Monday, June 27, 2011

ဘာသာကူးေျပာင္းရာ၌ သတိျပဳဖြယ္

ယခုအခါ ကမၻာႏွင့္အ၀န္း ဗုဒၶဘာသာဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမူလာသူမ်ား၊ အစုလုိက္ အျပံဳလုိက္ ဘာသာကူးေျပာင္းသူမ်ား မ်ားျပားလာသျဖင့္ သရဏဂံုအေၾကာင္း ေျခေျချမစ္ျမစ္ တိတိက်က် နားလည္ထားသင့္၏။

ဘုရားလက္ထက္ေတာ္က သရဏံဂံု သံုးပါးျဖင့္ပင္ ရဟန္းျပဳခြင့္ေပးခဲ့၏။ ယခုအခါတြင္လည္း သရဏဂံုသံုးပါးျဖင့္ပင္ သာမေဏျပဳေပးလွ်က္ရွိ၏။ ရြတ္ဆုိရာ၌ မပီသလွ်င္ပင္ သာမေဏမျဖစ္။ ဗုဒၶဘာသာခံယူရာတြင္လည္း ပါဠိဘာသာစကားျဖင့္ ရြတ္ဆုိေဆာက္တည္သင့္ေၾကာင္း အထူးေျပာဖြယ္ရာ မရွိ။ မည္သည့္ဘုရားစာကိုမွ် မရသည့္တုိင္ေအာင္ ဤ “ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ” ကို မျပတ္ေအာက္ေမ့ ရြတ္ဆုိေနျခင္းျဖင့္ ေဘးရန္ကင္းကြာ၍ ခ်မ္းသာစီးပြားမ်ားၾကရသည္မွာ လက္ေတြ႕ျဖစ္ေနၾကေလသည္။ သရဏဂံု ပါဠိမ်ားကို “သေ၀မပါ ကိုးဂါထာ” ဟု လည္းေကာင္း၊ “အရိယာ သာ၀ိတၱိဂါထာေတာ္ၾကီး” ဟု လည္းေကာင္း အထြတ္အျမန္ျပဳၾကရသည္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မျဖစ္ေသးသူကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးေသာ ကုသိုလ္ထက္ ၾကီးေသာ ကုသိုလ္မရွိေၾကာင္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္အျဖစ္ သရဏဂံု ခံယူေဆာက္တည္ထားရုံမွ်ျဖင့္ အပါယ္မက်ႏုိင္ေတာ့ေၾကာင္း ေနရာမ်ားစြာ၌ ေဟာေတာ္မူသကဲ့သို႔ မိစၦာအယူ အစြဲသန္သူသည္ ငရဲႏွင့္ တိရစၦာန္ဘ၀သို႔ မုခ်ကိန္းေသ ေရာက္ရေတာ့မည္ျဖစ္သျဖင့္ မိစၦာဒိ႒ိအယူထက္ ၾကီးေလးေသာ အျပစ္ မရွိေၾကာင္းကိုလည္း ထပ္တလဲလဲ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။

သို႔ရာတြင္ ငါဘုရားရွင္ကိုသာ ဗုဒၶဘာသာကိုသာ ကိုးကြယ္ရမည္၊ အျခားဘာသာ အယူ၀ါဒကို မကိုးကြယ္ရဟု မည္သည့္ေနရာ၌မွ် မိန္႕ၾကားထားျခင္း မရွိေပ။ အေၾကာင္းသင့္ အက်ိဳးသင့္သာ ညႊန္ျပမိန္႕ဆုိေတာ္မူခဲ့သည္။“ငါ့အယူမွ အယူ၊ ငါ့ဘာသာမွ ဘာသာ” ဟု တရားေသ မမိန္႕ဆုိရုံမွ်မက ဘာသာအယူ၀ါဒအမ်ိဳးမ်ိဳးၾကားေနရျပီး မည္သည့္ အယူကို ယူရမွန္း မသိ၊ “ငါ့ အယူသာလွ်င္ အေကာင္းဆံုး” ဆုိသူမ်ားၾကားတြင္ နားေယာင္ေတြေ၀ေနၾကရွာေသာ ကာလာမ အမ်ိဳးသားမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရာ၌ပင္ “ဤအယူကိုသာ ယူ” ဟု မိန္႕ေတာ္မမူ၊ “သင္ကိုယ္တုိင္ ေလ့လာက်င့္သံုးျပီးမွ မေကာင္းတာေရွာင္၊ ေကာင္းရာေဆာင္” ဟု ကိုယ္ပိုင္ စဥ္းစား ဆံုးျဖတ္ခြင့္ကို ေပးေတာ္မူခဲ့ဖူးသည္။

သည္မွ်သာမကေသး၊ နိဂဏၭနယဋပုတၱ၏ အမာခံပစၥည္းေလးပါး ဒါယကာ (ဂ်ိန္းဘာသာ၀င္တုိ႔ ေခါင္းေဆာင္) တစ္ဦးျဖစ္သူ ဥပါလိသူၾကြယ္ သူ႔ဆရာ၏ ေစခိုင္းခ်က္အရ ဘုရားရွင္ႏွင့္ ၀ါဒယွဥ္ျပိဳင္ စကားစစ္ထုိးလာရာ ေနာက္ဆံုးတြင္ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ သေဘာေပါက္သြားသျဖင့္ ဘုရားရွင္ထံ သရဏဂံု ေဆာက္တည္ျပီး ဥပါသကာအျဖစ္ ခံယူဖူး၏။ ထုိသို႔ စီးပြားေရး၊ လူမူေရးအားျဖင့္ ျမိဳ႕နယ္မ်က္ႏွာဖံုးျဖစ္သူ ဥပါလိသူၾကြယ္ကဲ့သို႔ေသာ သူတစ္ဦး ဗုဒၶဘာသာသို႔ ကူး၀င္လာရာ၌ ၾကိဳဆုိေကာင္းခ်ီးေပးရမည့္အစား -

“ဥပါလိသူၾကြယ္ - သင္လုိ ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားသူတစ္ဦးအား အလ်င္စလုိ မလုပ္သင့္၊ စိတ္လုိက္မာန္ပါ မလုပ္သင့္၊ အခ်ိန္ယူျပီး စဥ္းစဥ္းစားစား လုပ္ပါ” ဟုပင္ အၾကိမ္ၾကိမ္ ဟန္႕တားေတာ္မူခဲ့ေသးသည္။

ဗုဒၶဘာသာသည္ ဇြတ္အယံု စဥ္းစားဉာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္ပုိင္ ဆံုးျဖတ္ခြင့္ကို ဦးစားေပးေၾကာင္း နားလည္သင့္၏။ တနည္းအားျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ ခံယူရာ၌ “ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ”ရြတ္ဆိုရုံမွ်ၽျဖင့္ မျပီး၊ (ျပဆုိခဲ့သည့္) အေျခခံစိတ္ထား ၾကည္လင္ျပတ္သားမူ၊ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ေလးေလးျမတ္ျမတ္ရွိမူသည္ မည္မွ်အေရးၾကီးေၾကာင္း ထပ္ဆင့္ သေဘာေပါက္သင့္ေပသည္။

သာသနာပုဂၢိဳလ္မ်ား ဗုဒၶသာသနာ ဗုဒၶဘာသာသုိ႔ ၀င္၍ ရဟန္းျပဳလုိလွ်င္ေသာ္မွ ခ်က္ခ်င္းရဟန္းျပဳခြင့္ မေပး၊ အသိအျမင္ ၾကည္လင္ခုိင္မာေအာင္၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းကြ်မ္းက်င္ေအာင္ ေလးလတုိင္တုိင္ ေလ့လသူအရံအျဖစ္ ေစာင့္ဆုိင္းေနရေသးသည္။ “တတၳိယပရိ၀ါသ္” ဟု ေခၚ၏။
ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က အသိအျမင္ ၾကည္လင္ေလးျမတ္မူ ျပတ္သားမူ မရွိဘဲ ဘုရားရွင္ထံမွ သရဏဂံုေဆာက္တည္၍ ဥပါသကာအျဖစ္ ခံယူသြားေသာ ေသာဏဒ႑ပုဏၰားၾကီးသည္ ဘာသာကူးေျပာင္းရာ၌ လြယ္သေလာက္၊ ျပတ္သားမူ မရွိ၍ ဘ၀ရပ္တည္ရာ၌ အခက္ေတြ႕ခဲ့သည္။ ဗုဒၶဘာသာခံယူျပီးလွ်င္ ခရီးဦးၾကိဳဆုိျခင္း၊ အထူးသျဖင့္ တုပ္ပ်ပ္၀ပ္လ်ိဳး ရွိခိုးဦးခ်ျခင္းကို လြယ္လြယ္ကူကူပင္ ျပဳနုိင္ရ၏။ ထုိသို႔ ရွိခုိးဦးခ်ရသည္ကိုပင္ မဂၤလာတစ္ခု၊ ကုသိုလ္တစ္မ်ိဳးဟု ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ရူျမင္ႏုိင္ရ၏။

ေသာဏဒ႑ပုဏၰားၾကီးမွာ ဗုဒၶဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္းလာစျဖစ္၍ ထုိသို႔ သေဘာမေပါက္ႏုိင္ရွာ၊ ေတြးေတာပူပန္မူေတြ တသီၾကီး၀င္လာ၏။ ျမိဳ႕မ်က္ႏွာဖံုးပညာရွိ သူေဌးၾကီး၊ ျဗဟၼဏ၀ါဒေခါင္းေဆာင္ သက္ၾကီး၀ါရင့္ ဆရာၾကီးတစ္ဦးျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ -

“အုိၾကီးအိုမ - ကိုယ့္ေျမးေလာက္ရွိတဲ့ ေဂါတမကို ရွိခုိးရတယ္လုိ႔မ်ား ရွိရပေလ” ဟု ပတ္၀န္းက်င္က ရူတ္ခ်ကဲ့ရဲ႕မူ၊ လူမူအသိုင္းအ၀ုိင္းႏွင့္ ကင္းကြာျပီး စီးပြားဥစၥာ အျခံအရံ အေက်ာ္ေစာမဲ့မူ၊ ဂုဏ္သိကၡာက်ဆင္းမူ ျဖစ္လာမည္ကို စိုးရိမ္စိတ္၀င္ေနခဲ့သည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္အား -

“ပရိသတ္အလယ္မွာ ရွိေနခုိက္ လက္အုပ္ခ်ီလုိက္တာျမင္လွ်င္ ေနရာမွထျပီး ခရီးဦး ၾကိဳဆုိတယ္လုိ႔ မွတ္ယူေတာ္မူပါ၊ ဦးရစ္ေခါင္းေပါင္း ခြ်တ္ျပလွ်င္လည္း ဦးေခါင္းညြတ္လွ်ိဳ ရွိခိုးတယ္လုိ႔ မွတ္ယူေတာ္မူပါ၊ ယာဥ္ရတားႏွင့္ သြားရင္း ႏွင္တံကို ေျမွာက္ျပလွ်င္လည္း ေ၀ါယာဥ္ေပၚမွ်ဆင္းျပီး အရိုအေသျပဳတယ္လုိ႔ပဲ မွတ္ယူေတာ္မူပါ။ ယာဥ္ေပၚက ေဆာင္းထားေသာ ထီးကို ဖယ္လုိက္လွ်င္လည္း ရွိခိုးတယ္လုိ႔ မွတ္ယူေတာ္မူပါ” ဟုပင္ ဘုရားရွင္အား စိုးရိမ္တၾကီး ၾကိဳတင္၍ အခ်ိန္းအခ်က္ထားကာ ခြင့္ပန္စကား ေလွ်ာက္ခဲ့ဖူး၏။

ဘာသာကူးေျပာင္းရာ၌ ထုိသို႔ အသိအျမင္ ၾကည္လင္ျပတ္သားမူ မရွိသည့္အတြက္ ေသာဏဒ႑ပုဏၰားၾကီးမွာ မည္သည့္တရားထူးမွ် မရခဲ့ရွာေပ။
သရဏဂံု ခံယူေဆာက္တည္စ၊ ဘာသာကူးေျပာင္းစတြင္ လူတုိင္းအသိဉာဏ္ မၾကြယ္၀ႏုိင္ေသး၊ ယံုၾကည္မူ - သဒၶါစင္စစ္ျဖစ္လွ်င္ပင္ ေတာ္လွျပီ။
“မဆံုးႏုိင္ေသာ ဘ၀သံသရာခရီးတေလွ်ာက္လံုး ေတြ႕ၾကံဳရမည့္ ေဘးရန္အႏၱရာယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ကိုယ္စိ္တ္ဆင္းရဲျခင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးက လြတ္ကင္းခ်မး္သာေအာင္ ကယ္မနုိင္တဲ့ တကယ့္အစစ္အမွန္ ကိုးကြယ္အားထားရာဆုိတာ ရတနာသံုးပါးကလြဲလုိ႔ တျခားမရွိဘူး” ဟု မမွိတ္မသုန္ ယံုၾကည္ရင္းစြဲ ရွိထားလွ်င္ အသိဉာဏ္ ၾကြယ္၀ေအာင္ ဆက္လက္ေလ့လာရန္ မခက္ေတာ့ျပီ။

Posted by "Buddha In My Life"

No comments:

Post a Comment