Monday, June 20, 2011

ေသဖို႕ အဆင့္သင့္ျဖစ္ျပီလား

လူသားမွန္သမွ် ပုခက္ႏွင့္ေ၀းျပီး အသက္ၾကီးလာသည္ႏွင့္အမွ် သုႆာန္ႏွင့္ကား နီးသထက္နီး လာခဲ့ရေလျပီ။ ေသျခင္းတရားကို မည္သည့္စစ္တပ္ႏွင့္စုျပီး ခံေသာ္လည္း လြတ္ဖို႕ရာမရွိပါေခ်။ ထို႕ေၾကာင့္လည္း ရွင္ေတာ္ဗုဒၶက ပ႗ိစၥသမုပၸါဒ္တြင္ ဇာတိဟူေသာ ပ႗ိသေႏၶေနျခင္း(ျဖစ္ျခင္း) ရွိခဲ့လွ်င္ စုတိဟူေသာ ေသျခင္း(ပ်က္ျခင္း) ျဖစ္ရမည္မွာမလြဲဟု ေဟာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
          “ပုထုဇဥ္တို႕ မသိႏိုင္ေသာအရာငါးမ်ိဳး”
          ဇီ၀ိတံ ဗ်ာဓိ ကာေလာစ၊ ေဒဟနိေကၡပနံဂတိ -
          ဟူေသာ ေဒသနာအတိုင္း ပုထုဇဥ္တို႕ ၾကိဳတင္မသိႏိုင္ေသာ အရာငါးမ်ိဳးတြင္ ေသျခင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာအရာက ငါးမ်ိဳးလံုး ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ဟု ေျဖပါမည္။ ၄င္းငါးမ်ိဳးမွာ -
၁) ဘယ္အသက္အရြယ္မွာ ေသမည္ဟု မသိႏိုင္ျခင္း
၂) ဘယ္အနာေရာဂါႏွင့္ ေသမည္ဟု မသိႏိုင္ျခင္း
၃) နံနက္၊ ေန႕လည္၊ ည ဘယ္ကာလမွာ ေသမည္ဟု မသိႏိုင္ျခင္း
၄) ဘယ္သၤခ်ိဳင္းမွာ ခ်မည္ဟု မသိႏိုင္ျခင္း
၅) ငရဲ၊ တိရစၦာန္၊ ျပိတၱာ၊ လူ၊ နတ္၊ ဘယ္ဘံုေရာက္မည္ဟု မသိႏိုင္ျခင္းတို႕ ျဖစ္ေပသည္။

          ထုိ႕ေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶက ေကြးေသာလက္မဆန္႕ခင္၊ ဆန္႕ေသာလက္ မေကြးခင္ ေသျခင္းတရားသည္ ရုတ္တရက္ ဆိုက္ေရာက္လာႏိုင္သည္ ဟူ၍၄င္း၊ မရဏံ ေမ ဓု၀ံ၊ ဇီ၀ိတံ ေမ အဓု၀ံ၊ “ငါ့အား ေသျခင္းတရားသည္ အျမဲရွိ၏။ ငါ့အား အသက္ရွင္ျခင္းသည္ အျမဲမရွိ” ဟူ၍၄င္း ေဟာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ - မိမိကိုယ္ကိုသာလွ်င္ မိမိကိုးကြယ္အားထားရာဟူေသာ ေဒသနာေတာ္၏ တိက်မွန္ကန္မွုကို အသက္ရွင္ေနထိုင္စဥ္ကထက္ ေသခါနီးအခ်ိန္တြင္ ပို၍သိလာႏိုင္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္လည္း မန္လည္ဆရာေတာ္ၾကီးက မဃေဒ၀တြင္ -
ေရေဘးမီးေဘး၊ ျပည္ပ်က္ေဘးကား၊ ဆယ္ေရးတစ္ေရး၊ ကယ္ႏိုင္ေသး၏၊ အိုေဘးနာေဘး ေသျခင္းေဘး ဟု၊ ဤေဘးသံုးပါး၊ လြန္ၾကီးမားက၊ သားႏွင့္အမိ၊ ျဖစ္တံုဘိလည္း၊ မ်က္စိေအာက္တြင္၊ ရင္ခြင္တင္လွ်က္၊ သက္ပင္ေရးပိုင္၊ မကယ္ႏိုင္ဘူး၊ လက္မွိုင္ခ်ကာ၊ ေနရစြာရွင့္ - ဟု စပ္ဆိုေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

          ဤမွ်ထိ ဖတ္ရွဳမိလွ်င္ စာရွဳသူမ်ားအေနျဖင့္ ေသနည္းကို မိမိကိုယ္တိုင္ ေစာေစာစီးစီး ေလ့လာသင္ယူမွ ျဖစ္မည္ဟူေသာအသိကို ရရွိႏိုင္ျပီ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ေသနည္းကို ငယ္သည္၊ ၾကီးသည္မဟူ ယခု ေဆာင္းပါးဖတ္ျပီးသည္ႏွင့္ ယခုပင္ ေလ့က်င့္ပါေတာ့ဟု ေမတၱာေရွ႕ထား၍ တိုက္တြန္းခ်င္ပါသည္။ ေသနည္းသင္ယူၾကမည့္ သူမ်ားအေနႏွင့္ ေဖာျပပါအခ်က္သံုးခ်က္ကို ၾကိဳးစားေလ့က်င့္ ထားၾကဖုိ႕သာလိုပါသည္။
၁) မရဏာႏုႆတိဘာ၀နာကို သတိရတိုင္း ပြားပါ။
၂) ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၏ ဆိုးက်ိဳးအျပစ္မ်ားကို သိေအာင္ၾကိဳးစား၍ မိမိသႏၱာန္မွာ အျဖစ္နည္းေအာင္ အားထုတ္ပါ။
၃) ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ ဘယ္အရာႏွင့္ ေသမည္ကို ဆံုးျဖတ္ျပီး ၾကိဳတင္ေလ့က်င့္ပါ။

          * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

ဗာရာဏသီျပည္မွာ ျဗဟၼဒတ္မင္း စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့အခ်ိန္ ျမိဳ႕တံခါးအနီးမွာ ပုဏၰားမိသားစု ေျခာက္ေယာက္ရွိၾကတယ္။ ပုဏၰားၾကီး၊ ပုေဏၰးမၾကီးရယ္၊ သားရယ္၊ ေခြ်းမရယ္၊ သမီးရယ္၊ ကြ်န္မေလးရယ္ေပါ့။ ကြ်န္မေလးကိုလည္း သမီးတစ္ေယာက္လို သေဘာထားေတာ့ မိသားစုလိုပဲ ျဖစ္ေနတာေပါ့။ မိသားစုအားလံုးကို ပုဏၰားၾကီးက မရဏာႏုႆတိဘာ၀နာကို ပြားမ်ားခိုင္းထားတယ္။
          သူကိုယ္တိုင္လည္း အျမဲပြားမ်ားတယ္။ ပရိသတ္မ်ားလည္း ပြားမ်ားတတ္ေအာင္ သင္ေပးခဲ့ပါမယ္။ အားလံုး လိုက္ဆိုပါ။
          မရဏံ ေမ ဓု၀ံ၊ ဇီ၀ိတံ ေမ အဓု၀ံ။
ေမ - ငါ့အား၊ မရဏံ - ေသရျခင္း သေဘာသည္ ဓု၀ံ - အျမဲရွိ၏၊ ေမ - ငါ့အား၊ ဇီ၀ိတံ - အသက္ရွင္၍ ေနရျခင္းသေဘာသည္၊ အဓု၀ံ - အျမဲမရွိ။
          ျမန္မာလို လိုက္ဆိုပါဦး။
ငါ့အားေသရျခင္း သေဘာသည္ အျမဲရွိ၏။
ငါ့အား အသက္ရွင္၍ ေနရျခင္း သေဘာသည္ အျမဲမရွိ။

  အဲဒါေလးကို သတိရတဲ့အခါတိုင္း စိတ္ထဲကေန ရြတ္ဆိုပြားမ်ားေနပါ။ ပုဏၰားၾကီးတို႕ မိသားစုလည္း အဲဒီလို ပြားမ်ားလာၾကတာ ႏွစ္အေတာ္ ၾကာသြားၾကျပီေပါ့။ တစ္ေန႕ေတာ့ သားအဖႏွစ္ေယာက္ လယ္ထဲက အမွိုက္စေတြ စုျပီး မီးရွိဳ႕ၾကတယ္။ ထြက္လာတဲ့ မီးခိုးေတြက ေတာင္ပို႕ေပါက္ထဲ ေလသင့္ေတာ့ ၀င္ကုန္တယ္။ ေတာင္ပို႕ထဲမွာေနတဲ့ ေျမြေဟာက္က ေဒါသျဖစ္သြားတယ္။
          “ငါ့ကုိ မီးခိုးမႊန္ေအာင္ လုပ္တဲ့သူ၊ ေသေပေတာ့” ဆိုျပီး ေတာင္ပို႕ထဲက ထြက္လာျပီး ပုဏၰားၾကီးရဲ႕သား ေျခေထာက္ကို ေပါက္လိုက္တယ္။ အဆိပ္ျပင္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တံုးခနဲလဲျပီး ခ်က္ခ်င္းေသသြားတယ္။ သားေသတာကို ျမင္လိုက္တာနဲ႕ ပုဏၰားၾကီးက ေသျခင္းသေဘာတရားရွိတဲ့ အရာဟာ ေသရတာပဲ၊ ပ်က္စီးျခင္း သေဘာတရားရွိတဲ့ အရာဟာ ပ်က္စီးရတာပဲ။

          ငါ့အား ေသရျခင္းသေဘာသည္ အျမဲရွိ၏။ ငါ့အား အသက္ရွင္၍ ေနရျခင္းသေဘာသည္ အျမဲမရွိလို႕ ပြားမ်ားရင္း သားအေလာင္းကို မီးသျဂၤိဳလ္ရေအာင္ ထင္းေတြရွာျပီး ခ်က္ခ်င္းျပင္ဆင္တယ္။ တစ္ခ်က္မွ မ်က္ႏွာမညွိဳးဘူး။ မရဏာႏုႆတိ ဘာ၀နာရဲ႕ စြမ္းရည္ေပါ့။ ျပင္ဆင္ျပီးတာနဲ႕ အိမ္ဘက္သြားမယ့္ လူၾကံဳတစ္ေယာက္ကုိ မွာလိုက္တယ္။
          ပုေဏၰးမၾကီးနဲ႕ မိသားစုအားလံုး ပန္းနံ႕သာ လက္ဆြဲျပီး လယ္ထဲကုိ လိုက္လာၾကပါ။ ထမင္းကိုလည္း တစ္ေယာက္စာသာ ထုပ္ခဲ့ပါ ဆိုတဲ့ အမွာစကားကို ၾကားရေတာ့ ေျပာလာသူကို တစ္ခ်က္ပဲ ျပန္ေမးလိုက္တယ္။ “အခုမွာလိုက္သူဟာ ပုဏၰားၾကီးလား၊ သားၾကီးလား” တဲ့။ လူၾကံဳက “ပုဏၰားၾကီးက မွာလိုက္တာပါ” လို႕ေျဖလိုက္တာနဲ႕ ပုေဏၰးမၾကီးက သိသြားျပီ။ “ယေန႕ ငါ့သားေတာ့ ဆံုးရွာျပီ” လို႕။

ေသတာမငိုေသာ မိသားစု
          မိသားစုအားလံုးကို သားေသေၾကာင္း အသိေပးေျပာၾကားျပီး မီးသျဂိၤဳလ္ဖို႕ ထြက္လာခဲ့ၾကတယ္။ ထမင္းကလည္း တစ္ေယာက္စာသာ ထုပ္လို႕ေပါ့။ လယ္ထဲေရာက္ေတာ့ အေလာင္းေဘးမွာ ၀ိုင္းထိုင္ျပီး တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္စြာ မရဏာႏုႆတိဘာ၀နာကို ပြားမ်ားၾကတယ္။ ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ေအာ္ဟစ္ငိုဖို႕ ေနေနသာသာ မ်က္ရည္ေတာင္ မလည္ၾကပါဘူးတဲ့။ ဘာ၀နာပြားျပီးတာနဲ႕ သားအေလာင္းကို မီးသျဂိၤဳလ္ၾကတယ္။

          သူတို႕ရဲ႕ မရဏာႏုႆတိဘာ၀နာ တန္ခိုးေၾကာင့္ သိၾကားမင္းေတာင္ မေနႏိုင္ဘဲ တာ၀တိံသာက ဆင္းလာျပီး ခရီးသြားအေယာင္ေဆာင္ကာ ပုဏၰားၾကီးကို စေမးတယ္။
“အသင္ပုဏၰားၾကီးတို႕ မိသားစု ဘာလုပ္ေနၾကတာပါလဲ” တဲ့။
 “လူေသအေလာင္းကို မီးသျဂိၤဳလ္ေနၾကတာပါ”
 “ကြ်ႏု္ပ္ေတာ့ လူေသ မီးရွဳိ႕တယ္လို႕ မထင္ဘူး၊ သားေကာင္တစ္ေကာင္ကို မီးရွိဳ႕တယ္လို႕ပဲ ထင္တယ္”
  “မဟုတ္ပါဘူး ခရီးသြားၾကီး။ လူေသေကာင္ကို မီးရွိဳ႕တာပါ”
   “လူေသဆိုရင္လည္း အဲဒီေသတဲ့သူဟာ သင္တို႕ရဲ႕ ရန္သူျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္”
    “ရန္သူမဟုတ္ပါဘူး၊ ကြ်ႏ္ုပ္ရဲ႕ သားၾကီးပါ”
     “သားဆိုရင္လည္း မုန္းစရာေကာင္းတဲ့ သားျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္”
     “မဟုတ္ပါဘူး၊ လိမၼာျပီး အလြန္ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ သားတစ္ေယာက္ပါ”
     “ဒါဆိုရင္ ဖခင္ျဖစ္တဲ့သင္ဟာ ဘာျဖစ္လို႕ မငိုတာလဲ”
     “မိတ္ေဆြ၊ ေျမြဟာ အေရေဟာင္းကိုစြန္႕ျပီး လိုရာသြားသကဲ့သုိ႕ ကြ်ႏ္ုပ္သားသည္လည္း ဘ၀ေဟာင္းကိုစြန္႕၍ ဘ၀သစ္သို႕ သြားခဲ့ေလျပီ။ ဤရုပ္ကလာပ္သည္ ဘာမွ်အသံုးမက်ေတာ့ေပ။ ေသလြန္သြားသူအတြက္ ငိုေၾကြးလို႕ ကြ်ႏ္ုပ္အတြက္ ဘာအက်ဳိးရွိမွာလဲ၊ ကြ်ႏ္ုပ္တို႕က ငိုေၾကြးေနေသာ္လည္း ဘ၀တစ္ပါးေရာက္သြားသူက ဘာမွမသိေတာ့ေပ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ မငိုေၾကြးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္မိတ္ေဆြ”
      “အင္း… ေတာ္ပါေပတယ္၊ ေတာ္ပါေပတယ္” ဟုေျပာကာ ပုေဏၰးမၾကီးဘက္ လွည့္ေမးျပန္ပါတယ္။

      “အစ္မၾကီးနဲ႕ ခုေသသြားသူဟာ ဘာေတာ္ပါသလဲ”
      “ကြ်န္မ၀မ္းမွာ ဆယ္လလြယ္ျပီး ေမြးခဲ့ရတဲ့ သားအရင္းပါ”
      “သားအရင္းေသတာေတာင္ မ်က္ရည္တစ္စက္မက်တာ ဘယ္လိုေၾကာင့္ပါလဲ”
      “ခရီးသြားၾကီး ကြ်န္မသားဟာ ကြ်န္မကမေခၚဘဲနဲ႕ ဒီဘ၀ထဲကုိ ေရာက္လာတာပါ၊ အခုလည္း ကြ်န္မကမႏွင္ဘဲ သူ႕ဟာသူ ဘ၀တစ္ပါးကို ျပန္သြားခဲ့ပါျပီ၊ အဲဒီလို မေခၚဘဲနဲ႕လာ၊ မႏွင္ဘဲနဲ႕ ျပန္သြားသူတစ္ေယာက္အတြက္ ကြ်န္မငိုေနလို႕ ဘာမွအက်ိဳးမရွိပါဘူး” လို႕ေျဖလိုက္ေတာ့ သိၾကားမင္းလည္း တအံ့တၾသျဖစ္ျပီး ေသသူရဲ႕ ႏွမကုိေမးျမန္းပါတယ္။
      “တူမနဲ႕ေသသူ ဘာေတာ္ပါသလဲ”

      “ေမာင္ႏွမေတာ္ပါတယ္”
      “ဒါဆိုရင္ ကိုယ့္အစ္ကုိ တစ္ေယာက္ေသတာ ဘာျဖစ္လို႕ မငိုတာလဲ”
      “ဦးၾကီး ေသသူအတြက္ ငိုေၾကြးျပီး မစားႏိုင္၊ မေသာက္ႏိုင္ျဖစ္ရင္ ပိန္လွီျပီး ေရာဂါရတာပဲ ရွိမွာေပါ့၊ ေသသူအတြက္ေရာ ငိုသူအတြက္ေရာ ဘာမွ အက်ိဳးမရွိပါဘူး ကြ်န္မနဲ႕ စပ္ဆိုင္သမွ် ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြက ကြ်န္မငိုေၾကြးတာ ၾကည့္ျပီး စိတ္ဆင္းရဲတာပဲ ရွိမွာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ မငိုေၾကြးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္”
သိၾကားမင္းကေတာ့ အံ့ၾသျပီးရင္း အံ့ၾသရင္းေပါ့။ တစ္ခါ ေသသူရဲ႕ မယားျဖစ္သူဘက္ လွည့္ျပီး -
 “ဒီဘက္က တူမနဲ႕ေသသူနဲ႕ေရာ ဘာေတာ္ပါသလဲ”

  “ကြ်န္မကို လုပ္ကုိင္ေကြ်းေမြးေနတဲ့ ခင္ပြန္းျဖစ္ပါတယ္”
  “ကိုယ့္ခင္ပြန္း လင္သားတစ္ေယာက္ ေသတာေတာင္ ဘာ့ေၾကာင့္ မငိုေၾကြးတာလဲ”
  “ေကာင္းကင္က လမင္းကိုယူေပးဖို႕ ေျပာျပီး ငိုေၾကြးတဲ့ ကေလးရယ္၊ ေသသူကို အာရံုျပဳျပီး ငိုေၾကြးတဲ့ သူရယ္ဟာ အတူတူပါပဲ၊ ဘာမွ အက်ိဳးမရွိပါဘူး၊ ဒါ့ေၾကာင့္ မငိုေၾကြးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္”
   “ဒီဘက္က တူမကေရာ ေသသူနဲ႕ ဘာေတာ္ပါသလဲ”

   “ေသသူဟာ ကြ်န္မရဲ႕ သခင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္”
   “သခင္တစ္ေယာက္ ေသတာကို ဘာေၾကာင့္ မငိုေၾကြးရတာလဲ၊ အသင့္အေပၚမွာ ႏွိပ္စက္ကလူျပဳခဲ့တဲ့သူ ျဖစ္ေနလို႕မ်ားလား”
    “အမွုလုပ္ေတြအေပၚ ေမတၱာ၊ ကရုဏာနဲ႕ ေစာင့္ေရွာက္သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္၊ မငိုေၾကြးရတာကေတာ့ အစိတ္စိတ္အမႊာမႊာ ကြဲသြားတဲ့အိုးဟာ ဘယ္လိုမွ အေကာင္းျပန္မျဖစ္ေတာ့သလို ေသသူအတြက္ ငိုေၾကြးေနလို႕လည္း အသက္ျပန္ရွင္ႏိုင္ေတာ့တာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဒါ့ေၾကာင့္ အပိုအလုပ္ျဖစ္တဲ့ ငိုေၾကြးျခင္းအလုပ္ကို မလုပ္တာျဖစ္ပါတယ္”

     အဲဒီအခါမွာ သိၾကားမင္းဟာ သာဓုသံုးၾကိမ္ေခၚျပီး “သင္တို႕ရထားတဲ့ တရားကို နားေထာင္ခ်င္လို႕ လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္၊ ငါဟာ နတ္တို႕ရဲ႕ အရွင္သိၾကားမင္းပါ၊ သင္တို႕သားဟာလည္း နတ္ျပည္ကို ေရာက္ေနခဲ့ပါျပီ။ သင္တို႕လည္း ယေန႕ကစျပီး ၀မ္းေရးအတြက္ ဘာမွမပူၾကပါနဲ႕ေတာ့၊ သင္တို႕မိသားစုအတြက္ တစ္သက္စာ ရတနာမ်ားကို ေပးခဲ့ပါ့မယ္၊ အက်ိဳးၾကီးလွတဲ့ မရဏာႏုႆတိဘာ၀နာကို ဆက္လက္ပြားမ်ားျပီး ဒါနလည္း ျပဳၾကပါ၊ သီတင္းသီလလည္း ေဆာက္တည္ၾကပါ” လို႕မွာၾကားျပီး နတ္ျပည္ကို ျပန္ၾကြသြားခဲ့ပါတယ္။

မရဏာႏုႆတိဘာ၀နာ
မရဏာႏုႆတိဘာ၀နာဆိုသည္မွာ မိမိ၏ေသျခင္းတရားကို အဖန္ဖန္အမွတ္ရျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရွိပါသည္။ ပြားမ်ားနည္းမွာ ငါသည္ေသရေတာ့မည္၊ အခ်ိန္ပိုင္းသာ လိုေတာ့သည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ငါ့အား ေသျခင္းတရားသည္ အျမဲရွိ၏၊ ငါ့အား အသက္ရွင္၍ ေနရျခင္းသည္ အျမဲမရွိဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ငါသည္ တစ္ရက္ကုန္သည္ႏွင့္ ေသဖို႕ရာ တစ္ရက္နီးသြားပါေပါ့လား ဟူ၍လည္းေကာင္း အသုဘရုပ္အေလာင္းမ်ားကို ျမင္ေသာအခါ၌ ငါသည္ဤသူကဲ့သို႕ တစ္ေန႕တြင္ဧကန္မုခ် ေသဆံုးရမွာပါလား ဟူ၍လည္းေကာင္း ပြားမ်ားႏိုင္ပါသည္။ ဤမရဏာႏုႆတိဘာ၀နာ ပြားမ်ားျခင္းအတြက္ လက္ငင္းရရွိမည့္ အက်ိဳးတရားမ်ားမွာ ေသျခင္းတရားကို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ရင္ဆိုင္ရဲျခင္း၊ ကုသိုလ္တရားကို ျမန္ျမန္ျပဳလုပ္ျဖစ္ျခင္း၊ အကုသိုလ္ အလုပ္မ်ားကို ေရွာင္ရွားႏိုင္ျခင္းတို႕ ျဖစ္ေပသည္။
မရဏာႏုႆတိဘာ၀နာ ပြားမထားလွ်င္၊ လူျဖစ္ေစ၊ ရဟန္းျဖစ္ေစ ေသျခင္းတရားႏွင့္ နဖူးေတြ႕၊ ဒူးေတြ႕ ရင္ဆိုင္ရေသာအခါ ေသျခင္းတရားကို ေၾကာက္ရြ႕ံထိတ္လန္႕ေသာ ေဒါသစိတ္ျဖင့္ ေသရတတ္ပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ ေသခါနီးမွာ ေၾကာက္ရြ႕ံထိတ္လန္႕စိတ္မျဖစ္ဖို႕ ေသနည္းသင္တန္း တက္ရပါမယ္။ အေသျပင္ထားရပါမယ္။ အေသအေနနဲ႕ မရဏာႏုႆတိ ဘာ၀နာကို ပြားမ်ားထားရပါမယ္။ ေသျခင္းတရားကို အဖန္ဖန္အမွတ္ရျခင္းကို မရဏာႏုႆတိ ဘာ၀နာလို႕ ေခၚပါတယ္။ မသာတစ္ေခါက္၊ ေက်ာင္းဆယ္ေခါက္ ဆိုတဲ့ စကားကေလးက မရဏာႏုႆတိဘာ၀နာ ေကာင္းက်ိဳးဘယ္ေလာက္မ်ားတယ္ဆိုတာ တိုင္းတာျပျခင္းပါပဲ။
အဲဒီစကားရဲ႕လိုရင္း အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ေက်ာင္းကိုဆယ္ေခါက္သြားျပီး ဒါနျပဳျခင္း၊ သီလေဆာက္တည္ျခင္း ကုသိုလ္ထက္ မသာတစ္ေခါက္ လိုက္ပို႕ရင္း ပြားမ်ားလိုက္တဲ့ မရဏာႏုႆတိ ဘာ၀နာကုသိုလ္က ပိုသာတယ္လို႕ ေျပာတာပါပဲ။ မရဏာႏုႆတိ ဘာ၀နာပြားမ်ားသူဟာ ေသျခင္းတရားနဲ႕ ရင္ဆိုင္တဲ့အခါ မတုန္မလွုပ္ မေၾကာက္မလန္႕ ေတာ့ပါဘူး။

          ေသျခင္းတရားကို ရဲရဲရင့္ရင့္ ရင္ဆိုင္သြားပါတယ္။ အဲဒါဟာ မရဏာႏုႆတိ ဘာ၀နာပြားမ်ားျခင္းရဲ႕ ပထမဆံုးေကာင္းက်ိဳးပါ။ ဒုတိယေကာင္းက်ိဳးကေတာ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမွု ျပဳခြင့္ၾကံဳလာျပီဆိုရင္ အခ်ိန္မဆြဲေတာ့ပါဘူး။ ခ်က္ခ်င္း ျပဳျဖစ္ပါတယ္။ တတိယေကာင္းက်ိဳးကေတာ့ မေကာင္းမွု အကုသိုလ္မွန္သမွ်ကို မၾကံျဖစ္၊ မေျပာျဖစ္၊ မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။
          မေကာင္းမွု အကုသိုလ္ေတြၾကံရင္း၊ ေျပာရင္းလုပ္ရင္းနဲ႕ ေသသြားရင္ ကိုယ္က်ိဳးနည္းရခ်ည္ရဲ႕ ဆိုျပီး အကုသိုလ္ကို ေၾကာက္တဲ့ ၾသတၱပၸဆိုတဲ့ သူေတာ္ေကာင္း တရားၾကီး ၀င္ေရာက္လာလို႕ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသူေတာ္ေကာင္းတရားၾကီးဟာ မရဏာႏုႆတိ ဘာ၀နာေၾကာင့္ ထင္ထင္ရွားရွား ေရာက္လာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ မရဏာႏုႆတိ ဘာ၀နာပြားမ်ားျခင္းရဲ႕ စတုတၳေကာင္းက်ိဳးကေတာ့ နတ္ရြာသုဂတိကို အလြယ္တကူ ေရာက္ႏိုင္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

          နိဂံုးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ မွာခ်င္သည္မွာ ေသေဘးဟူသည္ ေရွာင္၍လြတ္ႏိုင္ေသာအရာ မဟုတ္၊ မလြတ္ႏိုင္မည့္အတူ လာမယ့္ေဘးကို ေျပးေတြ႕ရဲေအာင္ အေသျပင္ၾကဖို႕အေၾကာင္း တိုက္တြန္းရင္း “အေသျမတ္ခ်င္ ေသနည္းသင္” ဟူေသာ ေဆာင္းပါးကို အဆံုးသတ္လိုက္ရပါသည္။
          ကုသိုလ္အလုပ္ဆိုတာ
          ဘယ္သူမဆိုလုပ္ရမွာ ပ်င္းၾကတယ္။
          မလုပ္ခ်င္ေပမယ့္ ေပျပီးလုပ္ရတယ္။
          အကုသိုလ္က်ေတာ့
          ဘယ္သူမဆို မတိုက္တြန္းရဘူး။
          လုပ္ခ်င္ေနၾကတယ္။
          အကုသိုလ္အလုပ္ဆိုတာ လုပ္ခ်င္ေပမယ့္
          ေပျပီးမလုပ္ဘဲ ေရွာင္ေနရမယ္။
မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး

သံေ၀ဂရဖြယ္ စာသားတခ်ိဳ႕
        ေနာက္ဆံုးေတာ့ အေလာင္းကို မီးသၿဂိဳဟ္စက္ ထဲ ထည့္လိုက္မယ္ . . . ေခါင္းတိုင္က အေငြ႕တလူလူ ထြက္လာမယ္ . . . ခဏေနရင္ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အသြင္သ႑န္ ကေန “ျပာအိုး” တစ္အိုးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ေရာက္ရွိသြားရပါေတာ့တယ္ . . .

          အသုဘစင္ေပၚမွာ ၿငိမ္သက္စြာ လဲေလ်ာင္းေနတဲ႔ ကိုယ့္ကို လူအမ်ားက ေဘးကေန၀ိုင္းၿပီး ၾကည့္ေနတာ/ၿပီးရင္ မီးသၿဂၤ ိဳဟ္စက္ထဲ ထိုးသြင္းခံလိုက္ရတာ/ “ငါ” ဆိုတာ ဒီေလာကႀကီးထဲကေန အၿပီးအပိုင္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားတာ။

ကိုယ့္ကိုယ္ကို “ငါ” ထင္ေနတဲ႔ ဘ၀ကေန “ငါ” မဟုတ္တဲ႔ အ႐ိုးျပာအုိး တစ္အိုး အျဖစ္နဲ႕ နိဂုံး ခ်ဳပ္ရမွာပါလား . . .

ေတြးၾကည့္ရင္ လူေတြရဲ႕ ဘ၀က အရမ္းသနားဖို႕ ေကာင္းပါတယ္။ လူဆိုတာ ေမြးဖြားလာၿပီး တစ္ေန႕က်ရင္ ေသၾကရမွာဘဲ ဆိုတာ သိေနပါရက္နဲ႕ ေသျခင္း ကို ထိတ္လန္႔ ေနၾကရတဲ႔ ဘ၀။ ေသျခင္း တရားကို ေန႕စဥ္နဲ႕ အမွ် တိုက္ခိုက္ေနၾကရတဲ႕ ဘ၀။ ေသေတာ့ ေသၾကမွာဘဲ . . ဒါေပမယ့္ ေစာေစာ မေသ ေအာင္ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႕ အားထုတ္ေနၾကရတဲ႔ ဘ၀။ ဘယ္လို အားထုတ္ထုတ္/ျငင္းဆန္ဆန္ ၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္း မရဏမင္းရဲ႕ လက္တြင္းကို သက္ဆင္းၾက ရေတာ့တာပါဘဲေလ။

ကၽြန္ေတာ္တို႕တစ္ေတြ အသည္းအသန္ မက်န္းမမာ ျဖစ္ၿပီး ျပန္လည္ “နလံျပန္ထ” လာတဲ့ အခါမ်ားမွာ ေျပာၾကတဲ့ စကားေလး ရွိတယ္ မဟုတ္လား။ “ဒီေတာင္ေတာ့ ေက်ာ္သြားပါၿပီ” တဲ႔။ ဒါေပမယ္ ့လူေတြ အားလံုး ေမ႔ေနၾကတဲ့ အခ်က္က လူတိုင္း လူတုိင္းမွာ “လံုး၀ မေက်ာ္လႊားႏိုင္တဲ႔ ေတာင္တစ္လံုး” စီေတာ့ ရွိေနၾကတယ္ ဆိုတာပါဘဲ။
ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေမြးဖြားလာၿပီးရင္ တစ္ေန႔ ေသၾကမွာဘဲ ဆိုတာကို လက္မခံခ်င္ေပမယ့္လည္း လက္ကို လက္ခံရေတာ့မွာပဲ မဟုတ္လားဗ်ာ။ ေၾကာက္ေနလို႔ ဘာအက်ဳိးရွိမလဲ။ ေၾကာက္ေနေတာ့ေကာ အေသက လြတ္ဦးမွာလား။
ဒီေတာင္က လြတ္ရင္လည္း ေနာက္ထပ္ ေနာက္ထပ္ ေတာင္ တစ္လံုးကေတာ့ ေစာင့္ေနဦးမွာပဲေလ။

          ေသရမွာကို ႏွလံုးသားထဲက သိၿပီး လက္ခံထားတဲ့လူဟာ “ေလာဘလည္း နည္းသြားတယ္၊ ေဒါသလည္း နည္းသြားတယ္ ၊ ကိုယ္က်ဳိး အတၱလည္း နည္းသြား ပါတယ္”။ “လူ႔ဘ၀ရဲ႕ အခ်ည္းအႏွီး ျဖစ္ပံု” (ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဘာမွ မဟုတ္ပံု) ကို သိလိုက္ရတဲ႔အတြက္ “မာန္မာန” ေထာင္လႊားမႈကိုလည္း နည္းပါးသြားေစပါတယ္။

တိုေတာင္းတဲ႔ ဘ၀ခရီးတစ္ကို အတူေလွ်ာက္လွမ္း ေနၾကသူခ်င္း “ကိုယ့္ေလာက္မွ ကံမေကာင္းသူ” “ကိုယ့္ထက္ အင္အားနည္းပါးသူ” “ကိုယ့္ထက္ ႏြမ္းပါးခ်ဳိ႕တဲ႔သူ” ေတြကို ကိုယ့္အိပ္ထဲကေန “တစ္စိတ္ တစ္ဖဲ႔ေလာက္” ကူညီေပးတာဟာ လူ႕ေလာကႀကီး အက်ဳိးကို ေဆာင္ရြက္ေပးေနတာပဲ မဟုတ္လားဗ်ာ။

လမ္းခြဲမွာ ၀မ္းမနည္းၾကပါေစနဲ႕ဟု ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား။


 ေသျခင္းတရား ေန႔စဥ္ပြား
မိမိေသရမည္ကို မၾကာမၾကာ ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္ေပးျခင္းအားျဖင္႔ စိတ္ဓာတ္ကို ပံုမွန္ျဖစ္ေစသည္။ အျမင္မွန္ကန္ေစသည္။ မာန္မာနေလ်ာ႔နည္းေစသည္။ ပ်က္စီးမွဳမ်ိုဳးစံုႏွင္႔ ၾကံဳေတြ႔ရေသာအခါ စိတ္တုန္လွဳပ္မွဳ၊ ေၾကာက္လန္႔မွဳ၊ စိုးရိမ္ေသာက ျဖစ္မွဳမ်ားကို ေလ်ာ႔နည္းေစသည္။
ထို႔ေၾကာင္႔ ေအာက္ပါအတိုင္း မၾကာမၾကာ ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္ပါ။ ။
“ တစ္ေန႔ေန႔တြင္ ငါလည္းေသရမည္။ ငါ႔မိဘမ်ားလည္းေသရမည္။ ငါ႔သား၊ ငါ႔သမီးေတြလည္း ေသရမည္။ ငါ႔သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းေတြလည္း ေသရမည္။ ငါ႔ထက္ၾကီးသူေတြလည္း ေသခဲ႔ျပီ။ ငါနဲ႔ရြယ္တူေတြလည္း ေသေနၾကဆဲ၊ ငါ႔ထက္ငယ္သူေတြလည္း ေသေနၾကတယ္။ “

ရွင္ဇ၀န၏ “အေသျမတ္ခ်င္ ေသနည္းသင္” စာအုပ္မွ  မရဏာႏုႆတိပြားပံု ႏွင့္ ပုဏၰားၾကီးတို႕မိသားစု ဇာတ္လမ္းကို ျပန္လည္ေရြးထုတ္၍ လည္းေကာင္း…
အျပံဳးနဲ႕ၾကိဳဆို၊ အငိုနဲ႕ႏွုတ္ဆက္ ပို႕စ္ကေလးမွ သံေ၀ဂရဖြယ္ စာသားတခ်ိဳ႕ ျပန္လည္ေရြးခ်ယ္ ေကာက္ႏုတ္၍ လည္းေကာင္း…
ေသျခင္းတရား ေန႕စဥ္ပြား သံေ၀ဂစာသားေလးကို ဓမၼပံုတစ္ခုမွလည္းေကာင္း အားလံုးစုေပါင္း၍ မရဏာႏုႆတိဘာ၀နာ ပြားျခင္းေကာင္းမွုအစံုကို ကုသိုလ္အလို႕ငွာ ျပန္လည္ေပါင္းစပ္ မွ်ေ၀ပါသည္။

ခိုင္ခိုင္

No comments:

Post a Comment