Monday, June 27, 2011

ရဟန္းရဲ႕ တန္ဖိုး

ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာ သဃၤန္းဝတ္ ပုဂိၢဳလ္တစ္ဦး

ပုထုဇဥ္ရဟန္းေလးတပါး ကုိရင္ေလး တစ္ပါး ဆုိရင္ တခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားက အထင္ေသးတတ္ၾကပါတယ္။ ပုထုဇဥ္ကုိရင္ ရဟန္းေလးေတြက ဆြမ္းခံရင္း စာပဲသင္ရုံရွိေသးတာပဲ..တရားမွမေဟာေျပာႏုိင္ေသးတာ..ဘြဲ႕ၾကီးေတြမွ မရေသးတာပဲဆုိျပီး…တန္ဖုိးမထားတတ္ၾကပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ဒီကုိရင္ေလး..ရဟန္းေတာ္ေလး ဘ၀ကေနပဲ..သီလ သမာဓိ ပညာနဲ႕ ျပည့္စုံတဲ့ ရဟန္းေတာ္ၾကီးမ်ား ဘ၀ကုိ ေရာက္သြားရတာပါပဲ။ ဒီကုိရင္ ရဟန္းေလးမ်ားဟာလည္း..သာသနာအဆက္အႏြယ္ကုိ ထိန္းသိမ္းထားတာပါ။ သာသနာ့အဆက္အႏြယ္ကုိ ထိန္းထားတယ္ဆုိတာ ဓမၼအစစ္ေတြကုိ သင္ယူရင္း ထိန္းသိမ္းထားတာပါ။ ဓမၼအမွန္တရားေတြကုိ မေပ်ာက္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေနတယ္ဆုိတာဟာ..အမ်ားအက်ဳိးကုိ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းပါပဲ။

ဒီကုိရင္ ရဟန္းေလးမ်ားဟာ ဘယ္ေလာက္ ျမင့္ျမတ္သလဲ တန္ဖုိးၾကီးမားဆုိတာကုိ ေပၚလြင္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕ ရဟန္းတပါး၏ တန္ဖုိး တရားေတာ္ထဲက အခ်က္မ်ားနဲ႕ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္.

အိမ္ေနသူ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ အရိယာအဆင့္ ေသာတပန္ သကဒါကမ္ မေျပာနဲ႕ အနာဂါမ္ထိပဲျဖစ္ေနပါေစ..ဒီကုိရင္အသစ္ကေလး..ရဟန္းအသစ္ကေလးေတြကုိ ရွိခုိးရပါတယ္။ ေသာတပန္အဆင့္ကုိေတာင္ မျဖစ္ေသးတဲ့သူအတြက္ေတာ့ ထည့္ေျပာစရာေတာင္ မလုိေတာ့ပါဘူး။ လူပုဂၢိဳလ္ဘ၀မွာဆုိရင္ အနာဂါမ္အဆင့္ဟာ အျမင့္ဆုံးပါပဲ ရဟႏၲာအျဖစ္ကုိေရာက္ခဲ့ရင္လည္း ရဟန္းဘ၀ကုိ ေျပာင္းကုိ ေျပာင္းရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အိမ္ေနသူဟာ ရဟႏၲာအျဖစ္နဲ႕ ရပ္တည္လုိ႕မရပါဘူး။

ဟန္ေဆာင္ကင္းမႈ၊ ပြင္႔လင္းမႈ၊ ရိုးသားမႈ၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ကင္းမႈ

ပုထုဇဥ္ရဟန္းေတာ္ေလးေတြ ဘာေတြအားသာခ်က္ေတြရွိသလဲဆုိေတာ့ ..

ဖန္ရည္ဆုိးေသာ အ၀တ္ (သကၤန္း)ကုိ ၀တ္ရုံထားျခင္း
ဆံပင္/မုတ္ဆိတ္ ၾကင္စြယ္တုိ႕ကုိ ရိတ္ထားျခင္း
ဒီႏွစ္ခ်က္ကုိ ပဲ အသြင္အျပင္နဲ႕ပက္သက္ျပီး အားသာခ်က္လုိ႕ေခၚပါတယ္။

ဒီလုိအသြင္အျပင္ေျပာင္းလုိက္ရုံနဲ႕ကုိပဲ ရွိခုိးထုိက္သြားပါတယ္။ ဘုရားရွင္ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ အလုိေတာ္မွာလည္း တည္သြားပါတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶျဖစ္ေစခ်င္တာဟာ..ဒီလုိအသြင္အျပင္ပါပဲ။ အဲေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶအလုိေတာ္မွာတည္ေနတဲ့သူကုိ မတည္ႏုိင္ေသးတဲ့သူက ရွိခုိးရပါတယ္ တန္ဖုိးထားရပါတယ္ဆုိတာ သဘာ၀က်ပါတယ္။
ထုိပုထုဇဥ္ရဟန္းေလးဟာ ရဟႏၲာၾကီးမ်ားနဲ႕ အသြင္အျပင္ အားျဖင့္ တူျခင္း (အတူတတန္းထဲ ေနရာယူႏိုင္ျခင္း၊ ဆြမ္းအတူဘုန္းေပးႏုိင္ျခင္း)
မြန္ျမတ္ေသာ အဖြဲ႔အစည္း အစည္းအေ၀းထဲသုိ႕ ၀င္ေရာက္ခြင့္ရွိျခင္း။ (ရဟႏၲာၾကီးမ်ား သိမ္တက္ေနရင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အစည္းအေ၀းလုပ္ေနရင္ေသာ္လည္းေကာင္း ပုထုဇဥ္ရဟန္းေလး ျဖစ္ေနပါေစ သူဟာ ၀င္ေရာက္ခြင့္ရွိပါတယ္)
ပုထုဇဥ္ရဟန္းတုိ႕သည္ အာဏာပါတိေမာက္ ရြတ္ဆုိေနျခင္းကုိ နာယူခြင့္ရွိျခင္း (အိမ္ေနသူဟာ အရိယာၾကီးျဖစ္ေနပါေစ ဒီလုိအခါမ်ဳိးမွာ ၀င္ေရာက္ မနာယူႏုိင္ပါဘူး)
လူပုဂၢိဳလ္ေစာင့္ထိန္းႏုိင္တာထက္ သိသိသာသာ မ်ားျပားလွေသာ သီလ သိကၡာပုဒ္မ်ားကုိ ေစာင့္ထိန္းထားရျခင္း။
ပုထုဇဥ္ရဟန္းေလးပဲျဖစ္ေနပါေစ အျခားသူမ်ားကုိ ရွင္ျပဳေပးႏုိင္ျခင္း ရဟန္းခံေပးႏုိင္ျခင္း၊ သိမ္သမုတ္ေပးႏုိင္ျခင္း။ ဒီလုိ သူတပါးကုိ ရွင္သာမေဏျပဳေပးနုိင္တဲ့ အခြင္အေရးအာဏာဟာ သာသနာကုိ တုိးပြားေစတာပါပဲ။

တည္ၿငိမ္မႈ၊ အိေျႏၵရမႈ

ရဟန္းတစ္ပါး၏တန္းဖုိး - သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး

ဒါက သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးတရားေတာ္ထဲက..ဆရာေတာ္ၾကီး အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဟာသြားတဲ့ ရဟန္းတုိ႕ရဲ႕တန္ဖုိး (၇)ခ်က္ပါပဲ။
ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကေတာ့ အခ်ိန္ကုိငွဲ႕ကြက္ျပီး (၇)ခ်က္ပဲ ေဟာသြားတာပါ။ တကယ္ေတာ့ အိမ္ေနသူ အရိယာၾကီးထက္ ပုထုဇဥ္ရဟန္းေလးရဲ႕ အားသာခ်က္ေပါင္း (၂၂)ခ်က္ ရွိပါတယ္။
အသြင္အျပင္ အားျဖင့္ (၂)ခ်က္ နဲ႕ က်င့္၀တ္အားျဖင္ (၂၀) ရွိပါတယ္။

ၾကည္ညိဳခ်င္စရာေကာင္းမႈ၊ သိကၡာရွိမႈ၊ တရားျပည္႔စံုမႈ

အသြင္အားျဖင့္ ႏွစ္ခ်က္ကုိေတာ့ ေဖာ္ျပထားျပီးျပီျဖင့္လုိ႕ က်င့္၀တ္ႏွစ္ ဆယ္အား သာခ်က္ေတြ ကုိ ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။

တရားဘာ၀နာ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း
တစ္လ ႏွစ္ၾကိမ္ ဥပုသ္ျပဳျခင္း
ဆြမ္းခံျခင္း
ေကာင္းမြန္စြာ ၀တ္ရုံေနထုိင္ျခင္း
စကၡဳ စေသာဣေျႏၵကုိ ေစာင့္စည္းျခင္း
ကုိယ္ႏႈတ္ႏွလုံးကို ေစာင့္စည္းျခင္း
အခ်မ္းအပူစသည္ကုိ သည္းခံျခင္း
ေကာင္းေသာ အက်င့္၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း
တစ္ပါးတည္း တရားက်င့္ျခင္း
တစ္ပါးတည္း ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း
တစ္ပါးတည္း ကိန္းေအာင္းျခင္း
မေကာင္းမႈမွ ရွက္ျခင္း
မေကာင္းမႈကုိ ေၾကာက္ျခင္း
ေကာင္းမႈကုိ ျပဳစုအားထုတ္ျခင္း
ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ၌ မေမ့မေလ်ာ့ မေပါ့ဆျခင္း
သိကၡာပုဒ္ကုိ ေကာင္းစြာခံယူျခင္း
ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္ကုိ သင္ယူျခင္း
အ႒ကထာကုိ သင္ယူျခင္း
သီလစေသာ သိကၡာသုံးပါး၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း
တပ္မက္ေမာမႈ ကင္းလြတ္ျခင္း

စာမ်က္ႏွာ ၁၆၃၊ မိလိႏၵပဥွာ (မိလိႏၵမင္းၾကီး ႏွင္ အရွင္နာဂသိန္ အေမးအေျဖ)

ဒီလုိအခ်က္မ်ားေၾကာင့္ လူပုဂၢိဳလ္အရိယာၾကီးမ်ားဟာ ရဟန္းေတာ္ေလးမ်ားကုိ ရွိခုိး တန္ဖုိးထားရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

တရားတြင္ေမြ႔ေလ်ာ္မႈ၊ က်င္႔ႀကံအားထုတ္မႈ

လူပုဂၢိဳလ္အရိယာေတာင္မွ ရွိခုိးရတာဆုိေတာ့ အရိယာအက်င့္မက်င့္ေသးႏုိင္တဲ့သူဟာ ရွင္ဘုရင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ လူခ်မ္းသာၾကီးပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘာၾကီးပဲျဖစ္ေနျဖစ္ေန..ဘယ္သူမဆုိ…ရဟန္းေတာ္ေလးေတြကုိ တန္ဖုိးထားရမယ္ဆုိတာ သိသာထင္ရွားသြားပါျပီ။

သာသနာ(၃)ရပ္ကုိ အဆက္ဆက္ ဆင့္ကာဆင့္ကာ သယ္ေဆာင္ေပးခဲ့တာ ထုိရဟန္းမ်ားပဲ မဟုတ္ပါလား….ခင္ဗ်ား…
သာသနာေတာ္အစဥ္မျပတ္ တည္တံ့ေနပါေစ…………



(ကၽြန္ေတာ္ဘယ္ေတာ႔မွကမၻာမေက်ဘူး တဲ႔)

ကုိယ္ႏႈတ္ႏွလုံးကို ေစာင့္စည္းျခင္း မရွိ

တရားဘာ၀နာ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း မရွိ

ေကာင္းမြန္စြာ ၀တ္ရုံေနထုိင္ျခင္း မရွိ

စကၡဳ စေသာဣေျႏၵကုိ ေစာင့္စည္းျခင္း မရွိ

သိကၡာပုဒ္ကုိ ေကာင္းစြာခံယူျခင္း မရွိ

ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္ကုိ သင္ယူျခင္း မရွိ

အ႒ကထာကုိ သင္ယူျခင္း မရွိ

သီလစေသာ သိကၡာသုံးပါး၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း မရွိ

တစ္ပါးတည္း တရားက်င့္ျခင္း မရွိ

တစ္ပါးတည္း ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း မရွိ

တစ္ပါးတည္း ကိန္းေအာင္းျခင္း မရွိ

Posted by Shwe Yee


Comment:
အရွင္ဇ၀န ေဟာထားတဲ့ တရားတစ္ပုဒ္ထဲမွာ နာဖူးပါတယ္။ ဆရာေတာ္ေျပာတာက ဘုရားလက္ထက္တုန္းကလည္း အခုေခတ္လိုမ်ိဳး သံဃာေတြေတာင္မွ ဂိုဏ္းေတြဖြဲ႕ျပီး ေနသူေတြရွိတယ္တဲ့။ အဲဒီဂိုဏ္းသံဃာတခ်ိဳ႕ သီတင္းသံုးတဲ့ေက်ာင္းမွာ သတ္မွတ္ထားတာက ဆြမ္းစားလာပင့္တဲ့အခါ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းလံုးမွာရွိတဲ့ သံဃာေတြအလွည့္က် ဆြမ္းစားၾကြဖို႕ပါပဲ။ အဲဒီဂိုဏ္းရဟန္းေတြဟာ ဆိုးလြန္းလို႕ လူ႕ေအာ္ေၾကာလံေတြ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္တဲ့။ တစ္ေန႕မွာေတာ့ သူေ႒းတစ္ဦးဟာ သူ႕အိမ္မွာ သံဃာတစ္ခ်ိဳ႕ ဆြမ္းစားၾကြဖို႕ လာပင့္ဖိတ္တယ္။ သူေ႒းရင္ထဲမွာကလည္း ဂိုဏ္းရဟန္းေတြ မျဖစ္ပါေစနဲ႕ဆိုျပီး ရင္တထိတ္ထိတ္နဲ႕ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္က စစ္ေဆးၾကည့္ေတာ့ ဒီတစ္ခါ ပင့္အိမ္ၾကြဖို႕ အလွည့္က်တဲ့ ရဟန္းေတြကေတာ့ ဂိုဏ္း၀င္ဆိုးသြမ္းတဲ့ ရဟန္းေတြပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ သူေ႒းလည္း ေတာ္ေတာ္စိတ္ပ်က္သြားတယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ့စည္းကမ္းမို႕ ဘယ္လိုမွျငင္းပယ္မရဘဲ ျပန္လာခဲ့ရတယ္။ ဆြမ္းဖိတ္တဲ့ရက္ေရာက္ေတာ့ ၾကြလာတဲ့ရဟန္းေတြကို အစကတည္းက အျမင္မၾကည္ေတာ့ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ခရီးဦးမၾကိဳမိဘူး။ အဲဒါကို သည္းမခံႏိုင္တဲ့ ဂိုဏ္းရဟန္းေတြက ငါတို႕ကို သူ႕အိမ္ဖိတ္ျပီး အရွက္ခြဲတယ္ဆိုကာ ရန္ျငိွဳးဖြဲ႕ျပီး အဲဒီတကာသူေ႒းကို ဒုကၡေပးတဲ့အထိပါပဲ။

အဲဒီေနရာမွာ ဆရာေတာ္အရွင္ဇ၀န သတိေပးဆံုးမသြားတာက ရဟန္းတစ္ပါးဟာ အက်င့္သီလမရွိ ၾကည္ညိုစရာမေကာင္းေအာင္ က်င့္ၾကံေနထိုင္ေနေပမယ့္ သာသနာေတာ္ရဲ႕ သကၤန္းကို ဆင္ျမန္းထားတယ္ဆိုရင္ပဲ သူဟာ ဘုရားရဲ႕သားေတာ္ သာသနာရဲ႕ သံဃာအေပါင္းကို ကိုယ္စားျပဳျပီးသား ျဖစ္ေနပါတယ္တဲ့။ အဲဒီေတာ့ သူဟာ ဘယ္လိုအက်င့္သီလပဲရွိရွိ အဲဒါက သူ႕ကိစၥပါ။ အဲဒါကိုမွ ကိုယ္က သူကရဟန္းျဖစ္ျပီး အက်င့္သီလနဲ႕ မျပည့္စံုလို႕ မရိုမေသသြားဆက္ဆံမိရင္ ကိုယ္ပဲ ငရဲေရာက္မွာပါ။ အဲဒါကိုမွ ကိုယ္က သူဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ေနပါေစ။ သူဟာ သံဃာအားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳထားတဲ့ သံဃာတစ္ပါးျဖစ္လို႕ သံဃာ့ဂုဏ္ကို ရည္ညႊန္းျပီး ျပဳစုလွဴဒါန္းရင္ ပံုမွန္သံဃာတစ္ပါးကို လွဴဒါန္းရသလိုပဲ အက်ိဳးမ်ားပါလိမ့္မယ္တဲ့။ အဆိုးရြားဆံုးေျပာရရင္ သကၤန္း၀တ္ထားတဲ့ သံဃာဟာ သံဃာအတုအေယာင္တစ္ပါးပင္ ျဖစ္ေနပါေစ။ ကိုယ္က သံဃာဂုဏ္ကိုသာ ရည္မွန္းျပီး ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းရင္ တကယ္အက်ိဳးမ်ားပါတယ္တဲ့။

အေပၚကပံု၀တၳဳမွာ ပင့္ဖိတ္တဲ့သူေ႒းကသာ စိတ္ထားတတ္လို႕ သံဃာ့ဂုဏ္ကို ရည္စူးျပီး လွဴဒါန္းခဲ့ရင္ ႐န္ျငွိဳးဖြဲ႕ဒုကၡေပးျခင္းေတြ မခံရတဲ့အျပင္ သံဃာကိုဆြမ္းကပ္တဲ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဆြမ္းကုသိုလ္ကို အျပည့္အ၀ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ အလွဴခံရဟန္းဟာ အက်င့္သီလျပည့္စံုသည္ျဖစ္ေစ၊ မျပည့္စံုသည္ျဖစ္ေစ၊ ရဟန္းအစစ္ျဖစ္ေစ၊ အတုအေယာင္ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္က အဲဒါေတြကို သိသည္ျဖစ္ေစ၊ မသိသည္ျဖစ္ေစ၊ ဘယ္သို႕၊ ဘယ္၀ါ ဆင္ျခင္ျခင္း မျပဳၾကဘဲ သံဃာ့ဂုဏ္ကိုသာ ရည္မွန္းျပီး လွဴဒါန္းၾကရင္ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ မ်ားလွပါတယ္လို႕ ေဟာၾကားထားတာ နာယူဖူးပါတယ္။ ဟုိတစ္ေလာက ဖတ္လိုက္ရတဲ့ ပို႕စ္ေလးတစ္ခုထဲမွာ ရဟန္းေတြကို ပြဲလမ္းသဘင္ေတြမွာ ျမင္ေတြ႕ေနရတာ မဟုတ္လွဘူး။ မင္းၾကီးသတိေပးေတာ္မူပါဆိုျပီး မူးမတ္ေတြက ေလွ်ာက္ထားၾကေတာ့ ဘုရင္မင္းၾကီးက ရဟန္းေတြဟာ မ်ားျပားလွတဲ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကို ေစာင့္ထိန္းရင္း တရားပိ႗ကတ္ေတာ္ေတြကို ဖတ္မွတ္ရတာ မ်ားျပားလွပါတယ္။ ငါကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကေတာ့ ရဟန္းေတာ္ေတြ မိန္းမ မယူဘဲေနၾကတဲ့ အက်င့္သီလတစ္ခုနဲ႕တင္ ၾကည္ညိုေလးစားစရာ ေကာင္းေနပါျပီဆိုျပီး ျပန္လည္ေျဖရွင္းေပးေတာ္မူပါတယ္။ 



ပုထုဇဥ္အခ်င္းခ်င္း စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ကိုယ္ေတာင္မွ စာေမးပြဲေလးတစ္ခုျပီးရင္ စိတ္ေရာ၊ လူေရာ ပင္ပန္းလြန္းလို႕ အနားယူလို႕မဆံုး ျဖစ္ၾကရတာ။ ပုထုဇဥ္ရဟန္းသံဃာေတြမွာ မ်ားေျမာင္လွတဲ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကို ေစာင့္ထိန္းရတဲ့အျပင္ တရားပိ႗ကတ္ေတာ္ေတြကိုလည္း တစ္ဖက္မွာ မကုန္ဆံုးႏိုင္ေအာင္ မနားမေန က်က္မွတ္ေလ့လာေနရတာပါ။ တစ္ခါတစ္ေလ ပြဲလမ္းသဘင္ၾကည့္မိရံုနဲ႕ ဒီရဟန္း အက်င့္သီလမရွိဘူးဆိုျပီး မရိုမေသမျပဳသင့္ပါဘူး။ ရဟန္းေတြက အဲဒီလိုေသးငယ္တဲ့အမွုေတြကို အာပတ္(အျပစ္) ေျဖလိုက္ရင္ ေျပေပ်ာက္သြားတတ္ပါတယ္။ ျပစ္မွားမိတဲ့ကိုယ္ကသာ ငရဲမွာ ေက်ာက္ဆူးခ်မိသလို ျဖစ္ေနေတာ့မွာပါ။ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ စာသင္သား ရဟန္း၊ သံဃာ၊ ကိုရင္၊ ဦးဇင္းေလးေတြ က်က္မွတ္ျပဳစုထိန္းသိမ္းေပးၾကလို႕သာ တရားရဲ႕အရသာကို ခံစားေနႏိုင္ၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းသံဃာတစ္ပါးရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးဟာ ၾကီးမားလွပါတယ္။ 

ခိုင္ခိုင္

No comments:

Post a Comment