွစ္ပါးကုိ လွဴရန္ သူတုိက္တြန္းသည္။ ရြာသူ ရြာသားမ်ားကလည္း အရွင္ႏွစ္ပါးကုိ ေကာင္းေပ့ ၫႊန္႔ေပ့ ဆုိသည့္ ပစၥည္း ပစၥယမ်ားကို လွဴဒါန္းရွာသည္။ လွဴဒါန္းထားေသာ ပစၥည္းမ်ားကုိ အရွင္ႏွစ္ပါးက လက္ဖ်ားနဲ႔ပင္ မထိ၊ မတုိ႔။ မထိတာ မတုိ႔တာထား။ ျပန္ႂကြသြားခ်ိန္တြင္ “ဒီပစၥည္းေတြကုိ ေက်ာင္းရွင္ရဟန္းကုိ လွဴလုိက္လုိ႔” ေျပာသြားလွ်င္ ရလ်က္သားနဲ႔ပင္ ေျပာမသြား။ ပစၥည္းလွဴတဲ့ တကာ တကာမေတြလည္း ဘာလုပ္ရမွန္း မသိျဖစ္ကာ သူတုိ႔ပစၥည္း သူတုိ႔ ျပန္ယူသြားသည္။ ဤအေၾကာင္းကို ဘုရားရွင္ရွိရာ သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းသုိ႔ တကူးတက လာၿပီး ေလွ်ာက္ထားသည္။
“အရွင္ဘုရား၊ အဂၢသာဝက ႏွစ္ပါးဟာ စိတ္ေကာင္း မရွိၾကဘူး ဘုရား”
“ေကာကာလိက၊ သာရိပုတၱရာႏွင့္ ေမာဂၢလာနတုိ႔ႏွစ္ပါးဟာ သီလကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးၾကပါတယ္၊ သူတုိ႔ ႏွစ္ပါးကုိ ျပစ္မွားတဲ့ စကား မေျပာပါနဲ႔”
ဘုရားရွင္ကလည္း သူတပည့္ဘက္က ေနေပးေနျပန္သျဖင့္ ေကာကာလိက ပုိ၍ ေဒါသထြက္မိသည္။ စိတ္ေကာင္းမရွိတဲ့သူဘက္ကေန ဘုရားရွင္က ဘာလုိ႔ ေနေပးေနတာလဲကုိ သူစဥ္းစားလု႔ိမရ။ ရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ ရွင္ေမာဂၢလာန္တု႔ိ စိတ္ေကာင္းမရွိၾကတာကေတာ့ ေသခ်ာသည္။ အေျပာမဟုတ္။ သူ႔လက္ေတြ႔ ျဖစ္သည္။ သူမ်ားေျပာသည္ဆုိလွ်င္ သူယံုၾကည္ခ်င္မွ ယံုၾကည္မည္။ လက္ခံခ်င္မွ လက္ခံမည္။ ခုေတာ့ ထုိသုိ႔ မဟုတ္။ လက္ေတြ႕၊ ကုိယ္ေတြ႕ျဖစ္သည္။
“အရွင္ဘုရားရဲ႕ အဂၢသာဝက ႏွစ္ပါးဟာ စိတ္ေကာင္းမရွိဘူး၊ အတၱႀကီးတယ္၊ ဘာကုိ ဘယ္လုိ ျပတ္ျပတ္သားသား ရွင္းရွင္းလင္းလင္း လုပ္ရမယ္ဆုိတာကုိ မသိနားမလည္ေသးဘူး၊ လက္ယာရံ၊ လက္ဝဲရံဆုိၿပီး လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ေနၾကတယ္”
ေကာကာလိက ကေတာ့ မရရေအာင္ ဘုရားရွင္ကုိ ေလွ်ာက္ထားသည္။ ဘုရားရွင္က သံုးႀကိမ္တားျမစ္ေတာ္မူသည္။ သို႔ေသာ္ မရပါ။
“အရွင္ဘုရား၊ အရွင္ဘုရားကုိေတာ့ တပည့္ေတာ္ ၾကည္ညိဳပါတယ္၊ ေလးစားပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အရွင္ဘုရားရဲ႕ စကားကုိေတာ့ နားမေထာင္ႏုိင္ဘူး ဘုရား” ဆုိကာ ထထြက္လာသည္။
(ယခု ေကာကာလိကသည္ ေဒဝဒတ္တပည့္ ေကာကာလိကလား၊ အျခား ေကာကာလိကလား၊ ကၽြန္ေတာ္ မသိပါ။ စာႏွံ႔စပ္သူတုိ႔သာ သိမည္ ထင္ပါသည္။ ရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ ရွင္ေမာဂၢလာန္တုိ႔ ထုိရဟန္းရြာတြင္ အလွဴမခံခဲ့ျခင္းမွာ တပါးသူက တုိက္တြန္း၍ လွဴရေသာ အလွဴျဖစ္သျဖင့္ ထုိအလွဴဝတၳဳကုိ အလွဴမခံေကာင္းေသာေၾကာင့္ အလွဴမခံခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အလွဴမခံေကာင္းသည့္အျပင္ တပါးသူတုိ႔ကုိ လွဴပါဟုလည္း မတုိက္တြန္းေကာင္းေသာေၾကာင့္ မတုိက္တြန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္ခုခုလုပ္ခဲ့လွ်င္ လုပ္ခဲ့ေသာ ရဟန္းအား အာပတ္သင့္ပါသည္။)
ဘုရားရွင္၏ မ်က္ကြယ္သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ ေကာကာလိက၏ ခႏၶာကုိယ္အႏွံ႔ မုံညင္းေစ့လုိ အဖုအပိန္႔မ်ား စတင္ထြက္ေပၚလာသည္။ ထုိအဖုအပိန္႔ကေလးသည္ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးမားလာသည္။ မုန္ညင္းေစ့မွ ပဲေနာက္ေစ့၊ ထုိမွ ကေလာသီး၊ သွ်ိသ်ားသီး၊ ဆီးသီး၊ တည္သီး၊ ဥသွ်စ္သီးအရြယ္အထိ ႀကီးရင့္လာသည္။ အဖုအပိန္႔တုိ႔သည္ ေပါက္ၿပဲလာသည္။ ခႏၶာကုိယ္အနံ႔ ေသြးျပည္တုိ႔ ယုိစီးကုန္သည္။ ေကာကာလိက ငွက္ေပ်ာေတာသုိ႔ ေျပးကာ ခုတ္ခ်ထားေသာ ငွက္ေပ်ာရြက္တုိ႔ေပၚ ခႏၶာကုိယ္ကုိ ပစ္ခ်ကာ လူးလိမ့္ခံစားသည္။ ေသြးျပည္တုိ႔သည္ မရပ္မနား ထြက္ေနသည္။ ခႏၶာကုိယ္တစ္ခုလံုးလည္း မီးက်ီးမ်ားတင္ထားသလုိ ပူေလာင္ေနသည္။ အဆိပ္မိထားေသာ ငါးကဲ့သုိ႔ တဖ်တ္ဖ်တ္ လူးေနသည္။
ထုိအခ်ိန္ တစ္ခါက ဆရာျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ တူ႐ူျဗဟၼာက ေကာကာလိကထံေရာက္လာသည္။
“ေကာကာလိက၊ အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ အဂၢသာဝက ႏွစ္ပါးကုိ ေတာင္းပန္လုိက္ရင္ အခုလုိ ခံစားေနရတာေတြ ခ်က္ခ်င္း ေပ်ာက္လိမ့္မယ္”
“လံုးဝ မေတာင္းပန္ႏုိင္ဘူး၊ ဒီကိစၥမွာ ငါမမွားဘူး၊ လံုးဝ မမွားဘူး၊ နတ္မင္းကေကာ ဘာသိလုိ႔ ဝင္ေျပာတာလဲ၊ ဒီကိစၥမွာ ငါမွန္တယ္ဆုိတာ အားလံုးသိတယ္”
“အရွင္ဘုရား၊ မသင့္တင့္တဲ့ ႏွလံုးနဲ႔ မသင့္တင့္တဲ့ အေတြးကုိ မေတြးပါနဲ႔၊ အေျခအေနအားလံုးကုိ ျပန္သံုးသပ္ပါ”
“အေျခအေန အားလံုးကုိ ဘယ္လုိပဲ သံုးသပ္ သံုးသပ္ ငါမွန္တယ္ ဆုိတာ ေသခ်ာတယ္ နတ္မင္း၊ နတ္မင္းက ျဗဟၼာျဖစ္ေနေပမယ့္ နတ္မ်က္စိ မရွိတဲ့ နတ္ပဲ။ ဒီကိစၥကုိ ျပန္ၾကည့္လုိက္ပါ၊ ဘယ္သူမွားတယ္ ဘယ္သူမွန္တယ္ဆုိတာ အရွင္းႀကီးပါ”
ေကာကာလိက၏ ရင္ထဲမွ အေမွာင္သည္ မည္သည့္ အလင္းႏွင့္မွ ထုိးေဖာက္၍ မရေလာက္ေအာင္ ေမွာင္သြားခဲ့ေလၿပီ။ သူ႔စကားျဖင့္ပင္ သူ႔ကုိ သတ္ေလၿပီ။ ခ်စ္ေစလုိ ကီးဘုတ္ေပၚ လက္ဆယ္ေခ်ာင္း၊ မုန္းေစလုိ ကီးဘုတ္ေပၚ လက္ဆယ္ေခ်ာင္း၊ အဲ ခ်စ္ေစလုိ ခံတြင္းလက္ေလးသစ္၊ မုန္းေစလုိ ခံတြင္းလက္ေလးသစ္ ဆုိသည့္စကားရွိသည္။ လက္ေၾကာင့္ေက်၊ ႏႈတ္ေၾကာင့္ေသ စကားရွိသည္။ ကုိယ့္လွ်ာက ကုိယ့္ကုိ ျပန္သတ္တဲ့ဓားတစ္စင္း ျဖစ္ခဲ့ေလၿပီ။ ေကာကာလိက ရဟန္းမွာ မည္သုိ႔ပင္ ဆံုးမ ဆံုးမ ေျပာဆုိ ေျပာဆုိ မရပါ။ တူ႐ူျဗဟၼာက ေနာက္ဆံုးစကားပါးသည္။
“လူမုိက္ဟာ ၾကမ္းထန္းတဲ့စကားကုိ သံုးႏုိင္တဲ့ ကုိယ့္ေမြးရာပါ ဓားနဲ႔ ကုိယ့္ကုိ ျပန္သတ္ျဖတ္ေလ့ရွိတယ္၊ လူမုိက္ဟာ ခ်ီးမႊမ္းသင့္သူကုိ ကဲ့ရဲ႕တယ္၊ ကဲ့ရ႕ဲ သင့္သူကုိ ခ်ီးမႊမ္းတယ္၊ အမွားကုိ အမွန္လုိ႔ယူတယ္။ အမွန္ကုိ အမွားလုိ႔ ယူတယ္။ လူမုိက္ရ႕ဲ ပါးစပ္ဟာ အျပစ္ကုိ အတုိးေပးဖုိ႔ သက္သက္မွ်သာ ျဖစ္တယ္။ အျပစ္ကုိသာ ဆုိတတ္ေသာ ပါးစပ္ဟာ ငရဲမွာ ျဖစ္ရတယ္။ ခ်ဲထုိး၊ ႏွစ္လံုးထိုး၊ ေဘာလံုးပြဲေလာင္း ၾကက္တုိက္လို႔ စည္းစိမ္မကလုိ႔ ေထာင္က်ၿပီး ကုိယ့္ကုိကုိယ္ ဆံုး႐ႈံးသြားတာကုိ ဆံုး႐ံႈးတယ္လုိ႔ မေခၚထုိက္ေသးပါဘူး၊ အရိယာသံဃာကုိ ျပစ္မွားသူဟာ ငရဲမွာ ေရာက္ရတဲ့ ႏွစ္ေပါင္းဟာ ရွည္ၾကတယ္။
ထုိ ခႏၶာကုိယ္အႏွံ႔မွ ေသြးျပည္ထြက္ေသာ ေဝဒနာျဖင့္ ေကာကာလိက ကြယ္လြန္သည္။ အဂၢသာဝက ႏွစ္ပါးကုိ ျပစ္မွားခဲ့ေသာ ကံေၾကာင့္ ပဒုမငရဲသုိ႔ က်ေရာက္သည္။ ထုိအေၾကာင္း အလံုးစံုကုိ သဟမၸတိျဗဟၼာက ဘုရားရွင္ကုိ ေလွ်ာက္ထားသည္။ နံနက္မုိးေသာက္အလင္းေရာက္ေသာ္ ညက တူ႐ူျဗဟၼာ ရြတ္ဆုိခဲ့ေသာ ဂါထာကုိ ဘုရားရွင္က ရဟန္းအေပါင္းအား ျပန္လည္မိန္႔ၾကားသည္။ ဘုရားရွင္က မဟာက႐ုဏာေတာ္ျဖင့္ လမ္းမွန္ကုိ ၫႊန္ျပေတာ္မူခဲ့ပါလွ်က္ ေကာကာလိက ရဟန္းမုိက္သည္ ေဒါသဦးစီးေသာ၊ ေမာဟဦးစီးေသာ စိတ္ျဖင့္ အရာရာကုိ သံုးသပ္ခဲ့သည္။ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။ မိမိသံုးသပ္ခ်က္ မိမိဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္ပင္ မိမိကုိယ္တုိင္ ငရဲကုိ ႂကြလွမ္းခဲ့သည္။ မိမိျပဳလုပ္သည္မွာ မွားသလား၊ မွန္သလား မခြဲျခား။ သူမ်ား လုပ္သည္ကုိသာ လက္ညိဳးထုိးခ်င္ေနသူတုိ႔၏ သြားရာလမ္းသည္ ေၾကာက္စရာအတိ ၿပီးေန ၏ ။(ဓမၼမိတ္ေဆြတဦးဆီ က ..စာေလးပါ ..)
Posted by Sabishi Hana
No comments:
Post a Comment