Friday, June 24, 2011

ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္ျခင္း

 ၿပီးခဲ့တဲ့ တစ္ရက္ႏွစ္ရက္က MBC သတင္းဌာနက လႊင့္သြားတဲ့ TV သတင္းတစ္ပုဒ္ကုိ ၾကည့္႐ႈနားေထာင္ရင္း ေဆး႐ုံက လူနာတစ္ေယာက္ ကုိယ့္ကုိယ္သတ္ေသသြားတဲ့ သတင္းတစ္ပုဒ္ကုိ အထူးသတိျပဳ မိလုိက္ပါတယ္။ ဒီသတင္းနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး သတင္းေၾကျငာသူက “ကုိရီးယားႏုိင္ငံမွာ အခုလုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသမႈမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ေလ့ရွိေၾကာင္း၊ အခုလူနာဟာလည္း ေဆး႐ုံမွာ ေရာက္ေနၿပီး လာေရာက္ၾကည့္႐ႈ အားေပးသူမရွိ တစ္ေယာက္တည္း အထီးက်န္ျဖစ္ကာ စိတ္ေ၀ဒနာပါ ခံစားရလုိ႔ ခုလုိ အဆုံးစီရင္သြားတာ ျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ ဒီလုိ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသသြားတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလ့လာသုံးသပ္ခ်က္ စစ္တမ္းအရ ကုိးရီးယားႏုိင္ငံမွာ မႏွစ္က တစ္ႏွစ္တည္းကုိပဲ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသသြားသူေပါင္း တစ္ေသာင္းေလးေထာင္ခန္႔ရွိၿပီး တစ္ေန႔ကုိ (၃၈)ေယာက္ႏႈန္းခန္႔ ရွိေၾကာင္း၊ အဆုံးစီရင္သူေတြထဲမွာ စိတ္ေရာဂါတစ္ခုခုေၾကာင့္ သတ္ေသသူ အေရအတြက္က ပုိမ်ားေၾကာင္း…” စသျဖင့္ ေသဆုံးမႈနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ သတင္းကုိ ေၾကျငာသြားပါတယ္။

ဒီသတင္းနားေထာင္ၿပီး ဘုန္းဘုန္းစိတ္မွာ အေတြးေပါင္းစုံ ေရာက္လာျပန္ပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္ျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရာက္တတ္ရာရာ ေတြးေနမိရာက ဗုဒၶစာေပမွာလာတဲ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္တတ္တဲ့ အရာမ်ားအေၾကာင္း သတိရမိလုိက္ပါတယ္။ ငွက္ေပ်ာသီး၊ ၀ါးသီး၊ က်ဴသီး၊ အႆတုိရ္ျမင္းမရဲ႕ ကုိယ္၀န္နဲ႔ ပူေဇာ္သကၠာရေတြဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္ေစတဲ့ အရာေတြ ျဖစ္ေၾကာင္း သံယုတ္ပါဠိေတာ္ ေဒ၀ဒတၱသုတ္မွာ ပါရွိပါတယ္။ ငွက္ေပ်ာသီးဟာ ငွက္ေပ်ာပင္ကုိ ျပန္သတ္ေၾကာင္း၊ ၀ါးသီးက ၀ါပင္ကုိ ျပန္သတ္ေၾကာင္း၊ က်ဴသီးက က်ဴပင္ကုိ ျပန္သတ္ေၾကာင္း၊ အႆတုိရ္ျမင္းမရဲ႕ ကုိယ္၀န္က သူ႔ကုိျပန္သတ္ေၾကာင္း၊ ပူေဇာ္သကၠာမ်ားက အလုိဆုိးရွိတဲ့သူမုိက္ကုိ ျပန္သတ္တတ္ေၾကာင္း ဒီသုတ္မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဣတိ၀ုတ္ပါဠိေတာ္မွာေတာ့ က်ဴသီးဟာ က်ဴပင္ကုိ ျပန္သတ္သလုိ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟဆုိတဲ့ အကုသုိလ္ ျဖစ္ေၾကာင္း အေျခခံတရားေတြက ပုထုဇင္ပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ ျပန္သတ္တတ္ေၾကာင္း ဥပမာေပးၿပီး ေဟာေပးထားတာ ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဓမၼပဒ တိႆေတၳရ၀တၳဳမွာလည္း သံေခ်းဟာ သံကုိအမွီျပဳ ျဖစ္လာၿပီး သံကုိပင္ ျပန္ဖ်က္သလုိ၊ မေကာင္းမႈအမႈကုိ က်ဴးလြန္က်င့္ႀကံသူကုိလည္း အဲဒီမေကာင္းမႈက မေကာင္းတဲ့ ဒုဂၢတိဘ၀ေရာက္ေအာင္ ျပဳလုပ္တတ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပပါရွိပါတယ္။ ဒါဟာ ဗုဒၶစာေပမွာလာတဲ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္တတ္တဲ့ အရာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီစာေပမွာ လာတဲ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္တဲ့အရာေတြကုိ ဖတ္ၿပီး ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ငယ္ငယ္က ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ အိမ္ၿခံ၀န္းထဲမွာ စုိက္ထားတဲ့ ၀က္မလြတ္ ငွက္ေပ်ာခုိင္မ်ား ခုတ္တုန္းက အျဖစ္ေလးကုိ ျပန္ျမင္ေယာင္မိပါေသးတယ္။ ငွက္ေပ်ာခုိင္ခုတ္ၿပီး ငွက္ေပ်ာပင္ပါ တစ္ခါတည္း ခုတ္လွဲပစ္တဲ့ ခမည္းေတာ္ ဒကာႀကီးကုိ ကေလးအေတြးနဲ႔ “အေဖ ဘာျဖစ္လုိ႔ ငွက္ေပ်ာပင္ကုိပါ ခုတ္ပစ္လုိက္တာလဲ…”လုိ႔ ေမးေတာ့ “ငွက္ေပ်ာဆုိတာ တစ္ခါပဲသီးတာ၊ တစ္ခါသီးၿပီးတာနဲ႔ အဲဒီအပင္ ေနာက္မသီးေတာ့ဘူး၊ မသီးမယ့္အတူတူ ခုတ္လွဲပစ္တာက ၿပီးေရာေပါ့၊ မခုတ္လည္း သူ႔ဟာသူေသမွာပဲ၊ အဲဒါပဲေပါ့ကြ.. သူ႔အတက္က သူ႔ကုိယ္ျပန္စူးတယ္ဆုိတာ၊ ဒီငွက္ေပ်ာသီးေၾကာင့္ ငွက္ေပ်ာပင္လည္း ေသရတာပဲ”လုိ႔ ဒကာႀကီးက ရွင္းျပေပမယ့္ အဲဒီတုန္းက ကေလးဘ၀ဆုိေတာ့ ေကာင္းေကာင္း သေဘာမေပါက္ခဲ့မိပါဘူး။

ခုဗုဒၶစာေပအဖြင့္ေတြ သိရေတာ့မွပဲ ငွက္ေပ်ာတင္မဟုတ္၊ က်ဴး၊ ၀ါးေတြလည္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္တတ္တဲ့ အေၾကာင္း၊ အႆတုိရ္ျမင္းကုိ ကုိယ္၀န္ေဆာင္တဲ့ ျမင္းမက်ျပန္ေတာ့လည္း အႆတုိရ္ဟာ အာဇာနည္ျမင္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီျမင္းကုိ ေမြးၿပီး မိခင္ျမင္းမဟာ ေသေလ့ရွိတဲ့အတြက္ သူလည္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္တဲ့ သေဘာရွိတ့ဲအေၾကာင္း၊ အထူးသျဖင့္ ပူေဇာ္သကၠာရက ဒီအေပၚမွာ စိတ္ထားမတတ္ရင္ ဒီပူေဇာ္သကၠာရကပဲ အပူေဇာ္ခံပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ စိတ္ကုိဖ်က္စီးၿပီး ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတရားေတြနဲ႔ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ေကာင္းက်ိဳးေတြကုိ သတ္ပစ္တတ္တဲ့အေၾကာင္း၊ ျပီးေတာ့ သံေခ်းဟာ သံကုိအမွီျပဳ ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အဲဒီသံကုိ သံေခ်းကပဲ ျပန္ဖ်က္သလုိ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္က်င့္တဲ့သူကုိ အဲဒီမေကာင္းမႈကပဲ မေကာင္းတဲ့အျဖစ္ကုိ ေရာက္ေစတတ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္မိခဲ့ပါတယ္။

ဒီစာေပ အဖြင့္ေတြ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ လူေတြဟာ အသတ္လဲြေနတာပါလားလုိ႔ စဥ္းစားေနမိပါေသးတယ္။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တဲ့သေဘာမွာ အေၾကာင္းကုိ မသတ္ဘဲ အက်ိဳးကုိ လုိက္သတ္ေနၾကပါလားလုိ႔ ေတြးေနမိပါတယ္။ သူတုိ႔လုပ္သလုိ ကုိယ္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္လုိက္႐ုံနဲ႔ ၿပီးသြားၿပီး ေနာက္ထပ္ဘ၀ မရွိေတာ့ဘူးဆုိရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့။ မၿပီးေသးဘူးဆုိရင္ေတာ့ ဒီဘ၀သတ္လုိ႔ ေသသြားလည္း ေနာက္ဘ၀ထပ္ျဖစ္ဦးမွာပါပဲ။ အဲလုိ ထပ္ျဖစ္တဲ့အခါက်မွ ဒီဘ၀ထက္ နိမ့္က်တဲ့ဘ၀ကုိ ေရာက္သြားၿပီဆုိရင္ေတာ့ ကုိယ္ကမသတ္ရဘဲ ကုိယ့္ကုိသတ္သူေတြနဲ႔ ထပ္ေတြ႔ေနဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔ဘ၀ႀကီးကုိ စိတ္ကုန္လုိ႔ သတ္ပစ္လုိက္ကာမွ ေနာက္ျပန္ျဖစ္လာတဲ့ ဘ၀က တိရိစၧာန္ဘ၀၊ ၿပိတၱာဘ၀ စတာေတြ ျပန္ျဖစ္လာခဲ့ရင္ေတာ့ အထက္ျပန္တက္ဖုိ႔ မလြယ္ႏုိင္သလုိ တိရိစၧာန္ဘ၀ဆုိရင္လည္း သူမ်ားက သတ္ျဖတ္စားေနတာကုိ ခံရင္း ေနာက္ျပန္ျဖစ္၊ ျပန္ခံနဲ႔ ပုိလုိ႔ေတာင္ ဆုိးေနပါဦးမယ္။

အမွန္ေတာ့ တကယ္သတ္ရမွာက ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္ေစတဲ့ သူ႔ကုိ သတ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္မႈကုိ ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းတရားကုိ သတ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶစာေပမွာ လာတဲ့အတုိင္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းေတြ ျဖစ္တဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတရားေတြကုိ သတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တရားသုံးပါးဟာ ပုထုဇင္သတၱ၀ါေတြကုိ အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွိပ္စက္ကာ အမ်ိဳးမ်ိဳးဒုကၡေပးေလ့ ရွိတဲ့ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း တရားေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဒုကၡေတြ ျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာ ဒီအေၾကာင္းတရားေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒုကၡမျဖစ္ခ်င္ရင္ အေၾကာင္းကုိ သတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းသတ္မွ အက်ိဳးျပတ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲလုိမွ မဟုတ္ဘဲ အေၾကာင္းကုိ မသတ္ဘဲ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အက်ိဳးကုိ သတ္ေနလုိ႔ကေတာ့ သစ္ပင္တစ္ပင္ကုိ ေသေအာင္သတ္တဲ့သူလုိ အျမစ္ကုိလွန္ၿပီး သတ္ရမယ့္ဟာကုိ အျမစ္လွန္ မသတ္ဘဲ အေပၚအကုိင္းအခက္ေတြပဲ လုိက္သတ္ေနလုိ႔ကေတာ့ သစ္ပင္ဟာ အညြန္႔တလူလူနဲ႔ ပုိလုိ႔ေတာင္ တက္ေကာင္းေနသလုိ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အေရးႀကီးတာက အျမစ္ကုိ သတ္မွ အကုန္ေသမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေလာဘအားႀကီးလြန္းတဲ့အတြက္ တစ္ခ်ိဳ႕က ေလာဘေနာက္ကုိလုိက္ရင္း အဆုံးမသတ္ႏုိင္ျဖစ္ၿပီး လုိသလုိ မျဖစ္တဲ့အခါ မထူးပါဘူးဆုိကာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္လုိက္တဲ့ အျဖစ္၊ ေဒါသအားႀကီးတဲ့ အတြက္ ေဒါသအေလ်ာက္ စိတ္လုိက္မာန္ပါ လုပ္မိရာက အမွားမ်ားျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆုံး ဒီေဒါသေၾကာင့္ပဲ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္မိတဲ့အျဖစ္၊ ေမာဟအားႀကီးတဲ့ အခါက်ေတာ့လည္း အမွားအမွန္ကုိ မခဲြျခားႏုိင္ျဖစ္ကာ အမွားကုိ အမွန္ထင္ၿပီး လုိက္လုပ္မိရာမွ မထိန္းႏုိင္မသိမ္းႏုိင္ ျဖစ္ကာ ေနာက္ဆုံး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္တဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္းစစ္ေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္ျဖစ္ေနၾကတာဟာ ဒီေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတရားမ်ားေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တကယ္သတ္ရမွာက ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မဟုတ္ဘဲ ကုိယ့္ကုိယ္တြင္းမွာရွိတဲ့ ဒီေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတရားေတြကုိ သတ္ရမွာလုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္သတ္သင့္တဲ့ ကုိယ္တြင္းကိေလသာေတြကုိ မသတ္ဘဲ ႐ုပ္တရားျဖစ္တဲ့ ဒီခႏၶာကုိယ္ႀကီးကုိ သတ္ေနလုိ႔ကေတာ့ အေလ့က်ေပါက္တဲ့ မ်က္ပင္ေတြလုိ သတ္ေလရွင္ေလ၊ ျဖတ္ေလတက္ေလပဲ ျဖစ္ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္တကယ္ ဒုကၡေတြကုိ ၿငီးေငြ႕လုိ႔ ဒုကၡၿငိမ္းရာ ေရာက္ေအာင္ သတ္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ ခႏၶာကုိယ္ ရုပ္တရားေတြကုိ သတ္ေနလုိ႔ မရပါဘူး။ ကုိယ့္ရဲ႕ကုိယ္တြင္းမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟစတဲ့ ကိေလသာတရားမ်ားကုိ သတ္မွတကယ့္ ဒုကၡၿငိမ္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အျပင္ပုိင္း႐ုပ္တရားေတြကုိ သတ္ဖုိ႔လြယ္ေပမယ့္ အတြင္းကိေလသာ တရားမ်ားကုိေတာ့ သတ္ဖုိ႔ခက္လွပါတယ္။ ဒီအတြင္း ကိေလသာေတြကုိ သတ္ဖုိ႔အတြက္ကေတာ့ ဉာဏ္လက္နက္တစ္ခုနဲ႔ပဲ သတ္ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ၀ိပႆနာအားထုတ္လုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဉာဏ္လက္နက္ တစ္ခုတည္းနဲဲ႔ပဲ ဒီအတြင္း ကိေလသာေတြကုိ အျမစ္ျပတ္ ေခ်မႈန္းသတ္ျဖတ္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္ၾကရာမွာ ကုိယ့္ရဲ႕႐ုပ္တရားကုိ ျပန္သတ္ဖုိ႔ မဟုတ္ဘဲ အတြင္းမွာရွိတဲ့ ကိေလသာတရားေတြကုိ သတ္ရမွာလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ဘ၀မွာ ဒုကၡေတြ ဒီေလာက္ျဖစ္ေနတာ ဒီဘ၀ဒီခႏၶာေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး ဒီခႏၶာမရွိရင္၊ ဒီအသက္ ေသသြားရင္၊ ဒီဘ၀ျပီးသြားရင္ ၿပီးတာပဲဆုိတဲ့ အေတြးေတြနဲ႔ ဒုကၡေတြၿငိမ္းခ်င္၊ ဒုကၡေတြက လြတ္ေျမာက္ခ်င္တဲ့ အတြက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသၾကသူေတြ အေနနဲ႔ ခႏၶာကုိယ္ ႐ုပ္တရားကုိ သတ္ေန႐ုံနဲ႔ တကယ့္ဒုကၡေတြ မၿငိမ္းႏုိင္ေၾကာင္း၊ တကယ္ဒုကၡၿငိမ္းခ်င္ရင္ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း အေၾကာင္းတရားကုိ ရွာၿပီး သတ္ရမွာျဖစ္ေၾကာင္၊ အေၾကာင္းမသတ္ဘဲ အက်ိဳးသတ္ေနလုိ႔ကေတာ့ သစ္ပင္ပန္းပင္ေလးေတြကုိ အဖ်ားကေနျဖတ္ၿပီး ေသေအာင္သတ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္လုိ သတ္ေလရွင္ေလသာ ျဖစ္ေနမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္ခ်င္ရင္လည္း ကုိယ့္ကုိယ္တြင္းမွာရွိတဲ့ ကိေလသာေတြကုိ ျပန္သတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းကသာ တကယ့္အစစ္အမွန္ သတ္နည္းျဖစ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္ေစလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘ၀မွာ ဒုကၡေပါင္းစုံနဲ႔ ရင္ဆုိင္ႀကဳံေတြ႔ ေနရတဲ့သူေတြ အေနနဲ႔ ဒီဒုကၡေတြ အမွန္တကယ္ ၿငိမ္းလုိလုိ႔္ တစ္ဘ၀ တစ္ခါၿပီးရင္ ၿပီးတာပဲ ဆုိတဲ့အေတြးနဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္ၾကျခင္းဟာ အမွန္တကယ္ ဒုကၡၿငိမ္းရာ လမ္းစဥ္မဟုတ္ဘဲ ဒုကၡရွည္ရာရွည္ေၾကာင္း ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ဒီလုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္သတ္တာေတြက ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး အမွန္တကယ္ သတ္သင့္တဲ့ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း အေၾကာင္းတရား ကိေလသာမ်ားကုိ ဉာဏ္လက္နက္နဲ႔ျဖတ္ကာ သတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းကသာ မွန္ကန္တဲ့လမ္းေၾကာင္းျဖစ္လုိ႔ ဒီလမ္းစဥ္အတုိင္းသာ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ သေဘာမွာ အေၾကာင္းကုိ ရွာၿပီး သတ္ႏုိင္မွသာ အက်ိဳးတရားလည္း ကင္းမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း အေၾကာင္းတရားမ်ားျဖစ္တဲ့ ကိေလသာတရားေတြကုိသာ ရွာၿပီး သတ္ၾကပါလုိ႔ အႀကံျပဳ တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။ အားလုံး အသတ္မွန္လုိ႔ အမွန္သတ္ႏုိင္ၾကပါေစ..

No comments:

Post a Comment